Ferrari: Mi is hittk magunkat legyzhetetlennek2015.06.09. 20:49

Mikzben a Ferrari, a Renault s a Honda meggyzni igyekszik az FIA-t arrl, hogy trljk el az v kzbeni motorfejleszts tilalmt jvre, a Mercedes elvileg blokkolhatja ezt a trekvst, hogy gy konzervlja jelenlegi erflnyt.
Sergio Marchionne, a Ferrari elnke azonban va inti ettl az Ezst Nyilakat, emlkeztetve r ket, hogy nem is olyan nagyon rg k is jrtak hasonl cipben, s pp ezrt k mr tudjk, hogy brmikor fordulhat a kocka…
„Szerintem a Mercedes is meg fogja rteni, hogy nem helyes konzervlniuk a szablyokat csak azrt, hogy gy rizzk meg jelenlegi pozcijukat. Brkit, aki azt hiszi, hogy elpusztthatatlan versenyelnye van, emlkeztetnk r, hogy mi trtnt, amikor a Ferrari gyzelmi sorozata megszakadt. Addig azt hittk, legyzhetetlenek vagyunk, azta viszont mr hat ve a poklok poklt jrjuk, s most kezdnk vgre kimszni belle. Semmi sem tart rkk” – figyelmeztette a f rivlist a Presidente, mieltt hozztette:
„A sportg jelenlegi mkdse s szablyai mind-mind annak az eredmnyei, hogy az ppen aktulisan vezet pozciban lev csapatok megprbltk megvdeni a sajt elnyket. Ebben a Ferrari ppen annyira bns, mint a Mercedes. Megrtem ket, mert mi is pontosan ugyanezt tettk, amikor mi voltunk hasonl helyzetben, mint most k. De vajon ez a j a sportnak? Aligha” – fejtegette a tmt Marchionne, aki az Autosportnak adott nyilatkozatban azt is hangslyozta, a motorfejleszts jbli engedlyezst is gy kell vgrehajtani, hogy kzben a kltsgeket sszer kereteken bell tartsk.
„A nylt verseny jbl ki fogja egyenlteni a jtkmezt, de ezt is sszer mdon kell vghezvinni, nem csdbe tasztva a csapatokat. A problmt az jelentheti, hogy megnyitjuk a motorfejlesztsi versenyt, akkor mrnki rszrl egybl egy csom olyan innovatv megolds fog berkezni hozznk, amik csdbe vinnnek brkit. Ez a sport fnysebessggel nyeli el a pnzt, s ez alatt nemcsak a versenyzkre gondolok, akik a fldkereksg legdrgbb emberi teremtmnyei. Mellettk ott vannak mg a mrnki s fejleszti infrastruktrnk fenntartsnak kltsgei, s mr most rvnyben van nhny pnzgyi megszorts, hogy nhny kiscsapat letben tudjon maradni. Ha anlkl nyitjuk meg a motorfejlesztst, hogy hatrokat szabnnk neki, akkor a kltsgvetsek is a vgtelenbe szknnek. Mrpedig a kltsgeket mindenkpp korltok kztt kell tartanunk, de az mr egy trfsabb krds, hogy mgis hol hzzuk meg a hatrokat?” – mondta el a Ferrari vezre.
Seb blogja: 2015. jnius 07. - Elgedett vagyok az 5. hellyel!2015.06.09. 19:48

Elgedett vagyok az 5. hellyel!
Ez egy szrakoztat verseny volt, szerencsre, sikerlt felzrkznom, de ez volt a maximum, amit tehettnk. A nyit krmmel nem voltam elgedett, agresszv voltam, de nem talltam a rst , mindenron elrbb akartam jutni, de nem volt hely , gy trelmesnek kellett lennem. Ez bosszant volt, mert ezek azok a pillanatok amikor nyerhetsz akr t, hat, ht, vagy nyolc msod percet is az egsz verseny alatt.
Ez sajnos nem trtnt meg, gy harcolnom kellett, de a tempm j volt s boldog voltam az autban, klnsen a vge fel. Az els boxkillsnl idt vesztegettem, s valami hiba volt a hts rszen, de a srcok szuper munkt vgeztek s ket nem szabad hibztatni, ha nha a dolgok kicsit lassabban mkdnek. Hlkenberg elzsnl lttam hogy a kls ven eltte vagyok, azt hiszem, hogy tl ksn fkezett ezrt nem tudta bevenni a kanyart. Ma megtettnk mindent, s nagyon elgedett vagyok az 5. hellyel, de kicsit bosszant, mert a bntets nlkl lehetett volna dobog is. gy rzem sikerlhetett volna.
A Ferrari kezdi fladni?2015.06.09. 16:03

gy tnik, a Ferrari egyre kevsb hisz abban, hogy mg az idei szezonban utolrheti a Mercedest. Az elz futamok fontos tanulsggal szolgltak a Scuderia szmra.
Pedig az olaszok tnyleg mindent megprblnak. Barcelonban pldul egy olyan sok jtst tartalmaz aerodinamikai csomaggal lltak el, melynek kapcsn egyes rivlisok gyanakv tekintettel nztek rjuk, megpendtve annak lehetsgt, hogy a Haasszal kijtszottk a szlcsatorna-hasznlat korltozsait az elrejuts rdekben. Aztn Kanadban itt volt az idei harmadik, hrom mdost pont felhasznlsa ltal tovbbfejlesztett erforrs is, mely elmondsuk szerint ugyan bevlt, m az ltala nyjtott elnyket egyelre nem tudtk megfelelen kihasznlni.
Fejleszts ide, prblkozsok oda, az elcspelt focikzhely egyelre az F1-ben is ll: vgl mindig a nmetek nyernek. S hogy a Mercedesre val idei flzrkzs nehezebb lesz, mint vrtk, lassan a maranelliak is kezdik beltni. Sergio Marchionne, a mrka elnke pldul kiemelte, fejlesztseik ellenre gy rzi, mintha egy helyben llnnak, mivel a rivlisuk is rendkvl hatkony ezen a tren. A htvgn a krdsre, mit kellene tennik a lemarads cskkentshez, elmondta: „Fejleszteni azt az tkozott autt, ezzel prblkozunk. Rengeteg idt tltnk el a problmk ellenszernek kutatsval.”
Az elnk hozztette, Kanada jl pldzta, hogy a szombatonknt amgy is nagyon ers Mercedes vasrnaponknt is egyre jobb formt mutat. Pedig a versenyeken eddig ltalban a Ferrarinak sikerlt faragnia htrnybl. „Mindig tudtuk, hogy a Mercedes nem fog egy helyben llni, gy hiba tudjuk, honnan ered a lemaradsunk. A versenyen radsul mr kzel olyan ersek voltak, mint az idmrn – egyre cskken a kett kztti klnbsg. Tudtuk, hogy gy lesz. Flsleges is azzal ltatnunk magunkat, hogy tovbb cskken a klnbsg. Teht kemnyen kell dolgoznunk, s tartanunk kell velk a lpst a fejldsben” – adott tmutatst legnysgnek Marchionne.
Azt persze rdemes hozztenni, hogy a Ferrari kanadai jtsairl egyelre nem kaphattunk pontos kpet: Sebastian Vettel gy lett tdik, hogy a mezny vgrl rajtolt, s tempja gretesnek tnt, Kimi Rikknen pedig megprdlse miatt esett vissza. A Mercedesnl ki is emeltk, arra szmtanak, hogy rivlisuk az elkvetkez futamokon igenis kzelebb kerl hozzjuk. Ms krds, hogy mg nekik is van egy s ms a tarsolyukban – motorfejlesztsi pontjaikat pldul tovbb tartogatjk (a hrek szerint Spig), s annak bevetsvel k is tehetnek egy, az olaszokhoz hasonl lpst elre.
„A megbzhatsg javtsval is sok mindenen vltoztathatsz. Neknk ezen a tren voltak agglyaink, ezrt hasznljuk most a msodik motort. Szerintem ez segteni fog. A rivlisok viszont kzelednek. A Ferrari nagyot lpett elre” – llaptotta meg Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatja.
Vgl pedig hozztette, k mdost pontjaikkal mr 2016-ot is szem eltt tartjk. „Az egy stratgiai dnts, mikor veted be a mdost pontokat. Szeretnnk intelligens mdon hasznlni ket. De az is vilgos, hogy a Ferrarinak most segteni fognak. Nem hasznlsz el hrom pontot, ha nem javtasz vele a teljestmnyen. Mr Malajziban is kzel voltak, most is biztosan cskkent a klnbsg” – magyarzta a mindig elvigyzatos Wolff.
Ferrari: Vettel nem els szm2015.06.09. 16:02

Hiba teljest idn meggyzbben Sebastian Vettel, Kimi Rikknen semmilyen krlmnyek kzt nem lesz a nmet vzhordja – hangslyozta a Ferrari csapatfnke, Maurizio Arrivabene.
Noha a Ferrari csapatfnke mindig is hangoztatta, nem hve a csapatsorrendnek, Sebastian Vettel s Kimi Rikknen kztt a plyn nyjtott teljestmny tern kezd egyoldal hierarchia kialakulni. s a kt versenyz helyzete kztt a plyn kvl is van nmi klnbsg: mikzben Rikknenrl meglehetsen kritikusan rt az olasz sajt vasrnapi kanadai megprdlse utn, Maurizio Arrivabene pedig korbban idmrs teljestmnyvel volt elgedetlen, Vettel csak dicsretet kapott azok utn, hogy a 18. helyrl flzrkzott 5.-nek Montrealban.
Mindez azonban a Scuderia els embere szerint nem jelenti azt, hogy hzon bell Vettel szmt az „egyenlbbnek”. Arrivabene mr Maranellba rkezsekor kzlte kt bajnokval, hogy a korbbi gyakorlatnak vge, azaz a csapat nem jell ki els s msodik szm versenyzket – s teljestsenek brhogyan is, most is tartja magt ezen grethez. „Nem, nem is beszltnk a csapatsorrendrl. Mg a bajnoksg kezdete eltt nyilvnvalv tettk, hogy a kt versenyznk szabadon kzdhet egymssal” – jelentette ki.
Majd hozztette, ezen taln csak abban az esetben vltoztatnnak, ha szorosabb lenne a bajnoksg. Egyelre azonban gy tnik, egyre kevesebb eslyk van a Mercedes megszorongatsra – fleg Vettel szombati technikai problmi s vasrnapi 5. helyezse utn. „Realistk maradunk, a cljaink pedig mit sem vltoztak. Azt mondtuk, ha kt futamot nyernnk idn, mris elgedettek lennnk. Nem szabad elfeledkeznnk rla, honnan indultunk. Bajnoki cmrl sosem beszltnk” – magyarzta.
Ferrari Racing Days 2015 - Hivatalos program2015.06.08. 17:10
Mint ahogy nemrg kiderlt Sebastian Vettel a Ferrari Racing Days sztrvendgknt rkezik a Hungaroring Magyar plyra, a Shell meghvsnak eleget tve. Az esemny jnius 26-28-n kerl megrendezsre.
me a hivatalos program:


Jegyvsrls ide kattintva!
A Ferrari tbbre kpes ennl – de mennyivel?2015.06.08. 16:46

A Ferrari ennl tbbre kpes – lltja Maurizio Arrivabene. Az olaszok csapatfnke szerint a negyedik s tdik hellyel alulteljestettek Kanadban – s ezzel a rivlis Mercedes is tisztban van. De mi lett volna az eredmny az olaszok pechje nlkl?
Egy j fejleszts erforrssal, becslsek szerint 20-30 plusz lervel s nagy remnyekkel vgott neki a Ferrari a kanadai htvgnek, m vgl nem hogy nem sikerlt megszorongatniuk a Mercedest, de idn elszr mindkt autjukkal lemaradtak a dobogs helyezsekrl is. Persze mindez elssorban nem a tempjukon mlt. Sebastian Vettelt technikai problma htrltatta a szombati idmr edzsen, melyet kveten aztn mg t helyes bntetst is kapott, gy csak a 18. helyrl vghatott neki a vasrnapi futamnak. Kimi Rikknen mindekzben biztosnak tn harmadik helyt bukta el a kerkcserje utni krben bemutatott piruettjvel. A Mercedes vgl j 40 msodperces elnnyel aratott ketts gyzelmet.
Maurizio Arrivabene gy vli, a Ferrariban jval tbb volt ennl ezen a htvgn, s az eredmnytl fggetlenl j motorjuk jl debtlt. „Igen, a tovbbfejlesztett erforrsunktl pozitv visszajelzst kaptunk, s mi pontosan erre is vgytunk. Sajnos azonban a htvge egy sor tnyeznek ksznheten nem alakult jl. A motor azonban j volt” – nyilatkozta a csapatfnk az ESPN-nek.
Majd kiemelte, Vettel sszesen 13 helyezst javtva trt elre az 5. helyre, azaz versenye jobb volt, mint eredmnye mutatja. Erre utal az is, hogy a nmet a futam 70 krbl 37 krben bizonyult gyorsabbnak a gyztes Lewis Hamiltonnl – ami mg gy is figyelemre mlt, hogy a kt bajnok valjban teljesen ms versenyt futott.
„Ha megnzzk Seb versenytempjt, elg egyrtelm, hogy a kridink jk voltak. Bizonyos krlmnyek azonban htrltattak minket. Gondunk volt a tmtssel, de ezen hiba nlkl biztosra veszem, hogy Seb ott lett volna. A tempja remek volt. De ha azt krdezik tlem, boldog vagyok-e, elmondhatom: nem, egyltaln nem vagyok az.”
„Kiminek a verseny bizonyos szakaszaiban szintn j volt a tempja. Egykillsos stratgit vlaszottunk neki, de a megprdlse utn kettre vltottunk, hogy megprbljuk elkapni Bottast. De ez nem volt lehetsges. Mint mondtam, ez nem volt j htvge szmunkra, de Sebnek rlk, mert fantasztikus versenyt futott. Elgedettek viszont nem lehetnk, ha nem kapunk elg pontot s nem llhatunk a dobogra” – rtkelt az olasz.
A rivlis Mercedes tancsadja, Niki Lauda hlt adott az gnek, hogy ellenfelknek balszerencsje volt. „A Ferrari j volt, ezt Sebastiannl lthattuk is. Csak annyit mondhatok, hla istennek, hogy htulrl rajtolt, nem a harmadik helyrl! Mr elre megmondtuk, hogy a Ferrari igazn gyors lett, klnsen a motorfejlesztseinek ksznheten. Ha 13-mal tbb ler ll rendelkezsedre, az az elzseknl is sokat segt. Sebastian igazn remek versenyt futott” – mltatta ellenfelt Lauda az RTL adsban.
„Hla istennek, hogy Vettel nem mglnk rajtolt!”
Addik a krds, mi lett volna, ha Vettel a Mercedesek mgl rajtolhat – Lauda azonban nem gondolja, hogy az olaszok megszerezhettk volna idei msodik gyzelmket. „Nagyobb veszlyt jelentettek volna rnk. Igen, viszont ennek ellenre is azt gondolom, hogy a Mercedes prosa utolrhetetlen lett volna Vettel szmra. Ha a verseny alakulst nzzk, egyrtelm, hogy Vettel nem gyzhetett volna le minket. De a Ferrari egyre ersebb vlik.”
A nmet Sky szakrtje, Marc Surer szerint hiba volt a kanadai a Mercedes idei legdominnsabb gyzelme, a nagy klnbsg csalka. „Vettel mindenkpp befrt volna a Bottas eltti rbe, hiszen neki negyven msodperc volt a htrnya – k ennyit sosem kaptak volna. De azt nem hinnm, hogy annyira ersek lettek volna ezen a plyn, hogy legyzzk a Mercedest” – vlekedett a svjci exversenyz.
A futamgyztes Lewis Hamilton amond, a Ferrari vals formjrl csak a kvetkez versenyen kapunk pontosabb kpet. „Szinte lehetetlen kvetkeztetni ebbl a versenybl, mivel Kimi megprdlt, gy nem is lthattuk a valdi tempjukat a versenyen. Taln a futam elejn nem volt ott mgttnk, s Sebastian sem. Kettejk kzl pedig idn eddig Sebastian volt a gyorsabb, szval tnyleg nem lttuk, mire kpes valjban a Ferrari. A kvetkez htvgn viszont ki fog derlni.”
Csapattrsa, Nico Rosberg azonban gy vli, csapata kpes tartani a Scuderia fejlesztsi tempjt. „rmmel ltom, hogy milyen jl haladunk a fejlesztsekkel. A Ferrari mindent elkvet, hogy flzrkzzon, de gy fest, kpesek vagyunk tartani az elnynket, ami igazn remek teljestmny a csapattl” – mondta.
A flzrkzs Sebastian Vettel szerint j motorjukkal sem megy mrl holnapra. A krdsre, mire lett volna kpes, ha elrbbrl rajtolhat, elmondta: „Nem sikerlt az idmr, gy mr sosem tudjuk meg. Azonban a magunk rszrl minden gy ment, ahogy vrtuk. Nem szabad csodt vrni tlnk, elg csak megnzni, mekkora volt a klnbsg a tli teszteken. Nagyon nagy. Azta szerintem kzeltettnk – bizonyos versenyeken jobban, msokon kevsb. Radsul eddig a Mercedesnek is mindig volt vlasza. De j nyomon vagyunk. Egy ilyen plya – vagy amilyen az osztrk lesz –, ahol sok a padlgzas rsz, segtsgnkre van. risi ugrst viszont senki se vrjon tlnk.”
Kimi Rikknen egyetrtett kollgjval. „A legknnyebb az lenne, ha tbb leszortert s teljestmnyt tallnnk, de persze ez nem ennyire egyszer. Tovbb kell dolgoznunk, minden terleten javulnunk kell, de ehhez idre van szksgnk. Radsul a helyzet plynknt is vltozik. A mostani nem volt a legjobb htvgnk, de gy is megszereztk a negyedik-tdik helyet. Nem trtnt katasztrfa, de ennl jobb eredmnyekre vgyunk.”
Javtani kt ht mlva Ausztriban lesz lehetsgk. Nem rt azonban, ha idkzben htrafel is vetnek egy pillantst. A Williams ugyanis Kanadban sem volt messze az olaszoktl. Felipe Mass figyelmeztette is volt csapatt. „Itt semennyit sem vesztettnk hozzjuk kpest. Nem tudom, mennyire komolyak az jtsaik, s mennyit javultak tle, de mi is j formban vagyunk.”
Vettel: Okosabbnak kellett volna lennem Alonso ellen2015.06.08. 07:30

Nico Hlkenberggel s Fernando Alonsval is ltvnyos csatt vvott Kanadban Sebastian Vettel. A nmet s ellenfelei a kemny egymsnak feszlsrl mesltek.
„lvezetes verseny volt, az utols helyrl rajtolni mindig szrakoztat” – rtkelte tdik helyet hoz versenyt Sebastian Vettel. Flresikerlt idmr edzse s t rajthelyes bntetse tudatban mr elre szmtott arra, hogy lesz pr izgalmas csatja – vgl nem is kellett csaldnia. A 18. helyrl egszen az 5. pozciig verekedte elre magt, s tbb ltvnyos csatban is fszerepl volt. A kt legnehezebb pillanatot Nico Hlkenberg s Fernando Alonso ellen lte t – mindkettejk kemny di volt szmra.
Honfitrsval krkn t viaskodtak, s csatjuk vgl Hlkenberg megprdlsvel rt vget. „A Force Indit igen nehz volt elkapni, mert nagyon gyors volt az egyenesben. Nico nagyon okosan jtt ki a hajtbl, s mindig egy kicsit nagyobb volt a sebessge. Egyrtelmv volt szmomra, hogy n vagyok a gyorsabb, ezrt nem aggdtam tlzottan. De tl akartam jutni rajta” – magyarzta Vettel.
Hlkenberg elismerte, valban kevs eslye volt tartani honfitrst. „Hosszabb tvon nem tudtam volna feltartani t. Kls ven rt mellm, termszetesen vdekeztem, mert mgiscsak versenyz vagyok. Taln engednem kellett volna, mert elg sok idmbe is kerlt. Megprbltam harcolni, kvlrl prblkozott, egy kicsit bele is nyomott a kanyarba. Nem volt olyan tapadsom, mint neki. El akartam kerlni az tkzst, de megprdltem.”
Vettel gy rzi, mr v volt a kanyar. „A bels vet bezrta, ezrt kvlrl kellett prblkoznom. Ksbb fkeztem, egyrtelmen elrbb voltam, mint . Szerintem egyszeren csak elksett. Lttam, hogy mr nem tud visszavenni. Mg be tudtam volna venni a kanyart, m ha gy teszek, taln belm jn. Belenztem a visszapillantba, s mr nem lttam t.”
„reztem, hogy gy lesz” – utalt megprdlsre Hlkenberg. „Elg szoros volt, agresszven lpett fel, nekem pedig fkeznem kellett. Emiatt prgtem meg, de az tkzst legalbb elkerltem. Ez egy versenybaleset volt. Az ilyesmi megesik, nem szksges rte bntetni.”
Vettel elrulta, miutn levgta a siknt vissza akarta adni a pozcit honfitrsnak. „Csodlkoztam, hogy ennyire ellenllt. Termszetesen pozcirt harcoltunk, de akkor n voltam a gyorsabb. Amikor tmadsi pozciba kerltem, mr elrbb is voltam, s be is tudtam volna venni a kanyart. De lttam, hogy kicsit flengedte a fket, s inkbb kiegyenestettem a plyt. Aztn jra el akartam engedni magam mellett, de mr nem volt ott. Azt hiszem, jl reagltam, msklnben tkzs lett volna belle.
Alonso ellen nem volt elg okos
Vettelnek mindazonltal nem ez volt az egyetlen kemny csatja a futam sorn. Korbban Fernando Alonso is megneheztette a dolgt – a spanyollal szintn igen kzel kerltek egymshoz a sikn eltt. „Alonso ellen utlag mr elmondhatom, okosabbnak kellett volna lennem. Fernando egy centi helyet nem adott! Msodik alkalommal mr jobban csinltam, s sikerlt elnyt kovcsolnom a j kigyorstsbl. Jobb szgben voltam, nagyobb volt a tempm. De kzel volt. A jobb els kerekem hozz is rt, de szerencsre nem trtnt semmi” – magyarzta a ngyszeres bajnok.
Alonso elmondta, a Vettellel val csatt tekintette a futama fnypontjnak. „Sokkal lassabb voltam, ezrt megprbltam vdekezni, amennyire tudtam. Msfl kr volt, de igazn lveztem. taln nem annyira, de szmomra ez volt a legjobb rsze a versenynek” – mondta elgedetten a spanyol.
Kanadai Nagydj: versenyzi nyilatkozatok - Sebastian Vettel2015.06.07. 22:08

Sebastian Vettel, Ferrari – 5. hely
„gy vlem, j eredmny ez, ennyire voltunk kpesek. Kicsit sajnlom a trtnteket, mert lett volna eslynk a dobogra, a bntets miatt azonban nem volt. De ilyen az let, jl sikerlt a flzrkzs, elgedett voltam az autval, a tempnk is j volt, kpes voltam egyre gyorsulni. Az els krmmel nem voltam tl elgedett. Agresszv voltam, de egyszeren nem talltam a rst. Van, hogy szerencss vagy, mskor nem. Pedig ez az a lehetsg, amikor sok helyet javthatsz. Ez a versenyt tekintve t-ht msodpercet is jelenthetett volna, s azzal akr negyedikek is lehetnnk, de vgl ez hinyzott. Akrhnyszor elztem, lttam az embereket a leltkon, fleg a hajtnl. gy lttam, lveztk. Nem tudom, hogy miattam rltek-e meg vagy ms miatt, de j volt ltni.”
Hamilton nyert Kanadban, Sebastian risit ment a Ferrarival2015.06.07. 21:48

Kikszrlte a monaci csorbt, s rendkvl magabiztos gyzelemmel vgott vissza Lewis Hamilton. A msodik Nico Rosberg lett, mgtte Valtteri Bottas szerezte meg a Williams els idei dobogjt. Kimi Rikknen megprdlt, Sebastian Vettel s Felipe Massa ltvnyosan zrkzott fl.
A cmvd vilgbajnok, Lewis Hamilton dominns gyzelmet aratott a Circuit Gilles Villeneuve versenyplyn, Montrealban, ahol Nico Rosberg msodik helye rvn ketts Mercedes-gyzelem szletett.
A brit vilgels plyafutsa negyedik sikert nnepelhette Kanadban, ahol 2007-ben letben elszr llhatott a pdium legfels fokra Forma–1-es versenyen.
A bronzrmet a williamses Valtteri Bottas szerezte meg, miutn a Ferrari vilgbajnoka, Kimi Rikknen a futam derekn megprdlt s visszaesett a negyedik pozciba. Az ifjabbik finn a grove-i alakulat idei els dobogs helyezst szlltotta ezzel.
A piros lmpk kialvsnl a pole pozcibl indul Hamilton knnyedn megrizte a helyt, amelyet egyedl a bokszkillsa idejre engedett t Rosbergnek nhny pillanat erejig. Nmet ellenlbasa klnsen a verseny msodik felben lihegett sokig a nyakn, m kptelen volt elzsi pozciba kerlni.
Mgttk eleinte szintn a rajtrcs formcijban haladt a mezny – leszmtva a Force Indi-s Nico Hlkenberget s a lotusos Pastor Maldonadt, akik helyet cserltek a 6. s a 7. helyen – egszen a killsokig: Rikknen ezek ideje alatt, kzvetlenl a sajt kerkcserjt kveten prdlt meg a hajtkanyarban, lemsolva a tavalyi mutatvnyt, s lehetv tve Bottasnak, hogy elje vghasson a maga szervizelst kveten.
Az tdik pozci sokig szintn biztosnak tnt az tdik rajtkockbl indul Romain Grosjean szmra, m a francia a 47. krben kicsit tl agresszvan vgott vissza az egyik lekrztt aut el, amely kivgta a bal hts gumijt. A lotusos knytelen volt msodszor is a bokszba vonulni, radsul t msodperces bntetst is kapott az akcijrt. Mindezzel egytt vgl az egy pontot r 10. pozciban zrt.
Csapattrsa, Maldonado a killsok sorn sikeresen megelzte a rajtnl el kerl Hlkenberget, m ksbb vdtelen volt a motorproblmk miatt a mezny vgrl indul, illetleg nyaktr tempban felzrkz Sebastian Vettel Ferrarija s Felipe Massa Williamse ellen.
Utbbi kt aut sofrje mr az els krkben szmos autt megelztt, m mg Massa mr a maga kerkcserje eltt is egszen a legjobb hatig menetelt (ott is vgzett), addig Vettel beragadt Felipe Nasr Sauberje mg, a Ferrari pedig mr korn kihozta s kt kerkcsers stratgira lltotta t.
Mindez nem akadlyozta meg a ngyszeres vilgelst abban, hogy mg egyszer tgzoljon a meznyn, s vgl alig ngy msodperccel Rikknen mgtt csapjon a clba. Egyetlen kritikus pillanata akkor jtt el, amikor az utols siknban kis hjn sszert Hlkenberggel, mikzben sokadik prblkozsra megelzte a 27-es rajtszm kocsit – amely egybknt ki is prdlt az incidens sorn.
Gyzelmvel Hamilton immr 151 pontot szmll a vilgbajnoki pontversenyben, amelyben Rosberg 17 egysggel lemaradva kveti t. A harmadik helyen tovbbra is a remekbe szabott krmentst vgrehajt Vettel ll – a nmetnek 108 pontja van.
A vilgbajnoksg kvetkez llomsa Stjerorszg, Ausztria, ahol a Red Bull hazai plyjra, a Red Bull Ringre ltogat a mezny.
A Kanadai nagydj vgeredmnye:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 31 p 53,145 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +2,2 mp
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +40,6 mp
4. Kimi Rikknen Ferrari +45,6 mp
5. Sebastian Vettel Ferrari +49,9 mp
6. Felipe Massa Williams-Mercedes +56,3 mp
7. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes +66,6 mp
8. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes +1 kr
9. Danyiil Kvjat Red Bull-Renault +1 kr
10. Romain Grosjean Lotus-Mercedes +1 kr
11. Sergio Prez Force India-Mercedes +1 kr
12. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +1 kr
13. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +1 kr
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kr
15. Max Verstappen Toro Rosso-Renault +1 kr
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +2 kr
17. Will Stevens Manor-Marussia-Ferrari +4 kr
18. Roberto Merhi Manor-Marussia-Ferrari kiesett
19. Jenson Button McLaren-Honda kiesett
20. Fernando Alonso McLaren-Honda kiesett
|