2016.10.29. 19:51

A Red Bull s a Mercedes pldjbl kell ert mertenie az idn mg nyeretlen Ferrarinak Sebastian Vettel szerint. Elmagyarzta, mirt bzik tovbbra is csapatban, s Maurizio Arrivabent is vdelmbe vette – tbb szakrtvel egytt.
Sok brlat ri mostansg a Ferrarit a tavalyi Szingapri Nagydj ta tart nyeretlensge, a vrtnl gyengbb eredmnyei s formja miatt. Ennek kapcsn tbbszr flmerlt mr, hogy Maurizio Arrivabene csapatfnk llsa is veszlybe kerlhet, de az olasz sajt kikezdte Sebastian Vettelt is, aki az utbbi idben nem ragyog gy, mint korbban, s sok esetben kedvetlennek is tnik.
Arrl azonban sz sincs, hogy elvesztette bizalmt a Scuderiban – s ezt maga igyekszik htrl htre altmasztani. Elmondsa szerint csak a kzvlemny trelmetlen, nagyon is tisztban van azzal, hogy a csapatpts folyamata hosszadalmas s kemny munka. „n rszese voltam a folyamatnak a Red Bullnl is, ahol szintn idre volt szksg. k valjban 2005-ben lttak neki a munknak, s elszr csak 2009-ben nyertek versenyeket. A Mercedesnek is id kellett. Amikor emelni akarsz a szinten, hogy az lre ugorj, ahhoz mindig id kell. Sok idbe telik, mire az emberek megfelelen egytt tudnak dolgozni, de mihelyst ez meg van, a csapat hirtelen tkapcsol, minden mkdni kezd, s jnnek az eredmnyek is.”
Br a Ferrarinl mg nem jnnek, Vettel szmra az ad okot a bizakodsra, hogy ltja, a httrben lassan mgis kezd sszellni a csapat. „Az eredmnyek nem jttek, nyilvn van mg min javtani, s ezen is vagyunk. De errl tl sokat nem szeretnk beszlni, mivel nem az n feladatom s felelssgem elmagyarzni ezt. A csapatnl msokat kne megkrdezni errl” – fogalmazott.
„De gondoljanak bele, milyen sok embernk van, s azt is folyton halljuk, hogy ezek az autk egyre bonyolultabbak lesznek, szval minden mindennel sszefgg. Mr nincs olyan, mint ami hsz-harminc ve volt, hogy megptesz egy autt, egy motort, van egy karosszrid, kicsit foglalkozol az aerodinamikval, a tli teszteken mindent sszeraksz, s megltod, hogyan mkdik. Minden kz a kzben jr, az embereknek is gy ssze kell dolgozniuk, s folyton jra kell alkotnod a helyesrl s rosszrl alkotott elkpzelsedet, hogy emelni tudj a szinten. Mindent jra kell gondolnod, jobban, okosabban csinlni, knnyebben, hatkonyabban. s ilyen tekintetben szerintem sokat fejldtnk. De a folyamat nem megy vgbe egyik naprl a msikra.”
Vettel csapatfnkrl, Maurizio Arrivabenrl is beszlt, aki szerinte nem rdemel kritikt. „Ezerhromszz embert koordinlni nem knny feladat, de szerintem a jelenleg pozciban lv embereink – s fleg Maurizio – kivl munkt vgeznek. Kezdenek sszellni a dolgok, gretesnek tnnek a jv szempontjbl, de neknk nyilvn meg is kell mutatnunk ezt. Lehet arrl beszlni, hogyan javul a helyzet, hogyan fejldnk, ha nem ltszik. Mrni mindig az eredmnyekkel fogjk a munknkat” – ismerte el.
Brawn: Fenyegetssel nem megy
Arrivabene levltst azonban msok is hibnak, elhamarkodott lpsnek tartank. Bernie Ecclestone szerint a Ferrari problmjnak forrst inkbb eggyel magasabb szinten (Sergio Marchionne) kellene keresni… „A Ferrarinl minden sszetev adott a bajnoki sikerhez, a versenyzktl a technikai httrig. Taln szemlyi problmkrl van sz. Hasonlnak ltom a helyzetket, mint amikor n prbltam megoldst tallni a Ferrari krzisre, s a FIAT-nak Jean Todt alkalmazst ajnlottam. Nem volt egyszer, mert k inkbb olasz fnkt akartak. Szerintem most ez hinyzik a Ferrarinl. s nem olyasvalakirl beszlek, aki levlthatn Maurizio Arrivabent, hanem valakirl, aki tmogatja t” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak.
A Sky Sports szakrtje, Johnny Herbert is hasonlkppen vlekedik. „Nagy hiba lenne Mauruizio Arrivabene nyakba varrni, hogy elmarad a megfelel teljestmny. James Allison tvozsa utn nem sikerlt kitlteni a htramaradt rt. Egy ilyen helyzetben mg egy lcsapatnak sem knny talpra llnia. Hallani olyan pletykkat, hogy Arrivabennek kell ezrt tartania a htt, de n egy jabb vezetcsert szgyenletesnek s hibnak tartank Stefano Domenicali s Marco Mattiacci elbocstsa utn.”
Ha csapatptsrl s Ferrarirl van sz, a leghitelesebb tanccsal alighanem Ross Brawn tud szolglni. Az olaszok egykori technikai igazgatjt a Telegraph arrl krdezte, mit szl egykori munkatrsa, Luca Baldisserri azon kijelentshez, miszerint a vrsknl jelenleg terrorklma uralkodik. Brawn szerint egy csapat akkor kveti el a legnagyobb hibt, ha nem hagyja vgigfutni a Vettel ltal ecsetelt fejldsi folyamatot, s fenyegetssel reagl a sikertelensgre. „Amikor 1996-ban megrkeztem oda, a csapatnak nem volt elegend nbizalma. Ezt megszntettk. Ha flelemben dolgozol, az sosem mkdhet. Nem lehet aszerint elvrsokat tmasztani, hogy megmondod, mi trtnik, ha hibzol” – mutatott r a brit.