Hrek Sebastianrl ( news ) |
Alons az els tesztnap – dlutn megrkezett az es2016.07.12. 19:38

Fernando Alonso futotta meg a leggyorsabb krt a silverstone-i teszt els napjn, melynek msodik szakaszban az idjrs jtszotta a fszerepet, dlutn ugyanis megrkezett az es a klasszikus versenyplyra. A Red Bull kiprblta a glrit; a legtbb krt a Mercedes futotta.
Hvs id fogadta a kirlykategria meznyt, a dleltti rkban azonban szraz maradt a silverstone-i plya, a versenyzk teht zavartalanul rhattk a krket. Az ebdsznet eltt a McLaren-Honda spanyolja llt az eredmnylista lre (legjobb krt szuperlgy abroncsokon teljestette), a Mercedest tesztel Esteban Ocon s a Williamsszel krzget Alex Lynn el.
Ez a sorrend vgl semmit sem vltozott, hiszen a teszt msodik szakasznak kezdetn megrkezett az es, a plya pedig a leints pillanatig vizes maradt (idkzben javult az llapota, a szraz gumik azonban dlutn a boxokban maradtak). Ez alaposan visszavette a csapatok „munkakedvt”, igaz, egyesek gy is viszonylag sok krt teljestettek. A leggyakrabban Alonso, Ocon, Carlos Sainz valamint a Red Bull-lal tesztel Pierre Gasly s a Renault-t hajt Szergej Szirotkin hajtott plyra.
A dlutni szakasz egy bizarr jelenetet is tartogatott, a gyakorlst ugyanis azrt kellett piros zszlval megszaktani, mert a plyra zuhant egy faelem a rajtlmpkat tart llvnyrl. A problmt szerencsre hamar orvosoltk, s ami mg fontosabb senki sem srlt meg az incidens sorn.
Vltozs teht csak a krszmok tekintetben trtnt, s br Alonso volt a dlutni etap legszorgosabbja (a spanyol 61 krt futott a vizes plyn), sszessgben a Mercedesszel ismerked Ocon jegyezte a legtbb krt, 123-at. A fiatal francia mellett Pascal Wehrlein is a cmvdnek tesztelt, igaz, a 2014-es autt vezette s a Pirelli felkszlst segtette a 2017-es esztendre, legalbbis addig, amg szraz volt a plya. Az esben mr nem folytatta a munkt.
A nap egyik fszereplje ktsgtelenl a Red Bull francia tesztversenyzje volt, dleltt ugyanis plyra vitte glria fejvdt, amit eddig csak a Ferrari prblgatott. A fiatal pilta egy specilis szemvegre elhelyezett kamert is fltett, amivel rgztettk, mennyit lt a versenyz a piltaflkbl az eszkz hasznlata sorn. A Red Bull egybknt tovbbra sincs kibklve a glrival, amit a hrek szerint kszek lesznek leszavazni a Stratgiai Csoport kvetkez lsn megneheztve ezzel a 2017-re tervezett bevezetst.
Kt versenyz is ma ejtette meg F1-es debtlst: Nyikita Mazepin a Force Indival, Santino Ferrucci pedig a Haas-Ferrarival tesztelt – legalbbis a dleltti szakaszban. Az ess krlmnyek kztt ugyanis Mazepin mr nem hajtott plyra, de a fiatal amerikai is csak kt krt teljestett az ebdsznet utn.
A gyakorls szerdn folytatdik a szezon utols vkzi tesztnapjval, ami magyar id szerint 10 rakor indul s 19 rig tart. Az ebdsznet a tervek szerint 14 rakor veszi kezdett, br nem rt megjegyezni, hogy erre ma a tervezettnl fl rval korbban kerlt sor.
A silverstone-i els tesztnap vgeredmnye
1.Fernando Alonso McLaren-Honda 1:31,290 105
2.Esteban Ocon Mercedes 1:32,833 +1,543 123
3.Alex Lynn Williams-Mercedes 1:34,433 +3,143 54
4.Charles Leclerc Ferrari 1:34,446 +3,156 19
5.Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:34,521 +3,231 35
6.Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:34,643 +3,353 91
7.Santino Ferrucci Haas-Ferrari 1:34,866 +3,576 55
8.Pascal Wehrlein Mercedes (2014) 1:34,982 +3,692 48
9.Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:35,631 +4,341 64
10.Szergej Szirotkin Renault 1:36,575 +5,285 48
11.Pierre Gasly Red Bull-Renault 1:43,891 +12,601 52
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
A teljes silverstone-i tesztbeoszts2016.07.12. 07:06

Nem pihent tl sokat a kirlykategria meznye, holnap ugyanis kezdett veszi a szezon msodik s egyben utols kollektv tesztsorozata. A meznyt ezttal tbbnyire fiatal tehetsgek alkotjk, de plyra gurul egy korbbi bajnokaut is – me, a beoszts s nhny informci.
Kedden s szerdn a Sauber kivtelvel minden Forma–1-es alakulat plyra gurul Silverstone-ban. Az anyagi gondokkal kzd svjci alakulat „kltsghatkonysgi okokbl” hagyja ki a soron kvetkez gyakorlst, akrcsak az elst, ami a Spanyol Nagydj utn kerlt megrendezsre. A kk-srga aut teht hinyzik majd a meznybl, a plyn azonban gy is 11 versenygp rja majd a krket.
Pascal Wehrlein ugyanis plyra viszi a Mercedes 2014-es autjt (az egyni s a konstruktri bajnoki cmet is elhdt W05-st): ezzel a modellel kizrlag a Pirelli gumiabroncsait tesztelik majd, termszetesen a 2017-es szezonra val felkszls jegyben. A csapat idei autjt ekzben Esteban Ocon vezetheti majd, akinek a Forma–1 atmoszfrja mr nem lesz ismeretlen, a Renault tesztpiltjaknt ugyanis kt szabadedzsen is rszt vett mr.
Mikzben a Renault tesztversenyzje egy Mercedest vezet (a fiatal francit egybknt a stuttgartiak is tmogatjk), a francik autjt a GP2-bl ismert Szergej Szirotkin kormnyozhatja, valamint az egyik lland pilta, Jolyon Palmer. A teszten Szirotkin kt rivlisa is felbukkan: a Red Bull-lal Pierre Gasly tesztel, a Manor pedig Jordan Kingnek szavazott bizalmat.
A jelenleg rvnyben lv szablyok szerint a ngy vkzi tesztnapbl kettt mindenkppen fiatal versenyzknek kell teljestenik (olyanoknak, akik kettnl kevesebb F1-es futamon vettek rszt), a csapatok tbbsge pedig most kldi plyra ezeket az ifjoncokat. A Ferrari pldul (Kimi Rikknen mellett) a versenyzi akadmia leggretesebb tagja, Charles Leclerc irnythatja majd, aki nhny nappal els kirlykategris szabadedzse utn a vrsktl is lehetsget kap.
A teszten hrom olyan versenyzi is plyra gurulhat, aki korbban egyetlenegy mtert sem tett meg F1-es autval: a Haas autjt a GP3-ban versenyz Santino Ferrucci vezeti majd, a Red Bull juniorprogramjnak brazil vdenct, Sergio Sette Camart veti be, a Force India pedig orosz fejlesztversenyzjt, Nyikita Mazepint – kzlk egybknt senki sem tlttte mg be a 20-at.
A Williamsnl s a McLarennl ekzben ismers arcok bukkannak fel a kt lland pilta (Valtteri Bottas s Fernando Alonso) mellett. A grove-iak Alex Lynn-nel tesztelnek, aki az elmlt idkben tbbszr plyra vihette mr autjukat, a wokingiak pedig Stoffel Vandoorne-nal, aki a gyakorlsok mellett az idei Bahreini Nagydjon is rszt vett Alonso helyetteseknt. Beugrsa remekl sikerlt, hiszen tzedikknt rt clba, megszerezve ezzel a csapat idei els pontjait.

Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Kezd kicsszni a Ferrari kezbl a szezon?2016.07.11. 19:22

Idei leggyengbb htvgje utn minimlisra olvadt a Ferrari elnye a Red Bull-lal szemben, mikzben a Mercedes egyre tvolodik. Sebastian Vettel s Maurizio Arrivabene higgadtsgot mutat, de kzben jl tudjk, van itt gond bven…
Technikai problmk, gyenge temp, vezeti hibk – Silverstone utn gy tnik, mintha az elvrt formjt egsz szezonban csak kerget Ferrari elvesztette volna a fonalat. A vrsk mindssze 12 ponttal a zsebkben tvoztak a szigetorszgbl. Ilyen gyr eddig csak Monacban volt a termsk idn, m akkor csak egy autjuk rt clba. Az 5.-knt leintett Kimi Rikknen s a 9. Sebastian Vettel radsul egsz htvgn alig-alig tudott egy msodpercen bellre kerlni a Mercedesekhez – az idmrn tbb mint msfl msodperc volt a lemaradsuk –, s a versenyen sem mutattak biztat tempt.
A Red Bull ekzben ismt dobogs helyezst nnepelt, a konstruktri bajnoksgban pedig mr csak 6 pont vlasztja el ket a Scuderitl. Maurizio Arrivabene csapatfnk s Sebastian Vettel egyarnt arrl gyzkdte az jsgrkat a futam utn, nem aggasztja ket, hogy az osztrkok veszlyt jelentenek msodik pozcijukra. „A Forma–1 szmra j hr, hogy a Red Bull olyan jl teljest. Ez jt tesz a versenynek s a msornak. A mi clunk azonban tovbbra sem a Red Bull, hanem a Mercedes” – fogalmazott Arrivabene.
Versenyzje visszhangozta szavait. „Nyerni akarunk. Nem rdekel, mi trtnik mgttnk, mennyire van tlnk a Red Bull. Ez egy ers htvge volt szmukra, szmunkra pedig nem. De a szezonban a mostani volt az egyetlen olyan verseny, amelyen a nyers temp tekintetben nem tudtuk tartani velk a lpst. Biztosra veszem, hogy kt ht mlva jra ms lesz a helyzet. De ez nem kifogs. Rossz htvgnk volt, s erre reaglnunk kell. Meg kell rtennk, mirt kszkdtnk tbbet, mint a tbbiek.”
„sszessgben mindenki fejldik, mi is, msok is. De ez a htvge visszalpst jelentett szmunkra a versenykpessg tern, nem a tbbiek lptek elre nagyot. Ez egy gyenge futam volt, de nem gondolnm, hogy minden a feje tetejre llt volna.”
Arrivabene az idei versenyek utn megszokott msik kzhelyt is elsttte: csapata peches, de mg mindig nem adja fl. „Nem lenne helynval, ha azt mondanm az v felnl, hogy fladjuk. sszeszedettnek kell maradnunk. Ha pontot osztannak a balszerencsre s problmkra, mr mi vezetnnk. De remlem, hogy hamarosan ez a pontszmunk cskkenni fog, s javulni kezdnk. Az biztos, hogy fl nem adjuk” – jelentette ki.
Nem elg j az aut
Ahhoz persze, hogy szavait komolyan lehessen venni, mindenekeltt fejldnik kell. A temp s a megbzhatsg tern egyarnt. Vettelt ezttal az is nehz helyzetbe hozta, hogy sorozatban msodik versenyn kapott t rajthelyes bntetst vltcsere miatt. Vezeti hibit taln arra is vissza lehet vezetni, hogy szorult helyzetben a megszokottnl is tbb kockzatot kellett vllalnia.
„Ez mr a harmadik ilyen problma volt, ami aggaszt” – ismerte el Arrivabene. „A lehet leggyorsabban megoldst kell tallnunk. Mg korai konkrt informcit adni, de gyantom, hogy magval az anyaggal lehet sszefggsben, nem a tervezssel.”
Amikor a szombati harmadik edzsen a vlt meghibsodsa miatt Ferrarija lassulni kezdett, Vettel olyan dhs lett, hogy menet kzben szttrta kezeit. Arrivabene szerint rthet a versenyz reakcija – s a futamon ltott kicsszsait sem rtta fl neki. „Sebastian elkvetett pr hibt. De nem robot, hanem is emberi lny. Mr szombaton csodlkoztak az emberek, hogy ilyen hevesen reaglt a vlthibra. Szerintem ez teljesen normlis volt. Ez is megmutatja, mennyire szenvedlyes.”
A csapatfnk azt sem titkolja, hogy autjuk elmarad a Mercedes s a Red Bull aerodinamikai hatkonysgtl. „Mg csak a bajnoksg felnl jrunk. Termszetesen mg nincs vge a kzdelemnek, de az nem titok, hogy ha letben akarjuk tartani az lmainkat, akkor javtanunk kell pr dolgon. Gyorsabb kell tennnk az autt, s itt mindenekeltt az aerodinamikrl van sz. Mr Barcelonban is kiderlt, hogy ezen a tren fj htrnyban vagyunk, s rszben Bakuban is ez htraltatott minket. Emellett a megbzhatsgra is szksg van, meg kell oldanunk a problmkat. A vltt a jv hten alaposan tvizsgljuk Maranellban.”
Mgsem a fejleszts a kulcs?
A csapatfnk eddig gyakran hangoztatta, a gyors fejlesztsben ltja flzrkzsuk kulcst. Most azonban elismerte, a sietsg helyett most taln inkbb megfontoltsgra lesz szksgk. „Remlem, hogy lesznek fejlesztsek. A szezon jelenlegi fzisban mr nem llhatsz el elkpeszt jtsokkal. Elbb meg kell oldani bizonyos problmkat, hogy rendbe tegyk az autt, aztn jhetnek a fejlesztsek” – fogalmazott, hozztve, Anglit csupn kivtel volt. „A Hungaroringen viszont nem engedhetjk meg magunknak a veresget.”
Vettel is gy vli, a Magyar Nagydj – ahol tavaly msodik gyzelmket szereztk –, sokkal jobban alakul majd szmukra. „Az egy teljesen ms plya, teljesen ms krlmnyekkel. De a mostani htvgbl sok tanulsgot le kell vonnunk. Kt vltnk ment tnkre, egy pnteken, egy szombaton. Az idmrre rendbe jttnk, de a versenyen tapasztalat krlmnyek kztt visszaestnk. Sok mindent meg kell rtennk” – nyilatkozta a nmet.
Nem is rtana sszekapni magukat, a magyarorszgi htvghez ugyanis a Red Bull is nagy remnyeket fz…
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Forma 1 jtk a Class FM-en2016.07.11. 14:32

Mg mindig lehet jtszani Forma 1 belpjegyekrt a Class FM rdival!
A Class FM rdi idn is kszlt Forma 1-es belpjegyekkel. A rdi ismt nagyon sok belpjegyet sorsol ki a Magyar Nagydjra, a jvhten ismt elkezddik a nyeremnyjtk, gy mindennap 10 s 18 ra kztt jtszhattok belpjegyekrt! Nincs ms dolgod, mint figyelni minden rban a Forma 1-es aut s pilta hangjt betelefonlni, ha te vagy a szerencss, akkor nincs ms dolgod mint a Class FM szlogent elmondani. Sok sikert s szerencst!!
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Fggben a vgeredmny – gy festhet a tabella2016.07.10. 21:44

Nico Rosberg 10 msodperces idbntetst kapott, amirt csapata megsrtette a rdizsi tilalmat, gy elvesztette msodik helyt. A csapat azonban fellebbezett a dnts ellen, a vgeredmny teht mg mindig fggben van. Albb a bntets utnit ismertetjk, valamint megmutatjuk, hogyan ll a versenyzk s a konstruktrk pontversenye tz fordul utn!
A Brit Nagydj vgeredmnye Rosberg bntetse utn
1.Lewis Hamilton Mercedes 1 34 p 55,831 mp
2.Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +8,250 mp
3.Nico Rosberg Mercedes +16,911 mp
4.Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +26,211 mp
5.Kimi Rikknen Ferrari +1 p 09,743 mp
6.Sergio Prez Force India-Mercedes +1 p 16,941 mp
7.Nico Hlkenberg Force India-Mercedes +1 p 17,212 mp
8.Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 p 25,858 mp
9.Sebastian Vettel Ferrari +1 p 31,654 mp
10.Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 p 32,600 mp
11.Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kr
12.Jenson Button McLaren-Honda +1 kr
13.Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kr
14.Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 kr
15.Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kr
16.Esteban Gutirrez Haas-Ferrari +1 kr
17.Kevin Magnussen Renault +3 kr
18.Jolyon Palmer Renault kiesett
19.Rio Haryanto Manor-Mercedes kiesett
20.Romain Grosjean Haas-Ferrari kiesett
21.Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
22.Pascal Wehrlein Manor-Mercedes kiesett
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Hivatalos: Megbntettk Rosberget, vltozott a vgeredmny2016.07.10. 19:38

Hosszas tancskozs utn a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) meghozta a dntst Nico Rosberg rdis gyben. Idbntetssel sjtottk a nmetet, s ezzel vltozott a futam vgeredmnye.
A versenybrsg rkon t tart tancskozs utn hozta meg a dntst a Mercedes Nico Rosbergnek a futam hajrban fellp vltproblmja miatt adott zenetei gyben. A testlet gy ltta, br voltak megengedett informcik is az ominzus rdizsban, a csapat vtett a vonatkoz szablyok ellen, s olyan instrukcikkal is elltta versenyzjt, amelyek nem megengedettek.
„Az gy alapos kivizsglsa utn a brk gy tltk meg, a csapat adott olyan instrukcikat a versenyznek, amelyek hatrozottan engedlyezettek a Technikai Direktva 014-16 alapjn. Ennek ellenre a brk azt is megllaptottk, hogy a csapat tovbbi instrukcii nem megengedettek a Technikai Direktva ltal, gy megsrtettk a Sportszablyzat 27.1-es pontjt, mely szerint a versenyznek egyedl, segtsg nlkl kell vezetnie autjt” – llt az FIA a vizsglat kezdete tn kzel 4 rval ksbb kelt kzlemnyben.
Ennek kvetkezmnyeknt Rosberget utlagosan 10 msodperces idbntetssel sjtottk, amivel visszacsszott a 3. helyre. Msodik pozcijt a clban tle csupn 1,3 msodperces htrnyban lv Max Verstappen rklte meg. Rosberg a htraesssel sszesen 3 pontot vesztett a bajnoksgban, ami azt jelenti, hogy Lewis Hamilton mindssze 1 pontra van tle a msodik helyen.
Rosberg a Brit Nagydj 46. krben panaszkodott vltproblmkra, amire reaglva versenymrnke elbb bizonyos kapcsol belltsokat javasolt neki, majd kzlte, hogy ne hasznlja a 7-es sebessgi fokozatot. Miutn a nmet visszakrdezett, hogy ez az emltett fokozat tugrst jelenti-e, Tony Ross tbbszrsen megismtelt igenl vlaszt adott – s a jelek szerint ezzel vtett a szablyok ellen.
Toto Wolffot megkrdeztk, mi trtnt volna akkor, ha nem figyelmeztetik versenyzjket. „Akkor vlheten hetes fokozatban ragad s vge lett volna” – felelte. A csapat erre alapozta rvelst: szerintk a vszhelyzet jogostotta fel ket az elhangzott rdibeszlgetsre.
A nmet versenyz az els, aki a rdis tilalom bevezetse ta megszegte a vonatkoz elrsokat, gy az FIA mostani bntetse precedens rtk. A csapatok eddig gy tartottk magukat a szablyokhoz, hogy fogalmuk sem volt arrl, megsrtsk esetn milyen bntets vr rjuk. Mostantl mr tisztban lehetnek vele, mire szmthatnak hasonl helyzetekben.
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Vettel legrosszabb versenye – „Flsleges volt bntetni”2016.07.10. 17:55

Nem tlzs kijelenteni, Sebastian Vettel Angliban idei eddigi leggyengbb versenyt futotta. A leints utn jabb bntetst is kapott.
A Brit Nagydj 29. krben jrtunk, amikor Sebastian Vettel bemutatott egy elzst Danyiil Kvjat ellen. Hogy mi ebben az rdekes? A verseny feln is tl voltunk mr, de a nmetnek csak ekkor sikerlt vgre elmozdulnia eredeti (rajt)helyrl, a 11. pozcibl. A vrtnl gyengbb Ferrari-forma ide vagy oda, az 5 rajthelyes bntets utn – plne vltozkony krlmnyek kztt – ennl azrt joggal vrhattunk tle gyorsabb flzrkzst.
Eltte persze mr sok minden megtrtnt vele. A 16. krben a meznybl elsknt dnttt gy, hogy megprblkozik a slickekkel. Mersz, de j dntsnek tnt, azonban kt krrel ksbb elkvetett egy hibt a meznybl sokakat megtrfl 1-es kanyarban. Megprdlsvel nemcsak pozcit vesztett Fernando Alonsval s Danyiil Kvjattal szemben, de rtkes idt is. „Az, hogy behvtak, j dnts volt, de aztn a megprdlssel sok idt vesztettem. Azzal az egsz elnynk el is veszett. Aztn igencsak nehezen ment az elzs s visszakapaszkods. Ez nem a mi napunk volt, de egyszeren nem voltunk elg gyorsak” – ismerte el a ngyszeres bajnok.
Megprbltatsai ezzel azonban nem rtek vget. A 38. krben Felipe Masst tmadta az els kanyarban, m autja megcsszott, s olyan szerencstlen mdon knyszerlt a buktrbe, hogy magval rntotta a brazilt is. „Kitolt a plyrl” – panaszkodott 2008 ezstrmese. Az FIA pedig 5 msodperces bntetssel, majd a leints utn 2 bntetponttal „jutalmazta” rte Vettelt.
Szerinte nem rdemelt volna bntetst. „Szerintem ez flsleges volt. Sz sem volt arrl, hogy szndkosan megprbltam volna kitolni t a plyrl. Csak egyszeren kicssztam magamtl, mert nem volt mr tapadsom. Valahnyszor prbltam elfordulni, elvesztettem a htuljt, elvesztettem a htuljt, elvesztettem a htuljt. Nyilvn az szempontjbl ez nem volt tl j, nem tudom, neki volt-e tapadsa, ami nlam hinyzott. nyilvn gy rezhette, hogy kitoltam t a plyrl, de egyszeren nem tudtam sehov se meneklni” – magyarzta Vettel.
A Ferrari versenyzje vgl csak a 9. pozciban rt clba. Ez az idei legrosszabb helyezse, hiszen amikor clba rt 2016-ban, mindig a legjobb 4-ben tette. t msodperces bntetse utn is megtarthatta helyezst, mivel az utols krkben kiautzta a szksges elnyt a mgtte halad Kvjattal szemben. Kevesebb mint 1 msodperc dnttt a javra.
Kt pontjval a bajnoki tabelln ugyanakkor megvltozott a helyzete. Kimi Rikknen jra el kerlt, radsul Daniel Ricciardo is megelzte t, gy mr csak tdik.
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Hamilton mesterhrmasa Silverstone-ban – Rosberg msodik helye veszlyben2016.07.10. 15:36

Jhetett es vagy napsts, Lewis Hamilton utolrhetetlen volt, s megszerezte sorozatban harmadik silverstone-i gyzelmt. Drma Nico Rosbergnl: a vlthiba utn egy tiltott rdis zenet miatt kerlt veszlybe helyezse. Max Verstappen jra dobogn, pocsk futamot zrt Sebastian Vettel.
Nehzkesen indult be a Brit Nagydj, miutn a futam elejn mg nedves volt a plya, s az FIA versenyigazgatja, Charlie Whiting gy dnttt, nem engedi csak gy szeleburdi mdjra tnak indulni a meznyt. Helyette a biztonsgi aut vdszrnyai alatt kezdtek krzsbe, mikzben a nap sugarai szpen szrtgattk a plyt.
t kr utn a vagonok lekapcsoldtak a mozdonyrl, s elindult a hajsza. Legalbbis az len, mert a legmenbbek mgtt tbben is a bokszba hajtottak, hogy lecserljk az esgumijaikat tmenetire. Merthogy olyannyira biztosra mentek vgl, hogy mr a kztes gumi is elgsgesnek tnt.
A meznyt Hamilton vezette magabiztosan, mgtte sokig gy tnt, a Rosberg Verstappen pros kivrsra autzik a vltoz krlmnyek kztt, 16 kr elteltvel azonban a holland nagyon megkzeltette Rosberget, aki aztn a Beckettsben hibzott picit, s Verstappen kmletlenl elment mellette a kls ven.
Ekzben a ferraris Sebastian Vettel elsknt vltott szrazra a meznybl, aminek kicsit ksbb meg is itta a levt. Egy leggyorsabb krn felbuzdulva megperdlt, s idbe telt, mg sszeszedte magt.
De prgtek a tbbiek is az els kanyarban. Fernando Alonso pldul csak gy treplt a kavicsgyon, ppen megllva a gumifalnl. A spanyol aztn kvr gzzal sikeresen tgzolt a versenyzsre, de mg csak az onnan val kievicklsre is ltalban teljesen alkalmatlan kavicsgyon, s visszatrt a versenyzsbe.
Majd jtt Haryanto, aki ott is maradt, s utna pedig rkeztek az lmezny tagjai is egy-egy ltogatsra a plyn kvlre, az egyest elhagyva.
Br Hamilton is megtorpant itt, megnyugtat elnye sosem fogyott el. Verstappen s Rosberg azonban a futam msodik szakaszra ismt egymsra tallt, csak ezttal fordtott sorrendben.
A Mercedes versenyz krrl krre prblkozott a Hangar-egyenesben, de Verstappen mintha reg rkaknt szlestgetn ki a autjt minden olyan pillanatban, amikor a DRS-t hasznl Rosberg komoly tempklnbsggel megrkezett mg.
A 38. krben aztn – pp azutn, hogy Verstappen beszlt a rdijn, kszkdik a htsjval –, a nmet sikeresen elment a Stowe-ban a Red Bullos mellett, majd mrkatrsa utn iramodott.
Mikzben Rosberg szguldozott, a jobb napokat is meglt Sebastian Vettel tovbbra is esett-kelt. Utnozva a mercedeses osztrk akcijt, csapott ssze pldul Felipe Massval, de ahogy akkor Rosberg, most is bntetst kapott.
s egy kicsit bntets volt ez a mai nap Rosbergnek is, hiszen hiba a nagy temp, Lewis Hamilton egyltaln nem engedte ki a kezbl az irnytst.
Radsul a vgn mg technikai hiba is sjtotta a nmetet. A hetedik sebessggel addtak gondok. Az egyik visszavlts sorn a vlt megragadt a hetesben, majd ha nehzkesen is, de sikerlt belle „kijnnie”. A biztonsg kedvrt a Mercedes mrnke arra utastotta versenyzjt, hogy lpje t a hetes fokozatot.
Lewis Hamilton gy teht valban fenyeget ellenfl nlkl nyerte meg a hazai versenyt...
A Brit Nagydj elzetes vgeredmnye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 34 p 55,831 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +6,911 mp
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +8,250 mp
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +26,211 mp
5. Kimi Rikknen Ferrari +1 p 09,743 mp
6. Sergio Prez Force India-Mercedes +1 p 16,941 mp
7. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes +1 p 17,212 mp
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 p 25,858 mp
9. Sebastian Vettel Ferrari +1 p 31,654 mp
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 p 32,600 mp
11. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kr
12. Jenson Button McLaren-Honda +1 kr
13. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kr
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 kr
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kr
16. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari +1 kr
17. Kevin Magnussen Renault +3 kr
18. Jolyon Palmer Renault kiesett
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes kiesett
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari kiesett
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes kiesett
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
A Vettel-defekt utn: A Pirelli jabb szigortssal reaglt2016.07.10. 11:45
jabb szigortssal reaglt a Pirelli Sebastian Vettel egy httel ezeltti ausztriai defektjre. Most elszr minden keverken egy ajnlott maximlis krszmot hatrozott meg.
Amita tavaly Spban kt furcsa defekt is trtnt, a Pirelli a hasonl esetek elkerlse vgett a korbbinl jelentsebb minimlis nyomsrtkeket hatroz meg, emellett pedig a kerkdls belltsait korltok kz szortja. Az olaszok korbbi furcsa eseteik utn (elg csak a 2013-as silverstone-i defektkoszt emlteni) az utbbi kt vben feltnen rzkenyek a gumiproblmkra – (tl?) vatos szemlletmdjukra pedig most itt az jabb bizonytk.
Sebastian Vettel a mlt hten az Osztrk Nagydj 27. krben szenvedett balesetet egy vratlan defekt miatt. A Pirelli utlagos vizsglatai sorn kizrta annak lehetsgt, hogy a hibt a gumik tlzott elhasznlsa okozta. Kiderlt, a krdses abroncson mg tbb gumi volt, mint pldul Kimi Rikknen korbban lecserlt garnitrjn, gy megllaptottk, csakis idegen trgy okozhatta a defektet – akr egy kerkvet.
Az olaszok Silverstone-ban mindennek ellenre mgis vintzkedseket tettek: most elszr minden keverk esetben egy maximlis krszmot adtak meg a csapatoknak, melyet ajnlsuk szerint nem lphetnek tl. A kemny gumikon ennek rtelmben maximum 26, a kzepesen 28, a lgyon pedig 15 krt futhatnak a versenyen. A kemny abroncson azrt kevesebbet, mint a kzepesen, mert a pnteki tapasztalatok alapjn e tpuson komoly szemcsseds lphet fel ezen a plyn.
Fontos kiemelni, hogy mindez nem elrs, csupn ajnls, gy ha valaki mgis tlpi a hatrrtkeket, nem szmthat bntetsre. A Pirelli jelezte, csak azon helyszneken fog hasonl hatrrtkeket megszabni, melyeken a gumik strapabrsa kritikus krds.
Stratgik Silverstone-ra
A milniak szerint a dlutni versenyen egybknt a kt kills a leggyorsabb stratgia. Szerintk az idelis megolds, ha a lgy gumin rajtolk 12 krs els etapjuk utn llnak ki elszr friss lgy gumikrt, majd a 28. krben kzepesre vltanak. A msodik leggyorsabbnak a hrom kills tnik. Ebben az esetben hrom lgygumis, 12-12 krs etapot javasolnak, majd az utols 16 krre fltetetnk a kzepes keverket.
A gyrt kt alternatv stratgiai utat is emlt. Az els egy lgy, lgy, kemny gumis, kt killsos taktika, melynl az els etap 12, a msodik 14, a harmadik pedig 26 krs; a msik pedig egy lgy, kzepes, kzepes vltozat, melynl az els etap 12, a msodik kett 20-20 krig tart. Ezeket azonban lassabb taktiknak tartjk az els kettnl.
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|