Hrek Sebastianrl ( news ) |
A Mercedesnek van mirt tartania a Ferraritl?2015.04.09. 19:19

Noha a tbbsg szerint a Ferrari Knban kptelen lesz megismtelni malajziai remeklst, ez mg korntsem jelenti azt, hogy az v htralv rszben le kell mondanunk a szoros Mercedes-Ferrari csatkrl. Szakrtk szerint az olaszok mg megkeserthetik prszor a cmvd lett.
Mit vrhatunk a folytatsban a Ferraritl? Szmthatunk-e hosszabb tvon egy szorosabb Mercedes-Ferrari prharcra? Az olaszok malajziai gyzelme ta foglalkoztatja ez a krds a Forma–1 npt, s a vlaszok meglehetsen szertegaznak. A kt httel ezeltti gyztes, Sebastian Vettel cstrtkn Knban igyekezett hteni a kedlyeket, s kiemelte, Malajziban sok minden a kezkre jtszott, gy tovbbra is a Mercedes a favorit. Csapattrsa, Kimi Rikknen mindekzben pp arrl beszlt, hogy plyktl s krlmnyektl fggetlenl ers a Ferrari, s kzelebb lehetnek a Mercedeshez, mint sokan gondoljk.
De egyetrts az ellentboron bell sincsen. Nico Rosberg nemrg mg sokkhatsrl beszlt, Toto Wolff pedig a vszharangokat kongatta veresgk utn. Lewis Hamilton azonban Vettelhez hasonlan a kivteles krlmnyek szmljra rta a Ferrari gyzelmt, s nem ltott okot az aggodalomra. Vajon hogy alakul a kt istll prharca a folytatsban?
Megismtldhet mg prszor a sepangi forgatknyv
A krdsre vlaszt keres Auto Motor und Sport szerint a kt csapat stratgi egy dologban mindenkpp egyetrtenek: Vettel Malajziban a biztonsgi aut nlkl is nyert volna – csak legfeljebb szorosabb csatban. Egyes szimulcik szerint kt-hrom msodperces elnnyel. Az olaszok sikernek kulcst alapveten kt tnyez jelentette Malajziban: a nagy meleg, valamint a kivl gumikezels. E kt tnyez persze sszefgg egymssal, s hogy mennyire fajslyos krdsekrl van sz, jl jelzik a tnyek: Sepangban a lgyabb gumi a Ferrarinl 19 krt brt, mg a Mercedesnl mr 11 kr utn elkopott. A nmetek emiatt is vlasztottk a hrom killsos taktikt.
A Mercedes veresge azonban nem csupn a stratgin s a gyengbb gumikezelsen mlt. Vasrnapi teljestmnykre a pnteki felkszlsk is rnyomta a blyegt: miutn a szabadedzseken mindkt Mercedes-versenyzt technikai problmk htrltattk, programjukat sem tudtk maradktalanul kvetni. „Ha jobb belltsokat tallunk, taln vasrnap is jobbak lettnk volna” – mondta a csapat egyik mrnke az Auto Motor und Sportnak. Lewis Hamilton szintn kiemelte, hogy pntek dleltti problmi alapveten meghatroztk ksbbi teljestmnyt, s szerinte mr csak ezrt sem kell tlzottan pnikba esnik veresgk miatt, hiszen nem indulhat minden htvgjk ennyire rosszul.
Az emltett nmet szaklap ugyanakkor kiemelte, hogy mikzben a sokak ltal emlegetett hvs id Knban valban a Mercedes kezre jtszhat, a Ferrari Bahreinben ismt komoly veszlyt jelenthet a cmvdre. Azaz hosszabb tvon a krlmnyektl s plyktl fggen valban lehet esly a kt alakulat prharcra. Ksznheten az autik kztti jelents karakterbeli klnbsgeknek, melyek Malajziban egyrtelmen kirajzoldtak. „A Ferrari minden olyan plyn ers lehet, amely ersen ignybe veszi a hts gumikat. Ez Bahreinre, de Barcelonra is igaz. Ahol pedig nem kell akkora leszorter, mint Spban vagy Spielbergben, szintn rendkvl ersek lehetnek” – mondta a Mercedes egyik embere.
A nmet lap szakrtje azt is elmondta, mirt nem volt kpes a Ferrari mr Melbourne-ben megmutatni, mennyire ers valjban. „Csak a versenyen tettk. Az idmrn nem melegtettk fel elg jl a lgyabb gumit, emiatt nem kerlt mindkt autjuk a msodik sorba. Vettel emiatt a Williams mg ragadt, ami rossz hatssal volt a futamra. Rikknen viszont a msodik etapja sorn jelezte, hogy a Ferrari versenykrlmnyek kztt olyan gyors volt Melbourne-ben, mint a Mercedes.”
Eltr DNS, vltozatos erviszonyok?
Mindez azt mutatja, hogy ami a futamokon elnyre vlik a Ferrari versenyzinek (gumikmls), az idmrkn htrltathatja ket. A Mercedes egy krn mg mindig az olaszok eltt jr, s ahhoz, hogy Vettelk hosszabb tvon is flvegyk a versenyt a nmetekkel, fontos lenne javtaniuk az edzsteljestmnykn. Az Auto Motor und Sport szerint ilyen szempontbl is a pnteki szabadedzsek lesznek a legmeghatrozbbak a kt istll versengsben: ha a Mercedes elegend krt tud teljesteni, fel tud kszlni a gumiproblmkra, j egyensllyal, megfelel belltsokkal, amelyek aztn a helyes stratgihoz is megfelel alapot adnak, tempelnyket kihasznlva sakkban tarthatjk a Ferrarit. Ha viszont a Scuderia lesz kpes kihozni a maximumot idmribl, tbbszr is megkeserthetik az Ezstnyilak lett.
A lap vgl James Allisont, a Ferrari technikai igazgatjt is idzte, aki elmondta, sem a Mercedes, sem a Ferrari alaptulajdonsgaiban nem vrhat vltozs a szezon sorn, azaz az egymshoz viszonytott erejket vrhatan ugyanazon tnyezk befolysoljk majd egsz vben. „Az aut DNS-e lland marad” – jelentette ki a brit. Mercedeses kollgja pedig helyeselt. „Prblkozhatunk az aut tptsvel, hogy hirtelen bartsgosabban bnjon a gumikkal, de ezzel valjban csak mg tbbet vesztennk” – mondta a nmetek mrnke.
A lapok teht le vannak osztva – mostantl a legfbb krds az, ki mit hoz ki bellk a parti sorn.
Most szorosabb lesz a Ferrari s a Williams csatja?2015.04.09. 19:16

Malajziban a Ferrari lnyegesen gyorsabb volt a Williamsnl, Valtteri Bottas szerint azonban a soron kvetkez Knai Nagydjon csapata harcban lehet a vrskkel, Sanghajban ugyanis sokkal hvsebb idjrs fogadja a versenyzket.
A felkszlsi idszak utn a legtbb szakrt arra szmtott, hogy a Mercedes gyri alakulatnak pilti mgtt a Williams s a Ferrari versenyzi kzdenek majd a harmadik hely megszerzsrt. Ausztrliban bejtt a jslat, kt httel ksbb azonban a Ferrari nemcsak Sir Frank Williams alakulatt, hanem a cmvd istllt is legyzte. A vrsk autja jval gyorsabbnak tnt a Williamsnl, st a gumikkal is kmletesebben bnt, mint az FW37-es.
Knban minden visszatrhet a normlis kerkvgsba – legalbbis a Williams finn piltja szerint, aki gy rzi, a hvsebb idjrs inkbb az csapatnak kedvez majd. „A tbbiekhez hasonlan, minket is megleptek” – utalt Bottas az olasz alakulat teljestmnyre. „gy vlem, jobban kezeltk az abroncsokat, mint a tbbiek, ez lehetett a legfontosabb tnyez. Mi egy kicsit kzdttnk az abroncsok hmrskletvel, hiszen mg mindig hinyzik egy kis tapads a lassabb kanyarokban!”
„Ez egy olyan terlet, amire kiemelt figyelmet kell fordtanunk, mert lesznek mg forr versenyek a szezonban, amikor visszatrnk Eurpba; pldul a Magyar Nagydj. Egyrtelm, hogy a Ferrarinak sikerlt elrelpseket tennie a motorral kapcsolatban, de maga az aut is fejldtt. Szerintem Malajziban tnyleg a gumikezels volt a kulcs, s amit csinltak, az igencsak klnleges volt. Egyrtelm, hogy valamit ki kell tallnunk, de most a krlmnyeknek ksznheten kzelebb kerlhetnk hozzjuk” – magyarzza a fiatal finn.
A csapat mr tavaly is szembeslt hasonl problmkkal, Malajziban pedig kiderlt, hogy ezeket nem sikerlt tkletesen orvosolni, a Williamsnek teht a folytatsban is oda kell figyelnie a gumikezelsre. „Mr 2014-ben is tallkoztunk ezzel [a jelensggel] s tnyleg nem felejthetjk el az elz htvgt, mert lesznek mg forr futamaink s nem akarunk ezzel kzdeni, szval figyelnnk kell. Most azonban jobbak lehetnk, mint Malajziban voltunk a plya s a krlmnyek miatt, st van nhny aerodinamikai jtsunk is. Remljk, a tervnk mkdni fog” – zrta gondolatt.
Rosberg dilemmja: Vettel segtsg vagy problma?2015.04.09. 19:13

A Mercedes nmet versenyzje, Nico Rosberg gy vli, honfitrsa, Sebastian Vettel s a Ferrari segthet neki a vilgbajnoki cmrt foly kzdelemben, hiszen ha az egylet tartja j formjt, pontokat lophat Lewis Hamiltontl. Persze adott esetben a ngyszeres bajnok is kihvv vlhat.
A cmvd alakulat piltnak kzdelmt Ausztrliban s Malajziban is Hamilton nyerte, kt httel ezeltt azonban mindssze hrom ponttal nvelhette elnyt, hiszen „csak” msodikknt rt clba Vettel mgtt, mikzben Rosberg harmadik lett. Abban az esetben, ha a gyzelmi serleg ismt a ktszeres vilgbajnok kezbe kerl, a msodik helyet pedig jfent a mrkatrs szerzi meg, Rosberg htrnya ht ponttal ntt volna.
„Igen, Vettel segthet” – mondta a tavalyi szezon ezstrmese a Knai Nagydj helysznn. „St, bizonyos rtelemben mr Malajziban is segtett, mert Lewis hrom ponttal szerzett tbbet, mint n, s nem httel. Viszont ez is relatv, hiszen akkor, ha a folytatsban is ott marad a mezny ln, is problmt jelenthet. Termszetesen nyerni akarok, szval az, hogy Malajziban lett az els nem tetszett annyira, de remlem, hogy ezttal t is s Lewist is le tudom gyzni” – teszi hozz.
Hamilton jelenleg 10 ponttal vezet csapattrsa eltt, a nmet azonban nem aggdik a cmvd lendletes kezdse miatt. „A bajnoksg nagyon hossz s gy tudom, hogy most 10 ponttal vezet, de mg vagy 350 szerezhet! Termszetesen minden verseny fontos lesz s rendkvl hossz t ll mg elttnk. gy vlem, a kvetkezetessg legalbb olyan fontos tnyez lesz ebben a szezonban, mint volt egy vvel korbban. Nem fogok pnikba esni ezek miatt a dolgok miatt, hiszen csak arra sszpontostok, hogy megfelel munkt vgezzek s megszerezzem a futamgyzelmet!”
Vettel malajziai gyzelmvel vget vetett a Ferrari 2013 ta tart nyeretlensgnek s egyttal a Mercedes gyzelmi sorozatt is megszaktotta, ami a tavalyi Olasz Nagydj ta tartott. Noha a vrsk ersnek tntek a legutbbi megmrettetsen, Rosberg bzik csapatban s abban, hogy a Mercedes Knban visszatrhet a mezny elejre. „Szerintem most sokkal ersebb lesz az autnk, mint volt Malajziban. n arra szmtok, hogy ismt ez lesz a legjobb” – folytatja a nmet, aki pont Knban szerezte meg els futamgyzelmt, mg a 2012-es szezonban.
Egy vltozs, ami hatssal lehet a Mercedes s a Ferrari htvgi formjra?2015.04.09. 15:44

A htvgtl vltozik az zemanyag-tfolysra vonatkoz szably – egyesek szerint az eddig kiskapukat hasznl kt lcsapatra lehet legrosszabb hatssal az jts.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) mg az Ausztrl Nagydj htvgjn jelentette be, hogy Kntl kezdve szigort az zemanyag-tfolys mrsnek mdszern. Mint ismert, a szvetsg 2014 ta egysgestett szenzorokkal mri az egyes autk ltal felhasznlt zemanyag mennyisgt s tfolysi sebessgt, mely nem haladhatja meg a 100 kg/rs rtket. Ezen mrst a sanghaji htvgtl gy pontostjk, hogy az zemanyag-adagol rendszer tbb pontjn is elhelyeznek rzkelket, ezzel biztostva, hogy a benzinnyoms a rendszer semelyik pontjn ne haladja meg az elrt rtket.
A felttelezsek szerint minderre azrt volt szksg, mert egyes istllk, kztk a Mercedes s a Ferrari igyekeztek kijtszani a korbbi regulkat, s trkkkkel prbltk javtani erforrsuk teljestmnyt. A vltoztats miatt ezen a htvgn teht klnsen nagy figyelem vezi majd az idn eddig a legmeggyzbb teljestmnyt nyjt kt alakulatot. Ennek kapcsn a spanyol El Confidencial mris tallgatsba kezdett: „Amennyiben valaki eddig kihasznlta a kiskapukat, az most Knban megszenvedi majd ennek hatsait” – vettettk elre.
Az erviszonyok drmai megvltozsra azonban vlheten csak a merszebbek mernnek nagy ttben fogadni…
Vettel j Ferrari-szokst ismert meg– Knba realista clokkal rkezett2015.04.09. 15:43

Els ferraris gyzelme sem vaktja el Sebastian Vettelt. A nmet a knai eslyek mellett a maranelli nnepsgrl, a Ferrari eddig nem ismert szoksrl, valamint Ayrton Senna utolrsrl is beszlt a cstrtki sajttjkoztatn.
Kt httel a nagy gyzelem utn Sebastian Vettel kipihenten, de realistn vg neki a szezon harmadik nagydjhtvgjnek Knban. A ngyszeres bajnoknak cstrtkn az FIA hivatalos sajttjkoztatjn volt jelense, ahol termszetesen arrl is faggattk, hogyan nnepeltek a Scuderival a sepangi gyzelembl hazatrve Maranellban.
Vettel elrulta, megismerkedett egy rgi ferraris hagyomnnyal is. „Mr eredetileg is gy terveztk, hogy megyek Maranellba, hogy szerdn dolgozzak a szimultorban. De j rzs volt, hogy a gyzelem utn dvzlt a csapat. Az egsz gyr sszegylt egy gyors ebdre. Ott volt mindenki a nagy teremben, gy tudtunk egy kicsit nnepelni. s azt is megtudtam, hogy amikor nyersz a Ferrarival, kitesznek egy zszlt a gyr bejrathoz. Mr eltelt egy kis id, amita utoljra kitehettek ilyet, mikzben gy tz ve gy vlem, elg sok volt belle. Ez a zszl aztn kint marad az v htralv rszre, s remlem, hogy jabbak is kerlhetnek mell” – mondta mosolyogva a nmet.
Vettel azzal ugyanakkor tisztban van, Knban nem k szmtanak a htvge favoritjnak. „Realistk vagyunk a cljainkat s az elrt eredmnyeinket tekintve is. A clunk mit sem vltozott. Nagyszer gyzelmet arattunk Malajziban, ami jt tett a csapatnak, szmomra pedig nagyon rzelmes pillanat volt. Klnleges volt szerdn elltogatni a gyrba, ltni a sok ott dolgozt, akik nagyon boldogok voltak, hiszen mr rg nem nyertek. J volt visszakapni ezt az rzst. Ugyanakkor a kvetkez futamok szempontjbl semmi sem vltozott: bizonytanunk kell, hogy j a csomagunk, j az autnk, s a rivlisaink eltt kell maradnunk. Azt pedig tudjuk, hogy a Mercedes nagyon ers.”
„gy vlem, a kt httel korbbi volt a valsg (Ausztrlia). Nem hiszem, hogy a Mercedes visszavett volna. Persze j rzs volt, hogy ennyire versenykpesek voltunk, de gy vlem, sok tnyez a keznkre jtszott. A legfontosabb, hogy kpesek voltunk trdre knyszerteni ket. Ugyanakkor mg a szezon elejn jrunk, amely elg hullmz idszak. ppen ezrt realistn kell szemllnnk az eredmnyeinket. ltalban tbb versenyt is vrnunk kell, mire pontosan ltjuk, hol is tartunk. Ausztrliban nagyon szoros volt a kzdelem a Williamsszel a dobogrt. Malajziban pedig a gyzelemrt vvtunk nagy harcot. Fontos, hogy most a Mercedes mgtti msodik helynket erstsk meg. Aztn ha ez megvan, folyamatosan cskkentennk kell a htrnyunkat.”
Vettel Malajziban plyafutsa 40. futamgyzelmt aratta, s amennyiben jra nyerni tud, utolri a vonatkoz rkranglistn Ayrton Sennt. A ngyszeres bajnok bevallotta, ezzel csak most szembeslt. „szintn szlva ezt nem is tudtam. Michael gyzelmeinek szmt ismerem, de az egszen kptelensg… De igen, ez klnleges rzs. Elg sokig tartott, mire meglett a negyvenedik gyzelem. Remlem, hogy a kvetkezre mr nem kell ennyit vrni. De igen, az effle eredmny minden versenyz szmra sokat jelent, j ltni az ilyen statisztikkat. Ugyanakkor a plyn mindez nem sokat szmt” – mondta Vettel.
Majd gyorsan hozztette, az effle statisztikkat nem tartja teljesen relisnak. „Nem gondolnm, hogy a korbbi versenyzkkel val sszevets tl igazsgos lenne, hiszen manapsg sokkal tbb futamunk van. Ma van hsz, illetve tizenkilenc futamunk, mg ha sok vet visszamegynk, volt, hogy csak tz, tizenhrom, tizent versenyt rendeztek. Csak az elmlt tz vben kszott fel ennyire a versenyek szma, gy pedig sokkal tbb eslyed van arra, hogy tbb futamot nyerj” – rtkelte sajt mutatit a Ferrari sza.
Vettel eleinte nem hitte, hogy a Ferrari t akarja2015.04.09. 08:10

Maurizio Arrivabene elrulta, volt nmi bizonytalansg Sebastian Vettelben, amikor trgyalni kezdett a Ferrarival. Az olaszok csapatfnke azt is elmeslte, mi gyzte meg vgl a nmetet.
Noha Sebastian Vettel mr gyerekknt is arrl lmodozott, hogy egy nap majd a Ferrari versenyzje lesz, amikor 2014-ben a Scuderia vezeti trgyalni kezdtek vele egy esetleges szerzdsktsrl, a nmet korntsem volt biztos a dolgban. Mindezt jelenlegi csapatfnke, Maurizio Arrivabene rulta el, aki szerint a ngyszeres bajnokban csak tbbedszeri prblkozsra tudatosult, hogy a vrsk ajnlata nagyon is komoly.
„Mr az eld-eldm, Stefano Domenicali is rdekldtt Vettel irnt, s folytatott vele trgyalsokat. 2014 nyarn aztn az utdja, Marco Mattiacci is. rdekessg, hogy Sebastian nem teljesen volt biztos abban, hogy Mattiacci komolyan gondolta ezt” – meslte a Sport Bildnek Arrivabene.
„A sportgunk velejrja, hogy az emberek trgyalnak ms versenyzkkel, hogy a sajtjuk rt lejjebb szortsk. Tbbek kztt Michael Schumacher menedzsere, Sabine Kehm is beszlt vele, miutn egyeztettem vele (Kehmmel), hogy eloszlassa Vettel bizonytalansgt. Aztn mr minden egszen gyorsan ment.”
Arrivabene ugyanakkor kiemelte, a ngyszeres vilgbajnok szerzdtetst jelenlegi elnkk szorgalmazta. „Sergio Marchionne mindig is meg akarta szerezni Vettelt, s hozta meg a vgs dntst. n pedig nagyon rltem ennek” – fogalmazott az olasz.
A csapatfnknek vgl feltettk a krdst, mikor lesz tdszr is vilgbajnok a Ferrarival els gyzelmt Malajziban megszerz Vettel. A vlaszon nem kellett sokat hezitlnia. „Amilyen gyorsan csak lehet!”
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|