Az egyik szurkol a tegnapi napon Sebastian Vettellel egy kk zszlt ratott al. - annak apropjn, hogy a nmet mostanban minden versenyhtvgn kiakad a lekrzttekre.
Ha Sebastian Vettel elnyt tud faragni valamibl, akkor mindent megtesz azrt, hogy kiaknzza a rendelkezsre ll lehetsgeket. gy van ez a jv vre sznt abroncsok esetben is.
Mikzben Vettel mr nagyjbl 1100 kilomtert tett meg a Pirelli abroncsain, Rosberg pldul csak 300-at, Hamilton pedig lemondta a mlt heti tesztet lbfjdalmak miatt. A Ferrari versenyzi az elsk kztt voltak, akik teszteltk a prototpus abroncsokat, mg a Mercedesnl Lauda parancsolt az lland piltkra, hogy illend lenne nyzni a kpenyeket, mindegy, hogy csak teszt, s mg nem a vgleges keverkek.
A korbbi versenyz, Stefan Johansson szerint a sok tapasztalat nagy elny lehet a ngyszeres bajnok szmra. „Hatrozottan elnyre fog szert tenni ltala. Ha Vettel egy olyan abroncsot tud elrni magnak, ami optimlisan fekszik a vezetsi stlusnak, akkor sokkal gyorsabban tud reaglni a hatron – s a kezdetektl fogva tmadni tud”- mondta a svd az Auto Bild Motorsportnak.
Helmut Marko nem csodlkozik Vettel elszntsgn s szorgalmn, jl ismeri korbbi protezsltja szoksait. „Sebastian mindig is ilyen volt”- mondta az ABMS-nek. „Ha tall egy eszkzt, amivel elnyre tud szert tenni, akkor mindent megtesz rte. Ezrt is ngyszeres bajnok”- jegyezte meg az osztrk.
Malajzia utn ismt a pole pozciban Lewis Hamilton – plyafutsa sorn 58. alkalommal, idn 9-edszer, de Austinban most elszr. A britet mr csak 7 edzselssg vlasztja el az rkranglistn Ayrton Senntl.
Az lcsapatok kztti erviszonyokrl sorminta ad pontos kpet: az els sor a Mercedes, a msodik – sorozatban harmadszor – a Red Bull, a harmadik pedig a Ferrari. Kimi Rikknen ugyan Szinapr ta elszr rajtolhat Sebastian Vettel ell, de egyms utn mr msodik idmrjkn gyzte le a nmetet.
Nico Hlkenberg magt is meglepte azzal, hogy ilyen nagy elnnyel a kt Williams el, a Ferrarikhoz kzel kvalifiklta magt, a Szingapr ta most elszr a legjobb tzbe jut Carlos Sainz pedig „lete legjobb idmrs krt” futotta szombaton. Htrbb a jvjrt kzd Jolyon Palmer a nyri sznet ta harmadszor gyzte le Kevin Magnussent, Jenson Button sorozatban msodszor maradt le a Q2-rl, Pascal Wehrlein pedig kevs megtett kre ellenre is az egyik Sauber s csapattrsa eltt tudott vgezni.
Innen vrja a mezny a magyar id szerint 21 rakor rajtol Amerikai Nagydjat!
Sebastian Vettel a Mercedes csapatfnkvel, Totto Wolffal, s Niki Laudval beszlgetett a tegnapi napon. Az utols kpen pedig a Manor versenyzjvel, Pascal Wehrlein-el lthat.
A versenyzk pnteki panasza utn az FIA mris mdostotta a veszlyes manverekre vonatkoz szablyt.
Miknt arrl beszmoltunk, pnteken Max Verstappen lett a versenyzi eligazts fszereplje. Szmos kollgja jelezte elgedetlensgt az jra s jra bemutatott irnyvlts manverei miatt, amellyel legutbb Szuzukban pldul Lewis Hamiltont knyszertette a buktrbe. A fktvon trtn mozgs veszlyessgre hivatkozva a rsztvevk arra krtk Charlie Whitingot, hogy pontostsa a vonatkoz szablypontot, s egyrtelmen tiltsa a verstappeni manvereket.
zombaton az FIA versenyigazgatja aztn hivatalos dokumentumban kzlte a versenyzkkel, a jvben nem tolerlja a fktvon trtn semmifle irnyvltst. „A sportszablyzat 27.5-s pontja kimondja, hogy ’senki sem vezethet olyan mdon, amely potencilis veszlyt jelenthet ms versenyzkre’, a 27.8-as pont pedig tilt minden manvert, amely ’htrltat ms versenyzket, valamint abnormlis irnyvltssal jr’” – llt a kiadott j direktvban.
Annak szvege az „abnormlis irnyvlts” fogalmt is pontostja: „Ennek ismeretben, de kivve minden, a 27.6-os cikkely alapjn engedlyezett manvereket, minden fkezs sorn bemutatott irnyvlts, amely ms versenyzt arra knyszert, hogy kikerl manvert tegyen, abnormlis s ezzel potencilisan veszlyes manvernek tekintnk. Minden ilyen megmozdulst jelenteni fogunk a versenybrsgnak.”
Nem tud magyarzatot Sebastian Vettel s a Ferrari arra, mirt esett ilyen ltvnyosan vissza a teljestmnyk Szuzukhoz kpest. A ngyszeres bajnoknak egy jabb hzon belli veresget is el kellett knyvelnie.
Japnban mindkt Ferrari magabiztosan gyzte le a kt Red Bullt – Austinban mg csak az osztrkok kzelbe sem kerltek versenyzik. Sebastian Vettelnek s az eltte vgz Kimi Rikknennek csak a harmadik rajtsor jutott – s ez mr csak azrt is meglepte a Scuderit, mert az elz htvge utn meg voltak gyzdve arrl, hogy jtsaik segtsgvel sikerlt javulniuk.
„Nem vagyok elgedett a versenykpessgnkkel. Ez a plya tbb szempontbl is hasonlt a japnhoz, de sokkal jobban kszkdnk rajta, mint kt hete. Nem tudok vlaszt adni a mirtre, mert nem tudom pontosan. Pnteken lttuk, hogy nincs meg a tempnk. Mra sikerlt javulnunk, az autt j volt vezetni, mindketten elgedettek voltunk az egyenslyval. De nem voltunk elg gyorsak. Nagyon sokat dolgozunk azrt, hogy megrtsk, mi trtnik, de ezt most el kell fogadnunk, vasrnap pedig mindent megtenni” – fogalmazott Vettel.
Kiemelte, nem sajt hibja, hanem inkbb csapattrsa j teljestmnye okozta veresgt. „Nem lenne fair gy tekinteni. Kimi j munkt vgzett. n egyik Q3-as krmmel sem voltam elgedett. Taln kicsit tl kemnyen nyomtam. Tudjuk, hogy ez visszat a gumiknl, de ez nem kifogs. Jobb munkt kellett volna vgeznem. Ezrt sem vagyok valami elgedett a nappal. Emellett a klnbsg sem tetszik. Az elz versenyeken egszen jl ment, most viszont nem vagyunk olyan versenykpesek, s ez nem tl j hr.”
Vettel mostansg a korbban megszokottnl hullmzbb teljestmnyt nyjt, radsul egy ve mg csapattrsa sem tudott ennyire kzel kerlni hozz. Johnny Herbert szerint a vltozs rszben a 2015-stl eltr helyzet s hangulat eredmnye. „Szerintem ez arra vezethet vissza, hogy gy vgott neki ennek a szezonnak, hogy arra gondolt, ennl sokkal versenykpesebbek lesznek. Mentlisan aztn visszavetette, hogy nem megy ennl tbb. De ez most elssorban azrt trtnik vele, mert kzben a csapattrsa nagyon j munkt vgez. Nehezen tud visszatrni a helyes tra gy, hogy kzben Kimi a plyn legyzi t.”
Damon Hill szerint az sem kizrt, hogy az idei Ferrari sem kedvez Vettelnek. „Ez a kt versenyz nekem nagyon rzkenynek tnik az aut stlusra. Kimi dolgozott ezen, s most sikerlt elrelpnie. Sebastian pedig amikor a Red Bullnl volt (2014-re utal – a szerk.), nem tetszettek neki a vltozsok, radsul peches is volt. De mindketten pokoli gyorsak”– vlekedett a Sky Sports szakrtje.
Eslytelennek bizonyult a Ferrari a Red Bull ellen az Amerikai Nagydj idmr edzsn. Hzi versenyket Kimi Rikknen nyerte.
Zavar az a fl msodperces klnbsg. Mikzben a Ferrari kt httel ezeltt elgedetten llapthatta meg, hogy pr jtsuknak ksznheten sikerlt elrelpnik, s a vrtnl gyengbb eredmnyk ellenre is j volt a tempjuk, Austinban visszatrtek korbbi formjukhoz: jra csak a harmadik ernek szmtanak.
Ezt jelzi az is, hogy mikzben a Mercedesek mellett Max Verstappen is knnyedn bejutott lgy gumikon a Q3-ba, nekik eszkbe sem juthatott gy taktikzni. Ehhez most tlsgosan lassak. Az elkelbb rajthelyet megszerz Kimi Rikknen a Red Bulltl fl, a Mercedestl tbb mint egy msodpercre volt a vgs elszmolsnl. „Mindig lehetne jobb, de mivel az aut egyenslya s vezethetsge nem is volt ma rossz, ez azt jelenti, hogy egyszeren nem voltunk elg gyorsak” – llaptotta meg a finn. „J lenne tbb tapadssal rendelkezni, ettl gyorsulnnk. De az aut rzsre egszen rendben volt.”
A Ferrari tovbbra is a msodik helyet ldzi a konstruktrk versenyben, m gy tnik, egyre tvolabb kerl tle. „Tovbbra is prblkozunk dolgokkal, prblunk javulni” – jelezte Rikknen. „Az elz versenyen ez sikerlt is, most viszont nem. Ez plyrl plyra vltozik, minden attl fgg, milyen a plya karaktere, milyenek a krlmnyek. Ezek ma a tnyek, tovbb dolgozunk. Ez nem idelis, csaldst kelt, de el kell fogadnunk.”
Sebastian Vettel ezttal csapattrsval sem brt. A nmet 0,2 msodpercet kapott 2007 bajnoktl. „Nem is tudom. Az aut vezethetsge egszen j. A tempnkkal viszont jobban meggylik a bajunk, mint az elz htvgken. Megltjuk, mire megynk holnap” – rtkelt a ngyszeres bajnok.
A Red Bull elleni kzdelmkrl elmondta: „Szerintem az idmr els felben nem is tnt olyan rossznak a helyzet – egszen a Q3-ig. Ott nem tudtunk elg nagyot elrelpni. Nem rlnk ennek a klnbsgnek, de a verseny holnap lesz, s sosem tudhatjuk. Egy j rajttal s taktikval mg elrbb is lphetnk.”
Ami a taktikt illeti, a Ferrari erre a htvgre az ellenfeleknl tbb szuperlgy gumit vlasztott, amikrl mr kiderlt, nem felttlenl lesznek j gumik a versenyre. Ekzben mindkt versenyzjknek csak egyetlen kzepes keverke van. Ezt a versenyre tartogatjk, ami azt jelenti, hogy a vrs autk mg egyszer sem prbltk ki ezt a tpust a htvgn. Emellett kt szett lgy keverk ll mg rendelkezskre.
Vettel szerint nem lttek mell a gumivlasztssal. „Nincs semmi hiba a gumitaktiknkban. Van egy szett kzepes gumink, ha szksg van r. A plya folyamatosan fejldik, ami a lgyabb gumiknak kedvez ltalban. Prbltunk megtartani pr friss garnitrt, remljk, hogy ki tudjuk hasznlni ket holnap” – fogalmazott.
Elszr szerezte meg a pole pozcit Lewis Hamilton Austinban – kt tizedmsodperccel mlta fell Nico Rosberget! Mgttk a kt Red Bull vgzett – Daniel Ricciardo s Max Verstappen megosztott taktikval prbl zavart kelteni a bajnokcsapatnl vasrnap.
Nagyon optimistn nyilatkoztak a McLaren versenyzi az Amerikai Nagydj eltt, vizionlva Q3-as szereplseket, ami utn mg kellemetlenebbl jtt ki, hogy az v vgn tvoz Jenson Button mr az idmr els szakaszban kiesett. Szerinte a mrnkvel egytt rtetlenked Jolyon Palmer utols kanyaros nem megfelel lehzdsa miatt vesztette el az eslyt a folytatsra, de 3 tized valsznleg nem maradt ott abban a kanyarban.
Meglepetsbl nem csak a McLarennek jutott, a Haastl Romain Grosjean is fennakadt az els rostn, ami nagyon kellemetlenl rinti a csapatot, hiszen ez az els szereplsk az otthoni plyn.
A msodik krben aztn mindkt csapat kpviselje tvozott, annak ellenre, hogy Fernando Alonso az utols pillanatokban feltornzta magt az els kilencbe. Csakhogy mire mindenki thaladt a clvonalon, mr a 12-es szm llt a neve mellett.
A spanyol persze szoksos mdon „beszlt” a csapatnak, ezttal az egyenesbeli sebessget kritizlva. Valami hasonlt mondhatott a Haas kiesje, Esteban Gutirrez is, aki taln egy legjobb hetedik helyes eredmnnyel mg tl korn kezdi a kritizlst, hiszen a csapatrdin kdolt zenettel adtk rtsre, nem veszik j nven tle.
Az etapot egybknt a szuperlgyon hajt Daniel Ricciardo nyerte, akit a kt Mercedes-versenyz kvetett. k viszont a lassabb lgy gumikon rtk el legjobb idejket, hogy a futamon majd ezt az abroncsot vethessk be. A taktika bejtt, simn hoztk a Q3-as szerepls lehetsgt, de hozta azt Max Verstappen is, aki hozzjuk hasonlan gondolkodott.
Az ifj „szablyalkot” a hetedik helyen jutott tovbb, de helyzett nehezti, hogy az idmr eltt hirtelen mdostst vezettek be a jvre nzve, aminek eredmnyekppen mr nem cikzhat kedvre fktvon vdekezs kzben.
A top 10 sorrendjt eldnt els etapban ismt helyrellt a rend az egyengumi hasznlatnak ksznheten. Lewis Hamilton vezetsvel Mercedes els sor alakult ki, Ricciardo pedig mgjk szorult. A Red Bull-os fl msodperces htrnyban volt, mg a csapattrsak kztt csak szzadok dntttek.
Ennek tudatban bortkolhat volt, amit egybknt is sejthettnk. Ma nem foghat az idei konstruktri versenyt mr megnyert nmet gyrt. A krds teht az maradt, hogy a vilgbajnoki pontversenyben vezet Nico Rosberg, vagy a 33 pontos htrnyban lv csapattrs lesz a pole.
Rosberg jl indtott, s hozta is az elvrhatt legjobbat. tvette a vezetst csapattrstl, aki azonban mg a plyn volt.
Lewis Hamiltonnak sikerlt, ami eddig sosem ezen a plyn. A hromszoros vilgbajnok megszerezte az els rajtkockt a futamra.
A kt Mercedes mg kt Red Bull s kt Ferrari sorakozhat fel. Csapatn bell Daniel Ricciardo s Kimi Rikknen volt a gyorsabb...
Sebastian Vettel kocsijn a kls visszapillant tkr az Amerikai Nagydj els szabadedzsn majdnem leesett egy incidenst kveten. Vettel prblta megmenteni a tkrt az albbi mdon!
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.