Ez a Ferrari az els sorba val, Sebastian Vettel mr csak emiatt is csaldott csapata flresikerlt idmrje miatt.
Tlsgosan rzkeny, tlsgosan nehz belltani a Ferrarit ahhoz, hogy egyik naprl a msikra jelents mrtkben megvltozzanak a krlmnyek. Mexikban pontosan ez trtnt, s a felhs-hvs pntek utn a melegebb, naposabb szombaton a Scuderia ssze is zuhant. Mikzben a lgy gumikkal kivlan boldogultak, a gyorsabbnak szmt szupeglgyakat kptelenek voltak mkdsre brni.
Sebastian Vettel rendkvl bosszs volt emiatt. Nem vletlenl. gy rezte, a Ferrari ezen a htvgn akr az els rajtsorba is felllhatott volna. „Nagyon csaldott vagyok. Az autnk gyors. A lgy gumin stagalopp volt az egsz, sokkal elgedettebb voltam. A szuperlgyon pedig sehol sem voltunk. Tegnap idt nyertnk rajtuk, ma nem. Kiprbltunk pr dolgot, de az idmrn nem lehet fejtetre lltani a vilgot. De az okokat nem ismerjk, msklnben megoldst talltunk volna mg az edzs alatt. Semmi sem mkdtt.”
„El vagyok keseredve. Ez a htvge az idmr edzsig pozitv volt. Nagyon vrtam az idmrt. Ez az aut az els sorba val. s nem hinnm, hogy ez tl optimista elvrs lenne, nagyon is relis. De nem tudtuk valsgg vltoztatni, csak hatodikak s hetedikek vagyunk. Valami nem mkdtt, de az autt ettl mg jnak rezzk ezen a plyn. Remlem, hogy vasrnap sikerl megmutatni ezt. Most viszont csak csaldott vagyok, mert a helyzetnk sokkal nehezebb lesz, mintha az els sorbl rajtolhatnnk.”
Vettel szerint nem is krds, hogy az idjrs trflta meg ket. Csak azt nem tudjk, mit kellett volna reaglniuk. „Mr dleltti is szenvedtnk a szuperlgy gumikkal, pnteken viszont nem. Valami trtnt a krlmnyekkel, mert nem kne ilyen nagy eltrsnek lennie. Tegnap felhs volt az g, ma napos, s a gumik nem tapadtak.”
Nmi vigasz Vettel szmra, hogy a lgy gumin kell rajtolniuk a versenyen. Elmondsa szerint az egy killsos taktika lehetsgt is magban hordoz vlaszts helyes volt rszkrl. „rdekes lesz. A holnap teljesen ms lesz, az egyetlen kr nagyon klnbzik a verseny kreitl. Kiprbltuk, s mindkettnknl mkdtt. Ez j jel, s a versenytempnk taln segt majd. Valamint a taktiknk. Legalbbis remlem” – tekintett elre.
Sorozatban harmadszor szenvedett veresget Sebastian Vettel Kimi Rikknentl az idmr edzsen, a nagyobb problmt viszont a Ferrari Q3-as visszaesse jelentette. Mi trtnt a vrskkel?
Ersnek tnt a Ferrari, az eredmnybl mgsem ez jtt le. Mikzben Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is kpes volt a lgy gumin tovbbmenni a Q3-ba, s az els edzsrszben is mindketten legyztek egy-egy Red Bullt, a finlban ltvnyosan visszaestek. A meleged idjrs rezheten hatssal volt a kridkre s a gumik teljestmnyre, s gy tnik, e vltozs a Ferrarit rintette a legrosszabbul.
Sebastian Vettel arra hvta fl a figyelmet, hogy a Q2-ben valjban gyorsabbnak rezte autjt a lgy gumin, mint a vgn a szuperlgyon. „Egyszeren nem voltunk elg gyorsak. Szenvedtnk a szuperlgyon. A lgyon minden nagyon j volt, s gyorsabbak voltunk rajta, mint a szuperlgyon. s ez gy nincs rendjn” – llaptotta meg a srga gumikon 1:19,385, a piroson pedig 1:19,381 msodperces idt autz nmet.
Csapattrsa, 0,005 msodperccel futott gyorsabb krt nla a finlban, de utols krben gondjai addtak a motorral, gy mr nem sikerlt javtania. „Nem tudom, mg ki kell dertennk, mi trtnt. Az utols edzsrsz els krnl reztem elszr, de mg nem tudom. R kell jnnnk, mi trtnt” – mondta mszaki problmjrl a finn.
Rikknen is gy rezte, hogy az autjukban jval tbb van, mint amit ki tudtak hozni belle – s ez bizonyra a gumikra vezethet vissza. „Az els edzsrsz j volt, jobbnak reztem az autt, mint brmikor eltte a htvgn. A msodik edzsrszben mr kicsit kszkdtem, de az els krm egsz j volt. Aztn sok helyen reztem, hogy ennl jobb idre is kpesek lehetnnk. gy reztem, az autnk gyors, de nem sikerlt igazn kihasznlnunk ezt a vgn.”
Paul di Resta, a Sky Sports szakrtje is prblta megfejteni, mi is okozott gondot a Ferrarinak s mg sokaknak a dlutn folyamn. „Ha hideg az id, arra panaszkodnak, hogy nehz ’bekapcsolni’ a gumikat. Ha melegszik az id, a tapads lassabban jn, az autt nehezebb lesz vezetni. s ha a hatron tncolnak a tapadssal, t is eshetnek rajta” – utalt arra, hogy a pnteken kitapasztalt mdszerek s belltsok a krlmnyek vltozsval mr flrevihetik ket. Csak emlkeztetl: a melegebb id a magasabb hmrskleti tartomnyban mkd lgy gumiknak kedvezett szombat dlutn, s rossz hatssal volt a szuperlgyakra.
Akrhogy is, Vettel s Rikknen ezttal nemcsak a Mercedesektl s a Red Bulloktl, de mg Nico Hlkenberg
Nem rlt a Mercedes Sebastian Vettel blokkols megmozdulsnak. A nmet elismerte felelssgt – vizsglat vgl nem indult ellene.
Pnteken mg panaszkodott a csapatrdin az eltte poroszkl Fernando Alonsra, szombaton a Q2-ben viszont bosszantotta fel Lewis Hamiltont. Sebastian Vettel pp a gumijt melegtve cikzott Ferrarijval, amikor a cmvd a lgy gumin egyetlen prblkozssal igyekezett olyan idt autzni, amely elegend a Q3-as tovbbjutshoz, de amely nem veszi tlsgosan ignybe a tervek szerint a rajtnl hasznlt abroncsait. Csakhogy a Mercedesnek kerlnie kellett, s ezzel nmi idt is vesztett.
Hamilton azonnal jelezte is csapatnak, hogy Vettel blokkolta t, de mivel tovbbjutsa nem forgott veszlyben, az esetnek nem lett kvetkezmnye. A versenyirnyts nem jelezte, hogy vizsglatot indtana az gyben. Niki Lauda mindenesetre kemnyen kritizlta a figyelmetlen Ferrarit. „Sebastian maga ordtott a rdiban, vagy aludtak? Meg kellett volna mondaniuk neki, hogy Lewis rkezik, ahogy minden rtelmes ember teszi itt, a boxutcban! De nem fogunk semmit sem tenni, mert nem volt jelentsge. Megeshet, de nem kne…” – mondta a Mercedes tancsadja.
A Sky Sports szakkommenttora, Martin Brundle az eset utn megjegyezte: ppen Hamiltonnak nem rdeke panaszt emelni Vettel ellen, bntetse esetn ugyanis Nico Rosberg egy potencilis ellenfele esne vissza, neki pedig most ellenfelei segtsge is kell a bajnoksgban. „Azt fogja mondani, hogy amgy is pp ezt az vet akarta vlasztani” – vicceldtt a korbbi versenyz.
A leints utn Vettelt szembestettk a tnnyel, hogy egy napja mg panaszkodott a blokkol Alonsra, most viszont maga vlt blokkolv. „Nem is tudom. Ezek miniversenyek, amiket gy tnik, lvez, szerintem viszont a szabadedzsen semmi rtelmk” – mondta a spanyollal trtnt esetrl. „Valban blokkoltam, de fogalmam sem volt arrl, hogy rkezik. Tl ksn szltak. De persze az n hibm volt. Ha ezrt bntetst adnak, akkor tovbblpek. Sok mindent mr nem tehetek.”
Ksbb egy msik interjban hozztette: „Lewisnak igaza volt. Nem tudtam, hogy jn, mert a sajt krmre figyeltem, s az utols pillanatban nztem a visszapillantba. Kzvetlenl utna mondtam a rdiban, hogy a jvben vigyznunk kell erre. Szerencse, hogy nem nagyon befolysolta a krt, s knnyedn tovbb tudott menni a Q3-ba.”
Vettel egybknt az eset utn a clegyenesben kibjt Hamilton szlrnykbl, s mikzben elzte, kzmozdulattal krt bocsnatot ellenfeltl. A krdsre, szmt-e bntetsre tettrt, elmondta: „Nem hinnm. Semmi sem trtnt.”
Majdnem bajba kerlt a bajnoki llovas! A Q3 utols krig attl kellett tartania, hogy a kt Red Bull megtrflja t! Az idei 10. pole pozcijt szerz Lewis Hamilton ezen a htvgn utolrhetetlen szmra – de legalbb a msodik rajtkocka megvan.
A Q1 nem alakult tlzottan jl a Mexiki Nagydj nagyszm kznsge szmra. A taln msodik szm hazai versenyzjk, az elszr itt vezet Esteban Gutierrez az els felvons vghez kzeledve a tovbbjutk hatrn tncolt, s ha mr ott volt a hatron, a plyt t is lpte.
Egy kiperdlssel tarktotta ugyanis a Forma–1-es msort, m vgl ez a kis srga zszls kiess sem akadlyozta meg abban a manoros Pascal Wehrleint, hogy ha csak ngy szzaddal is, de gyorsabb krt autzzon a mexikinl, akit ezzel tvozsra is ktelezett.
A „kegyvesztett” vlt Gutirrez, s a szztag unokatestvr klntmny is valsznleg csaldottan konstatlta, hogy a hsk hiba knyrgtt ki a vezrtl nyomtatrombol mennyisg plusz belpt, a szombati napban ez a pr perc volt csupn.
A msodik felvonsban a Red Bullos Max Verstappen hamar felpakolta a szuperlgy gumikat, amikkel sikeresen becsszott az 1:19-es lomhatr al, s ezzel hozta is az els helyet.
„Knny” dolga volt, hiszen a legersebb ellenfelek a lassabb lgy gumikat vlasztottk, de csapattrsa, Daniel Ricciardo hozz hasonl stratgin van a rajtot illeten, s az ausztrl egy kicsi hiba mellett gy is csak a negyedik legjobb idt autzta, fl msodperces htrnnyal.
A kt Red Bull-versenyz kz Lewis Hamilton s a fltvnl toalettre krecked Sebastian Vettel keldtt be.
A vilgbajnoki versenyben vezet Nico Rosberg ekzben egszen gyengcske teljestmnyt nyjtott, hiszen csapattrstl fl msodperces htrnnyal zrta a szakaszt. Pedig mg plusz krket is autzott, hogy megtallja a hinyz tizedeket, de nem tallta.
A Q1 utn a Q2 mexiki szempontbl ismt nem vgzdtt tl jl. Br az els prblkozsnl gy tnt, a Force India versenyzje, Sergi Prez ott lehet a tzben, a vgre kicsszott onnan, mikzben mrkatrsa, Nico Hlkenberg a hatodik helyen jutott tovbb.
Rosberg aztn az els tz sorrendjt eldnt vgjtkban sem tallta meg a helyes irnyt. Els nekifutsra tetemes, fl msodperces htrnyt halmozott, s mg legnagyobb rivlisa rekordidvel az lre llt, csak a kt Red Bull mg tudott besorolni.
Az utols eslyt azonban az elzmnyekhez kpest remekl kihasznlta. Olyan krt rakott ssze, amivel megfelezte az idhtrnyt, de ezzel egyben be is sorolt Hamilton mg, gy egyelre hozta a legfontosabb minimumot.
Mercedes-els sorral rajtol teht a mezny a vasrnapi Mexiki Nagydjon. Lewis Hamilton s Nico Rosberg mg pedig a Red Bull, Max Verstappen s Daniel Ricciardo sorakozhat fel.
Utnuk mr egy kicsit vegyesebb helyzet alakult ki. Nico Hlkenberg azzal az autval, amivel a helyi kedvenc kiesett a Q2-ben, az tdik legjobb idt autzta, s gtolta meg ezzel a szokvnyos Ferrari-minimumnak szmt els hatos szereplst.
A nmet mg llhatnak csak fel vasrnap az olasz grda kpviseli, Kimi Rikknen, Sebastian Vettel sorrendben.
Az els tzben mg Valtteri Bottas, Felipe Massa s Carlos Sainz neve olvashat.
A Red Bull s a Mercedes pldjbl kell ert mertenie az idn mg nyeretlen Ferrarinak Sebastian Vettel szerint. Elmagyarzta, mirt bzik tovbbra is csapatban, s Maurizio Arrivabent is vdelmbe vette – tbb szakrtvel egytt.
Sok brlat ri mostansg a Ferrarit a tavalyi Szingapri Nagydj ta tart nyeretlensge, a vrtnl gyengbb eredmnyei s formja miatt. Ennek kapcsn tbbszr flmerlt mr, hogy Maurizio Arrivabene csapatfnk llsa is veszlybe kerlhet, de az olasz sajt kikezdte Sebastian Vettelt is, aki az utbbi idben nem ragyog gy, mint korbban, s sok esetben kedvetlennek is tnik.
Arrl azonban sz sincs, hogy elvesztette bizalmt a Scuderiban – s ezt maga igyekszik htrl htre altmasztani. Elmondsa szerint csak a kzvlemny trelmetlen, nagyon is tisztban van azzal, hogy a csapatpts folyamata hosszadalmas s kemny munka. „n rszese voltam a folyamatnak a Red Bullnl is, ahol szintn idre volt szksg. k valjban 2005-ben lttak neki a munknak, s elszr csak 2009-ben nyertek versenyeket. A Mercedesnek is id kellett. Amikor emelni akarsz a szinten, hogy az lre ugorj, ahhoz mindig id kell. Sok idbe telik, mire az emberek megfelelen egytt tudnak dolgozni, de mihelyst ez meg van, a csapat hirtelen tkapcsol, minden mkdni kezd, s jnnek az eredmnyek is.”
Br a Ferrarinl mg nem jnnek, Vettel szmra az ad okot a bizakodsra, hogy ltja, a httrben lassan mgis kezd sszellni a csapat. „Az eredmnyek nem jttek, nyilvn van mg min javtani, s ezen is vagyunk. De errl tl sokat nem szeretnk beszlni, mivel nem az n feladatom s felelssgem elmagyarzni ezt. A csapatnl msokat kne megkrdezni errl” – fogalmazott.
„De gondoljanak bele, milyen sok embernk van, s azt is folyton halljuk, hogy ezek az autk egyre bonyolultabbak lesznek, szval minden mindennel sszefgg. Mr nincs olyan, mint ami hsz-harminc ve volt, hogy megptesz egy autt, egy motort, van egy karosszrid, kicsit foglalkozol az aerodinamikval, a tli teszteken mindent sszeraksz, s megltod, hogyan mkdik. Minden kz a kzben jr, az embereknek is gy ssze kell dolgozniuk, s folyton jra kell alkotnod a helyesrl s rosszrl alkotott elkpzelsedet, hogy emelni tudj a szinten. Mindent jra kell gondolnod, jobban, okosabban csinlni, knnyebben, hatkonyabban. s ilyen tekintetben szerintem sokat fejldtnk. De a folyamat nem megy vgbe egyik naprl a msikra.”
Vettel csapatfnkrl, Maurizio Arrivabenrl is beszlt, aki szerinte nem rdemel kritikt. „Ezerhromszz embert koordinlni nem knny feladat, de szerintem a jelenleg pozciban lv embereink – s fleg Maurizio – kivl munkt vgeznek. Kezdenek sszellni a dolgok, gretesnek tnnek a jv szempontjbl, de neknk nyilvn meg is kell mutatnunk ezt. Lehet arrl beszlni, hogyan javul a helyzet, hogyan fejldnk, ha nem ltszik. Mrni mindig az eredmnyekkel fogjk a munknkat” – ismerte el.
Brawn: Fenyegetssel nem megy
Arrivabene levltst azonban msok is hibnak, elhamarkodott lpsnek tartank. Bernie Ecclestone szerint a Ferrari problmjnak forrst inkbb eggyel magasabb szinten (Sergio Marchionne) kellene keresni… „A Ferrarinl minden sszetev adott a bajnoki sikerhez, a versenyzktl a technikai httrig. Taln szemlyi problmkrl van sz. Hasonlnak ltom a helyzetket, mint amikor n prbltam megoldst tallni a Ferrari krzisre, s a FIAT-nak Jean Todt alkalmazst ajnlottam. Nem volt egyszer, mert k inkbb olasz fnkt akartak. Szerintem most ez hinyzik a Ferrarinl. s nem olyasvalakirl beszlek, aki levlthatn Maurizio Arrivabent, hanem valakirl, aki tmogatja t” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak.
A Sky Sports szakrtje, Johnny Herbert is hasonlkppen vlekedik. „Nagy hiba lenne Mauruizio Arrivabene nyakba varrni, hogy elmarad a megfelel teljestmny. James Allison tvozsa utn nem sikerlt kitlteni a htramaradt rt. Egy ilyen helyzetben mg egy lcsapatnak sem knny talpra llnia. Hallani olyan pletykkat, hogy Arrivabennek kell ezrt tartania a htt, de n egy jabb vezetcsert szgyenletesnek s hibnak tartank Stefano Domenicali s Marco Mattiacci elbocstsa utn.”
Ha csapatptsrl s Ferrarirl van sz, a leghitelesebb tanccsal alighanem Ross Brawn tud szolglni. Az olaszok egykori technikai igazgatjt a Telegraph arrl krdezte, mit szl egykori munkatrsa, Luca Baldisserri azon kijelentshez, miszerint a vrsknl jelenleg terrorklma uralkodik. Brawn szerint egy csapat akkor kveti el a legnagyobb hibt, ha nem hagyja vgigfutni a Vettel ltal ecsetelt fejldsi folyamatot, s fenyegetssel reagl a sikertelensgre. „Amikor 1996-ban megrkeztem oda, a csapatnak nem volt elegend nbizalma. Ezt megszntettk. Ha flelemben dolgozol, az sosem mkdhet. Nem lehet aszerint elvrsokat tmasztani, hogy megmondod, mi trtnik, ha hibzol” – mutatott r a brit.
Hamilton flnyben, de nem az len – Verstappen az utols edzLewis Hamilton tovbb rzi elnyt az egyelre bizonytalannak tn Nico Rosberggel szemben, m edzst gy sem sikerlt nyernie. Ezttal Max Verstappen elzte meg t minimlis klnbsggel. A kt Ferrarinak a 6-7. hely jutott.
Kna ta nem fordult el, hogy szabadedzst nyert aFerrari, gy Sebastian Vettel pnteki meglepets elssge utn arrl folyt a tallgats, vajon valban ennyire jk-e a vrs autk Mexikban. A harmadik szabadedzsen a csapatok azonban msfajta krdsekre is vlaszt kerestek. Pldul arra, hogy mennyiben vltozik meg a plya javulsval s a bartsgosabb, naposabb vl idjrssal a gumik viselkedse pntekhez kpest.
A nyitnapon sokan szenvedtek a gumik kopsa s szemcssedse miatt, ami ismt elgondolkodtatta a legjobbakat: lehetsges s rdemes-e a lgy abroncsokkal bejutni a Q3-ba? Emellett idmrs taktikt is kellett vlasztaniuk: pnteken tbb csapatnak kt bemelegt krre is szksge volt ahhoz, hogy munkra brja a szuperlgy keverket.
Mint kiderlt, emellett a forgalomban autzst is gyakorolhattk, mely fleg az idmr Q1-es szakaszban jelenthet majd problmt…
A pnteken elmaradt napsts nmikpp vratlanul rhette Jenson Buttont, aki els installcis kre utn mris sttebb sisakrostlyt krt csapattl. A dleltt els perceiben a Haasok, McLarenek s Manorok mutattk a legnagyobb aktivitst, Esteban Ocon volt az els mrt kr, a nagyok kzl pedig a Mercedes kezdte az rdemi munkt.
Mindkt versenyzjk a lgy gumikon futott ki, Hamilton 8 msodperccel lassabb bemelegt krrel kezdett, majd els valdi replkrben 0,4 msodperccel gyorsabbnak bizonyult Rosbergnl. A brit etapja 5. krben tovbbi 0,4 msodpercet cspett le idejbl, s mr 1:19,721-es eredmnynl jrt – Rosberg ekzben fokozatosan 1:20,4-re, majd 1:20,2-re javtott, de csapattrsa tempjt nem tudta tartani.
A hosszabb etappal nyit Mercedeseknek az els 20 percben a Toro Rossk s a Force Indik voltak a legnagyobb ellenfeleik, a Red Bull s a Ferrari csak ksbb kezdtk meg a munkt. Sebastian Vettel beszmolk szerint majd’ negyed rval a kezds utn bukkant fl elszr a Ferrari garzsban.
A kt Williams mr javban a szuperlgy gumikon rtta a krket (Valtteri Bottas a 3. helyen llt, Felipe Massa a fvet is megltogatta), amikor a vrs autk teljestettk els mrt kreiket – mg a lgy abroncsokon. Kimi Rikknen 1:20,9-es krrel kezdett, Sebastian Vettel 1:20,048-as eredmnyvel mris Rosberg el jtt fl msodiknak.
Az edzs felnl a kt Mercedesen s Ferrarin kvl a Toro Rosso, a Force India s a Williams kpviseltette magt a legjobb tzben – a Red Bullok mg sehol. Az osztrk csapat versenyzi pnteken a szuperlgy gumik teljestmnyvel bajldott, s megjegyeztk, muszj lesz javtaniuk, ha ki akarjk hasznlni amgy gretes versenytempjukat a tbbi keverken.
Mr Daniel Ricciardo s Max Verstappen els prblkozsai azt mutattk, sikerlt elrelpnik. Mindketten 1:19,9-es idt autztak a lgy gumikon, s ezzel mris Hamilton els szm ldziv lptek el. Az els ngy helyezett ekkor alig tbb mint 3 tizeden bell volt egymstl, Vettelt radsul kevesebb mint 1 tized vlasztotta el a Red Bulloktl. Az jra a prbarajtjra panaszkod Rosberg csak az 5., Rikknen pedig a 11. helyen llt.
gy lptnk az utols 20 percbe, hogy a mezny tbbsge a boxutcban vrakozott. A kt Mercedes egy-egy prbakrre mg visszatrt a lgy gumikon, aztn k is eltntek a garzsban.
Az utols szuperlgyas etapoknak a Sauberek s a Williamsek rugaszkodtak neki elsknt. Friss abroncsait kihasznlva, Felipe Massa fel is jtt a 4. helyre, megfutva csapata els 1:19-es krt. Valtteri Bottas sem akart lemaradni, kzel 2 tizedet adott csapattrsnak.
Az ellenfelek addig halogattk az utols krket, hogy vgl egyms lett kesertettk meg. Az utols 10 percben hirtelen mindenki a plyn termett, s Lewis Hamiltonnal egytt sokan panaszkodhattak a forgalomra.
Verstappen nem volt kztk: a szuperlgy gumin 1:19,137-es krrel vette t a vezetst, majd a tiszta plya elnyeit kihasznlva futott mg egy kzel azonos kridt. Ezzel v lett a harmadik edzs.
Ricciardo 0,3-del elmaradt tle, Vettel hiba futotta meg az abszolt legjobb els szektoridt, belehibzott krbe, de Rikknen is a buktrbe futott az egyik kanyarban, s csak 9.-nek lpett elre.
A Mercedesnl Rosberg a stadionrsz bejratnl tlkormnyzott autjt csak a buktrben tudta „sszeszedni”. Hamiltonnak ugyan sikerlt javtania, m gy is 0,094 msodperccel elmaradt Verstappen legjobbjtl. Ksbb csapattrsa is elrbb lpett, de Hamilton mellett a kt Red Bullt sem sikerlt megelznie, gy csak a 4. hely jutott neki. Nem tl j eljel a szempontjbl.
A kt Ferrari ekzben Valtteri Bottas mgtt, de Felipe Massa s Nico Hlkenberg eltt zrt a 6-7. pozciban. A legjobb tzbe mg Carlos Sainz frt be.
A jtk mostantl ttre megy: magyar id szerint 20 rakor kvetkezik az idmr edzs!
Hiba bukkan fel mostansg gyakran a Red Bullnl, Sebastian Vettel szmra nincs visszat korbbi csapathoz. Volt fnke a nmet helyzetrl is vlemnyt formlt.
Tbbeknek szemet szrt, hogy Sebastian Vettel az utbbi idben tbbszr is rgi kollgi, fnkei trsasgban bukkant fel a paddockban. Egy hete Austinban a Red Bull motorhome-jban lttk, s azta kiderlt, valjban Adrian Newey j szuperautjrl egyeztettek, melybl is szeretne egyet vsrolni.
Christian Hornert Mexikban az els edzs utn arrl krdeztk, mire fel a nagy „bartkozs” jabban. „Igen, beszltnk. Szvesen elmondanm, mirl beszltnk, de semmi kze nem volt a Forma–1-hez. Ez csak egy egyszer trsalgs volt” – nyilatkozta.
Arrl is krdeztk, amirt egyeseknek gyanss vltak beszlgetseik, vagyis Maurizio Arrivabene kzelmltban tett kijelentseirl. A Ferrari csapatfnke nemrg jelezte bajnoknak, nem szksges a csapat letnek minden terletbe belefolynia, elegend, ha a vezetsre sszpontost. Az viszont mostanban nem megy olyan jl neki, mint korbban – tbbek szerint az eredmnyek elmaradsa, a Scuderinl uralkod bizonytalansg miatti kedvetlensge miatt.
De hogy ltja ezt a vele ngy bajnoki cmet nyer korbbi fnke? „Szerintem az sszes versenyz nagyon rzkeny szemlyisg. reznik kell, hogy a csapat mgttk ll, tmogatja ket. Sebastian lete jelenleg taln kicsit ms. Kemnyen dolgozik, prbl fellkerekedni ezen. De a Ferrarinl msfajta nyoms van rajta, mint volt nlunk, a Red Bullnl. Ez egyszeren egy jfajta tapasztalat szmra” – kommentlt Horner.
Flvetettk neki, Vettel egy v mlva jra szabadd vlik… „Mi elkteleztk magunkat a jelenlegi versenyzink mellett a kvetkez pr vre, szval nlunk nincs hely” – zrta ki a visszatrs eslyt a Red Bull vezre.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.