Elhoztam a hivatalos Knai Nagydj FIA Sajttjkoztatholnapi (cstrtki) s a pnteki idpontjait, s rsztvevit. A holnapi FIA Sajttjkoztatn tbbek kztt Sebastian Vettel, Felipe Massa, Jenson Button is rszt vesz. Sebastian a holnapi FIA Sajttjkoztatn rszt vesz!!! Termszetesen a Sajttjkoztatt Online lehet majd nzni itt, az oldalon!!
A cstrtki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint 09.00 rtl):
Jenson Button (McLaren),
Marcus Ericsson (Sauber),
Felipe Massa (Williams),
Romain Grosjean (Lotus),
Nico Hlkenberg (Force India) Sebastian Vettel (Ferrari).
A pnteki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint 16.00 rtl):
Arai Jaszuhisza (Honda),
James Allison (Ferrari),
Andrew Green (Force India),
Paul Monaghan (Red Bull),
James Key (Toro Rosso)
Pat Symonds (Williams)
Br a csapat dolgozik a jelenlegi elem tovbbfejlesztsn, nem valszn, hogy a Ferrari elll egy, az ellenfelekhez hasonl rvid orrkppal – rulta el a vrsk technikai igazgatja, James Allison. Az orrsz teht nem vltozik komolyabban, a csapat azonban sok fejlesztssel kszl.
A 2015-s technikai szablyok rtelmben a Forma-1-es csapatoknak vltoztatniuk kellett versenyautik orr-rszeinek kialaktsn. A szakrtk egybehangz vlemnye szerint a rvidebb orrkp jval hatkonyabb a hosszabb verzinl, gy ezen a terleten jelenleg – tbbek kztt – a Mercedes, a Red Bull s a Williams szmthat nmi elnyre. A biksok egybknt mg tovbb faragnnak az RB11-es orr-rszbl, eddig azonban az j elem nem teljestette a trsteszteket.
A Ferrari egyelre affle „kakukktojsnak” tnik, hiszen autjuk a hosszabb orr ellenre ott tud lenni az lmeznyben (Malajziban pldul futamgyzelmet aratott), igaz a hrek szerint mr k is dolgoznak a rvidtsen. A csapat technikai igazgatja azonban elrulta, hogy ezen a terleten valsznleg nem fognak akkora elrelpseket tenni, mint nhny ellenfl. „Tovbbra is dolgozunk az gyn, ez az n szinte vlaszom” – vlaszolta Allison, amikor megkrdeztk, hogy csapatnak vannak-e tervei a rvidebb orr-rsszel kapcsolatban.
„Van nhny fizikai korltozs, ott vannak a trstesztekkel kapcsolatos elrsok s azt sem felejthetjk el, hogy az orrnak el kell nyelnie egy bizonyos mennyisg energit, st a hosszval kapcsolatban is vannak szablyok. A mi orrkpunk kialaktsa ezen fell mg nehezebb teszi, hogy egy szuper-rvid megoldst hasznljunk, s azzal is teljestsk a szksges trsteszteket. A jelenleginl mehetnk rvidebb orral, de annyira rvid felteheten mr nem lesz, mint amilyen rvidet nhny rivlis esetben lthatunk” – magyarzza a neves szakember.
Noha szuper-rvid orr-rsszel mr nem valszn, hogy elll, a Ferrari gy is tbb jtssal kszl a szezonra, hiszen folyamatosan cskkenteni akarja lemaradst a Mercedes gyri csapatval szemben s harcba is szeretne szllni a cmvdvel. „Nem lesznk konzervatvak! Olyan gyorsan akarjuk javtani az aut teljestmnyt, amilyen gyorsan csak tudjuk. Egy zsknyi fejleszts kszl a gyrban, melyek a lehet leghamarabb felkerlnek majd az autra. Az aerodinamikai elrsok mg jak, szval mg tbbet is kihozhatunk bellk. A mdost pontok miatt most az erforrsok tekintetben is ms helyzetben vagyunk, mint tavaly. Ezen a tren is javulhatunk” – mondta.
Elhoztam nektek a Knai Nagydjra vonatkoz idpontokat, illetve a Duna csatornra vonatkoz idpontokat is.. Ezeket az idpontokat bal oldalon az -esemnynaptr- modulban is megtallhatjtok.
2015-s szezon kvetkez futama: » 2015. prilis 12. Knai Nagydj 2015. prilis 10., pntek
04:00 - 05:30:Pnteki 1. szabadedzs
08:00 - 09:30:Pnteki 2. szabadedzs 2015. prilis 11., szombat
06:00 - 07:00:Szombati szabadedzs
09:00 - 10:00:Idmr 2015. prilis 12., vasrnap
08:00 - 10:00:Verseny M2 / Petfi TV - Duna TV csatorna idpontjai: 2015. prilis 10., pntek Duna TV: 23.05 Szabadedzs felvtelrl 2015. prilis 11., szombat Duna TV: 08.06 Boxutca Duna TV: 08:45 Idmredzs M2 / Petfi TV: 22:40 Idmredzs ismtlse 2015. prilis 12., vasrnap Duna TV: 07:30 Futam Duna TV: 13:45 Futam ismtlse M2 / Petfi TV: 23:35 Futam ismtlse
A Ferrari hirtelen feltmadsa miatt vrhatan felgyorstja fejlesztsi programjt az elmlt vben dominl, s mindkt bajnoki cmet begyjt Mercedes.
A nmet istll ugyan j formban kezdte a szezont – az Ausztrl Nagydjon ketts gyzelmet aratott –, a bajnoksg msodik versenyn, Malajziban Sebastian Vettel Lewis Hamilton s Nico Rosberg eltt nyerni tudott.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatja gy nyilatkozott, bzik a Mercedesnl rendelkezsre ll forrsokban, ugyanakkor tudjk, reaglniuk kell a Ferrari remek teljestmnyre.
„Olvastam egy cikket, miszerint a Ferrari jelentsen megnvelte a kltsgvetst. Neknk is megvan minden, ami kell. Bzunk abban, hogy a rendelkezsnkre ll forrsokkal s eszkzkkel j helyzetben maradunk” – mondta a szakember.
„De higgadtnak kell maradnunk, folytatnunk kell a fejlesztseket, s nhny dolgot hamarabb kell felraknunk az autra, mint terveztk.”
„Pnikra azonban semmi okunk. Egy normlis, szokvnyos versenyszezon az idei, amikor is tbb mint egy csapat eslyes. Melbourne-ben mg hajlamosak voltunk azt mondani, hogy a Mercedes nyeri az idei bajnoksgot is s senki sem fog felzrkzni.”
„Kt httel ksbb viszont mr mindenki arrl beszlt, hogy ez egy ra vge lehet. Taln egy j, kzdelmes ra kezdete, egy olyan csata, amit szvesen vvunk meg.”
„Egyszeren csak higgadtnak kell maradnunk, s meg kell tartanunk azt a magabiztossgot s sebessget, ami a rendelkezsnkre llt az els pr futamon.”
A korbbi Forma-1-es versenyz, Anthony Davidson gy vli, Sebastian Vettel fantasztikusan kezelte azt, hogy 2014-ben hossz vek utn elszr nem harcolhatott a bajnoki cm megszerzsrt, mikzben fiatalabb csapattrsa is legyzte t.
Ngy vig senki sem tudta meglltani Sebastian Vettelt s a Red Bull Forma-1-es alakulatt, tavaly azonban – a technikai szablyok radiklis megvltoztatst kveten – megszakadt a nmet pilta s az osztrk alakulat sikersorozata. Vettelnek megbzhatatlan versenygpe mellett j mrkatrsval is meggylt a baja, Daniel Ricciardo ugyanis sokak legnagyobb meglepetsre le tudta gyzni a cmvdt. Noha a krlmnyek egy cseppet sem voltak kedvezek, Vettel remekl kezelte a kialakult helyzetet – legalbbis a Sky Sports szakrtjeknt dolgoz Davidson szerint.
„Sebastian nagyon jl beplt s j volt ltni, hogy egy msik csapat szneiben is gyzni tud” – utal a nmet pilta Malajziban aratott sikerre, amit mr a Ferrari versenyzjeknt jegyzett, a tavalyi szezon vgn ugyanis elbcszott a biksoktl. „Nagyszeren kezelte ezt a helyzetet! Amit 2014 ta csinl az egyszeren kifogstalan. Tovbbra sincs menedzsere, az elz vben nem mondott rossz dolgokat, holott panaszkodhatott volna, szval kifogstalanul kezelte ezt az egszet. Tnyleg megrdemelte, hogy ismt ott legyen a dobog legmagasabb fokn” – teszi hozz.
Mikzben Vettel visszatrt a gyztesek kz, tavalyi csapattrsa nehz helyzetbe kerlt, hiszen a Red Bull mg mindig kzd a Renault-erforrs problmival. Davidson szerint az ausztrl most megmutathatja, hogy valban helye van a legjobbak kztt. „Malajziban ltszott, hogy nehz idszakon megy keresztl. Egy kiss idegesnek s csaldottnak tnt. Fontos, hogy nyugodt maradjon, mint tavaly Sebastian. Akkor lthatod meg valaki nagysgt, ha a nehezebb idkben is figyeled. Izgatottnak tnt, de egy nagyszer pilta. A megfelel felszerelssel biztosan ismt nyerni fog s arra is kszen ll, hogy megszerezze a bajnoki cmet” – mondja a Crashnek nyilatkoz brit.
Davidson, aki napjainkban a Hossztv Vilgbajnoksgban (WEC) versenyez – st jelenleg a szria egyik cmvdje – a Red Bullt sem szeretn lerni. „Ez a csapat alapveten ugyanaz, amellyel Sebastian nhny vvel ezeltt gyzelmet szerzett s igazn nagy dolgokat hajtott vgre. Viszont lthattuk, hogy a szablyvltozsok – s egy kis szerencse – hogyan kavarhatjk ssze a lapokat s eredmnyezhetnek komolyabb visszaesst. A csapat mg mindig tudja, hogyan kell nyerni, de egyelre nincs a birtokukban a szksges eszkz, de ha visszatallnak a gyztesek tjra, akkor az egylet ismt egy olyan er lesz, amivel mindenkppen szmolni kell majd” – magyarzza.
Mivel hamarosan itt a Knai Nagydj gy dntttem, hogy itt az ideje egy picit visszaemlkezni, hogy mi is trtnt tavaly. A legfontosabb informcikat lertam, s a hivatalos sszefoglal videt is begyaztam nektek! J szrakozst hozz!
A Formula–1 knai nagydjat (Sinopec Chinese Grand Prix) 2004 ta rendezik meg a Shanghai International Circuiton. Egy Formula–1-es nagydj megrendezsnek gondolata Knban mr az 1990-es vek elejn felvetdtt. Az akkori tervek szerint az orszg dli rszn lev Kuangtung tartomnybeli Zhuhai-ban rendeztk volna meg.
A knai nagydj volt a 2014-es Formula–1 vilgbajnoksg negyedik futama, amelyet 2014. prilis 18. s prilis 20. kztt rendeztek meg a knai Shanghai International Circuiten, Sanghajban. Az idmredzsen Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozcit. A Knai Nagydjat rajt-cl gyzelemmel szintn Lewis Hamilton nyerte meg. Msodik helyen Nico Rosberg a mercedes versenyzje vgzett, a harmadik pedig Fernando Alonso, aki a tavalyi vben a Ferrari versenyzje volt. Sebastian eddig egyszer nyert Shanghaiban, mghozz 2009-ben, 2009-ben a Red Bull Racing csapattal! A Knai Nagydjat prilis 10. - s prilis 12.-e kztt rendezik meg.
"Nem tudom, hogy mi az oka annak, hogy Daniel ennyivel gyorsabb volt nlam. Nem igazn rtettem, hogy mirt kell elengednem, hiszen ugyanolyan gumikkal voltunk kint. Amikor mondtk, hogy kt csern van, vgl elengedtem. Nem gondoltam, hogy valban ennyivel lassabb vagyok. Erre csak a vgn jttem r, amikor Daniel 25 msodpercet vert rm. Nem felejtettem elvezetni, de egyelre nem boldogulok a csomaggal. Az autban vannak lehetsgek, amiket Daniel jobban kihasznl. A csapat gondoskodni fog arrl, hogy elrelpseket tegynk s arrl is, hogy a Mercedes csillaga leldozzon." - Mondta Vettel a 2014-es Knai Nagydjat kveten
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.