Lewis Hamilton pole pozcibl indulhat, Sebastian Vettel a msodik rajtkockt szerezte meg, Nico Rosberg pedig a harmadik helyrl kezdheti meg a holnapi Malj Futamot!
Seb nyilatkozata:
Sebastian Vettel, Ferrari – 2. hely
„Nem lehet tudni, mire lesz elg ez a msodik hely. Csak ki kell nzni az ablakon, s ha elkezd esni az es – amire elg komoly az esly –, az megkavarhatja a krtykat. rdekes idmr edzs volt. Nagyon j volt vezetni az autt a szraz, a nedves s vizes krlmnyek kztt is. Szerintem a hossz etapjaink is elg jk voltak a szabadedzseken, gyhogy j formban vagyunk. De tisztban vagyunk vele, hogy elg nehz legyzni a Mercedest. Nyilvn azrt vagyunk itt, hogy megverjk ket, mindenki gyzni prbl. De majd holnap megltjuk, mit tehetnk. Lehet, hogy itt egy kicsit kzelebb vagyunk a Mercedeshez, de majd holnap minden kiderl!”
Hiba a trpusi es, Lewis Hamiltonnl nem volt gyorsabb a malj idmr edzsen! Sebastian Vettel az els sorba kormnyozta Ferrarijt, miutn legyzte Nico Rosberget. Kimi Rikknen kzben mr a Q2-ben bcszott. Remekelt Max Verstappen – a holland tini 6. lett!
A vilgbajnoki cmvd Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozcit a 2015-s Malj Nagydjra, miutn szk egy tizedmsodperc elnnyel gyorsabbnak bizonyult Sebastian Vettel Ferrarijnl a rszben vizes plyn zajl a minst edzsen.
A harmadik helyen Nico Rosberg vgzett a msik Mercedesszel. A nmet az utols percekben egy ponton kiss feltartani ltszott csapattrst, Hamiltont a kzps szektorban.
A krzs mg szraz krlmnyek kztt, napstses idben vette kezdett; a baljslatan stt felhk csak fokozatosan ksztak be a sepangi versenyplya fl, mikzben a Manor jonca Roberto Merhi elbb tl lass volt a 107%-os szablynak val megfelelshez, majd a kvetkez krn rvid ltogatst tett a 4-es kanyar bukterben. Az olasz imigyen teht ugyangy nem futott elg j idt, ahogy csapattrsa, Will Stevens sem – az angol autjn nem sikerlt idben elhrtani az energia-visszanyer rendszer dleltti szabadedzs sorn felmerl hibjt, gy ki sem hajtott a plyra. Velk egytt bcszott a kt McLaren-Honda is; Jenson Button az utols pillanatokban kerlt Fernando Alonso el. Az tdik kies a kihagyott els szabadedzs utn egsz htvgn szenved jonc Felipe Nasr lett.
A kzps etap elejn tisztessges cscsforgalom alakult ki, midn mindenki plyra hajtott, hogy sikerljn legalbb egy gyorskrt lezavarnia a zivatar megrkezse eltt. A tmtt sort Vettel vezette, aki vgl a msodik leggyorsabbnak bizonyult a szintn nagyjbl tiszta krt fut Rosberg mgtt, msok viszont nem voltak ilyen szerencssek. Kimi Rikknen s Hamilton beszorultak Marcus Ericsson Sauberje mg, s mg a Mercedes vilgbajnoka valahogy tovbbcsszott a 8. pozciban, Rikknen els prblkozsa csupn a 11. helyre volt j – a msodik kre felnl pedig hatalmas mennyisg csapadkkal megrkezett a trpusi es.
A finn teht kiesett, miutn a plyra zdul znvz miatt a Q2 maradk tz percben mr senki nem tudott javtani az idejn – st, a harmadik szakaszt is 15, majd tovbbi 20 perccel elhalasztottk. Kiesett mg a lotusos Pastor Maldonado, a kt Force India-versenyz, illetleg az jonc Carlos Sainz is.
Az utols etap vgl mr lnyegesesen jobb krlmnyek kztt kerlt megrendezsre, amelyen azok jrtak jl, akik a kztes esgumira szavaztak – kzjk tartozott a kt mercedeses s Vettel is. Hamiltonnak vgl az els prblkozsa alkalmval megfutott kre biztostotta a pole-t; ezt az idt sem , sem Rosberg nem volt kpes megjavtani az utols percekben lassan-lassan szrad aszfaltcskon. Vettel ugyan javtott a maga idejn, m centikkel ugyan, de gy is lecsszott az els rajtkockrl.
A Williamsek eltntek a sllyesztben, miutn kezdetben a teljes esgumira szavaztak, s a ksbb feltett kztes esgumival sem tudtak versenykpes krket elrni.
Kivlan sikerlt viszont az idmr a roppant fiatal holland joncnak, Max Verstappennek, aki a nehz krlmnyek ellenre is a 6. helyre kormnyozta a Toro Rossjt.
A Malj Nagydj a tervek szerint holnap reggel, kzp-eurpai id szerint – a hajnali ratllts hatst is beleszmtva – 9:00-kor rajtol majd el.
Nico Rosberg elssgt hozta a Malj Nagydj utols szabadedzse. A nmet 0,183 msodperccel elzte meg Lewis Hamiltont. A csapattrsak mgttk is nagy csatt vvtak: a Ferrarinl Kimi Rikknen, a Williamsnl Felipe Massa javra dnttt pr szzad.
Nico Rosberg ezttal 1 perc 39,690 msodperces idvel zrt az els helyen a harmadik szabadedzsen, amelyet a tegnapiakhoz hasonl hsgben rendeztek meg – a plya hmrsklete ezttal is tlpte a 60C-ot.
A kisebb fkproblmkra panaszkod cmvd Lewis Hamilton kevesebb, mint kt tizedmsodpercet kapott a csapattrstl.
A tegnapi brillrozsukat kveten a Ferrariknak ezttal nem sikerlt megelznik egyik Mercedest sem, jllehet ezttal is kzvetlenl mgttk, a harmadik s a negyedik pozciban zrtak. A finn Kimi Rikknen annak ellenre vgzett Sebastian Vettel eltt, hogy a trning vge fel bal hts defekttel knyszerlt a bokszba vonulni.
A pros sormintt a kt Williams tette teljess, akik a hagyomnyosan feljavul szombati tempjukkal mintegy kt tizedre megkzeltettk a tzpiros autkat.
Tovbbra sem lehet teljesen biztos a dolgban a Manor, ugyanis ezttal a kisebb problmkkal kszkd Will Stevens volt kptelen a 107%-os szablynak megfelel idt autzni, Roberto Merhi pedig ugyan igen, m a tegnapi kiprdlse utn ezttal a 9-es kanyarban prgtt meg.
A Malj Nagydj idmr edzsre szk msfl ra mlva, kzp-eurpai id szerint dleltt 10 rtl kerl sor.
1 Nico Rosberg Mercedes 1.39.690s - 13
2 Lewis Hamilton Mercedes 1.39.873s 0.183 10
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1.40.245s 0.555 9
4 Sebastian Vettel Ferrari 1.40.266s 0.576 13
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 1.40.391s 0.701 14
Szakrtk vlemnye szerint a Ferrari rte el a legnagyobb fejldst idn. Mikzben auti egyre kzelebb frkznek az uralkod Mercedeshez, James Allison, a csapat technikai igazgatja flzrkzsuk titkrl beszlt.
A gyzelem nlkl, mindssze kt dobogs helyezst hoz 2014 utn valban ugrsszer a javuls: mg csak egyetlen futamon vagyunk tl, s a Ferrarinak mris van egy dobogja, s elmondhatja magrl, hogy a Mercedes els szm ldzje.
Az elmlt vek kosza utn egyltaln nem vehettk biztosra, hogy ilyen hamar fordul a kocka Maranellban. Persze mindez nem a vletlen mve. A La Gazzetta dello Sport szerint a csapat nagyjbl 100 milli eurt klttt arra, hogy utolrje a Mercedest. „Sokat profitltunk a befektetseinkbl” – mondta errl James Allison, a csapat technikai igazgatja a Motorsport-Totalnak.
Ezen befektetsek eredmnye tbbek kztt az j szimultor, a tovbbfejlesztett prbapadok, valamint az is, hogy az olaszok immron sajt ultramodern szlcsatornjukat hasznlhatjk a Toyota klni berendezse helyett. „Szlcsatorna, amit jelenleg is hasznlunk, 2013 novemberben indult jra. Az j motorszablyok miatt sokat kltttnk a prbapadokra is, s ez a befektetsnk mg tart, hiszen meg fog trlni ksbb. A Ferrari tovbbra is j kltsgvetssel br, s ez az alapja annak, hogy sikeresek legynk.”
A csapatnl emellett a mlt v s a tl folyamn komoly szemlyi vltozsok is trtntek. Allison szerint ez a folyamat egyelre vget rt – mindaddig, amg a csapat jl teljest.
Mrpedig a csapat egyelre jl teljest, ezt mr Melbourne-ben is lthattuk. Allison szerint radsul az idnynyit mg nem is mutatott teljesen vals kpet erejkrl. „A melbourne-i sszkp rnk nzve volt elnytelen. Ha legyztk volna a Williamst az idmrn, 15-20 msodperccel gyorsabbak lettnk volna a versenyen” – lltja, utalva arra, hogy Vettel 35 msodperces htrnya tbb volt, mint a vals lemaradsuk.
s ezzel mg nincs vge. „Vannak fejlesztseink, amelyeket a lehet leghamarabb szeretnnk bevetni. s mg ezt kveten is szmos jts vrhat. Az aerodinamikai programunk remekl mkdik, s azt sem szabad elfelejteni, hogy mg mindig frissnek tekinthetk ezek a szablyok. Szval mg nagyobb elrelpsekre szmtunk. A motor tern pedig a fejlesztseink rvn szintn javulhatunk a szezon sorn.”
A Ferrarinak utbbihoz mg 10 mdost pont ll rendelkezsre, hrommal tbb, mint a Mercedesnek. Ami szintn a kezkre jtszhat „Ezek segtsgvel megvltoztathatjuk az gsteret, ami nagy lpst jelenthet. Vltoztathatunk a dugattykon, a hajtkaron, a befecskendezsen vagy pp a hengerfejeken is” – sorolja a plusz mdost pontok ltal knlt lehetsgeket Allison. „De ezek a plusz zsetonok termszetesen csak akkor jelentenek elnyt, ha azok rvn valban pluszteljestmnyt tudunk nyerni. A motorok tern mg hossz t ll elttnk. Ha valaki hibzik, annak hossz idre megfizeti az rt, sokig tart, mire javthat. Emiatt a motorrszlegnk mr eleve konzervatvabbak, mint a karosszrin dolgozk. De nagyon trelmesen vrtak, s most kezdnk profitlni ebbl” – utal motorjuk nagyobb teljestmnyre, jobb fogyasztsra s vezethetsgre.
Ami az aut fejlesztst illeti, Allison szerint szintn nagy terk volt/van a javulsra, mivel eleve nagyon mlyrl indultak. A 2014-es fejlesztseiket pldul csak 2013 novemberben kezdtk el, ami eleve htrnyos helyzetbe hozta ket a mlt vben. „Ha novemberben kezdesz, akkor sok mindent mr nem tehetsz.” ppen ezrt a technikai igazgat az idei modell fejlesztst jval korbban indtotta el. „s gy tbb teljestmnyt is talltunk. Lenygz volt ltni, milyen lendlettel vgott bele a csapat a tavalyi problmk megoldsba a tl folyamn.”
Az aerodinamikus Allison amond, az aut fejlesztsnek sikere 80%-ban az aerodinamikai fejlesztsek sikern mlik. Egyes vlemnyek szerint ezen a tren mg kicsit elmaradnak a Mercedestl. Pldul az orrkikpzs tern: mg a nmetek az lltlag fl msodperccel gyorsabb rvid megoldst hasznljk, az olaszok egy hosszabb kialakts mellett tettk le a voksukat. Allison elmondsa szerint ez idn mr nem is vltozik. „Nlunk a karosszria eleje miatt nem lehet ultrarvid az orr. Azzal sosem tudnnk teljesteni a trstesztet” – llaptotta meg.
Persze sikeresek ezen utat jrva is lehetnek. Erre kes bizonytk, hogy a Malj Nagydj szabadedzseit kveten mris arrl kezdett tallgatni a szaksajt, vajon felvehetik-e a versenyt a Mercedesszel. Kimi Rikknen s Sebastian Vettel versenytempja ugyanis igencsak biztat. Ahogy az volt mr Ausztrliban is. Mg ha az Allison ltal csalknak tartott 35 msodperces htrny ezt el is fedte. „Rikknen msodik etapja, pokolian gyors volt Ausztrliban. Persze azt is figyelembe vve, hogy ms stratgin volt” – hvta fel a figyelmet a szakember bizakodva.
Sebastian Vettel j krid helyett egy ltvnyos megprdlssel vtette szre magt a Malj Nagydj msodik szabadedzsn. A nmet elmondta, mi trtnt, s azt is, hogyan nyomta r blyegt hibja teljes edzsprogramjra.
Ha Kimi Rikknen gy rzi, bven maradtak mg tartalkok Ferrarijban a korntsem tkletesen sikerlt pnteki nap utn, csapattrsra, Sebastian Vettelre ugyanez hatvnyozottan igaz lehet. A nmet ugyan mr a dleltti els gyakorls sorn is alulmaradt a finnel szemben, dlutn azonban a meznyben is htrbb csszott (7. lett) – ksznheten vezeti hibjnak.
Vettel autjra ppen csak flkerltek a gyorsabb kzepes keverkek, amikor a nmet Ferrarijnak htulja a 11-es kanyarban megindult. Az SF15-T nmi fst ksretben megprdlt, a krdses szett guminak pedig annyi volt. „Ez nem balszerencse volt, egyszeren tl sokat akartam, s tlprgtek a kerekeim, amikor a hajtbl kigyorstottam. Azt hittem, sikerl megtartanom, ezrt a gzon maradtam, de nem sikerlt, s majdnem kirepltem a plyrl” – mondta Vettel a Speedweeknek.
A nmetnek tulajdonkppen szerencsje volt: ha pr mterrel tovbb csszik, valsznleg ugyanabban a kavicsgyban ragad, mint Roberto Merhi, akinek kicsszsa utn egy idre le is kellett lltani a szabadedzst.
Vettel ezt kveten visszatrt a garzsba, majd kiszllt az autjbl – idmrs szimulcijnak vge volt. „Vltoztatnunk kellett a terveken, mert a kzepes gumit tnkretettem, ezrt a kemnnyel kellett kimennem. De gy vlem, ennek ellenre jk vagyunk, n s Kimi is jl reztk magunkat az autban” – mondta bizakodva a ngyszeres bajnok.
„Termszetesen nagy a forrsg, ami miatt tbbet is csszklunk. Nehz megmondani, hogy llunk a rivlisokhoz kpest, de most az a fontos, hogy megszilrdtsuk a helynket, s ma egsz jnak tnt a helyzet. Az estl nem tartok, ha esik, ht essen. Ez nem rajtunk mlik. Azzal kell foglalkoznunk, hogy a magunk rszrl mindent jl csinljunk” – zrta gondolatt a Ferrari versenyzje.
Az eredmny csalka. Noha Ausztrlihoz kpest jval kzelebb kerltek a Mercedeshez, Kimi Rikknen gy vli, sokkal tbbre is kpes lett volna a Ferrari a pnteki nyitnapon Sepangban!
Kt hete Melbourne-ben mg egy-msfl msodperc krl mozgott a htrnyuk a Mercedesekkel szemben a pnteki szabadedzsen – ma mindkt alkalommal fl msodpercen bell voltak hozzjuk kpest. A Ferrarinl mindkt alkalommal Kimi Rikknen volt a gyorsabb. A finn dlutn 0,373 msodpercet kapott a gyztes Lewis Hamiltontl, m elmondsa szerint ennl gyorsabb krre is kpes lett volna, ha Roberto Merhi kicsszsa miatt nem ppen els prblkozsakor lltjk le az edzst.
„Dleltt knnyebb volt vezetni az autt, mint dlutn. Ennek ellenre a kridink nem voltak rosszak. Sebastian s n is a lgy gumival mentnk, amikor jtt a piros zszl, szval mg lehetett volna jobb is. Az aut egyenslya nem tnt rossznak, de a krlmnyek elgg nehzz tettk a dolgunkat. Rviden sszefoglalva: gyorsabbak is lehettnk volna, de nem trtnt katasztrfa” – idzte a Speedweek Rikknent.
A finn azt azonban mg nem tudja, kzelebb kerltek-e a Mercedeshez Ausztrlia ta. „Ezt mg nem tudom megmondani. Az idmr edzsig mg javulnunk kell, dolgoznunk kell a belltsokon, s el kell rnnk, hogy knnyebben vezethet legyen a kocsi.”
A Ferrari versenytempjt mr Ausztrliban is sokan dicsrtk – s a megfigyelk szerint Sepangban is igen biztat kpet mutattak a vrs gpek a dlutni hossz etapok sorn. „Az aut a versenyszimulci alatt gy viselkedett, mint a gyors krkn, de nem tudom, a tbbiek mit csinltak s mennyire voltak gyorsak. Tudjuk, hogy mg van min javtanunk, s sikerlni is fog.”
Rikknen ettl fggetlenl nem bocstkozott jslatokba, s nem merte kijelenteni, hogy megszorongathatjk a Mercedest. „Nem tudom, mit csinltak msok, neknk amgy is csak magunkra szabad figyelnnk, s pontosan gy is tesznk” – fogalmazott 2007 bajnoka.
Melbourne felnagytotta a Ferrari vals htrnyt?
A Ferrari eslyeirl a technikai igazgat, James Allison is bizakodva beszlt. A brit szakember gy rzi, valban kzelebb lptek a Mercedeshez. „Az aut jl ment, Kimi is, de Sebastian is. Ha megnzzk, Sebastian a kemnyebb gumin rte el a legjobb idejt a msodik edzsen, Kimi pedig a lgyon, de koptatott lgyon. gy vlem, mindkettejknek j versenye lehet vasrnap, legalbbis a ma ltott versenytemp alapjn” – nyilatkozta Allison.
Majd miutn a Mercedes utolrsrl krdeztk, hozztette: „J lenne, ha reznk a tarkjukon a leheletnket, vagy legalbbis ha idvel eljk kerlhetnnk. Szerintem Melbourne rlunk festett elnytelen kpet. Taln megelzhettk volna a Williamseket az idmrn, s taln tizent-hsz msodpercre cskkenthettk volna ezzel a htrnyunkat a versenyen. J lenne tiszta idmr edzst teljesteni itt, aztn megltjuk, mire megynk.”
Allison elmondta, autjuk karosszrija s erforrsa egyforma temben fejldik. „A motor s a karosszria rvn nyert idnk nagyjbl egyenl. Utbbi terleten azonban gy vlem, nagyobb lehetsgeink vannak, hiszen az aerodinamika hatrozza meg leginkbb a kridt. Az aerodinamika nlam 80-20%-os arnnyal vezet az egyb nyeresgekkel szemben, mint amilyen a hts hatkonysga, amit ksbb szintn az aerodinamika javtsra fordthatunk, hiszen szkebbre szabhatjuk vele az aut hts rszt” – elemzett Allison.
„Dleltt a kemny gumit hasznltuk, dlutn a kzepest. Viszont azon nem fejeztem be a krmet. Kicsit tlerltettem. De azrt vagyunk itt, hogy prblkozzunk, n pedig megprbltam – csak kicsit flresikerlt. A megprdlsnek nem volt kze a balszerencshez, csak ahhoz, hogy tl kemnyen nyomtam, mert azt hittem, menni fog, de nem gy lett. De ha lehet vlasztani, mikor legyen ilyen hibm, akkor a mai napot vlasztanm. Mg nehz megmondani, hogy llunk a Mercedeshez kpest, nem volt ugyanis sima a napjuk. De most nem is ez a legfontosabb, hanem az, hogy sajtmagunkra figyeljnk. Megltjuk, hogy alakul. Szerintem szoros lesz a csata kztnk s a Williams kztt. Taln a Red Bull, s a Toro Rosso is ott lesz – nehz megmondani. Elg nagy a kavarods, de a Mercedes ell tovbbra is ers.”
Lewis Hamilton a folytatd telemetria-problmi ellenre is a legjobb idt futotta a Malj Nagydj msodik szabadedzsen. Kimi Rikknen befrkztt a kt mercedeses kz.
A cmvd Lewis Hamiltonnak nem tartott sokig, hogy felvegye a ritmust Malajziban.
Az angol sz a dleltti motorproblma javtsa miatt csupn a msodik trning felnl hajtott elszr plyra, s mr a msodik etapjn megfutotta az edzs legjobb idejt – gy, hogy reggel egyltaln rendelkezett mrt krrel…
Mindekzben csapattrsnak, Nico Rosbergnek ktszeri prblkozsbl sem sikerlt sszeraknia egy tiszta menetet – elbb a 7-8-as, majd az utols kanyart fkezte el, – gy pedig mg a finn Kimi Rikknen is eltte vgzett az ismt gretes formt mutat Ferrarival.
Pedig Rikknennek sem volt knny dolga, hiszen korbban knyszersgbl flbe kellett szaktania az els nekifutst, miutn az jonc Roberto Merhi pp nem sokkal eltte prdlt a kavicsgyba a Manorral, a 11-es kanyar bejratnl. Hasonlan el kellett vennie a gzt Sebastian Vettelnek is a msik Ferrarival, azzal a klnbsggel, hogy a nmet a msodik prblkozsa alkalmval maga is elvesztette az uralmt az autja felett a krdses fordulban. Vettel ugyan elkerlte a vendgmarasztal kavicsgyat, m a manver kzben kocksra fkezte a gumijait.
Az edzs msik legltvnyosabb jelenete taln a lotusos Pastor Maldonado nevhez fzdik, akinek kocsijrl a hts egyenes vgn, a legnagyobb nyoms alatt, nemes egyszersggel elkezdett leszakadni a bal oldali oldaldoboz. Az enstone-iak msik versenyzje sem jrt jobban, Romain Grosjeant ugyanis motorvezrlsi problmk htrltattk.
A brutlis, valban rendkvl ritka hsgben – olykor 60C (!) fl ksz aszfalthmrskletek mellett – rendezett gyakorlson nem meglep mdon hatalmas mreteket lttt a gumikops, a versenyzk pedig dlutni edzshez kpest ezttal is rengeteget csszkltak a plyn. A sauberes Marcus Ericsson szintn a 7-8-as kanyart mrte el, a force indis Sergio Prez pedig a 14-est, amellyel mr dleltt is hadilbon llt.
Folytatdott a red bullosok klvrija is, hiszen mg Danyiil Kvjat autjn gyanthatan vlthiba lpett fel, addig Daniel Ricciardo a reggeli gondok utn ezttal is sokig vesztegelt a garzsban.
A Malj Nagydj harmadik, s egyben utols szabadedzsre kzp-eurpai id szerint holnap reggel 7:00-tl kerl sor.
Mindssze nhny tized vlasztja el a Lotust a Ferraritl s a Williamstl, adott esetben teht az arany-feketk is ott lehetnek az ldzbolyban – jelentette ki a csapat venezuelai versenyzje, Pastor Maldonado, aki azt is elmondta, mikor rkeznek az istll els komoly fejlesztsei.
Noha maga a verseny kibrndt volt, hiszen Ausztrliban az istll egyik piltja sem rt clba (st mr az els krben feladtk a kzdelmet), a Lotus tempja szombaton biztatnak tnt, az idmr edzsen ugyanis Maldonado s a mrkatrs, Romain Grosjean is bekerlt a legjobb tz kz. St, a francia mindssze nyolc tizedmsodperccel maradt el egy msodik soros rajtpozcitl, a csapat teht bizonytotta, valban elre tudott lpni a nehzsgekkel teli 2014-es vad utn.
Az arany-feketk a szezon eltt a folyamatos pontszerzst vettk clba, de azt is megemltettk, hogy adott esetben szvesen harcolnnak a dobogs helyezsek megszerzsrt. Ehhez a tesztidny s a szezonnyit tapasztalatai alapjn a Mercedes kt ldzjvel, azaz a Ferrarival s a Williamsszel kell megkzdenik; Maldonado szerint a Lotus jelenleg mindssze nhny tizeddel marad el az emltett alakulatoktl. „Szksgnk lesz hrom, avagy ngy versenyre ahhoz, hogy kiderljn, melyik autban milyen lehetsgek rejlenek; kivve a Mercedest” – idzi a venezuelai szavait a motorsport.com.
„Nzzk a tbbieket: a Ferrari nagy elrelpst tett, a Williams pedig mg mindig ott van [a Mercedes mgtt]. Remlem, hogy ebben a pillanatban mi kvetjk ket, a kzeljvben pedig cskkenteni tudjuk a lemaradsunkat. Nincsenek tl messze! Azt hiszem, hrom-ngy tizedmsodpercre lesz szksgnk, hogy megrkezznk. Stabil autval rendelkeznk, szval, majd megltjuk, mire lesznk kpesek. Kemnyen dolgozunk! Nagyobb csapatok ellen kzdtnk, de ltjuk, hogy a Mercedes mgtt szoros a mezny. J verseny lehet” – folytatja az egyszeres futamgyztes.
Maldonado a szezon msodik futamnak helysznn azt is elmondta, mikor rkeznek a Lotus els komolyabb fejlesztsei – a csapat most abban bzik, hogy ezeket mr a Bahreini Nagydjon is bevetheti, azaz nem kell megvrniuk az eurpai szezon kezdett. „Amit elkszlnek, fel is szereljk ket. Van egy csomag, ami nagyon fontos lehet a csapat szmra. Papron persze minden ms, mint a versenyplyn, de tnyleg valami jra szmtunk. Taln mr Barcelona eltt [bevethetjk ezeket]. Majd megltjuk! Ha ksnk, akkor Barcelonban mr biztosan bevetjk ket. Most azt mondanm, hogy Bahrein, de amilyen gyorsan csak lehet, be fogjuk vetni az jtsokat” – zrta gondolatt.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.