2015.03.29. 17:03

Meglepets gyzelem volt, de nagyon is van r magyarzat! A Ferrari technikai igazgatja, James Allison elmondta, minek volt ksznhet, hogy Malajziban fell tudtk mlni a verhetetlennek hitt Mercedest.
Azt kveten, hogy Ausztrliban fl perccel vertk a meznyt, a htvge eltt taln senki sem hitte volna, hogy a Mercedes a Malj Nagydjon mris elszenvedi idei els veresgt. Csakhogy a Ferrari mskpp gondolta. Mr pnteken, a hossz etapok, de az egykrs temp alapjn is ltszott, az olaszok ezen a htvgn jval kzelebb kerlhetnek a cmvdhz, mint az idnynyitn, de Sebastian Vettel vasrnapi gyzelme minden vrakozst fellmlt.
James Allison, a Scuderia technikai igazgatja hrom tnyezvel indokolta sepangi remeklsket. Az elst az SF15-T innovatv htrendszere jelentette, amely nvelte autjuk aerodinamikai hatkonysgt. „Csak az egyenlet egyik felt ismerem, ami a mi autnk” – idzte a brit szakembert az ESPN. „Tudom, hogy egszen j htrendszernk van, amirt nagy elismers jr a szlcsatornban ezen dolgoz csapatnak, valamint a tervezrszlegnek is, akik ezt az igazn innovatv csomagot sszehoztk neknk. Ennek ksznheten mg az ilyen forr hmrsklet mellett is sikeresen versenyezhetnk anlkl, hogy tl nagy nylsokat kne nyitnunk az autnkon.”
A siker msik kulcst a Ferrari kmletes gumikezelse jelentette. „Ez a plya egszen durva s forr, ami ignybe veszi a gumikat, s szerencss helyzetben voltunk, hogy az autnk jl ment ezekkel a gumikkal. Hogy mi jsg Mercedes-fldn, s hogy fest az egyenlet msik rsze, azt nem tudom, de abban egszen biztos vagyok, hogy Knban nem lesz knny ugyanilyen j munkt vgezni, mint itt.”
Allison emellett azt is kiemelte, hogy a biztonsgi auts fzis hozta helyzetbe a Ferrarit: Sebastian Vettel csak gy kerlhetett Lewis Hamilton el, hogy a Mercedesek a boxba hajtottak a biztonsgi aut rkezsekor, mg a plyn maradt. „Azt gondolom, egy leheletnyivel gyorsabbak lehettnk nluk a versenyen, de lthattuk, hogy a Mercedes forgalomba kerlt, olyan autk mg ragadtak be (a kerkcserjk utn), akik msfl msodperccel lassabbak voltak nluk, s nem tudtk egyszeren megelzni ket.”
„Ha 0,1-0,2 msodperccel gyorsabb vagy – taln ennyivel voltunk jobbak –, akkor ezt a flnyt elg nehz elzsre vltani, s extra nehz mindjrt egyszerre kt autt megelzni gy. s a Mercedes akr meg is oszthatta volna a taktikjt, hogy legalbb az egyik autjukkal legyzzenek minket. A biztonsgi aut viszont remek lehetsget knlt szmunkra a knnyebb elzshez.”
Allison a stratgia megosztsval arra clzott, hogy a Mercedes akr gy is dnthetett volna, hogy csak egyik autjt hozza ki kerkcserre a biztonsgi aut bejvetelekor, mg a msikat ugyanolyan stratgn hagyja, amilyet Vettelk vlasztottak. Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatja ugyanakkor a Speedweek munkatrsnak elrulta, a sportszersg s eslyegyenlsg jegyben dntttek gy, hogy azonos taktikn hagyjk Lewis Hamiltont s Nico Rosberget – amirl utlag mr beltta, taln tlzs volt.
Noha most nagy az rm az utoljra 2013 mjusban nyer Ferrari hza tjn, s tbben mr Vettetl is Hamilton bajnoki kihvjaknt emlegetik, Allison figyelmeztetett, mai teljestmnyket korntsem lesz egyszer megismtelni ms plykon, ms krlmnyek kztt. „Melbourne-ben a Mercedes nagyon-nagyon dominlt, s mg ha szabad is lett volna elttnk az t, sem lett volna eslynk ellenk. Mg mindig sok munka vr rnk, mieltt olyan magabiztosan rkezhetnk meg egy htvgre, hogy mr az els szabadedzsnl azt mondjuk, a gyzelemrt fogunk harcba szllni. De nagyon izgalmas a fejlesztsi programunk, s mg sokat fog javulni a teljestmnynk.”
A vrsk napjt mindssze egy dolog rnykolta be: Kimi Rikknen els krben kapott defektje, mely nlkl a finn taln szintn eslyes lehetett volna a dobogra. Allison Rikknen autjnak srlsrl is beszlt. „Amikor ezek a gumik sztszakadnak, ltalban krt okoznak a padllemezben, ami egy nagyon rzkeny aerodinamikai terlet. Ez a srls mg lehetv tette szmra, hogy legyen a negyedik leggyorsabb aut a plyn, de elg slyos volt ahhoz, hogy ezzel a gumikops mrtke ne legyen olyan j, mint Sebastiannl, mivel a leszortereje kisebb volt. ppen ezrt szp teljestmny volt Kimitl, hogy sikerlt tverekednie magt a meznyn.”