Hrek Sebastianrl ( news ) |
Tudnivalk az Osztrk Nagydj eltt2016.06.29. 19:31

Az j bakui helyszn utn ezen a htvgn egy klasszikus plyra, a Red Bull Ringre utazik a kirlykategria meznye. Az v 9. htvgjnek programja a holnapi sajttjkoztatval indul, pnteken pedig a turbmotorok is felbgnek Spielbergben. Lssuk, a legfontosabb tudnivalkat!
Az FIA a 2016-os futam eltt is kt elzsi znt jellt ki a versenyzk szmra. Az els zna mrsi pontja 360 mterrel a kettes kanyar eltt tallhat, az llthat htsszrnyat pedig 85 mterrel a kanyar utn aktivlhatjk a piltk. A msodik rzkelsi pontot 10 mterrel a nyolcas kanyar utn jelltk ki – a DRS-t 110 mterrel kilences kanyar utn hozhatjk mkdsbe.
Az Osztrk Nagydj alkalmval a Forma–1-ben 1989-ben s 1990-ben sszesen 15 nagydjhtvgn rszt vev (13 futamon rajthoz ll) Martin Donelly segti majd a versenybrk dolgt. Az Arrows s a Lotus szneiben versenyz r legjobb eredmnyt egy 1990-es hetedik hely jelentette a Magyar Nagydjon. Ugyanezen vben a felfggeszts hibjbl hatalmas balesetet szenvedett a spanyolorszgi Jerezben. Noha srlseibl felplt, magas szinten mr nem versenyzett. Donelly tbbszr segtette mr az FIA munkjt, legutbb a Spanyol Nagydjon.
A htvge hivatalos programja a cstrtkn, 15 rakor kezdd sajttjkoztatval veszi kezdett. Ennek rsztvevi:
Esteban Gutirrez (Haas)
Danyiil Kvjat (Toro Rosso)
Kevin Magnussen (Renault)
Felipe Nasr (Sauber)
Kimi Rikknen (Ferrari)
Daniel Ricciardo (Red Bull)
Pnteken a csapatok kpviseli tartanak sajttjkoztatt.
Luca Furbatto (Manor)
Haszegava Juszuke (Honda)
Paul Monaghan (Red Bull)
Rob Smedley (Williams)
Graham Watson (Toro Rosso)
Beat Zehnder (Sauber)
Fontos adatok:
Plya neve: Red Bull Ring
Krszm: 71
Plya hossza: 4326 mter
Hasznlhat gumikeverkek: lgy (srga), szuperlgy (piros) s ultralgy (lila)
DRS-znk: 2
Krrekord: 1:08.337 (Michael Schumacher, Ferrari, 2003)
2015-s rajtelssg: 1:08.455 (Lewis Hamilton, Mercedes)
A 2015-s futam vgeredmnye (a legjobb 10):
1. Nico Rosberg (Mercedes)
2. Lewis Hamilton (Mercedes)
3. Felipe Massa (Williams)
4. Sebastian Vettel (Ferrari)
5. Valtteri Bottas (Williams)
6. Nico Hlkenberg (Force India)
7. Pastor Maldonado (Lotus)
8. Max Verstappen (Toro Rosso)
9. Sergio Prez (Force India)
10. Daniel Ricciardo (Red Bull)
Az elz t Osztrk Nagydj gyztese:
2015: Nico Rosberg
2014: Nico Rosberg
2003: Michael Schumacher
2002: Michael Schumacher
2001: David Coulthard
Tl knyes a paripa: Arrivabene elrulta, mirt kszkdnek az idei autval2016.06.25. 09:03

A Ferrari csapatfnke elrulta, mirt vlik gyakran szenvedss a htvgjk idei autjukkal. Egy tervezsi sajtossg nehezti a dolgukat.
„Csak vgre egy tiszta htvgt” – mondogattk Sebastian Vettelk az v els futamai eltt rendszeresen. s csak nem akart igazn sszejnni. A Ferrarinl idn valami mindig kzbejtt. Hol mszaki, hol stratgiai hiba csszott be, hol a gumikkal gylt meg a bajuk, hol az idmr edzst szrtk el, a versenyek vgn pedig gyakran hangoztattk: valjban tbb van az autban, mint amit kihoztak belle.
Maurizio Arrivabene csapatfnk most elrulta, mi az egyik legfbb akadlya ingadoz szereplsknek. „A 2016-os autnk nagy elrelpst jelent, egy teljesen j tervezsrl van sz. De egyben egy nagyon rzkeny autrl is, amit nehz belltani” – ismerte el a csapatfnk a Motorsportnak. „Biztosra veszem, hogy a jelenlegi munknk gymlcseknt vgre kihasznlhatjuk a maximlis potenciljt. Ez egy knyes telivr: nehz megzabolzni. De pr aprsggal szzszzalkos lehet.”
A Ferrari egyre jobban hajszolja idei els futamgyzelmt, melyet az elnki clkitzs szerint mr rg meg kellett volna szereznik. Arrivabent megkrdeztk, most mr hajland lenne-e lemondani az idei bajnoki cmrl azrt cserbe, hogy ugyangy hrom gyzelmk legyen idn, mint 2015-ben. „Nem, egyltaln nem. Tudom, mire vagyunk kpesek, s termszetesen azt is, milyen nagyszer munkt vgez a Mercedes. Egyes plykon kisebb lett a klnbsg, de mg mindig fejldnnk kell. Ha igennel felelnk erre a krdsre, akkor nem felelnk meg a Ferrari szemlletmdjnak, az itteni emberek gondolkodsnak” – fogalmazott.
Ennek ksznhet az is, hogy a csapat tovbbra sem hajland lemondani idei bajnoki eslyeirl, s tllni inkbb a 2017-es aut fejlesztsre. „Nyolc verseny utn nem hinnm, hogy helynval lenne mris a kvetkez vre gondolni a jelen helyett. A Mercedes kihvi vagyunk, ha knlkozik, nem szabad elszalasztanunk az eslyt a bajnoksgra” – jelentette ki.
Szavait az FIA hten rendezett konferencijn a technikai igazgat, James Allison is megerstette. „Ktelessgnk minden vben nyerni, ezrt minden ernket mozgstjuk, hogy a lehet legtbbet hozzuk ki ebbl a szezonbl s a kvetkezbl is. Kemny di lesz, de ez a tervnk” – nyilatkozta a brit.
Vettel: Replt a jtkaut, ha kezddtt az F1 Michaellel2016.06.25. 09:02

A szenvedly jelenti a versenyz hajterejt – vli Sebastian Vettel, aki az FIA konferencijn sportg irnti rajongsa kezdetrl, valamint szakmja lnyegrl beszlt.
A ngyszeres vilgbajnokot a hten Torinban tartott FIA-konferencin krdeztk egsz lett s plyafutst meghatroz versenyzs irnti szenvedlyrl. „Ez mg az eltt kezddtt, hogy versenyezni kezdtem volna” – nyilatkozta. „A tny, hogy desapm amatrknt hegyi versenyeken indult, mr fiatalon kzel hozott a motorsport vilghoz. Az egsz csald versenyekre utazott, szval gyantom, hogy amikor mr elg stabilan tudtam jrni, mr n is ott voltam, gy hrom, hrom s fl vesen. Aztn egyszer csak nagy hirtelen ott vrt rm egy gokart a karcsonyfa alatt. desapm nagy Forma–1-rajong volt, nagy Senna-rajong, aztn termszetesen Michael Schumacher-rajong. Ht voltam, amikor rszt vettem az els versenyemen, s onnantl lpsrl lpsre a gokartom vrl vre egyre nagyobb lett.”
Mra pedig vrss vlt s Ferrari-emblma virt az orrn… Vettel sosem titkolta, egy lma vlt valra azzal, hogy az olaszok versenyzje lett. „Megtiszteltets. Amikor gyerekknt versenyeztem, mg a jtkautm is replt, ha kezddtt a Forma–1, s a pldakpem Michael (Schumacher) volt. Neki szurkoltam fiatalon, s az egyik v vgi versenynkre eljtt, s tadott neknk egy trfet, kezet rzott velnk. Ezt az lmnyt sosem fogom elfelejteni. Ksbb aztn bartokk vltunk, ami kivltsg volt szmomra. Nem szeretem az sszevetseket, de lttam t a vrs autban versenyezni – s ltalban nyerni –, s nagyszer rzs, hogy most egy hasonl lsben lhetek ugyanannl a csapatnl.”
A krdsre, mi jelenti az autversenyzs lnyegt, Vettel a szenvedlyt nevezte a legfontosabbnak. „A sebessg irnti szenvedly. s amikor elkezdtem, egybl szenvedlyt reztem a versengs irnt is, hogy megmrethessem magam msokkal, hogy n legyek a legjobb. Vgs soron errl szl az egsz. A Forma–1-nek nagy mltja van, s nagy megtiszteltets, hogy itt versenyezhetek, radsul a vilg legnagyszerbb csapatban, amelynek szintn nagy mltja van a versenyzsben. Az az izgalom hajt, ami hatalmba kert az aut vezetse kzben.”
Vgl arrl is beszlt, mi az, amit a motorsport trtnelmbl fontosnak tart tvinni a jvbe. „Engem gyerekknt a sebessg nygztt le. A versenyzsnek ragaszkodnia kell a gykerekhez, s ezek egyikt a sebessg jelenti. Az elrhet kanyartempk hihetetlenek, s ez mindig is gy volt. Emellett fontos a veszly is, mert ez teszi izgalmass. Ez tette izgalmass a versenyzst rgen, s ma is ez teszi. Az autk persze biztonsgosabb vltak, s nem is szabad szemet hunynunk felette, ha trtnik valami. Mindig lpnnk kell, szerintem ez a helyes hozzlls” – zrta gondolatt.
A sirlyok utn most zacsk borzolta Vettel kedlyeit…2016.06.21. 21:06
Mi lesz a kvetkez? Sebastian Vettelt Kanadban egy tlsgosan nyugodt sirlypr bosszantotta, Azerbajdzsnban a zacskkkal gylt meg a baja…
Azok utn, hogy a kanadai versenyt kveten minden interjja sorn az t megzavar sirlyokrl beszlt, Sebastian Vettelt Bakuban is gyakran krdezgettk arrl, tart-e vagy tallkozott-e az utcai plyn is madarakkal. A vasrnapi versenyen azonban teljesen ms, hasonlan rendhagy akadllyal kellett szembeslnie – neki s Kimi Rikknennek is.
Tudniillik tmadtak a zacskk.
Utcai plyrl lvn sz, nem annyira meglep, hogy a htvge sorn szmos olyan „dolog” tnt fel az aszfalton, amit mshol nemigen lthatunk: az ers szl sok fagat trt le s fjt a plyra, amelyen azonban paprpoharak, zacskk is felbukkantak – st, a szombati szabadedzs utn mg egy macska is beugrott az egyik gumifal tetejrl, hogy sztnzzen…
A vasrnapi versenyen elbb Sebastian Vettel vrs Ferrarija orrn jelent meg egy kk manyag zacsk, majd Kimi Rikknen hajtott keresztl egy darabon, amely aztn felfggesztsn lobogott.
Tl nagy htrnyt nem jelentett szmukra: Vettel a zacskval egytt elzte meg Daniel Ricciardt – de a futam utn gy sem ment el sz nlkl az eset mellett. „Mg szerencse, hogy nem az arcomban landolt, mert gy nem sokat lttam volna. Br gy legalbb eldobhattam volna” – vicceldtt a nmet. „Hinyoznak a szemetesek. Nagyon sok szemt – manyag szatyor, zacsk – hevert a plyn. Ebbl, mint az n esetemben is, lehet baj, s alakulhat sokkal rosszabbul is – pldul ha a htsbe ragad valami.”
Azok utn, hogy az FIA v vge ta tiltani tervezte a sisakrostlyt vd flik eldoblst a plyn, s csak hosszas huzavona utn ltta be, hogy az elkpzels megvalsthatatlan, legalbbis bizarr, hogy a kis flik tbbszrst kitev zacskk kszltak a plyn…
Persze ennl bizarrabb dolgokat is lthattunk mr F1-es plyn. A 2002-es Brazil Nagydj els krben pldul miutn Juan Pablo Montoya vesztesen jtt ki a Michael Schumacherrel megvvott kkemny csatbl, mr vezetszrny nlkli Williamsre egy paprsrkny akaszkodott fel dszknt…
Arrivabene: Vettel s Rikknen jobb autt rdemel ennl2016.06.20. 17:50

A Ferrari kezdi beltni, vannak hinyossgai idei karosszrija tern. Maurizio Arrivabene s Sebastian Vettel szerint is ezen a tren a legnagyobb a lemaradsuk a Mercedesszel szemben.
Kanadban mg megszorongatta a Mercedest, Bakuban viszont eslye sem volt ellenk a Ferrarinak. A nmetek egsz htvgn kimagaslan dominltak. Br a tbbi Mercedes-motort hasznl csapat formja azt mutatja, e nagy klnbsg fknt az erforrsok kztti differencira vezethet vissza, Maranellban mgis kezdik beltni, hogy nem(csak) a motorjuk, hanem a karosszrijuk szorul jelents fejlesztsre.
Sebastian Vettel mr az els krkben tetemes htrnyt szedett ssze az len a meznytl ellp Nico Rosberggel szemben, aki aztn ksbb knyelmesen oszthatta be energiit. „Olyan gyorsan elhzott az elejn, hogy utna a fl versenyen keresztl mr nem is lttam t” – llaptotta meg a nmet.
Majd okkeressbe kezdett. Vettel mr szombaton hangslyozta, nem a motorern mlik, hogy ennyire lemaradtak, sokkal inkbb az aerodinamikai hinyossgaikon. Vasrnap is errl beszlt, kiemelve, hogy az egyenesekben is az autjuk ltal termelt kis leszorter kompenzlsa miatt vesztettek idt. „Egyfell a plyn mlt. Az idmrn egszen sokat vesztettnk az egyenesben, s tudjuk, hogy a Mercedes egy krn igencsak fel tudja tekerni a motorjt. Taln tl sok szrnnyal mentnk, de valjban a lass kanyarokban is vesztnk. Valamit nagyon okosan csinlnak, mert j a tempjuk a lass rszeken, kzben pedig jl kezelik a gumikat is. Neknk is ugyanilyen okosnak kell lennnk.”
Maurizio Arrivabene csapatfnk szerint nem krds, hogy az autjuk nem elg versenykpes. „Aggdom kicsit amiatt, hogy nem vagyunk elg gyorsak. A motorral nagyon elgedett vagyok, de a karosszria s az aerodinamika tern javtanunk kell” – hangslyozta. „Ha arra gondolunk, hogy lltunk pnteken, ez egy j eredmny. Ugyanakkor nyilvnval, hogy Sebnek s Kiminek jobb autt kell biztostani. Vettel egy igazi versenyragadoz, elg csak megnzni, milyen teljestmnyt nyjt. Nagyon fj, hogy nincs gyzelemre eslyes autja. Szerintem mindkt versenyznk remek teljestmnyt nyjtott Bakuban.”
A Ferrarinak idn fleg a lass tempj kanyarokban gylik meg a baja a Mercedesekkel s a Red Bullokkal: mr a barcelonai harmadik szektorban is ltszott, hogy kigyorstsaik nem elg jk, mechanikai tapads tern elmaradnak a kt rivlistl, radsul a leszorterejk sem olyan nagy, mint az vk. (rdekessg, hogy a Red Bull ezttal pp a tl lapos szrnyai miatt kszkdtt a gumikopssal, amire az egyenesben sszeszedett htrnyuk kompenzlsa miatt volt szksgk.)
Nem llhatnak le a 2016-os fejlesztssel
Arrivabent arrl is krdeztk, mi siklott flre pnteken, s mirt indultak neki ennyire mlyrl a htvgnek. „Nehz elmagyarzni, mennyire sszetettek ezek az autk. Nagyon nehz belltani ket, de azt mondom, javtanunk kell az aerodinamikn. Kicsit ki kell lpnnk a megszokott korltokon kvlre. Sokat beszlnk a gumikrl, s vilgos, hogy ez az egyik legfontosabb terlet. A napnl vilgosabb, hogy mely tren vagyunk lemaradva a Mercedestl – nem a motor tern.”
„Valahogy teht gy kell kihasznlnunk a forrsainkat, hogy ezen a terleten rjnk el javulst. Mg nem rezzk lefutottnak ezt a bajnoksgot. Ezrt is tartom abszurdnak, hogy folyton 2017-rl krdezgetnek. A 2016-os szezon kzepn tartunk, s mindent bele akarunk adni. Nem szabad mg a kvetkez vrl beszlnnk.”
Hogy a Ferrari nem lltja le idei fejlesztseit, ugyanakkor nmikpp a fellrl rkez nyomsnak is ksznhet. Sergio Marchionne elnk v eleje ta gyzelmeket vr tlk, s amg ezt nem teljestik, nem ismerhetik el veresgket.
Mr csak azrt sem, mert Marchionne vasrnap Bakuba rkezvn maga is kijelentette, kzdeni kell. „Termszetesen van mg munknk az autn, de Ausztriban biztosan egy msfajta autt fogunk majd ltni. Ha alaposabban megnzzk, a lgy gumin, egy szinten lltunk a Mercedesszel. Csak a gumikezels s a leszorter krdse az egsz – ezeken kell dolgoznunk. De bzom benne, hogy sikerlni fog. A szezon tovbbra is nyitott” – mondta optimistn.
Az elnk szerint teht van mg esly a bajnoki sikerre. „Ha a mai trtnseket nzzk, elg nehznek tnhet. De ha azt nzzk, mennyire sikeresen dolgozunk, akkor azt mondom, vrjuk meg,hogy llunk a szezon vgn. A csapat mindent belead, harcolni fog.”
Ms krds, hogyan kezd el nyerni a vrs csapat, ha eddig nem sikerlt neki. „Nem csak a gyzelmeken mlik, tbb pontot kell szereznnk ahhoz, hogy megelzzk ket, ilyen egyszer. s pozitvnak kell maradnunk” – adta meg a nem tl konkrt receptet Arrivabene.
Vettel mindenesetre megfogadja tancst, s hiszi, Ausztriban ismt minden mskpp lesz. „Tavaly j versenynk volt ott, s csak a vgn maradtunk le a dobogrl a Williamsszel szemben. Ilyen tekintetben van mit jvtennnk. Szerintem az a plya fekszik majd neknk. Lesz pr jtsunk is, s taln nyomst gyakorolhatunk a Mercedesre” – bizakodott a nmet.
Vettel szerint vicc, Alonso ellenzi a rdis szigort2016.06.20. 17:49

jra kzppontban a rdis szably. Bakuban kt vilgbajnoknak is meggylt a baja a bonyolult motorral s az idn bevezetett szigorral – a paddockban sokan rtelmetlennek tartjk a szigort.
Az idei vben az FIA konkrt listt ksztett a csapatoknak arrl, milyen jelleg zenetek hangozhatnak el a csapatrdiban, valamint jelenhetnek meg boxfalnl kitett tblkon. A szably rendkvl szigor, eredeti clja pedig az volt, hogy elejt vegye az elmlt vekben ersd kritikknak, melyek szerint a versenyzk tvvezrelt bbokk vltak, akiknek a mrnkk diktljk, mit hogyan kell csinlniuk a plyn.
Csakhogy ez a szably most gy tnik, visszattt. Bakuban Lewis Hamilton hossz krkn t volt knytelen a lehetsgesnl jval lassabb tempban haladni, mivel problma addott motorbelltsval, s hiba krdezskdtt, csapata nem mondhatta meg neki, mit kell tennie. A hajrban aztn Kimi Rikknen is hasonlan jrt, s Sergio Prez meg is elzte t.
„Ugyanaz a gond, mint az elz versenyen?” – tette fl a keresztkrdst Rikknen. „Nem mondhatom meg, Kimi” – rkezett a kibrndt vlasz. „De egy igent vagy nemet biztos mondhatsz” – prblkozott a finn vilgbajnok. Hiba.
Lewis Hamilton a futamot kveten bevallotta, fogalma sincs, vgl hogyan olddott meg a problmja, azt azonban hangslyozta, a versenynek nem hogy nem tett jt, inkbb csak rtott, hogy egy buta szably miatt nem bocstkozhatott csatba az eltte haladkkal.
Nico Rosberg szmra jval egyszerbb volt a problmamegolds. „Mindkettnknek gondunk volt az ervel, a teljestmnnyel. Akkor ez elg nyilvnval volt. Mivel azonban rdis tilalom van rvnyben, nem mondhattk el neknk, mirl van sz pontosan. Csak annyit mondtak, gond van a belltssal, de hogy melyikkel, azt nem tudhatod. n tudtam, melyikrl van sz, hasznltam a legvalsznbb kapcsolt, kikapcsoltam, s onnan tkletesen mkdtt.”
Megkrdeztk tle, ez mennyiben ksznhet annak, hogy alaposan felkszlt az effle helyzetekre. Nem titkolta, ezttal nem ppen ezen mlt. „Mivel ez nagyobb kihvs el llt minket, muszj tbbet foglalkozni vele. Emiatt el is mlyltem ebben a tmban. Abban mr nem vagyok biztos, hogy ebben a konkrt esetben ez segtett nekem, de ez egy olyan terlet, ami csak mg nehezebb teszi a dolgunkat, egy j kihvs, s szerintem ez j” – nyilatkozta.
Vgl hozztette, elgedett az j szablyozssal.
Vettel: Ez egy vicc!
Sokan viszont mskpp vlekednek. Sebastian Vettel viccnek, Fernando Alonso pedig rtelmetlennek nevezte a rdis szigort. „Ha az szinte vlemnyemre kvncsiak, azt mondom, ez egy vicc, mivel semmin sem vltoztat igazn. Sok mindent megkrdeznl, de nem teheted. Kzben pedig k is sok mindent mondannak, de nem mondhatjk. Vgl is nem fogsz gyorsulni attl, ha megmondjk, mi trtnik. Mi mskpp ltjuk ezt, mint egyesek. Valjban semmi mson nem vltoztat, csak azon, hogy kevesebb rdis zenet megy a kzvettsekben, s ezltal az emberek is kevesebbet kapnak” – vlekedett Vettel.
„n mr az elejtl fogva gy gondolom, hogy ennek a szablynak nincs sok rtelme” – nyilatkozta Alonso. „Ideadnak neknk egy rhajt, hogy mindenfle technolgival flszerelve vezessk el, aztn meg nem kaphatunk informcikat. Nha nehz rjnni, mi lehetne a megolds, mit kne tennnk az autval. Taln a jvben meg kne vizsglnunk ezt.”
A bonyolult motorbelltsokra vonatkozan Daniel Ricciardo szvesen venne egy kicsivel tbb segtsget. „n minden szksges informcit megkapok. Arra kvncsi vagyok, mit csinlnak a tbbiek krlttem, milyen gumin milyen idket mennek. A sajt tempmmal tisztban vagyok. De a fkezsi belltsok s mdok tern nincs gond. Ha a motorbelltsokrl van sz, mechanikai dolgokrl, akkor viszont szksg lenne az tmutatsra, mivel azt sem tudom, hogy nz ki a motorunk…” – mondta nevetve.
Wolff: Vagy tanulsz, vagy fellvizsglod a szablyokat
s nem csak a versenyzk rzik gy, hogy az FIA a szablyozs tern taln tesett a l tloldalra. Rob Smedley, a Williams vezet mrnke szerint is flslegesen neheztik meg az letket. „Szerintem idnknt elg nehz, fleg amikor nem a teljestmnnyel kapcsolatos zeneteket akarsz tovbbtani, de sokszor a biztonsggal vagy a megbzhatsggal kapcsolatosok esetben is. Szerintem ez mindenki lett csak nehezebb teszi kicsit. De az FIA-n mlik minden. k meghatrozzk, mit mondhatunk s mit nem. De igen, jobb lenne kicsit visszavenni ebbl” – vlekedett a Ferrarinl mg versenymrnkknt dolgoz brit.
Toto Wolff szerint kt t ll az F1 eltt. „Azrt vezettk be ezt a szablyt, hogy kiszmthatatlanabb tegyk a versenyzst. Nem akarjuk, hogy a versenyzket a mrnkk irnytsk a boxfalrl. Most ennek a hatst ltjuk. Van egy versenyznk, aki kpes lenne ell autzni, de magtl nem tud boldogulni a technolgival. Kt lehetsg van: vagy megtanulod a technolgit, ami nehz, vagy fellvizsglod a szablyt. Ezek a modern autk a modern erforrsokkal risi ert s energit kapnak az elektromotorbl. Termszetesen ez sokkal bonyolultabb teszi a dolgot, mint hsz vvel ezeltt volt. De kt megolds ltezik, s ki kell tallnunk, melyik a jobb” – nyilatkozta.
Hamilton vgl az 5., Rikknen pedig a 4. helyen zrta az Eurpa Nagydjat.
Vettel ezttal nemet mondott a Ferrari taktikai tervre2016.06.19. 18:37

Ezttal Sebastian Vettel mondta ki a vgs szt a Ferrari stratgijban, s sszessgben elgedett lehetett. Igaz, ezttal nem ezen mlt, milyen eredmnyt rt el.
Kanada utn kln figyelem vezte a Ferrari taktikzst Bakuban, mivel az olaszok idn nem mindig lltak a helyzet magaslatn ezen a tren. Helyzetk Azerbajdzsnban viszonylag egyszer volt, hiszen a mezny nagy rsze egyetlen killst tervezett.
Ms krds, hogy a futam elejn Sebastian Vettel csak a harmadik helyen haladt Daniel Ricciardo mgtt, aki viszont meglepen korn, mr a 7. krben kerkcserre sietett. A Ferrari ekkor szlt a ngyszeres bajnoknak, elrbb kellene hozniuk a killsukat, hogy elkerljk az elvgst. Vettel azonban sztneire hagyatkozva jelezte, nem tartja ezt j tletnek. Idn elszr krdjelezte meg csapata taktikai tlett – s vgl kiderlt, jl rezte. A Red Bullok egsz futam alatt kszkdtek a gumikkal, vgl pedig nem hogy rjuk, de mg a mgttk vgz rivlisokra sem jelentettek veszlyt.
„Javasoltk, hogy jjjek ki korn, de n jnak reztem a gumikat, s gy dntttnk, inkbb kint maradunk s vllaljuk a Red Bull elvgsnak kockzatt. Kiderlt, hogy j volt a tempnk a szuperlgy gumin, ami brta is. Nyilvn vesztettem egy pozcit Kimivel szemben, de nagyon sportszer volt a csapat szempontjbl, hogy elengedett. Onnantl pedig mr csak annyi volt a feladat, hogy ellpjek a mgttem lvktl. A Force India jelentett fenyegetst. Hogy Lewisszal mi volt a gond, nem tudom, de a Mercedes htvgi tempjt ltva biztosan volt valami gondja.”
A krdsre, egy jabb rossz stratgiai dntst kerltek-e el neki ksznheten, Vettel ugyanakkor hrtott. „Rossz dnts, j dnts – egyltaln nem szmt. Ha korbban jttem volna be, akkor nem lett volna esly az elvgsra, s azonnal megszerzem a msodik helyet a plyn. A vgn viszont lassabb lettem volna, mivel a gumim mr rgebbi lett volna. De sszessgben rltem, hogy vllaltuk a kockzatot. Hittem, hogy a plyn is megelzhetjk a Red Bullt – csak annl jobb lett volna. Radsul a vgn frissebb gumikkal mentnk volna jobb tempt.”
Kimi Rikknen ekzben Ricciardo utn llt ki kereket cserlni, s br a hajrban motorbelltsval kzdve lassult le, rszben a 8 krrel rgebbi gumijnak is ksznhette, hogy nem tudott elhzni a mgtte rkez, vgl t a plyn is megelz Sergio Preztl.
Ami Vettel msodik helyt illeti, a nmet gy rzi, ennl jobb eredmnyt ezttal nem rhettek volna el. „Relisan nzve eslynk sem volt. Nico rlt mdjra hzott el az elejn, n csak prbltam tartani a helyem. Igazn meglepett, hogy nem volt biztonsgi auts fzis. De nagyon ersek voltak ma, j htvgjk volt, nagyon j tempjuk. Viszont mi a pntek utn remekl dolgoztunk. Csak azt sajnlom, hogy nem jtt ssze a ketts dobog. Mindent megtettnk” – nyugtzta elgedetten.
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|