Lauda: Vettel a napsts, Alonso az rnyk2015.04.11. 18:58

Mikzben egyes jsgrk optimista nyilatkozatai s gyenge mclarenes szereplse ellentmondsossga miatt nznek r krdn, Fernando Alonso egyre tbb kritikt kap a paddockbl is. Ezttal Niki Lauda s Marc Surer is kemnyen brltk a spanyolt.
Mikzben pr ve mg elismerst elismersre kapott bajnoki csati s sikerei kapcsn, Fernando Alonsnak most gy tnik, a kritikbl jut ki tbb. A spanyolnak egyelre nem jtt be a csapatvlts: volt alakulata Sebastian Vettellel mr futamot is nyert, a McLaren viszont hrombl hromszor a Q2-be jutssal is hiba prblkozott.
s ha mindez nem lenne elg, egyre tbben pedzegetik, hogy taln a Ferrarinl sem csak a vletlenen mlt, hogy a ktszeres bajnok nem rt fel a cscsra. A korbbi F1-es versenyz, Marc Surer szerint Alonso mentalitsa nagyban kzrejtszott az olaszok gyenglkedsben – ahogy most Vettel rkezse is segtett visszatallni nekik a helyes tra.
„Mindig is mondtam, hogy Vettelnek egy msik autval is vilgbajnoknak kell lennie, nem csak a Red Bull-lal. gy bizonythatja, hogy nem csupn az autn mlt. Most legalbb mr tett egy lpst ebbe az irnyba, amivel elhallgattathatja a kritikusokat” – mondta a manapsg tvs szakkommenttorknt tevkenyked svjci a Speedweeknek. „Azt is meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy a mostani Ferrari mr nem az a Ferrari, amely tavaly volt. Vettelnek topautja van. s ez elssorban nem rajta mlt, hanem az tszervezseken, valamint James Allison munkjn.”
A hangulatvltozs viszont Surer szerint Vettel rdeme. „Alonso ragyog tehetsg. Kpes tbbet kiprselni az autjbl, mint brki ms. A gond az vele, hogy taln nem valami j csapatjtkos. Ha nyer, az mindig neki ksznhet, s ha veszt, mindig az aut a hibs. Vettel estben a versenyz s a csapat sokkal nagyobb egysget kpez. Vettel jobban kpes lelkesteni egy csapatot, sokkal inkbb rsze a nagy egsznek” – vlekedett Surer.
Noha Alonst nem brlta, tny, hogy a Ferrari j csapatfnke, Maurizio Arrivabene is ppen a csapatszellem vltozsban ltja az istll talpra llsnak egyik f okt. „Most nincs politika, nincs klikkeseds, nincsenek olyan emberek, akik ms irnyba hznak. Ugyanaz a clunk, s bszkk is vagyunk erre” – nyilatkozta mg Malajziban.
A Scuderival az 1970-es vekben kt bajnoki cmet is nyer Niki Lauda viszont ennl kemnyebben fogalmazott, s rvilgtott, szerinte mirt nem mkdtt a Ferrari s Alonso kapcsolata. „Alonso nz, mogorva, egy negatv jellem” – brlta az osztrk a ktszeres bajnokot a La Republicnak adott interjjban. „Tavaly ppen csak vget rt a verseny, mris elkezdett kritizlni: ez nem mkdik, ez a problma, ezrt nem nyernk. Hogy lehet fenntartani a csapat lelkesedst, ha egy versenyz csak ilyesmikrl beszl? Mindenki tudja: ha Olaszorszgrt versenyzel, ilyen hozzllst nem engedhetsz meg magadnak.”
„Taln valahol mshol figyelmen kvl tudjk hagyni a brlatot, de Maranellban s krnykn biztosan nem. Vettel a napsts, Alonso az rnyk. Rossz dntst hozott, de nmaga keltette ezt az rvnyt” – zrta gondolatt a szkimond hromszoros bajnok.
Ami Alonst illeti, ugyanakkor tovbbra is ragaszkodik korbbi vlemnyhez: nem bnta meg csapatvltst. Kritikusainak pedig Knban azt zente, lvezzk ki mostani kszkdst, mert hamarosan visszavg j csapatval.
Vettel: Hinyoznak a Schumacherrel folytatott beszlgetsek2015.04.11. 15:47

letem legnehezebb dntse – jellemezte Sebastian Vettel csapatvltst, ami eltt szvesen elbeszlgetett volna pldakpvel, Michael Schumacherrel. A ngyszeres vilgbajnok korbban tbbszr kikrte honfitrsa vlemnyt, aki gyakran segtette hasznos tancsokkal.
Vettel a 2014-es szezon sorn dnttt gy, hogy 15 v s szmtalan nagyszer eredmny utn elhagyja a Red Bull ktelkt s csatlakozik a Ferrari Forma-1-es alakulathoz. Ezzel – sajt elmondsa szerint – gyermekkori lma vlt valra, hiszen pldakpe is az olaszoknl rte el legnagyobb sikereit. Schumacher 1996 s 2006 kztt 5 vilgbajnoki cmet (2000-2004), 72 futamgyzelmet, 58 rajtelssget s 116 dobogs helyezst szerzett a vrsk versenyzjeknt s vlt a kirlykategria trtnelmnek legeredmnyesebb piltjv.
„Mintegy 15-20 vvel ezeltt ott lltam Maranellban, a kapuk eltt, de nem engedtek be” – mesli Vettel a Telegraph egyik munkatrsnak. „Ugyanazt akartam, amit az sszes tbbi rajong: ltni Michaelt! Mra ezek a kapuk kinyltak, st mr a plyn is vgigmehettem. Az pedig egy egszen klnleges pillanat volt” – folytatja els ferraris tesztjre utalva.
A nmet piltt mr hossz vekkel ezeltt Schumacherhez hasonltottk (plyafutsa kezdetn pldul Baby Schuminak becztk), az elmlt hetekben, hnapokban pedig mg tbb alkalommal prbltak prhuzamot vonni a kt klasszis kztt, hiszen mindketten tbbszrs bajnokknt rkeztek a Ferrarihoz egy komoly szerkezeti talakts rszeknt. Vettel idkzben bartsgot kttt gyermekkori pldakpvel (2010 s 2013 kztt mg versenyezhetett is ellene), csapatvltsrl azonban nem beszlhetett vele, hiszen Schumacher 2013 decemberben slyos sbalesetet szenvedett, melynek kvetkeztben hossz ideig kmban volt – jelenleg otthonban lbadozik.
„Ez volt letem legnehezebb dntse” – ismeri el a ngyszeres vilgbajnok, aki korbban ezer szllal ktdtt a biksokhoz. „Szerettem volna beszlni vele! Rgebben tbbszr beszltnk errl, hol viccesen, hol komolyan. Nha kihagytam pr dolgot, mert tudtam, hogy rendkvl szintn vlaszolna, azt mondan, amit gondol. Ez az szintesg egybknt nagyon sokat jelentett nekem, s az is, hogy rengeteg hasznos tanccsal ltott el. Mindig segtksz volt s szinte, legyen sz a Forma-1 brmely rszrl: az zleti oldalrl, a tapasztalatirl s arrl, amit az vek alatt megtanult. Nyilvnval, hogy ez nagyon hinyzik” – folytatja a 27 ves sportember.
A ngyszeres vilgbajnoknak nem kellett sokat vrnia els ferraris gyzelmre, Malajziban ugyanis (a szezon msodik futamn) mr haladt t elsknt a clvonalon. Ezutn termszetesen rengeteg gratulcit kapott, az egyik legklnlegesebbnek azonban azt tartja, amit Sabine Kehmtl, azaz Schumacher menedzsertl kapott. „Mindig j, ha az emberek gratullnak neked, de vannak olyan gratulcik, melyek fontosabbak a tbbinl; gondolok itt azokra, amelyeket a csaldodtl, a bartaidtl kapsz, vagy azoktl, akik nagyon kzel llnak hozzd. Elg csak a gyermekkorunkra gondolni: amikor j eredmnyeket szereztnk az iskolban, akkor hazamentnk s nnepeltnk a csaldunkkal. Klnleges, ha olyan emberek gratullnak, akik kzel llnak hozzd!”
Vettel kt tnyezben bzik a verseny eltt2015.04.11. 12:21

Megmentett egy szett lgy gumit a Ferrari – ebben, s gretes versenytempjban bzik a szombati lemaradsuk lttn nmikpp meglepett Sebastian Vettel. A csapat technikai igazgatja viszont figyelmeztet: nehezebb dolguk lesz, mint Malajziban.
Mr az idmr edzsen elkezddtt a nagy taktikzs a vasrnapi futamra. Miutn a Ferrarinl egyrtelm, hogy autjuk gumikml sajtossgainak ksznheten a versenyen kzelebb ll a Mercedeshez, mint az idmrn, vrhatan a stratgia s a gumikezels jtsza majd a fszerepet vasrnap Sanghajban.
Sebastian Vettel ppen ezrt nem esett ktsgbe, amikor ltta Lewis Hamilton s Nico Rosberg mai 0,8 msodperces elnyt. Azt azonban elrulta, nmikpp meglepte t a nmet grda. „Tudtuk, hogy nehz lesz igazn kzel kerlni hozzjuk az idmrn. A Q1 s fleg a Q2 nagyon gretes volt. A Q3-ban viszont gy alakultak a dolgok, mint ahogy a szabadedzseken. Szerettem volna egy kicsit kzelebb kerlni a Mercedesekhez, de realistnak kell lennnk. Mindkettejk remek munkt vgzet, de szerintem mi is elgedettek lehetnk. Emlkeznnk kell arra, hogy honnan indultunk, s el kell rnnk ugyanazt az eredmnyt, bizonytani kell, hogy ez nem puszta szerencse” – nyilatkozta Vettel a Sky Sportsnak.
Majd vasrnapi kiltsaikrl beszlt, s elmondta, kt dologban bzik. „Remljk, hogy kicsit kzelebb kerlhetnk a Mercedeshez vasrnap, mint most, de a klnbsg az edzseken is ott volt kzttnk. k teht az eslyesek, de taln kicsivel kzelebb lesz a tempnk. Sikerlt megmentennk egy szett lgy gumit, ami taln a segtsgnkre lesz holnap. Mindenekeltt arra kell figyelnnk, hogy mindenkit magunk mgtt tartsunk, de ha kpesek lesznk r, termszetesen a Mercedest is tmadni fogjuk.”
A dnt tnyez az lehet, ki boldogul jobban a lgy gumikkal: ez a keverk ugyanis az etapok els felben jelentsen gyorsabb, mint a kzepes – teht sokat szmt majd, ki mennyi ideig tud versenykpes krket autzni velk. Hogy kpesek lesznek-e hosszabbra nyjtani etapjaikat, s ez mennyire lesz segtsgkre, Vettel egyelre nem tudja. „Ez a taktiknktl fgg, s attl, mennyire lesz hatsos. Ha tovbb maradsz kint, az azt jelenti, hogy hasznlt gumival maradsz a plyn, ami nemigen lehet gyorsabb az j garnitrnl. De gy rzem, a taktika itt, Knban most sokkal egyrtelmbb mindenki szmra, mint korbban, mert gy fest, a plya ezttal nem koptatja annyira a gumikat.”
A technikai igazgat, James Allison is ugyanerre figyelmeztetett. „Ms a helyzetnk, mint Malajziban, de a versenyen nem akkora lesz a klnbsg, mint a mai idmrn. Mi kpesek vagyunk tbbet kihozni az autnkbl a versenyen, mint k, emiatt holnap szorosabb lehet a kzdelem.”
„Az aut egyenslya minden nap egszen j volt, mg ha ma kicsit nagyobb is volt a tlkormnyzs. A versenyen sok mlik az egyenslyon, de errl nem beszlnk rszletesebben. A kt kills mindenki szmra kzenfekvnek tnik, szval… megltjuk. Az egy kills mindenesetre elg nagy butasg lenne itt…” – fogalmazott.
Lewis Hamilton ettl fggetlenl vatosan vrja a vasrnapot. „A mltban itt mindig gyors volt a Ferrari. Nagyon gyors, s szerintem a hossz etapokon kzel lehetnek. rlk a pole-nak, de nem lehetek tl izgatott miatta, mivel egy hossz-hossz verseny vr rnk” – nyilatkozta. Majd kiemelte, a kt kills a Mercedes esetben is gretesebb taktiknak tnik. „Nagyjbl kt msodperc a klnbsg a kt gumi kztt, szval nem valszn, hogy a hrom killst vlasztom.”
Vettel kiemelte, nem csupn a Mercedesre, a mgttk lv Williamsekre is rdemes lesz figyelnik holnap. A nmet nyugodtabb lenne, ha csapattrst maga mellett tudhatn a rajtrcson. „Kr, hogy nem sikerlt mindkt autnkkal a msodik sorba kerlni, gy hallottam, Kimi kiss peches volt a bemelegt krn. De holnap meglehet a versenytempnk. Megltjuk, mire megynk vele” – fogalmazott a ngyszeres bajnok.
Allison pedig egyetrtett vele. „Csaldst kelt, hogy nem a harmadik s negyedik rajtkockban llunk, mert szerintem a tempnk alapjn ez lenne a megfelel eredmny.
Knai Nagydj >> Hamilton, Rosberg, Vettel nyilatkozata2015.04.11. 10:21
Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzje szerezte meg a pole pozcit. A msodik rajtkockt Nico Rosberg szerezte meg a Mercedesszel, a harmadik rajtkockt pedig Sebastian Vettel szerezte meg a Ferrarival a holnapi Knai Nagydjra.
Sebastian Vettel, Ferrari – 3. hely
„Nagyon elgedett vagyok a mai nappal s az eredmnnyel. Ms volt a stratgink a Q3-ban, s csak egyszer mentnk ki az j gumin. A Mercedesek gyorsabbak voltak, mint amire szmtottunk. De minden a helyn volt, ennl jobb helyezst nem rhettnk volna el. Holnap remlem, kzelebb lesznk hozzjuk. De, hogy mennyire kzel, az csak holnap derl ki. Nagyon vrom a versenyt s hogy sszecsaphassunk velk. Nincs messze az els kanyar, odig elg simnak kell lennie. A verseny pedig hossz lesz, s nagyon fontos szerepk lesz a gumiknak. Szeretnnk sok pontot szerezni.”
Hamilton szerezte meg a pole pozcit. Vettel 3.!2015.04.11. 10:15

Hrom idmr edzs, hrom pole pozci: Lewis Hamilton idn mg nem tallt legyzre szombaton. Nem sokon mlt ugyanakkor, hogy megszakadjon htvgi knai egyeduralkodsa: Rosberg mindssze 0,042 msodperccel maradt el tle. A harmadik Sebastian Vettel lett – a kt Williams Kimi Rikknen el furakodott.
Egsz htvgn gyorsabb volt, a vgn mgis nagyon megizzadt a Knai Nagydj pole pozcijrt a cmvd vilgbajnok, Lewis Hamilton.
A Mercedes sztrja kptelen volt javtani a korbbi legjobb idejn az utols prblkozsa alkalmval, ellenttben csapattrsval, a nmet Nico Rosberggel, aki a vgn mindsszesen 0,042 msodperccel maradt le az els rajtkockrl.
A harmadik helyen a malajziai futamgyztes Sebastian Vettel vgzett a Ferrarival.
Az els szakasz mindjrt hatalmas csatt hozott a tovbbjutsrt az rintett rsztvevk esetben. Az eleddig szenved Force India mexiki versenyzje, Sergio Prez fantasztikus krrel kerlt a Q2-be, mikzben csapattrsa, Nico Hlkenberg mr itt bcszni knyszerlt. A red bullos Danyiil Kvjat hibzott a gyorskrn, s kis hjn is kiesett – vgl csupn kt tizedmsodperc elnye maradt Hlkenberggel, illetleg a McLaren-Honda szintn a kzelben llkod kt vilgbajnokval, Jenson Buttonnal s Fernando Alonsval szemben. Ami a kt Manor-Ferrarit illeti, ezttal mind Will Stevensnek, mind Roberto Merhinek sikerlt az indulshoz szksges 7%-on bell maradnia az llovashoz – ez esetben Vettelhez – kpest, jllehet mg mindig nagyon messzirl kvettk a kzvetlenl elttk haladkat.
Hamilton mr a Q1-ben is kt tizedmsodperc elnnyel rendelkezett Rosberg eltt, s ezt az elnyt a kzps szakasz sorn is megtartotta. Az Ezst Nyilakat – ekkor mg – a kt Ferrari kvette, a kieszna krl pedig vgl a kt Sauber s Romain Grosjean Lotusa kerlt a hatrvonal j oldalra. Az utols tovbbjut a sauberes Marcus Ericsson volt, aki mindsszesen 0,007 msodperccel elzte meg Pastor Maldonadt a msik Lotusban. Kiesett mg az eleddig egsz htvgn szenved Toro Rosso kt piltja, a rdin motorgondokat jelent Danyiil Kvjat, valamint Prez is.
A sztlvs sorn Hamilton gyorsan tisztzta az elkpzelseit, midn a fantasztikusra sikeredett els gyorskre alkalmval megint kiautzta a Rosberggel szembeni hrom tizedes elnyt, ezt az elnyt azonban az utols lehetsge alkalmval mr nem volt kpes nvelni. Rosberg imigyen teht alaposan felzrkzhatott r, a kt mercedeses viszont sszessgben knyelmes, kzel egy msodperces elnnyel zrt a legkzelebbi ldzjk, Vettel eltt.
Az 5-s rajtszm Ferrari sofrje a vasrnapi futamon egyedl kpviselheti majd a mrkt a msodik sorban, hiszen csapattrsa, a finn Kimi Rikknen egy szedett-vedett gyorskrrel ezttal csupn a hatodik pozcira volt j. A maranelliak kt autja a kt Williams-Mercedest fogta kzre, amelyek kzl ezttal Felipe Mass bizonyult jobbnak.
A 12. Knai Nagydj alkalmbl holnap, magyar id szerint reggel 8:00-kor alszanak majd ki a piros lmpk a sanghaji plya clegyenese felett.
A Knai Nagydj idmr edzsnek vgeredmnye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:35,782 -
2. Nico Rosberg Mercedes 1:35,824 +0,042
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:36,687 +0,905
4. Felipe Massa Williams/Mercedes 1:36,954 +1,172
5. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1:37,143 +1,361
6. Kimi Rikknen Ferrari 1:37,232 +1,450
7. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:37,540 +1,758
8. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1:37,905 +2,123
9. Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1:38,067 +2,285
10. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:38,158 +2,376
11. Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:38,134 +2,352
12. Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1:38,209 +2,427
13. Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:38,393 +2,611
14. Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1:38,538 +2,756
15. Sergio Perez Force India/Mercedes 1:39,290 +3,508
16. Nico Hlkenberg Force India/Mercedes 1:39,216 +3,434
17. Jenson Button McLaren/Honda 1:39,276 +3,494
18. Fernando Alonso McLaren/Honda 1:39,280 +3,498
19. Will Stevens Marussia/Ferrari 1:42,091 +6,309
20. Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m42,842 +7.060s
Ha a Ferrari egyszer vrszemet kap…2015.04.11. 07:33

A Mercedes tancsadja, Niki Lauda gy vli, a Ferrari erforrsa mris egy szinten ll a Mercedesvel. Az osztrk szerint nagyon is van mirt tartaniuk egykori csapattl.
Sokat hallhattuk Malajzia ta, hogy a sportgnak gy kellett a Ferrari gyzelme, mint egy falat kenyr. Ausztrliban mg gy tnt, tovbb tarthat a Mercedes tavaly ltott nyomaszt flnye, m Sebastian Vettel sikere nmi remnyt adott a vltozatosabb csatra.
Bernie Ecclestone drzslhette is a tenyert. A brit ugyanis mr tbbszr is kijelentette, aggasztja a Mercedes-uralom; nemrgiben pedig Toto Wolff-fal kzlte, gy vli, az osztrk s csapata is segdkezik az F1 meglsben.
A Mercedes felgyelbizottsgnak elnkt, Niki Laudt ugyanakkor nem foglalkoztatja a sportg helyzete, amikor csapata nehz helyzetbe kerlhet. Mrpedig gy vli, kezd egyre nehezebb vlni a feladatuk. „Mg ha a Ferrari gyzelme boldogg is teszi Bernie-t, n attl mg szomor leszek (a veresg miatt). Az elsdleges szmomra, valamint Toto (Wolff) s Paddy (Lowe) szmra az, hogy minden egyes versenyt megnyerjnk. Ez a mi kldetsnk” – reaglt a Daily Mailnek nyilatkoz Lauda Ecclestone kijelentsre.
„Nem rdekel a politika, vagy hogy mi a j Vettelnek s a Ferrarinak.. Nem az n felelssgem izgalmasabb tenni a sportgat. n csak amiatt aggdok, hogy a Ferrari a szezon ennyire korai szakaszban nyert.”
A 70-es vekben a Ferrarival kt bajnoki cmet is nyer osztrk pontosan tudja, mi kell ahhoz, hogy a vrsk sikeress vljanak – s szerinte jelenleg minden felttel adott ehhez Maranellban. „A gyzelem lendletet ad nekik. Minden olasz csapat szmra rendkvl fontos az effle lendletessg. Az olaszok nagyon rzelmesek, s jobban megy nekik, amikor angolok s nmetek is vannak kzttk. Jelenleg ez a helyzet. Vettel pedig egy ngyszeres vilgbajnok, olyasvalaki, akire felnzhetnek. Szval mindenk adott.”
Lauda vgl arrl is beszlt, hogy az SF15-T risi elrelps a 2014-es Ferrarihoz kpest. Szerinte az erforrs tern a csapat mris utolrte ket, mikzben hiba gyorsabb mg mindig a Mercedes, a gumikml autval az olaszok a versenyeken kpesek kompenzlni ezen htrnyukat. „Az idmr edzs nem igazn aggaszt minket. De a versenyen kzel lehetnek. Nagyot lptek elre az erforrs tern az elmlt vhez kpest. gy vlem, ugyanannyi ler ll rendelkezskre, mint neknk” – fogalmazott Lauda.
Hamilton rzi elnyt: a harmadik szabadedzs is az sikert hozta2015.04.11. 07:20

Lewis Hamilton rzi hibtlan knai mrlegt: a harmadik szabadedzsen egy lscsert kveten 0,2 msodperccel utastotta maga mg Nico Rosberget. ket a kt Ferrari s a kt Red Bull kvette – Fernando Alonso kt kanyar utn a plya szlre parkolta le McLarenjt…
A Mercedes vilgbajnoka mr-mr knyelmesnek mondhat, tbb mint 0,2 msodperces elnnyel vgzett csapattrsa, Nico Rosberg eltt, akit a kt Ferrari s a kt Red Bull-Renault kvetett katons sorrendben.
A hatvan perces gyakorlst mszaki hibk garmadja tarktotta. Fernando Alonso mr kt fktv utn leparkolta a McLaren-Hondjt, amelynek motorja kkes fstfelhket eregetve megadta magt, a kt red bullos fi pedig hiba lett 5. s 6., a trning vgre mind Daniel Ricciardt, mind pedig Danyiil Kvjatot partvonal mell lltottk a csapat jra felbukkan fkproblmi.
Mg az llovas Lewis Hamilton dlelttje sem alakult zkkenmentesen, miutn a Mercedes szerelinek a krzs nagyjbl felnl ki kellett cserlnik a tlmeleged lst a 44-es rajtszm kocsiban.
Kisebb-nagyobb problmval kszkdtt mg rajtuk kvl a williamses Felipe Massa s a manoros Roberto Merhi is.
A legjobb tzet egybirnt a kt toro rosss, illetleg Valtteri Bottas s Romain Grosjean egsztette ki, de jl jellemzi, hogy milyen parzs kzdelem folyik a kzpmeznyben, hogy az 5. pozciban zr Ricciardt, valamint a 17. helyen vgz force indis Sergio Prezt csupn b 0,7 msodperc vlasztotta el egymstl.
A fiatal Max Verstappen a csata hevben egyszer ki is prdlt a plyrl az els kanyarban.
Ezzel zrult teht a felkszls a Knai Nagydjra; a futam minst edzse alig msfl ra mlva, kzp-eurpai id szerint reggel 9:00-tl veszi kezdett.
Knai Nagydj, 3. szabadedzs – vgeredmny
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:37,615 - 14
2. Nico Rosberg Mercedes 1:37,841 +0,226 16
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:38,313 +0,698 17
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:38,512 +0,897 16
5. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:39,020 +1,405 8
6. Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1:39,106 +1,491 14
7. Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1:39,113 +1,498 17
8. Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1:39,243 +1,628 15
9. Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:39,274 +1,659 19
10. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1:39,405 +1,790 14
11. Felipe Massa Williams/Mercedes 1:39,410 +1,795 17
12. Nico Hlkenberg Force India/Mercedes 1:39,513 +1,898 14
13. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:39,559 +1,944 18
14. Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1:39,591 +1,976 19
15. Jenson Button McLaren/Honda 1:39,694 +2,079 16
16. Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:39,766 +2,151 16
17. Sergio Prez Force India/Mercedes 1:39,781 +2,166 17
18. Will Stevens Marussia/Ferrari 1:42,928 +5,313 15
19. Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1:44,956 +7,341 9
20. Fernando Alonso McLaren/Honda id nlkl - 1
Ferrari: A bajnoki cm nem relis cl!2015.04.10. 20:01

Noha Sebastian Vettel vget vetett a csapat 2013 ta tart nyeretlensgi sorozatnak s malajziai gyzelmnek ksznheten kzelebb kerlt az sszetettet vezet Lewis Hamiltonhoz, a Ferrari nem gondol arra, hogy idn elhdthatja a vilgbajnoki cmet – jelentette ki James Allison.
A Ferrari tavaly 1993 ta elszr maradt futamgyzelem nlkl, a sikertelensg hatsra pedig egy komoly szerkezeti talakts vette kezdett az olasz alakulatnl. A 2015-s v sokkal pozitvabban indult, a kollektv tesztek utn a szezonnyit is biztat eredmnnyel zrult, kt httel ksbb pedig vget rt a 2013 ta tart nyeretlensgi sorozat. Vettel malajziai sikert sokan annak tudtk be, hogy a Ferrari autja a hsgben sokkal jobban kezelte az abroncsokat, mint a legtbb rivlis.
Knban – hvsebb idjrsi krlmnyek kztt – a vrakozsoknak megfelelen ismt a Mercedes uralta az edzseket. Lewis Hamilton krnknt tlagosan ht tizeddel volt gyorsabb a nmet vilgbajnoknl, a Ferrari azonban ismt jobban bnt az abroncsokkal, amibl az olasz alakulat vasrnap adott esetben jfent elnyt kovcsolhat. A vrsk technikai igazgatja, James Allison azonban nem szeretne hi brndokat kergetni. „Ersebb autk ellen harcolunk. A Mercedesnek tbb ler s leszorter ll a rendelkezsre” – idzi szavait a BBC.
ppen ezrt a brit szakember egyelre arra sem akar gondolni, hogy csapata 2015-ben harcba szllhat a bajnoki cm megszerzsrt. „Addig, amg ezen a kt terleten nem cskkentettk a lemaradsunkat, nem tartom relisnak azt, hogy a bajnoki cmrl beszlnk. Mr a szezon elejn is gondoltunk arra, hogy nyerhetnk nhny versenyt. Trtnjk brmi, ezen az ton szeretnnk haladni, mikzben mindent megtesznk azrt, hogy cskkentsk a htrnyunkat. A realits azonban mg mindig az, hogy az v elejn kitztt clok mellett maradunk” – magyarzza.
Br az edzseredmnyek alapjn gy tnik, gumikezels tekintetben a Ferrari ismt elnyben lehet, arra egyelre Vettel sem gondol, hogy ismt legyzheti a Mercedes versenyzit. „A clunk az, hogy ott maradjunk a Mercedes mgtt! El kell fogadnunk, hogy rendkvl ersek. A szezon sorn termszetesen igyeksznk egyre kzelebb s kzelebb kerlni hozzjuk” – mondta. Az edzseket ural Hamilton ekzben megjegyezte, hogy „a Ferrari ismt gyorsan tnt, akrcsak az elz futamon.”
A Renault jelentett a Ferrari gyans megoldsa utn?2015.04.10. 19:58

Vlheten a Renault kzbenjrsa kellett ahhoz, hogy az FIA szigortson az zemanyag-tfolys mrsnek mdjn. A Sky Sports zerint a Ferrari korbbi megoldsa adott okot az agglyokra.
Mint arrl mr beszmoltunk, a Nemzetkzi Automobil Szvetsg a knai htvgvel kezdve szigortott az zemanyag-tfolysi sebessg mrsn, s az eddigi gyakorlathoz kpest eggyel tbb szenzorral, immron az zemanyag rendszer egszn figyeli, hogy a csapatok betartjk-e a szablyokat. Korbban az a hr jrta, hogy a mdostsra a Ferrari s a Mercedes trkkzse miatt kerlt sor – a Sky Sports boxutcai riportere, Ted Kravitz ennl tbb rszletet is megtudott a vltoztats htterrl.
„A problma mr egy ideje foglalkoztatja az FIA versenyigazgatjt, Charlie Whitingot, valamint a technikai deleglt Jo Bauert. Fennllt a lehetsge, hogy valaki gy is megfelel az FIA zemanyagmrssel kapcsolatos szablyainak, hogy a motorhoz kzeli rszen a benzin ramlsa gyorsul, ami nagyobb energival jr” – magyarzta Kravitz.
„gy tudom, hogy az FIA mr a szezon korai szakaszban minden csapat zemanyagrendszert megvizsglta, s egy csapatnl – amelynek szne vrs – talltak valamit, ami nem tetszett nekik, s ezrt vltoztatniuk kellett rajta” – utalt arra, hogy a Ferrarinl figyeltek fel arra, hogy az tfolysmr s a befecskendez kztt a megszokottnl nagyobb tmrj csvet hasznltak a benzin vezetsre, mellyel annak nyomst kvntk nvelni.
A hrek szerint azonban ez mg a tli tesztek idejn trtnt, s a Scuderia mr az idnynyitra vltoztatott eredeti megoldsn. „Nem hiszem, hogy ennek van kze a mostani technikai direktvhoz. Szerintem ez most csak arra irnyul, hogy bezrjanak egy kiskaput, s biztostsk, hogy senki sem csinl semmi botrnyosat. gy tudom, az extra tfolysmr egy csapat kivtelvel – s nem tudom, melyik ez a csapat – mindenki autjban benne volt mr Malajziban is. De a direktva most kimondja, minden autnak kell rendelkeznie egy tovbbi mrmszerrel az elsdlegesen tl” – magyarzta Kravitz.
A Sky Sports mindekzben megtudta, az FIA azt kveten kezdett el foglalkozni a szigorts krdsvel, hogy az egyik rsztvev agglyait fejezte ki a szablyknyvben megbv kiskapu miatt. s ez a rsztvev a Mercedestl s a Ferraritl egyelre elmarad Renault, valamint partnere, a Total volt.
|