2016.07.31. 17:50

Sebastian Vettel ismt versenymrnkt s stratgijukat brlta fll, mikzben autja kptelen volt tartani a lpst a Mercedesszel s a Red Bull-lal. Elveszett az sszetett msodik hely is – mi trtnik a Ferrarinl?
Tovbb tart a Ferrari dobog nlkli sorozata. A kt vrs autnak Silverstone utn ezttal sem volt eslye a Red Bullok ellen, Sebastian Vettel 5. s Kimi Rikknen 6. helyvel pedig nem tudtk meggtolni, hogy az osztrkok megelzzk ket a bajnoki tabelln.
Vettel a rajtnl pozcit nyert csapattrsval szemben, de ennl elrbb mr nem jutott. „A rajt s az els kr egszen rdekes volt, de sajnos nem sikerlt elnyt kovcsolnom belle. Az els etapban egszen rendben voltunk. Nem volt rossz a tempnk, de utna visszaestnk, aztn mr nem tudtuk tartani a lpst” – rtkelt Vettel. „Mindketten htrbb vgeztnk, mint remltk. A versenytempnk nem volt rossz, de nem volt elg. Nem is tudom, taln a tbbiek fejldtek pntek ta. Kicsit kszkdtnk az egyensllyal, ami miatt sokat csszkltunk. Ez egy krn sok idnkbe kerlt, de mg tbbe egy-egy teljes etapon.”
Mikzben egyre inkbb tvolodott az len halad ngyestl, Vettel rdekes rdis beszlgetst folytatott le versenymrnkvel. Riccardo Adami a 44. krben kerkcserre akarta hvni t, m a nmet – ahogy korbban Bakuban is tette – megkrdjelezte az tletet. „Negatv, mg jk a gumik, megyek pr krt” – felelte Vettel.
Adami aztn kzlte vele: „Ez az egyetlen mdja az elvgsnak” Vettel azonban nem egszen rtette: „Ki el akarunk elvgni?” – krdezte, miutn Max Verstappen nem volt a kzelben. Adami kzlte, hogy a holland a clpont, majd nmi sznet utn beltta: „Ok, maradj kint, maradj kint!”
Vettelt az esetrl is krdeztk. „Ez normlis. A verseny sorn elg sokat beszlek a csapattal a taktikrl, a gumikrl s hasonlkrl” – magyarzta a Sky Sportsnak. „Nem tudom, mennyi ment belle adsba, de ez egy hossz, tbb krn t tart beszlgets volt. A vgn gy dntttnk, kint maradunk. Kicsit az n hibm volt, hogy gy vezettem, ezzel ugyanis kiengedtk, pontosabban n engedtem ki a kezembl a lehetsget, hogy nyomst gyakoroljunk a tbbiekre. Az etap vgn kicsit kszkdtem a gumikkal, szval meg kell vizsglni, csinlhattam-e volna valamit jobban.”
A nmet RTL-nek hozztette: „Termszetesen szmomra az autban lve nehz megtlni, hogy ll a verseny, mert csak azt ltom, mi trtnik krlttem. Korbban mr beszltnk errl. Nem jl mkdtek a gumik, de azon a szetten egsz jl reztem magam, ezrt mg kt-hrom krt kint akartam maradni, hogy biztostsam, az utols etap nem lesz tl hossz. Az elvgstl pedig egy kicsit messze voltunk.”
A krdsre, bizalmatlan-e az v sorn tbb stratgiai hibt is vt csapatval szemben, hatrozottan cfolt. „Nincs mirt ktelkednem. Egytt dolgozunk. A boxfalon lvk termszetesen tbbet ltnak, mint n az autban, ezrt taln nem is volt helyes dnts kint maradni. Ezrt vllalom a felelssget, de nem a mostani volt az els eset – legfeljebb csak az els, ami adsba ment.”
Maurizio Arrivabene csapatfnk nem tallta klnlegesnek az adsba kerlt beszlgetst. „A boxfal mindig visszajelzseket kr arrl, milyenek a krlmnyek a plyn. Seb pedig adott pr vlaszt neknk, informcikat, amikre szksgnk volt. El kell ismerni, hogy a Red Bull fejldtt. Ez pedig csak rdekesebb teszi a bajnoksgot” – nyilatkozta.
A mindkt versenyzjvel dobogn zr osztrkok valban megelztk csapatt a konstruktri tabella msodik helyn. Az olasz az elmlt hetekben folyton azt hangoztatta, nem foglalkoznak a Red Bull-lal, mert nyerni akarnak. Most viszont beltta, nem lesz nyugodt a sznetk. „Nem vagyok biztos benne, hogy nyri sznetre fogok menni… Sok munka vr rnk. Ugyanabban a helyzetben vagyunk, amiben Magyarorszgon s Silverstone-ban. Szerintem sikerlt tanulnunk ezekbl, s elrelphetnk, hogy jra harcba szllhassunk.”
A 6. helyen clba r Kimi Rikknent arrl krdeztk, tart-e attl, hogy a Ferrarinl trtnt vltozsok rossz hatssal vannak a csapatra. „A legfontosabb most az, hogy megtalljuk a fejlds mdjt, valamint hogy sszetartson a csapatunk. Lesznek bizonyos vltozsok, de a csapatban mindenki tudja, mit csinlunk, s remlhetleg sikerl is javtanunk” – felelte.
Vettel hasonlan fogalmazott. „Ez normlis. Nem tartunk ott, ahol szeretnnk, gy vilgos, hogy sok munka vr rnk. Ez viszont normlis. Mindenki teljes gzzel dolgozik a gyrban, n is mindent megteszek.”
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Sebastian Vettel has admitted that he made a "mistake" by not heeding to Ferrari's strategic advice during the German Grand Prix.
Vettel and team-mate Kimi Rikknen held fifth and sixth throughout the race, unable to keep up with the Red Bull and Mercedes drivers.
Ferrari wanted to perform the undercut with Vettel at his final pit-stop, but he ignored multiple radio messages before ultimately pitting.
"I had a look and I think I did a mistake because we could have had a chance to put the cars in front under more pressure," said Vettel.
"We were talking about it a long time in the race, I don't know how much was broadcasted or not.
"We were not so great at the end of the stints and we were struggling a bit with the tyres, and obviously I didn't want to make the last stint too long for that reason.
"Arguably, I was too conservative [with the strategy]."
Vettel admitted, though, that Ferrari was simply "not quick enough".
"Unfortunately we were a bit far from the cars in front, especially after the first two stints," he said.
"We're trying to push on and trying to stay as close as possible.
"I'm not happy, racing at home is always something special and in that regard it wasn't a special race, but I think like yesterday, we struggled a little bit to get the balance right.
"Our car was sliding a little bit too much, which cost us life on the tyres, and ultimately performance at the end of the stints, so to sum it up we were not quick enough today."