2015.08.20. 20:16

Sebastian, mit szlsz Kimi Rikknen j ferraris szerzdshez?
„Megtartottunk egy nagyon j versenyzt, ez mindenkppen j a csapatnak. A mlt tlen rengeteg j arc rkezett a csapathoz. Nem titok, hogy nagyszeren kijvnk egymssal. Az versenyistll szmra fontos a stabilits, s ebbl a szempontbl is j, hogy folytatni tudjuk ezt az egyttmkdst. Mg akkor is, ha vgl is mindenki magrt versenyez, az a benyomsunk lehet, hogy a csapatot mg jobban sszehoztuk. Sem Kiminek, sem nekem nincs akkora egm, ami a Ferrari tjba llna.”
Valamilyen mdon befolysoltad a csapatot a piltafelllst illet krdsben?
„Nzd, ez meglehetsen egyszer – a piltakrds nem az n kezemben van, nem n tallkoztam Kimivel, majd nem n rtam vele al a szerzdst. (Nevetni kezd.) J lenne, de nem gy van. Ha az a krds, hogy volt-e beleszlsom, akkor nem, semmi. Termszetesen megkrdeztk a vlemnyem, s egyrtelmv tettem a Ferrari szmra, hogy szvesen folytatnm a munkt Kimivel. Ha csak simn az eredmnyeket nzzk, akkor egy torz kpet kapunk Rikknen teljestmnyrl. Ez az sszehasonlts nem fair, mert Kiminek durvbb szezonja van, mint nekem. A kpessgeket illeten kzel llunk egymshoz.”
„Ami mg fontos: amita csapattrsak vagyunk, semmi sem vltozott kztnk. Ez a versenyistllnak is j, mert gy nem kell aggdni amiatt, hogy mit csinlnak a versenyzk a plyn.”
Mit gondolsz az j rajtprocedrrl?
„Nem rtem, hogy ezzel mit akarunk elrni. Nem tudom elkpzelni, hogy sok minden vltozna. Lehet, hogy a rajt egy kicsit kaotikus lesz. A Forma-1-ben azonban nagyon sok okos ember dolgozik. Gyorsan rjnnek, hogy mit kell tenni. Legksbb kt vagy hrom verseny mlva minden helyrell.”
A szimultorban gyakoroltad az j rajprocedrt?
„Annyira nem egyszer gyakorolni a rajtokat a szimultorban, hiszen az ember az autban lve sokkal tbb mindent rez ebben a konkrt esetben – pldul a hts abroncsokkal kapcsolatban. Persze az egsz folyamatot tvettk a mrnkkkel, de mg gy is meg vagyok gyzdve rla, hogy nem jelent nagy vltozst. Mg akkor sem, ha most nagyon sokat beszlnek rla. Ez valban rinti a csapat s a versenyz kzti kommunikcit, ahol rengeteg informci hangzik el. A jvben taln tbb dolgot kell majd fejben tartani, de a versenyzknek elg jnak kell lennik hozz, hogy ezt problma nlkl megoldjk.”
Magyarorszgon tnyleg azt mondtad, hogy idn mg megnyerheted a bajnoki cmet?
„Ht, amg ez matematikailag lehetsges – mirt ne? Termszetesen n is tudom, hogy a Mercedessel szembeni klnbsg tkrben ez alig lehetsges. De ez arrl is szl, hogy megragadjuk-e a lehetsget, ha az egyikket le lehet gyzni. Azt hiszem, eddig kt ilyen alkalom volt: Malajziban s Magyarorszgon – akkor a legjobbat nyjtottuk. Egybknt pedig a Mercedes mgtt szilrdan a msodik helyen llunk, ami egy j kiindulsi pont.”
A Ferrari eljutott arra a pontra, amikor az egyik versenyzjt elnyben kell rszestenie a vilgbajnoki cm miatt?
„A valsgban ez nem trtnt meg. Ha van egy j els szrnyunk, akkor a szablyoknak megfelelen azonnal felszereljk valamelyik autra. Ha az egyik piltnak mr semmi eslye a bajnoki cmre, mg a msiknak mg van, akkor ez tma lehet. A mai lls szerint azonban ez nem krds.”
A Ferrari mit rhet el Spban?
„Magyarorszg utn nem szllhatunk el a fldrl. 2015 jobban megy, mint az emberek vrtk. Ha addik egy lehetsg, akkor termszetesen kihasznljuk. Jelenleg tl vagyunk a nyri szneten, s taln valaki emiatt kiesett a ritmusbl. Egyszeren csak biztostanunk kell, hogy tovbbra is gyorsak lesznk, s ott folytatjuk, ahol abbahagytuk. Azaz minden versenybl ki tudjuk hozni a maximumot.”