Hírek Sebastianról ( news ) |
Rosberg nyerte a Monacói Nagydíjat2014.05.25. 16:05
Nico Rosberg győzelemre váltotta pole pozícióját, így 2013 után másodszor is megnyerte a Monacói Nagydíjat, s visszavette a vezetést a bajnoki tabellán. Mögötte a futam során taktikájára és rossz látására is panaszkodó Lewis Hamilton végzett, míg a dobogó harmadik fokára Daniel Ricciardo állhatott fel.
Nico Rosberg sikeresen visszaverte a mercedeses csapattárs, Lewis Hamilton támadását a rajtnál, és végig vezetve megnyerte a Monacói Nagydíjat, sorozatban második sikerét aratva a Hercegség utcáin.
Hamilton a futam végére látási problémák miatt még a harmadik helyen futó red bullos Daniel Ricciardo közelébe is visszaesett, de megőrizte a második helyét a bronzérmes ausztrál előtt.
A rengeteg kieséssel tarkított Nagydíjon a címvédő Sebastian Vettel technikai hiba miatt már az első körökben kiesett, a ferraris Kimi Räikkönen pedig defekt miatt esett vissza a mezőnyben.
A Marussia csapata Jules Bianchi révén fennállása első világbajnoki pontjait szerezte.
A rajt után az első körben az első kanyaron - amelyben Vettel és Räikkönen beférkőzött a rosszul induló Ricciardo elé - még gond nélkül átjutott a mezőny, a Mirabeau-n viszont már nem. Itt Sergio Pérez szorította le a mclarenes Jenson Buttont, aki kipörgette a mexikóit. A nehezen hozzáférhető helyen megállapodó Force India miatt már ekkor beküldték a biztonsági autót.
Volt aki már idáig sem jutott el: Pastor Maldonado még a felvezető körön lefullasztotta a Lotusát a rajtrácson, majd a boxutcából sem tudott elrajtolni.
Az újraindításnál Vettel lelassult, így Räikkönen megörökölte tőle a harmadik helyen, mögötte Ricciardóval és a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóval.
Miközben Vettel rövidesen begördült a garázsba és feladta a versenyt, a futam első szakaszában a hátulról induló sauberes Adrian Sutil volt az, aki – rácáfolva a „Monacóban nem lehet előzni”-tézisekre – egymás után tudta le ellenfeleit, Romain Grosjeant, Marcus Ericssont és Max Chiltont – előbbi kettőt a hajtűkanyarban, utóbbit a sikánnál.
A német tehát egy remekül induló versenyt dobott el, amikor a 25. körben a sikán előtti lejtőn elvesztette uralmát az autója felett, és nekiment a szalagkorlátnak.
Az újfent beküldött biztonsági autó mögött szinte mindenki kerékcserére szavazott, az élmezőny tagjai azonban megőrizték a pozícióikat - leszámítva Räikkönent, akinek Ferrariját a kavarodásban érintőre vette egy lekörözött Marussia, így a finn hátsó defekttel kétszer is meg kellett, hogy látogassa a szerelőit.
Felipe Massa a Williamsszel ekkor még nem cserélt gumit, így a verseny a Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Alonso, Massa, Hülkenberg sorrendben folytatódott tovább.
Hátrébb a kiállások nem zajlottak ilyen simán: Jean-Éric Vergne-t veszélyes elengedés miatt áthajtásos büntetésre ítélték, miközben a boxban, kis híján a falra kenve ellenfelét, megelőzte az újonc Kevin Magnussent. Maga a dán a felvezető autó kiválásakor még az előzést engedélyező vonal előtt vette vissza a helyét, de szinte azonnal visszaadta a pozíciót, így ő elkerülte a bírák haragját.
A verseny legnagyszerűbb manőverét közvetlenül a második újrarajt után Nico Hülkenberg hajtotta végre, aki egy még itt is szokatlan helyen, az alagút előtt tudta le Magnussen McLarenjét.
A folytatásban a kiscsapatok csatájának lehettünk szemtanúi, midőn Bianchi szó szerint kitessékelte maga elől Kobajasi Kamui Caterhamjét – a japán sérült autójával ezután teljesen visszaesett a mezőnyben, a francia viszont Vergne büntetését követően rövidesen már pontszerző helyen haladt.
Ezt nagyban elősegítette a számos kieső: Vettelen kívül az újonc Danyiil Kvjat és a williamses Valtteri Bottas motorhiba, Esteban Gutiérrez pedig vezetői hiba miatt adta fel a küzdelmet. Utóbbi kettőnél veszélyesen közel került a mezőny egy újabb biztonsági autós fázishoz.
Massa eddigre szintén gumit cserélt, majd bár Hamilton a 66. körtől kezdve jelentősen lelassult – a csapatrádió szerint belement valami a szemébe – végigbírta a hátralévő tizenkét kört Ricciardo előtt.
A záróakkordot a lelassuló Magnussen előzését elnéző Räikkönen szolgáltatta, aki a elfékezte a hajtűkanyart, és egy rövid időre mindkettejüket parkolópályára állította a forduló külső ívén.
Bianchit a futam közben kétszer is megbüntették – először azért, merta Maldonado kiválasa miatti kavarodásban rossz rajthelyről indult, másodszor pedig azért, mert az előbbi büntetését a második biztonsági autós fázis alatt tudta le – mégis a 9. helyen végzett, két értékes ponthoz juttatva ezzel a banbury-i kiscsapatot.
Rosberg idei második győzelmével visszavette a Hamilton ellenében két hete elveszített világbajnoki éllovas pozíciót - a németnek 122, az angolnak 118 pontja van jelenleg.
A száguldó cirkusz két hét múlva Kanadában, a Circuit de Gilles Villeneuve-pályán teszi tiszteletét.
A Monacói Nagydíj végeredménye:
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1 ó 49 p 27,661 mp
2. Lewis Hamilton (Mercedes) +9,210 mp
3. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) +9,614 mp
4. Fernando Alonso (Ferrari) +32,452 mp
5. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) +1 kör
6. Jenson Button (McLaren-Mercedes) +1 kör
7. Felipe Massa (Williams-Mercedes) +1 kör
8. Romain Grosjean (Lotus-Renault) +1 kör
9. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) +1 kör
10. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) +1 kör
11. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) +1 kör
12. Kimi Räikkönen (Ferrari) +1 kör
13. Kobajasi Kamui (Caterham-Renault) +3 kör
14. Max Chilton (Marussia-Ferrari) +3 kör
Kiesett
Esteban Gutiérrez (Sauber-Ferrari) 59. kör
Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 55. kör
Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Renault) 50. kör
Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 23. kör
Danyiil Kvjat (Toro Rosso-Renault) 10. kör
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 5. kör
Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1. kör
Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 1. kör
Vettel alatt ismét elszállt a Red Bull2014.05.25. 15:10
A Red Bull Racing német versenyzője nagyon csalódott volt Monacóban, miután nem sokkal a rajtot követően kiesett. Sebastian Vettel jó rajtot vett, de az RB10 ezúttal is tönkrement alatta. A kinetikus rendszer mondta fel a szolgálatot.
Sebasian Vettel
Nyilvánvalóan nagyon csalódott vagyok, mivel egy remek versenyt futhattam volna a dobogóért. Frusztráló, hogy az autó rendre tönkremegy alattam, miközben minden tőlem telhetőt megteszek, hogy felzárkózzak. Így nagyon nehéz.
Monacóban mindig különleges versenyezni, és noha normál körülmények között a Mercedes utolérhetetlennek tűnik, nagyon jó lett volna teljesíteni ezt a versenyt és gyűjteni néhány értékes pontot. Sajnos a technika ismét közbeszólt, de talán túlleszünk ezen is.
A fő problémát a turbónyomás hiánya jelentette. Folyamatosan vesztettünk, és végül kénytelenek voltunk kiállni. Mindig amikor azt hiszem, hogy már megoldottuk a problémát, rendre közbe jön valami.
Monacói nagydíj >> újabb képek2014.05.25. 09:10
Felkerültek az oldal galérájába a legújabb képek Sebastian Vettelről
Vettel hátrányos helyzetben2014.05.24. 20:33
Sok időt veszített Sebastian Vettel autója újabb ERS-hibájával. Pedig a német előzetesen abban bízott, bele tudnak szólni az edzéselsőségért folyó csatába.
A címvédő versenyzőt idén üldözi a balszerencse. Sebastian Vettel autójában már nem először volt probléma az időmérő edzésen az erőforrással, azon belül is az energia-visszanyerő rendszerrel, melynek megbízhatatlan működése miatt Monacóban is sok időt veszített, s végül csapattársa mögött, a negyedik helyen zárt.
Az elektromotor hibáját Vettel már az időmérő elején jelezte csapatának: egyszerűen nem tudta felhasználni az elemek által tárolt pluszenergiát.
„Nem tudtam kihasználni az ERS-t. Az egyenesek közepétől csak a puszta motorom teljesítménye állt rendelkezésemre.Tavaly a KERS-sel az ilyesmit még ki lehetett küszöbölni, most viszont a kanyarból történő kigyorsítás mellett az egyenesben is veszítettem időt. Olykor működött, máskor ugyanazon egyenesben nem. A kigyorsítással és a csúcsteljesítménnyel is gondok voltak” – fogalmazott a címvédő.
Vettel ettől függetlenül úgy véli, az autó összességében jó Monacóban.
„Egyértelműen jobb, mint Barcelonában. Az autó egyensúlya jó volt, ez fontos. És a tempónk is meglett volna. Az időmérő előtt azt gondoltam, ha minden tökéletesen megy, talán lesz némi beleszólásunk a győzelemért folyó csatába. Egyfelől nem alakultak tökéletesen a dolgok, másfelől így is egy lépéssel előrébb voltak. Talán kicsivel távolabb is voltak, mint gondoltuk. Az utolsó próbálkozásnál három-négy tizedet veszítettem. A pole-ra nem lett volna esélyem, de bosszantó, hogy a harmadik hely is meglehetett volna. Akkor a pálya belső részéről rajtolhatnék, és akár még a Mercedest is megfoghatnám. De ez már csak feltételes mód.”
„Remélem, a holnapi verseny nem lesz olyan buszos kirándulás, mint tavaly, a két élen álló gázt ad. Szerintem az autó rendben van, és remélem, hogy meg tudjuk oldani a problémát az egyenesekben. Ami a taktikát illeti, minden attól függ, az előttünk állók mit csinálnak” – zárta gondolatát a négyszeres világbajnok.
Csapattársa, a harmadik rajtkockából induló Daniel Ricciardo szintén azt reméli, lehet keresnivalójuk vasárnap a két Mercedes ellen.
„Csalódott lennék, ha holnap nem állhatnék dobogóra. Megvan a tempónk ahhoz, hogy üldözőbe vegyük a Mercedest. Talán az egyiküket elkaphatjuk a rajtnál, a másikukat pedig egy jó taktikával. Talán még a győzelemre is van esélyünk” – tekintett előre az ausztrál.
Vettelt technikai probléma hátráltatta2014.05.24. 20:05
Idén ötödik alkalommal múlta felül Daniel Ricciardo Sebastian Vettelt időmérő edzésen. Az ausztrál a harmadik, a német a negyedik rajtkockából várhatja a holnapi Monacói Nagydíj rajtját.
Hiába szerezte meg a harmadik rajckockát Daniel Ricciardo, s végzett ezáltal idén már ötödik alkalommal a legjobb háromban a kvalifikáción, az ausztrál nem elégedett monacói időmérő edzésével. miközben a szabadedzések azt mutatták, a Red Bulloknak lehet esélyük a Mercedesszel szemben, Ricciardo végül három tizeddel elmaradt a győztes Nico Rosbergtől – köszönhetően egy hibának.
„Szerintem hármunk közül most egyikünk sem igazán elégedett, mivel mindannyiunkban van hiányérzet – nyilatkozta az időmérő után. – Küzdöttem az autóval egész időmérő alatt. A nyolcas kanyarba érve elvesztettem az autó hátulját a kanyarkijáratnál, amivel a körnek annyi is volt. Bosszantó, mert közelebb kerülhettünk volna a Mercedesekhez”
Csapattársa, Sebastian Vettel még rosszabb hangulatban nyilatkozott az RTL-nek a kvalifikáció után. A címvédő már az edzés elején arról panaszkodott csapatának a rádión, hogy valami nem stimmel a kinetikus energia-visszanyerő rendszerével.
„Egy kissé csalódott vagyok. Az időmérő első etapjában problémák adódtak a meghajtó egység egyik elemével. Pontosabban egy elektronikus hiba lépett fel, amely miatt nem sikerült kihozni a plusz teljesítményt az autóból. Több dolgon is változtattunk, de nem sikerült teljesen megoldani a problémát. Elég bizonytalan volt így minden szektor, mert nem tudtuk, hogy mikor mennyi energiát tudunk visszanyerni. Nem tudom, hogy sikerülhetett volna-e javítani ha nincs sárga zászló, ugyanakkor ha mi javítunk, a többiek is faraghattak volna az idejükből” – fogalmazott Vettel.
Rosberg hibázott, de övé a pole Monacóban!2014.05.24. 15:10
Pályafutása hatodik pole pozícióját szerezte a tavalyi monacói győztes, Nico Rosberg. A német utolsó körében hibázott, Lewis Hamilton a sárga zászló miatt pedig már nem tudott javítani. A harmadik Daniel Ricciardo, a negyedik a két Ferrarit megelőző Sebastian Vettel lett.
A mercedeses Nico Rosberg ellentmondásos körülmények között ünnepelhette élete hatodik pole pozícióját a 2014-es Monacói Nagydíj időmérő edzésén.
Miután az utolsó előtti gyorskörükön 0,059 másodperccel kicentizte az első helyet a csapattárs Lewis Hamilton előtt, az utolsó alatt a német versenyző elmérte az egyik kanyar féktávját, kicsúszott a szervízútra, az angol világbajnok pedig az előkerülő sárga zászlók miatt már nem tudott javítani az idején.
Mögöttük a két Red Bull és a két Ferrari zárt, Daniel Ricciardo–Sebastian Vettel-, illetőleg Fernando Alonso–Kimi Räikkönen-sorrendben.
Igen sűrű forgalommal terhelt edzésre számítva, az időmérő első szakaszában mindenki azonnal a pályára hajtott a boxutca megnyitását követően, leszámítva az eltoltan időzített körökkel dolgozó két Red Bullt. Ha a szabadedzéseken nem is, a Q1 során már többen is túlfeszítették a határokat: a legkritikusabb hibát az újonc Marcus Ericsson követte el a Caterhammel az utolsó percekben, aki pont akkor fékezte el a Mirabeau-kanyart, amikor Felipe Massa Williamse mellette volt a külső íven, hogy elengedje őt. Ericsson magával sodorta a másik kocsit, és mindketten nekikoccantak a gumifalnak, mielőtt a brazil néhány kanyarral később végleg le is parkolt. Az első, 18 perces, etap végén a sárga zászlók miatt imigyen már nem is javultak a köridők. Néhány perccel korábban Ericssonnál is nagyobbat esett a másik újonc, Danyiil Kvjat, aki a sikán lejtős féktávján vesztette el az uralmát a Toro Rossója felett, és az első szárnyát lebontva megpördült a kanyar előtt. A szakaszt Rosberg nyerte, kevesebb, mint egy tizedmásodperccel megelőzve Hamiltont.
A folytatásban már valóban hatalmas csata zajlott a továbbjutásért, és a határ végül a két force indiás között húzódott: Sergio Pérez továbbjutott, a tőle alig egy tizedmásodperccel elmaradó Nico Hülkenberg viszont kiesett. Csatlakozott hozzá a két lotusos és a megmaradt Williamsben Valtteri Bottas is. Az élen eközben Hamilton ebben az etapban már legyőzte Rosberget – igaz, ezúttal is alig volt közöttük több, mint egy tized – mögöttük pedig az a Vettel végzett, akinek autójában a szakasz során időszakosan rakoncátlankodni kezdett a fékezési energiát visszanyerő rendszer. A meglepetésember Kvjat lett, aki a korábbi balesete, és – minden kategóriát figyelembe véve is – első itteni versenyhétvégéje ellenére bejutott a Q3-ba.
A szétlövésben az első gyorskörök során Rosberg kicentizte magának az első helyet Hamilton előtt, ám az igazi dráma a második próbálkozásuk alatt következett. A német elmérte a Mirabeau féktávját, és kicsúszott a menekülőútra, kikényszerítve ezzel a sárga zászlókat – ami azt jelentette, hogy a pályán mögötte érkező Hamilton már nem tudott javítani az idején, és maradt a második pozícióban.
Mögöttük a két Red Bull csatájában Ricciardo végül ismét legyőzte az energia-visszanyerő rendszerének problémája ellenére remek kört összerakó Vettelt, és megszerezte a harmadik rajtkockát.
Ezzel zárult a Monacói Nagydíj időmérő edzése, ám a végeredmény még egy ideig nem lesz hivatalos, mivel számos versenyzőt – többek között Ericssont, Pérezt, Esteban Gutiérrezt, Kvjatot és Pastor Maldonadót – vizsgálnak a versenybírák az első etap alatti feltartás, illetőleg baleset miatt.
A Monacói Nagydíj holnap délután 14:00-kor rajtol.
A Monacói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1:15,989
2. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:16,048 +0,059 mp
3. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:16,384 +0,395 mp
4. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1:16,547 +0,558 mp
5. Fernando Alonso (Ferrari) 1:16,686 +0,697 mp
6. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:17,389 +1,400 mp
7. Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1:17,540 +1,551 mp
8. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1:17,555 +1,566 mp
9. Danyiil Kvjat (Toro Rosso-Renault) 1:18,090 +2,101 mp
10. Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:18,327 +2,338 mp
Q2
11. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:17,846 +1,492 mp
12. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1:17,988 +1,634 mp
13. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:18,082 +1,728 mp
14. Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1:18,196 +1,842 mp
15. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 1:18,356 +2,002 mp
16. Felipe Massa (Williams-Mercedes) idő nélkül
Q1
17. Esteban Gutiérrez (Sauber-Ferrari) 1:18,741 +1,184 mp
18. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1:18,745 +1,188 mp
19. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1:19,332 +1,775 mp
20. Max Chilton (Marussia-Ferrari) 1:19,928 +2,371 mp
21. Kobajasi Kamui (Caterham-Renault) 1:20,133 +2,576 mp
22. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) 1:21,732 +4,175 mp
Füttyszó helyett ezúttal taps járt Vettelnek2014.05.24. 13:16
Sebastian Vettelt meglepte, ugyanakkor elégedetté is tette, hogy barcelonai felzárkózását elismeréssel fogadta a spanyol közönség.
Sebastian Vettel két hete a Spanyol Nagydíjon számos látványos előzést bemutatva a 15. helyről zárkózott fel a 4. pozícióba. A németek négyszeres világbajnokát a leintést követően nem győzték dicsérni a paddockban: Christian Horner és Niki Lauda mellett például a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz is megszólalt, aki kiemelte, ez igazán bajnokhoz méltó teljesítmény volt a heppenheimi részéről.
De nem csak a szakértőktől jött az elismerés, a címvédőt a futam után a szurkolók is méltatták – még a Fernando Alonsóért szorító spanyol közönség is. Azt követően, hogy az előző szezonban győzelmei után nem egyszer (pl. Monza, Szingapúr) füttykoncert fogadta a sokak szerint az F1-et unalmassá tévő bajnokot, mindez komoly változást jelent.
„Tavaly nem mindig volt könnyű számomra. Amíg viszont nem mindenki kezd pfujolni, addig erre is van magyarázat. Ha száz ember áll a dobogó alatt, természetes, hogy nem mind a száz szurkol ugyanannak” – idézte Vettelt a Motorsport-Total.
„Szerintem üdvözlendő, amikor nem-spanyolként Spanyolországban elismerik a teljesítményedet. Akármelyik országban vagyunk, mindig erre vágyunk. Minden más a sportszerűtlenség kategóriájába tartozik” – fogalmazott a német.
Hamilton volt a leggyorsabb az időmérő előtt2014.05.24. 12:30
Lewis Hamilton 0,050 másodperccel utasította maga mögé Daniel Ricciardót a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzésén – de a csapattárs Nico Rosberg és Sebastian Vettel is közel volt a brithez. A Mercedesek és Red Bullok mögött Alonso és Räikkönen volt a sorrend, őket a Force Indiák, a Toro Rossók követték.
Lewis Hamilton végzett az első helyen az időmérő előtti utolsó szabadedzésen Monacóban. A brit világbajnok mögött a szokásosnál szorosabb volt a mezőny: alig 0,05 másodperccel maradt csak el tőle Daniel Ricciardo a Red Bull-lal, de a csapattárs Nico Rosberg és a címvédő Sebastian Vettel is fél másodpercen belül volt hozzá képest.
Mögöttük szinte az egész mezőnyben párosával végeztek a csapatok; a két Ferrarit a két Force India, a két Toro Rosso, a két McLaren és a két Williams követte.
A javarészt esős csütörtök délutánt követően nemigen vesztegették az idejüket a versenyzők, és szinte azonnal a pályára hajtottak, amint zöldre váltott a boxutca végi lámpa, és kezdetét vette a gyakorlás.
Mindössze hatvan perc állt a mezőny rendelkezésére, hogy testre szabják a beállításokat az időmérő előtt, és bár a tréninget tarkította néhány kisebb kicsúszás, senki nem követte Adrian Sutil pénteki példáját, és kente fel az autóját a falra.
Az aszfaltcsíkot elhagyók között volt az újonc Marcus Ericsson, aki a Ste. Devote-ban csúszott ki, és miközben hátramenetben visszacsorgott a pályára, kis híján magával vitte az érkező Rosberget.
Később a sauberes Esteban Gutiérrez ugratott át a rázóköveken, megsértve ezzel az első vezetőszárnyát, majd Hamilton és a toro rossós Jean-Éric Vergne is elmért egy-egy féktávot az utolsó percekben.
A záró negyedóra hatalmas forgalomban zajlott, annak ellenére is, hogy előbb Jenson Button a McLarennel, majd a verseny egyik esélyese, Rosberg, is a tervezettnél néhány perccel hosszabb várakozásra ítéltetett a garázsban, amíg a szerelőik elhárították a két autó kisebb fék-, illetve felfüggesztéshibáját.
A hírhedten szűkre szabott monte-carlói előzési lehetőségek miatt az egész szezon talán legfontosabb időmérő edzése ma 14:00-kor veszi kezdetét.
A Monacói Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:16,758 27 kör
2. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:16,808 +0,050 26 kör
3. Nico Rosberg (Mercedes) 1:16,874 +0,116 24 kör
4. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1:17,184 +0,426 23 kör
5. Fernando Alonso (Ferrari) 1:17,428 +0,670 22 kör
6. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:17,448 +0,690 24 kör
7. Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:17,725 +0,967 23 kör
8. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:18,074 +1,316 21 kör
9. Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1:18,136 +1,378 19 kör
10. Danyil Kvjat (Toro Rosso-Renault) 1:18,166 +1,408 26 kör
11. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1:18,249 +1,491 28 kör
12. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1:18,262 +1,504 21 kör
13. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:18,430 +1,672 31 kör
14. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:18,542 +1,784 30 kör
15. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1:18,598 +1,840 24 kör
16. Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1:18,776 +2,018 26 kör
17. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1:18,872 +2,114 23 kör
18. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 1:19,118 +2,360 28 kör
19. Esteban Gutiérrez (Sauber-Ferrari) 1:19,149 +2,391 28 kör
20. Kobajasi Kamui (Caterham-Renault) 1:20,271 +3,513 32 kör
21. Max Chilton (Marussia-Ferrari) 1:20,394 +3,636 25 kör
22. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) 1:20,589 +3,831 30 kör
legeladhatóbb sportolók2014.05.24. 10:17
A következő három évben a Forma-1-es világbajnokság jelenlegi éllovasa, Lewis Hamilton lesz a világ „legeladhatóbb” sportolója, írja a SportsPro magazin. Listájukon a brit klasszis mellett három autóversenyző kapott még helyet: Sebastian Vettel, Danyiil Kvjat és Simona De Silvestro.
A lap idén ötödször állította össze listáját a „Davie-Brown Index” segítségével, ami a világ sportolóit értékeli fogyasztói megítélés alapján. Listájuk, mint azt legutóbbi cikkükben kiemelték nem a jelenlegi „marketing-érték” alapján rangsorolja a sportembereket, hanem a következő három év várható trendjei alapján. Ez egyébként az ESPN Forma-1-es oldala szerint megmagyarázza azt, miért nem szerepel az 50 „legértékesebb sportoló” között a Ferrari spanyol világbajnoka, Fernando Alonso, és miért került fel arra a Toro Rosso fiatalja, Danyiil Kvjat.
A 2008-as világbajnok olyan nagyságokat „előzött le”, mint Cristiano Ronaldo (a Real Madrid focistája 4. lett a listán), Usain Bolt (a többszörös olimpiai bajnok 6.), Lionel Messi (a Barcelona argentin klasszisa 11.) vagy Marc Márquez (a MotoGP címvédője 16.). A SportsPro szerint Hamilton kiforrott hozzáállásának, Nicole Scherzingerrel való kapcsolatának és a közösségi-oldalakon mutatott aktív jelenlétének köszönheti elsőségét. A huszonkilenc éves autóversenyző neve nemrég egy a Nagy-Britannia leggazdagabb sportolóit felvonultató összeállításban is megjelent, de az ESPN a „világ 25 legjobban fizetett sport-csillaga” nevű listáján is szerepelt.
Hamilton mellett három másik autóversenyző került fel a magazin listájára. Közülük a Red Bull Racing négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel került a legelőkelőbb pozícióba (huszonhetedik lett). A Toro Rosso húsz éves orosz versenyzője, Danyiil Kvjat negyvenedik lett, a lap szakértői szerint ugyanis ő lehet az, aki megnyithatja a sportág kapuit Oroszország felé, tehetségének és intelligenciájának köszönhetően pedig hazája első számú autóversenyzőjévé válhat. A Sauber által támogatott Simona De Silvestro ötvenedik lett, azzal ugyanis, hogy sokak szerint ő lehet a Forma-1 következő női versenyzője, már most komoly médiaérdeklődést generált, ami a jövőben csak tovább fokozódhat.
Monacói Nagydíj >> Újabb képek2014.05.24. 09:40
Újabb képek kerültek fel az oldal galériájába Sebastian Vettelről!
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|