Noha a Ferrari hrom mdost pontja felhasznlsval elksztette idei els tovbbfejlesztett motorjt, partnerknek, a Saubernek mg j ideig vrnia kell az j erforrsra.
Kanadban debtl a Ferrari tovbbfejlesztett erforrsa. Az talaktott bels gs motorral felszerelt hajtegysg a hrek szerint akr 30 lervel is ersebb lehet a korbbi verzinl. Eme elnyket azonban j ideig mg csak Sebastian Vettel s Kimi Rikknen lvezheti, a Saubernek ugyanis tovbb kell vrnia j erforrsra.
Ez derlt ki legalbbis Marcus Ericsson szavaibl, aki a kanadai paddockban elrulta, csak a nyri sznet utn vltanak. „A Ferrarinak van egy tovbbfejlesztett motorja. Mi nem kaptuk meg. Taln Spban fogjuk, szval most ugyanazt a specifikcit hasznljuk, amit egsz vben” – fogalmazott a svd.
Csapatnak ugyanakkor nem csupn ezen a tren kell vrnia az jtsokra – Felipe Nasr korbban arrl beszlt, aerodinamikai csomagjuk is csak a nyri sznet utnra vrhat. „Nem igazn kvetjk a rivlisokat. Egszen ersen kezdtk az vet, de nem sikerlt ilyen tempban folytatnunk. Tudjuk, hogy lesznek tfog jtsaink, de csak a nyri sznetet kveten. Most csupn aprsgokkal kszltnk. Meg kell prblnunk mindent kihozni az autbl, aztn remlhetleg az j csomag a nyri sznet utn nagy elrelpst hoz” – tekintett elre a brazil.
Sebastian Vettelt nem zavarja Bernie Ecclestone azon kijelentse, mely szerint Lewis Hamilton sokkal jobb kpviselje a Forma-1-nek, mint , avagy Nico Rosberg. A ngyszeres vilgbajnok csak sajt feladatra, azaz a Ferrari versenykpesebb ttelre akar sszpontostani.
A kirlykategria hivatalos honlapja a Monaci Nagydj eltt hozta nyilvnossgra Ecclestone s Rosberg ketts interjjt, melyben a brit millirdos komoly kritikt fogalmazott meg a ksbbi gyztes s a honfitrs irnyba. Ecclestone szerint k a plyktl tvol alig tesznek valamit a sportrt, ellenben Hamiltonnal, aki szmos esemnyen jelenik meg, ezltal pedig azok krben is egyre ismertebb vlik, akik nem kvetik az F1-et; a cmvd teht „szuper kpviselje a kategrinak”.
Rosberg korbban mr elmondta, nem foglalkozik a Forma-1 Menedzsment vezetjnek kritikjval; most pedig honfitrsa is reaglt arra. „Elg ids mr ahhoz, hogy tudja, mirl akar beszlni” – mondja Vettel, amikor az Autosport munkatrsa Ecclestone kijelentsrl krdezi. „n mg mindig nagyon jl kijvk vele. Megvan a vlemnye nhny dologrl, ami szerintem nem problma; n igazbl nem trdm ezzel. Csak magamra, a sajt feladatomra szeretnk sszpontostani, teht igyekszem a lehet legjobb munkt vgezni a csapatom szmra. Ezrt vagyok itt” – teszi hozz.
A szmra rendkvl nehz 2014-es vad utn – a ngyszeres vilgbajnok tavaly mindssze ngy alkalommal llhatott fel a dobogra – Vettel ismt remek formba lendlt, az els hat versenyen ugyanis tszr is ott tudott lenni a legjobb hrom kztt. „Senki sem szmtott arra, hogy ilyen jl kezdnk majd. Sok dobogs helyezst gyjtttnk s Malajziban a gyzelmet is megszerezhettk, ami olyan volt, mint egy valra vlt lom, s egyelre van okunk arra, hogy mg tovbb lmodjunk. J emberek alkotjk a csapatot s a kell tuds is a rendelkezsnkre ll, viszont egy kis idre mg szksgnk lesz. Nem tudom mennyire, de ha mindent gy csinlunk, elkaphatjuk a Mercedest!”
Termszetesen magrl a Kanadai Nagydjrl is sz esett, amire a Ferrari j erforrsokkal kszl – a Honda mellett k hasznltk fel elszr mdost pontjaik egy rszt. Vettel remli, hogy ezek a vltoztatsok is segtenek majd csapatn, csodt azonban nem vr az j hajtegysgektl. „Minden gyrtnak lehetsge van arra, hogy mdostson az erforrson, mi pedig gy dntttnk, hogy ezt most tesszk meg elszr. Bzunk abban, hogy ez egy megfelel lps lesz a helyes irnyba, teht egy kicsivel kzelebb kerlhetnk, nem szmthatunk arra, hogy hirtelen csoda trtnik!”
A kanadai versenyhtvgn eldlhet, visszatr-e a tankols 2017-ben. A csapatok Montralban ismt egyeztetnek a vltoztatsrl, m az tlet tmogatottsga egyelre nem tl nagy…
A Stratgiai Csoport hrom httel ezeltti legutbbi lst kveten jelentette be, hogy trekvsk szerint 2017-ben visszahoznk a tankolst a Forma–1-be, hogy ezzel javtsanak a versenyzs minsgn, valamint az autk versenytempjn. Noha a versenyzk Monacban egyhangan dvzltk e lpst, egyelre korntsem vehet biztosra, hogy brmi is megvalsul a tervbl.
A Motorsport.com informcii szerint a csapatok kpviseli a Kanadai Nagydj idejn ismt sszelnek, hogy kirtkeljk az ltaluk a tankols engedlyezsnek hatsairl ksztett tanulmnyokat, adatokat. A rsztvevk szeretnk mrlegre tenni a vltoztats pozitvumait s negatvumait, s csak ezek utn hoznnak vgs dntst. A csapatfnkknek lltlag komoly ktsgeik vannak afell, hogy a tankols valban hozztesz-e brmit is a versenyzshez. Egyes vlemnyek szerint csak az elzsek szma cskkenne ltaluk, a versenyek pedig a nagy taktikzs kzepette kiszmthatbb vlnnak.
Az emltett portl szerint az rintettek ppen ezrt konkrt bizonytkokat akarnak arra, hogy a tankolssal valban jelentsen javul a versenytemp, tovbb azt is szeretnk elrni, hogy a boxkillsok ezzel egytt se nyljanak hosszabbra a jelenlegi kt-hrom msodpercnl, azaz idtartamukat ne a tankols hossza szabja meg.
Az elmlt hetekben a csapatok szakemberei rszrl gyakorlatilag tbb ellenrvet hallhattunk a tankols kapcsn, mint pozitvumot. Pat Symonds, a Williams technikai igazgatja a biztonsg, a kltsgek s a versenyek izgalma miatt is aggdik. „Szemly szerint a tankols ellen vagyok, mert mr a betiltsa mgtt is komoly indokok lltak. Nem voltam nagy rajongja, mert mindenki ugyanazt csinlta, ami miatt az elzsek a boxutcban trtntek, s ezt leszmtva mindenki csak hajtott a leintsig” – kritizlt a rutinos szakember.
Mercedeses kollgja, Paddy Lowe a statisztikkat hozta fel rvknt a tankols ellen. „A tankols betiltsval jelentsen ntt az elzsek s a lehetsges taktikk szma is” – llaptotta meg. Rajtuk kvl Monacban Christian Horner is a tankols ellen szlalt fel, mikzben a kisebb csapatok mris jeleztk, a megugr kltsgek miatt k sem tmogatjk az elkpzelst.
Mindezek utn nagy krds, van-e mg esly a hrom hete mg nagy drrel-drral beharangozott tlet megvalsulsra. A vgs dntst a Stratgiai Csoport hozza majd meg a szablymdostsi terv F1 Bizottsg el terjesztsrl. A testlet kvetkez lsn a rszletes tanulmnyok eredmnye s a vlemnyek ismeretben hatroz majd.
Rendkvl elgedett a versenyzk rdekvdelmi szervezete (GPDA) az ltala a szurkolk krben indtott kzvlemny-kutats nagy npszersgvel. Az elnk Alexander Wurz a kutats majdani sorsrl is beszlt.
A versenyzk szvetsge mg Monacban tette kzz azt a krdvet, melyben a szurkolk a sportg jvjvel kapcsolatos vlemnyt igyekszik flmrni. A kzvlemny-kutats npszersgrl mindent elrul, hogy a honlap szervere mr a kzzttel utn nem sokkal – tbb alkalommal is – sszeomlott. Alexander Wurz, a GPDA elnke boldog, hogy a vilg F1-es szurkolit ennyire megmozgatta kezdemnyezsk.
„Lenygz a rsztvevk szma – s a versenyzk nagyon rlnek annak, hogy a szurkolk hangot adnak vlemnyknek. Valban globlis felmrsrl beszlnk, hiszen eddig sszesen 191 orszgbl vettek rszt benne. Szeretnnk ksznetet mondani a vilg minden szurkoljnak a rszvtelrt! s ha eddig mg nem csatlakoztak, mg mindig nem ks” – idzte az osztrkot a Motorsport.com, mely „otthont adott” a hnap vgig tart felmrsnek.
Wurz hozztette, nagyon rdekli mr ket, milyen vlemnnyel vannak a rajongk a sportgrl. „Mr nagyon izgatottan vrjuk a vlaszokat. A kutatst tudomnyos mdszerekkel lltottuk ssze a mlyebb kirtkels s a rsztvevk megismerse cljbl. Taln ez a legnagyobb rtke ennek a felmrsnek.”
„Ha lezrjuk a szavazst, pr htre szksg lesz az adatok elemzshez. Mihelyst kszen vagyunk, a GPDA megbeszli annak eredmnyt, s vatossggal kezeli a szurkolk vlemnyt, majd eltervezi a kvetkez lpseket. Nem szeretnnk csak ezen eredmnyek miatt vltoztatni, ez nem a GPDA stlusa. Szeretnnk alaposan megfontolni az egyes javaslatok anyagi vonatkozsait, valamint a sportra gyakorolt hatst. Tudjuk, mennyire sszetett a sportgunk s annak zleti modellje, s azt is, hogy emiatt idnknt milyen komoly kvetkezmnyei vannak egy-egy vltoztatsnak.”
Wurz tisztban van azzal, hogy a szurkolk akr olyan vltozsokra is vgyhatnak, amelyek zleti szempontbl kivitelezhetetlenek. Azonban felhvta a sportg tulajdonosainak s irnytinak figyelmt, hogy ettl mg fontos s hasznos a sportgat „fogyasztk” vlemnye. „Ha a fiatalabb generci tagjai azt mondjk, szeretnk tbbfle forrson keresztl lvezni az F1-et, s nagyobb interaktivitsra vgynak, akkor az F1 mris tudni fogja, milyen irnyt vegyen. Ezrt is vagyok annyira kvncsi az eredmnyre. Az sszkpet mg nem ltjuk, s bizonyos dolgok, amiket a szavazs sugall, taln nem lesznek megvalsthatk. De bzom benne, hogy a tulajdonosok – s mi, a versenyzk is – megrtik az zenetet, melyet a szurkolk neknk cmeztek” – zrta gondolatt Wurz.
Elhoztam a hivatalos Kanadai Nagydj FIA Sajttjkoztatholnapi (cstrtki) s a pnteki idpontjait, s rsztvevit. A holnapi FIA Sajttjkoztatn tbbek kztt Hamilton, Massa, Perez is rszt vesz. Sajnos Sebastian nem vesz rszt a holnapi sajttjkoztatn, de azrt itt a lista, hogy az elkvetkezend kt napban kik jelennek meg a sajttjkoztatn. Termszetesen Online lehetsgetek lesz nzni az esemnyt!
A cstrtki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint 11.00 rtl):
Lewis Hamilton (Mercedes)
Daniil Kvyat (Red Bull)
Pastor Maldonado (Lotus)
Felipe Massa (Williams)
Sergio Perez (Force India)
Max Verstappen (Toro Rosso)
A pnteki sajttjkoztat rsztvevi (magyar id szerint16.00 rtl):
Melyik arct mutatja meg Kanadban a Ferrari? A barcelonai bukdcsols utn Monacban gy tnt, visszanyertk korbbi formjukat, Kanadra pedig elkszl a tovbbfejlesztett erforrs is. Mr csak az a krds, hasznljk-e, s ha igen, mire mennek vele a Mercedes ellen…
Noha Barcelont kveten voltak agglyaik, a Ferrari Monacban hozta korbbi formjt, s valamelyest ismt kzelebb kerlt a Mercedeshez, mint a spanyol htvgn. Persze az idmr edzsen gy is megkaptk a maguk 0,7 msodperces htrnyt, m mindez fknt gumimelegtsi problmiknak volt betudhat. Ezt sugalljk a csapat nyilatkozatai, melyben Sebastian Vettel s Maurizio Arrivabene is a gumikezelsk javtsnak fontossgra hvta fel a figyelmet. Tovbb a szmok is, melyekbl ismt kiderl, az olaszok formjt idn hrom tnyez befolysolja: a plya hmrsklete, a gumik kemnysge s hogy a plyn vannak-e a gumikat jobban terhel gyors kanyarok.
Amennyiben e kombinci nem idelis, formjuk ingadozni kezd. Barcelonban a megfelel belltsok hinya mellett a gumik is tl kemnynek bizonyultak a vrsk szmra. Monacban pedig fknt az idjrs neheztette meg a dolgukat. rulkod adat, hogy mikzben a hvs szombati idmr edzsen a Mercedes 1,2 msodpercet tudott javtani harmadik szabadedzsen futott idejn, addig a Ferrari mindssze 0,294 msodpercet – a meznybl mindenkinl kevesebbet. Msnap aztn a melegebb idben mr jval versenykpesebbnek bizonyultak, Sebastian Vettel mindvgig kzel tudott maradni Nico Rosberghez.
Ami a kanadai htvgt illeti, kedvez hr lehet szmukra, hogy a Pirelli ezttal is a lgy s szuperlgy gumikat bocstja a csapatok rendelkezsre; az viszont mr inkbb htrny, hogy a montrali aszfaltcsk kevs igazn gyors kanyart foglal magba, azaz hogy mennyire lesz knny flmelegtenik ezen abroncsokat, azt nagyban befolysolhatja a kls hmrsklet.
Bevetik-e a 20-30 lert hoz j motort?
Ha azonban kzelebb akarnak kerlni a Mercedeshez, nem hagyatkozhatnak csupn az ilyen esetleges tnyezkre. Ennek rdekben tovbbra is gzervel fejlesztenek. Olyannyira, hogy a hrek szerint mr el is ksztettk tovbbfejlesztett erforrsukat, melyhez hrom mdost pontot is felhasznltak.
Arrl mg nem rkezett hr, hogy a Ferrari be is veti-e tovbbfejlesztett motorjt Kanadban. A Sport Bild gy tudja, errl csak kzvetlenl a htvge kezdete eltt, cstrtkn hatroznak majd. Dntsk nem egyszer. Az v hetedik futamn a harmadik hajtegysget felhasznlni annyit jelentene, hogy a csapat csak nehezen jnne ki ngy erforrsbl. Msfell viszont Kanada hossz egyeneseiben igencsak jl jnnnek a plusz lerk.
A Scuderia a hrek szerint a hengerfejek, a vezrmtengely s az gstr talaktshoz hasznlta hrom „zsetonjt”. A Sport Bild szerint ezen jtsoktl (kiegszlve a Shell j zemanyagval) Vettelk 20-30 lers pluszt remlnek, mellyel V6-osuk teljestmnye 815 lerre nne. A Mercedes hajtegysge a becslsek szerint 830 ler leadsra kpes, azaz a Ferrari valban nagy lpst tehetne irnyukba.
Persze mindezt a Mercedes sem nzi ttlenl. A nmetek ugyan mg nem hasznltak mdost pontokat, de a megbzhatsg javtsra hivatkozva k is vltoztattak erforrsaikon. Lewis Hamilton s Nico Rosberg ezen a htvgn ugyanakkor mg csak idei msodik erforrst avatja fel.
Helmut Marko, a Red Bull tancsadja gy ltja, hiba a rivlisok prblkozsai, mindez tovbbra is a nmetek elkpeszt flnyrl rulkodik. „A Mercedes-motorok mg mindig kiemelkednek. Mg erre a fejlesztsi lpcsfokra sincs szksgk. Csak jtszanak a tbbiekkel, mindig annyi lert hasznlnak fel, amennyire pp szksgk van. Tovbbra is Hamilton s Rosberg fog osztozni a gyzelmeken” – jsolta nem tl optimistn az osztrk.
Egyelre az idn a McLarenhez szerzd Fernando Alonso szmt a mezny legjobban keres versenyzjnek egy friss kimutats szerint. A spanyol Sebastian Vettelt s Lewis Hamiltont elzi meg a listn.
A Business Book 2010 ta foglalkozik a Forma–1 gazdasgi oldalval, s vrl vre kzztesz egy listt az aktulis mezny versenyzinek fizetsrl. Miutn azonban a rsztvevk ltal egy vben kapott pnzek pontos sszege nem nyilvnos, a francia kiadvny adatait rdemes fenntartsokkal kezelni.
A 2015-s vre vonatkoz listjuk szerint jelenleg Fernando Alonso, Sebastian Vettel s Lewis Hamilton a hrom legjobban fizetett versenyz. A McLarenhez szerzd spanyol szmtsaik szerint vi 35 milli eurt tesz zsebre, Sebastian Vettel 28 millis, Lewis Hamilton pedig 25 millis fizetsvel kveti t a listn. Ez a sorrend azonban a kvetkez vben vrhatan nmikpp mdosul: a pletykk szerint Hamilton ugyanis Monacban alrt hromves szerzdse rtelmben mr szintn 30 milli eur krli sszeget kap a Mercedestl.
Az len ll hrmast kisebb szakadk utn Kimi Rikknen s Nico Rosberg kveti a listn, melynek vgn – nem meglep mdon – a csdtl ppen csak megmeneklt kt Manor-versenyz, valamint a tavalyi vet pont nlkl zr Sauber alkalmazottai llnak.
Az albbi adatokhoz persze rdemes hozztenni, hogy valamennyi csapat eltr bnuszrendszert s fizets mdot alkalmazhat, teht ezen sszegek nem felttlenl tkrzik vissza a versenyzk vals keresett.
Versenyzi fizetsek 2015-ben a Business Book becslsei alapjn:
1. Fernando Alonso – 35 milli eur
2 .Sebastian Vettel – 28 milli eur
3. Lewis Hamilton – 25 milli eur
4. Kimi Rikknen – 18 milli eur
5. Nico Rosberg – 13,5 milli eur
6. Jenson Button – 10 milli eur
7. Felipe Massa, Nico Hlkenberg, Sergio Prez, Romain Grosjean s Pastor Maldonado – 4-4 milli eur
Elhoztam nektek a Kanadai Nagydjra vonatkoz idpontokat, illetve a Duna csatornra vonatkoz idpontokat is.. Ezeket az idpontokat bal oldalon az -esemnynaptr- modulban is megtallhatjtok.
» 2015. jnius 07. Kanadai Nagydj 2015. jnius 5., pntek 16:00 - 17:30:Pnteki 1. szabadedzs 20:00 - 21:30:Pnteki 2. szabadedzs 2015. jnius 6., szombat 16:00 - 17:00:Szombati szabadedzs 19:00 - 20:00:Idmr 2015. jnius 7., vasrnap 20:00 - 22:00:Verseny M2 / Petfi TV - Duna TV csatorna idpontjai: 2015. jnius 5., pntek
Duna TV: 23.45 Szabadedzs felvtelrl 2015. jnius 6., szombat
Duna TV: 18:30 Boxutca
Duna TV: 18:45 Idmredzs
M2 / Petfi TV: 22:40 Idmredzs ismtlse 2015. jnius 7., vasrnap
Duna TV: 19:30 Futam
M2 / Petfi TV: 23:40 Futam ismtlse
Mivel hamarosan itt a Kanadai Nagydj gy dntttem, hogy itt az ideje egy picit visszaemlkezni, hogy mi is trtnt tavaly. A legfontosabb informcikat lertam, s a hivatalos sszefoglal videt is begyaztam nektek! J szrakozst hozz!
A kanadai nagydjat 1978 ta rendezik meg Montralban, Kanadban a Circuit Gilles Villeneuve-n. Az els futamot a Mosport Parkban rendeztk az Ontario-t mellett, Toronttl nem messze 1967-ben. A kvetkez szezonban, 1970-ben a qubeci Mont Tremblant-ban rendeztk meg Kanada nagydjt. Aztn 1969-ben, s 1971-tl 1977-ig ismt a Mosport Park adott otthont a kanadai nagydjnak.
A kanadai nagydj volt a 2014-es Formula–1 vilgbajnoksg hetedik futama, amelyet 2014. jnius 6. s jnius 8. kztt rendeztek meg a montrali Circuit Gilles Villeneuve-n.Az idmredzsen Nico Rosberg szerezte meg a pole pozcit. A Kanadai Nagydjat pedig Daniel Ricciardonyerte meg. Msodik helyen Nico Rosberg a Mercedes versenyzje vgzett, a harmadik pedig Sebastian Vettel az akkor mg Red Bull Racing versenyzje lett. Sebastian eddig egyszer nyert Kanadban, mghozz 2013-ban a Red Bull Racing csapattal! A Kanadai Nagydjat jnius 05. - s jnius 06.-a kztt rendezik meg.
"Ez Daniel Ricciardo napja. Az utols 15 krben ledt fel a verseny, s sikerlt megragadni az alkalmat, ami nem volt knny. Mindig be voltunk ragadva a Force India mgtt. Mg bven van munka mgttnk, mert a mercedes mg nagyon gyors. " - Mondta avaly Sebastian Vettel a Kanadai Nagydj utn
Az Auto Bild felkrte a Forma-1-ben rdekelt alakulatok vezetit, szavazzanak, szerintk ki a jelenlegi mezny legjobb versenyzje. Listjuk lre a Mercedes brit piltja, Lewis Hamilton kerlt, a msodik helyezs Sebastian Vettel, a harmadik pedig Fernando Alons lett.
A csapatvezetknek hrom piltt kellett megneveznik; az ltaluk legjobbnak tartott versenyz t, a msodik hrom, a harmadik pedig egy pontot kapott, a vgeredmny pedig ezen egysgek sszestsbl alakult ki. Hamilton neve mell vgl 35 pont kerlt, Vettel 22-t, Alonso pedig 12-t kapott. A listn rajtuk kvl Kimi Rikknen, Valtteri Bottas, Jenson Button, Daniel Ricciardo s Nico Rosberg kapott mg helyet; a nmet mindssze egy pontot gyjttt.
„Lewis gyors, mentlisan rendkvl ers, elkpeszten kvetkezetes s nagyon j formban van” – mondta a Ferrari Forma-1-es alakulatt vezet Maurizio Arrivabene a vgeredmny ismertetse kapcsn. A cmvdt termszetesen nemcsak az egyik legnagyobb ellenfltl kapott dicsretet, hanem hzon bellrl is, a Mercedes sportigazgatjaknt dolgoz Toto Wolfftl.
Az osztrk szakember szerint ez a szavazs – s az, hogy a csapatvezetk is elismerik Hamilton tehetsgt – is azt mutatja, hogy a stuttgartiak jl dntttek, amikor jabb hrom vvel meghosszabbtottk a ktszeres vilgbajnok szerzdst. „Lewis folyamatosan fejldik, piltaknt s magnemberknt egyarnt. Lthattuk, hogyan reaglt a monaci hiba utn. Nagyon gyorsan tl tudja tenni magt a nehzsgeken, s szerintem pont ez az egyik legfbb erssge. Fantasztikus dolgokat mvel az autban, s versenyzknt rendkvl rett” – mondta.
Tbben meglepdhetnek azon, hogy Alonso csak a harmadik helyre kerlt, korbban ugyanis sokan t tartottk napjaink legjobbjnak, a Toro Rosst irnyt Franz Tost szerint azonban erre a htraessre is van magyarzat. „Alonsnak esett a megtlse, hiszen bizonytalan helyzetbe hozta magt” – utal a spanyol csapatvlsra. „Msrszrl Vettel hrneve sokat javult, hiszen motivlta a Ferrarit s segtett nekik abban, hogy visszatrjenek a helyes tra. Szmomra egybknt Sebastian a legjobb, mert egyben a legokosabb is” – tette hozz.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.