Bemutattk a Forma–1 j hivatalos fcmzenjt. A tbb mint 3 perces mvet Hollywood egyik felkapott komponistja jegyzi.
Mrcius elejn tuddott ki, hogy a Forma–1 j tulajdonosai az idei arculatvlts jegyben felkrtk az amerikai filmipar egyik npszer zeneszerzjt, Bryan Tylert, rjon sajt fcmzent a kirlykategrinak. A mvsz kzssgi oldaln jelentette be, megtisztelnek rzi, hogy dolgozhat az ltala kedvelt sorozatnak. „letem egyik nagy lma vlik valra ezzel, mivel risi Forma–1-rajong vagyok” – hangoztatta.
Mve azta elkszlt, s mr tbb zeneszolgltat oldalra, kztk az Amazonra is felkerlt, tovbb mr a YouTube-on is meghallgathat. A motorhang-imitcikkal sznestett zene 3 perc 14 msodperces, stlusban nem ll messze az alkot filmes munkitl. Tyler tbbek kztt a Bosszllk: Ultron kora cm filmhez, a Thor- s Transformers-filmekhez, vagy ppen a Hallos iramban sorozathoz rt zent.
Az F1 korbbi kzlemnyben jelezte, a sajt zene megkerlhetetlen rsze a bajnoksg teljes megjulsnak. „j utakat keresnk, fel akarjuk frissteni a megjelensnket, a show hangulatt. A zene kulcsfontossg sszetevje a sport irnti rzelmeknek, s egy nemzetkzileg elismert tehetsget krtnk fel, hogy ksztsen j szignlt az F1 szmra.”
Lewis Hamilton lltja, nem ll rdekben pszicholgiai trkkket bevetni ellenfelei – pldul Sebastian Vettel – ellen.
A Ferrarirl csak annyit tudott, hogy piros, eredmnyeik pedig olyannyira hidegen hagytk, hogy csak a nap vgn, az jsgrktl tudta meg, milyen idt is rt el Sebastian Vettel. Ha tavalyi legfbb ellenfeleirl volt sz, Lewis Hamilton feltnen laznak s kzmbsnek mutatkozott a tli teszteken, tbbekben felkeltve annak gyanjt, hogy mris megkezdte a pszicholgiai hadviselst.
Tavaly maga hangoztatta, a Sebastian Vettellel vvott prharcnak egyik kulcst az jelentette, hogy bakui incidensk utn ellenfelvel szemben higgadt tudott maradni, s ezzel mentlis flnybe kerlt. Most mgis lltja, fel sem merlt benne a pszicholgiai trkkk alkalmazsa a nmettel szemben. „n senkivel sem jtszadozom. Amikor a plyra hajtok, eszembe sem jut brkivel is jtszadozni. Nem foglalkozom az ellenfeleim erssgeivel s gyengesgeivel. Csak arra hagyatkozom, hogy amikor cscsformban vagyok, brkit le tudok gyzni. Mr alig vrom az els versenyt, hogy lssam, idn valban ez lesz-e a helyzet” – jelentette ki, amikor a ferrarisrl krdeztk.
„Semmi sem fog vltozni. Kemnyek lesznk, mint a mlt vben voltunk. Nem tudom megjsolni, mi fog trtnni, vagy hogy mennyire lesz kemny a kzdelem, csak annyi biztos, hogy n mindenre felkszltem, brmi is jn velem szembe. Remlhetleg mosolyogni fogok kzben. Ersebb vagyok, mint tavaly, s ez j rzs.”
Br a korbban Fernando Alonsval s Nico Rosberggel is plyn kvli szcsatkba bonyold britrl tudhatjuk, hogy mindig van egy-egy szrs megjegyzs a tarsolyban, lltja, nem szereti a mentlis hadviselst. „n ilyesmit mg sosem csinltam” – jelentette ki, hozztve, a legnagyobb pszicholgiai jtszmja, hogy a plyn, a teljestmnyvel tri meg ellenfelei nbizalmt.
gy vli, nem is lenne elnys effle trkkkkel gyengteni msokat. „Nem gondolnm, hogy a legjobb sportolk le akarjk hzni a msikat, hogy ezzel rosszabb teljestmnyt nyjtsanak. Inkbb azt akarjk, hogy a legjobban teljestsenek, s ezzel bizonythassk, hogy k a jobbak. Ha valakit gy gyzl le, hogy az gyenge, az nem jelenti azt, hogy te vagy a legjobb. A legrosszabb pedig az, amikor elhiszed magadrl, hogy te vagy a legjobb, mikzben olyasvalakit gyztl le, aki a padln van.”
Hamilton mrpedig elhiszi, hogy a legjobb. „Ha a legjobb formmban vagyok s megfelelen felkszltem, akkor nem lehet problmm” – lltja. „Szeretnm, ha kiegyenltett lenne a kzdelem az ellenfelekkel, mert csak gy derl ki igazn, milyen apr klnbsgek vannak a versenyzk kztt. Szeretnm, ha az ellenfelek cscsformban lennnek, mert gy mg fjbb lesz nekik, ha legyzm ket.”
s ez termszetesen mg vletlenl sem pszicholgiai hadvisels.
Nem tartja reprezentatvnak Sebastian Vettel a Mercedes teszteken mutatott versenytempjt. gy vli, egyes csapatok a Pirellit is prbltk befolysolni gumihasznlatukkal.
A megszokottnl is nehezebb volt jsolni a barcelonai teszteredmnyekbl, m a ltottak alapjn a szakrtk s egyes csapatok is gy vlik, hogy a Mercedes valamelyest nvelni tudta elnyt 2017-hez kpest. Becslsek szerint autjuk 0,3-0,4 msodperccel lehet gyorsabb az ellenfeleknl, e szmtsokat pedig tbbek kzt a Valtteri Bottas s Lewis Hamilton ltal az utols kt napon teljestett versenyszimulcikra alapozzk, melyek egyrtelmen a csillagosok flnyt mutattk.
Sebastian Vettel szerint azonban nem szabad tlsgosan nagy jelentsget tulajdontani e versenyszimulciknak. „A Mercedes s a Red Bull egyetlen gumitpust hasznlt a versenyszimulcija sorn, amit egy nagydjon nem tehetne meg. Ennek hatsa van a stratgira, s tulajdonkppen a vgeredmnyre is” – rvelt a nmet.
s Kimi Rikknen az utols kt napon szinte egyforma „versenyt” futottak: mindketten a szuperlgy gumin kezdtek, majd kzepes etapok kvetkeztek. A Mercedes s a Red Bull ezzel szemben folyamatosan a kzepes tpust hasznlta.
Vettel csapata honlapjnak arrl is beszlt, nem tartja kizrtnak, hogy egyes istllk a gumihasznlat mdjval befolysolni akartk a Pirellit az v els felre vonatkoz gumivlasztsban. A msodik hten feltn volt, hogy a Mercedes hts abroncsain gyakran jelentek meg mretes hlyagok, ami miatt velk kapcsolatban krds, mennyire okoznak majd nekik gondot a puhbb keverkek. A ferraris viszont nem biztos abban, hogy a cmvd mindent megtett a hlyagosods elkerlsrt.
„Az ilyesmi szerintem normlis, az els pr tesztnapon minden csapat prblja elrni, hogy a gumibeszllt abba az irnyba mozduljon, amely az autjnak a leginkbb kedvez. Szerintnk a Pirelli remek munkt vgzett a gumivlasztssal” – fogalmazott.
A Pirelli az els teszthten jelezte a csapatoknak, hogy elhalasztja a kanadai htvgre val gumivlasztst, mert a barcelonai adatokra alapozva szeretne dnteni. Vgl a msodik tesztht harmadik napjn jelentettk be, mely tpusokat viszik Montrealba s a teszt helysznl szolgl Barcelonba. Kanadban a hrom legpuhbb gumi lesz bevetsen, mg Spanyolorszgban a kzepes, a lgy s a szuperlgy.
Mario Isola sportigazgat mlt pnteken elmondta, br tbb csapat valban egygumis versenyszimulcit teljestett, k gy is tfog kpet kaptak minden tpus mkdsrl, mivel a puhbb keverkeken is tbb hosszabb etapot lthattak. „Sok klnbz keverkkel mentek hossz etapokat, mert csak cstrtkn rtesltek a vlasztsunkrl. Az elzetes tervet ismertk, de azt nem tudhattk, hogy valban gy vlasztunk-e. A kzepes gumin tbbet teszteltek, mint tavaly, de a lgyat s a szuperlgyat is hasznltk, s nagyjbl valamennyi gumin lthattunk hossz etapokat, a hiperlgyat leszmtva.”
Ami a Ferrari formjt illeti, tbben csak a harmadik helyre rangsoroljk a vrsket, akik a tlen nagyobb vltoztatst (megnvelt tengelytv, agresszvebb dntttsg) hajtottak vgre autjukon, mint a Mercedes. „Szerintem j alapokrl indulunk az SF71H-val” – llaptotta meg Vettel. „Most fejlesztennk kell, hogy javtani tudjunk a teljestmnyen, de nagyon hiszek a csapatunkban, s tudom, hogy mennyire rtermett s elsznt fickk dolgoznak Maranellban. Mr alig vrom Ausztrlit, mert ott vgre valamennyien egy idben, ugyanolyan felttelek mellett versenyezhetnk. Hiszek az autnkban.”
Interj Vettellel : Vettel a kzutakon: nyugodt s rzelemmentes sofr!!
Sebastian Vettel meslt rla, hogy a kzti autban milyen a stlusa, hiszen a htkznapokban a ngyszeres bajnok a voln mgtt is elg tlagosnak tartja magt.
A Shell arra volt kvncsi, hogy a Ferrari ngyszeres F1-es bajnoka vajon hogyan vezet a kzutakon, ahol termszetesen nem trekedhet a leggyorsabb idre.
Hogy jellemeznd a vezetsi stlusodat a kzton?
"A forgalomban a vezetsi stlusomat relatve tlagosknt rnm le. Nyugodt vezet vagyok, amg nem idegestenek fel. De tnyleg, egy nagyon tlagos sofr vagyok." - vlaszolta Vettel.
Milyen krnyezetben szeretsz vezetni?
"Nem vagyok nagy rajongja a vrosi forgalomnak. A sok aut, a forgalmi dugk s a piros lmpk nem nekem valak. Ehhez tl trelmetlen vagyok. Inkbb a termszetben fut utakat kedvelem. Szeretek a vroson kvl, a hegyekben vezetni, hiszen sok gynyr kanyaron mehetnk keresztl, de a part menti utakat is kedvelem."
Kivel szeretsz a legjobban hossz auttra indulni?
"A legszvesebben a csaldommal indulok el. Nagyszer rzs, hogy olyanokkal lehetsz ton, akiket szeretsz."
Az utadat mindig megtervezed A-bl B-be, vagy inkbb spontn vezetknt jellemeznd magad?
"Szerintem inkbb spontn vezet vagyok, mert nem sokat tervezem az utat. Persze ha hosszabb tvot kell megtennem, akkor megtervezem. Nagy rajongja vagyok a trkpeknek, s szeretem tudni, hogy melyik ton megyek. Azonban az autban lve mr csak vezetni szeretek."
Mit lvezel a legjobban, amikor magnton vagy?
"Az autvezetsben a legjobban a szabadsgot lvezem, hogy brhova mehetek. Egyrtelmen azt kedvelem a legjobban, amikor egy gynyr helyre autzhatok egy gynyr ton, egy j autban j zenvel."
Milyen zent hallgatsz az autban?
"Vezets kzben mindig klnbz stlusokat hallgatok, s ugrlok a klnbz vtizedek kztt. Nem sokat hallgatok modern, vagy jelenlegi szmokat, sokkal inkbb a rgi zenket kedvelem, a '60-as vektl a '90-esekig."
Van valamilyen klnleges szoksod mieltt tnak indulnl, hogy az utat lvezetesebb tedd?
"Az egyetlen dolog, amit ellenrzk, az az, hogy van-e innival az autban. Ezt leszmtva csak beugrom az autba, s indulok is."
Van tipped r, hogy lehet nyugodtnak maradni a forgalomban?
"A legjobb tippem taln, hogy kerld el a nagy forgalmat. Ha ltszik, hogy valamikor dug lesz, vagy van egy bizonyos hely, ahol az autk feltorldnak, akkor prbld meg elkerlni, s vlassz egy msik utat. Nlam ez ltalban bevlik. Ha pedig mr a dugban lk, akkor a j zene s a j trsasg segt, hiszen velk rdekes beszlgetst folytathatok. Ez segt nyugodtnak maradni a volnnl."
Mit rzel, amikor a kzton autzol?
"Amikor ton vagyok, nem rzem magamon a nyomst. Ennek megfelelen kevsb vagyok rzelmes, mint a versenyplyn. Szerintem azrt, mert ilyenkor csak azt vrom magamtl, hogy megrkezzek az ti clra."
Rgta vezetsz mr a kzutakon s a versenyplyn is - szerinted vltozott ezid alatt a stlusod?
"Szerintem a vezetsi stlus folyamatosan vltozik. Mindenki emlkszik mg a forgalmi vizsgjra, ahol nagyon idegesen s vatosan vezetett. Vezetknt egyre nyugodtabb vlasz, s megtanulod, hogy reaglj a szokatlan helyzetekre. Ugyanez igaz a versenyplyra is. Autvezetknt sokkal tbbet vltozol az id elrehaladtval, mint azt hinnd."
A kvetkez hten vget r a nagy vrakozs, s megrendezik az vadnyit Ausztrl Nagydjat. Mr csak a gumihelyzet miatt is nagyon rdekes lesz a kzdelem, hiszen a hideg tli teszteken nem tudtk megfelelen letesztelni az j gumikat. Ezek a keverkek nem mellesleg sokkal lgyabbak lettek, mint a 2017-es abroncsok.
Az Ausztrl Nagydjra vonatkoz gumikioszts - Sebastian Vettel
Sebastian Vettel igyekszik titokban tartani a magnlett, azonban legutbb pp azt fejtette ki, hogy milyen elgedettsggel tlti el a fnyrs ..
"A fnyrs elgedett tesz. Van egy kis fnyrtraktorom. Amikor lenyrtam a fvet s minden rendezettnek tnik, akkor tnyleg elgedett vagyok." - magyarzta a ngyszeres bajnok a Sport Bildnek adott interjban.
s ez mg nem minden. "Ugyanilyen rzs tlt el, amikor megmszom egy hegyet. Nekem ez sokat jelent, hiszen ahogy a tetejn llok, elgedett vagyok a sajt teljestmnyemmel. Vagy amikor megbtyklm a mopedem, s utna jobban megy."
A heppenheimi azonban mg a kanapn laztva is jl rzi magt, amikor krlveszi a csaldja. "Akkor is boldog vagyok, amikor egy htvgt otthon, a csaldommal tlthetek, s egyszeren semmit sem kell csinlni. Szvesen nzem a kanapn lve a 'Tetthely' c. krimisorozatot. A csaldommal tlttt percek nagyon fontosak a szmomra." - vlaszolta a Ferrari versenyzje, aki a hbortjai kzl a "szrszlhasogatst" emelte ki.
A legfontosabb a szmra azonban az szintesg. "Prblok mindig kt lbbal a fldn maradni. Tisztban vagyok vele, hogy nagyon jl megy nekem. Azonban azt is tudom, hogy az anyagi dolgok nem tesznek teljess vagy boldogabb. Ezek sokkal inkbb az apr dolgok az letben. Pontosan ezrt rendkvl fontos, hogy jobbra s balra nzznk, mieltt lelpnk az tra. Tovbb, szvesebben teszek boldogg msokat, mint sajt magamat."
Kzeledik a 2018-as idny legels nagydj htvgje, az Ausztrl Nagydj, ezrt elhoztam a nagydjra vonatkoz idpontokat, illetve az M4 sport csatorna ismtlsre vonatkoz idpontjait is.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.