Hrek Sebastianrl ( news ) |
Interj Vettellel2015.07.02. 08:02
Sebastian Vettellel az olasz Sky ksztett egy interjt, amikor a ngyszeres vilgbajnok, jnius 28.-n elltogatott a Hungaroringre, a Ferrari Racing Days esemnyre. A vidert kattints a kpre!

nyerj pros belpt a Forma 1 Magyar Nagydjra!2015.07.01. 19:34

A Formula.hu weboldal jabb nyeremnyjtkkal rukkolt el, mghozz egy szerencss ngy db jegyet nyerhet a Magyar Nagydjra, a Red Bull tribnre. Csak annyit kell tenned, hogy katt ide, s iratkozz fel!
A piltk kzvlemny-kutatsnak eredmnye: erre vgynak a szurkolk2015.07.01. 19:22

A szurkolk vltozsra vgynak, viszont fontosnak tartjk, hogy a kirlykategria trkkk s mestersges megoldsok nlkl vljon izgalmasabb; mindemellett sokan rlnnek, ha a piltk kzelebb kerlhetnnek hozzjuk – derlt ki a GPDA kzvlemny-kutatsbl.
A versenyzk rdekvdelmi szervezete (GPDA) s a motorsport.com Monacban tette kzz azt a krdvet, melyben a szurkolk a sportg jvjvel kapcsolatos vlemnyt krte ki. A kzvlemny-kutats npszersgrl mindent elrul, hogy a honlap szervere mr a kzzttel utn nem sokkal sszeomlott. Az rdeklds valban risi volt, a GPDA ltal ma kzztett adatokbl ugyanis kiderlt, hogy tbb 217 ezer ember tlttte ki a krdvet, sszesen 194 orszgbl (a legtbben Nagy-Britannibl, Franciaorszgbl, az Amerikai Egyeslt llamokbl s Ausztribl regisztrltak).
„A szurkolk egyrtelmv tettk: nem akarjk radiklisan megvltoztatni a Forma-1 vilgt, azaz nem akarnak eltvolodni annak trtnelmi hagyomnyaitl” – mondta a versenyzk szvetsgnek elnke, Alexander Wurz az eredmnyek publiklsa kapcsn. „Az zenet egyszer: a legjobb piltk s a legjobb csapatok harct akarjk ltni a legizgalmasabb versenyautkban. Mi, a piltk termszetesen egyetrtnk ezzel a vlemnnyel. A rajongk azt akarjk, hogy a Forma-1 egy versenykpes sport legyen, ne csak show; ezen fell pedig gy gondoljk, hogy a kirlykategriban mr tl nagy szerepet kapott az zlet” – tette hozz az osztrk.
A vlaszadk tlagletkora 37 v volt, hromnegyedk tbb mint 10 ve kveti a kirlykategrit, egynegyedk a Forma-1-et tartja kedvenc sportjnak, a tbbi versenysorozat kzl pedig a Hossztv Vilgbajnoksg (WEC) irnt rdekldnek legtbbek. Kiderlt, hogy a rsztvevk 90 szzalka televzin kveti a versenyeket, 45 szzalkuk viszont mr az internetes kzvettseket is figyeli. A szurkolk a klnbz internetes oldalakat tartjk a legfontosabb informciforrsnak, a Twittert pedig a legfontosabb kzssgi platformnak. A felmrs megerstette, hogy a Ferrari a legnpszerbb versenycsapat a McLarent s a Williamst megelzve. A piltk kzl Kimi Rikknen a legnpszerbb, a msodik Fernando Alonso, a harmadik pedig Jenson Button.
A rsztvevk szerint a 2000-es vekben mutattak legjobban a Forma-1-es autk: 32 szzalkuk gondolta gy, hogy ez a dizjn volt a legszebb az elmlt 65 v sorn. A msodik helyen az 1990-es vek auti vgeztek (20%), a harmadikon pedig a ’80-as vtized gpei (18%); a tovbbi sorrend: 1970-es vek (12%), 2010-es vek (10%), 1960-as vek (5%) s az 1950-es vek (3%). A szurkolk a brazilok hromszoros vilgbajnokt Ayrton Sennt vlasztottk minden idk legjobb piltjnak, akit a sport legeredmnyesebb versenyzje, Michael Schumacher kvet, a harmadik helyre Alain Prost kerlt. A rajongk szerint a mai Forma-1-re a drga, a technolgiai s az unalmas sz illik legjobban; 2010-ben ez a hrom sz a technolgiai, a versenykpes s az izgalmas volt.
A rajongk 88 szzalka szerint a Forma-1-ben kell lennie a legjobb versenyzknek, viszont csak 45 szzalkuk gondolja gy, hogy ez a kijelents napjainkban is igaz a kirlykategrira. A szria csupn 10 szzalkuk szerint rvend jobb egszsgnek most, mint 5 vvel ezeltt, 89 szzalkuk szerint pedig versenykpesebb kell vlnia. A kitltk 77 szzalka vli gy, hogy tlsgosan hangslyoss vlt a Forma-1 zleti oldala, 56 szzalkuk pedig egyetrt azokkal a kijelentsekkel, melyek szerint ma knnyebb elvezetni egy Forma-1-es autt, mint nhny vvel korbban.
Vgl a mdostsokrl: a rajongk 73 szzalka fontosnak tartja azt, hogy erteljes legyen az erforrsok hangja, 72 szzalkuk pedig a hajtegysgek teljestmnyt is fontos tnyeznek gondolja. 68 szzalk szerint vlt tlsgosan kltsgess egy versenycsapat mkdtetse, ez pedig nem egszsges a sport egszre nzve. A rajongk 80 szzalka rlne annak, ha a Forma-1-ben ismt kitrne a gumihbor, a tankolst azonban csak 60 szzalkuk hozn vissza, 54 szzalkuk pedig bevezetn az ves kltsgvetsi maximumot. A rsztvevk 51 szzalka adna pontot a leggyorsabb krrt, de csak 38 szzalkuk osztana egysgeket az idmr edzs utn. 44 szzalk tmogatja a partnercsapatokat, s mindssze 40 szzalk gondolja gy, hogy a DRS jobb tette a futamokat. A szurkolk 86 szzalka azt akarja, hogy a piltk nyitottabbak s szintbbek legyenek, 83 szzalka pedig rmmel fogadn, ha a versenyzk kzelebb kerlnnek hozzjuk.
Komoly teszt vr szerdn az F1 dntshozira2015.07.01. 09:50

Fontos trgyals eltt ll a szerdn lsez Stratgiai Csoport. Christian Horner szerint a mostani megbeszlsk nem csupn a Forma–1, de a testlet jvjrl is dnt majd.
Szerdn Londonban ismt trgyalasztalhoz l a Stratgiai Munkacsoport, melyben az FIA, a FOM s hat istll (Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren, Force India) kpviselteti magt. Dnt fontossg megbeszls lesz – mondhatnnk, hiszen a tmt ezttal is a 2017-es szablyok, valamint az F1 ltal kvetend j irnyok jelentik majd. Csakhogy miutn a munkacsoport mr az elz j pr egyeztetse sorn sem jutott tovbb a puszta vitknl, most is flslegesnek tnik tl nagy feneket kerteni az egyeztetsnek.
Christian Horner, a Red Bull csapatfnke szerint viszont mgis kulcspillanathoz rkeztnk a jvt illeten – igaz, nem a kt v mlva bevezetend szablyok, sokkal inkbb az F1 mkdse szempontjbl. A brit korbban maga is sokat brlta a Stratgiai Csoportot dntskptelensge miatt, s most gy ltja, eldlhet, van-e mg ltjogosultsga ezen intzmnynek. „Holnap elrbb kell lpnnk. Ez egy rendkvl fontos tallkoz lesz a csoport hitelessge szempontjbl” – nyilatkozta kedden a brit csapatfnk. „A csoport clja, hogy megvitassa s megvlassza a sportg stratgiai irnyait. Nem mi rjuk s alkotjuk meg a szablyokat, csak megvlasztjuk az irnyt. Most vissza kell trnnk az alapokhoz, amik miatt ez a csoport ltrejtt, s meg kell mutatnunk, hogy kpesek vagyunk r.”
Horner a kzelmltban flvetette, a kategrinak taln klss, a csapatok rdekeitl fggetlen szakembereket is be kellene vonni a szablyozsi procedrba az elrelps rdekben. a Ferrari s a Mercedes korbbi technikai igazgatjt illetve csapatfnkt, Ross Brawnt javasolta erre a szerepre, s elmondsa szerint szerdn ezen tletrl is egyeztetnek majd a rsztvevk.
„gy vlem, az F1 kritikus fzisba jutott. Fl kel tennnk a krdst, milyen Forma–1-et akarunk. Csak a technikrl szl, vagy a szrakoztatsrl is? Szerintem alapjban vve az F1 mg ma is egy kivl termk, rendkvl sok szurkolja s nagy bzisa van, csak jelenleg nem szolgl elg j show-val” – vlekedett Horner.
A Stratgiai Csoportot korbban hozz hasonlan kritizl Bob Fernley ugyanakkor amond, a munkacsoportjuk mr rg mkdskptelenn vlt. „Szerintem mr elvesztettk annak eslyt, hogy biztostsuk a Forma–1 fenntarthatsgt – mgpedig azzal, hogy nem lptnk a kltsgkorltozsok tern, valamint nem vltoztattunk a bevtelek elosztsi mdjn” – nyilatkozta az Autosportnak a Force India csapatfnk-helyettese. „Szerintem ez tekinthet a legnagyobb elszalasztott lehetsgnek. Nem hinnm, hogy jelenleg innen van visszat, hiszen a gyri s a fggetlen istllk kztt nagy az egyenltlensg, s ez gy is marad 2016-ra. Remlem, amikor majd elrkeznk a 2017-es programhoz, s az autk tern tiszta lappal indthatunk, taln a fenntarthatsg s a jzansz is szerepet kaphat a gpezetben. A jelenlegi rendszerben a Forma–1-et a Stratgiai Csoport mindenkori tagjai alaktjk. Az egyni rdekeik pedig htrltatjk az F1 megjavulst” – vlekedett Fernley.
Cstrtki Sajttjkoztat2015.07.01. 09:33

Elhoztam a hivatalos Brit Nagydj FIA Sajttjkoztat holnapi (cstrtki) s a pnteki idpontjait, s rsztvevit. A holnapi FIA Sajttjkoztatn tbbek kztt Bottas, Raikknen, Button is rszt vesz. Sajnos Sebastian nem vesz rszt a holnapi sajttjkoztatn, de azrt itt a lista, hogy az elkvetkezend kt napban kik jelennek meg a sajttjkoztatn. Termszetesen Online lehetsgetek lesz nzni az esemnyt!
A cstrtki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint 15.00 rtl):
Valtteri Bottas (Williams),
Jenson Button (McLaren),
Marcus Ericsson (Sauber),
Pastor Maldonado (Lotus),
Kimi Raikkonen (Ferrari),
Will Stevens (Marussia)
A pnteki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint16.00 rtl):
John Booth (Marussia),
Eric Boullier (McLaren),
Matthew Carter (Lotus),
Monisha Kaltenborn (Sauber),
Vijay Mallya (Force India),
Claire Williams (Williams)
Hamarosan indul az M4 csatorna!2015.07.01. 08:56

Jlius 18-n indul a kzmdia sportcsatornja, az M4 Sport. Az j ad napi tzrnyi l msorral jelentkezik, itt lesz lthat majd tbbek kzt a Formula-1 is, ami azt jelenti, hogy az j csatornn lesz lthat majd a Nagydjak szabadedzsei, az idmri, s a futamai, extraknt pedig a versenyzi pardt, s a Nagydj elkszleteit is kzvetti a csatorna! Amennyiben belefr az aktulis programtervbe, a bettfutamokat is lben kzvettik, vagy sszefoglalt adnak: a GP2, a GP3 s a Porsche-szuperkupa futamairl.
Mirt nem jnnek j nmet versenyzk?2015.06.30. 19:27

Nemcsak az F1-es meznyben zsugorodik a nmet versenyzk kzssge, de a fontos utnpts-szrikban sem biztat a helyzet. Hazja jelenlegi legeredmnyesebb versenyzje, Sebastian Vettel azonban nem aggdik.
Egyesekben mg elevenen lhet az emlk, hogy nhny vvel ezeltt a mezny milyen jelents hnyadt tettk ki nmet piltk: 2010-ben pldul heten is voltak, ennek ellenre mostanra szmuk hromra cskkent: Sebastian Vettel, Nico Rosberg s Nico Hlkenberg kpviselik nemzetket.
A jelek pedig egyelre nem arra mutatnak, hogy nhny ven bell vltozs trtnhet: a legfontosabb utnptls-kategrikban (GP2 s WSR 3.5) nem tallunk nmet versenyzt. A DTM-ben – habr ez kevsb megszokott tvonal a kirlykategriba – akadnak potencilis jelltek, mint a Mercedes-tartalkpilta Pascal Wehrlein, az FIA jvre bevezetend szuperlicenszpontjai azonban megakadlyozzk, hogy valaki ebbl a szribl tegyen ugrst.
A ngyszeres vilgbajnok, Sebastian Vettel azonban – aki a nmet Formula-4 vdnke, ebben a szriban szerepel Mick Schumacher – nem ltja drmainak a helyzetet. „Van nhny nmet src a sznen, szerintem pedig normlis, hogy nha tbben, nha kevesebben kpviselik a hazd a Formula-1-ben. Emlkszem, nhny vvel ezeltt, az id tjt, amikor n s Nico rkeztnk, volt vagy hat nmet a rajtrcson. Elgg szerencssek voltunk, mert akadtak fiatal s tapasztaltabb versenyzink is.”
„Emlkszem, ugyanekkor egyetlen francia versenyz sem volt, a sajtjuk pedig kesergett emiatt. Azt krdeztk, mi a titok, mirt van ennyi nmet versenyz? gy gondolom, termszetes, hogy a mennyisg fel-le ingadozik. Ha most megnzzk a rajtrcsot, tallunk pr francit pr v ta” – vont prhuzamot Vettel egy msik nemzettel. Franciaorszgot jelenleg csak Romain Grosjean kpviseli, de 2013-ban mg ngyen voltak.
„Ez gy van rendjn. Ha a 15-16 vesekre nznk, mindjrt ms a helyzet. Nyilvn lehet Formula-1-es kocsit vezetni 17 vesen is, de ha a norml utat nzzk, mg nhny v fejldsre szksg van. Nmetorszgban tallhatjuk egsz Eurpa egyik legersebb gokartbajnoksgt, juniorok s seniorok kztt is. Seniornak 15-tl gy 18 ves korig szmtanak. Ezrt n nem aggdom” – summzott Vettel.
Mr elrhet a kedvezmnyes ll jegy 9990 Ft-rt!2015.06.30. 16:28

A gpticket weboldalon mr megvsrolhat a Magyar Nagydjra a kedvezmnyes vasrnapi ll jegy, 9990 Ft-rt!
**Az oldalon jelenleg mg csak a kedvezmnyes vasrnapi ll jegy rhet el!
Katt ide a megrendelshez!
(A kedvezmnyes jegy az oldal legaljn tallhat!)
Illetve idn is lesz "Egyenesen a Hungaroringre" kampny, melynek ksznheten kedvezmnyes jegyekkel utazhatnak ki a rajongk a Formula 1 Pirelli Magyar Nagydjra!
A kedvezmnyes ll jegy rvnyes 2015. 07. 26-n 0-24 ra kztt a MV-START menetrendszerinti jrataira.
A jegy NEM rvnyes a GYSEV s a BKK viszonylataira, tovbb a tvolsgi buszokra s rhord jratokra sem, csak a MV-Start Zrt. jrataira. A jeggyel ignybe vehet az rpd hd pesti hdfje (Volnbusz buszplyaudvar), s Mogyord, Templom tr kztt kzleked ingyenes jrat.
A jegy NEM rvnyes a boxutca-ltogatsra 2015. jlius 23-n cstrtkn.
A jegy elzetes regisztrcit kveten rvnyes a 2015. jlius 24-n pnteken megrendezsre kerl jubileumi koncertre.
Informci annak, aki mr megrendelte a jegyt:
Az elvtelben megvsrolt jegyek tvehetek a gpticket irodkban 2015. jlius 22.-ig, aki a szemlyes tvtelt vlasztotta. (Aki postai ton krte a kzbestst annak is hamarosan megrkezik a jegye)
Tbb tesztet akar a Pirelli2015.06.30. 16:12

A rsztvevk gyorsabban kop gumiabroncsokat krnek a Pirellitl, 2016-ban viszont az ideinl is kevesebb tesztelhetsg ll majd az alakulatok, s a Forma-1 hivatalos gumiszlltjnak rendelkezsre; ppen ezrt az olaszok kijelentettk: tbb gyakorlsra van szksgk!
Az Auto Motor und Sport informcii szerint jvre az elmlt vekben megszokottl eltren alakul a tesztidny programja, hiszen az eddigi hrom helyett csak kt tli tesztet terveznek, radsul maghoz a versenyvadhoz hasonlan a felkszlsi idszak is ksbb veszi kezdett. gy tnik, 2016-ban elszr mrciusban gurulnak plyra az j Forma-1-es autk, az els kollektv gyakorlst ugyanis 1-je s 4-e kztt rendezik. Ezt egy 15-tl 18-ig tart msodik ngynapos teszt kveti majd; a tervek szerint mindkt gyakorlst Barcelonban tartjk.
Jvre teht nyolc szezon eltti tesztnap ll majd a csapatok rendelkezsre, de nemcsak nekik kell bernik ezzel a mennyisggel, hanem a kirlykategria hivatalos gumiszlltjnak is. A Pirelli mr korbban is panaszkodott a kevs tesztlehetsg miatt, gy teht ezek a hrek sem nyertk el a cg vezetinek tetszst, fleg azt kveten, hogy a csapatok gyorsabban kop gumiabroncsokat krnek tlk. „Folyamatosan j krseket kapunk; most pldul azt, hogy a jvben legynk egy kicsivel agresszvebbek” – mondta az olaszok sportigazgatja, Paul Hembery a Sky Sports munkatrsnak; miutn egyrtelmv tette, a tesztlehetsgek limitlsa visszalps az F1 szmra.
„A csaptok azt mondtk, agresszvebb gumikat szeretnnek, nagyobb tapadssal, ez a krs azonban mr egy kicsit ksei. Mindez egyet jelent azzal, hogy egy bizonyos ponton tbb tesztlehetsget fogunk krni. Egy apr hiba, s mris eljutunk az egy killsos versenyekhez, ahogyan azt az elz hrom futam esetben lthattuk. Az emberek ezt ltva ismt panaszkodnak, s azt mondjk, vissza kellene trnnk oda, ahol korbban tartottunk” – teszi hozz a szakember, kinek cgt korbban pont a gyorsabban kop gumiabroncsok miatt brltk.
Noha az olaszok az elmlt idszakban valban konzervatvabban lltak a gumiksztshez, rivlisuk, a 2017 s 2019 kztti idszak gumiszllti posztjra szintn plyz Michelin gy is kritikval illette ket, mondvn a Forma-1-nek tartsabb abroncsokra van szksge, a jelenlegi helyzet pedig „csaldst kelt”. Erre a kijelentsre most Hembery is reaglt. „Csak a maguk nevben beszlhetnek, hiszen az sszes tallkozn, amin rszt vettnk ebben a szezonban, valami egszen mst krtek. A csapatok azt akarjk, hogy agresszvebbek legynk, hiszen a versenyzs vltozatosabb volt, amikor nagyobb volt a gumistratgia szerepe. Ms tpus egyeztetseket folytatunk” – mondta.
Veszlyben a monzai futam: a Ferrarinak kzbe kell lpnie?2015.06.30. 12:51

A Ferrarinak fel kell vetnie, hogy kiszll a Forma-1-bl, ha a sport vezeti gy dntenek, nem hosszabbtjk meg Monza s az Olasz Nagydj szerzdst – jelentette ki a versenynek otthont ad tartomny elnke, Roberto Maroni.
Mg mindig bizonytalan az olasz futam jvje, a szervezk ugyanis tovbbra sem tudtak megegyezni a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezet Bernie Ecclestone-nal, a verseny szerzdse pedig hamarosan lejr. A brit zletember az elmlt idszakban tbb alkalommal is egyrtelmv tette, a tradcik (Monza 1950 ta mindssze egy alkalommal esett ki a versenynaptrbl) ellenre nem fog engedni a szervezk ltal magasnak tartott rendezsi djakbl.
A felek legutbb Monte-Carlban ltek trgyalasztalhoz, elrelps azonban ezen a megbeszlsen sem trtnt. Ezt kveten felmerlt, hogy Imola veszi t az Olasz Nagydjat, avagy a helyszn felvltva rendezi azt Monzval, az utbbi tlet azonban nem nyerte el a klasszikus versenyplya tulajdonosainak tetszst. A helyzet teht mg mindig megoldatlan, a versenynek otthont ad tartomny (Lombardia) elnke, Roberto Maroni pedig gy rzi, a Forma-1 egyik, ha nem a legbefolysosabb csapatnak, vagyis a Ferrarinak is kzbe kellene szlnia.
„Ecclestone-nak be kell ltnia, hogy brmit megtehet, amit csak akar, de Monzhoz sem nylhat hozz” – mondta a Gazzetta dello Sport munkatrsnak. „A monzai futamot nem veszthetjk el; kszen llunk arra, hogy emiatt hborzzunk. Nem trlheted el a Forma-1 mltjt – amihez bizony ez a futam, s ez a plya is hozztartozik – pusztn gazdasgi okokbl! Nyomst kell gyakorolnunk rjuk [a FOM vezetire]; be kell vonnunk a kzvlemnyt, az olasz kormnyt s a Ferrarit is” – teszi hozz a politikus, majd elmondja, milyen „segtsget” vr a vrsktl.
„Azt szeretnm, ha a Ferrari kimondan, hogy ha nem lesz Olasz Nagydj Monzban, akkor nem kvn rszt venni a Forma-1-es vilgbajnoksg versenyein” – magyarzza Maroni, aki mr 2013-ban is meglehetsen indulatosan reaglt a monzai verseny kiessvel kapcsolatos hresztelsekre (ezek akkor tttk fel fejket a nemzetkzi sajtban), komoly kritikval illette Eccelstone-t, illetve elhintette, a Ferrari kiszllhat a kirlykategribl, ha Monzt kiteszik a versenynaptrbl.
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|