A ngyszeres Formula–1-es vilgbajnok Sebastian Vettel Mogyordra ltogatott, s ha mr itt jrt, a Nemzeti Sport jsgnak elmeslte, hogy minden vgya Magyar Nagydjat nyerni, s hogy ha valakiket, az jsgrkat nem igazn kedveli. Rszletek a Nemzeti Sport jsgban!
A Ferrari Racing Days msodik napjn, a Trofeo Pirelli s a Copa Shell dobogs helyezettjeinek abban a szerencsben volt rszk, hogy nem mstl vehettk t a nekik jr kupt, mint Sebastian Vetteltl.
A Ferrari Racing Days cm rendezvny kiemelt vendgeknt a Magyar Nagydj eltt egy hnappal a Hungaroringre ltogatott a ngyszeres Formula–1-es vilgbajnok Sebastian Vettel. A legends olasz csapat klasszis nmet piltja beszlt plyafutsnak j llomshelyrl, cljaikrl, de sok egyb rdekessg mellett elrulta azt is, hogy munkjnak mi a legjobb s legrosszabb rsze.
– Hogy megy az olasz?
– Tanulom, de nagyon nehz. Elg sokat megrtek, m keveset beszlek.
– J fl ve a Ferrari piltja mr, otthonosan rzi magt?
– Az elz nem volt egyszer idny, de idn mr idn van, n pedig jrakezdtem ms helyen. Jl rzem magam, az els naptl kedvesek, befogadak s segtkszek voltak a munkatrsak, az olyan rendezvnyeken pedig, mint amilyen a Ferrari Racing Days, elkpeszt a hangulat. Amikor hsz-harminc klnbz Ferrari felsorakozik, s rezni a szenvedlyt, akkor jn r az ember, hogy mit jelent a Ferrarihoz tartozni. Sok szempontbl valra vlt lom az tigazolsom.
– Milyen a valsg ahhoz kpest, amit elkpzelt Maranellrl?
– Mindenki professzionlisan dolgozik, ugyanakkor mindig lehet fejldni, n is tanulok valamit minden nap. Kicsit ms a mentalits, kicsit ms a dolgok megkzeltse, van, ami nagyon j s van, amin mg lehet javtani, de azrt vagyunk, hogy a Ferrari visszajusson a cscsra. A Ferrari s a Shell szoros egyttmkdsrl pldul mr azeltt tudtam, hogy tszerzdtem volna. Korbban is gy gondoltam, hogy ezt a prost nehz fellmlni, most pedig mr ltom is, hogy micsoda munka folyik a sznfalak mgtt. Ezt az emberek kvlrl nem rzkelik, mg a plyrl sem annyira ltni, m a szakemberek intenzven dolgoznak, hogy nveljk a teljestmnyt, mikzben a megbzhatsgra is gyelnik kell. A modern korban ez nagyon fontos, mert nem sok mindent lehet s szabad tenni a nagyobb teljestmny rdekben, gyhogy az egyttmkds a Shell-lel mg fontosabb vlik.
– A plyra teleptett laboratrium segt?
– Igen. Termszetesen a munka nagyja tvol, a gyrakban zajlik, m a helysznen is tudnunk kell, hogy az zemanyag tkletes-e, hiszen az elrsok miatt sem engedhetjk meg, hogy beszennyezdjn pldul. Be kell tartanunk az FIA szablyait, meg kell bizonyosodnunk arrl, hogy az zemanyag megfelel. Mindennek a tetejbe a legjobb teljestmnyt kell kinyernnk, mikzben a legtovbb szeretnnk hasznlni a motort, hiszen egy szezonban csak ngy ll rendelkezsre, kvetkezskpp a megbzhatsg is fontos. Ehhez kell a j zem- s kenanyag.
– Taln e tlszablyozottsg miatt tartjk, hogy manapsg a versenyzs sem olyan szrakoztat mr.
– A versenyzs a legjobb rsze a munknknak. Sokat beszlnk az autkrl, a szablyok korltozta fejlesztsekrl, de a versenyzshez ugyanaz kell, mint rgen kellett. Piltaknt nyilvn minl gyorsabban akarunk haladni, ezrt nem hiszem, hogy lenne versenyz, aki ellenezne nmi pluszsebessget, m ettl mg hatalmas feladat megfelelni a kor kihvsainak.
Sebastian Vettel sok bajnoki cmet nyerne a Ferrarival a Forma-1-ben, s mr idn felllna a dobog legfels fokra az Olasz Nagydjon.
Monza mr nmagban egy klnleges s tradicionlis helyszn az F1-ben, de ha a Ferrarinak versenyzel, akkor az rzs lerhatatlan. Az olaszok szolglatban taln ennl nincs is klnlegesebb, amikor Monzban nyer valaki a Ferrarival.
Sebastian Vettel flig mr tlhetett valami hasonlt, amikor a szintn olasz Toro Rossval megnyerte a futamot Monzban. Most azonban mr a Ferrari versenyzje.
„Amikor 2008-ban nyerni tudtam a Toro Rossval, melyet szintn a Ferrari motorjai hajtottak, az emberek boldogok voltak. Aztn jtt az els ferraris gyzelmem, amikor az emberek vltztek. Remlem, hogy Monzban is megtapasztalhatom azt, hogy milyen nyerni a Ferrarival. Klnleges lenne.” – fogalmazott Vettel a Hungaroringen a Ferrari Racing Days esemnyen.
Vettel azonban relis marad, ugyanakkor rl annak, hogy a Ferrari sokkal versenykpesebb, mint tavaly.
„Az els hat hnap fantasztikus volt. Az idny nagyon jl alakult eddig szmunkra, s sszessgben rendkvl elgedett vagyok. Annyi cmet akarok nyerni a Ferrarival, amennyi csak lehetsges. jra t akarjuk lni azt a varzst, amit nhny vvel ezeltt.”
„Kemnyen dolgozunk, s nagyszer eredmnyeket szereztnk. Nem vagyunk olyan ersek, mint a Mercedes, de a tbbi csapathoz kpest elrbb lptnk, s mi vagyunk a msodik legjobb istll a meznyben. Most mr csak egy lpsre van szksgnk, ami azonban a legnehezebb lesz.”
Mogyord - Br mg van egy hnap a Forma–1-es vilgbajnoksg Magyar Nagydjig, Sebatian Vettel (27) mr vasrnap a mogyordi aszfalton kmkedett. A nmet pilta istllja meghvsra rkezett a Ferrari-napra, ahol a szmos programja mellett egy autba is belt. A ngyszeres vilgbajnok sztr elmondta, az tdik cmt mr a tzpiros aut volnja mgtt szerezn meg.
– Szinte mr hazajr a Hungaroringre. Szereti a magyar plyt?
Sebastian Vettel: Igen, de egybknt a mogyordi helyszn ltalban npszer a piltk kztt. A plya hres arrl, mennyire techniks, egyben nehz a sok kanyar miatt. Mindig szvesen trek vissza ide, legyen sz akr futamrl, vagy mint pldul most, a Ferrari sajt rendezvnyrl. Mr csak egyvalami hinyzik ahhoz, hogy tnyleg az egyik kedvenc helysznem legyen az itteni. m remlem, erre sem kell sokat vrni...
– A gyzelemre?
Vettel: Arra, hogy vgre nyerjek Magyarorszgon! Szmomra is furcsa, hogy eddig egyetlen egyszer sem lettem els a Hungaroringen. Msodik s harmadik mr voltam a Red Bullal, taln jlius vgn vgre sszejn a siker. Ahogy krlnzek, most itt a plya mellett, elg sokan rlnnek a csapatunk diadalnak.
– A Ferrarinak nlunk is nagy rajongtbora van. Meglepte a szurkolk szeretete?
Vettel: Amikor tavaly sszel megllapodtam az j istllmmal, tisztban voltam vele, mi vr rm az olasz csapatnl. Mindenhol krbevesznek minket a pirosba ltztt szurkolk, akik egyenesen imdnak minket. A tavalyi nehzkes v utn jl jtt nekem ez a vltozs.
– Hogyan emlkszik vissza a gytrelmekkel teli 2014-es vilgbajnoki sorozatra?
Vettel: Nem tagadom, nehz idszak volt. Sorozatban ngy vilgbajnoki cmet nyertem a Red Bullal, mindenki vrta az tdik diadalt, erre mg futamgyzelmem sem volt. Az idei esztendben jobban rzem magam, s tessk, mr a dobog tetejn is llhattam Malajziban. sszetettben pedig harmadik vagyok, alig lemaradva a kt Mercedes versenyztl.
– Na igen, Lewis Hamilton s Nico Rosberg... A folyamatos sikereik miatt unalmasabb lett a Forma–1?
Vettel: Nem gondolom, hogy rdektelen lenne a sorozat. Legalbbis, mi imdunk versenyezni. Persze, hasznos a mrnki munka, a tesztels, az edzs, de az igazi az, mikor vasrnap ott llunk a rajtrcson, s kezddik a futam. Azt elismerem, hogy a kt Mercedes nagyon j, de azon dolgozunk, hogy utolrjk a vetlytrsakat. Sokat kell mg fejldnnk.
– Akr mr idn utolrhetik a kt Mercedest?
Vettel: Az majd kiderl. Idnk van, n pedig elsznt vagyok. Azrt is szerzdtem ide, hogy vilgbajnok legyek a Ferrarival.
– Sebastian Vettel lehet majd a Ferrarinl az j Michael Schumacher?
Vettel: Schumi, sokat tett az istllrt, sszesen t egyni vbcmet nyert a Ferrarinl. J rzs, hogy sokan hozz hasonltanak engem, bznak bennem. Egyelre gy vagyok vele, szerezzk meg az els trfet, n mr nagyon vrom azt a pillanatot!
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.