Kimi Raikknen s Sebastian Vettel sem sztk meg, hogy cowboy-kalapot kelljen ltenik, s egy npszer texasi tevkenysgben, a rostlystsben mrjk ssze tudsukat. Mg Vettel a hsok forgatsval komoly veszlyt jelentett a jtkmesterre, Raikknen olyan otthonosan mozgott, mintha ezt csinln otthon szabadidejben..
A Red Bull ketts sikervel zrult az egyszer flbeszaktott harmadik szabadedzs Austinban. Max Verstappen 0,3 msodperccel verte Daniel Ricciardt. A kt Mercedes viszont rejtzkdtt – nem futottak mrt krt a szuperlgy gumin. Sebastian Vettelt vltgondok htrltattk.
A Red Bull ketts sikervel zrult az egyszer flbeszaktott harmadik szabadedzs Austinban. Max Verstappen 0,3 msodperccel verte Daniel Ricciardt. A kt Mercedes viszont rejtzkdtt – nem futottak mrt krt a szuperlgy gumin. Sebastian Vettelt vltgondok htrltattk.
A Toro Rosso 2017-es versenyzfelllsnak bejelentsvel kezdte a szombatot Austinban, a Mercedesrl kiderlt, hogy tlrzni knyszerlt, miutn ki kellett cserlnik Lewis Hamilton autjnak zemanyagrendszert. Paddy Lowe elrulta, a gyjtgyertya miatt aggdtak, ezrt inkbb nem kockztattak. Mivel az alkatrsz a motor belsejben van, a csere igencsak sok idt vett ignybe.
Az idjrs tovbbra is napos, de szeles volt a texasi plyn. Tz perc telt el, mire kridk kerltek az eredmnyjelzre. Mindkt Red Bull kzepes gumin, 1:39-es idvel nyitott – az els helyre Max Verstappen kerlt. Autja oldaln ramlsjelz folyadk virtott, ami azt jelezte, a mr pnteken is klnbz mrseket vgz csapat nagyon tesztel valamit. Alighanem mr 2017-re gondolva.
A Ferrarinak msfajta munka kttte le a figyelmt dleltt. Sebastian Vettel els edzsen letrt szrnyeleme miatt sok idt elvesztettek, gy a ktszer msfl ra alatt nem sikerlt megtallniuk az idelis belltsokat. A nmet grte, az idmrig formba lendlnek. A munkt Kimi Rikknen a szuperlgy gumikon kezdte, melyen 1:38,512-es idvel t is vette a vezetst.
Nem kellett sokat vrni az els problmkra. Carlos Sainz mr negyed ra elteltvel jelezte: „Ez nagyon furcsa. Defekt, jobb hts defekt.” A problma azt kveten jelentkezett, hogy a spanyol thajtott pr kerkvetn.
A fiatal versenyz mg vissza tudott dcgni a boxba – Pascal Wehrleinnek ugyanez viszont mr nem sikerlt, amikor hrom perccel ksbb a 19-es kanyarnl kicsszott, s Manorja a kavicsgyban ragadt. A balos kanyar eltt a kls kerkvett kapta el hts kerekvel, autja keresztbe fordult, s mr nem tudta egyenesbe hozni azt. A hiba utn Wehrlein mindenron megprblta volna visszahozni autjt a plyra „Htha megtolna” – remnykedett. Versenymrnke kzlte vele: a tlmelegeds miatt lltsa le motorjt, de erre csak sokadszori figyelmeztetsre volt hajland…
A nmet miatt az FIA flbeszaktotta az edzst.
A knyszersznet utn lnklt csak meg igazn az edzs. Sebastian Vettel sokadmagval sietett a plyra – pntekhez hasonlan ezttal is kisebb csatba bonyoldott, ezttal Esteban Gutirrezzel. s Rikknen is a szuperlgy abroncsokon futott ekkor, s 1:38,1-ig szortottk le a legjobb idt.
Sebastian Vettel nem tud arrl, hogy fnke elgedetlen lenne munkjval – Luca di Montezemolo szerint pedig ppen jelenti most a Ferrari legbiztosabb pontjt.
Maurizio Arrivabene kt hete egy olasz tvnek adott interjban kijelentette, Sebastian Vettel csak akkor kaphat tlk j szerzdst, ha kirdemli helyt a csapatnl. Arrl is beszlt, hogy a nmet idnknt tlsgosan is belefolyik olyan terletek mindennapi gyeibe, melyekkel alapveten nem kellene foglalkoznia. Visszafogottsgra intette t.
A ngyszeres bajnoknl Austinban is rkrdeztek e kijelentsre, mely tbbek vlemnye szerint azt jelzi, hogy nem teljes a harmnia csapatfnk s versenyz kztt Maranellban. „Nem tudom, hogy mit mondott s mit nem, csak azt tudom, amit nekem mond szemlyesen” – felelte Vettel. „Egy oldalon llunk, mindketten a legjobbunkat nyjtjuk a magunk terletn – mg ha ez kt teljesen klnbz terlet is. Nekem elssorban az autban a helyem, de ha brmiben is segthetek azon kvl, meg is teszem” – jelezte.
A mostanban kapott kritikkrl elmondta: „Mindenkinek joga van a sajt vlemnyhez. n egy tolerns ember vagyok. A futballban is jtszhatsz klasszul, s veszthetsz, a vgn iditnak tartanak.”
Szerinte az emberek knnyen elfelejtik, hogy a Ferrarinak idn is voltak olyan ers futamai, amelyeken akr nyerhettek is volna. „Lehet, hogy nem tnnk tl ltvnyosnak, de a Forma–1-ben vgl is mindig a napi forma alapjn tlik meg az embert, az pedig nem igazn szmt, hogy az eredmny milyen mdon szletett meg” – llaptotta meg.
Montezemolo: A Ferrarinak szksge van Vettelre
Nem mindenki olyan szigor azonban Vettellel, mint pldul az olasz sajt. A Ferrari korbbi elnke, Luca di Montezemolo kimondottan t tartja a vrsk jelenlegi legersebb pontjnak. „A legels tallkozsunktl kezdve rezni lehetett rajta, hogy szvn viseli a Ferrari sorst. Fontos a Scuderia szmra, hogy olyan versenyzje legyen, aki pozitv tud lenni a nehz idszakokban is” – nyilatkozta az RTL-nek.
Megltsa szerint a Ferrari legfbb problmjt jelenleg az utdja, Sergio Marchionne jelenti… „A Forma–1-ben muszj annyira alzatosnak lenned, hogy be tudd ltni, nem nyerhetsz egyik naprl a msikra. Ha pedig nem vagy biztos benne, hogy kpes vagy r, akkor nem is jelentheted ki, hogy nyerni fogsz” – kritizlta a csapattl a tlen vilgbajnoki cmet elvr honfitrst. „Trelmesnek kell lenned, segteni az embereidet, hogy javuljon a helyzet. Bzni kell az embereidben, s a lehet legjobb feltteleket biztostani szmukra, hogy elrhessk a clt” – vlekedett Monzezemolo.
Sebastian Vettel pnteken meglepen sok idt tlttt a Red Bull Racing motorhome-jban, s nem csak gy beugrott dvzlni a rgi kollgkat, dertette ki a nmet Auto Bild Motorsport. A ngyszeres bajnok bevsrolna, s nem akrmilyen kocsit.
Vettel j 30 percet tlttt a Red Bull Racingnl az els s a msodik edzs kztt Austinban. Az ABMS megprblta kiderteni, mi volt a tma, s a lap szerint Helmut Marko szinte volt, mint mindig.
„Sebastian venni akar egy olyan Aston Martint, aminek fejlesztsben Newey is rszt vesz. Sebastian most beszlt Adriannel a klnleges kvnsgrl, miszerint akarja az autjt”- osztotta meg a csapat tancsadja.
Az AM-RB001-ben egy prgs, V12-es szvmotor lesz, amit kzpre szerelnek be, s a tervek szerint egy lerre egy kil sly fog jutni. Az aut az Aston Martin zemben fog kszlni Gaydon-ban, a darabszm valahol 99 s 150 kztt alakul, belertve a plyavltozatokat is. Az els kocsikat 2018 elejn szlltjk a vevknek – akik kz Vettel is be kvn kerlni.
Nem volt elgedett csapata austini nyitnapjval Sebastian Vettel. De gri, szombaton egy msik Ferrarit lthatunk!
Egyelre nem kpes hozni szuzukai formjt a Ferrari. A kt austini szabadedzsen nemcsak a Mercedes, de a Red Bull is megelzte ket, tempjuk radsul nem tnt tl biztatnak. Dlutn Sebastian Vettel 4. lett, de htrnya kzel 0,9 msodperc volt, mikzben Daniel Ricciardo 0,2 msodpercen bell volt a gyztes Nico Rosberghez kpest, radsul hossz etapjai is gretesek voltak.
Vettel az els edzsen idt is vesztett. Miutn tlcsszott a kerkvetn az utols eltti kanyarban, autjrl letrt egy lgterel elem, s visszapillantjt a kezben tartva trt vissza a boxba – utna mr nem is folytatta a munkt. „Be kell valljam, ez egy nehz nap volt. Dleltt ott volt a problmnk a kis szrnnyal, ami leesett az autrl. Idt vesztettnk vele, s ez kicsit a dlutnra is rnyomta a blyegt, mivel nem sikerlt megfelel egyenslyba hozni az autt. Ma rosszul kezdtnk, nem voltam valami elgedett az egyensllyal – mg. Kicsit ideges volt mindenhol. De javulni fogunk, mg csak pntek van, amikor mg nem ltni a tiszta kpet. Remlem, hogy holnap sokkal ersebbek lesznk” – rtkelt a Sky Sportsnak.
Ez mindenesetre nem tl j men egy olyan istll szmra, amelynek feltett szndka megszerezni a konstruktri msodik helyet, de amely 50 pontos htrnyban van a pnteken kivl formt mutat Red Bull-lal szemben. Vettel szerint viszont korai mris lerni az eslyeiket. „Van eslynk. Nem is krds, ma nagyon gyorsak voltak. De mg egyszer hangslyoznm, mg csak pntek van. Nem tudhatjuk, mit csinltak a tbbiek. Azt tudjuk, hogy mi mit csinltunk. Nem volt a legjobb a napunk, s nem lesz knny harcolni ellenk a ma mutatott tempjuk alapjn. De az a Ferrari, amit ma lttunk, nem az a Ferrari, amit holnap fogunk ltni” – grte.
Kimi Rikknen elrontott szuperlgy gumis kre miatt (a buktrbe csszott az utols eltti kanyarnl) csak a 10. pozciban zrta a pnteket. sem volt elgedett autjval. „A dlutnom nem tnt olyan jnak. j gumikkal mentem, de kicssztam. Amgy nem volt nagy klnbsg a dleltthz kpest. Ez egy nehz pntek volt, nehezen talltuk az egyenslyt. Nincs konkrt problma, egyszeren csak nem volt idelis a pnteknk” – fogalmazott.
Eslylatolgatsba nem szvesen bocstkozott. „Megltjuk, holnap hogy viselkedik majd az aut. A Mercedes jnak tnik, ahogy a Red Bull is. De ha sikerl megtallnunk a belltsokat, akkor rendben lesznk.”
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.