2016.08.02. 19:31

Mr csak harmadik er a Ferrari. Ngy futam alatt htrnybl elnyt csinlt a Red Bull, mikzben a vrsk most beismertk, Spanyolorszg ta alig fejldtek. Sebastian Vettel szerint a pofonok felnyitottk a szemket.
Htrafel araszol a Ferrari. Sorozatban harmadik versenyhtvgjkn maradtak le a dobogrl, a hockenheimi futamot Lewis Hamiltonnal szemben tbb mint fl perces htrnnyal zrtk, az 5. helyen clba rkez Sebastian Vettel radsul Max Verstappentl is 19 msodpercre volt. s ez utbbi mg gy is tl sok, hogy a nmet legutols krben tbb msodpercet vesztett egy kicsszs s a lekrzsek miatt.
A Ferrari tl lass.
A plyn s a fejlesztsek tern is. Utbbit nem bizonytja jobban semmi, mint a Red Bull flzrkzsa s elzse a konstruktrk versenyben. Az osztrkok 14 pontos elnnyel, a msodik pozciban vakciznak. Mikzben k az utbbi ngy versenyen sszesen 116 pontot gyjtttek, Vettelknek csak 65-t sikerlt. Daniel Ricciardo mr harmadik az egyni bajnoksgban, Max Verstappen lassan utolri Sebastian Vettelt, aki radsul mr 97 pontos htrnyban van Lewis Hamiltonnal szemben. 9 versenyennel a vge eltt ez annyit jelent, hogy ha bajnok akar lenni, futamonknt tlagban tbb mint 10 pontot kne hoznia a briten.
Idn viszont mg legyzni sem igen sikerlt neki.
A Red Bull s a Ferrari kzti pontklnbsg alakulsa
A heppenheimi azonban e nehz helyzetben is megtallja a pozitvumot: elmondsa szerint az utbbi htvgk pofonjai felbresztettk ket. „Az elz pr verseny nehz volt szmunkra, de nagyon-nagyon hasznos is, mert sok mindent megtudtunk az autrl, s mr tudjuk, mire kell sszpontostanunk. Felnyitottk a szemnket. Kicsit ksn, de jobb ksn, mint soha. Az els versenyek utn ezek mg nem voltak teljesen egyrtelmek, de mostanra egyre nyilvnvalbb vltak. Persze nem kellemes gy rjnni, hogy nem vagyunk versenykpesek, de tudjuk, mi a teendnk. Nem knny mrl holnapra vltoztatni, de van egy tervnk, s az v msodik felben ersebbek lesznk. Az elz versenyek nehezen alakultak szmunkra, mikzben a Red Bull szmra jobban. De biztosra veszem, hogy a msodik flvben jra jobbak lesznk s versenykpesebbek ennl” – fogalmazott.
Csaldott arcok a Ferrarinl.
Vettel sem tudja titkolni, nehz elfogadnia, hogy Hamiltonk ennyire tvol vannak tlk. „Nyilvn nem vagyok boldog. A hazai verseny klnleges, de ez ilyen szempontbl mgsem volt klnleges futam. Nem sikerlt megtallni a megfelel egyenslyt, az aut csszklt, ami rossz hatssal volt a gumikra. Mindent egybevve nem vagyunk elg gyorsak. Sajnos tlsgosan messze voltunk az elttnk lvktl, fleg az els kt etap utn.”
A csapattrs szerint az eredmny mindenkinek fj.
Kimi Rikknen mr szombaton sem repesett a boldogsgtl a szempontjbl jl sikerlt idmr utn – vasrnap pedig keseren llaptotta meg: „Nem voltunk elg gyorsak – sajnos ilyen egyszer ez. Remlhetleg megtalljuk a mdjt annak, hogy a folytatsban kihvi lehessnk a kt msik csapatnak. Nem lesz knny. Mindenki lthatja, hol rtnk clba, s ez mindannyiunknak fj. De most ez van, dolgoznunk kell tovbb.”
Nem vr csodt.
Megkrdeztk, jobbra szmt-e kedvenc plyjn, Spban, ahol mindig jl megy neki. „Nem igazn. gy rtem, az egy teljesen ms tpus plya, szval ms lesz. De az biztos, hogy sok munka vr mg rnk, ha el akarjuk rni az elvrt szintet. Majd kiderl, hogy llunk akkor, de fejldnnk kell.”
A szombaton mg j formt mutat Rikknen vasrnap a vrtnl nagyobb gumikopssal kzdtt. Elmondsa szerint azonban nem a gumik jelentik a f problmjukat. „Taln azt vrtam, hogy ennl azrt tovbb brjk majd a gumik, s ez megneheztette a helyzetet. Nem volt olyan rossz az els szetten, de aztn gyorsan visszaestnk. Tbb leszorter kellene ahhoz, hogy gyorsabb vljunk, s ez eredmnyezi a gondokat a gumikezels tern is. gy tnik, egyszeren lassak vagyunk. Vannak idszakok, amikor nagyon gyorsak tudunk lenni a versenyen, de ezek nem tartanak elg sokig.”
Mr a csapatfnk is beltta.
Maurizio Arrivabene mjusban kijelentette: „Ha a Red Bull jelenti a legnagyobb problmnkat, haza is megyek.” Hiba tiltakozott, az osztrkok nemcsak kzeltettek, de DRS-ket bekapcsolva kerltk ki ket. „Igen, valban szp fejldst rtek el. jra eljk kell kerlnnk, ez nem is krds” – ltta be.
s hogy hol vesztek el?
„Barcelona ta tl keveset javtottunk a leszorternkn” – ismerte el. „Ezen a tren srgsen javtanunk kell. A motor tern jabb fejlesztsek vrhatak, de most nem a hajtegysg jelenti a f gondunkat, hanem valami teljesen ms: az aerodinamika. Most hrom htre lell a munka, de aztn teljes gzzel mennnk kell elre.”
A krdsre, mirt nincs javuls Barcelona ta, hozztette: „Ezt rszletesen ki kell elemeznnk, tbb tnyez is szerepet jtszik benne.”
Az egyik taln a technikai igazgat, James Allison fokozatos kivlsa lenne?
„Szemlyes okokbl nem kvnok Jamesrl beszlni. jjszervezdtnk, mgpedig pnik nlkl. Pontosan tudjuk, mi a teendnk. s most mr azt is tudjuk, az aut mely rszein kell javtanunk” – hrtott az olasz.
s mg a csapat s Vettel kztti rdis taktikai vita kapcsn is magyarzkodhatott. „Csak mert jra nyilvnos a rdizs, ez mg nem jelenti azt, hogy mindent ki akarnnk beszlni az ellenfelek eltt. Kdolt zenetet adtunk Sebastiannak, mert kt taktika kztt vacillltunk, s nem volt teljesen egyrtelm, hogyan tovbb. Ez az els killsnl volt. A msodiknl Sebastian egyszeren csak jobbnak ltta tovbb a plyn maradni. Remltk, hogy nagyobb nyomst gyakorolhatunk az ellenfelekre.”
Nos, ettl jelenleg messze vannak. Az utbbi idben egyre tvolab…
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva