SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Vettel elsőségét és Magnussen bukását hozta a 3. szabadedzés

2016.06.11. 18:29
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Az eső egyelőre csak riogatott, a piros zászló viszont idő előtt véget vetett a harmadik kanadai szabadedzésnek. Kevin Magnussen balesete után az addig vezető Sebastian Vettel maradt az élen – Max Verstappent és Nico Rosberget megelőzve.
 
Sietősre vette a figurát a mezőny a Kanadai Nagydíj 3. szabadedzésének rajtjánál. A péntek délutáni napsütésnek nyoma sem volt, a borús ég alatt az előrejelzések szerint 70%-ra nőtt az eső valószínűsége, így már az első pillanatoktól valamennyi csapat az egyelőre még száraz pályán akart lenni.
 
Öt perc telt el, és már egy tucatnyi köridő díszelgett az eredményjelzőn – Sebastian Vettel, Sergio Pérez, majd a két Red Bull váltotta egymást az első pozícióban. A korai elfékezések és pályalevágások jelezték: a már tegnap is csúszós pályán a hűvösebb időben ezúttal sem lesz egyszerű megfelelően működésre bírni a gumikat.
 
Nico Rosberg egy látványos füstölős fékezés után látogatta meg a hajtűkanyar bukóterét ultralágy gumiján, majd tíz perccel később az utolsó kanyarnál is állóra fékezte jobbelsőjét. Sebastian Vettel szintén az utolsó sikánt egyenesítette ki a kötelező menekülő útvonalon, majd egy másik sikánt is levágott – ahogy tette azt Kevin Magnussen is.
 
Tíz perc elteltével Max Verstappen vezette a mezőnyt, aki a szuperlágy gumin ezredre azonos időt autózott csapattársával, Daniel Ricciardóval. Az „egyenlőség” nem sokáig tartott: a holland a következő próbálkozásával 1:14,3-as időt futott, amivel már közelített Lewis Hamilton pénteki etalonjához.
 
A két Mercedes ekkor már a lila gumikon futott, ám érdekes módon több próbálkozás után sem tudta túlszárnyalni a Red Bull idejét. Ugyanígy a ferraris Kimi Räikkönen is elmaradt Verstappentől, míg a gumikkal már tegnap is szenvedő Nico Rosberg továbbra is tizedeket kapott csapattársától.
 
Pénteken több résztvevő is arról számolt be, nincs túl nagy különbség a két leglágyabb keverék működése között, az ultralágy nem kínálja azt az előnyt, amit papíron kellene: hiába alacsonyabb az ideális hőmérsékleti tartománya, valójában semmivel sem könnyebb fölmelegíteni azt. Két hete Monacóban is megállapítható volt, hűvös időben a szuperlágy lehet a jobb választás, a Red Bullokon pedig már akkor is jól üzemelt ez a típus – Daniel Ricciardo a Q2-ben ezzel futotta a leggyorsabb körét.
 
Verstappen uralmát végül húsz perc elteltével Sebastian Vettelnek sikerült megtörnie, egymás után futott egy 1:14,139-es és egy 1:14,068-es kört, melyeknél jobbat a hétvégén addig még senki sem tudott.
 
Az első félóra elteltével Vettel Verstappen, Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Ricciardo, Sainz, Alonso, Pérez és Massa előtt vezetett.
 
Max Verstappen ekkor vágott neki első ultralágy gumis körének, ám a boxutcában a boxfal teteje alól kinyúló kezek, a lelátókon pedig az elővett esőkabátok jelezték: megérkeztek az első esőcseppek. Talán ez zavarhatta meg Danyiil Kvjatot, akinek a második sikán után bukótér zsákutcájából kellett visszakormányoznia eltévedt Toro Rossóját a pályára.
 
A nagyobb esőzéstől tartva a mezőny egy része újra a pályára hajtott. Verstappennek és Rosbergnek is sikerült javítania korábbi eredményén, ám közben Vettel elsőként tört be az 1:13-as tartományba, s ezzel megerősítette vezető pozícióját.
 
Lewis Hamilton eközben elkésett kicsit: az utolsó 20 percbe lépve az eső valóban erősödött, így nem futott már neki újabb gyorskörének. „Túl csúszós. Bemegyek a boxba” – jelezte Kimi Räikkönen a rádión a Ferrarinak, miközben szinte mindenki követte példáját.
 
Vaklárma volt. Carlos Sainz pár perccel később újra kimerészkedett a pályára, melyről megállapította, az teljesen száraz.
 
Ekkor azonban egy újabb hátráltató tényező akadályozta a száguldást – a köridők javítása helyett a pálya javítása vált a legfőbb feladattá… Kevin Magnussennek már eleve nem alakult jól a délelőttje: előbb az egyik Mercedest tartotta föl, majd Sebastian Vettelnél húzta ki a gyufát, miután nem engedett neki szabad utat („Hülye Renault” – kommentált a német a rádión), végül pedig egy csúnya bukással zárta edzését. Bár nem autózott a határon, a 7-es kanyarból kigyorsítva, Renault-ja hátulja így is kitört, s a pályához közel lévő betonfalnak csapódott. A sárga kocsi baloldala jelentősen megsérült, tört a hátsó szárny, eltűnt az első felfüggesztés.
 
És lendült a piros zászló. Az edzést a törmelék és a pálya sérülése miatt már újra sem indították – vörös zászlóhoz vörös elsőség társult, Sebastian Vettel jóvoltából. A legjobb tízben a három nagycsapaton kívül egy Toro Rossót (Sainz), egy McLarent (Alonso), egy Force Indiát (Pérez) és egy Williamst (Massa) láthattunk.
 
A program a magyar idő szerint 19 órakor rajtoló időmérő edzéssel folytatódik Kanadában, a Duna közvetítése 18:45-kor kezdődik.
 
Kanadai Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény
 
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,919 21
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:14,158 +0,239 19
3. Nico Rosberg Mercedes 1:14,316 +0,397 22
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:14,332 +0,413 21
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:14,334 +0,415 19
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:14,487 +0,568 22
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:14,655 +0,736 21
8. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:14,801 +0,882 19
9. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,886 +0,967 21
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:14,890 +0,971 18
11. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:14,918 +0,999 20
12. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:14,985 +1,066 20
13. Jenson Button McLaren-Honda 1:15,023 +1,104 17
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:15,199 +1,280 20
15. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:15,444 +1,525 16
16. Jolyon Palmer Renault 1:15,656 +1,737 19
17. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:15,704 +1,785 14
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:16,078 +2,159 24
19. Kevin Magnussen Renault 1:16,085 +2,166 17
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:16,326 +2,407 24
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:16,622 +2,703 18
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:16,901 +2,982 15

Vettel: Az újítások azt hozzák, amit vártunk

2016.06.11. 09:57
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Sebastian Vettel a két Mercedes közé ékelődött, Kimi Räikkönen viszont csak a 8. helyig jutott a Kanadai Nagydíj második edzésén. Hasonlóan különbözően értékelték a nyitónapjukat is.
 
Lewis Hamilton legyőzhetetlennek bizonyult pénteken Montrealban, ám miközben délelőtt Sebastian Vettel fél másodpercre volt tőle, délutánra már csak 0,257 másodperc választotta el tőle – ráadásul ezzel a második helyen végzett a német, megelőzve Nico Rosberget.
 
Amikor Vettelnek az edzés után föltették a kérdést, elégedett-e a napjával, némi hezitálás után egy bizonytalan igennel felelt. „Az autó itt mindig izeg-mozog a kerékvetőkön. Még van min javítanunk, bizonyos területeken dolgoznunk kell, de az autó úgy tűnik, működik, nem volt vele gondunk, és az újítások is hozzák, amit vártunk tőlük.”
 
Vettelt mindazonáltal nem nyűgözte le, hogy maga mögé utasított egy Ezüstnyilat. „Én nem közöttük akarok lenni, hanem előttük. Hogy gyorsak, az nem lep meg. Ezen a pályán az elmúlt években mindig nagyon gyorsak voltak. Mindent jól kell csinálnunk, a lehető legközelebb kell kerülnünk hozzájuk” – fogalmazott a négyszeres világbajnok.
 
Végül a kérdésre, nem tart-e attól, hogy a folytatásban hűvösebb idő várható, ami gondokat okozhat a gumikezelés terén, hozzátette: „Egyelőre úgy tűnik, holnap a mostanihoz hasonló idő várható. Változást a vasárnap hozhat. Főleg a szél tekintetében, ami nagyon erőssé válhat. De lesz, ami lesz.”
 
Csapattársa, Kimi Räikkönen délutánja eközben kissé szenvedősre sikerült. A finn az ellenfeleknél később kezdett neki időmérő-szimulációjának, és bár ő is az ultralágy gumit használta, azon 0,8 másodpercet kapott Vetteltől. 2007 bajnoka nem ilyennek képzelte a hétvége rajtját.
 
„Teljesítettük a programunkat, de ez messze nem volt ideális nap. Nehézséget okozott működésre bírni az autót. Szerettünk volna javítani a vezethetőségén, de nem sikerült. Ezen a napon hiába változtattunk, egyszerűen nem működött úgy, ahogy vártuk. Sok mindennel próbálkoztunk, és most mindent alaposan át kell néznünk, hogy holnapra megoldást találjunk” – vont mérleget.
 

Vettel került legközelebb Hamiltonhoz – 7. helyen a McLaren

2016.06.10. 21:57
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Balesetek nélkül, de Lewis Hamilton újabb sikerével ért véget a Kanadai Nagydíj második szabadedzése. Sebastian Vettelnek sikerült a két Mercedes közé furakodnia, a Red Bullnál Max Verstappen volt a jobb, Jenson Button pedig rég látott közelségben az élmezőnyhöz!
 
Kitisztult az ég, és kisütött a nap Montreal fölött a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén, mely az elsőhöz képest a mezőny jóval nagyobb aktivitásával indult. Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, majd a két Force India gyors egymásutánjában váltotta egymást az élen, miközben az autóját délelőtt összetörő Felipe Massa is azonnal teljesítette első mért körét újjáépített Williamsével.
 
Egyedül az első gyakorláson olajszivárgás miatt garázsban rekedt Jenson Buttonnek kellett várnia a munka megkezdésére. Mint kiderült, a baj olyannyira komoly volt, hogy 2009 bajnokánál motorcserét is végre kellett hajtani, mely még az edzés első harmadát is fölemésztette. Button a monacói V6-osát kapta vissza, melyhez azonban a Kanadára elkészített új turbót társították.
 
Az edzés első félórájában a Red Bullok és a Mercedesek licitálták túl egymást a tabella élén. A küzdelem elsőre akár szorosnak is tűnhetett volna, ám miközben Lewis Hamilton lágy abroncsokon futott egy 1:14,9-es kört, Max Verstappen már a szuperlágyon autózva kapott tőle 0,3 másodpercet… Érdekesség, hogy mindeközben még a Haas autóin is feltűnt a sárga jelölésű gumi az edzés elején. Az amerikaiak a Renault-val együtt egyetlen garnitúra szuperlágy gumit sem rendeltek, amit elmondásuk szerint a hűvösre jósolt időjárás miatt már megbántak. Romain Grosjeanéknak ráadásul összesen három szett lágy gumival kell gazdálkodniuk, és mivel a versenyen egyet mindenképpen használniuk kell, a kezük meg van kötve a felkészülés terén.  
 
Az ultralágy papucsok fél óra elteltével elsőként a Williamsekre, majd a Force Indiákra kerültek fel. A két Mercedes-motoros csapat érdekes csatát vívhat egymással Kanada hosszú egyeneseiben. Valtteri Bottas 0,1 másodperccel bizonyult gyorsabbnak Nico Hülkenbergnél, miközben Felipe Massa 0,02 másodperccel maradt el Sergio Péreztől – igaz, ők ketten kiszorultak a legjobb tízből.
 
A nagyok meccse csak ezután következett. A Mercedesnél Nico Rosberg kezdte az időmérős szimulációt, ám hiába két próbálkozása is, csupán 0,2 másodperccel tudta felülmúlni csapattársa lágygumis idejét. Hamilton eközben jó fél másodpercet adott neki, s 1:14,212-es körével 0,1 másodperccel túlszárnyalta saját 2015-ös pole-körét.
 
Következtek a Ferrarik és a Red Bullok. Sebastian Vettel 0,257 másodpercre tudta megközelíteni Hamiltont, amivel a két Mercedes közé furakodott. Daniel Ricciardo eközben Max Verstappennel sem bírt: hiába futott biztató első szektort, a végén egy század hiányzott neki csapattársa megelőzéséhez.
 
Hogy mire lehet elég az új Renault-motor az osztrákok számára, egyelőre azonban nehéz lenne megmondani. Monacóban Ricciardo elárulta, először csak az időmérő edzésen tekerték fel igazán azt.
 
A legjobbak csoportjából egyedül Kimi Räikkönen hiányzott, aki az első lágygumis etap után jó időre eltűnt a garázsban. Gyorsköreire jóval a többiek után kerített sort. Az ultralágy gumi végül csak a 8. helyig repítette előre őt.
 
Egy másik bajnok, Jenson Button is előtte végzett. A brit autója összerakása után ezredmásodpercre azonos időt autózott a 6. Bottasszal, s 1 másodpercre közelítette meg a Mercedest. Annak ellenére, hogy a hátsó sikánban bal hátsó kerekével nekikoccant a falnak, s volt egy füves látogatása is.
 
Ha voltak is gondok a technikával a wokingiaknál, az új turbó így is előrelépést ígér: McLaren ilyen közel a Mercedeshez rég került, ráadásul Fernando Alonso 1,2 másodperces eredménye is bizakodásra adhat okot számukra. A spanyol egy évvel ezelőtti emlékezetes „amatőrnek tűnünk” kijelentése óta mindenesetre sokat változott a gárda helyzete.
 
Az első tíz helyezettet Carlos Sainz tette teljessé, aki négy hellyel előzte meg csapattársát, Danyiil Kvjatot. Hogy mennyire sűrű a középmezőny, jelzi, a 4. Verstappent és a 15. Grosjeant kevesebb, mint 1 másodperc választotta el egymástól. A sort a délelőttől eltérően ezúttal a két Manor zárta, akik előtt a Renault-k, a Sauberek és a Haasok váltották egymást
 
Az edzés utolsó harmada szokás szerint a hosszú etapokkal és a gumik tartósságának vizsgálatával telt. Lewis Hamilton az ultralágy szemcsésedésével, Sebastian Vettel a gumik hőmérsékletével bajlódott, miközben több versenyző (Verstappen, Wehrlein, Rosberg, Hamilton, Grosjean) kisebb kicsúszásokat is bemutatott.
 
A gumik viselkedése, a hozzájuk kíméletes aszfalt, valamint a hőmérséklet változása várhatóan a folytatásban is kulcsszerepet játszik majd az erőviszonyok alakulásában.
 
A hétvége programja a szombati 3. szabadedzéssel folytatódik, majd következik az időmérő edzés, melyet 18 óra 45 perces műsorkezdéssel a Duna élőben közvetít.
 
Kanadai Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:14,212 43
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:14,469 +0,257 45
3. Nico Rosberg Mercedes 1:14,738 +0,526 46
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:15,156 +0,944 29
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,168 +0,956 43
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:15,213 +1,001 46
7. Jenson Button McLaren-Honda 1:15,213 +1,001 35
8. Kimi Räikkönen Ferrari 1:15,234 +1,022 43
9. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:15,321 +1,109 50
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:15,410 +1,198 42
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:15,450 +1,238 40
12. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:15,493 +1,281 47
13. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:15,513 +1,301 44
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:15,559 +1,347 42
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:16,093 +1,881 35
16. Kevin Magnussen Renault 1:16,255 +2,043 39
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:16,582 +2,370 40
18. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:16,591 +2,379 32
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:16,902 +2,690 51
20. Jolyon Palmer Renault 1:17,001 +2,789 48
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:17,023 +2,811 32
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:17,423 +3,211 49

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel máris hosszabbítana a Ferrarival?

2016.06.10. 19:39
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Német lapértesülés szerint Sebastian Vettel máris újabb három évvel meghosszabbítaná szerződését a Ferrarival.
 
Miközben a mezőny jó részének 2016 végén lejár a megállapodása aktuális csapatával, Sebastian Vettel azon kevesek egyike, akinek 2017 végéig biztos a helye a Ferrarinál. A németet az Auto Bild értesülése szerint ugyanakkor ez sem gátolja abban, hogy tárgyalásokba kezdjen a jövőjéről.
 
Állítólag 2020-ig, azaz újabb három évre írna alá Maranellóval, s ezért cserébe összesen 100 millió eurót kérne, valamint első számú státuszt és beleszólást abba, ki lesz a jövőbeni csapattársa – állítja a lap.
 
Hogy e vélt feltételekből mennyi igaz, nem tudni, Vettel azonban már többször is jelezte, a Scuderiánál képzeli el hosszabb távú jövőjét. „Jelenleg nem foglalkozom azzal, hol versenyezhetnék még. Teljesen tökéletesen érzem magam itt, jól kijövök az emberekkel, azonosulni tudok a márkával is, és akinek benzin folyik az ereiben, következésképpen Ferrari-szurkoló” – fogalmazott még áprilisban.
 
Azt is elmondta, csapata vártnál gyengébb évkezdése sem tudja kiábrándítani, s feltett szándéka, hogy sikerre vezesse a vörösöket. „Ha bedobnám a törölközőt, azzal be kéne vallanom magamnak, hogy nem sikerült. Hogy fog-e sikerülni, senki sem tudhatja, ám a cél maga az út.”
 
Ami a ferraris csapattárs személyét illeti, Vettel csütörtökön Kanadában nyilatkozott arról, hogy a vörösökkel hírbe hozott Daniel Ricciardót is megtűrné maga mellett – igaz, ha választhatna, Kimi Räikkönennel folytatná.
 
Jó esély is mutatkozik erre. „Én tudom, mi zajlik a színfalak mögött, és ez nekem elég is” – reagált a finn, amikor arról kérdezték, mit szól a Nico Rosberg érkezésével kapcsolatos találgatásokhoz. „Tudom, hogy a pletykákat nem tudjuk megfékezni, de azt is, hogy a jövőben sok ember számára bebizonyosodik majd, tévedett. De tartom a számat.”
 

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Hamilton az élen nyitott

2016.06.10. 17:20
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Egy nagy Massa-bukással és Lewis Hamilton elsőségével indult a kanadai hétvége. A brit címvédő Nico Rosberget és Sebastian Vettelt utasította maga mögé délelőtt. A McLaren garázsából sűrű füst szállt föl…

Miközben csütörtökön nyakig felhúzott kabátban ücsörögtek a versenyzők még a sajtószobában is, a borús-esős időjárás péntek délelőttre egy kicsivel barátságosabbá vált Montrealban. Ám a kisütő nap sem volt elég ahhoz, hogy a pályára csalja a mezőnyt: az első negyedórában kizárólag Nico Rosbergnek volt mért ideje.

Húsz percnek kellett eltelnie, mire megszülettek az első versenyképes idők. Kimi Räikkönen volt az első, aki túlszárnyalta a 2015-ös első szabadedzés legjobb eredményét: 1:16,138 másodperces ideje közel 0,1 másodperccel volt jobb Lewis Hamilton tavalyi legjobbjánál.
 
Az első félóra viszont nem erről, hanem a hétvége első komoly balesetéről marad emlékezetes: Felipe Massa avatta fel az F1 új támogatójává váló Heineken reklámtábláit az első kanyar bukóterében. A brazil a féktávon veszítette el uralmát Williamse fölött, s vágódott háttal ugyanabba a gumifalba, amely Sergio Pérezzel történt 2014-es ütközésekor is megfogta őt.
 
„Azt hiszem, valami problémám volt. Becsuktam a DRS-t, aztán elveszítettem az autó hátulját” – mondta a csapatrádión a brazil, akinek gépe olyannyira összetört, hogy még az sem kizárt, hogy váltót kell cserélni benne. A Williams azonnal vizsgálni kezdte az adatokat, hogy kiderítse, mi okozta a balesetet, a felvételekből az látszott, hogy a DRS-e már csukva volt a megcsúszáskor, kereke viszont csak ezt követően ért a füves részre. Kiderült, a felső szárnylap nem záródott vissza tökéletesen, ez okozta a hirtelen tapadásvesztést.
 
Jó 20 perc telt el a takarítási és helyreállítási munkálatokkal, majd újraindították a gyakorlást. A mezőny a Pirelli által az edzés első 40 percében rendelkezésükre bocsátott extra garnitúra gumit ugyanakkor már csak egy-egy installációs körig tudta használni. Az edzés felénél Räikkönen Carlos Sainz, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Romain Grojsean és Daniel Ricciardo előtt vezetett.
 
Aztán fölkerültek az autókra a lágyabb keverékek. Hamilton a szuperlággyal teljesítette első mért körét, melyet azonban az utolsó sikán levágásával fejezett be.  Nem ő volt az egyetlen: előtte Kevin Magnussen, később Fernando Alonso a menekülő utat választotta.  Ezen a helyen emellett komoly problémát okozott a DRS-t használók és a gyors körre csak készülő versenyzők tempókülönbsége. Valtteri Bottas az előtte csigatempóban poroszkáló Max Verstappen miatt volt kénytelen levágni a sikánt. „Ugyan már! Láttátok ezt?!” – panaszkodott dühösen a finn. Nem sokkal később ugyanilyen eset miatt emelt szót Hamilton is Fernando Alonsóra: „Ez elég veszélyes volt Fernandótól” – állapította meg.
 
Hamiltonnak később volt még egy pályalevágása, ám ekkor már a tabella éllovasának számított. A piros oldalfalú Pirellin előbb egy 1:14,980, majd egy 1:14,755 másodperces időt futott. Ezzel 0,3 másodperccel felülmúlta csapattársa, az ultralággyal próbálkozó Nico Rosberg idejét – a német a pálya utolsó szakaszában veszített sok időt.
 
A szuperlágy gumin az új Renault-motort először használó Max Verstappen 1:15,5-ig, a Ferrari új turbóját próbálgató Kimi Räikkönen 1,15,6-ig jutott, míg Sebastian Vettel 1:15,2-es idejével zárkózott fel harmadiknak. Daniel Ricciardo eközben meglepetésre a legjobb tízbe sem fért be: 2 másodperces hátránnyal zárt a 11. pozícióban.
 
A McLaren napja műszaki gondokkal indult. Először Alonso autójával adódtak problémák, majd Jenson Buttonével – súlyosabbak. A Sky Sports riportere égett szagot érzett a csapat garázsánál, s nem sokkal később kiderült, olajszivárgás miatt a britnek hosszabb időre ki kell szállnia autójából. Később ugyan még újra beindították autóját, mely füsttel árasztotta el a garázst, próbaköre után csapata jelezte: „Jenson, gyere vissza a boxba, a Honda már megértett a problémát.”
 
Nem túl jó kezdés az új turbóval fölszerelt wokingiaktól – igaz, Fernando Alonso eközben a top tízben végzett – Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz és Sergio Pérez mögött.
 
Műszaki hibával küzdött még a Renault is. Kevin Magnussen már az edzés elején gondokra panaszkodott – végül csak 13 körig jutott. Az új Renault-motort először használó Jolyon Palmer ideje eközben csak az utolsó helyre volt elég.
 
A második szabadedzést magyar idő szerint 20 órakor rendezik – azt a 22:15-től a Duna felvételről közvetíti.
 
Kanadai Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:14,755 22
2. Nico Rosberg Mercedes 1:15,086 +0,331 30
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:15,243 +0,488
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:15,553 +0,798
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:15,618 +0,863
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:16,301 +1,546
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:16,464 +1,709
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:16,543 +1,788
9. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:16,577 +1,822
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:16,663 +1,908
11. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:19,734 +4,979
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:16,788 +2,033
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:17,008 +2,253
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:17,065 +2,310
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:17,310 +2,555
16. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:17,319 +2,564
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:17,855 +3,100
18. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:18,103 +3,348
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:18,129 +3,374
20. Kevin Magnussen Renault 1:18,409 +3,654
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:18,453 +3,698
22. Jolyon Palmer Renault 1:18,583 +3,828

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Kanadai Nagydíj >> Shell kvíz

2016.06.10. 09:57
Címkék: video

Vettel Maranello -ba látogatott

2016.06.10. 09:56
Címkék: video

Kanadai Nagydíj >> Vettel az erőviszonyokról nyilatkozik

2016.06.10. 09:47
Címkék: video

Csütörtök reggel az időjárás Montreálban borús volt, de Sebastiant ez sem tántorította el attól, hogy biciklivel érkezzen meg a versenypályához. Vettel úgy gondolja, hogy a tavalyi évhez képest az idei évben nagy előrelépést tettek. 

Vettel biciklivel érkezett meg a Kanadai versenypályára.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Kanadai Nagydíj >> Nyilatkozatok a csütörtöki napon

2016.06.10. 09:45

Vettel 3:25-nél látható!

Vettelt meglepi, hogy a külvilág ennyire leírja a Ferrarit

2016.06.10. 09:43
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Végre maximálisan kiaknázhatja az autójában rejlő teljesítményt a Ferrari, s Sebastian Vettel reményei szerint ezzel bizonyíthatják, még mindig ők a Mercedes első számú üldözői.
 
Továbbra is idei első győzelméért harcol a Ferrari. Az olasz csapat az elmúlt két hétvégén képtelen volt a maximumot kihozni versenyeiből, s ennek köszönhetően a Red Bull a konstruktőri bajnokságban 9 pontra megközelítette őket, míg az egyéni bajnokságban Daniel Ricciardo két bajnokuk elé került a harmadik helyre.
 
A szakértők, a média és a szurkolók körében sokan nagy csalódásként értékelik a Scuderia eddigi teljesítményét – Sebastian Vettel nem egészen érti, miért gyakorolnak rájuk ekkora nyomást. „Van rálátásunk a dolgokra, így pontosan tudjuk, mi ment rosszul. Nem keresünk kifogásokat. Ennek ellenére meglep minket, hogy kívülről mindent így felnagyítanak. Nem vagyunk olyan rosszak, mint amilyennek beállítanak minket” – nyilatkozta.
 
Szerinte ezt már csak az is bizonyítja, hogy némi szerencsével sokkal jobb mérleggel, futamgyőzelemmel is rendelkezhetnének. „Ha Barcelonában jobb helyekre kvalifikáljuk magunkat, megnyertük volna a versenyt. És ha Monte-Carlóban azonnal megelőzőm Massát, akkor az első helyért harcolhattam volna, nem a negyedikért” – sorolta elszalasztott lehetőségeiket, hozzátéve, két idei kiesése során is sok pontot veszített, melyekkel vélhetően jóval közelebb lenne a Mercedeshez.
 
Bajnoki reményeiről még eszében sincs lemondani. „Miért akarnék itt lenni, ha már föladtam volna, és azt mondanám, nem is reménykedem abban, hogy megfordíthatjuk még a bajnokságot? A múlt évben is hittem benne, és ha megnézzük, mennyire voltunk versenyképesek akkor, ez elég távol állt a papírformától. De mi nem papíron versenyzünk! Ha mindig a papírforma érvényesülne, otthon is maradnék, mert már februárban tudnám, ki lesz a világbajnok – ez így elég unalmas lenne. Az életben minden unalmas lenne, ha csak a papírforma létezne és így állnánk hozzá. Mi nem tesszük, versenyzünk, mert hisszük, hogy bármi megtörténhet.”
 
„Két hete Monacóban jó és izgalmas versenyt futottunk, de számunkra máshogy is alakulhatott volna. Szóval igenis hiszem, hogy fordíthatunk. Hiszek a csapatban, és bár tudom, hogy még nem ott tartunk, ahol szeretnénk, nem arathatunk kettős győzelmeket, de sosem tudhatjuk. Mindent megpróbálunk, keményen küzdünk, mindent beleadunk, hogy megnyerjük ezt a versenyt, majd a következőt is. Nem voltam jó matekból, de ahhoz nem kell zseninek lenni, hogy kiszámítsd, hogy még mindig nyerhetünk.”
 
Kanada sem sorsfordító
 
Vettelék ezen a hétvégén új turbófeltöltővel versenyeznek. Az Auto Bild szerint az év elején pedzegetett 50 lóerős előrelépésük azért nem sikerült, mert a csapatnak a megbízhatósági problémák megoldásával kellett foglalkoznia. Ezek egy részéért a turbina felelt, amelyet nem tudtak olyan fordulatszámon használni, mint szerettek volna, s ez a hibrid rendszerük hatékonyságát is befolyásolta: autóik az egyenesek második felében időt vesztettek a riválisokhoz képest. „Nincs alapvető probléma az autónkkal, egyszerűen csak nem tudtuk kihasználni a tempóját” – mondta erről Vettel.
 
A Ferrari a hétvégén számos újítást pályára visz majd. Versenyzőik megkapják az új turbófeltöltőt, melyhez két módosító pontot használtak el. Emellett elkészült az új hátsó felfüggesztésük is. Az Auto Motor und Sport által korábban megszellőztetett új rövid orrkúpról eközben kiderült, nem érkezik: a csapat, amely töréstesztet teljesített egy ilyen elemmel, nem a Ferrari, hanem a Red Bull volt. Vettel ennek ellenére jelezte, nem látja sorsfordítónak a montreali versenyt: szerinte távolról sem ez dönt arról, lesz-e még esélyük a bajnokságban.
 
A kérdésre, a Red Bull az elmúlt hetekben átugrotta-e a Ferrarit, elmondta: „Ha csak a pillanatnyi helyzetet nézzük, igen. De ha az autók tempóját vesszük, biztos vagyok benne, hogy még mindig mi vagyunk a Mercedes első számú üldözői. Jelenlegi helyzetünkhöz képest talán muszáj lesz előrelépnünk, hogy nyomást gyakorolhassunk a többiekre. Megvannak az okai annak, hogy eddig nem tudtuk megmutatni, mire vagyunk képesek. Bizonyos dolgok rajtunk múltak, mások nem. Agresszíven próbáltuk csökkenteni a hátrányunkat a Mercedesszel szemben, néha talán túlságosan agresszíven. És ennek megfizettük az árát. Most ennek kell véget vetnünk.”
 
Vettel jelenleg 46 pontos hátrányban áll a bajnoki tabella 5. helyén. Hiszi, hogy még ledolgozhatja ezt. „Hiszek a csapatban és az esélyünkben. Akár ebben az évben is” – hangsúlyozta.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?