Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Következő Nagydíj

      2017. június 11.; KANADAI NAGYDÍJ

 

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

2017-es szezon következő futama:
» 2017. május 28., 14.00:  Monacói Nagydíj
május 25., csütörtök
10:00 - 11:30:Csütörtöki 1. szabadedzés
14:00 - 15:30:Csütörtöki 2. szabadedzés
május 27., szombat
11:00 - 12:00:Szombati szabadedzés
14:00 - 15:00:Időmérő
május 28., vasárnap
14:00 - 16:00:Verseny
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
Image and video hosting by TinyPic
 
1 Sebastian Vettel 129
2 Lewis Hamilton 104
3 Valtteri Bottas 75
4 Kimi Raikkonen 67
5 Daniel Ricciardo 52
6 Max Verstappen 45
7 Sergio Perez 34
8 Carlos Sainz 25
9 Felipe Massa 20
10 Esteban Ocon 19
11 Nico Hulkenberg 14

 

 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

Hamilton nyert, Vettel 4. lett

2017.06.11. 21:43
Címkék: hírek
Lewis Hamilton 12 pontra megközelítette Sebastian Vettelt a kanadai győzelmével. A dobogóra a brit mellett Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo fért fel.
 
Hamilton a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi versenynek, mellőle pedig Sebastian Vettel várhatta a piros lámpák kialvását a második helyről.
 
A rajt után Hamilton megőrizte a vezetést, Max Verstappen pedig az 5. helyről parádés startot vett, és az első kanyarban már másodikként fordult el.
 
A 3-as kanyarban aztán Carlos Sainz és Romain Grosjean ütköztek, minek következtében a spanyol autója keresztbeállt, és nagy tempónál belecsúszott Felipe Massa versenyautójába.
 
Rögtön a rajt után Vettel és Verstappen is ütköztek – a kisebb koccanás következtében Vettel Ferrarijának első szárnya megsérült, amit néhány körrel később, a biztonsági autós szakasz után le is kellett cserélni.
 
A 11. körben Max Verstappen alatt műszaki hiba miatt megállt a versenyautó – a holland a szenzációs rajtot követően a 2. helyről volt kénytelen feladni a versenyt.
 
A verseny első felében Lewis Hamilton folyamatosan növelte előnyét, és miközben a mezőny többi tagja megejtette első kerékcseréjét, a Mercedes brit pilótája a 32. körig elment az ultralágy keverékű gumikkal.
 
Hozzá hasonlóan Esteban Ocon is hosszú etapot teljesített, ő a második helyről érkezett meg első kiállására – méghozzá ugyanabban a körben, mint Hamilton.
 
Hamilton természetesen az élre, Ocon pedig a 6. helyre jött vissza első kiállása után. A második helyen ekkor Bottas, míg a harmadikon Ricciardo haladt, megelőzve Sergio Pérezt és Kimi Räikkönent.
 
Sebastian Vettel a mezőny végéről a 7. helyre küzdötte fel magát, a 35. körben a német Ocon mögött haladt, megelőzve Fernando Alonsót, aki ekkor még mindig nem járt a bokszban.
 
Kimi Räikkönen a 42. körben ismét érkezett a bokszba, autójára pedig a Pirelli ultralágy abroncsait szerelték fel.
 
Alonso 1 körrel később érkezett meg első és egyetlen tervezett kerékcseréjére: az ultralágy gumikat szuperlágyakra cserélték a McLarennél, a spanyol a 11. helyre érkezett vissza.
 
A 47. körben aztán Alonso mögé megérkezett Lance Stroll, a hazai közönsége előtt versenyző kanadai pedig magabiztosan előzte meg a kétszeres világbajnokot.
 
Vettel a 49. kör végén érkezett meg második kiállására az 5. helyről. A német az ultralágy gumikat kapta az utolsó etapra, és a 7. helyről folytathatta a versenyt.
 
Vettel a 61. körben utolérte csapattársát, Kimi Räikkönent, aki hibázott az utolsó sikánban. A német elment a finn mellett, és a Force Indiák, valamint Daniel Ricciardo nyomába eredt.
 
Pérez a csapatutasítást figyelmen kívül hagyva tartotta maga mögött csapattársát, Ocont, miközben Vettel megérkezett a páros mögé.
 
A 66. körben a német támadásba lendült, egy agresszív manőverrel megelőzte Ocont, és Pérezt kezdte le üldözni.
 
Fernando Alonso 2 körrel a leintés vége előtt motorhiba miatt feladta a futamot. Ugyanebben a körben Vettel Pérez mellett is elment, így már a 4. helyen száguldott, és Ricciardót vette üldözőbe. Az ausztrál előnye viszont túl nagy volt, így küzdelemre kettejük között már nem került sor.
 
Ocon még az utolsó körben támadást indított Pérez ellen, a mexikói azonban visszaverte csapattársa támadását.
 
A versenyt végül Lewis Hamilton magabiztosan, közel 20 másodperces előnnyel nyerte csapattársa, Valtteri Bottas előtt. A dobogó legalsó fokára Daniel Ricciardo állhatott fel, míg a vb-éllovas Sebastian Vettelt a negyedik helyen intette le a kockás zászló.
 
A német mögött a két Force India ért célba, míg Kimi Räikkönen 7. lett Nico Hülkenberget megelőzve.
 
Hazai közönsége előtt első pontjait szerezte a Williams ifjú versenyzője, Lance Stroll, aki a 9. helyen zárta a Kanadai Nagydíjat. A top 10-ben végzett még Romain Grosjean is a Haas versenyautójával.
 
A Forma-1-es világbajnokság küzdelmei két hét múlva folytatódnak majd Bakuban, az Azerbajdzsáni Nagydíjjal.
 
Végeredmény - 2017-es Kanadai Nagydíj
Hely Versenyző Autó Motor Különbség
1 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes
2 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 19.783
3 Daniel Ricciardo Red Bull TAG 35.297
4 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 35.907
5 Sergio Perez Force India Mercedes 40.476
6 Esteban Ocon Force India Mercedes 40.716
7 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 58.632
8 Nico Hulkenberg Renault Renault 1'00.374
9 Lance Stroll Williams Mercedes 1 kör
10 Romain Grosjean Haas Ferrari 1 kör
11 Jolyon Palmer Renault Renault 1 kör
12 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1 kör
13 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1 kör
14 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1 kör
15 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 2 kör
16 Fernando Alonso McLaren Honda
  Daniil Kvyat Toro Rosso Renault
  Max Verstappen Red Bull TAG
  Felipe Massa Williams Mercedes
  Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault

Vettel: Az autónk nagyon jó

2017.06.11. 19:47
Címkék: hírek
A Ferrari mindkét versenyzője rontott a Q3-ban a második kanyarban, és úgy vélik, szombati hátrányuk vasárnapra eltüntethető. Sebastian Vettel célja továbbra is a győzelem.
 
Az időmérő edzés kezdetéig úgy tűnt, a Ferrari lehet a fő esélyese a szombatnak, ám a csapatnak végül esélye sem volt arra, hogy 2010 óta először ismételjen, azaz zsinórban második alkalommal is pole-t szerezzen. Közelebb ehhez Sebastian Vettel került, aki a Q3 elején a hajtűben hibázott, majd futott egy nem tervezett „középső” gyorskört is. Ekkor 4 ezredre közelítette meg Lewis Hamiltont, ám miután a brit sokat javított, neki a harmadik próbálkozásakor már nem volt válasza.
 
Elmondása szerint túlságosan agresszív volt. „Az utolsó körömmel nem voltam elégedett, szerettem volna megismételni a másodikat, csak gyorsultam volna még egy kicsit. Keményen nyomtam, túl keményen. Tudtam, hogy muszáj javítanom, még ha csak öt ezredet is” – magyarázta.
 
Fölvetődött, nem követett-e el hibát a Ferrari azzal, hogy Hamiltonnal ellentétben nem kettő, hanem csak egy bemelegítő kört teljesített. „Hittem, hogy összejön az első. Látszott, hogy az idők egyre jobbak lesznek, és hittem, hogy ez a helyes döntés.” 
 
Az edzést megelőzően nagy kérdés volt, mennyit ér Kanadában a Mercedes híres időmérős motormódja. Több szakértő is úgy vélte, nem annyit, hogy fölényesen legyőzzék a Ferrarit, ám bebizonyosodott, volt elég tartalék a csillagosok V8-asában. Vettel szerint nem csak ezen múlt. „Mindig is tudtuk, hogy a Mercedes nagyon gyors lesz, főleg a hajrában. Lewis ma jobb munkát végzett, remek kört rakott össze, ő volt ma a jobb” – ismerte el. „A második kanyar bejáratánál i vesztettem egy kicsit, aztán két tizedet a kijáratánál is. Onnan már tudtam, hogy be kell hoznom a lemaradást. Ez sikerült is a kör végére.”
 
Vettel szerint a 0,3-es lemaradása még nem jelenti azt, hogy vasárnap esélytelen lesz a Mercedesszel szemben. „Az autónk nagyon jó, elégedett voltam vele délelőtt, és jó lehet a versenyen is. Megvan a tempónk a győzelemhez. Holnap nagyon szoros versenyre számítok. Végig tudtam, hogy nem lehet minden alkalommal olyan gondjuk, mint Monacóban. Elég nehéz itt előzni, kíváncsian várom, hogy alakul a verseny. De az autónk minden pályán, minden körülmények között gyors.”
 
Vettel csapattársa, a monacói edzéselső, Kimi Räikkönen eközben a negyedik rajtkockát szerezte meg. A Hamiltontól 0,8 másodpercet kapó finn úgy érezte, többre is képes lett volna, de hibázott az utolsó körén. „Gyors volt az utolsó köröm, de hibát követtem el a második kanyarban. Egy kicsit javítottam, de nem sikerült jó kört futnom, és megfizettem ennek az árát. Egy kicsit nehezebb volt ma, mint tegnap, nem éreztem úgy a gumikat, de ez van” – értékelt a „Jégember”.
 
Nem lepte meg, hogy ilyen nagy volt a hátránya csapattársával szemben. „Ezen a pályán ha elszúrsz egy kanyart, sok időt veszítesz. Az autónk jó, de valamiért az időmérőn most küszködtünk vele. A verseny itt gyakran hektikus, sok minden történhet. Sosem tudhatod, gyorsan változhat a helyzeted. Mindent megpróbálunk, aztán meglátjuk, mi lesz. De a tempónknak jónak kell lennie.”

Kanadai Nagydíj, időmérő nyilatkozat

2017.06.10. 20:55
Címkék: hírek

Sebastian Vettel (Ferrari – 2. rajthely)

„Szerintem holnap nyerhetünk. Nem vagyok túlzottan elégedett az utolsó körömmel. Jó lett volna, ha sikerül megismételni az elsőt. Lehet, hogy kicsit túlerőltettem. Veszítettem egy kicsit, és próbáltam visszahozni az időt, igyekeztem utolérni magam. Összességében jó időmérő volt ez, hiszen folyamatosan javultunk, igaz, a végén nem sikerült elkapni a ritmust. Remélem, holnap rendben leszünk.”

Hamilton és a történelmi pole Kanadában

2017.06.10. 20:48
Címkék: hírek
Lewis Hamilton 65. pole-ját szerezte Kanadában, és ezzel utolérte Ayrton Sennát az örökranglistában.
 
Nagyon magabiztosan indította a Kanadai Nagydíj időmérő edzését a Ferrari, hiszen egyedüliként a mezőnyben csak a két vörös autóra nem kerültek fel az ultralágy, vagyis a „szupergyors” abroncsok. Persze, az elég valószínűtlen a Scuderia jelenlegi formájában, hogy egy keveréknyivel lassabb gumival kikerülnének a 15-ös továbbjutási körből, de azért voltak már top csapatok esetében meglepetéskiesések a Q1-ben.
 
Pláne olyan esetlekben, mint ami ezen a napon történt az első felvonás utolsó percében, amikor is Pascal Wehrlein lendületes gyorskörre próbált indulni, de ehelyett a szemközti falba csapódott. És ezzel már vége is volt az utolsó ötösben állók javítási esélyének.
 
A kanadaiak pechére az „esélyesek” közt volt az új helyi hős, Lance Stroll is, aki eleddig még nem versenyzett az otthoni pályáján, és a szombati program is hamar véget ért számára. A williamszes mellett elsők közt búcsúzott, Stoffel Vandoorne, Kevin magnussen, Marcus Ericsson és a falban veszteglő Pascal Wehrlein.
 
A Q1-et egyébként a Mercedes duója nyerte, a pályát igazán kedvelő Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben. Kettejük között mindösszesen hét ezrednyi különbség volt. Sebastian Vettel lett a kezdőkör harmadik helyezettje, akinek három és fél tizednyi hátránya a lassabb keverék számlájára fel is íródott.
 
A második szakasz is a Mercedes kettős sikerét hozta, fordított sorrendben, de hasonló, nüánsznyi különbséggel. A Ferraritól Kimi Räikkönen férkőzött nagyon közel, Vettel egy kisebb hiba után a bokszba állt utolsó gyorskörét követően, tudván, hogy hátránya hasonló a lassabb gumikkal futottéhoz, amit ismét elégségesnek ítéltek a mérnökök a 10-be való továbbjutáshoz. Igazuk is lett!
 
Nem folytathatta a körözést viszont többek között a legutóbbi versenyhétvégén Amerikában vendégszereplő Fernando Alonso, aki ezzel együtt egészen boldognak tűnt. Talán élesen él benne a felszabadultság érzése azok után, hogy elég magasra tette a lécet a McLarennek ahhoz, hogy az ne tudja átugrani a szerződéshosszabbításért folyó csatában.
 
A spanyollal távozott Danyiil Kvjat, Carlos Sainz, Romain Grosjean és Jolyon Palmer.
 
A Ferrari kezdetleges magabiztosságát kissé talán megtörte a tény, hogy Lewis Hamilton először ezen a pályán 1:11-es kört rajzolt az aszfaltra kezdésként.
 
Vártuk a Ferrari válaszát.
 
Sebastian Vettel leggyorsabb első szektorral indított, de a középsőnél rontott egy minimálisat, és úgy tűnt, már nem lesz köze a mercedeses űridőhöz.
 
4 ezred! Ennyivel kapott ki a német ebben a körben, és Lewis Hamilton máris kigurult a bokszból. Ha közel vesztett helyzetből ennyit ki tud hozni a Ferrari, akkor jobb lesz tovább javítani a korábban elérhetetlennek tűnő köridőn.
 
Leggyorsabb első szektor...
 
Leggyorsabb második szektor...
 
És végül 336 ezredre növelte az előnyét Lewis Hamilton.
 
Ezzel vége is volt...
 
Legalábbis a sorrendet eldöntő versengésnek. Vettel maradt a második helyen, Bottas és Raikkönen „elődjeként”.
 
A show azonban folytatódott! Lewis Hamilton ezzel a pole-lal utolérte hősét, Ayrton Sennát az első rajtkockák száma tekintetében. Mindkettőjüknek 65-65 pole-ja van. Ez nagyon komoly rekord, ami mellett egyébként sem illik elmenni szó nélkül.
 
A Forma-1 vezetése azonban nemhogy szó nélkül nem hagyta a rekordbeállítást, de még egy eredeti, Ayrton Senna által is használt bukósisakkal is megünneplete a történelmi eseményt. Érzelmes pillanatok voltak mind Hamilton, mind a rajongók számára.
 
A pályán kívül események tehát egy kicsit talán ellopták a show-t, pedig Hamilton „űr-pole”-ja önmagában is címlapsztori. Azonban a fő kérdés ezúttal is vasárnapra maradt!
 
1     Lewis Hamilton     Mercedes     1m11.459s     - 
2     Sebastian Vettel     Ferrari     1m11.789s     0.330s 
3     Valtteri Bottas     Mercedes     1m12.177s     0.718s 
4     Kimi Raikkonen     Ferrari     1m12.252s     0.793s 
5     Max Verstappen     Red Bull/Renault     1m12.403s     0.944s 
6     Daniel Ricciardo     Red Bull/Renault     1m12.557s     1.098s 
7     Felipe Massa     Williams/Mercedes     1m12.858s     1.399s 
8     Sergio Perez     Force India/Mercedes     1m13.018s     1.559s 
9     Esteban Ocon     Force India/Mercedes     1m13.135s     1.676s 
10     Nico Hulkenberg     Renault     1m13.271s     1.812s 
11     Daniil Kvyat     Toro Rosso/Renault     1m13.690s     - 
12     Fernando Alonso     McLaren/Honda     1m13.693s     - 
13     Carlos Sainz     Toro Rosso/Renault     1m13.756s     - 
14     Romain Grosjean     Haas/Ferrari     1m13.839s     - 
15     Jolyon Palmer     Renault     1m14.293s     - 
16     Stoffel Vandoorne     McLaren/Honda     1m14.182s     - 
17     Lance Stroll     Williams/Mercedes     1m14.209s     - 
18     Kevin Magnussen     Haas/Ferrari     1m14.318s     - 
19     Marcus Ericsson     Sauber/Ferrari     1m14.495s     - 
20     Pascal Wehrlein     Sauber/Ferrari     1m14.810s     -  

 

Folytatódott a Ferrari uralma!

2017.06.10. 20:45
Címkék: hírek
Sebastian Vettel vette át a stafétát a pénteket leggyorsabbként záró Kimi Räikkönentől – az utolsó szabadedzésen is maguk mögött tartották a Mercedest a vörös gépek.
 
A korábban éjszakára jósolt záporoknak nyomát sem lehetett látni szombat délelőtt Kanadában, ahol a harmadik szabadedzés napos idő és 19 Celsius-fokos hőmérséklet mellett vette kezdetét – és a péntekinél jóval kevesebb vezetői hiba alapján kedvezőbb állapotú pályán.
 
Először Daniel Ricciardo vállalkozott mért körre a mezőnyből. Az ausztrál versenyző alatt pénteken meghibásodott a Renault egyik, már csak szabadedzéseken használt erőforrása, így mindössze 8 körig jutott. Max Verstappennél eközben váltóhiba lépett föl, amit ugyancsak büntetés nélkül orvosoltak. Szombat délelőttjük már problémamentesen telt.
 
Az ausztrál 1:15,278-as eredménnyel vezetett 10 perc elteltével, aztán érkeztek a Ferrarik, és nekivágtak első ultralágyas etapjuknak – na meg délelőtti „uralkodásuknak”. Ezúttal Vettel volt jobb formában. Második gyorskörén 1:13,7-nél állt meg a stopper, aztán két hűtőkör, majd egy 1:13,015-ös eredmény következett, ami az edzés első felének legjobb ideje volt. Meggyűlt viszont a baja a forgalommal, és arra panaszkodott, hogy mivel előtte és mögötte is autók vannak, képtelen tiszta etapot teljesíteni, sem visszavenni, sem gyorsítani nem tud.
 
A pénteki első, Kimi Räikkönen csak 1:14,120 másodpercet produkált első etapján. Nem volt elégedett az elvégzett változtatásokkal. Ez meg is zavarta őt egy kicsit. „Visszatérhetnénk a holnapi beállításhoz? Úgy értem, a tegnapihoz” – kérdezte mérnökétől…
 
A két Mercedes a szuperlágy gumikon futotta első, 10 körös etapját. Hamilton 1:13,516-os idővel a második helyre zárkózott föl, Valtteri Bottas 0,4-del lassabbnak bizonyult nála. Szintén a piros abroncsokon ment Max Verstappen, aki csupán 11 ezreddel maradt el Hamiltontól. Ricciardo eközben hosszú etappal kezdett, így ekkor még elmaradt a vezető ötöstől. A Red Bullokon egyébként aerodinamikai áramlást jelző festék is foszforeszkált délelőtt, ami szombat lévén szokatlan  látvány volt. Az osztrákok továbbra is gőzerővel dolgoznak az RB13-as rendbetételén, és a főnökök elmondása szerint jó úton járnak.
 
Úgy tíz perc szünetet tartott a Ferrari, aztán versenyzői friss szett ultralágy gumin kezdtek újabb etapba. Vettel azonnal 1:12,704-re, majd 1:12,572-re javított, s ezzel jó két tizeddel túlszárnyalta Lewis Hamilton múlt évi montreali pole-idejét. Räikkönen 1:12,864-gyel zárkózott fel mögé másodiknak.
 
A két Mercedes nehezen tartotta velük a lépést, két versenyzőjük pedig a gumik előkészítése terén is más módszert választott. Bottas egyből 1:13,3-as körrel kezdett, Hamilton viszont két bemelegítő kör után lendült csak neki (1:13,0). aztán hűtőköre után 1:12,926 másodpercet ért el. Hátránya közel négy tized volt Vettellel szemben – ezt kéne ledolgozniuk a kvalifikációig.
 
Bottasnak az egyik sikánban egy meleg pillanata is volt: autóját megdobta az agresszíven vett kerékvető, és éppen csak meg tudta menteni azt a faltól. Szombat délelőtt egyébként jóval kevesebb vezetői hibát láthattunk, ami a pálya állapotának javulásáról, a jobb tapadásról és a pontosabb beállításokról árulkodik. Marcus Ericssonnak azért így is volt egy látványos kanyarlevágása.
 
A Red Bull-osoknál Verstappen volt a gyorsabb – Bottasnál is. A holland a hajrában a mezőnyből 4.-ként futott 12-es kört, és ezzel beférkőzött a finn elé. Ricciardót közel 0,6 másodperc választotta el csapattársától, és négy helyezés: az ausztrált a középmezőny idei két egykörös remeklője, Nico Hülkenberg és Felipe Massa előzte meg.
 
A legjobb tízbe még Esteban Ocon és Carlos Sainz fért be, a Toro Rossók és a Force Indiák között szoros a csata, de közéjük keveredett Fernando Alonso is, aki 12.-ként Sergio Pérezt is megelőzte.
 
Vajon hogyan változik a sorrend az első éles megméretésen? Kiderül az időmérő edzésen, melyet az M4 Sport és az m4sport.hu 18.45-ös műsorkezdéssel élőben közvetít!
 
Kanadai Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:12,572 20
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,864 +0,292 19
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:12,926 +0,354 22
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:12,965 +0,393 22
5. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,210 +0,638 24
6. Nico Hülkenberg Renault 1:13,493 +0,921 20
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:13,527 +0,955 22
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:13,545 +0,973 35
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:13,635 +1,063 26
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:13,667 +1,095 22
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:13,788 +1,216 23
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:13,885 +1,313 18
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:13,956 +1,384 27
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:13,994 +1,422 19
15. Jolyon Palmer Renault 1:14,102 +1,530 22
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:14,228 +1,656 22
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:14,392 +1,820 18
18. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:14,409 +1,837 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:14,883 +2,311 25
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:14,965 +2,393 25

Így hozta zavarba Vettelt a két kérdező

2017.06.10. 20:39
Címkék: hírek
Ha kérdezik, Sebastian Vettel előszeretettel ad hosszú választ – ezúttal viszont megtiltották neki. Íme, az eredmény!
 
A feladat egyszerű, a megoldása már annál nehezebb. Sebastian Vettelt a kanadai paddockban „elkapta” a holland Ziggo Sport két riportere, és rendhagyó interjút készített vele, melynek során a föltett kérdésekre kizárólag igennel vagy nemmel felelhetett. Mindössze egyetlen dzsókerlehetősége volt – mint kiderült, többre lett volna szüksége…
 
Állítás: A családom a legfontosabb dolog az életemben.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Én vagyok a Forma–1 új világbajnoka.
 
Vettel: Mit értesz az alatt, hogy új? Tudom, hogy csak igent vagy nemet mondhatok, de…
 
Kérdező: Igen vagy nem? 2017-ről van szó.
 
Vettel feltartja a dzsókerkártyát.
 
Állítás: A párharcom Mark Webberrel ádáz és őszinte volt.
 
Vettel: Nem.
 
Állítás: A Ferrarai visszatérése nem meglepetés a számomra.
 
Vettel: Nem. Vagyis nem meglepetés.
 
Állítás: Renesse egy jó üdülőhely lakókocsival.
 
Vettel: Igen. Lakókocsi nélkül is.
 
Állítás: Max Verstappen lesz a következő csapattársam.
 
Vettel: (felmutatja a dzsókerkártyát, de nem lehet) Nem. Szerződése van.
 
Állítás: Elhagyni az előző csapatomat sokkal nehezebb volt, mint gondoltam.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A szurkolóknak közelebb kellene kerülniük a Forma–1-hez.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Élvezem a csatát Lewis Hamiltonnal.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A versenyek között is magam lehetek.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Szeretem a holland pudingot, de csak vaniliásan.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A Ferrari konstruktőri világbajnoki címe sokkal fontosabb, mint az én egyéni bajnoki címem.
 
Vettel: (nevet) Ez nem szép… Igen.
 
Állítás: A Ferrarinál dolgozni egy álom megvalósulását jelenti.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A piros ruhák sokkal jobban állnak, mint a kékek.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A Beatles a valaha volt legjobb együttes.
 
Vettel: (hosszas gondolkodás után) Igen.
 
Állítás: Utálok borotválkozni.
 
Vettel: Igen.
 
A négyszeres világbajnok a végén lehetőséget kapott arra is, hogy megmagyarázza az általa meredeknek érzett válaszokat. „Volt pár kérdés, ami nem volt valami fair. Túl korán használtam ki a dzsókeremet. Azt hiszem, azt meg kell magyaráznom, ami Maxot mint a csapattársamat illeti. Én még azt sem tudom, hogy én itt leszek-e, mivel nincs szerződésem. Maxnak viszont úgy tudom, hogy van, szóval őt kéne megkérdezni erről. Ő többet tud nálam” – pontosított.

Vettel tudja, min kell változtatni, hogy a pole-ért harcolhasson

2017.06.10. 20:36
Címkék: hírek
Sokat csúszkált, le is van maradva, de Sebastian Vettel úgy érzi, harcba szállhat a pole pozícióért szombaton.
 
Amilyen simán indult a monacói hétvégéje, annyira hektikus volt a pénteki napja Kanadában. Sebastian Vettel mindkét szabadedzésen több megpördülést és kicsúszást mutatott be az egyelőre igencsak koszos, csúszós pályán, ráadásul délelőtt Lewis Hamilton, délután pedig Kimi Räikkönen is gyorsabbnak bizonyult nála.
 
A négyszeres világbajnok hátránya a második 90 percben 0,265 másodperc volt az első helyen végző csapattársával szemben. Ettől függetlenül is elégedetten értékelte napját. „Sínen vagyunk, elégedettek lehetünk. Elég zűrös volt a pályán, mert – főleg a nap elején – nagyon piszkos volt. Sok mindent kipróbáltunk, a többség bevált, holnapra már csak gyorsulnunk kellene egy kicsit” – értékelt a bajnoki tabella első helyezettje.
 
„Kanadában általában nem könnyű fölmelegíteni a gumikat, de ma nem a pálya okozta a fejtörést, hanem az, hogy mennyire poros volt. Nagyon igyekeznünk kellett, hogy az úton tartsuk az autót. Volt pár kicsúszásom is, nem volt egyszerű.”
 
Vettel a délutáni hosszú etapjai során többször is panaszkodott a csapatrádióban Lewis Hamiltonra, aki előtte hol hibázott, hol visszavett, és ezzel őt is hátráltatta. Ingerültsége az autóból kiszállva hamar elszállt. „Egyszerűen csak annyi történt, hogy próbáltunk következetesen gyors köröket futni, hogy felmérjem az autó viselkedését, és ha nem szabad előtted a pálya, az nem segít ebben. De biztos vagyok benne, hogy Lewis nem direkt csinálta. A pálya állapota hibára késztetett, de holnapra javulni fog a helyzet.”
 
Ami a szombatot illeti, tudja, min kell változtatniuk ahhoz, hogy esélyes legyen a pole-ra. „A célunk természetesen az első sor lesz szombaton. De abban is biztos vagyok, hogy a Mercedes megnehezíti a dolgunkat. Szoros csatára számítok velük, muszáj még javulnunk. De az edzés végén már egészen pontosan éreztem, mire lesz szükségünk szombaton ahhoz, hogy javítsunk a kocsi viselkedésén. Remélem, hogy sikerül is megvalósítanunk.”
 
Vettel idén egy pole pozíciót jegyez, Szocsiban szerezte – csapata, a Ferrari a hatból két alkalommal tudta felülmúlni a Mercedest a kvalifikáción.

Élre állt a Ferrari a 2. szabadedzésen

2017.06.10. 20:31
Címkék: hírek
Monacói formáját idézte Kimi Räikkönen a kanadai második szabadedzésen. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel sem tudta túlszárnyalni idejét. Dühöngések, kicsúszások és egy piros zászló tarkította a második 90 perces tréninget.
 
Az időjárási viszonyok nem sokat változtak délutánra Montrealban: 23 Celsius-fokra melegedett a levegő, a szél továbbra is kitartóan fújt – nagy kérdés volt, a pálya állapota mennyit javult a délelőtti csúszkálások óta. Előrebocsátjuk, hiba volt most is bőven…
 
Két peches szereplője is volt az első másfél órának. Carlos Sainz korai motorhibája után elsők között hajtott a pályára a második gyakorlás elején, a McLarennél viszont néma maradt a garázs. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne autója is az emelőn állt – a spanyolnak a fellépő hidraulikai szivárgás megoldására kellett várnia úgy egy órát.
 
Az edzés alaphangját a Ferrarik adták meg. Mindketten szuperlágy gumikon futottak ki, és Kimi Räikkönen nevéhez fűződött a csapat első 14 alatti ideje: 1:13,990. Az első 20 percben ez számított az etalonnak, Sebastian Vettel 0,1 másodpercre tudta megközelíteni csapattársát. A két vörös autó 9 körös etapot futott a piros oldalfalú gumikon.
 
Aztán pályára hajtott a Mercedes is. Lewis Hamilton 10. körében vette át a vezetést, csekély, 35 ezredes előnnyel. Bottas Vettel elé ugrott másodiknak, mögöttük pedig a két Red Bull sorakozott.
 
Az első félórában máris számos hibát láthattunk. Romain Grosjean két egymást követő körben pördült meg a 6-os kanyarban. Az első a délelőtti esetek után még nem is lett volna meglepetés, az ismétlés már annál inkább. „Nem pördülhetek meg kétszer ugyanabban a kanyarban! Itt valami nem stimmel a rendszerekkel” – mondta a francia a csapatrádión. Majd meg is erősítette: „Valami nem jó a hátulján, az egyes és kettes kanyarban sem volt hátsó tapadás.”
 
Láthattunk blokkolós fékezést és kanyarlevágást Valtteri Bottastól és Danyiil Kvjattól, de náluk is melegebb pillanatot élt át Sebastian Vettel, aki alatt a Bajnokok Fala felé közeledve tört ki a Ferrari hátulja. „Majdnem elvesztettem” – mondta mérnökének, aki megkönnyebbülve konstatálta, hogy csak majdnem…
 
A két Red Bullnál másfajta gondok merültek fel. „Erőt veszítek. Mondjátok, mit tegyek” – kért tanácsot Ricciardo csapatától. Az ausztrált be is hívták és ki is szállították autójából: a motornál bukkantak hibára. Összesen 8 kör került a neve mellé. Verstappen eközben a kormánykijelzőjével bajlódott. „Semmi sem működik…” – panaszkodott. Mérnökének úgy kellett félbeszakítania: „Oké-oké, Max, higgadj le!”
 
Az első félóra már letelt, amikor a két Ferrari ismét megjelent a pályán – már az ultralágy gumikon. A köridők nagy ütemben javultak. Vettel azonnal 1:13,7-et futott, majd 1:13,2-t, de Räikkönen ismét túlszárnyalta, a hétvége legjobb idejével: 1:12,935.
 
A Mercedesnek erre már nem volt válasza. Hamilton megrekedt 1:13,150-nél, ami Vettel elé, a második helyre rangsorolta őt. Bottas 0,4 másodperces hátránnyal volt negyedik. Ismét a figyelem középpontjába kerültek a gumimelegítő körök. Miközben a Ferrarik egy kör után képesek voltak jó tempót diktálni, Hamiltonék két kört is futottak, mielőtt a gázba tapostak volna.
 
Az ötödik helyen a kisebb szünet után visszatérő Verstappen állt, fél másodpercen belül Räikkönenhez képest. Őt Massa, Ocon és Kvjat követte. Ricciardo motorgondjai miatt nem körözhetett, így visszacsúszott 14.-nek.
 
Romain Grosjean a 10. helyen állt ekkor, de elégedettnek kicsit sem lehetett nevezni. A 6-os kanyarban bemutatott korai megpördüléseit egy újabb piruettel egészítette ki, ezúttal a második kanyar előtt. „Mi a pokol történik?! Kezd elegem lenni” – dühöngött. Aztán amikor egy újabb panaszkodása során mérnöke közölte vele, mit csinál csapattársa, Kevin Magnussen, csak a.nnyit felelt: „Ó, **** meg őt!” Günther Steinernek alighanem lesz egy-két szava a rádiós megnyilvánulása miatt már tavalyi megdorgált versenyzőhöz…
 
A hosszú etapok előtt még láthattunk két incidenst a Bajnokok Falánál. Marcus Ericsson érintőre vette a hírhedt betont, Stoffel Vandoorne viszont csak megpördült előtte, ahogy az utolsó sikánból jött ki. A belga ezzel megfosztotta magát a javítás lehetőségétől. A lágy gumin futott körével csak a 19. helyen állt, az ultralágyon pedig további próbálkozásaival sem tudott gyorsulni.
 
Bottas Mercedese már tele volt tankolva, amikor ő is bemutatott egy látványos hibát. Egyszerűen kirepült a pályáról, amikor megcsípte az első kanyar belső kerékvetőjét. A füves-kavicsos bukótéren átsodródva tért vissza a pályára, és ezzel a mögötte érkező Vettelt is megzavarta. A német később a 6-os kanyarban is bemutatott egy piruettet.
 
Az utolsó félórában végül Alonso is felbukkant a pályán. Szuperlágy gumin teljesített első etapját, mely során a 16. helyig lépkedett előre. A spanyol aztán pár perccel a vége előtt, amikor már mindenki a versenytempóval foglalkozott, ultralágyas körrel robbantott, s lépett előre 7.-nek. Ha már rossz nap, legyen benne egy kis móka is…
 
20 perccel a leintés előtt Max Verstappen autója a 8-as kanyar felé tartva erejét vesztette és leállt. Miután a pálya ezen szakaszán nincs megnyitva a korlát, piros zászlóval szakították félbe a körözést, és ezzel együtt a hosszú etapokat. A Red Bull ezzel mindkét autóját műszaki hiba miatt vesztette el a hajrára – nem éppen ilyen első napról álmodtak.
 
Az újraindítás után kisebbfajta tumultus alakult ki a hajtűkanyarban. Lance Stroll Bottast próbálta elkerülni a kigyorsításkor, ám miközben jobbra húzta a kormányt, majdnem nekiment a közben megérkező Räikkönennek. Vettelnek eközben Hamiltonnal gyűlt meg a baja, aki szuperlágyas etapja során többször is feltartotta őt. „Ront, majd visszavesz” „Újra visszavett” – panaszkodott bajnoki ellenfelére többször is.
 
Vettelnek ezúttal be kellett érnie a harmadik hellyel, az edzés Räikkönené lett. A monacói pole-szerző a délelőtti korai megpördülése után egyetlen hibát sem vétett, ami a csúszós pályán elismerésreméltó teljesítmény. Ráadásul következetesen gyors volt egy körön és a hosszú etapokon is.
 
Kanadai Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,935 41
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,150 +0,215 41
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,200 +0,265 41
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,310 +0,375 42
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:13,388 +0,453 25
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:14,063 +1,128 38
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:14,245 +1,310 19
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,299 +1,364 46
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:14,461 +1,526 38
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,501 +1,566 41
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,566 +1,631 33
12. Nico Hülkenberg Renault 1:14,604 +1,669 38
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:14,621 +1,686 43
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:14,676 +1,741 35
15. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,072 +2,137 8
16. Jolyon Palmer Renault 1:15,127 +2,192 40
17. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:15,240 +2,305 40
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:15,611 +2,676 31
19. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:15,624 +2,689 20
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:16,308 +3,373 31

Piruettek, dühös spanyolok és Hamilton-elsőség az első edzésen

2017.06.09. 17:55
Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén. Sok megpördülést, egy mókust, egy mormotát és két mérges spanyolt is láthattunk az első másfél órában.
 
Képes-e felülkerekedni monacói nehézségein a Mercedes? E kérdésre várunk választ a hétvégi Kanadai Nagydíjon – de ez áll a középpontban a bajnoki címvédőnél a pénteki edzésnapon is. A csillagosok a két másfél órás gyakorláson azt tervezik kideríteni, jól következtettek-e a Monacót követő elemzések során, és hatásos-e a felfüggesztés beállításánál választott új út.
 
A két Ezüstnyíl még pályára sem hajtott, máris volt, aki autója helyett robogóval száguldott vissza a boxutcába az első szabadedzés elején. Mindössze négy perc telt, amikor Carlos Sainz mögött elfüstölt a Renault-motor. A Toro Rosso egyetlen kört sem tudott abszolválni, a hajtűkanyar után adta meg magát.
 
A pályabíróknak kényelmes dolguk volt a kék masina eltávolításával: a mezőny az első negyedórában nem mutatott túlzott aktivitást, többen újítások aerodinamikai tesztelésével nyitották a hétvégét. A Ferrarinál két különböző hátsó szárnyat hasonlítottak össze (Vettel kapta az új, banánszárnyat), a Red Bull és a McLaren nagy mérőkeretekkel vizsgálta aerodinamikai újításaikat.
 
A Sainz leállását követő tízperces csönd után Kimi Räikkönen irányította magára a figyelmet. Ferrarija a 7-es kanyarból kigyorsítva egyszerűen megpördült. A vörös gép semminek sem koccant neki, pár perccel később már 1:16,846 másodperces eredménnyel repítette az első helyre vezetőjét. A finn az ultralágy abroncsokon kezdte a körözést.
 
Csapattársa, Sebastian Vettel is a lila gumikon nyitott – és ő is megpördüléssel. A német az első kanyarkombináció jobbos hajlata előtt vesztette el az uralmát az SF70H fölött. Pedig még sirályok sem ücsörögtek a belső íven… A két piruett között a különbséget az jelentette, hogy miközben Räikkönen kigyorsításkor, csapattársa lefelé váltás közben fordult menetiránnyal szembe.
 
A pálya szemmel láthatóan rendkívül piszkos volt, bizonyos részeken csak úgy porzott az autók alatt, ráadásul még a szél is fújt, így a csúszkálás nem Ferrari-sajátosság volt. Nem sokkal később Lewis Hamiltontól is láthattunk egy hibát, Nico Hülkenberg pedig a mezőnyből elsőként egyenesítette ki a hírhedt utolsó sikánt, majd ő is előállt egy piruettel a 7-es kanyarban.
 
A Mercedes és a Red Bull a Scuderiával ellentétben a szuperlágy gumikon futott az első etapján. Közülük a németek jelentősen gyorsabban kezdtek. 35 perc elteltével Valtteri Bottas állt az első helyen, aztán Hamilton furakodott elé. 1:15,003 másodperces kört futott, a különbségek pedig minimálisak voltak: Bottas lemaradása 36, Räikkönené 86 ezred volt csupán, Vettel 0,169-re követte őket.
 
Az 5. helyen álló Max Verstappen már 0,7-re volt a legjobb körtől, őt Sergio Pérez, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon és Romain Grosjean követte. A gumivisszaadós nem hivatalos szünetben csak a mezőny két spanyoljának nem volt mért ideje. Sainz már a délutánra készült ekkor, az Indy 500-ból visszatérő Fernando Alonso pedig úgy tett meg 10 kört, hogy azokat mindig a boxutcában fejezte be.
 
Az edzés felénél a mezőny összes tagja a garázsban tartózkodott, ezt kihasználva pedig jöhettek a Kanadában elmaradhatatlan állati percek: mormota helyett most egy kalandvágyó mókus vállalkozott a pályabejárásra…
 
A tétlenséget Bottas törte meg, akinek autójára először kerültek fel az ultralágy gumik. Egyből 0,6 másodpercet javított, és 1:14,374-re módosította az új vezető időt. Aztán érkezett Hamilton is, és kezdődött az adok-kapok. A brit 1 tizeddel jobb körrel válaszolt, Bottas következő körében további 3 tizedet gyorsult, de csapattársa 1 tizeddel megint túlszárnyalta. Egy újabb helycsere után Hamilton már 1:13,961-nél járt. Bottas füstülős blokkolás kíséretében a boxutcába hajtott, a brit pedig még megtoldotta pár körrel az etapját, és 1:13,809-es eredménnyel ő is visszatért a garázsba.
 
Ekkor már újra a pályán voltak a Ferrarik, egy újabb ultralágy garnitúrán. Vettel és Räikkönen is fokozatosan javított eredményén, a német 0,2 másodperces hátránnyal zárkózott föl másodiknak, kollégája 0,4-re volt Hamiltontól a 4. helyen.
 
18 perc volt még hátra az edzésből, amikor a mezőny elveszítette második spanyol tagját is. Alonso első menetei után hosszasan várakozott a McLaren-garázs végében, majd teljesített egy mért kört, amivel feljött a 13. pozícióba. A következő fordulóban mérnöke viszont arra utasította, húzódjon félre a hajtűnél.
 
„Biztos, hogy jobb itt megállni? Nem egyszerűbb visszatérni a boxba?” – kérdezett vissza. Miután nemleges választ kapott, félreállt, dühösen dobta ki fejtámaszát autójából, majd pár perccel később már kedélyesen beszélgetett és fényképezkedett a pályabírókkal. Kiderült, hidraulikai probléma léphetett föl. Hiába menekült Indianapolisba, a hátrahagyott valóság a kihagyott hetek alatt sem változott meg…
 
Az utolsó negyedórában Hamiltont egy autója előtt átfutó mormota rémisztgette, első helyét viszont már nem fenyegette veszély. Mögötte Vettel is maradt a második helyen, míg a vezető négyest ezúttal a Mercedes-motorral fölszerelt két Force India követte. Sergio Pérez és Esteban Ocon is másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest – ugyanezt a Red Bull már nem mondhatta el magáról. Max Verstappen a 7., Daniel Ricciardo a 9. helyen zárt, ám mindketten a szuperlágy gumin futották legjobb idejüket. Közéjük Felipe Massa ékelődött be, a 10. pozíció Danyiil Kvjatnak jutott, aki 0,3-et vert a 11.-ként záró, elmondása szerint Monacóban fordulóponthoz érő Stoffel Vandoorne-ra. Massa és Kvjat szintén a piros gumikon voltak a leggyorsabbak.
 
Nyitó kérdésünkre, megoldódtak-e a Mercedes problémái, biztos választ még korai várni, ám a kezdés legalábbis biztató volt a németek szempontjából. A Kanadai Nagydíj második szabadedzését magyar idő szerint 20 órakor tartják. Az M4 Sport szombaton 8.15-ös műsorkezdéssel, felvételről sugározza, ám az m4port.hu-n már péntek este összefoglalóval és nyilatkozatokkal jelentkezünk.
 
Kanadai Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,809 36
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:14,007 +0,198 28
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:14,046 +0,237 21
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:14,230 +0,421 28
5. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,578 +0,769 34
6. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,785 +0,976 35
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:14,861 +1,052 19
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:15,106 +1,297 31
9. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,441 +1,632 23
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:15,658 +1,849 26
11. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:15,943 +2,134 29
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:16,233 +2,424 25
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:16,313 +2,504 36
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:16,345 +2,536 18
15. Nico Hülkenberg Renault 1:16,473 +2,664 27
16. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:16,521 +2,712 13
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:16,805 +2,996 24
18. Jolyon Palmer Renault 1:17,004 +3,195 26
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:17,606 +3,797 28
20. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault idő nélkül ------ 1
 

Räikkönen: Vettel nem első számú, szabad a verseny

2017.06.09. 17:52
Bármi is történt Monacóban, Kimi Räikkönen nem veszítette el bizalmát a Ferrariban, és állítja, továbbra is szabadon versenyezhetnek Sebastian Vettellel.
 
Fancsali arccal, mérgesen állt Kimi Räikkönen a monacói dobogó második fokán: hiába szerezte meg 2008 óta első pole-ját szombaton, ez sem volt elég neki a hercegségbeli győzelemhez, köszönhetően annak, hogy Sebastian Vettel a boxtaktikája segítségével megelőzte őt.
 
Bár sokaknak meggyőződése, a Ferrari inkább a bajnokságban jobban álló német győzelmét akarta aznap, Räikkönen csütörtökön Kanadában határozottan cáfolta, hogy Vettel az első számú Maranellóban. „Nem, nem első számú. Az év ezen szakaszában nincs is értelme ilyesminek, mert még nagyon sok futam van hátra. Nem fogjuk arra pazarolni az energiánkat, hogy azt figyeljük, mit gondolnak az emberek rólunk. Mindent megteszünk, a szabályok egyértelműek” – fogalmazott, kiemelve, a folytatásban is szabad lesz a verseny közöttük. „Igen, mint mindig, szabadon versenyezhetünk. Tudjuk, mik a szabályok a csapaton belül, tudjuk, mit akar a csapat. A lehető legkeményebben küzdünk egymással. Mindig le akarjuk győzni a másikat, és valamelyikünk mindig előrébb lesz. Ezúttal úgy történt, ahogy.”
 
Elmondása szerint arra vonatkozó szabályuk sincs, milyen sorrendben kell célba érniük. „Nem, nincs semmi ilyenünk. De ha eljutunk a szezon azon részéhez, amikor az egyik versenyzőnek még van esélye, a másiknak pedig már semennyi, akkor teljesen normális, hogy van. Így volt ez minden csapatomnál, még a McLarennél is. Nincs semmiféle problémám ezzel, ez így fair. Addig harcolunk, ameddig csak tudunk, aztán ha mát kell tennünk, akkor ez így helyes.”
 
Lewis Hamilton Monacóban kijelentette, a versenyen egyértelművé vált, hogy a Ferrarinál Räikkönen csak vízhordó – a finnt nem hatották meg kollégája szavai. „Nem tudom, mennyit tud más csapatokról, de nekem teljesen mindegy, hogy mit gondol. Mi tudjuk, mit teszünk, és időnként megtörténnek bizonyos dolgok, ebben nincs semmi szokatlan.”
 
A finnek meggyőződése, hogy csapata továbbra is egyenlő félként bánik vele, így a következő stratégiai lépéskor is vakon megbízik bennük. „A taktika kérdése egyszerű: csapatként dolgozunk. Van, hogy elszúrjuk, de ez nem miattam van, nem a csapat miatt. Legutóbb így történt, és már máskor is láttunk erre példát. Sok minden összejön, és ilyenkor vagy jól csinálod, vagy nem. Szerintem elég ritkán teljesítesz száz százalékon, és az olyan pályák, mint Monaco, jobban megbüntetnek, mert nehéz rajtuk előzni. Hiába volt szó lekörözött autókról, még ez is nehezebb, mint máshol.”
 
Mindez persze még nem változtat a tényen, hogy Räikkönen a dobogón dühösnek tűnt. Ez elmondása szerint azonban nem a csapatnak, sokkal inkább a vereségnek szólt. „Nem vagyok mérges, sosem voltam az. Nem voltam boldog, hogy második lettem, ennyi az egész. Seb nyert, kettős győzelmet arattunk, ami nem rossz a csapat szempontjából. Én viszont nem voltam boldog, mert jobb lett volna az első helyen végezni, ilyen egyszerű.”
 
„Ha az emberek azt gondolják, mosolyognom kellett volna, hát gondolják így. Én csak akkor fogok mosolyogni, ha hozom a magamtól elvárt eredményt. Szerintem sokkal aggasztóbb lett volna, ha boldog lettem volna másodikként. Nem igazán érdekel, mit gondolnak az emberek” – nyilatkozta.
 
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    ARIANA GRANDE TODAY - MAGYARORSZÁG EGYETLEN ARIANA GRANDÉVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA - TUDJ MEG RÓLA MINDENT    *****    KOSEMBLOG.GP//A MAGYAR "A SZULTÁNA" RAJONGÓI OLDAL//BY: KÖSEM// KOSEMBLOG.GP//MINDEN, AMI KÖSEM...