Mark Webber „szaftos” rszleteket trt fel knyvben a hres „Multi21-es” botrnyrl – m Sebastian Vettelt cseppet sem zavarja, volt kollgja miket r rla.
Komoly rdeklds vezi Mark Webber a hten piacra dobott j nletrajzi knyvt, melyben az egykori F1-es versenyz rdekes trtneteket mesl el versenyzi plyafutsrl – tbbek kztt a Red Bull-os korszakrl, valamint Sebastian Vettelhez s az osztrkokhoz fzd viszonyrl.
Az ausztrl rszletesen r pldul a „Multi21” nven elhreslt 2013-as malajziai botrnyrl, melynek sorn csapattrsa, nem tartotta magt a Red Bull utastshoz, fltekerte motorjt, s megelzte Webbert, elorozva elle a gyzelmet. Webber ezen konfliktust kettejk viszlykodsa cscsaknt jellemezte, s elrulta, volt kollgja a trtntek utn gyvdei segtsgt krte, hogy csapata semmikppen se vonja t felelssgre az ellenszegls miatt.
„Amikor Ann (Neal, Webber lettrsa s sajtsa – a szerk.) ksbb sarokba szortotta Christian Hornert (a Red Bull csapatfnkt), hogy megkrdezze, mirt nem rszestettk megrovsban Sebet, vagy mirt nem bntettk meg t a Multi21 miatt, elrulta, hogy a csapat ktoldalas levelet kapott Seb gyvdeitl Malajzia utn pr nappal, melyben kijelentettk, szerzdsszegsnek minsl, ha sszertlen csapatutastst adnak neki. Brmit is gondolt Vettel, amikor megelztt engem, n nem voltam olyan mrges, inkbb csak szomor, hogy a csapat idig jutott” – rta Webber knyvben.
A ma mr a Porsche sportaut-csapatval versenyz ausztrl emellett arrl is rt, Vettel mennyire nehezen viselte, ha idnknt legyztk. „Az a gondolat, hogy egyszeren csak kicsivel gyorsabb voltam nla, nem tnt tl szrakoztatnak szmra! Mindig tallt r ms okot. Idvel rjttem, hogy ezek olyankor kvetkeztek be, amikor gy gondolta, elg sokat tett, de a valsgban nem gy volt. n ezzel szemben mindig gy gondoltam, hogy ha valaki egy nap tisztn jobb, le kell nyelni. Seb a ggssgvel viszont nem tudta felfogni, ha valami rosszul ment, s mindig a csapatban kereste a hibt, vagy tlk vrta, hogy tegyenek valamit” – fogalmazott Webber, aki emellett azonban azt is elismerte, hogy Vettel mindig is jobb versenyz volt nla, s hogy valjban hozz hasonlan csak egyetlen kocka volt a Red Bull nagy kiraks jtkban.
Vettelnek mindegy
A Brit Nagydj helysznn a ngyszeres vilgbajnok termszetesen nem kerlhette el a Webber knyvvel kapcsolatos krdseket. m Vettel csak azt hangslyozta, amit mr a knyv megjelense eltt is: brmi is ll a mben, t nem fogja zavarni. „Nem sok mindent tudok mondani errl. Nagyra rtkelem, hogy Mark Monacban odajtt hozznk, s elmondta, mi mindent fog nyilvnossgra hozni a knyvben. Azt mondtam neki, hogy teljes mrtkben joga van hozz, azt rhat, amit csak akar” – fogalmazott Vettel Silverstone-ban.
„Szerintem mindenkinek jogban ll elmondani a vlemnyt, s ha el akarja mondani a sajt trtnett, azzal nincsen semmi baj. De nem ltok okot r, hogy brkinek brmit a szemre vessek. Jl megrtjk egymst, tiszteljk a msikat, s nekem mindegy, mirl szl ez a trtnet, mert szmomra mr csak a Ferrari fontos” – zrta rvidre a tmt a 28. szletsnapjt ppen ma nnepl heppenheimi.
„sszessgben ez egy teljesen tlagos nap volt. Nem voltak komolyabb nehzsgeink, gy sikeresen vgigcsinltuk a programunkat. A dlutni egyik piros zszls megszakts nem jtt jl, de ez benne van. Szombat dleltt mg javtanunk kell az autn. Kimi s n nagyjbl ugyanazt az idt autztuk, de a pnteki sorrendet mindig vatossggal kell kezelni, nem szabad kszpnznek venni az itteni klnbsgeket. Nem tudom elkpzelni, hogy minden versenyz a legjobbjt nyjtotta ma, az azonban tny, hogy a hossz etapokkal egszen elgedett vagyok. Most meg kell vrnunk, ki mivel ll el holnap. A Mercedes legyzshez mg sokat kell dolgoznunk. A nagy meleg? Eurpban most mindentt 35 fok krl van, itt viszont 24, szval nem beszlnk igazn nagy melegrl. Nem hinnm, hogy ez lesz a kulcstnyez. Mg minden tren javtanunk kell, ezen a plyn meg kell tallnod a ritmust. Az edzseken most sok mindennel prblkoztunk, megltjuk mi volt a hasznosabb, s mi kevsb.”
Problmamentesen alakult a dlutni msodik szabadedzse Nico Rosbergnek, aki dleltti elnyt nvelve ismt az els helyen zrt. Ezttal a kt Ferrarit elzte meg, akiket Lewis Hamilton kvetett. A kavicsgy tbb versenyzvel is kzeli ismertsget kttt a kt megszaktst hoz gyakorlson...
Nico Rosberg az els szabadedzst kveten a msodikon is a leggyorsabbnak bizonyult Silverstone-ban, megelzve a Ferrari prost, a finn Kimi Rikknent s a nmet Sebastian Vettelt.
Lewis Hamilton kzel fl msodperccel lemaradva ezttal csupn a negyedik helyen vgzett, mikzben a csapatrdin tbbszr is a kocsija egyenslyra panaszkodott.
Miutn az els edzsen Rosbergnek hidraulikai gondjai tmadtak, a msodik gyakorls derekn enyhn tlmeleged rendszerek okoztak ijedtsget az Ezstnyila krl, m a tzszeres futamgyztes ezttal vgl teljesteni tudta a kiszabott programjt.
Nem gy a lotusos Romain Grosjean, vagy a mclarenes Fernando Alonso, akik mindketten hossz ltogatst tettek a lass Luffield-kanyar sdergyba. A francia versenyz szk fl ra elteltvel rvid idre mg a piros zszlkat is kiknyszertette, amikor kicsszst kveten elsta magt a szokatlanul finom homokban. Alonso ktszeres vilgbajnokhoz mltan figyelemremlt gzpedl-kezelssel ugyan statempban kivnszorgott a buktrbl, m az edzs vgn kptelen volt nehz autval is krket futni.
A gyakorlst egybirnt mg egy alkalommal meg kellett szaktani – pp a nehz auts krk kzepn –, amikor a Manor jonca, a spanyol Roberto Merhi is kiprdlt a krdses hajtkanyarban.
Az lmezny kt csapatnak ngy versenyzje mgtt ezttal az erre kap Red Bullok vgeztek, de a dleltt remek idket fut fikcsapat, a Toro Rosso auti is megragadtak a legjobb tzben.
A trning utols perceiben mg a korbban addig a pontig rettent keveset krz Grosjean is visszalhetett az autba a korbbi plyaelhagyst kveten. (Ne feledjk, a nyitedzsen a Lotus tesztpiltja, Jolyon Palmer vette t a francia versenyz kocsijt.)
A harmadik szabadedzst holnap dleltt, magyar id szerint 11 rtl rendezik majd meg.
Mr az edzs legelejn flre kellett llnia hidraulikai problmk miatt, tbb mint egy rt tlttt a garzsban vltcserje miatt, majd az edzs hajrjban megfutotta a leggyorsabb krt Nico Rosberg Silverstone-ban. A msodik Lewis Hamilton lett, mgtte a remekl kezd Toro Rossk s a Ferrarik vltottk egymst.
Nico Rosberg mindssze t percet tlttt a plyn, miutn mr a gyakorls elejn lerobbant alatta a Mercedese, m ennyi is elgnek bizonyult szmra, hogy az len zrja a Brit Nagydj els szabadedzst.
A nmet versenyz kevesebb, mint egy tizedmsodperccel elzte meg a hazai plyn versenyz csapattrst, Lewis Hamiltont, a harmadik pozcit pedig figyelemremlt mdon az jonc Max Verstappen szerezte meg a Toro Rosso-Renault-val.
A kilencven perces trning elejn a szoksoknak megfelelen rgtn a kt Ezstnyl tette le az asztalra az els mrvad kridket, m prbajuk ezttal id eltt hossz sznetre krhoztatott, midn elbb Hamilton prdlt ki a trkks Stowe-kanyar kijratnl, majd msodpercekkel ksbb Rosberg parkolta le az autjt valamivel a Copse-kanyart kveten. A 6-os rajtszm Mercedes hidraulikai hibt jelentett, amit a szerelk teht rekordid alatt megjavtottak.
A mr a nyitnap folyamn is nagy szmban kiltogat brit kznsg bnatra egyik kedvenck, Jenson Button – Rosberghez hasonlan – szintn hossz idre a garzs foglya maradt. A 2009-es vilgbajnok McLarenje szivrgs miatt llt sokig a bakokon, Button pedig csupn az utols tz percben futhatott mrt idt. Fernando Alonso a msik McLarennel csak az aut kmlse okn teljestett kevs krt.
Visszatrve azokra, akik szmra pozitvan zrult az els edzs, Verstappenen kvl a msik Toro Ross-s jonc, Carlos Sainz is remekelt; a fiatal spanyol az 5. pozciban zrt.
A kt ifjonc a trning kzepn az energia-visszanyer rendszer hibjval szembesl Kimi Rikknent fogta kzre, mgttk pedig Sebastian Vettel vgzett a msik Ferrarival, miutn a nmet szlesre futott a Stowe-ban az egyik utols gyorskrn.
Az zig-vrig megjult Force India – az j, „lyukas” orrkpjval egytt – egszen a kilencedik helyig jutott elre a Le Mans-i gyztes Nico Hlkenberggel a volnnl, mikzben a hrom istllnl is beugr pnteki piltk vltozatos napot tudhattak maguk mgtt.
Jolyon Palmer ugyan gyorsabbnak bizonyult lotusos csapattrsnl, Pastor Maldonadnl, m egsz edzs alatt ltvnyos tlkormnyzottsggal kszkdtt, egyszer pedig nagy sebessg mellett el is hagyta az aszfaltcskot a plya villmgyors S-kanyarjainak kells kzepn. Susie Wolff nagyon elmaradt Felipe Masstl a msik Williamsben (jllehet a grove-iak jellemzen lassak az els trningeken), a sauberes Raffaele Marciello pedig szintn jcskn kikapott az alakulat „les” versenyzjtl, Felipe Nasrtl.
A nap programja a msodik szabadedzssel folytatdik, kzp-eurpai id szerint dlutn 15:00-tl.
Sebastian Vettel lltja, a Ferrarinak eszben sincs villogni a pnteki szabadedzseken, a Mercedesszel szembeni lemaradsuk vasrnapra rendszerint ms tnyez miatt n meg.
Noha a pntek szabadedzsek sorn az ersorrendrl ltalban a dlutn futott hossz etapok festik a leghbb kpet, az elmlt pr htvgn az ezzel kapcsolatos elemzsek is meglehetsen flrevezetek voltak a vasrnapi futamot illeten. A Ferrari tudniillik Kanadban s Ausztriban is igencsak kzel volt pnteken a Mercedesekhez (Spielbergben radsul Sebastian Vettel kt szabadedzst is megnyert a hrombl), a versenyen azonban nem tudta tartani ezt a klnbsget.
Maurizio Arrivabene Ausztriban a verseny utn ki is jelentette, szemlletmdot kell vltaniuk, s hogy ne vezessk flre magukat minden pnteken, a megszokottnl nagyobb zemanyag-mennyisg mellett kell felkszlnik a futamokra. Sebastian Vettel azonban gy vli, a Mercedes pntekrl vasrnapra trtn ugrsszer javulsnak htterben az ll, hogy a nmetek amikor igazn szmt, kpesek „mg feljebb tekerni” erforrsukat – amit szerinte a Williams pldja is igazol.
„Mindenkit biztosthatok arrl, hogy pnteken nem krznk kevs zemanyaggal a hossz etapokon. Tisztban vagyunk azzal, hogy a Mercedes pntekrl szombatra mindig kpes fltekerni a motorjt. Ha megnzzk a Williams teljestmnyt pnteken s vasrnap, elg jelents ugrst lthatunk” – magyarzta a ngyszeres bajnok a Crash.net-nek. „Ez a legfbb lecke, amit megtanultunk, amita nemrgiben j erforrsra vltottak. Taln ez a legfbb klnbsg az elz versenyekhez kpest: vasrnaponknt sokkal tbbre kpesek, ami mg nehezebb teszi, hogy legyzzk ket a futamon.”
Kt hete Ausztriban Vettel azok utn vesztette el dobogs helyezst, hogy a kerkcserje j tz msodperccel tovbb tartott a megszokottnl – a kerkanyval kapcsolatos problma miatt. Miutn nem ez volt az els ilyen eset idn, a csapatfnk kiadta a jelszt, vltoztatni kell a krdses alkatrsz kialaktsn. Vettel elmondsa szerint a htvgn debtl is az j megoldsuk. „A kerkanyval volt gondunk, s itt most ki fogunk prblni valamit, amivel elkerlhet lesz a hasonl problma a jvben. De majd megltjuk, bevlik-e. A srcok rendkvl sok kerkcsere-gyakorlst vgeztek, hogy lssk, mkdik-e – remlem, nem lesz tbb ilyen gondunk, mert Ausztriban ezen ment el a dobognk” – magyarzta a ngyszeres vilgbajnok.
Vettel amond, Silverstone-ban is nehz lesz megszorongatni a Mercedeseket. „Minden tren javulnunk kell. Itt is lesz pr jdonsgunk, de valsznleg ez sem lesz elg a lemaradsunk ledolgozshoz” – tekintett elre realistn. Ellenfele, Nico Rosberg hasonl vlemnyen volt. „gy tnik, sok jtsuk van, de mi is javulunk. A mi autnkat mintha erre a plyra terveztk volna, nagyon fekszenek neki a gyors kanyarok. Emiatt egyltaln nem is aggdom” – mondta a bajnoki msodik helyezett.
Vettel azonban ettl fggetlenl elgedett a Scuderia eddigi teljestmnyvel. „v elejn egyrtelm clokat tztnk ki: mi akarunk lenni az els szm ldz a Mercedes utn, s szeretnnk cskkenteni a htrnyunkat, tovbb nyerni egy-kt versenyt. Ezek kzl gy vlem, mr tbb clt is elrtnk, de a Mercedes mostani formjt ltva elg nehz igazi kihvv vlni.”
A mai napon nnepli 28. szletsnapjt a ngyszeres vilgbajnok, Sebastian Vettel. Ezton is szeretnnk neki boldog szletsnapot kvnni!
m nem csak , hanem az oldal is, MSODIK szletsnapjt nnepli! Kt ve, hogy ltrehoztam az oldalt, s kt ve, hogy aktvan zemel. A mai napig elcsodlkozom azon, hogy mennyien vagytok nap mint nap. Rettenetesen hls vagyok nektek, hogy ennyien szeretitek az oldalt. 2013.07.03. ta: 260020 ltogat jrt mr az oldalon, ami hatalmas szm. Kt v alatt ennyi ember fordult meg az oldalon. Ez a szm hihetetlen, s nap, mint nap 250-300-an fordultok meg az oldalon. Az oldal mita megnyitotta kapujt hatalmasat fejldtt, s nagyon sok minden kerlt fel r, mint hrek, mint kpek, mint rdekessgek.
Vsrolj 2015. 07.02 s 2015.07.08. kztt az akciban szerepl brmely Red Bull 250 Ml-es termkbl 2-db-ot a SPR s INTERSPR zleteiben s a vsrlst igazol blokk megtartsval regisztrlj a www.nyeremenyjatek.spar.hu honlapon!
Ha szerencss vagy, Tid lehet egy pros belp a 2015-s magyarorszgi Forma-1 Nagydj pnteki, illetve szombati idmr edzsre, vagy a vasrnapi Futamra.
Fnyeremny
4 db pros belp jegy a 2015-s magyarorszgi Forma-1 vasrnapi futamra.
Egyb nyeremnyek I.
4 db pros, egsz napos belp jegy a 2015-s magyarorszgi Forma-1 szombati napjra, melyen megtekinthet a 11.00-12.00 ra kztti szabadedzs, valamint a 14.00-15.00 ra kztti idmr edzs
Egyb nyeremnyek II.
4 db pros, egsz napos belp jegy a 2015-s magyarorszgi Forma-1 pnteki napjra, melyen megtekinthetk a 10.00-11.30 ra, valamint a 14.00-15.30 ra kztti szabadedzsek
Feltlttte weboldalra „A GP vilga” cm Forma-1-es msora els rszt a DIGI Sport.
A hazai sportcsatorna nemrgiben jelentette be, hogy egy kls gyrts F1-es magazinnal sznesti programjt, melynek els rszt a minap mr le is vettettk a DIGI Sport 1-n.
A 26 perces msorban sz esik a csapatok Osztrk Nagydjon bemutatott fejlesztseirl, valamint a program kszti elretekintenek a htvgi Brit Nagydjra.
Emellett szmos rdekessget megtudhatunk a Forma-1 szablyairl, valamint trtnelmrl is – mindenkppen ajnljuk!
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.