SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )

Aligha Vettel hibája – az elúszott dobogónál égetőbb gondja van a Ferrarinak

2016.05.30. 18:06
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Bár Sebastian Vettel állítja, dobogós helyezést vesztegetett el azzal, hogy a futam elején beragadt Felipe Massa mögé, az újabb esély elszalasztása távolról sem az ő lelkén szárad. A Ferrari ördögi körbe került, és az örvény egyre veszélyesebb mélységbe húzza őket…
 
Sebastian Vettel önmagát hibáztatta amiatt, hogy a Ferrari dobogós helyezés nélkül volt kénytelen távozni Monacóból. A negyedik helyről rajtoló német úgy érezte, autója tempója meglett volna ahhoz, hogy közelebb kerüljön Lewis Hamiltonhoz és Daniel Ricciardóhoz, ám miután az első kerékcserét követően beragadt Felipe Massa mögé, Nico Rosberg előtte tudott maradni (őt később az utolsó kiálláskor aztán megelőzte a boxban), Sergio Pérez pedig elé tudott furakodni. A mexikói aztán a futam második felében egy körrel korábban váltott száraz pályás abroncsokra, amivel el is dőlt: Vettel nem fog tudni túljutni rajta, s lemarad a dobogóról.
 
A német szerint sorsát nem az utolsó kiállások, hanem a Massa mögött töltött körök pecsételték meg.  „Ha azokban körökben megelőzöm Massát, nem kellett volna harcolnom se Rosberggel, se Hülkenberggel vagy mással. Sokkal jobb helyzetben lettem volna a stratégia szempontjából a slickek felrakása kapcsán, és nagyobb lett volna az előnyöm is.”
 
„Agresszívek voltunk az első kiállásnál, ami szerintem jó döntés volt” – értékelt Vettel. „De valahogyan túl kellett jutnunk Felipén, ami nem sikerült. Ezzel lendületet vesztettünk, és emiatt szakadtunk le a többiektől. Ha sikerül megelőznöm őt, az első két helyezettre összpontosíthattunk volna ahelyett, hogy a dobogóért kellett volna aggódnunk. Itt vesztettük el a versenyt. Az autónk volt olyan gyors, hogy jobb eredményt érhessünk el vele ennél.”
 
Így úszott el Vettel dobogója
 
Kritikát persze a csapat agresszív taktikájának kivitelezése kapcsán is meg lehetne fogalmazni. A négyszeres bajnok a verseny 12. körében állt ki köztes esőgumikért, ami alapvetően valóban előnyt jelentett számára a száradó pályán. Ekkor Nico Rosbergtől 1,840 másodperccel volt lemaradva, miközben Sergio Pérezzel szemben 2,660 másodperces előnyben volt.
 
Agresszív lépés ugyanakkor azonnal értelmét is veszítette azzal, hogy visszatértekor éppen Felipe Massa mögé érkezett meg. A stratégák kockázatvállalása a gyors cselekvésben állt: mivel azonnal behívták versenyzőjüket, kevéssé foglalkoztak azzal, hogy Vettel számára „légüres teret” találjanak a mezőnyben a kerékcsere utánra.
 
„Massa majd úgyis kiáll előlünk” – gondolhatták. A probléma akkor vált súlyossá, amikor kiderült, a Williamsnek eszében sincs a Vettelékéhez hasonlóan agresszív taktikát követni. Vettel a futam után kissé rosszallóan meg is jegyezte: „Nem tudom, miért maradtak kinn olyan sokáig. Semmi értelme nem volt késlekedniük és az esőgumin haladniuk tovább.” 
 
Hogy a brit csapat mérnökei valóban ésszerűtlen döntést hoztak-e, nem tisztünk megítélni, az viszont biztos, hogy szó sem volt extrém választásról: miközben Massa a 20. körben váltott köztes esőgumira, Nico Rosberg is vele egy időben állt ki, Sergio Pérez egy, Daniel Ricciardo pedig három fordulót várt a cserével – Lewis Hamilton meg 11 kört tett még rá. Magyarán: a többi csapat számára távolról sem volt olyan egyértelmű, hogy Vettelék útja a legjobb.
 
Vettel korai kiállásának értelmét az adta volna meg, ha a német kihasználja a köztes gumi által kínált tempóelőnyt. Ehhez képest a 14. és 19. kör között (azaz a mercedeses kiállásáig) Vettel Rosberggel szemben a köridők alapján összesen 2,856 másodpercet veszített. Eközben a 20. körig, azaz a mexikói kiállásáig Pérezzel szemben pedig 5,928 másodpercet. Rosberg végül kiállását követően 0,564 másodperccel volt Vettel előtt, egy körrel később Pérez 1,076 másodperces előnyben volt vele szemben.
 
E számok jól mutatják, még úgy is egy hajszálon múlt Vettel pozícióvesztése, hogy Massa miatt lassú tempóra kényszerült. Hogy mennyi időt bukott a brazil mögött, nehéz megbecsülni, tény viszont, hogy miután a Williams kiállt előle a 20. körben, Vettel a 21. fordulóban 1,665 másodperccel gyorsabb kört futott, mint egy körrel korábban – ami még úgy is nagy különbség, hogy a pálya fokozatosan száradt.
 
Rosberg, Pérez és Vettel köridőinek alakulása a Massa mögött töltött időszakban
 
Rosberg (esőgumi) Pérez (esőgumi) Vettel (köztes gumi)
 
14. kör 1:38,922 1:38,880 1:39,663
15. kör 1:37,478 1:37,770 1:38,014
16. kör 1:40,096 1:37,529 1:38,834
17. kör 1:37,461 1:37,041 1:38,061
18. kör 1:36,986 1:37,068 1:38,100
19. kör 1:36,397 1:36,734 1:37,524
20. kör boksz 1:36,483 1:37,237
21. kör boksz 1:35,572
 
A hibát nem a vasárnapban kell keresniük
 
Vettel önkritikája ugyanakkor már csak azért is túlzónak hat, mert versenye alakulását távolról sem csak a Massa elleni sikeres manőver hiánya határozta meg. És ezzel ő maga is tisztában van. „A versenyen nagyon gyorsak voltunk, de tegnap nem végeztünk elég jó munkát.”
 
A tegnap alatt pedig az időmérő edzést értette, amelyen Barcelona után másodszor esett meg vele az a kínos helyzet, hogy a Q3-ban gyengébb időt futott, mint előtte a Q2-ben. Mindez egy visszatérő probléma a Ferrarinál: a csapat hiába dolgozott két napon át a gumikezelési gondok orvoslásán a spanyol futamot követő teszten, a jelek szerint megoldást most sem találtak.
 
És amíg így marad, sok monacóihoz hasonló nehéz helyzetre és elszalasztott lehetőségre számíthatnak még. Elvégre ahogy két hete a győzelmet bukták el versenytempójukhoz mérten gyenge rajtpozíciójuk miatt, úgy most a dobogó esélyét. „Meghatározó lenne megoldani a problémát, ami sokba került Barcelonában és Monacóban is” – ismerte el Maurizio Arrivabene csapatfőnök. „A gondot a szombat délután jelentette. Rá kell jönnünk, miért, mert elég abszurd, hogy az autónknak a Q1-ben és a Q2-ben még jó a teljesítménye, de ugyanezt képtelenek vagyunk megismételni a Q3-ban. A gumik működési tartományán van a hangsúly, de mélyelemzésbe nem szeretnék bocsátkozni.”
 
„Annyit tudunk, hogy az autó gumihasználatával van összefüggésben a dolog. Meg kell oldanunk a problémát, mert ha nem rajtolunk a legjobb pozíciókból, olyan gondokkal találjuk szembe magunkat, amelyek elkerülhetőek lennének. Most is ez történt. Ahhoz, hogy visszanyerjük a pozíciónkat, agresszív stratégiát kellett választanunk, ám ezzel végül Massa mögött találtuk magunkat. És nem Felipének kéne az ellenfelünknek lennie. Az agresszív taktikánk helyes volt, de nem kellene ilyen választásokra kényszerülnünk, ha jobbak lennénk az időmérőn.”
 
A Ferrari ördögi körbe került.
 
A helyzet persze már ismerős lehet számukra: a Scuderia évek óta gyengén teljesít az időmérőkön. Jól jelzi ezt, hogy 2010 óta mindössze 5 (!) alkalommal rajtolhattak az első rajtkockából – utoljára 2015-ben Szingapúrban. Arrivabene mégsem beszél trendről. „Az elmúlt szezonok autói nagyon eltérőek egymástól. Talán a mostani problémánk hasonlít a korábbihoz, de az okok mások. Most felújították az aszfaltot, mások a visszajelzések, így nehéz lenne összehasonlítani a helyzetet a korábbival.”
 
Kanadában jön az új motor
 
Vettel szerint hétvégi teljesítményükben az időmérős baki volt az egyetlen kivetnivaló. A német továbbra is dicséri autója tempóját, valamint csapata taktikázását is helyesnek ítélte. A hangulatot pedig a csalódás ellenére is jónak ítélte. „A hangulat kiváló a csapaton belül. Természetesen volt pár nem túl jó versenyzünk, ma sem alakult jobban, de legalább célba értünk. Próbáltam fölzárkózni Pérezre, hogy esetleg legyen esélyem a dobogóra, de közben azt is kockáztattam, hogy a falnak megyek. Próbáltam nyomást gyakorolni rá, hibába hajszolni őt, de ez nem volt elég az előzéshez.”
 
Ami a folytatást illeti, Arrivabene jelezte, Kanadában érkezik az új motorjuk. Előrelépést remélnek tőle, de azt még nem tudják, módosító pontokat is használniuk kell-e hozzá, vagy a megbízhatóság javítására hivatkozva is kapnak engedélyt az FIA-tól a változtatásra. „Lesz újításunk az erőforrás terén, de azt még nem tudjuk, költünk-e rá zsetont. Jelenleg is tárgyalunk az FIA-val arról, mit tegyünk.”
 
Életbevágó lenne javulniuk. A Ferrari előnye a monacói hétvégével 9 pontosra olvadt az egyre jobb formában lévő Red Bull-lal szemben a konstruktőri bajnokságban. S ha így folytatják, nemhogy Mercedest nem vernek, lecsúszhatnak a második helyről is.
 
Arrivabene mindenesetre problémájuk ismeretében továbbra sem aggódik emiatt. „A célt a Mercedes jelenti számunkra. Ők hozzák ki a legtöbbet az autójukból, a többiek csak követik őket. Nagyon versenyképes a Red Bull azokon a helyszíneken, ahol használni tudják a nagy leszorítóerejüket, de Barcelonában is nekünk kellett volna nyernünk helyettük” – állapította meg.
 
A feltételes mód persze mit sem változtat a tényeken: a Ferrari képtelen a maximumot kihozni csomagjából és lehetőségeiből. És amíg így van, a „nekünk kellett volna nyernünk” mondat nem kapaszkodó, inkább egyre súlyosabb teher lesz számukra.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!