SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

Osztrák Nagydíj nyilatkozat

2017.07.09. 21:21
Címkék: hírek

Sebastian Vettel (Ferrari – 2. hely)

„Hogy érezné magát az ember, ha kevesebb, mint fél másodperccel lennél a győztes mögött? Nagyon szoros volt, a futam végén pedig mondták, hogy Valtteri gondban van, és egyébként is nyomtam neki, ahogy tudtam. A második etapban egyébként is jobban éreztem magam. Az első nem volt túl jó, de miután feltettük a szuperlágyat, feltámadt az autó, és folyamatosan közeledtem. Jó volt a tempóm. Az utolsó körökben nagyon szoros volt az állás. A végén veszítettem egy kis időt a leköröztek miatt. Egy körre lett volna szükségem, hogy meg tudjam előzni. Nyerni akart, és én is nyerni akartam. De annyira nem rossz az eredmény. A futam elején szinte biztos voltam benne, hogy Valtteri kiugrott a rajtnál!”

Bottas győzött az Osztrák Nagydíjon!

2017.07.09. 21:13
Címkék: nagydíj
Úgy rajtolt el, hogy Sebastian Vettel rögtön be is panaszolta, majd úgy húzott el, hogy nem volt kérdés: ez a második Valtteri Bottas vasárnap az F1-ben! Bár a végére maradt egy pici izgalom...
 
A finn csak addig adta át a vezető helyét, míg le nem cserélte a gumijait, aztán már valóban nem nagyon volt kérdéses Bottas győzelme. Vagyis lehetett volna, ha még egy körrel tovább tart a verseny. A végére ugyanis Vettelnek sikerült Bottas közelébe férkőznie, miközben a finn bal hátsóján hatalmas hólyagok jelentek meg.
 
De nem volt plusz egy kör, így Bottas karrierje második győzelmét szerezte meg az Osztrák Nagydíjon.
 
Azonban Vettel is örülhet, hiszen második helye egyben azt is jelentette, hogy növelte előnyét Lewis Hamiltonnal szemben, aki váltócsere miatt csak a 8. helyről startolhatott, és végül a negyedik helyig jött fel a háromszoros világbajnok.
 
Lehetett volna akár jobb is, hiszen ahogy Vettel Bottasra, Hamilton a harmadik helyen hajtó Daniel Ricciardo mögé érkezett meg az utolsó körökre. De az ausztrál nem volt engedékeny, így ismét dobogóra állhatott, és persze jött a Shoey is! Ezúttal Martin Brundle-lel, aki saját maga kérte a tradicionális hörpintést, ami után, mint kiderült, el szeretnék árverezni Ricciardo cipőjét.
 
De vissza egy pillanatra a rajthoz. Bottas valóban úgy indult, hogy az egész mezőny szinte állva maradni látszott, mégis épp a tűréshatáron belüli értéket mutatott a finn reakcióideje. Bár már épp kezdenek szállingózni a lassított felvételek és a gif-ek arról, hogy az autó már megmozdul, miközben a lámpa még piros.
 
A hivatalos álláspot azonban az, hogy Bottas rendkívüli reflexszel indult, a mezőny pedig bealudt.
 
Bár a hétvégén bealudni látszottak, a Williams nagyon szépet mentett a futamon. Felipe Massa a 9., Lance Stroll pedig ismét pontszerző helyen, a 10-en ért célba.
 
Előttük a két kakaskodó csapattársa, Sergio Pérez és Esteban Ocon végzett. Őket Kimi Räikkönen és Romain Grosjean előzi meg az 5-6. helyen.
 
Hogy hová tűnt az egy teljes lelátónyi rajongóval bíró Max Verstappen? Ő egy tápláléklánc végén végezte. Danyiil Kvjat a rajt utáni első kanyarba fékjeit túlértékelve érkezett meg, aminek levét először Fernando Alonso, majd Verstappen itta meg.
 
A futam után tehát a Hamilton szerint inkább szerencséjének, mintsem gyorsaságának köszönhetően jó helyen záró Vettel tovább növelte előnyét legnagyobb ellenfeléhez képest.
 
Hogy folytatódik-e a németre Hamilton által aggatott szerencsesorozata, az hamarosan kiderül, hiszen jövő héten már a Brit Nagydíjon izgulhatunk!
 
1. Valtteri Bottas  finn Mercedes 1:21:48.527 
2. Sebastian Vettel német Ferrari 0.658 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 6.012 mp h.
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 7.430 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 20.370 mp h.
6. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:06.281 p h.
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
8. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1 kör h.
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1 kör h.
10. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
11. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
12. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 1 kör h.
13. Nico Hülkenberg német Renault 1 kör h.
14. Pascal Wehrlein német Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 2 kör h.
16. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 3 kör h.
  Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 44
  Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 29
  Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1
  Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 0

Délután is Hamilton volt a leggyorsabb

2017.07.07. 18:42
Címkék: hírek
A második ausztriai szabadedzés is Lewis Hamilton elsőségét hozta, ám a britet ezúttal a gyakorlás második felében műszaki problémák hátráltatták. A második helyen bajnoki riválisa, Sebastian Vettel zárt.
 
Pár felhő ugyan riogatta az F1-es paddockot a két szabadedzés között, a spielbergi második gyakorlásnak ismét száraz pályán vágott neki a 20 versenyző – köztük a délelőtt kispadra ültetett Nico Hülkenberggel és Sergio Pérezzel.
 
A gyakorlás jóval lendületesebben indult az elsőnél, még 10 perc sem telt el, máris 10 idő állt az eredményjelzőn. Az élen gyors egymásutánjában Valtteri Bottas, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton váltogatta egymást – mindhárman a szuperlágy gumin nyitottak, és túlszárnyalták a délelőtti leggyorsabb időt.  Bottas 1:05,700-as eredménnyel tért vissza a boxba, Hamilton 31, Vettel 152 ezreddel volt mögötte.
 
A délelőtt egy szett szuperlágy gumit kocásra fékező Kimi Räikkönen a lágy keveréken kezdett – Daniel Ricciardo pedig az ultralágyon, de így is fél másodperc választotta el őt az élen állóktól. Max Verstappent eközben fékproblémák hátráltatták a munkában. Utolsóként ő és Sergio Pérez teljesített mért időt a mezőnyből.
 
Délután is folytatódott a kicsúszások sorozata. Az első percekben Kimi Räikkönent, Romain Grosjeant és Marcus Ericssont is láttuk pályát elhagyni. A svéd kétszer is hibázott, másodszor a kavicságyat is megjárta.
 
Az első félóra végéhez közeledve az élmezőny tagjai már ultralágy gumikon tértek vissza. Bottas elsőre 1 ezredet javított, majd a 6-os kanyarban a kavicságyba csúszott, ott pedig még meg is pördült.
 
Vettel vette át tőle a vezetést minimális különbséggel, majd érkezett Hamilton, és másfél tizeddel túlszárnyalta a ferrarist. A legjobb idő és az új pályacsúcs már 1:05,483 volt.
 
Kicsit hátrébb Verstappen is megkezdte a körözést, ultralágy gumiján 4.-nek zárkózott föl, Räikkönent és Ricciardót is hátrébb szorítva a listán. Csapattársának később sikerült visszaverekednie magát elé, így a hosszú etapok előtt ő foglalta el a 4. pozíciót. Mögöttük Räikkönen, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean és Ocon következett, a McLarenek és a Williamsek kiszorultak a legjobb tízből.
 
Az edzés közepén két versenyző hosszabb pihenőre kényszerült. A Renault Jolyon Palmer alatt rakoncátlankodott. A peches brit csapata szenzorproblémáról adott tájékoztatást. Fernando Alonso autójának eközben a padlólemeze sérült meg, amit a csapat szerint le kellett cserélni. Jó ideig viszont nyomát sem lehetett látni az új padlólemeznek – majd visszaszerelték a régit.
 
A spanyol 35 perccel a leintés előtt tért vissza újra a pályára, ultralágy abroncsain pedig fel is zárkózott 8.-nak. A másik késésben lévő versenyző Verstappen volt, aki 27 perccel a vége előtt teljesítette újabb repülőköreit. Ricciardót 41 ezreddel megelőzve fölzárkózott 4.-nek, aztán Kevin Magnussenre panaszkodott, aki már versenytempóban haladva tartotta fel őt.
 
Ekkor már mindenki más a szokásos versenyszimulációikat futotta. A hosszú etapokat a Mercedesek az ultralágy gumikon kezdték, Hamilton viszont hamar problémát jelentett. Hogy pontosan mire panaszkodott, az rádióbeszélgetéséből nem derült ki, ám baljós jel volt, hogy egy időre elnyelte őt a garázs. Úgy tudni, a szerelők a gyújtógyertyát cserélték ki V08-asában. Aztán visszatért, majd jelezte: „Még mindig ugyanaz a probléma.” Újabb megszakítás következett.
 
A Ferrari ez idő alatt szorgosan rótta a köröket, a munkát pedig felosztották két versenyzőjük között: Räikkönen az ultralágy, Vettel a szuperlágy Pirellivel kezdett, aztán a finn lágyra, csapattársa pedig ultralágyra váltott.
 
Marcus Ericsson megtankolt autóval is bemutatott pár kavicságyas kicsúszást – a délután folyamán öt-hat pályaelhagyást láthattunk tőle, amivel vélhetően ő volt a rekorder. Carlos Sainz is kisodródott egyszer az utolsó két kanyar között. Miközben Toro Rossóját próbálta visszakormányozni az aszfaltra, a magas fekvőrendőr megálljt parancsolt neki: lepattant róla, aztán mehetett ellenőriztetni a padlólemezét. Többet nem is tért már vissza.
 
A spanyol csapattársa, Danyiil Kvjat is idő előtt befejezte a munkát. Mérnöke arra kérte, óvatos tempóban térjen vissza a boxba, ahol aztán autója hátuljából sűrű füst csapott föl. Az elektronikus fékrendszer hibásodott meg.
 
8 perccel a vége előtt Alonsónak is gondja támadt. A 6-os kanyarban veszítette el uralmát McLarenje fölött, végigszánkázott a kavicságyon, átcsúszott a füves részen, majd a következő kavicsban meg is pördült. „Váltsunk vissza a keményebb keverékre” – javasolta csapatának a szuperlágyak leamortizálása után. Az utolsó percekben aztán még egy kicsúszást bemutatott.
 
A második edzés tehát újabb Hamilton-elsőséget hozott, ám második felében fellépő problémák miatt a brit ezúttal nem lehetett teljesen elégedett. Vettel kevesebb mint 2 tizedre volt tőle, a Red Bullok pedig továbbra is állandó veszélyt jelentenek a két élcsapat második emberére.
 
Az Osztrák Nagydíj programja a szombati 3. szabadedzéssel folytatódik, melyet 10:55-ös műsorkezdéssel az M4 Sport és az m4sport.hu élőben közvetít.
 
Osztrák Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:05,483 30
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:05,630 +0,147 50
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:05,699 +0,216 41
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:05,832 +0,349 33
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:05,873 +0,390 27
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:06,144 +0,661 54
7. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:06,591 +1,108 43
8. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:06,732 +1,249 27
9. Nico Hülkenberg Renault 1:06,735 +1,252 42
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:06,763 +1,280 52
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:06,849 +1,366 50
12. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:06,859 +1,376 37
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:06,906 +1,423 34
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:07,065 +1,582 50
15. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:07,100 +1,617 24
16. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:07,468 +1,985 46
17. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:07,509 +2,026 41
18. Jolyon Palmer Renault 1:07,623 +2,140 7
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:08,782 +3,299 49
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:08,870 +3,387 51

Hamilton új pályacsúccsal nyitott Ausztriában

2017.07.07. 18:38
Címkék: hírek
Rengeteg kicsúszást és hibát láthattunk az Osztrák Nagydíj első edzésén, mely az új pályacsúcsot futó Lewis Hamilton elsőségét hozta. A britnek a legkeményebb abroncs is elég volt az elsőséghez.
 
A megszokotthoz képest két helyen módosult mezőnnyel vette kezdetét az Osztrák Nagydíj első szabadedzése. A Renault-nál Nico Hülkenberg autójába Szergej Szirotkint, míg Sergio Pérez Force Indiájába Alfonso Celis Jr.-t ültették az első 90 percre. A többi csapatnál változásokat inkább az autókon láthattunk: Spielbergbe a Mercedes és a Ferrari is apróbb módosításokkal érkezett, miközben az első dobogóját Bakuban megszerző Williams jelentősebb, de a riválisoktól már ismerős aerodinamikai újításokat szerelt föl autóira. A Honda eközben új motor adott a McLarennek.
 
A mezőny az első 20 percben nem mutatott nagy aktivitást, egyedül Max Verstappen 1:08,429-es ideje szerénykedett az eredményjelzőn, több garázsban még üresen várakoztak az autók, Valtteri Bottas pedig installációs körre sem merészkedett elő.
 
Aztán kezdett élet költözni a pályára – hibák egész sorával kísérve. Kimi Räikkönen kezdte a sorozatot, akinek Ferrarija csúnyán keresztbe állt az első kanyar féktávján, majd a bukótérben kötött ki. Mind a négy gumiját kockásra fékezte, de vissza tudott döcögni a garázsba. „A gumiknak annyi” – állapította meg a Jégember.
 
Nem sokkal később Sebastian Vettel pillanatai következtek. A bajnoki éllovas túl agresszíven hajtott rá az első kanyar belső kerékvetőjére, az megdobta autóját, amely aztán menetiránnyal szembe fordulva kezdett el gurulni a lejtőn. „Csak elkaptam a kerékvetőt, nincs miért aggódni” – közölte a csapatrádión a helyes irányt aztán megtaláló német.
 
Az első félóra harmadik látványos kicsúszását Lance Stroll mutatta be, aki az utolsó előtti kanyarban veszítette el a Williams hátulját. A hibáknak ezzel viszont nem volt vége. Az első kanyar bukóterében Max Verstappen és Valtteri Bottas is járt, a holland ráadásul később még egy kicsúszást bemutatott a tempós 8-asban, ahol jobb hátsó kerekét a bukóteret határoló falnak is nekicsapta.
 
Az élen előbb a két mercedeses váltogatta egymást, majd csatlakozott hozzájuk Vettel is. 40 perc elteltével Hamilton 1:06,526-os körrel vezetett, őt Vettel és Bottas 0,3 másodperces hátránnyal követte. A két Ezüstnyílon az ultralágy, a Ferrarin a szuperlágy gumik voltak ekkor, míg a 0,9-es hátránnyal 4. Verstappen a lágy papucsokat használta. Mögöttük Kvjat, Ricciardo, Vandoorne és Massa következett.
 
Korai gumitönkretétele után Räikkönen a többiekhez képest más ritmusba került, így miközben az edzés felénél mindenki a garázsban pihent, ő új szett szuperlágyakon rótta a köröket, és kapaszkodott fel fokozatosan a 4. helyre. Aztán jó időre némaság költözött a pályára.
 
A mezőny 30 perccel a vége előtt kezdett újra mozgolódni. Carlos Sainz és Felipe Massa újabb kicsúszásokat mutatott be, Bottas pedig szuperlágyakra váltva vette át a vezetést, 0,181-det verve Hamiltonra. Ricciardo 3.-nak, Vandoorne 5.-nek zárkózott föl – ő már ultralágy gumin.
 
Jöttek az újabb incidensek. Romain Grosjean baloldali első kereke defektet kapott, melynek következtében első szárnya az aszfaltot súrolva szikrázott. Danyiil Kvjat a 4-es kanyarban látogatta meg a kavicságyat, Bottas pedig az első kanyarnál pördült meg a bukótérben.
 
Hamilton csapattársáétól eltérő taktikát követve a lágy gumikra váltott második etapján, de így is átvette a vezetést, és teljesítette az első 1:06-on belüli kört. 1:05,975-ös eredménye máris 0,2 másodperccel volt jobb a tavalyi pole-jánál – és egyben új abszolút pályacsúcsot is jelentett.
 
Az utolsó 10 percben a Mercedesek és a Ferrarik már megtankolva tértek vissza a pályára, javítania az élmezőnyben csak Verstappennek sikerült, aki a szuperlágy gumikon Bottas elé furakodott. Az utolsó percben még egy lila első szektort is láthattunk tőle, ám miután megpördült, az edzéselsőség megkaparintására már nem volt módja.
 
A kockás zászló végül Hamilton elsőségét véglegesítette, mögötte Verstappen, Bottas, Vettel, Ricciardo és Räikkönen zárt. A legjobb tízben a meglepetésember az új Honda-motorral hajtó Vandoorne volt, aki  7. lett, igaz, ultralágy gumikon. Őt Kvjat, Alonso és Ocon követte.
 
Osztrák Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:05,975 38
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:06,165 +0,190 23
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:06,345 +0,370 35
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:06,424 +0,449 28
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:06,620 +0,645 32
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:06,848 +0,873 24
7. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:07,283 +1,308 31
8. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:07,437 +1,462 31
9. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:07,510 +1,535 28
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:07,511 +1,536 39
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:07,550 +1,575 29
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:07,594 +1,619 30
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:07,633 +1,658 32
14. Jolyon Palmer Renault 1:07,649 +1,674 31
15. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:08,041 +2,066 35
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:08,074 +2,099 20
17. Szergej Szirotkin Renault 1:08,586 +2,611 27
18. Alfonso Celis Jr. Force India-Mercedes 1:09,280 +3,305 15
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:09,323 +3,348 29
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:10,853 +4,878 12

Vettel, a közmunka és Naomi Campbell…

2017.07.07. 18:35
Címkék: hírek
Sebastian Vettel mesélt a hétfői párizsi látogatásáról – a paddockban többen pedig már az ott rárótt „közmunkán” viccelődnek…
 
A hét elején az FIA központjába látogatott Sebastian Vettel, ahol még egyszer átbeszélték az Azeri Nagydíjon történteket, majd a szövetség úgy határozott, nem ró ki rá további szakmai büntetést. A Ferrari versenyzője elismeri, volt már kellemesebb útja is, de megaláztatva nem érezte magát.
 
„Ez számomra nem volt Canossa-járás. Ha az lett volna, akkor a technikai igazgatónknál kötöttem volna ki. Tudniillik ő tényleg Canossából származik” – viccelődött. „Talán nem volt olyan kellemes élmény, de nagyon fontos volt. Nem voltam egész nap Párizsban, csak pár óráig. Aztán volt egy szép estém” – mesélte az aznap 30. születésnapját ünneplő német.
 
„Felhívtam Lewist, hogy megbeszéljük a dolgot. Azt is elmondtam neki, hogy megértem, ha haragszik. Nem tudtam, hogy fordított helyzetben én mit tettem volna. A megmozdulásom nem volt valami méltóságteljes és szép, ezt belátom. Olyan ez, mint a fociban: ha valakinek becsúsznak és elkaszálják, először talán az az érzése, hogy szándékos volt. Aztán felállsz, és meglököd egy kicsit. Ehhez lehetne leginkább hasonlítani.”
 
Vettel fölfedezője, Helmut Marko úgy véli, a legjobb ítélet született Párizsban – melyből talán neki is származhat némi haszna… „Nagyon örülök, hogy nem volt további büntetés. Érzelmes reakció volt, Hamilton egy taktikai manőverére. Na jó, Vettelnek most az utánpótlás-kategóriákban kell közmunkát végeznie, de talán fölfedez ott egy tehetséget, akit aztán bemutat nekem…” – viccelődött.
 
Arról megoszlanak a vélemények, hogy Vettel olcsón úszta-e meg a történteket. A versenyzőtársak közül Daniel Ricciardo és Romain Grosjean is kiemelte, túlzás lett volna eltiltani őt. Nico Hülkenberg pedig nevetve megjegyezte, elegendő büntetés számára, hogy közmunkát kell végeznie: „Azt senki sem szereti!”
 
Gerhard Bergernek kimondottan tetszik az ötlet, hogy Vettelnek a Forma–2-es, Forma–3-as és Forma–4-es sorozatokba kell mennie. „Nekem tetszik a közösségi munka. Egyszer Naomi Campbellnek is csinálnia kellett Amerikában. Talán össze is dolgozhatnának” – jegyezte meg nevetve.
 
Vettel eközben inkább annak örül, hogy Hamilton elfogadta bocsánatkérését, és elég érettnek bizonyultak ahhoz, hogy továbblépjenek. „Örülök, hogy újra autóba ülhetek. Ilyenkor csak próbálod a legjobb formádat hozni. Vezetés vagy csatázás közben elég elfoglalt vagy ahhoz, hogy ne gondolkodj ilyesmin. Jelenleg úgy érzem, a történteknek semmilyen hatásuk nem lesz a következő versenyre, és az sem számít, kivel vívsz a pályán” – vélekedett Vettel.

Bajnoktársai nem kérnek Alonsóból

2017.07.06. 19:03
Címkék: hírek
Fernando Alonso győztes autóra vágyik 2018-ban, de ha ellenfelein múlna, magának kellene építenie egyet…
 
Bár a csütörtöki sajtótájékoztató döntő részét a Sebastian Vettel és Lewis Hamilton incidenséről szóló beszélgetés tette ki, azért így is jutott idő az utóbbi hetek egy másik slágertémájára: Fernando Alonsóra.
 
Menedzserei bakui felbukkanásával ismét fölerősödtek a kétszeres világbajnok jövőjéről szóló találgatások, Flavio Briatore pedig nemrég kijelentette, Alonso nincs olyan luxushelyzetben, mint a sztárfocisták: ha nyerni akar, vagy a Mercedeshez, vagy a Ferrarihoz kell szerződnie.
 
Spielbergben a két istálló bajnoki esélyesét is megkérdezték arról, mit szólnának a spanyolhoz – válaszaik rövidek, de annál egyértelműbbek voltak. „Én egészen elégedett vagyok a mostani csapattársammal, szóval… Nem is foglalkozom ezzel” – felelte Lewis Hamilton.
 
Sebastian Vettel egy nagy sóhaj kíséretében elmondta: „Nos, nem az én hatásköröm szerződtetni a versenyzőket, de ha lenne beleszólásom, én inkább Kimit részesíteném előnyben.”
 
A sajtószoba e mondatokat hallva nevetésben tört ki, Alonso helyzete viszont már nem ennyire nevetséges. A két bajnok oszlopos tagja jelenlegi csapatának, Hamiltonnak szerződése is van 2018-ra, Vettel pedig állítólag már közel van a hosszabbításhoz. Domináns versenyzőként minden bizonnyal van beleszólásuk abba, ki legyen a csapattársuk, és hogy ennyire elégedettek a jelenlegi helyzetükkel, az a lehető legrosszabb hír a spanyol számára. Tudniillik éppen ők lehetetleníthetik el a helyzetét.
 
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója Bakuban maga is világossá tette, túl nagy kockázatot jelentene egy többszörös világbajnok mellé egy másik többszörös bajnokot ültetni, akiről ráadásul úgy tartják, nem könnyű természete. „Közülünk mindenkinek vannak mazochista hajlamai, de az enyém nem megy ennyire messze…” – mondta Wolff, amikor Alonso szerződtetésének lehetőségéről kérdezték. „Az összképet kell nézni, azt hogy hogyan dolgoznak együtt a csapattársak az autó jobbá tételéért. A dinamika nagyon fontos.”
 
Úgy tűnik, annyira, hogy továbbra is sakkban tarthat egy, az élmezőnyből már 2012 óta hiányzó kétszeres világbajnokot.

Ferrari: Távozik a vezető motormérnök

2017.07.06. 19:00
Címkék: hírek
Váratlan váltás: sajtóhírek szerint a Ferrari megvált az idei erőforrását tervező szakemberétől!
 
ól fut a Ferrari szekere 2017-ben, nem kis mértékben annak köszönhetően, hogy idén még inkább fölzárkóztak a motorok terén is a Mercedesre. Kanadában a GPS-adatok méréseiből kiderült, hajtóegységeik között már csak minimális a különbség, közben jönnek a sikerek is, a versenyzők bajnokságát 14 ponttal vezetik – már csak emiatt is váratlan a hír, miszerint fő motormérnökük, Lorenzo Sassi távozik posztjáról.
 
Az olasz Il Giornale megbízható forrásától úgy tudja, Sassi leváltását közvetlenül az elnök, Sergio Marchionne kezdeményezte pár nappal ezelőtt. A pontos okokat egyelőre homály fedi, ám azt beszélik, Sassi hamarosan a Marchionne szívügyének számító FIAT-Chrysler-csoporton belül kezdhet új projektbe.
 
Az istálló nem kommentálta az értesülést. Az Osztrák Nagydíj csütörtöki sajtónapján Sebastian Vettelt is kérdezték Sassiról, ám ő sem bocsátkozott részletekbe. „Nem tudom, mire célzol, de jobb lenne nálam magasabb szinten kérdezősködni” – utasította el a válaszadást a német.
 
Sassi munkájának eredményére nemigen lehetett panasz mostanság, jóllehet, az erőforrásuk eddig nem bizonyult maradéktalanul megbízhatónak. Az olasz csapat a tervek szerint a jövő heti Brit Nagydíjon fogja bevetni jelentős mértékben továbbfejlesztett motorját, amely komoly teljesítményjavuláson mehet keresztül.
 
Az olasz Motorsport szerint a már 11 éve a Ferrarinál dolgozó Sassi helyére nem egy ember, hanem egy háromtagú mérnökcsoport lép a motorrészlegen.
 

Így zárta le Bakut Vettel és Hamilton

2017.07.06. 18:55
Címkék: hírek
Sebastian Vettel és Lewis Hamilton már a futam után megbeszélték a Bakuban történteket. A Ferrari versenyzője szégyelli és megbánta tettét, ellenfele elfogadta a bocsánatkérést.
 
Aki feszült hangvételű sajtótájékoztatóra számított, annak csalódnia kellett. De a sárdobálás és a verbális verekedés is elmaradt. Bakui incidensük óta most először jelent meg a nyilvánosság előtt Sebastian Vettel és Lewis Hamilton, a spielbergi sajtószobába viszont már mindketten kisimultan, higgadtan – és érzékelhetően felkészülten – ültek be, hogy farkasszemet nézzenek a médiával és kellemetlen kérdéseikkel.
 
Vettel mindenekelőtt közölte: „Nem hiszem, hogy szükség van magyarázatra. Mindenki sokszor megnézhette, mi történt, én magam is megnéztem. Az autóban ülve egy kicsit másképp fest a helyzet, mint egy kis idő elteltével az autón kívülről nézve. Kiadtam a közleményt. A verseny után röviden beszéltem Lewisszal, és nem hiszem, hogy még jobban föl kéne fújni ezt az ügyet. Amit kellett, már elmondtam: rossz döntést hoztam, megkaptam érte a büntetésem, és elveszítettem egy lehetséges futamgyőzelmet.”
 
Ami a „rossz döntését” illeti, aztán pontosított: „Nem rossz döntés, hanem rossz manőver volt, amivel nekimentem a kerekének. Tudom, hogy mást akartok hallani, de nincs mit mondanom. Már a futam után, majd a közleményben is elmondtam, nem hiszem, hogy Lewis szándékosan féktesztelt. Egyszerűen meglepett, majd túlreagáltam. Hogy büszke vagyok-e rá? Nem. Vissza tudom fordítani az időt? Nem. Megbántam-e? Igen.”
 
Vettelt megkérdezték arról is, szándékosan hajtott-e bele a Mercedesbe, mert ezt így nyíltan egyszer sem mondta ki, és voltak elméletek, melyek szerint az integetés hevében húzta jobbra a kormányt. Zavarodottsága és mosolya egyértelművé tette, mi is történt. „Szerintem ez elég egyszerű: meglepett, akkor úgy gondoltam, hogy ő hibázott, ezért mellé mentem. Nem voltam boldog, túlreagáltam, nincs ezen mit magyarázni. Elég egyértelmű, mi történt, mindenki láthatta” – ismerte be lényegében a szándékosságot.
 
Üzenetben kért bocsánatot Hamiltontól
 
Ezt követően Hamilton is szót kapott, aki elárulta, üzenetben és telefonon is beszéltek a futam után. „Számomra már lezárt ügy ez, a versenyre koncentrálok. Már mindent elmondtam múltkor, amit el kellett mondanom. Nem hiszem, hogy a kapcsolatunk megváltozott volna. A futamot követő hétfőn beszéltünk egymással, és nem sokkal utána, talán másnap üzenetet is küldött nekem. Én csak annyit mondtam, hogy továbbra is tiszteljük egymást versenyzőként, és ugyanolyan keményen fogunk küzdeni a szezonban, mint eddig.”
 
„Az egyetlen dolog, ami zavart, hogy Sebastian azt állította, fékteszteltem őt. Az emberek, akik nézték a versenyt, azt gondolhatták, én voltam a hibás. De az adatok azt mutatták, nem így volt, egyszerűen csak közel akart maradni hozzám, és rosszul mérte föl a helyzetet. Nem volt szándékos a részemről.”
 
Hamilton azért hozzátette, a bocsánatkérés így sem jött könnyen Vetteltől. „A hétfői megbeszélésünkön az nem volt egy konkrét bocsánatkérés, de ez volt a szándék. Valójában másnap történt, hogy kaptam egy üzenetet Sebastiantól, melyben bocsánatot kért. Én pedig elfogadtam.” 
 
Amiért Vettel egy hetet várt
 
Vettelt megkérdezték, miért kellett egészen egy hetet, valamint az FIA újbóli vizsgálatát megvárnia a bocsánatkéréssel. „Nincs meg a számod, de nem is akarom” – felelte az újságírónak. „Mindenkitől bocsánat, de nem hiszem, hogy veletek kéne beszélnem erről. Lewisszal kellett beszélnem. Nem ti voltatok a legfontosabbak, hanem Lewis, aki ellen versenyzek. Ezért döntöttem úgy, hogy őt hívom fel először.”
 
Annak kapcsán, Hamilton megkeresésével miért várta meg a másnapot, pedig hozzátette: „Ez olyan, mint a vészkijáratnál: mindenki elsőként akarna átmenni rajta. Ez egyszerűen rossz időpont lett volna. A verseny után ő is biztosan elfoglalt volt. Nem lett volna helyes az autóból kiszállva odamenni. Túl sok ember állt közénk.”
 
Azt is hangsúlyozta, eszében sem volt veszélybe sodorni vagy kilökni ellenfelét. „Megkaptam a büntetésem. A pontelőnyöm Lewis fejtámaszának hibája miatt nőtt. Negyedik lettem, de megnyerhettem volna a versenyt. Én nem akartam, hogy baja essen, például megütni. Egyszerűen túlreagáltam. Nem akartam kárt tenni az autójában, lassú tempóval mentünk, de visszatekintve valóban hiba volt, és veszélyes is.”
 
A példaképszerep kötelez
 
Hamilton a futamot követően a sportág szégyenének nevezte, hogy egy négyszeres világbajnok ilyesmit tett, és azt is kiemelte, mennyire rossz példát mutatott a fiatal versenyzőknek. Ezen az álláspontján a bocsánatkérés sem változtatott. „A verseny után magam alatt voltam, de más okok miatt. Nem hiszem, hogy bármi olyasmit mondtam volna, amit ma nem tennék. Nem hiszem, hogy bármi változott volna. A hétfő nem változtatott semmin, és az üzenet is ugyanaz maradt” – állapította meg.
 
„Elvárják tőlünk, hogy példaképek legyünk, hogy a hogy a megfelelő üzenetet közvetítsük a fiatalok felé. Emberek vagyunk, ezért hibázhatunk, de összességében a sportágtól elvárható ez. Sokan akarnak a helyünkben lenni, és fontos, hogy a nekünk megadatott erőt megfelelően használjuk.”
 
„Nem vagyok rossz természetű”
 
Vettel úgy érzi, sikerült rendezni a soraikat Hamiltonnal. „Örömmel hallom, hogy ennek nincs olyan nagy hatása. Amit tettem, hiba volt. Bocsánatot kértem. Megértem, hogy Lewis csalódott volt, de örülök, hogy továbbléphetünk, és szerintem a pályán és a pályán kívül meglévő kölcsönös tisztelet segít ebben” – mondta.
 
Végül arról is kérdezték, nem érzi-e úgy, hogy rossz az alaptermészete. A mostani nem az első elborulása volt az utóbbi időben. „Nem hiszem. Értem, miért hiszed ezt, de nem így van. Sok meleg helyzet van, de nem hiszem, hogy így lenne” – cáfolt rá az ezúttal teljesen higgadt ferraris.
 
Eljött a valódi verseny folytatásának ideje!

Ricciardo: Kizárni Vettelt? Negyvennel mentünk!

2017.07.06. 18:52
Címkék: hírek
Nem érzi úgy Daniel Ricciardo, hogy Sebastian Vettel olcsón megúszta volna a bakui megmozdulását – ő egyáltalán nem látta veszélyesnek azt.
 
Az FIA hétfőn tárgyalta újra Sebastian Vettel Lewis Hamiltonnal történt szándékos ütközését, és bár korábban még a diszkvalifikációról és az egyfutamos eltiltásról is találgattak, végül úgy határozott, megelégszik egy bocsánatkéréssel, valamint némi „közmunkával”. Sokan nehezen tudják elfogadni, hogy a sportszerűtlenül viselkedő négyszeres világbajnok ennyivel (és a versenyen kapott 10 másodperces stop-and-go büntetéssel) megúszhatta, Daniel Ricciardo viszont amondó, hiba ennyire túldramatizálni a történteket.
 
A Red Bull versenyzője szerint a hangulatot igazán az tette feszültté a történtek után, hogy Vettel végül a Mercedes hibájából Hamilton előtt ért célba, s ezzel nem csökkent, hanem nőtt a pontelőnye. „Vannak, akik úgy tartják, Seb olcsón megúszta ezzel a büntetéssel, de szerintem ez csak azért van, mert így is legyőzte Lewist. Ez viszont csakis annak köszönhető, hogy Lewisnak gondja volt a fejtámaszával. Ha ez nem így történt volna, ha Lewis nyer, és Seb csak ötödik, nem lenne ekkora visszhangja a történteknek” – vélekedett az Azeri Nagydíj győztese Spielbergben.
 
Szépnek persze nem találta Vettel dühtől vezérelt reakcióját – de annyira veszélyesnek sem, hogy azért súlyosabb büntetés járjon. „Nem volt helyes, amit tett, de nem volt veszélyes. Negyvennel mentünk, szóval ez inkább volt egyszerű butaság. Szerintem az a tíz másodperc, amit Seb kapott érte, a legnagyobb büntetés, ami adható a fekete zászló helyett. Nincs ennél nagyobb időbüntetés, mert így is húsz másodpercet veszítesz a boxutcában, plusz tízet az állással.”
 
„Egy túl enyhe büntetés szerintem az lett volna, ha a bírák a végén tíz másodpercet adtak volna hozzá a versenyen elért idejéhez. Egy ilyen büntetés nem lett volna elegendő. De amit végül adtak, az rendben van, és nem gondolnám, hogy a tette elegendő indok lett volna a kizárására. Szerintem tehát jó döntés született. Vége az ügynek, nem kell ezt tovább nyújtani. Bár gyanítom, hogy Ausztriában így is téma lesz.”

Ha Vettel visszaforgathatná az idő kerekét…

2017.07.06. 18:50
Címkék: hírek
Toto Wolff úgy érzi, Sebastian Vettel nagyon is tisztában van azzal, mekkora hibát követett el az Azeri Nagydíjon.
 
Nemcsak a Red Bull, de a Mercedes sportigazgatója számára is hazai verseny következik ezen a hétvégén. Toto Wolff szerdán szülővárosában, Bécsben bukkant föl egy médiaeseményen, melyen természetesen a Mercedes által egyébként már lezártnak tekintett bakui incidens is szóba került.
 
„Szerintem ha Sebastiannak módjában állna visszafordítani az idő kerekét, már nem csinálná ezt. Be fogja látni, hogy nem ez volt az egyik legdicsőségesebb napja” – vélekedett a Lewis Hamiltonnal történt szándékos koccanásáért már hivatalosan is bocsánatot kérő négyszeres világbajnokról.
 
Wolff sosem titkolta, hogy kedveli Vettelt, és bár a mostanihoz vagy a tavalyi mexikóihoz hasonló ügyei kapcsán maga is kritizálta őt, azt most is nyomatékosította, mennyire élvezi, hogy ellene és a Ferrari ellen mérethetik meg magukat idén. „Üdítően hat számunkra, hogy Sebastian az igazi riválisunk idén. A sportágnak is szuper, nekünk pedig extra motivációt jelent.”
 
Vettel pillanatnyilag 14 pontos előnyben van Lewis Hamiltonnal szemben, ám a Mercedes az utóbbi két versenyen jóval kiegyensúlyozottabbnak tűnik már, mint az azt megelőző hétvégéken. „Monaco óta már jobban értjük, mi kell ahhoz, hogy jól teljesítsünk. Még most sem könnyű megtalálni az ideális pontot, de egyre rendszeresebben találjuk el” – mondta javuló formájukról Wolff.
 
Ami a hétvégét illeti, hozzátette: „Ha a pénteket jól indítjuk, az egész hétvégénk egyszerűbb lesz. Szoros küzdelemre számítok. És nem zárom ki a győzelemre esélyesek köréből a Red Bullt sem. Spielberg talán egy erőpálya, de Baku is az volt. És ki számolt volna ott előzetesen a Bikákkal?”
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!