SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Következő Nagydíj

      2017. március 26.;    AUSZTRÁL NAGYDÍJ

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Sebastian Vettel

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Navigáció

01. FŐOLDAL
>> Böngéssz a friss hírek között!
02. SEBASTIAN VETTEL
>> Tudj meg mindent a német versenyzőről!
03. VETTEL BLOGJA(hivatalos)
>> Olvasd Vettel hivatalos blogját magyarul!
04. EXTRA
>>Böngéssz az Avatarok, háttérképek, letöltések között!
05. OLDAL GALÉRIA
>> Böngéssz a temérdek képek között!
06. VETTEL.GPORTAL.HU
>> Fontos tudnivalók az oldalról!
07. RÉGEBBI GALÉRIA
>>Az oldal régebbi Galériája!
08. OLDAL KERESŐ
>>Keress az oldalon!
09. BEJELENTKEZÉS
>> Itt tudsz regisztrálni az oldalra!
10. FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE
Hírlevelünkben a versenyhétvégékről emlékeztetünk!

 
Eseménynaptár

2017-es szezon első futama:
» 2017. március 26. -  Ausztrál Nagydíj
március 24., péntek
02:00 - 03:30:Pénteki 1. szabadedzés 
06:00 - 07:30:Pénteki 2. szabadedzés 
március 25., szombat 
04:00 - 05:00:Szombati szabadedzés 
07:00 - 08:00:Időmérő
március 26., vasárnap 
06:00 - 08:00:Verseny
>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

>> Tudnivalók a 2017-es szezonról

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

Egyéb események:

 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic


Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

*2016 Magyar Nagydíj képei*


Részletek
 - 
Jegyvásárlás -
Diákjegy vásárlása -
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 

Az oldalon elérhető a hírlevél funkció! Ha Te sem szeretnél lemaradni a Forma-1 következő futamairól, akkor iratkozz fel az oldal hírlevelére, ahol értesítést kaphatsz arról, hogy mikor kezdődik a következő Nagydíj hétvége!

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni!
 Mi előre szóltunk!

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

Archívum
 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

Nézd online a sajtótájékoztatót

2017.03.22. 19:56

Érdemes nézni a mai napon a 05.00 órától elkezdődő  2017-es szezon első FIA Sajtótájékoztatója, Ausztráliában. Sebastian Vettel a mai sajtótájékoztatón a meghívottak között szerepel. Alonso, Hamilton, Bottas, Massa.  Elhoztam az Online Linkeket, ahol lehetőségetek van Online nézni a sajtótájékoztatót! 

Online Link
vagy
Online Link
vagy 
Online link
vagy
Online Link
vagy
 Online Link

Rajtol az F1-es idény – újdonságok 2017-ben

2017.03.22. 18:21
Címkék: hírek
Új szezon, új autók, új szabályok – 2017 sok tekintetben a megújulás éve a Forma–1-ben Összeszedtük a legfőbb változásokat!
 
Változó méretek
 
Az autó szélessége 180 cm-ről 200 cm-re nőtt.
 
A kocsitest szélessége 140 cm-ről 160 cm-re nőtt.
 
Az első szárny szélessége 165 cm-ről 180 cm-re nőtt, felülnézetből deltaformájú profilt kapott.
 
A hátsó szárny szélessége 75-ről 95 cm-re nőtt, a korábbi 95 cm helyett már csak 80 cm magasan van, véglapjai elnyújtottá váltak.
 
A szabályváltozások egyik célja az volt, hogy vonzóbbá, arányosabbá és agresszívebbé tegyék az autók kinézetét. Miközben a kocsitest alapvetően nem változott radikálisan, a 20 centiméterrel megnövelt fesztáv, valamint a szárnyak méretének módosítása mégis jelentős mértékben befolyásolta a kocsik küllemét. A változásokra a csapatok többsége ráadásul a tengelytáv megnövelésével reagált.
 
Nico Hülkenberg találóan jegyezte meg: „Az előző évekhez képest sokkal jobban néznek ki. Erőteljesnek, férfiasnak. A filmes napon ott volt egy tavalyi autónk is a pályán. Hirtelen úgy nézett ki emellett, mint egy Forma–3-as autó…”
 
Miért a cápauszonyok és a T-szárnyak?
 
A cápauszonyok nem számítanak újdonságnak a Forma–1-ben, 2008 után előszeretettel használták őket, a 2010-es évek elején főként az F-csatorna miatt. Visszatérésüket a szabályváltozásoknak köszönhetjük: mivel alacsonyabbra került a hátsó szárny, újra érzékenyebbé vált az autó karosszériája által keltett turbulens légáramlatokra. A szabályok kimondják, a hátsó szárny előtt nem helyezhető el olyan vízszintes szárny, mint amit 2008-ban és előtte használtak, így a mérnököknek egyetlen választásuk maradt: a motorborítás meghosszabbításával, cápauszonnyal rendezni a légáramlatokat.
 
Használatának több előnye is van: segít kiegyenesíteni a nem ideális szögben érkező áramlatot, lezárja az utat a motorborítás mögött keresztbe induló levegő előtt, aerodinamikai stabilitást biztosít a kanyarokban, és kiegyenlítettebbé teszi a hátsó szárny működését.
 
A T-szárnyak hasonló célt szolgálnak: minimális leszorítóerőt termelnek, sokkal inkább légterelő hatásukat használják ki a csapatok. E megoldás bevetése egy szabálypont módosításának nem várt következménye. A 3.15.1-es pont a hátsó tengelyhez és az autó vezérsíkjához viszonyítva kijelöl egy elméleti „dobozt”, amelyen belül szabályozza a kocsitest formáját. A hátsó tengely előtt hagytak viszont egy szabályozatlan 50 milliméteres területet, mely azonnal magára irányította a mérnökök figyelmét. A figyelmetlenségből megnyíló lehetőség kutatásokba, majd a T-szárnyak megalkotásába torkollott.
 
Ross Brawn nyilatkozatai alapján valószínűsíthető, hogy a szépséghibát 2018-ra korrigálni fogja az FIA, az idei betiltásához viszont vagy a csapatok egyhangú beleegyezésére lenne szükség, vagy arra, hogy a szövetség veszélyesnek vagy mozgó aerodinamikai elemnek nyilvánítsa azt.
 
Új gumik
 
Az első gumik szélessége 245 milliméterről 305 milliméterre nőtt.
 
A hátsó gumik szélessége 325 milliméterről 405 milliméterre nőtt. 
 
Az első gumik tömege 1, a hátsóké 1,5 kilogrammal nőtt.
 
A Pirelli a korábbinál szélesebb, de továbbra is 13 colos abroncsokat gyártott 2017-re, melyek átmérője minimális mértékben változott. A nagyobb futófelület nagyobb tapadást biztosít – az idei gyorsulás nagyjából fele ennek köszönhető.
 
A versenyzők szemszögéből ennél is fontosabb újdonság, hogy a gyártó új irányelveket követett, s az eddigi hőérzékeny, gyorsan kopó, szűk működési tartományú abroncsok helyett keményebb, tartósabb, nagyobb tartományban működő papucsokkal állt elő, melyekkel az eddiginél keményebben lehet versenyezni, s egyenletesebb teljesítményt nyújtanak.
 
A gumiknak nehezebbé is váltak, ami főleg a kerékcserék szempontjából fontos változás.
 
Nőtt az autók tömege
 
Az autók össztömegét (üzemanyag nélkül) 702-ről 722 kilogrammra növelték, ám miután időközben a gumik is nehezebbé váltak, az új versenygépek minimumsúlya 728 kilogramm lett (versenyző nélkül).
 
Helmut Marko szerint ez a változás nem éppen előnyös. „Túl sokat nyomnak a mai autók. Ez már teherautószerű. Ezzel a tömeggel elveszítik a fürgeségüket” – panaszkodott a Red Bull tanácsadója, aki amondó, az ideális tömeg 500-550 kilogramm lenne. „A könnyebb autókat még nehezebb lenne vezetni.”
 
A mostani érték rekordot jelent a Forma–1 történetében. Utoljára 2014-ben nőtt jelentős mértékben az autók tömege: 642-ről 691 kilogrammra. 2015-ben 702 kilogrammra emeltek. 1997-ben még csak 600 kilogrammnál jártunk, azaz 120 kilogramm a különbség 20 év alatt – igaz, akkoriban még a versenyző tömegét is beleszámolták az össztömegbe.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Több üzemanyag
 
Az autók megnövekedett légellenállása és tömege a fogyasztásra is hatással van. Emiatt a szabályalkotók az eddigi 100-ról 105 kilogrammra növelték a versenytáv alatt maximálisan felhasználható üzemanyag mennyiségét. Egyes pályákon, és főleg az év első versenyein emiatt okozhat majd némi fejtörést az üzemanyaggal való gazdálkodás – a mérnökök a tesztek során megállapították, az új motorok fogyasztása nagyobb, mint várták. Ez több helyszínen, így Ausztráliában, Bahreinben vagy épp Szocsiban a versenyzőket „vitorlázós” spórolásra kényszerítheti.
 
Eltörölték a módosító pontok rendszerét
 
2014-ben még azzal a céllal vezették be az úgynevezett zsetonokat, hogy megfékezzék az őrült fejlesztést, s ezáltal a költségeket is. A bonyolult, szurkolók számára átláthatatlan, a mérnökök szempontjából pedig tehernek érzett szisztéma 2017-től a múlté. Mindez azt jelenti, hogy a gyártók szabadon változtathatnak erőforrásukon a tél folyamán és a szezon alatt is.
 
Bár a motorcserék számát továbbra is korlátozzák, ezen engedmény összességében mégis pozitív hatással bírhat: a hátrányban lévő gyártók fejlődését és felzárkózását eddig lassította a pontrendszer – mostantól ha ég a ház, válogathatnak az oltóanyagok között…
 
Motorbüntetések 
 
Idén összesen 4 erőforrást használhatnak a versenyzők a 20 hétvége alatt. A hat motorkomponens (belső égésű motor, turbó, MGU-K, MGU-H, energiatároló és vezérlő elektronika) továbbra is cserélgethető, a 4 példányon túl pedig az eddigi szisztémának megfelelően járnak a rajtbüntetések: az első 5. egységért 10, a további 5. egységekért 5-5 rajthelyes hátrasorolás – majd ugyanezen szisztéma szerint a 6., 7., stb. egységek esetén is.
 
A változást ezen a téren az jelenti, hogy az FIA 2017-től tiltja a komponenshalmozást. Tavaly Spában Lewis Hamiltonnál azért cserélt többször is teljes hajtóegységet a Mercedes, hogy az év hátralévő részére legyen elegendő komponense a rendszerben. Ezért mondhatni „tömbösített” büntetést kapott, azaz a rajthelyeket kiszámolták neki, de lényegében egy büntetéssel megúszta: a rajtrács végéről indult.
 
A sportszabályzat 23.3. e) pontját viszont idén újrafogalmazták: „Ha egy versenyző egy eseményen egynél több büntetést érő új elemet kap, a későbbi eseményeken csak az utoljára használtat vetheti be büntetlenül.”
 
Mindez annyit jelent, hogy a versenyző hiába kapja meg egy hétvégén az 5. és 6. erőforrását, amennyiben a büntetés hétvégéjén az utóbbit használja, az előbbi másik hétvégén történő újbóli bevetéséért újra büntetést fog kapni.
 
Váltóbüntetések
 
Egy váltónak a szabályok értelmében továbbra is 6 egymást követő versenyhétvégét kell kiszolgálnia, a versenyhétvégét ez esetben ugyanakkor szombat reggeltől, a 3. szabadedzéstől számítják, azaz péntekenként lehetséges büntetlenül cserélgetni, a szombaton és vasárnap használthoz képest régebbi váltót az autóba építeni.
 
Amennyiben a szombattól vasárnapig terjedő időszakban az előírt 6 hétvége lejárta előtt kell váltót cserélni, az érintett versenyzőt 5 rajthelyes büntetéssel sújtják. Amennyiben egy versenyző az egyik futamon nem ér célba, 6 versenyes periódusa lenullázódik, azaz a következő alkalommal új váltót kaphat, függetlenül attól, a régi hány hétvégét futott. Ehhez azonban az FIA technikai delegáltjának jóváhagyása szükséges.
 
Rajtok
 
2017-ben 100%-ig a versenyzőn múlik majd a rajtolás minősége – ígérik a mérnökök és maguk a versenyzők is. A legnagyobb változást ezen a téren az jelenti, hogy a 2016-ban használt kettő helyett már csak egyetlen kuplungfül áll a rendelkezésre, melynek ráadásul a funkciója is módosul. A kuplung a fül behúzásával eddig nyitott állásba került, azaz annak pozíciója közvetlenül a kuplung pozícióját szabályozta. Idén a fül állása ezzel szemben az érkező forgatónyomaték mértékét határozza meg, a mechanizmust pedig egy szoftver vezérli, amely adott nyomatékhoz meghatározott kuplungállást rendel hozzá.
 
Nehezítő tényezőként az FIA mindenféle segítséget elvett a versenyzőktől: nem jelölhetik ki előzetesen a fogáspontot, a fülnek pedig lineárisan kell mozognia. „Már nincs fogáspont, amelyre rá kell engednünk a kuplungot. Érezni ugyan a fül ellenállását, de ha teljesen behúzzuk, és ha teljesen kiengedjük, akkor is végig ugyanolyannak érződik” – magyarázta Pascal Wehrlein.
 
Ennek eredménye a jóval kiszámíthatatlanabb rajtokban mutatkozik majd meg, melyeknek ezáltal az eddiginél is meghatározóbb lehet a szerepük a versenyek alakulásában. Kiváltképp úgy, hogy idén több rajtot fogunk látni, mivel az esős versenyeken a biztonsági autós fázisokat álló rajtok fogják követni.
 
Állórajtos újraindítások a biztonsági autó után
 
Az elmúlt évek kritikái után 2017-től nem lesznek repülő rajtok a biztonsági autó mögött eltöltött időszakok után az esőfutamokon. Az álló rajtig megtett körök formációs köröknek számítanak, azaz a versenytávból nem vonják le őket.
 
Ha a rossz időjárási viszonyok miatt kezdődik a futam a biztonsági autó mögött, valamennyi autóra esőgumikat kell föltenni.
 
A boxutcából rajtolók a mezőny után eredhetnek a próbakörök idején, ám ez nem kötelező számukra. Miután a biztonsági autó kimegy, a többiek pedig eredeti helyzetüknek megfelelően felsorakoznak a rajtrácsra, nekik vissza kell térniük a boxutcába, s onnan nekivágni a futamnak.
 
A biztonsági autó bentléte alatt és kiállásakor tilos a kerékcsere. Aki mégis a boxba hajt, büntetést kap: a biztonsági autó ideje alatt kiállónak a boxutcából kell rajtolnia az újraindításnál, míg a biztonsági autót a boxba követők 10 másodperces „stop and go” büntetést kapnak.
 
Pozíciócserére a biztonsági autós fázisban csak egy esetben van mód: ha a versenyző az eredeti rajtsorrendjének vagy a felvezető körben elfoglalt helyének megfelelő pozíciót akarja visszavenni. Aki ezt nem teszi meg, a boxutcából rajtol.
 

Hamilton és Vettel összeakaszkodhat?

2017.03.22. 18:14
Címkék: hírek
Nemcsak a tavaly elszenvedett vereség miatti visszavágás motiválja Lewis Hamiltont 2017-ben, Niki Lauda szerint legalább ilyen fontos számára, hogy a bajnoki sikerek tekintetében Sebastian Vettel szintjére lépjen. Mi azt reméljük, végre már nem kizárólag a statisztikák porondján feszül egymásnak a két világbajnok!
 
Nem tegnap volt, de még emlékezhetünk a kétségekkel és elégedetlenséggel teli Lewis Hamiltonra, aki már-már depressziós hangon elmélkedik azon, hogyan fordulhatott elő vele, hogy 2008-as villámgyorsaságú bajnoki sikere után csodaújoncból ki nem teljesedett sztárrá, be nem teljesített ígéretté vált. Utolsó mclarenes évében, de még 2013-ban is gyakran hallhattuk őt panaszkodni, hogy úgy érzi, csak vesztegeti a legjobb éveit, miközben Sebastian Vettel – aki semmiképp sem a mezőny legjobbja – van olyan mázlista, hogy övé a mezőny legkiemelkedőbb autója, amellyel sorra aratja könnyű győzelmeit…
 
Azóta nagyot fordult a világ – és nem csak azért, mert Hamilton időközben még dominánsabb autóba került, mint korábban Vettel. A brit visszatalált a helyesnek vélt útra, kiforrott, képességeinek tudatában lévő, azokat használni tudó versenyzővé vált, miközben helyreállította renoméját, s fokozatosan és tudatosan azzá a világsztárrá alakította magát, akinek 2007-es meglepően jó bemutatkozása idején jósolták, akivé már akkor is válni szeretett volna.
 
Egyvalami azonban még hibádzik. Bár már több győzelmet számlál, eggyel még mindig kevesebb világbajnoki címe van, mint Vettelnek. És az őt jól ismerő Niki Lauda szerint ez nagyon is számít. „Lewis nem is lehetne ennél motiváltabb, meg akarja szerezni a negyedik bajnoki címét. Ezzel utolérné Vettelt. És ennek különös jelentősége lenne számára” – nyilatkozta az osztrák az Auto Bildnek.
 
Emlékezve arra, mennyire bosszantotta őt, hogy 2008 után Vettel vette át tőle a fiatal csodatehetség szerepét, s döntötte sorra a „legfiatalabb” jelzőkkel kezdődő rekordokat (kezdve mindjárt a minden idők legfiatalabb bajnoka címmel), Laudának alighanem igaza van.
 
Annál is inkább, mert erre maga Hamilton is utalgatott 2015-ös „unalmában”. Akkor nagy fölénnyel, könnyedén győzte le Nico Rosberget, és Austin környékén – mit sem sejtve arról, hogy mi fog történni 2016-ban – többször is éreztette, ez így túl könnyű feladat számára, szívesen csatázna már inkább Vettellel, hogy megmutathassa, jobb nála, s hogy végre ne csak az általa határozottan gyengébbnek tartott Rosberg ellen igazolhassa tehetségét.
 
„Nemrég láttam egy képet, amelyen Nigel (Mansell) és Ayrton (Senna) kerék a kerék ellen csatázva mentek végig az egyenesben, miközben szikrákat szórt az autójuk” – mondta két éve. „Már alig várom, hogy hasonlót éljek át Sebastiannal! Képzeljék csak el, milyen lenne Bahreinben versenyeznünk úgy, ahogy Nicóval tettem tavaly (2014), amikor egymás után cserélgettük a helyünket! Nem is lehetne ennél izgalmasabbat elképzelni!”
 
A múlt év ugyanezen időszakában még úgy tűnt, ez valósággá is válhat, ám hamar kiderült, a Ferrari még nem érett meg erre az összecsapásra, a Mercedes pedig még mindig túl jó ahhoz, hogy sor kerülhessen rá.
 
Hogy idén lesz-e rá esély, azt nem tudhatjuk. Ahogy azt sem vehetjük biztosra, hogy ez puszta párharc lenne, melybe se Valtteri Bottas, se Kimi Räikkönen, se a két Red Bull-tehetség ne tudna beleszólni. Elég nehéz elképzelni.
 
Egy viszont biztos: az idei év tétje nemcsak az, hogy a csapatfőnökök és a szakma jelentős része által favoritnak tekintett Hamilton utoléri-e Vettelt, és „hivatalosan” is az aktuális mezőny legeredményesebbjévé válik, hanem az is, hogy láthatunk-e végre egy olyan rivalizálást kettejük között, amely már vagy tíz éve tart, de eddig szinte mindvégig észrevétlenül zajlott.
 
Bár kor- és pályatársak, bár eredményeik nagyon hasonlóak, és pályafutásuk is mutat párhuzamokat, Hamilton és Vettel közös F1-es éveik során valahogy mindig elkerülte egymást. Az első években a brit volt nyerő csapatban, míg ellenfele nem számított tényezőnek a bajnokságban. Aztán fordult a kocka, a Red Bull vált verhetetlenné, a McLaren és Hamilton kezdett hanyatlani, hogy aztán 2014-től szerepet cseréljenek.
 
Ez idő alatt a pályán viszont megdöbbentően ritkán találkoztak szembe.
 
Hogy nem keresztezték egymás útját, az alsóbb kategóriákban még azzal volt magyarázható, hogy Vettel fiatalabb, ezért mindig lépéshátrányban volt. A legemlékezetesebb csatájukat az F1 előtt a 2005-ös F3-as lausitzringi küzdelem jelentette. A királykategóriában pedig talán a 2012-es austini.
 
Az amerikai versenyt sokáig Vettel vezette Red Bulljával, aztán a hajrában a köridők tekintetében kőkemény adok-kapok következett közte és az őt McLarennel üldöző Hamilton között. Végül egy kemény, de a DRS által meggyalázott előzéssel zárult a történet: Hamilton nyert, Vettel mit sem tehetett ellene.
 
Ennél a jelenetnél nemcsak az sejlett fel, milyen lehetne egy máig meg nem valósult Vettel-Hamilton bajnoki párharc, de az is kiderült, miért nem valósult meg, s mekkora ziccert hagyott ki a Forma–1 a mögöttünk hagyott években. Tudniillik az F1 sajátos túlszabályozottságának (legyen szó akár a csatákat elrontó DRS-ről, a csapatok közötti erőviszonyokat már a tesztek idején megdermesztő évközi fejlesztésekről vagy az istállókat beszállítók alapján versenyképességi kategóriákba osztó motorformuláról) valahogy mindig volt köze ahhoz, hogy a jelen e két meghatározó versenyzője csak távoli ellenfele volt egymásnak, hogy harcukat leginkább a statisztikák terén vívták a versenypálya helyett.
 
Akárhogy is alakul tehát kettejük statisztikája, akár meglesz Hamiltonnak a hőn áhított negyedik, akár nem, mi abban bízunk, 2017 valamennyit talán visszaad nekünk az elszalasztott csörtékből. Túl sok idő már nem lesz rá – a fiatalság hevesen dörömböl a kapukon…
 
Ha a Ferrari fel tud nőni a feladathoz, garantáltan jól fogunk szórakozni. A műsort pedig csak még érdekesebbé tenné, hogy a két bajnokkal egy időben két patinás, ősi rivális márka, a Mercedes és a Ferrari egymásnak feszülne.
 
Hamilton és Vettel a számok nyelvén:
Hamilton Vettel
32 Életkor 29
3 Bajnoki címek 4
10 Szezonok 10
188 Futamok száma 178
53 Győzelmek 42
104 Dobogó         86
61 Pole pozíció 46
105 Első rajtsor 70
31     Leggyorsabb körök 28
2247 Pontok         2108
2990  Élen megtett körök 2704

Vettelék útja kalandos volt Melbourne-ig

2017.03.21. 18:41
Címkék: hírek
Műszaki hiba, késés, eltűnt csomag – Sebastian Vettel és Pascal Wehrlein végül csak eljutott Ausztráliába...
 
Mivel az év első futamáról van szó, az időeltolódás pedig igen nagy, a Forma–1 mezőnye általában a szokásosnál korábban útnak indul Ausztráliába. Sebastian Vettel és Pascal Wehrlein hétfőn érkeztek meg a kontinensnyi országba, ám repülőútjuk nem alakult éppen ideálisan. A svájci Blick tudósítója, Roger Benoit együtt utazott a két versenyzővel, akik beszámolója szerint már most, az első futam előtt átkozhatták a technika ördögét…
 
A honfitársak Dubaiból repültek Ausztráliába, ám ehhez előbb el is kellett jutniuk az arab országba. Zürichből vasárnap 14 óra 35-kor kellett volna felszállnia a gépüknek, ám a reptérre érve kiderült, 90 percet késni fognak – technikai gondok miatt. „Jól kezdődik” – jegyezte meg mosolyogva Vettel az újságíró beszámolója szerint. „Még szerencse, hogy reggel háromkor is megy egy gép Dubaiból Melbourne-be.”
 
Ez viszont még csak a kezdet volt. „Miután nyolc óra elteltével a gépünk megérkezett Dubaiba, még egy órát köröztünk a város fölött” – adta hírül a Blick munkatársa, aki elmondása szerint a fedélzeten két órán át beszélgetett Wehrleinnel.
 
A késlekedés odáig vezetett, hogy a két versenyző és a zsurnaliszta csatlakozása leszállásuk előtt 50 perccel már útnak is indult, így hajnali 2-kor azon tanakodtak, kitől kérjenek tájékoztatást a lehetőségeikről.  Benoit szerint Vettel és a vele utazó finn trénere humorral enyhítették a helyzet kellemetlenségét.
 
Végül a négyszeres bajnok által is említett 3 óra 5 perces járatot szemelték ki. Azon ismerős arcok tűntek fel: a franciaországi különítmény, Felipe Massával, Max Verstappennel és Romain Grosjeannal. „Wehrleinnel 2 óra 50-kor találkoztunk újra a hetes kapunál, ahol Massa, Verstappen és Grosjean foglalt jeggyel rendelkező utasként csekkolt be. Mi ezzel szemben egy kilométert sprinteltünk, és különböző golfkocsikon utaztunk, melyeket általában mozgássérült utasok segítésére használnak. Szerencsénkre még éppen négy szabad hely volt” – írta az újságíró.
 
Utóbb kiderült, fölösleges volt a sietség, második gépük is 70 perces késéssel szállt fel… „Így legalább a fedélzeten élőben végignézhettük Roger Federer győzelmét Indian Wellsben, majd az Ottawa NHL-meccsét…” – tette hozzá.
 
Repülőjük végül helyi idő szerint hétfő éjfél után landolt Melbourne-ben. Vettel és edzője szerencsésnek mondhatta magát: ők ketten megtalálták csomagjukat. Wehrleinnel és alkalmi úti társával viszont azt közölték, hogy 20 óra múlva a szállodájukba szállítják poggyászukat, mely sajnos csak a következő járattal repül utánuk… „Furcsa, ez már a második alkalom, hogy a csomagom nem érkezik meg velem Melbourne-be” – jegyezte meg a Sauber versenyzője.
 
A versenyzők közül többen egyébként már Vettelék előtt Ausztráliába érkeztek. Fernando Alonso és Valtteri Bottas már szombaton bejelentkezett Melbourne-ből – előbbi versenyző azóta a szörfösök városából, a Melbourne-höz közel eső Torquayból küldte üdvözletét, miközben a finnt kedden egy helyi hokicsapat „vitte jégre”.
 

Wolff: Vettel illene a csapatunkba!

2017.03.21. 18:33
Címkék: hírek
Érdekes részleteket árult el Toto Wolff a Mercedes téli versenyzőkereséséről. Kiderült, Lewis Hamilton nem ajánlotta nekik Fernando Alonso szerződtetését – miközben Sebastian Vettellel valós lehetőségként számolnak 2018-ra.
 
Nem újabb világbajnoki sikereinek köszönhette a Mercedes, hogy a holt idény nagy részében mindenki csapatáról beszélt. Miután Nico Rosberg bajnoki címének megszerzése után hátat fordított nekik és a Forma–1-nek, a december és a január eleje a találgatásokról szólt: ki veszi át a német helyét.
 
Valtteri Bottas lett a befutó – Toto Wolff elmondása szerint elsősorban a Lewis Hamiltonéval ellentétes személyisége miatt, mely lehetőséget kínál a belviszályok elkerülésére. „Nem engedhetjük meg magunknak, hogy olyasvalakit ültessünk az autónkba, aki nem elég gyors, és nem hajtja meg eléggé Lewist. Emellett Bottas esetében a személyisége is döntő tényező volt. Valtteri rendkívül nyugodt, nem politizál, nem manipulatív – egyszerűen jó párost alkot Lewisszal” – indokolta választásukat a Stuttgarter Zeitungnak adott interjúban.
 
Esélyesnek Bottas mellett saját nevelésű versenyzőjük, Pascal Wehrlein számított még – végül be kellett érnie a Sauberrel. „Együtt tudok érezni Pascallal. Már tizennégy éve ismerem őt, én felelek a karrierjéért. Nagyon kedvelem őt, jól vezet. Ő is egy robbanékony típus, ahogyan Hamilton úr is. Az autóban ez pozitívum, de Lewisszal párosítva figyelembe kell venni ezt a robbanékonyságot is” – nyilatkozta Wolff.
 
Ezzel mintegy megerősítette, szerették volna elkerülni háromszoros bajnokuk és fiatal tehetségük nyílt összecsapását, melyből valamelyik fél „sérülésekkel” jöhetett volna csak ki.
 
A Mercedes sportigazgatója ugyanakkor hangsúlyozta, nem ez volt az elsődleges szempont, amikor nemet mondtak Wehrleinre. „A fő ok, amiért nem Pascalt választottuk Rosberg helyére, az volt, hogy nem akartuk őt kiégetni. A programunk két-három év képzésből áll, csak ezt követően fog készen állni a Mercedesre. Még ha a teljesítménye eddig jó is volt, és személyiségként, vezérként is sokat fejlődött a csapatán belül, még képeznie kell magát. Ha 2017-ben ült volna Lewis mellé, és kiégettük volna, az nagyon fájó lett volna. Előbb minden F1-es versenyzőnek ki kell tombolnia magát, mielőtt hibátlanul lesz képes versenyezni. Pascalnál is be kell következnie ennek” – érvelt.
 
Azt is elárulta, Lewis Hamiltonnak is volt beleszólása a döntésükbe, és a brit óva intette őket egyik nagy riválisának szerződtetésétől. „Lewist mi versenyzőként alkalmazzuk, ez a jogi helyzetünk. Emiatt nincs beleszólása az efféle döntéseinkbe. De fontos része a csapatunknak, ezért egyeztettünk a kérdésről. Pár órát beszélgettünk arról Oxfordban, a konyhámban, mely versenyzők közül választhatunk. Volt, akinél Lewis azt mondta: »Ha úgy véled, már Nico és köztem is meleg volt a helyzet, akkor ebből bizony robbanás lesz.« Valtteri esetében viszont azt mondta, működne, tiszteli és becsüli őt.”
 
A kérdésre, melyik volt az a bizonyos versenyző, akivel Hamilton úgy érezte, nem jönne ki, Wolff Fernando Alonsót nevezte meg. „Egy név a múltból, akivel már volt egy robbanásuk korábban. A spanyol barátunk az, aki természetesen rajtunk is hegeket hagyott…” – felelte, utalva a 2007-es eseményekre, melyekben a McLaren motorpartnereként a Mercedes is érintett volt.
 
Bottas mindazonáltal egyelőre csak ideiglenes megoldásnak tekinthető Brackleyben. A finn egyetlen szezonra kapott szerződést, további sorsáról teljesítménye alapján döntenek. A helyzetét nem könnyíti meg, hogy az év végével több nagy név is szabaddá válik. „2018-ban nyílhatnak érdekes lehetőségek, de momentán nem vesztegetünk időt erre, csak arra összpontosítunk, hogy Bottas felgyorsuljon” – nyilatkozta Wolff.
 
A kérdésre, Sebastian Vettel alkalmazásán elgondolkodnak-e, ugyanakkor meglepően nyílt választ adott. „Jó a személyes kapcsolatunk, és nagyon jól kijövünk. Illene is a csapatunkba. Sebastian viszont nagyon lojális a jelenlegi munkaadójához. Amikor Nico visszavonult, ő nem tartozott az érdekes jelöltjeink közé. Csak annyit mondott: »Ó, ez meglepő!« Mindent a Ferrarinak szentel most. De meglátjuk, mit hoz a jövő! Hanyagság lenne, ha nem tekintenénk rá lehetőségként. Vettel és a Mercedes – jól hangzik. De hogy mi hangzik jól, annak most semmi jelentősége. A legjobb forgatókönyv számomra most az lenne, ha Valtteri és Lewis párosa működne.”
 
Wolff szavai kapcsán érdekesség, hogy a közelmúltban kollégája, Niki Lauda éppen a német szerződtetésének lehetőségét zárta ki határozottan…
 

Újítás a sajtótájékoztatón is

2017.03.21. 18:30
Címkék: hírek
Nemcsak a versenypályán, a sajtószobában is megújulást hoz a 2017-es szezon: az FIA jelezte, változtat a sajtótájékoztatók eddigi menetén.
 
Bár a Forma–1-es versenyhétvégék pénteken kezdődnek, valójában a csütörtöki sajtónappal indul a programjuk. A versenyzőknek ilyenkor a pályabejáráson és a csapatmegbeszéléseken túl a média előtt is jelenésük van: az istállók motorhome-jában rendszerint az írott sajtó munkatársai faggatják őket, míg az FIA a tévék számára elérhető hivatalos sajtótájékoztatót tart, melyre azonban csak pár kiválasztottat hív meg.
 
Idén változik a menetrend. A múlt évben hallhattunk kritikákat annak kapcsán, hogy a bizonyos tévék által is közvetített csütörtöki FIA-sajtótájékoztatóknak nincs sok értelmük, mivel csak kevés újságíró teszi tiszteletét rajtuk, süti el a később kevesebb fül hallatán is föltehető legjobb kérdéseit, a résztvevők pedig a nagy nyilvánosság miatt még a megszokottnál is visszafogottabban, közhelyesebben nyilatkoznak rajta.
 
Erre reagálva a szövetség 2017-től a korábban megszokott 5-6 helyett már 8 versenyzőt hív meg a csütörtöki eseményre, melyet ráadásul kétrészessé tett, s megosztott a televíziók és az írott sajtó között. A résztvevőket tehát ezentúl nemcsak a közvetített részben faggatják majd, hanem „kamerán kívül” is.
 
Ausztráliában az első részben Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel, a másodikban pedig Valtteri Bottas, Felipe Massa, Esteban Ocon és Lance Stroll ragad mikrofont. Az első csoport az írott médiával, a második a tévével kezd, majd 25 perc múlva cserélnek. Az eseményre magyar idő szerint hajnali 5 órakor kerül sor.
 
A változatlan lebonyolítású pénteki sajtótájékoztatón eközben a csapatfőnököké lesz a főszerep: Maurizio Arrivabene, Éric Boullier, Christian Horner, Paddy Lowe és Toto Wolff is a meghívottak listájára került.
 

Vettel elnevezte 2017-es Ferrariját!

2017.03.21. 18:19
Címkék: hírek
Új szezon, régi szokás – Sebastian Vettel hagyományaihoz híven ismét egy női keresztnevet adott versenyautójának!
 
„Még nem jött el az ideje” – felelte Sebastian Vettel még a második barcelonai teszthéten, amikor arról kérdezték, kitalálta-e már, milyen névre kereszteli új Ferrariját. A négyszeres világbajnoknál hagyomány, hogy valamennyi versenygépének női keresztnevet ad, melyet az elmúlt években rendszerint az idénynyitó helyszínén választott ki a szerelőivel közösen egy vacsora alkalmával.
 
A Bild megtudta, már túl is vannak az idei keresztelőn! Információjuk szerint az SF70H-ját Ginának nevezte el. Úgy hírlik, a választásnak nincs különösebb háttérjelentése, egyszerűen ezt a nevet érezték szimpatikusnak kollégáival – persze várhatóan azért még halljuk az indoklását a hétvége folyamán.
 
A német lap mindazonáltal megjegyzi, a latin eredetű név a Regina rövidített változata, mely királynőt jelent. Vettel reményei szerint Gina idén újra királlyá teszi őt.
 
Vettel eddigi versenyautóinak nevei:
2008, Toro Rosso: Julie
2009, Red Bull: Kate, Kate's Dirty Sister (Kate mocskos nővére)
2010, Red Bull: Luscious Liz (Buja Liz), Randy Mandy (Begerjedt Mandy)
2011, Red Bull: Kinky Kylie (Flúgos Kylie)
2012, Red Bull: Abbey
2013, Red Bull: Hungry Heidi (Éhes Heidi)
2014, Red Bull: Suzie
2015, Ferrari: Eva
2016, Ferrari: Margherita
2017, Ferrari: Gina

Webber szerint Vettel nyer Ausztráliában

2017.03.21. 18:15
Címkék: hírek
A korábbi csapattárs, Mark Webber úgy érzi, Sebastian Vettel győzelmét hozza majd a hétvégi Ausztrál Nagydíj, a Ferrari pedig a folytatásban is harcban lesz a Mercedesszel, hiszen végre felkészült arra, hogy a végső sikerért küzdjön.
 
A vörösök biztató eredményeket értek el a felkészülési időszak alatt, ezzel pedig több szakembert is meggyőztek. Persze vannak olyanok is, akik „nem dőlnek be” a látottaknak, mondván a Mercedes még nem mutatta meg, mire képes valójában, és a Red Bull is rejtőzködött. Ráadásul a Ferrari az elmúlt években is jónak tűnt a tesztek alatt, végül azonban nem tudott a bajnoki címért küzdeni.
 
Ez Mark Webbernek is eszébe jutott, a korábbi Red Bull-pilóta azonban úgy érzi, idén nem lesz hiábavaló a vörösök – és a csapat esélyei – körüli felhajtás. „A Ferrari mindig jó volt abban, hogy erős teljesítményt nyújt a tesztek alatt, az üres lelátók előtt” – kezdte a kilencszeres futamgyőztes. „Aztán elindult a szezon és bekerült a képe az olaszos hatás, ilyenkor pedig pánikba estek és elkezdtek furcsa dolgokat csinálni” – folytatta a múlt felelevenítését.
 
A jelent viszont másnak érzi. „Azt hiszem, Vettel fog nyerni” – tippelte meg az Ausztrál Nagydíj végeredményét. „Az előző szezonokban Lewis (Hamilton) sokkal kényelmesebben érezte magát az autójában, mint most. Korábban a Mercedes sokkal dominánsabbnak tűnt az év ezen szakaszában. A Ferrarinak remekül sikerült az előszezon, a csapat előbb tart, mint gondoltuk. A Red Bull is ott van, szóval szoros lesz. Ez a három topcsapat hasonló szinten lehet” – magyarázta.
 
Webber korábbi csapatáról is beszélt, melynek véleménye szerint nehéz dolga lesz, ha le akarja győzni a Mercedest és a Ferrarit, ugyanakkor az esély adott számukra, pilótapárosuk pedig (az egyre tapasztaltabbá és összetettebbé váló Daniel Ricciardo valamint a fiatal reménység, Max Verstappen) kiemelkedő, ami előny lehet számukra.
 
„Verstappen a sötét ló. A korához képest fenomenális. Ott van benne a minden áron győzni akarás és az arrogancia is. Jól teljesít, legyenek bármilyenek a körülmények. Olyan, mintha lassított felvételen keresztül látná a dolgokat, és lenne ideje reagálni. Nagyon jó őt nézni. A Red Bull estében a Renault-motor lehet a döntő, az, hogyan bírja majd a szezon során. Ez az egyetlen tényező, ami miatt aggódom értük. A Mercedes és a Ferrari között nehezen tudok választani. Izgalmas lesz” – jelezte.
 

Vettel leszögezte: Idén is a bajnoki címre hajt

2017.03.18. 10:25
Címkék: hírek
2017-ben is a világbajnoki címet tűzte ki célul a Ferrari négyszeres világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel – ha nem így lenne, rajthoz sem állna a Forma-1-ben.
 
A német versenyző optimistán várja az előttünk álló idényt, hiszen csapata, a Ferrari meggyőzően szerepelt az előszezoni teszteken.
 
Vettel azt mondja, mindent megtesz azért, hogy harcban legyen a vb-címért.
 
„Igen. Ha nem így lenne, fel sem állnék a rajtrácsra!” – mondta a német a Sport Bildnek nyilatkozva.
 
„Minden, amit mondhatok, hogy a csapaton belüli hangulat kiváló, mindenki a többiek miatt dolgozik.”
 
Arra a kérdésre, hogy a Ferrari hogyan is áll riválisaihoz képest, a négyszeres világbajnok így felelt: „Lehetetlen bármit is megjósolni.”
 
„Még a barcelonai tesztek is csak némi alapelképzelést adnak arról, hol is állunk. Csak az első 3-4 futam után látjuk a valós erőviszonyokat.”
 
„A Forma-1-ben csak az eredmények számítanak.”
 

„Hamilton és Vettel a legnagyobb esélyesek”

2017.03.17. 14:05
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Damon Hill szerint izgalmas F1-es szezon előtt állunk. Az 1996-os világelső arra tippel, hogy Lewis Hamilton és Sebastian Vettel lehetnek a világbajnoki cím első számú favoritjai.

A tesztek alapján valóban az látszik, hogy más lehet az idei év, és nem feltétlen folytatódik a három esztendős Mercedes uralom. A Ferrari hatalmasat javult, és az sem kizárt, hogy a címvédő alakulat előtt járnak. Az mindenesetre biztos, hogy közel van egymáshoz a két gárda.

A fentiek alapján Hill a következővel kezdte nyilatkozatát: „Képzeljük el, hogy a Ferrari nagyszerű, és a bajnokság a négyszeres bajnok Sebastian Vettel, és a háromszoros világelső Lewis Hamilton között dől el. Ez nagyon izgalmas csata lenne.”

A brit világbajnok arra is felhívta a figyelmet, hogy Hamilton nem mindig tudja kontrollálni érzéseit: „Lewis egy érzelmi barom, és előfordulhat olyan szituáció, amikor azt mondja: 'Kész, elegem van, én ezt nem csinálom többet.' Ha nem megy jól neki, akkor ezt érezteti is. Nicónak sikerült kizsigerelnie, és így meg is tudta nyerni a bajnokságot.”

Hill ugyanakkor úgy hiszi, hogy a háromszoros világbajnokot a tavalyi kudarc igen feltüzelte: „Hamilton egy félelmetes küzdő... Úgy gondolom, hogy a tavalyi év után megduplázza az erőfeszítéseit.”

Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Brutal Wonderland~ Álarcoshölgy blogja. #kritika #graphics #cikkek #filmek #webkritika #érdekességet katt katt    *****    Meg van írva a csillagokban    *****    ketkes.com    *****    húsvéti receptek, ételek, sütemények    *****    Húsvéti receptek    *****    LUCY HALE MAGYARORSZÁG - ISMERD MEG A HAZUG CSAJOK TÁRSASÁGÁNAK FÕSZEREPLÕJÉT, ARIÁT - LUCY HALE MAGYARORSZÁG    *****    citylifebygirl - városi élet egy lánytól - blog és extra    *****    NaNoWriMo - avagy hogyan írok meg 1 hónap alatt 1 könyvet? Nézz be, és megtudod! :) Még sok más írásom is vár! :)    *****    Leighton Meester - Tudj meg te is mindent a Gossip Girl sikeres színésznõjérõl - Leighton Meester - Interjúk - Cikkek -    *****    Aktív szerepjáték várja folyamatosan az érdeklõdõket! SZEREPJÁTÉK!    *****    citylifebygirl - városi élet egy lánytól - blog és extra    *****    Élõ asztrológiai tanácsadás a SKYPE-on, BECSÜLET KASSZÁS alapon. Fordulj hozzám bizalommal!    *****    "Kedves naplóm... a mai nap más lesz. Ma van az a nap, amikor újra élni fogok." Elena    *****    "- Kell lennie valaminek, amit nem vettünk észre. - Nem. Katherine gyõzött. Hosszú játékot játszott és végül nyert."    *****    "You are my always. And i just want the chance to be yours" A Zöld Íjász imádott álompárja! Ha te is imádod õket katt!    *****    NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ! NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ! NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ!NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ!    *****    NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ! NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ! NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ!NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ!    *****    Megátkozott világ - keresd a Wattpad-en! -- Megátkozott világ - keresd a Wattpad-en! --Megátkozott világ    *****    Sziasztok! Folyamatosan frissül a történetem a Wattpaden. Témája a zombi apokalipszis. Örülnék, ha beleolvasnál! :)    *****    INGYENES ASZTRO-suli, bármikor elkezdheted, a tanulásodban segítelek! Légy a magad asztrológusa!