Vettel: rtjk, hogyan reagl az aut2018.03.01. 19:14
Vettel elmondta, ksznheten a hideg s csapadkos idjrsnak, „csak pr vlaszt kaptak” az elmlt napokban, gy „sok munka vr rjuk jv hten”. „rtjk, hogyan reagl az aut”, mondta a nmet vilgbajnok, „de mg nagyon sok kilomtert kell megtennnk, hogy mg tbb dolgot megrtsnk az autval kapcsolatban”.
Nem is csoda, hogy nem sok mindent visz magval az els tesztrl. „Nem sok mindent; j els benyomst a kocsirl… s tli kabtot”.
Ezek utn arra is kitrt, mit vr a jv heti teszttl. „Elszr is, szeretnm levenni a tli kabtot! Remlem, folyamatosan lehet majd krzni, jk lesznek a plyaviszonyok, hiszen az lesz az utols teszt Ausztrlia eltt, szval nagyon fontos, hogy rrezz a dolgokra, j rzseid legyenek az autval kapcsolatban. Mg van ngy napunk tesztelni, teht maximalizlni kell ket, hogy olyan sokat rtsnk meg, amennyit csak lehet.”
Lehetsges, hogy a Ferrari megismtelje az ugrst, amit egy ve? „Brmi lehet, de mg nem tudom a vlaszt a krdsre”- fejtette ki. „Eddig jl llnak a dolgok, de mindenki nagyon keveset ment. Nagyon nehz megtlni – nemcsak magunkat, hanem a tbbiekhez viszonytva is.”
„De ez nem is fontos az els hten. Ilyenkor csak futtatni akarod a kocsit. Ez is nehz, mert nem sokat voltunk plyn”- rtkelte.
Ami az eslyeket illeti, nem krds, hogy „a Mercedes a favorit idn”, s „remek lenne, ha nagyon kzel tudnnk lenni hozzjuk, kzelebb, mint tavaly”, bizakodott. Legutbb 2013-ban nyert cmet Vettel, ami egyre tvolibb, ahogy telnek az vek.
„Igen… Elkerlhetetlen, hogy mindenki regszik, de mindig is tl hossz, ha tbb mint egy v telik el kt cm kztt. Biztosra akarsz menni, hogy megvded s jra cmet szerzel. Ez a clunk – az, hogy visszahozzuk a cmet Maranellba.”
Vget rt az els Barcelona Teszt2018.03.01. 19:01
Vget rt az els Barcelona Teszt, utols napja is.. Sebastian Vettel legjobb ideje: 1:20.241 . A nmet pilta 120 krt tett meg a barcelonai plyn.
1 Lewis Hamilton (GB) Mercedes 1:19.333
2 Stoffel Vandoorne (Bel) McLaren-Renault 1:19.854
3 Sebastian Vettel (Ger) Ferrari 1:20.241
4 Kevin Magnussen (Den) Haas-Ferrari 1:20.317
5 Fernando Alonso (Spa) McLaren-Renault 1:20.929
6 Carlos Sainz (Spa) Renault 1:20.940
7 Lance Stroll (Can) William-Mercedes 1:21.142
8 Sergio Perez (Mex) Force India-Mercedes 1:21.973
9 Max Verstappen (Ned) Red Bull-Renault 1:22.058
10 Pierre Gasly (Fra) Toro Rosso-Honda 1:22.134
11 Nico Hulkenberg (Ger) Renault 1:22.507
12 Valtteri Bottas (Fin) Mercedes 1:22.789
13 Charles Leclerc (Mon) Sauber-Ferrari 1:22.808
14 Marcus Ericsson (Swe) Sauber-Ferrari 1:23.825
15 Sergey Sirotkin (Rus) Williams-Mercedes 1:31.979
Alonso reklmkre volt az egyetlen a tesztnapon2018.02.28. 18:26
Egyedl Fernando Alonst s a McLarent rdekelte a napi elssg megszerzse szerdn Barcelonban. A spanyol reklmkrvel az len zrt, m rdemi esemny nem trtnt.
1. Fernando Alonso McLaren-Renault 2:18,545 11 esgumi
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer id nlkl ------ 2 esgumi
3. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda id nlkl ------ 2 esgumi
4. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari id nlkl ------ 1 esgumi
5. Robert Kubica Williams-Mercedes id nlkl ------ 1 esgumi
6. Kimi Rikknen Ferrari kr nlkl
7. Sergio Prez Force India-Mercedes kr nlkl
8. Nico Hlkenberg Renault kr nlkl
9. Lance Stroll Williams-Mercedes kr nlkl
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari kr nlkl
11. Lewis Hamilton Mercedes kr nlkl
Sebastian Vettel, Ferrari, 1. hely - 1:19.6732018.02.27. 19:14
A mai tesztnapot Sebastian Vettel nyerte meg a Pirelli lgy keverkvel, ugyanakkor ez a teszt sem volt tl mrvad a nagyon hideg idjrs miatt.
Sebastian Vettel, Ferrari, 1. hely - 1:19.673
„sszessgben ez egy nagyon hideg nap volt, de mindenki ugyanabban a hajban evezett. Ilyen krlmnyek kztt klnsen nehz a tesztels. Ha azonban megnzzk, hogy majdnem 100 krt mentnk ma, nem lehetnk tlsgosan szomorak. De az is igaz, hogy nagyon nehz volt a gumikkal a munka. Mindenki ugyanazzal a problmval kszkdik, amikor is 3-4C mellett kell krzgetnnk. Ekzben az aszfalt is csak 10C-os, ami mindennl alacsonyabb.”
„A Forma-1-ben nem ilyen krlmnyekhez vagyunk hozzszokva. Ezek a technikk nem erre vannak tervezve, kezdve a gumikkal, amiket sokszor mg ennl sokkal melegebb krnyezetben is nehz felmelegteni. Szval nem knny…”
„Mi azonban amiatt vagyunk itt, hogy a maximumot hozzuk ki a lehetsgeinkbl. Mg akkor is, ha ez egyltaln nem knny. Az autnk megbzhatan futott, s ez j hr. gy tnik, hogy megtettnk egy lpst elre. Ami pedig a teljestmnyt illeti, mg nem tudom… De az aut jl mkdik, s minden knyelmes vele.”
„Remlem, hogy jobb lesz a csomag, mint 2017-ben volt. De most mg nehz megmondani ezt, radsul hidegebb is van, mint tavaly, s az aszfalt is teljesen ms. Sok olyan dolog van, ami most eltr korbbrl. Lehetetlen sszehasonltani.”
„n most szemly szerint csak abban bzok, hogy a kvetkez kt nap jobb lesz, s a jv hten mg tbbet fogunk tesztelni. Szksgnk van erre az aut miatt, de azt nem tudom, hogy az SF71H mennyit fog vltozni Ausztrlira. Elszr teljestsk a programunkat, s tegyk meg a lehet legtbb krt, aztn megltjuk. Ezt kveten tudunk csak a teljestmnyre koncentrlni.”
„Nehz megtlni azt, hogy a tbbiek mit csinlnak, de szerintem mindenkinl ugyanazok a problmk kerlnek el.”
A Forma-1 teszt msodik napja befejezdtt2018.02.27. 18:36
Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, a legjobb krideje: 1:19.673 volt, s a nmet pilta 98 krt tett meg.
VET 1:19.637 (98)
BOT 1:19.976 (94)
VAN 1:20.325 (37)
VER 1:20.326 (67)
SAI 1:21.212 (65)
GAS 1:21.318 (82)
KUB 1:21.495 (48)
SIR 1:21.822 (52)
OCO 1:21.841 (79)
LEC 1:22.721 (81)
MAG 1:22.727 (36)
„A Ferrari l!” – interj Sebastian Vettellel!!2018.02.27. 18:30
Ez a 12. szezonja a Forma–1-ben. Mg mindig rzelmes pillanat egy bemutat?
Sebastian Vettel: Igen, termszetesen. Egsz tlen ott voltam, magam is kivettem a rszem a munkbl, folyamatosan krdezgettem, milyen lesz az j aut, mit mondanak a szmok, hogyan nz ki. s amikor az ember elszr ltja egy darabban az j autt, az klnleges rzs, hiszen ilyenkor ll ssze minden.
Milyen szerepe van egy versenyznek az aut fejlesztsben?
Vettel: A zr szakaszban mr nem olyan nagy, de az elejn igen. Akkor megvizsgljuk, milyen volt az elz aut, mi volt benne j, mi nem stimmelt, a legtbb visszajelzst ilyenkor mi, a versenyzk adjuk. Ilyenkor nagyon fontos, hogy mit mondunk, mi tetszik neknk s mi nem, ez hatrozza meg az j irnyt. Ksbb, amikor mr a megvalsts, a tervezs, az egyes elemek rszletei jnnek, ezeken a terleteken termszetesen mr nem mi vagyunk a szakrtk.
Mi nygzte le leginkbb az j aut kvlrl lthat rszleteiben?
Vettel: Elsknt nyilvn a glria ti meg az ember szemt, de ez a fejleszts szempontjbl nem fontos, mivel mindenki nagyjbl ugyanolyan, standardizlt eszkzt hasznl, legfeljebb ms sznben. Nlunk idn szerintem a legnagyobb klnbsget a rszletekre val odafigyels jelenti, az, ahogyan minden mindennel sszefgg. Ezen a tren nagyot lptnk elre idn, mindent letisztztunk, leegyszerstettnk. Ezltal egy kis helyet tudtunk nyerni, aminek kvetkeztben mg radiklisabbak lehettnk a tervezs terletn. Ez szerintem kvlrl is remekl lthat: az oldaldobozaink mg agresszvebbek, mint egy ve voltak. Emellett sok apr rszlet van, amit elsre taln szre sem vesz az ember. A legfontosabb, hogy az aut nagy egszknt jl mkdjn, s remlem, hogy hamarosan bebizonyosodik, hogy gy is van.
Miben kellett a legnagyobbat elrelpni?
Vettel: Egy kicsi mindenhol hinyzott. Az autnk nagyon j volt, a motorunknl sem hinyzott olyan sok, de vgl ez is pp elgnek bizonyult. Emiatt nem ltezik egy adott pont, amin javtanunk kellett, nagyobb teljestmnyre, jobb hatkonysgra volt szksg, az aut sosem lehet elg knny, ami idn kiemelten fontos a glria miatt, tovbb ott a hosszabb tengelytv. Sok rszleten kellett dolgoznunk, hogy javulni tudjunk, s hamarosan kiderl, hogy mennyire sikerlt.
A falon ott vannak a Ferrari eddigi bajnokainak a foti, htrbb pedig az n…
Vettel: n mg nem voltam vilgbajnok a Ferrarival… Itt valami nem stimmel, nekem nem kne itt lennem felragasztott figuraknt… (nevet)
Igen, de az arckpe ott van a bajnokok utn. Mi teszi optimistv, ami miatt gy rezheti, hogy 2018 az n ve lehet?
Vettel: Ez egy hossz v lesz. A tavalyi vzr mg kzelebb van, mint a mostani v vge, teht nagyon hossz t ll mg elttnk. Az j aut bemutatsa az els apr lps. Bzunk benne, hogy az alapok legalbb olyan jk lesznek, mint tavaly voltak, aztn erre prblunk ptkezni. A motorszablyok vltoztak, hrom motorral kell boldogulnunk, teht azoknak tbb kilomtert kell teljestenik. Sok tnyez van idn, ami klnbsget jelenthet, az viszont eddig sem volt titok, hogy mekkora kihvs ll elttnk. Ha a vgn sszejnne, az fantasztikus lenne, de egyelre errl nem lehet mg beszlni.
A Ferrari egy kvlll, a Mercedes pedig tovbbra is a mrce?
Vettel: A Mercedes nyerte az elz bajnoki cmeket, gy muszj, hogy a Mercedes legyen a mrce mindenki szmra. Azt nem gondolnm, hogy mi a kvlllk szerept tltennk be. Szeretnnk az lre kerlni, de a favorit mindenkpp az elz v vgn a legersebb csomaggal rendelkez Mercedes. Aki kzel kerl ahhoz, hogy legyzze a Mercedest, szerintem egszen j helyzetbe kerl. Hogy mennyire, az viszont csak az els versenyek alapjn derl ki.
Sergio Marchionne elnk a tlen azt nyilatkozta, hogy Sebastian Vettel tavaly igen mediterrn stlusban, dliesen viselkedett, de levonta belle a tanulsgot. Mire gondolhatott ezzel, s milyen tanulsgokat vont le, kellett levonnia?
Vettel: Szerintem teljesen normlis, hogy az ember rzelmeket mutat az autban lve, ez is hozztartozik. Termszetesen mindannyiunknak mehetett volna jobban is, kellett is volna jobban mennie, de ez mr a mlt, mi elre tekintnk. Az ember mindig tanul valamit – legalbbis tanulnia kellene… n magam is prblok javulni, javtani a teljestmnyemen, magasabbra akarom helyezni a lcet.
Mit zenne a tifosi szmra?
Vettel: J tudni, hogy mgttnk llnak, tmogatnak bennnket. Most, a bemutatra is sokan eljttek, pedig Maranellban esik a h. Integettek a versenyzknek, hoztk a nagy transzparensket, a paripa pedig gaskodik. A Ferrari l, rezni a lelkt. Nincs tl meleg, de az emberek kint vannak, minden jt kvnnak neknk. Nyilvn nnepelni akarnak, ez nem is krds. Mgpedig az els helyet, nem a msodikat vagy a harmadikat. Nekem volt lehetsgem ltni, hogy a gyr mennyire kemnyen dolgozik, meglls nlkl, mg htvgn is. Hihetetlen ltni, mennyire elszntak, mennyire kszek brmire a csapatrt s azrt, hogy boldogg tegyk a tifosit.
Azt mondta, a mrnkkkel a tbbi autrl is beszlnek. n szerint ez ismt egy prharc lesz a Ferrari s a Mercedes kztt, vagy valaki ms is odarhet?
Vettel: Nehz megmondani. Sz sincs arrl, hogy megnzzk az autk kpeit, s megllaptjuk, melyik a j. Vrnunk kell a plyatesztekig, ott mr kicsit tbbet ltunk. Pldul az autban lve azt, hogy elhzunk tlk, vagy megelznek minket. A plyn nyilvn figyeljk, mit csinlnak a tbbiek, hogyan fekszik az ton a msik aut, s ebbl rzed a klnbsget, de erre mg vrnunk kell. Amikor szoros a verseny ell, az mindig izgalmasabb, de az idelis forgatknyv az lenne, ha ell lennnk, elhznnk, a tbbiek pedig nem tudnnak mit kezdeni! Nem zrkznk el ettl, st, ez a f clunk: a legjobb autt akarjuk pteni a legersebb motorral, s gyzelmet gyzelemre halmozni. Nemcsak egyet, hanem egszen sokat. De muszj a fldn maradnunk. Szerintem jl dolgoztunk, de hogy hogy llunk, azt mg nem tudjuk.
Holnap teszt!2018.02.25. 20:24
A 2018-as Forma-1 teszt els napja holnap kezdett veszi a Circuit de Barcelona-Catalunya plyn! 🏎
Kimi Raikkonen lesz az els pilta, aki holnap /htfn/ elsknt plyra viszi a SF71H versenygpet.
Sebastian Vettel kedden (februr 27.-n) s cstrtkn (mrcius 1.-jn) fogja vezetni az j ferrarit.
"Gratullok a nmet jgkorong csapatnak!2018.02.25. 20:24
Sebastian is figyelemmel kvette a Tli Olimpit, ahol a mai napon Oroszorszg s Nmetorszg jtszott egyms ellen jgkorongban. risi csatban, de vgl az orosz csapat nyerte meg a tli olimpia hokitornjt. Sebastian hivatalos oldaln gratullt a nmet csapatnak. 🤗
"Gratullok a nmet jgkorong csapatnak!
A csapat szenzcis teljestmnyt nyjtott. Kiemelkeden jtszott, de vgl csak a msodik helyet rtk el. A csaldottsgrl nem kell beszlni. Ez egy trtnelmi esemny volt. Lelkesen kvettem vgig a jtkokat.
Sebastian"
Vettel alig vrja, hogy plyra hajtson az j SF71H-val2018.02.24. 09:21
A Ferrari nmet versenyzje, Sebastian Vettel elgedettnek tnt j versenyautjval, mikor azt cstrtkn bemutattk a mdinak Maranello-ban. “Azt hiszem nagyon klnleges mindannyiunk szmra itt llni” – mondta Marc Gene-nek, a csapat korbbi teszt- s fejlesztpiltjnak, aki szintn rszt vett az esemnyen.
“Alig vrjuk, hogy kigurulhassunk vele a plyra, hogy lssuk, hogy mkdik az aut, hogyan viselkedik” – mondta Vettel. “gy gondolom, ez az aut nagy elrelps a tavalyihoz kpest, szval nzzk meg, milyen rzs vezetni” – folytatta. “Erre a vlaszt mindannyian szeretnnk megkapni, majd onnan elindulni.”
“Az biztos, hogy sok erfeszts trtnt, figyeltek a rszletekre sok olyan terleten, ahol krdseket vetettem fel, majd k elmagyarztk nekem. Ez lenygz. “Az igazi varzslat a felszn alatt trtnik, de minden apr rszlet fontos, minden apr rsz vltozst hozhat.”
A mai napig Vettel csak egy lsprbn vett rszt az autban. Amennyire egy ilyen rutin eljrs az elkvetkez dolgok jele s hordozja lehet, ebbl az SF71H gyztesknt kerlt ki. “Nagyon puha s knyelmes ls volt, gy nem volt gond” – mondta. “Azonnal jl reztem magam. “A kisebb dolgok minden vben nyilvnvalan megvltoznak” – jegyezte meg. “Az alvz vlt a leginkbb tlthatv az elmlt vi szablyozs miatt, de az lspozci mindig egy kicsit ms. Fontos, hogy knyelmesen rezze magt benne az ember.”
Cstrtkn, a spotlmpk fnyben csillog autt ltva a ngyszeres vilgbajnok mg inkbb vgyik r, hogy birtokba vehesse az SF71H-t. “Ez most nyilvnvalan az az id, amikor ltod az autt, s minden kszen ll” – mondta. “Teht bele akarsz lni, kihajtani vele a plyra, s menni!”
Vettel klnsen rlt, hogy a Ferrari munkatrsai rszt vettek az SF71H hivatalos mdia bemutatjn Maranellban. “Nagyon j, hogy mindenki itt van. Sok rnyi elvgzett munka van ebben, ami megtrl. Nem csak a szezonon kvl s tlen, de mg a tavalyi v nagyon korai szakaszban indult el az j projekt. Azt hiszem, most arra vrnak, hogy megmondjuk, milyen rzs az j autban lni!” – tette hozz nevetve a nmet.
Talpig vrsben rkezett meg a Ferrari SF71H!2018.02.22. 18:04
A Mercedes utn egyik nagy ellenfele, a Ferrari is leleplezte vadonatj autjt. Az SF71-H nevet kapta, s valban teljesen vrs lett.
A legtbb rivlissal ellenttben a Ferrari hagyomnyosnak mondhat bemutatn leplezte le idei versenyautjt, mely az elzhz hasonl nvadsi mdszert kvetve az SF71H nevet kapta, melyben az SF a Scuderia Ferrarira, a 71-es szm a mrka alaptsa ta eltelt idre, a H pedig a hibrid hajtsra utal.
A korbbi F1-es versenyz, Marc Gen ltal vezetett bemutatt tbb szerencss szurkol, kztk egy magyar hlgy is lben tekinthette meg a kznsg soraiban lve.
Az j masinrl egy rvid vide utn hullt le a sttsg leple. A vrakozsoknak megfelelen vltozott a fests, az eddig hasznlt fehr sv a motor kiegszt bortsra szorult vissza, a szrnyak idn piros sznt kaptak – akrcsak az j, lgterel elemmel elltott glria.
Az aut megtartotta sajtos kialakts oldaldobozt, melyen a lgbemlket a szintn Ferrari-motort hasznl Sauberhez hasonlan, mgis ms mdon megosztottk. Az j masina emellett szemmel lthatan igen meredeken meg van dntve, oldaldobozait pedig nagyon karcsra szabtk.
Maurizio Arrivabene mindenekeltt a csapat munkjrt mondott ksznetet. „Ahogy az j aut mellett llok, elsknt az itt jelenlv emberekre, az szenvedlykre, a cg irnt rzett tiszteletkre gondolok, az ltaluk elvgzett munkra. Elemrl elemre ptettk meg elmletben s gyakorlatban ezt az autt. Szenvedllyel, elhivatottsggal, rendkvli odaadssal. Kutattak, fejlesztettek, minden egyes rszletre odafigyeltek. Ez a maranelli emberek munkjnak gymlcse, ami egszen rendkvli. Ezt az autt a mi gyrunkban, Olaszorszgban gyrtottk, mely az orszgunk kivlsgt s rzelmeit is megmutatja. Szeretnk minden dolgoznak ksznetet mondani rte” – fogalmazott a csapatfnk.
Az olasz hangslyozta, „A holt szezon nem ltezik, csak legenda. Mr a szezon vge eltt elkezdtnk dolgozni ezen az autn. Mattia vezetsvel mr hnapokkal a szezon vge eltt elkezdtnk dolgozni a koncepcin. A tl folyamn, janurban s februrban pedig mg az utols rkban is mindenki kemnyen dolgozott, mert az aut minden egyes rszlett ellenriznnk kellett, hogy az a lehet legjobb legyen.”
Mattia Binotto technikai igazgat kiemelte, mivel sikeres volt a 2017-es autjuk, a mostanit annak az alapjaira ptettk meg. „Igyekeztnk megtartani az erssgeit, a koncepci agresszivitst, azaz egy olyan autt, amely korbban nagyon ers volt a lassabb plykon. De tudtuk, hogy a nagy tempj plykon viszont javtanunk kell a teljestmnyen, valamint a megbzhatsgon is.”
„A legnagyobb klnbsget a tavalyhoz kpest megnvelt tengelytv jelenti. Az oldals lgterelkkel mg agresszvebbek voltunk, itt is van eltrs az elz vhez kpest. s sszessgben a csomagols tern is fantasztikus munkt vgzett a csapat. Ha megnzzk, rendkvl karcs a kocsitest.”
A vrs sznt kap glria a maranelli mrnkk dolgt is megneheztette. „A glria a legszembetnbb vltozs. Biztonsgi okokbl vezettk be, s nemcsak a ltvnyt befolysolja, hanem a tervezsre is hatssal volt. Komoly hatsa volt az aut egyenslyra, tmegkzppontjnak megvltozsra, valamint a motor lgbemljnek lgramlataira, valamint a hts szrny fel tart ramlsokra is. Nagy hangslyt fektettnk arra, hogy minden jl mkdjn ezen a terleten” – magyarzta Binotto.
Kimi Rikknen sorozatban az tdik, sszessgben pedig mr a 8. szezonjt kezdi Maranellban, m az j aut bemutatsa mg ma is klnleges pillanat szmra. „Rendkvl sok munka van ebben az autban, sok-sok tervezs, munkark. n a mlt este lttam elszr egszben az autt, s ilyenkor mindig nagy az izgatottsg, s nagy megelgedettsget rznk. n mr alig vrom, hogy hamarosan vezethessem, mert csak akkor fogjuk ltni, milyen is valjban.”
Csapattrsa, Sebastian Vettel sem gyzte dicsrni csapattrsait. nemrg esett t az lsprbn. „Elsknt nyilvn azt rzed, hogy passzolsz-e az autba, vagy sem… Elg simn ment az lsprba. Minden vben vannak bizonyos vltozsok, mg ha a karosszria ugyanolyan is. De az lsi pozcin is mindig vltoztatsz, s fontos, hogy knyelmesen rezd magad. Nlam ez volt a helyzet. Ilyenkor, amikor ltod, hogy mr ksz az aut, mielbb ki akarod prblni, hogy lsd, hogy viselkedik a plyn.”
„Mr az elz szezonban elkezdtk ezt a projektet, rengeteg munka van benne. Most, hogy itt llunk, ez mindannyiunk szmra klnleges rzs, s mr azt vrjuk, hogy plyra vihessk, s megmondhassuk, milyen rzs vezetni, hogyan teljest, hogyan viselkedik. Most ezek a vlaszok a legfontosabbak. Nagy rszletessggel dolgoztunk az autn, s minden egyes aprsg nagy vltozst eredmnyezhet. Ez az aut nagy elrelps tavalyhoz kpest – megltjuk, hogy mkdik” – nyilatkozta az tdik bajnoki cmre hajt nmet.Az j autt a tervek szerint vasrnap Barcelonban jratja be a Ferrari.
A jv heti teszteket Kimi Rikknen kezdi, mg Sebastian Vettel kedden teljesti els tesztnapjn az SF71H-val.
|