A 2018-as idény második nagydíj hétvégéje következik, a Bahreini Nagydíj, ezért elhoztam a nagydíjra vonatkozó időpontokat, illetve az M4 sport csatorna ismétlésre vonatkozó időpontjait is.
Lewis Hamilton szombati beszólása után magas labda lenne ez Sebastian Vettel számára, ám a melbourne-i győztesnek eszében sem volt ellenfele orra alá dörgölni szerencséjük megfordulását.
„Egyszer hopp, másszor kopp” – talán így lehet a jelentéshez leghűbben lefordítani Sebastian Vettel szombati megjegyzését, melyet Lewis Hamilton csipkelődése kapcsán sütött el a szombati időmérős sajtótájékoztatón. Akkor Vettel szóvá tette, nem hiszi el kollégájának, hogy a Mercedesnek nincs bűvös motorbeállítása, s Hamilton erre a következő mondattal vágott vissza: „Csak arra vártam, hogy összeálljon a jó kör, és hogy letörölhessem a mosolyt az arcodról.”
A címvédő csak viccnek szánta e kijelentést, ám Vettel már akkor figyelmeztetett: lehet, hogy ma még ő ünnepel, de vasárnap a Ferrari lehet a soros.
Fortuna aztán úgy rendelte, hogy Vettelnek legyen igaza: Hamilton biztosnak tűnő győzelmét egy hibásan számoló Mercedes-szoftver, valamint a Haas miatti virtuális biztonsági autós fázis segítségével odaadta a németnek.
„Tegnap ők kaptak egy pofont, ma mi” – állapította meg Toto Wolff a vereségük után. A két versenyző közti szóbeli pofozkodás azonban nem folytatódott.
Vettelt a vasárnapi sajtótájékoztatón megkérdezték, elégtételt érez-e Hamilton előző napi „szájhősködése” után, ám ő nem akart belemenni e játékba. „Nem igazán. Azt mondta, csak viccelt, és én ezt el is hiszem neki” – felelte a bajnoki éllovas. „Szerintem már elég idősek vagyunk, nem hinném hogy szükségünk lenne ilyen szintre menni. Amíg csak viccelődünk egymás között, addig rendben van.”
„Az előző szezon egy eseményét (Baku – a szerk.) leszámítva eddig nem volt problémánk egymással. Még ha nagyon más személyiségek is vagyunk, egyvalamiben hasonlítunk: a szenvedélyünkben. Szeretjük a versenyzést, és a legjobbunkat próbáljuk nyújtani. Mihelyst autóba ülünk, le akarjuk győzni a másikat. Ilyen tekintetben nem látom okát annak, hogy ne jöjjünk ki jól.”
Hamiltont megkérdezték, egyetért-e kollégájával, a válasza csak annyi volt: „Igen, így gondolom.”
Neki minden oka megvan most a szótlanságra balszerencséje után, Vettelnek pedig nincs oka arra, hogy a fellegekbe emelkedjen, mivel jól tudja, nem a nyers tempójukkal kerültek a Mercedes elé.
Maurizio Arrivabene csapatfőnök is erre figyelmeztette a vörösöket, igaz, a versenyzők csatározása kapcsán megjegyezte: „Csak annyit mondok, hogy a versenyek vasárnap vannak, a pontokat akkor osztják, és most mi szereztük a több pontot. Boldogok vagyunk, de higgadtnak kell maradnunk, mivel még csak a szezon elején vagyunk. Vannak, akik beszélnek, és vannak, akik cselekszenek.”
Csapata az elnöktől, Sergio Marchionnétól is gratulációt kapott, ám az olasz szintén azt hangsúlyozta, még messze a cél. „Ennél jobban nem is kezdhetett volna a Ferrari! Érzelmes pillanat volt hallani az olasz himnuszt Ausztráliában, nekünk, csapattagoknak és a szurkolóinknak egyaránt. Ez a legnagyobb elismerés a csapat számára, amely ezt a versenyképes autót fejlesztette, és amely élni tudott a lehetőséggel egy tökéletes taktika formájában. Gratulálok Sebastiannak és Kiminek, mindketten nagyszerű versenyt futottak! De még hosszú út áll előttünk, van még húsz verseny, így korai lenne eredményt hirdetni. Tudjuk, hogy kemény munka vár ránk, de az első lépés jól sikerült” – fogalmazott a márka vezére.
Sebastian Vettel elismeri, szerencséjüknek köszönhetik, hogy győzelemmel kezdték az új idényt, és azt is, hogy nem elég jó még a Ferrari.
Az első kiállásokig nem az volt a kérdés Sebastian Vettel számára, lehet-e esélye Lewis Hamilton ellen a futamgyőzelemre, sokkal inkább az, Kimi Räikkönen elé tud-e kerülni. A második helyről induló finn jobban rajtolt nála, és az első etapban egy kicsit el is lépett tőle, miközben ő küszködött az ultralágy gumikkal. Csakhogy miközben a finnél elévágással próbálkozott a Ferrari, Vettel etapját elnyújtották, és végül ez alapozta meg sikerét.
A német a 25. körben, virtuális biztonsági autós fázis alatt állt ki. Közvetlenül előtte 13 másodperc volt az előnye Hamiltonnal szemben, ám miközben a boxban normál körülmények között 23 másodpercet veszítenek, a tempó visszafogásával ennél jóval kisebb veszteséget kellett elszenvednie. „Nem is kérdés, hogy szerencsénk volt a biztonsági autó időzítésével, de az is igaz, hogy a múlt évben több alkalommal mi húztuk ilyenkor a rövidebbet. Most a kezünkre játszott, és ez volt a kulcs a győzelmünkhöz” – ismerte el Vettel.
Elsőre maga sem látta át teljesen a helyzetet. „Csak miután az élre kerültem, vált világossá számomra, mi is történik. Előtte Lewis volt a leggyorsabb, és abból kovácsoltunk előnyt, hogy a kiállás így fele akkora időveszteség volt. Amikor megérkezett a biztonsági autó, tele voltam adrenalinnal, mert ezért imádkoztam, és megkönnyebbültem, hogy össze is jött.”
Mint mondta, a hajrában Hamilton nyomása ellenére sem aggódott igazán. „Amikor az élen álltam, már eléggé biztos voltam a dolgomban. Tudtam, hogy milyen nehéz előzni itt, a gumijaim pedig frissebbek voltak.”
Vettel nem érzi úgy, hogy lopták volna ezt a győzelmet. „Lewis mindent az irányítása alatt tartott, de most mi voltunk a szerencsések, és ezt el is fogadjuk. Az autónk nem tökéletes még, de a kezdés jó volt, és ezzel a lendülettel várhatjuk Bahreint.”
Azt azonban ő is belátja, hogy a biztonsági autó nélkül nemigen lett volna esélyük. „Lewis gyors volt az első és a második etapon is, én az elején kicsit küszködtem, ami miatt el tudtak húzni tőlem. Ez nem volt betervezve. A második etapon, a lágy gumin már jobbnak éreztem az autót. Lewis a végén nagyon keményen próbálkozott, de elég közel sosem került hozzám ahhoz, hogy előzést kíséreljen meg. Nem könnyű előzni ezen a pályán. Korábban ez is ellenünk volt, de most nekünk segített.”
A szerencséjük elismerésével párhuzamosan a négyszeres világbajnok a helyzetüket is reálisan szemléli. „Ha megnézzük a hétvégi különbségeket, elmondható: nem vagyunk még igazán a Mercedes szintjén. Tudjuk, hogy nem értünk célt, hiszen a leggyorsabbak akarunk lenni. Tavaly jobb volt a tempónk a Mercedeséhez viszonyítva, nyomás alá tudtuk helyezni őket. Még ha akkor is Lewis vezetett, kényszeríteni tudtuk őket a korai kiállásra, és ebből profitáltunk. A sebességünknek köszönhettük. Ma nem volt meg ez a tempónk.”
„Annyira viszont voltunk gyorsak, hogy előttük tudjunk maradni, hogy szoros legyen, hogy próbálkozhassunk, és az is igaz, hogy mögöttünk sem alakult ki vonat, tehát nem volt rossz a tempónk. Az autóban nagy potenciál van, de még kicsit küszködünk vele. Még van házi feladatunk. Az autó egyensúlya nem tetszik teljesen. Tudom, hogy mit várok az autótól, hogy milyen legyen a kanyarodás megkezdésekor, a fékezéskor, de még nem ideális a helyzet. Nincs dráma, így is boldogulunk, de ha megoldjuk ezeket, sokkal magabiztosabbá válhatunk, és már az nagy különbséget eredményezne.”
Vettel ennek kapcsán kiemelte, a szeles időben nem segített ez a bizonytalanság. „Ha bízol az autódban, akkor egy pillanatig sem kell ezen gondolkodnod, csak nyomod a gázt és csinálod, amit kell.”
Vettel pályafutása 48. sikerét aratta, a 3.-at Ausztráliában, s a 100. dobogós helyezésével 2017 után másodszor is győzelemmel indította szezonját, amivel bajnoki éllovasként érkezik Bahreinbe.
„Szerencsénk volt a biztonsági autóval. Élveztem a futamot, és minden nagyon jól alakult. Örülök, hogy így kezdtük az évet. Reméltem, hogy a rajtom jobb lesz, de nem igazán jött össze, később pedig egy kicsit veszítettem is Lewis és Kimi mögött. Egy kicsit szenvedtem a gumikkal, a lágyakon viszont már jobban éreztem magam. Imádkoztam, hogy jöjjön be a biztonsági autó, aztán valaki megállt a pályán, de még nem volt SC. Ekkor tele voltam adrenalinnal, hiszen hirtelen megdermedt a futam. Az utolsó körökben Lewis nyomás alá helyezett, ezt a szakaszt pedig élveztem is. Tényleg szerencsések voltunk ma. Lewis tegnap megérdemelte a pole-t, majd a futamot is ő kontrollálta az elején. Aztán volt egy kis szerencsénk a sárga zászlóval és a biztonsági autóval. Még nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de ez a siker most jó lendületet, jó motivációt adhat.”
Sebastian Vettel nem bánná, ha új keresztnevet honosítanának meg Olaszországban a Ferrarival 2018-ban. De honnan a Loria név?
Volt némi félreértés Sebastian Vettel új Ferrarijának elnevezése körül. A német sajtó elsőként arról számolt be, hogy az SF71H a Gloria nevet kapta vezetőjétől. Csak később derült ki, valójában Loriára keresztelte azt.
„Nem Gloria, Loria – még a saját csapattársaim is félreértették” – magyarázta Vettel, utalva arra, hogy a sajtónak először a ferrarisok is a Gloria nevet emlegették.
A négyszeres világbajnokot pénteken arról faggatták, honnan e nem szokványos, de nem is olasz név. „Nos, kitaláltunk egy új nevet… Nem is tudom, honnan jött, de talán ha idén igazán jól teljesítünk, akkor Olaszországban elneveznek pár lányt Loriának. Az igazán klassz lenne” – állapította meg.
A választásuk hátteréről viszont sejtelmesen nyilatkozott. „Minden évben próbálunk valami viccessel előállni, és van is oka ennek. Az pedig csak még mókásabbá teszi, ha nem tudja mindenki, hogyan jutottunk ehhez a névhez.”
Felvetették, talán mégiscsak kell az a dicsőséges „G” az elejére… „Meglátjuk, ez még csak a sztori kezdete, és az is lehet, hogy az év során, vagy a szezon végén még hozzáteszek egy-két betűt. Most mindenesetre e nélkül kezdünk” – titkolózott tovább a német.
Eltérő beállításokkal kísérletezett a Ferrari két versenyzője pénteken, és Sebastian Vettel eddig nem elégedett autója viselkedésével.
A német meg is erősítette azt, amit érezni lehetett rajta a kétszer másfél óra során: nem egészen úgy viselkedik az autója, ahogyan azt szeretné. „Próbálkoztunk az egyensúly megváltoztatásával, mert nem igazán voltam vele elégedett. Még van potenciál az autóban. Nem aggódom igazán, mert tudom, hogy ha mindent rendbe teszünk, sokkal jobb formában leszünk” – értékelt a négyszeres világbajnok.
Kiemelte, a bizonytalansága rányomta a bélyegét a köridőire is. „Melbourne egy trükkös pálya, amelyen ha nem érzed száz százalékig magabiztosnak magad, az elég sok idődbe kerül. És ugyanilyen sokat nyerhetsz, ha magabiztossá válsz.”
Hozzátette, nemcsak a vezethetőségen fognak tudni még javítani. „Az egyensúly javításán túl szombaton a motort is jobban feltekerhetjük, és kevesebb benzinnel fogunk menni – meglátjuk, ezzel meddig jutunk. Az egykörös teljesítmény miatt nem aggódom, mert most még hiányzott a ritmus, de a potenciál ott az autóban. Szombaton többre leszünk képesek, ugyanakkor nem hiszem, hogy a péntekje mindenkinek makulátlan volt. Ha megoldjuk a házi feladatunkat, jobbak lehetünk.”
„Ami a puszta számokat illeti, nem ért ma meglepetés. Várható volt, hogy a Mercedes gyors lesz, de még ők sem mutattak meg mindent. Jó hír, hogy szoros a csata, és az is, hogy a hosszú etapokon jobbak voltunk, mint egy körön.”
Vettel egyelőre nem tudja megjósolni, mire mehetnek a folytatásban a Mercedes és a Red Bull ellen. „A szezon kezdetén nehéz bármit megállapítani. Pár versenynek el kell telnie ahhoz, hogy lássuk, ki mekkorát javult, és hogy a pénteki eredményekből megállapíthasd, lehet-e esélyed a pole-ra. Most még minden új, ezért érdemes kivárni” – tanácsolta a találgatóknak.
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel