Nincs egyetrts a Forma–1 hivatalos gumiszlltja, a Pirelli s a kategria csapatai kztt. A vita trgyt ezttal az elzetes tesztnaptr kpezi, melynek els tervezett az alakulatok mr visszadobtk, miutn a helysznekkel s a logisztikval sem voltak megelgedve.
A Pirelli a jelenlegi elrsok rtelmben 25 napot tlthet gyakorlssal a szezon sorn, ezeket pedig meg kell osztania az alakulatok kztt. Idn hrom istll (a Mercedes, a Ferrari s a Red Bull) segtette felkszlsket, jvre azonban a tbbiek is beszllnnak, az olaszok pedig bvtenk a helysznek szmt is. Els javaslatukat Brazliban ismertettk a csapatokkal.
k azonban gyorsan visszadobtk a tervezetet, mellyel kapcsolatban „komoly logisztikai problmk” merltek fel, az v elejn ugyanis a szban forg gyakorlsok egszen biztosan nem frnek bele a programjukba a szoros menetrend miatt. Rmutattak arra is, hogy az v els harmadban nem ll a rendelkezskre megfelel mennyisg erforrs s ptalkatrsz sem. A Pirelli szvesen tesztelne Eurpn kvli helyszneken is, az istllknak azonban ez az elkpzels sem tetszik.
Ehhez radsul az FIA engedlyre is szksgk van, s a FOM-mal is egyeztetnik kell az ruszllts miatt. A Pirelli Austint s Sepangot emltette lehetsges helysznknt, vitapartnerei azonban rmutattak arra, hogy nem minden helyszn lesz „elrhet” az v sorn, egyes plyk esetben pedig „biztonsgi problmk” is addhatnak. Ide pldaknt Interlagost hoztk, ahol a mindig jl biztostott versenyhtvgn figyelnek a hatsgok, egy teszt esetben viszont bonyolultabb lehet a helyzet.
A csapatok felvetettk, a tesztnapokat akr kombinlhatnk is, azaz ha egy gyakorlson hrom klnbz aut futna, az hrom napnak szmthatna. A Pirelli viszont ezt a javaslatot nem tartja elfogadhatnak, hiszen szeretne kln-kln tesztelni a csapatokkal, hogy egyenletesen oszthassa el a munkt, s egyes megoldsokat tbb helysznen is kiprblhasson.
„Tudjuk, hogy nem knny megszervezni az vet 21 futammal” – nyilatkozta a Pirelli technikai igazgatja, Mario Isola. „Azon dolgozunk a csapatokkal, hogy egy nekik s neknk is tetsz megoldst talljunk. rtem, hogy az v elejn kevesebb az alkatrsz, de nem hiszem, hogy ez vals problma. Szksgnk van arra, hogy klnbz plykon teszteljnk. Vizes s kztes abroncsokkal is mennnk kell, szval olyan plyk is kellenek, ahol ez megoldhat” – tette hozz.
Egyelre arrl is folyik a vita, hogyan osszk el a 25 napot 11 csapat kztt. Abban az esetben ugyanis, ha a Pirelli mind a 25 alkalmat fel szeretn hasznlni, s az sszes csapat 2 napot tesztel, ki kell tallni, hogyan hasznljk fel a maradkot. Idn egybknt 24 napot vettek ignybe a 25-bl: ezeket pedig egyenlen osztottk el a segtk kztt. Mind 8 alkalommal gurultak plyra.
Felipe Massa nem lt eslyt arra, hogy 2017-ben megvltozzon a Ferrari helyzete, s harcba tudjon szllni a bajnoki cmrt. Ross Brawnnal egytt gy rzik, hinyoznak a kulcsemberek a sikerhez.
A Brazil Nagydjon biztoss vlt, hogy a Ferrarinak idn csak a konstruktri bajnoksg harmadik helye jut – tavalyi ezstrmket a Red Bull kivl msodik flvvel bitorolta el. Nem vletlen a felzrkzsuk: a vrsknl ugyanezen idszakban kisebbfajta fejetlensg lett rr, miutn tvozott a technikai igazgatjuk, James Allison, s autjuk fejlesztse is lassan haladt.
Br 2015-ben gy tnt, az olaszok kpesek lehetnek kimszni abbl a gdrbl, amelyben gyakorlatilag utols bajnoki cmeik, 2007 s 2008 ta vannak, most mgis gy tnik, a Ferraribl tovbbra is hinyzik az igazn nagy sikerekhez szksges „tter”.
Korbbi versenyzjk, Felipe Massa szerint olyannyira, hogy vltozsok ide vagy oda, 2017-hez sem fzhetnek tl nagy remnyeket. A brazilt nemrg egy interj sorn krtk meg, hogy beszljen arrl, mi siklott flre a Jean Todt utni ra kezdetvel. „Nem mkdtt. Annyi mindennel prblkoztak, olyan sok fnkkel. Egyszeren nem volt meg az emberk arra, hogy megcsinljk ugyanazt, amit a Mercedes most is csinl, valamint amit a Red Bull korbban csinlt. Tbb terleten is voltak hinyossgaik, s nem tudtak sszedolgozni” – mutatott r a Williams versenyzje.
Szerinte a helyzet nem vltozott azta sem. „Ha a jv vet nzem, nem ltom, hogy a Ferrarinak eslye lenne a bajnoksg megnyersre. Mg mindig az idei autjuk fejlesztsn dolgoznak, ami szerintem nagy hiba. Mindenkinl korbban le kellett volna lltaniuk ezt, s nekik kellett volna elsknt a jv vi autn dolgozniuk – legalbbis szerintem.”
Brawn: Vettel viselkedse rulkod
rdekessg, hogy a Ferrari korbbi msik kulcsembere, Ross Brawn is hasonlan ltja a maranelli helyzetet. A Sky Sportsnak adott interjjban a korbbi technikai ferraris igazgat rmutatott, bajok vannak a volt csapatnl. „A versenyzk megvdik a csapatukat, az rzelmeik azonban sok mindent elrulnak. Fleg Sebastian. Frusztrl idszak ez a csapat szmra” – llaptotta meg Brawn.
A hinyossgot szerinte is az jelenti, hogy a csapatnak nincs meg a kemny magja. „Az n idmben egy kiforrott grda voltunk. Tbb kulcsembernk volt, mint amennyivel a Ferrari most rendelkezik. Ott volt Michael, Stefano Domenicali, Nigel Stepney, Rory Byrne. Ez a csoport sszetartott, egyszeren illettnk egymshoz. Bzhattunk a msikban. Ilyen ers csapatra van szksg, ers egynisgekkel nmagban nem nyerhetsz.”
„Ez volt a sikernk kulcsa. s Jean (Todt) is ott volt, aki stabilitst adott, egyfajta vdfalknt mkdtt a kvlrl rkez nyomssal szemben. Luca nagyon rzelmes volt, ami idnknt bosszanthatta az embereket. Jean viszont gondoskodott arrl, hogy mindent az irnytsa alatt tartson.”
Ecclestone: Schumacher vezette a csapatot
Bernie Ecclestone szintn a Schumacher-ra ers szervezettsgt hinyolja a mostani Ferrarinl. „A Ferrari visszaesett arra a szintre, ahol Jean Todt eltt volt. Akkor n tancsoltam a FIAT-nak, hogy alkalmazzk Jeant, egy kvlrl rkez menedzsert. A csapat tlsgosan olaszos volt. Ez nem kritika, mindenki szereti Olaszorszgot. De az olaszok mr csak olaszok, ahogy a nmetek is nmetek, a britek pedig britek. Nem vltoznak. Ha egy csapatot egymaguk akarnak vezetni, az nem mkdhet” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak adott interjban.
A krdsre, szerinte fognak-e t ven bell bajnoki cmet nyerni, elmondta: „Csakis az ellenfeleken mlik.” Ami pedig a csapatnl uralkod, sokat emlegetett „terrorhangulatot” illeti, hozztette: „Sergio Marchionne mindenron azt akarja, hogy a Ferrari nyerjen. n is ezt akarom. De vajon tudja , hogy mi kell a Ferrarinak ahhoz, hogy ez jra megtrtnjen? n nem tudom megtlni, mert nem tudom, mi zajlik csapaton bell.”
Ecclestone szerint Jean Todtban ppen az volt a klnleges, hogy kpes volt fggetlenteni csapatt a mostanihoz hasonl elnki nyomstl. Hozztette, akkoriban Michael Schumacher szmtott a grda valdi vezrnek. „Jean azt tette, amit tennie kellett. A megfelel embereket alkalmazta. Egyszer beszlgettem errl Michael Schumacherrel, akit megkrdeztem, ki vezeti valjban a csapatot. Azt felelte: ’n teszem’.”
„Maurizio Arrivabene nehz helyzetben van. gy veszem szre, vannak sajt tletei, de ezeket nem tudja megvalstani, mert valaki mindig fltte ll. Jean gy tudta eladni a sajt tleteit Montezemolnak, hogy azt rezte, azok a sajtjai. Ez ebben a mvszet” – jelentette ki Ecclestone.
Nem elg rdekesek a jelenlegi futamok, ezrt Bernie Ecclestone szerint ideje lenne vltoztatni, s kt rvidebb versenyt rendezni az F1-es htvgken.
Zajlik a Forma–1 tulajdonosvltsnak folyamata, a leend tbbsgi tulajdonos, a Liberty Media pedig mr javban gyjti az tleteket a sportg megreformlsra. Br egyelre az is nagy krds, Bernie Ecclestone-nak jut-e szerep a jsolt megjulsban, tletei neki is vannak. A Sunday Times cm lapnak arrl nyilatkozott, megreformln a versenyhtvgk lebonyoltsi mdjt.
„Az emberek sokkal kevesebb ideig kpesek figyelni, s ms sportgakban is prblnak rvidtseket bevezetni. A tvs nzettsg Brazliban ugyan nagy volt, hossz versenynk volt, es s pr tkzs, de ezzel valjban kt rajtunk volt a piros zszlk miatt. Fell kellene vizsglnunk a hagyomnyos lebonyoltsi mdot. Kt negyvenperces verseny, negyven perc sznettel a kzepn, amely sorn a versenyzket meginterjvolhatnk, az autkon pedig dolgozhatnnak, vonz lehetne a nzk, a tvtrsasgok, a szponzorok s hirdetk szmra” – vlekedett.
Rszletezte is tlett. „Szombaton a megszokott mdon kvalifiklhatnk magukat az els versenyre, ami pedig a msodik futam rajtsorrendjrl dntene. Ez felrzn a versenyt a knnyebb s gyorsabb autkkal.”
Ecclestone nem elszr ll el hasonlan radiklis elkpzelssel, s nem is elszr hozza fel a ktfutamos htvgk tlett sem, m ilyen jelleg vltozsokrl az elmlt vekben mg sosem szletett egyetrts – a szurkolk pedig mg nem is igen lltak mgjk. „Nem tudom, hogy van-e elg btorsgunk vltoztatni” – mondta a brit. „Vltoznak az idk, s valamivel neknk is prblkoznunk kell. Minden amerikai sportban vannak idtllpsre vonatkoz korltozsok – fleg mert az amerikaiak nem tudnak koncentrlni. gy nttek fel, hogy a tvben minden negyedrs idszegmensekre van osztva. s most mr mindentt ilyenek az emberek.”
Ecclestone emellett egy msik vltoztats szksgessgrl is beszlt: megismtelte, idejt ltja a jelenlegi szablyok leegyszerstsnek. „j cmet is adhatnnk a szablyknyvnek: ’Ne versenyezz!’ Annyira csavarosan fogalmaztk meg, s olyan sok szably van benne, hogy mr senki, mg a versenyzk sem tudjk, mi a helyes. Az igazi versenyzk frusztrltak, ahogy a nzk s n is. rlet! Meg kellene knnytennk a sportszer versenyzst. Nem akarom, hogy brki is szndkosan nekimenjen msoknak, de ha kemnyen versenyeznek, kzel kerlnek egymshoz s sszernek, akkor mi van? Sokszor elmlzok azon, ezek a fickk valban akarnak-e versenyezni, vagy csak az a cljuk, hogy egy F1-es autban ljenek…”
jabb tesztnapot teljestett a Pirellivel Sebastian Vettel, aki a mai napon a szezonzr helysznn rtta a krket a Ferrari talaktott versenyautjval. A ngyszeres vilgbajnok sszesen 81 krt futott s elssorban a hosszabb etapokra sszpontostott.
A vghez kzeledik a 2017-es abroncsok els prototpusainak „tfog” tesztje: a hten a Ferrari segti az olasz gyr munkjt (a hromnapos gyakorls tegnap vette kezdett, s rtelemszeren cstrtkn fejezdik majd be), a szezonzr utn pedig megtartjk az utols gyakorlst, amin mindhrom segt csapat – a vrsk mellett a Mercedes s a Red Bull – rszt vesz.
Az utols egycsapatos tesztet a Ferrari versenyzi akadmijt erst Antonio Fuoco kezdte, aki a csapat s a Pirelli kzlemnye szerint „produktv” napot zrt. Sebastian Vettel az helyt vette t, a ngyszeres vilgbajnok gyakorlsrl pedig valamivel tbb informci ltott napvilgot. A Pirelli pldul kzlte, hogy sszesen 81 krt futott (ez tbb, mint egy versenytv az abu-dzabi plyn), a Ferrari pedig azt, hogy a gyakorls sorn a hosszabb etapokra figyelt.
A tesztrl a Motorsport olasz kiadsnak rutinos tudstja, Franco Nugnes is beszmolt. Cikkben kiemelte, br Vettel felteheten kevesebb krt teljestett, mint Fuoco, a mai nap mindkt fl szmra hasznos volt, a Pirelli ugyanis mr a kezdetekben arra krte segtit, tapasztalt, lland versenyzit kldje a gyakorlsokra, a vrsk szmra pedig idelisak voltak a krlmnyek a gyakorlshoz.
Noha a teszt vakon zajlik (vagyis a csapat nem tudja, pontosan milyen keverkeket kap), Nugnes alhzza, a 28 fokos lghmrsklet s a 40 fokos plya nmileg segthette a Ferrari dolgt, idn ugyanis gyakran szenvedtek a gumik tkletes mkdsi tartomnynak megtallsval az ehhez hasonl krlmnyek kztt, ma pedig csak teljestettek 81 krt.
Korbban egybknt az flmerlt, hogy a sok teszt Vettel malmra hajthatja a vizet, hiszen szinte folyamatosan ott volt a gyakorlsokon, s br nem tud tbbet a keverkekrl rivlisainl, visszajelzseivel a „neki megfelel mederbe” terelheti azok fejlesztst. Ezzel a felvetssel persze tbben vitba szlltak mr, az viszont tny, hogy az aktv lversenyzk kzl messze Vettel teljestette a legtbb krt a Pirelli 2017-es tesztprogramja sorn.
A Ferrari mgsem prblkozik tovbb: gy dntttek, eltekintenek a fellebbezs lehetsgtl Sebastian Vettel mexiki gynek jravizsglsa kapcsn.
A Scuderia az interlagosi nagydjhtvge eltt, mlt szerdn jelezte az FIA-nak, fell kvnja vizsgltatni Sebastian Vettel fktvon trtn irnyvlts miatt Mexikban kapott bntetst, miutn j bizonytkokat tallt az gyben. Ezt kveten az FIA mexiki versenybrsga videokonferencin hallgatta meg a vrsk rveit, m gy tlte meg, az ltaluk felhozott bizonytkok nem tekinthetk jnak s dnt fontossgnak, ezrt az gy ezen a ponton meg is rekedt.
A Ferrari szombaton szndknyilatkozat formjban jelezte, lni kvn fellebbezsi jogval. Keddig volt idejk dnteni arrl, tnylegesen is beadjk-e fellebbezsket, m a hatrid lejrtig a Speedweek beszmolja szerint ezt nem tettk meg. Mindez azt jelenti, hogy az olaszok vgleg fladtk a szerintk igazsgtalan tlet elleni harcukat, melyrt Interlagosban tbb kritikt is kaptak – fknt a msik rintett Red Bulltl.
A fellebbezs elmaradsa nem meglep. A Ferrarinak legfeljebb abban az esetben lett volna eslye jranyitni az gyet, ha a pnteken prezentltakhoz kpest valami jjal tud elllni. Az ltaluk elszedett GPS-adatok az FIA szerint nem bizonytottk, hogy Vettel nem vtett a szablyok ellen, radsul kiemeltk, ezen informcikhoz k is hozzfrtek a dntshozatal eltt.
A Ferrari emellett arra is hivatkozott, hogy Charlie Whiting utasthatta volna a plyt levg Max Verstappent Sebastian Vettel elengedsre, s ezzel elkerlhet lett volna a nmet incidense Daniel Ricciardval. A brk azonban felhvtk a figyelmet: a versenyigazgatt nem lehet ktelezni az ilyen jelleg kzbelpsre.
Kiderlt, ki milyen abroncsot vlasztott a sorsdnt Abu-dzabi Nagydjra, miutn a Pirelli ismertette a szezonzr gumikiosztst: Nico Rosberg s Lewis Hamilton – vagyis a kt eslyes – azonos taktikval vg majd neki 2016 utols futamnak.
A kirlykategria hivatalos beszlltja azt mr korbban bejelentette, hogy a hrom leglgyabb keverket viszi magval a szezonzr helysznre, vagyis a mezny tagjai a srga jells lgy, a piros cskozs szuperlgy s a lila oldalfal ultralgy abroncsok kzl vlogathattak. Most azt is nyilvnossgra hoztk, ki mennyit krt az emltett keverkekbl.
Kezdjk rgtn a legfontosabbal, vagyis a Mercedes kettsnek vlasztsval: ebben ezttal nincs eltrs, vagyis Rosberg s Hamilton ugyanazzal a gumitaktikval vghat neki a htvgnek. Mindketten ngy lgyat, kt szuperlgyat s ht ultralgyat krtek a sorsdnt viadalra.
A listt elnzve a szuperlgy volt a legkevsb „kelend” a versenyzk s a csapatok krben, ebbl ugyanis a legtbben csak kt-hrom szettet krtek (ngynl tbbet senki sem rendelt), ngy pilta pedig mindssze egyre tartott ignyt. A legtbbet ezzel szemben a leggyorsabb abroncsoktl krtk: ebbl szinte mindenkinek hat-ht szett kerl a garzsba, kivve a legagresszvebb stratgit vlaszt Nico Hlkenberget, aki nyolcat hasznlhat majd bellk.
Abu-Dzabi egybknt a gumigyrt szmra is fontos lesz, hiszen a futam utn az sszes „segtje”, vagyis minden a 2017-es abroncsok tesztelsben rszt vllal alakulat (a Mercedes, a Ferrari s a Red Bull) a helysznen marad, hogy rszt vegyen az utols gyakorlson, ami kulcsfontossg lesz az j keverkek vglegestsnek szempontjbl.
Panaszkod regasszonynak titullta Sebastian Vettelt az egyik olasz lap az elmlt hetekben s a Brazil Nagydjon ltott megnyilvnulsai miatt. Mlyponton a ngyszeres bajnok megtlse?
Sebastian Vettel Interlagosban az FIA cstrtki sajttjkoztatjn egy mostansg alighanem sokakban flmerl krdst kapott a La Gazzetta dello Sport tudstjtl. „Sebastian, nem gondolod, hogy az elmlt kt nagydj utn helyre kellene tenned kicsit az imzsodat s a megtlsedet? Csak mert a versenyen trtnt balesetet jabb esetek kvettk, pldul ms versenyzk szidalmazsa. s az is rdekelne, hogy ha elveszted a fejed a verseny alatt, nem htrltat-e ez abban, hogy tmadd Verstappent? Mert ebben az esetben sajt magadat bnteted, hiszen kicsszik az irnyts a kezedbl.”
A krdezett szigor arccal hallgatta vgig a hossz krdst, majd egy mosoly ksretben rkez vlasszal kerlte ki a lnyeget. „Nem vagyok biztos benne, hogy rtem ezt. Elszr is: mi trtnt Austinban? Csak mert azt mondtad, balesetek. Megismtelnd a krdst?”
Majd miutn ez megtrtnt, elmondta: „Az utbbi kt versenynk valjban nagyon ers volt. Mexikban a hetedik helyrl rajtoltunk, s a dobogrt harcoltunk, ami nagy eredmny. Remek futamunk volt, szval sok pozitvumot vonhatunk le belle. Szerintem harc kzben ms versenyzknl is ez van: az adrenalin az egekben, igazgatottak vagyunk, s n nem voltam elgedett a negyedik hellyel, pedig mg az is j eredmny a hetedik rajtkockbl. Tmadni akartam a dobogrt, mert lehetsgem nylt r. Mindent megtettem, de a krlmnyek nem segtettek, s szerintem minden lehetsgest elkvettem akkor. Elzni nem knny, s Max nyoms al helyezett, aztn mind tudjuk, mi trtnt. De alapveten kt ers verseny volt ez.”
A Brazil Nagydj forgatknyve aztn hasonlkppen alakult. Vettel az elvrhatnl gyengbb rajthelyet szerzett, korai kerkcserjvel visszaesett a mezny msodik felbe, majd kapaszkodhatott. Felzrkzsa sorn vvott egy kkemny csatt Fernando Alonsval, akit igencsak feldhtett azzal, hogy a buktrbe szortotta. A hajrban pedig a nmet jrt ugyangy: Max Verstappen ugyanolyan agresszival, hasonl manverrel tasztotta ki t a plyrl, s ennek kapcsn Vettel viszont cseppet sem volt elgedett. „Ez szerintem nem volt korrekt rszrl” – jegyezte meg a futam utn.
s itt jn a kpbe az olasz jsgr ltal pedzegetett megtls krdse. Vettelt a kzelmltban tett kijelentsei, rdis zenetei s viselkedse rezheten cltblv tettk, s most mr minden mozzanatt ennek tkrben figyelik kritikusai. Brazlia utn nemcsak a Verstappen miatti jbli panaszkodsa, de mg a futam els felben elhangzott rdis zenete miatt is „megtalltk” t – az internetes frumozk s a mdia egyarnt. Vettel Kimi Rikknen balesete utn kiss idegesen zent a versenyirnytsnak: „Majdnem Kimnek mentem az egyenes kzepn! Semmit sem lttam! Ez rlet. Hlyesg! Piros zszlra van szksg. Hny embernek kell mg kireplnie?”
Br az esemnyek ismeretben figyelmeztetse jogosnak tnt, nem mindenki ltta gy. A La Republica cm lap pldul azt rta: „Vettel regasszonyknt panaszkodott egsz verseny alatt az idjrsra. Aztn Verstappen elkapja, s csak sr a rdiban – hisztrikus” – tmadta t a tlzsoktl sem visszariad olasz lap.
2015-tel ellenttben Vettel jelenleg nem ppen szmt nnepelt sztrnak a Ferrari hazjban.
1996 vilgbajnoka, Damon Hill szerint valban vltoztatnia kellene a hozzllsn. A Verstappen manverrl tett megjegyzse kapcsn elmondta: „Szerintem Seb egy kicsit gyerekesen viselkedik. Ezt a keser pirult le kne nyelnie, frfiknt kne elfogadnia ezt.”
Az vbl mg egy futam van htra, a meznyben pedig alighanem Sebastian Vettel az egyik, aki a legjobban vrja mr az abu-dzabi kocks zszlt. Karakterforml v volt ez mind szmra, mind a Ferrari szmra. Megtlse s sajt lelki egyenslynak megtallsa szempontjbl is kapra jn az elttnk ll tli sznet.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) nem azrt szaktotta meg msodszor is a Brazil Nagydjat, mert tlsgosan vizes volt a plya, vagy rosszak voltak a ltsi viszonyok, hanem azrt, mert nem akarta „elpazarolni” a krket a vrhatan mg rosszabb vl krlmnyek kztt.
Elszr Kimi Rikknen balesete miatt lobbant a piros zszl, a futam jraindtst kveten azonban egy rvid biztonsgi auts fzis utn ismt megszaktottk a krzgetst, annak ellenre, hogy nhny versenyz csapatrdijn kiemelte, a krlmnyek megfelelek a folytatshoz. Ez a dnts akkor rengeteg kritikt kapott, mondvn a tlzott vatoskods „rossz reklm” az F1-nek.
Niki Lauda pldul azt mondta, ez volt az egyik legrosszabb tlet, amit a kirlykategriban ltott, s nhny szurkol is nemtetszsnek adott hangot (a helysznen is voltak, akik kiftyltk a dntst). Akkor szinte mindenki azt hitte, a sok vz s a rossz ltsi krlmnyek miatt lengettk meg ismt a piros zszlt, a Motorsport azonban – sajt forrsaira hivatkozva – most arrl r, egszen ms llt a dnts htterben: a szvetsg nem akart flslegesen pazarolni a krket.
Az akkori elrejelzsek ugyanis az idjrsi krlmnyek rosszabbra fordulst mutattk, gy a mezny plyn tartsval csak tovbb fogytak volna a krk a biztonsgi aut mgtt, ezrt az FIA inkbb megszaktotta a versenyt, bzva abban, hogy ksbb, jobb krlmnyek kztt tbb id marad a rendes versenyzsre.
Dntsk vgl megfelelnek bizonyult, hiszen a msodik jraindtst kveten a verseny rendben lezajlott – csupn egyszer kellett plyra kldeni a biztonsgi autt –, st tbb emlkezetes pillanattal is gazdagabbak lettnk a fennmarad krkben. A Red Bull csapatvezetje, Christian Horner az tlet kapcsn megjegyezte, az FIA helyzete egy kicsit sem volt knny, az illetkesek azonban – a versenyigazgat, Charlie Whiting vezetsvel – jl dolgoztak.
„Az helyzetket is meg lehet rteni. A krlmnyek a hatron voltak, s elgg trkks volt a brk helyzete. Az es intenzitsa nem sokat vltozott a starttl a leintsig. Meg tudom rten ket, mirt voltak ennyire krltekintek. Itt a biztonsg az els. Nagyszer, hogy vgl lement a futam s egy remek sportesemnyt lthattunk. Ez nagyon j volt” – nyilatkozta a brit szakember.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.