Elhoztam a hivatalos Bahreini Nagydj FIA Sajttjkoztatholnapi (cstrtki) s a pnteki idpontjait, s rsztvevit. A holnapi FIA Sajttjkoztatn tbbek kztt Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, s Pastor Maldonado is rszt vesz. Sajnos Sebastian nem vesz rszt a mostani sajttjkoztatn, de azrt itt a lista, hogy az elkvetkezend kt napban kik jelennek meg a sajttjkoztatn. Termszetesen Online lehetsgetek lesz nzni az esemnyt!
A cstrtki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint 14.00 rtl):
Lewis Hamilton (Mercedes),
Pastor Maldonado (Lotus),
Sergio Prez (Force India),
Daniel Ricciardo (Red Bull),
Will Stevens (Marussia),
Max Verstappen (Toro Rosso).
A pnteki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint 15.00 rtl):
A tavalyi szezon msodik felben mg k voltak a msodik er a Mercedes gyri alakulata mgtt, most azonban a Williamsnek mr a Ferrari legyzsvel is meggylik a baja. A csapat pilti elismertk, autjuk jelenleg csak a harmadik leggyorsabb a kirlykategriban.
A legtbben mr a tesztidny utn biztosra vettk, hogy a mezny ln 2015-ben is a Mercedes ll majd, mgttk azonban szoros csatra szmtottak a Williams s a Ferrari kztt. Ausztrliban mg nem volt nagy klnbsg a kt egylet kztt, Malajziban azonban a vrsk tugrottk ellenfelket. Noha a Knai Nagydj eltt a britek bztak abban, hogy a krlmnyek kedvezbbek lehetnek szmukra s harcban lehetnek a Ferrarival, a kzdelem Sanghajban is hamar eldlt.
Pedig Knban a leveg s az aszfalt hmrsklete is alacsonyabb volt, mint Malajziban, ahol sokak szerint a Ferrari elssorban az extrm krlmnyekbl tudott elnyt kovcsolni. Miutn a vrakozsokkal ellenben a mlt hten sem volt sokkal szorosabb a kt istll sszecsapsa, a piltk szerint ideje elismerni, hogy a Ferrari tvette az ldz szerept. „szintn el kell ismernnk, hogy jelenleg ott tartunk, ahol clba rtnk” – idzi Felipe Massa szavait az ESPN. „Jelenleg mi vagyunk a harmadik csapat; tdikknt s hatodikknt zrtuk a versenyt” – magyarzza a brazil.
„Persze nagyon j lenne befrni a Ferrari el s kzelebb kerlni a Mercedeshez, de jelenleg nem ez a helyzet! Majd megltjuk, hogyan teljestenek Bahreinben [a Ferrari versenyzi], de ha jl kezelik a gumiabroncsokat, akkor rendben lesznek, s Malajziban mr lthattuk, hogy nagyon jl bnnak a gumikkal. Sokat kell mg javulnunk, persze a helyzet annyira nem rossz, hiszen a harmadik helyen llunk az sszetettben s elnyben vagyunk az ldzkkel szemben, de mg dolgoznunk kell azon, hogy utolrjk az elttnk lvket, s ez nem knny” – ismeri el Massa.
A csapattrs, Valtteri Bottas hasonl vlemnyen van. „Elgg egyrtelmnek tnik, hogy jelenleg mi vagyunk a harmadik leggyorsabb csapat. Megnyugtat elnnyel rendelkeznk az ldzkkel szemben, szval most meg kell prblnunk elrelpni!” – mondja a fiatal finn, aki tovbbra is kitart azon vlemnye mellett, mely szerint a folytatsban csapatnak komoly hangslyt kell fektetnie a gumikezelsre. „A bahreini plya fellete elgg durva, ez pedig komoly hatst gyakorol az abroncsokra, szval ez [a gumikezels] ismt kulcsfontossg lesz!”
Sebastian Vettel ferraris eldjt, Fernando Alonst tartja plyafutsa legkemnyebb ellenfelnek. A nmet a korbbi nagy csatk mellett azonban a Lewis Hamilton elleni kzdelemrl is beszlt.
Noha idn eddig mg csak lekrzsek sorn tallkoztak a plyn, Sebastian Vettel s Fernando Alonso korbbi vekben ltott prharcait vlheten mg vek mltn is sokat fogjk emlegetni. A kt bajnok 2010 s 2013 kztt szmtalan alkalommal csapott ssze egymssal a plyn (s idnknt azon kvl is).
ppen ezrt tn nem is meglep, hogy amikor Vettelt nemrgiben arrl krdeztk, ki tart F1-es plyafutsa legnehezebb ellenfelnek, a spanyolok ktszeres bajnokt emltette meg. „Fernando volt az a versenyz, aki a bajnoksgban a legtbbszr okozott fejtrst szmomra. 2010-ben s 2012-ben is igazn szoros csatt vvtunk egymssal. Sok nagyszer prharcot lvezhettnk ebben a kt vben, mint amilyen pldul a monzai volt” – nyilatkozta Vettel a L’Equipe-nek, utalva emlkezetes manvereikre 2011-bl s 2012-bl.
Vettel ugyanakkor kiemelte msik f ellenfelt, a jelenlegi cmvdt s bajnoki llovast, Lewis Hamiltont is, akivel ugyan mr az alsbb kategrikban is ssze-sszefutottak, m miutn Vettel fiatalabb, els komoly csatikat az F1-ben vvtk egymssal. „Sokat hallottam Lewisrl, amikor mg gokartozott, de soha nem mrettem meg magamat ellene az F1-be kerlsem eltt. De nagyszer rzs vele harcolni manapsg” – fogalmazott.
Vettel s Hamilton legutbb Malajziban vvott igazn kilezett harcot egymssal – akkor a nmet taktikzott jobban, s legyzte brit ellenfelt. A bajnoki tabellt azonban Hamilton 13 pontos elnnyel vezeti Vettel eltt. A krdsre, mennyi eslyt lt arra, hogy idn megszerezze tdik bajnoki cmt, Vettel egyrtelmv tette, 2015-ben mg nem ez a relis cl. „Egy gyzelemmel mg nem szerzem meg a koront. Sokkal tbb versenyt kell nyernnk ahhoz, hogy ezt elrjk. Elnzve a Mercedes teljestmnyt, egy tlagos futamon nekik kell ketts gyzelmet aratniuk. Szval realistnak kell lennk: a malajziai gyzelmnk elgedett tett minket, s meg is rdemeltk azt, de nem szabad elfelejtennk, hol tartottunk egy ve. Viszont ha lesz nmi eslynk a bajnoki cmre, termszetesen igyeksznk megragadni” – zrta gondolatt Vettel.
Kizrt, hogy a Ferrari a bajnoki eslyei nvelse rdekben a csapatutasts eszkzhez nyljon – jelentette ki az istll csapatfnke, Maurizio Arrivabene. Az olasz bszke arra, hogy jra egysges csapatot kovcsolt a Scuderibl.
Sebastian Vettel Malj Nagydjon aratott gyzelme, valamint Knai Nagydjon szerzett harmadik helyezse utn tovbbra is msodik a bajnoki tabelln, 13 pontos htrnnyal Lewis Hamilton mgtt. Noha Sanghajban nem tudtak elg kzel kerlni a Mercedeshez, a csapat pedig igyekezik hteni a kedlyeket formajavulsuk kapcsn, tbben – kztk a Mercedes –gy vlik, hosszabb tvon igenis beleszlhatnak a bajnoki kzdelembe.
Mikzben a cmvd csapat mr jelezte, adott esetben emiatt hajland a csapatutasts eszkzhez nylni, hogy gy biztostsa az istll sikert, a Ferrarinl a csapatfnk Maurizio Arrivabene szerint fl sem merlhet ilyesmi. Annak ellenre sem, hogy az amgy a nmetekkel szemben temphtrnyban lv Vettel gy jobb eslyekkel plyzhatna a vgs sikerre. „Tovbbra is minden tmogatst megadunk Kiminek, s nem is akarunk hallani a csapatutastsrl” – jelentette ki az olasz az Autosprintnek. „Amikor megrkeztem Maranellba, lttam a rgi szoksokat, s vltoztattam, hogy mindkt versenyz s mrnkeik mindenrl tudjanak. Az egyetlen szablyt nlunk a matematika jelenti” – fogalmazott Arrivabene, aki mr korbban is hangslyozta, hogy a csapat egysge mindennl tbbet jelent szmra.
A FIAT-vezr John Elkann mindekzben ppen az Arrivabenk ltal vgrehajtott vltozsok szksgessgrl nyilatkozott a napokban a La Gazzetta dello Sportnak, kiemelve, mennyire fontos volt, hogy Maranello vgre szaktott korbbi, mr nem mkd hagyomnyaival. „A 2014-es v egy katasztrfa volt” – fogalmazott Gianni Agnelli unokaccse. „A legfontosabb lps Luda di Montezemolo elbocstsa volt. hsz vig nagy elhivatottsggal vezette a cget. Fleg abban volt j, hogy biztostsa a mrka varzst s vonzerejt, amely a vilg legjobb autit gyrtja, s 2008-ig kpes volt a plyn is sikeresnek lenni – ksznheten (Jean) Todt s (Michael) Schumacher legyzhetetlen prosnak.”
„Most viszont Sergio Marchionne feladata, hogy visszatrjenek a sikeres idk, de emellett sok minden ms is megvltozott Maranellban, s rmmel ltjuk, hogy milyen jl indtottuk a 2015-s idnyt. Maurizio Arrivabene vette t a Scuderia irnytst, a volnnl pedig kt nagyszer bajnok l, a csapat pedig ismt ott llt a dobog fels fokn.”
Elkann mellett a Ferrarival kt bajnoksgot is nyer Niki Lauda is gy vli, kezd sszellni egy jabb sikeres csapat a Scuderia hza tjn. „Luca szmra ez fjdalmas vlts volt, de bevlt. J bartok vagyunk Montezemolval, de meg kell mondjam, huszonhrom v utn taln mr lejrt az ideje. Remlem, hogy egy nap majd Montezemolo s Marchionne is bkt kt egymssal” – utalt a La Stampnak arra, hogy a volt s a jelenlegi elnk Montezemolo levltsa idejn idnknt oda-odaszrt egymsnak.
Elhoztam nektek a Bahreini Nagydjra vonatkoz idpontokat, illetve a Duna csatornra vonatkoz idpontokat is.. Ezeket az idpontokat bal oldalon az -esemnynaptr- modulban is megtallhatjtok.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.