Sebastian Vettel nem tartja jogosnak a kritikkat, Flavio Briatore szerint viszont nem is meglep, hogy a Ferrari gyengbb a vrtnl. Biztos, hogy nem az elmarad eredmnyek dacra is helyesnek vlt irny a legfbb problma Maranellban…?
Egyre tvolabb kerl a Ferrari a konstruktri bajnoksg msodik helytl. Japnban megszerzett dobogjval a Red Bull 50 pontra elhzott a vrsktl, s j esly mutatkozik r, hogy Sebastian Vettelk idn nem elre, hanem inkbb htra araszolnak a vgelszmolsnl.
A ngyszeres vilgbajnok ennek ellenre igazsgtalannak tartja az ket r folyamatos kritikkat. „Ha megnzzk, a Mercedesszel szembeni htrnyunk elg stabil. Van, hogy kzelebb, mskor tvolabb vagyunk tlk. Az idmrkn elg nagy a klnbsg, a versenyeken ez kicsit cskken, de mg mindig megvan. v elejn mg egyrtelmen mi voltunk a msodik legjobb csapat, de mostansg a tempt tekintve htrbb cssztunk. Nagyon szoros a kzdelem. De nem fair azt mondani, hogy nagyon le vagyunk maradva, hiszen t tizedmsodperc nem olyan sok. Az persze igaz, hogy egy szinten vagyunk a Red Bull-lal, s a clunk a msodik helyezs” – nyilatkozta.
Vettel szerint a legfontosabb, hogy csapata a gyengbb htvgk s a rosszabb eredmnyek dacra is j ton halad. „Sok minden trtnt velnk, hvhatjuk ezt balszerencsnek vagy brminek, de mindvgig kitartottunk a vlasztott irny mellett, s ez volt a helyes dnts. Mg mindig j irnyba tartunk. Van, hogy az eredmnyek megerstik ezt, mskor nem, de a legfontosabb, hogy egyszer megerstsk. s n hiszem, hogy gy lesz.”
A brlkat ezzel azonban nemigen tudja meggyzni. A korbbi csapatfnk, Flavio Briatore pldul gy ltja, ppen a vlasztott irny a rossz, ezrt nem is meglep, hogy a Ferrari gyengbb a vrtnl. „Marchionne kemnyen dolgozik, de az F1 egy csnya bestia. Ha nem tudod, hogyan kell kivdeni a szrsait, felnyrsal. Hogy nem adna elg pnzt? Nem, mindenk megvan. Viszont hiba dolgoznak a Ferrarinl ugyanazok az emberek mr kt ve, amikor valakit elkldenek, nem ptoljk senkivel. Ennek a logikus kvetkezmnye, hogy nem jnnek az eredmnyek” – nyilatkozta TG Zero Radinak.
Briatore mr sokszor beszlt arrl, abban ltja a Scuderia legnagyobb gyengesgt, hogy kptelen megszerezni a legjobb aerodinamikai szakembereket, mivel tvol van a kzpontjuk az ilyen szempontbl a legnagyobb knlattal rendelkez brit „motorvlgytl”. „A Ferrari mindig nagyszer motorokat ptett, de szksgk lenne mr vgre egy angliai tervezirodra. Mi a Renault-nl akkor kezdtnk el nyerni, amikor tucatjval alkalmaztunk angliai mrnkket. n a helykben felptenk egy csinos kis irodt a Red Bull, a Mercedes s a Williams bzisnak kzelben. Egy gyzelemre eslyes Ferrari jt tenne a Forma–1-nek” – fogalmazott.
Sergio Marchionne, a Ferrari elnke James Allison tvozsa utn azonban ppen az ellenkez t mellett ktelezte el magt: feltett szndka, hogy olasz mrnkkkel, hzon bellrl tltse ki a hitusokat.
A csapatalapt Enzo Ferrari fia, Piero nemrg ugyancsak kizrta az angliai terjeszkeds lehetsgt. Szerinte ez a mdszer nem vletlenl vallott kudarcot mr a 90-es vek elejn-kzepn is. „A legnagyobb hibm John Barnard volt” – nyilatkozta, utalva a brit tervezre, aki 1996-ig Nagy-Britanniban rajzolta a Ferrarikat. „n voltam az, aki rbeszlte apmat 1986-ban arra, hogy szerzdtessk az angolt. Azt gondoltam, szksgnk van egy klfldi szuperagyra. De Barnard sosem illett bele ebbe a kultrba, ezrt nagy hiba volt az alkalmazsa, amit mai napig bnok” – nyilatkozta Leo Turrininek.
„n teht teljes mrtkben Marchionne mellett llok, amikor azt mondja, magunknak kell visszatrnnk a gyztesek tjra. Mgpedig olyasmik magunkra erltetse nlkl, amik idegenek a szmunkra.”
Azt mr csak mi tesszk hozz: Barnard elkldse utn valjban nem a Ferraritl idegen kultra tvozott Maranellbl, hanem egy olyan korszak vette kezdett, amelyben az olaszok csupn a klfldi „szuperagyak” ltal megalkotott gpezet fogaskerekei voltak…
Kecsegtet ajnlattal llt Sebastian Vettel a szurkoli el: szerencss jtkonykodk jvre egy napot tlthetnek el a ngyszeres vilgbajnokkal egy nagydjhtvgn!
A VIPrize tbb sportolt felkrt mr arra, hogy tmogassa jtkonysgi kampnyukat – most Sebastian Vettel is sorra kerlt. A Ferrari versenyzje oldalukon egy vides zenettel hvta jtkra rajongit.
„Itt az esly arra, hogy egy napot nyerjetek velem egy 2017-es versenyen. A spielbergi Osztrk Nagydjon tallkozhatunk, eltlthetnk egymssal egy kis idt, bemutatom majd kicsit a kulisszk mgtti vilgot s az autmat” – mondta a nmet.
Mindehhez nem kell mst tenni, mint az akcit meghirdet oldalon jtkonysgi adomnnyal tmogatni az rva gyermekeket. Az adomnyok mrtktl fggen tbbfle ajndk is elnyerhet: autogramkrtyk mellett dediklt sapka, pl s keszty is a szurkolk birtokba juthat. Tovbb minl tbb pnzt adomnyoz valaki, annl nagyobb az eslye arra, hogy megnyerje az ausztriai tallkozst, valamint a hozz tartoz kt belpjegyet a teljes spielbergi htvgre, repljeggyel s szllssal egytt!
Kzztette a csapatok s versenyzk jv htvgi Mexiki Nagydjra vonatkoz gumivlasztst a Pirelli.
Az austini htvgt kveten Kzp-Amerika fel veszi az irnyt a mezny. A Rodriguez fivrekrl elnevezett mexiki plyn az Amerikai Nagydjhoz hasonlan a kzepes, a lgy s a szuperlgy gumik llnak majd rendelkezsre.
A rsztvevk kzl ezttal kevesen vllaltak mersz taktikt, s mindssze a hazai kznsg eltt versenyz Esteban Gutirrez mer nekivgni a Mexiki Nagydjnak egyetlen garnitra kzepes keverkkel. A fehr jells gumibl csak a Haas, a Manor s a Toro Rosso vlasztott 3-nl kevesebb szettet.
Az lcsapatok taktikja ezttal hasonl: a Mercedes s a Ferrari vrhatan megosztja majd a pnteki munkt kt versenyzje kztt, gy azoknak eltr szm kzepes s lgy keverkk van. A szuperlgybl a Mercedes 5, a Ferrari s a Red Bull 6-6 szettet vlasztott. A legtbb piros oldalfal gumival Danyiil Kvjat s Carlos Sainz gazdlkodhat, mindketten 8 garnitrt krtek.
jonc debtl a htvgi Amerikai Nagydjon. Egy ifj brit lete els F1-es szabadedzst teljestheti – s egyttal a Manor jv vi egyik lsre is bejelentkezhet.
A 26 esztends Jordan Kingrl van sz, aki idn msodik szezonjt teljesti a GP2-ben, ahol a bajnoksg 5. helyn ll, kt gyzelemmel a neve mellett. A brit 2015 ta a Manor fejleszt versenyzje, korbban mr hrom alkalommal tesztelt a csapattal, legutbb pedig az idei barcelonai s silverstone-i vkzi teszten lt voln mg. F1-es nagydjhtvgn azonban most elszr kap szerepet azzal, hogy Austinban az els szabadedzsen vezetheti az egyik autt.
„Ksznm a csapatnak, hogy ezt lehetv tettk. Nagy lps ez szmomra a kt eddigi idei teszt utn. Egy lmom vlik valra. A pnteki szabadedzsen mindent megteszek, hogy hasznos visszajelzseket adjak a csapatnak” – nyilatkozta a Manor elnksgi tagjnak, Jordan Kingnek a fia.
„J alkalom ez Jordan szmra arra, hogy teljestse lete els szabadedzst. J munkt vgzett eddig fejleszt versenyzknt, a mostani bevetse rsze a programunknak” – nyilatkozta Dave Ryan versenyigazgat.
Miutn j esly van arra, hogy a Manor mindkt jelenlegi versenyzje elhagyja a csapatot, a mostani teszt egyfajta lehetsg is King szmra annak bizonytsra, hogy vele is rdemes szmolni 2017-re. A Mercedes a hrek szerint Pascal Wehrleint s Esteban Ocont is szvesen ellptetn – elbbi neve a Force Indinl, utbbi az indiaiaknl s a Renault-nl is felvetdtt. A Manornak egyelre nincs versenyzje a kvetkez szezonra.
Okos hzs Sebastian Vettel rszrl, hogy ennyire aktvan kiveszi a rszt a Pirelli-tesztekbl – vli Stefan Johansson. s Fernando Alonso is gy ltja, nagy elnyre tesz szert ezzel – utbbi szerint igazsgtalanul.
Br a mgttnk hagyott htvge a Forma–1 meznye szmra a pihensrl s az utols ngy futamra val felkszlsrl szlt, a Red Bullnak ms feladatai is voltak. Pierre Gaslyval az talaktott 2015-s autjuk volnjnl pntektl vasrnapig hrom napon t teszteltek az abu-dzabi versenyplyn a Pirelli szmra. Mindhrom nap 36 Celsius-fokos hsgben telt a gyakorls. Gasly az els napon 81, a msodikon 103, a harmadikon pedig 93 krt teljestett, azaz sszesen 277-szer fordult krbe az vzr versenynek otthont ad ringen. A Mercedesszel teljestett mlt heti, es mosta ktnapos teszten elrt 91 krhz kpest ez risi elrelps.
Mg hrom teszt van htra a Pirelli felkszlsi programjbl – valamennyinek Abu-Dzabi ad majd otthont. Legkzelebb november 2-a s 3-a kztt a Red Bull, aztn r kt htre a Ferrari, a szezonzr Abu-dzabi Nagydj utn pedig a Mercedesszel kiegszlve mindhrom csapat egyszerre viszi plyra autjt. Hogy pontosan kik lnek majd bennk, az egyelre krdses. A Mercedes a mlt hten Nico Rosberget is bevetette egy napra, a tovbbi tesztnapokon a nmeteknl s a Red Bullnl azonban rendre tesztversenyzk dolgoztak.
A 2017-es abroncsok Vettel-gumik lesznek?
A korbban a Ferrarinl s a McLarennl is megfordul Stefan Johansson nem rti ezt az rdektelensget. Szerinte a legels naptl segdkez Sebastian Vettel rafinltan igyekszik mr most nmi elnyre szert tenni ellenfeleivel szemben azzal, hogy ennyire aktvan kiveszi a rszt a felkszlsbl. „Minden egyes kr kifizetd lesz szmra” – rta a svd blogjn. „n is rengeteg gumitesztelt vgrehajtottam, s ez a lehetsges legjobb mdja annak, hogy lendts a sajt s a csapatod teljestmnyn.”
„A Pirellinek tetszeni fog az a sok tancs, amit Vettel ad nekik, mert a mrnkk sok szrevtelre vgynak. Ktsg sem frhet hozz, hogy ezek a gumik fknt az visszajelzsein fognak alapulni. s a versenynapokon nincs is fontosabb tnyez a gumiknl. Ha Vettel olyan gumikat kap, amelyek illenek a vezetsi stlushoz, amelyekkel szz szzalkig elgedett, nem lesz gondja azzal, hogy az autja gy viselkedjen, ahogyan azt szeretn, s gy azonnal tmadsba lendlhet. Rendkvl okos hzs volt ez rszrl, s hihetetlen butasg a tbbi versenyzrl, akik nem vesznek rszt a tesztelsben, mikzben mdjukban llna” – brlta a Mercedes s a Red Bull versenyzit.
Johansson szerint ez is csak azt mutatja, hogy Vettel mindenre kpes, csak hogy sikerre vezesse a Ferrarit. „Ez pontosan az, amit Michael Schumacher is tett. Minden egyes tesztlehetsget megragad. Emlkszem, az ferrarisok gyakran mondtk nekem, hogy valahnyszor a csapatnak volt pr tesztnapja, Michael mris hvta ket, hogy jelezze, valamit ki szeretne prblni az autn, valami j tlete van, s rdekldtt, hogy ez megoldhat-e pr napon bell a tesztelsre.”
Alonso: Ez igazsgtalan
Vannak persze versenyzk, akik azrt nem tesztelnek, mert meg sem tehetik. Fernando Alonso pldul maga is gy ltja, hogy Vettelk nagy elnybe kerlnek, a McLaren azonban nem biztostott tmeneti tesztautt a Pirelli szmra, gy neki eslye sincs bekapcsoldni a munkba. „Mindig elny, ha felkszlhetsz arra, mit is vrhatsz a gumiktl a kvetkez vben. 2007-ben nagyjbl hasonl volt a helyzet: beleugrottunk az ismeretlenbe” – utalt arra, hogy abban az vben a korbban hasznlt Michelin-gumikrl Bridgestone-ra vltott.
„De hasonl volt a Pirelli-korszak kezdete is 2011-ben. Akkor mindenki helyzete azonos volt, ezttal viszont csak pr versenyznek s csapatnak van lehetsge tesztelni. Ez kiss igazsgtalan” – llaptotta meg.
„Csak praknak adatik meg a lehetsg, pedig j lenne, ha mindenki egyforma eslyeket kaphatna az utols verseny utn a tesztelsre. De persze tudom, hogy vannak klnbsgek a mostani s a jv vi autk tervezsben, melyek a gumikat is rintik. Csak remnykedni tudok abban, hogy j gumikat kapunk. Most a Pirelli tbbet tesztelhet, mint korbban brmikor. Korbban a gumik minsge nem volt annyira j a teszthiny miatt, most viszont megvan a tesztprogramjuk, szval j gumikra szmtok a kvetkez vben” – nyilatkozta a ktszeres vilgbajnok.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.