A Force Indi-s Nico Hlkenberg nem fogta vissza magt s kzel 3 msodpercet (!) adott a msodikknt vgz haasos Romain Grosjeannak. Dleltt a Ferrari, dlutn a McLaren kerlt bajba.
Nico Hlkenberg mr a reggeli rkban tvette a vezetst a tli tesztek harmadik napjn, Barcelonban, kridejt pedig a ksbbiekben hromszor is tovbb javtotta. A nmet versenyz a maga 1:23,110-es prblkozsval vgl tbb mint 2,7 msodperccel bizonyult jobbnak az jonc Haas-csapat autjval a nap vgn egszen a msodik helyig felkapaszkod Romain Grosjeannl.
Harmadikknt az a Kimi Rikknen vgzett, aki szinte az egsz dlelttt kihagyni knyszerlt a Ferrari zemanyag-rendszernek alapos tvizsglsa miatt, dlutn azonban mgis 78 megtett krig jutott. A kt leggyorsabb versenyzvel ellenttben viszont a finn nem a lgyabb gumikon, hanem a kzepes keverken rte el a legjobb idejt.
A legtbb krt a mai napon is a Mercedes W07-es modelljvel tettk meg, m a csapat ezttal megosztotta a munkt a kt versenyzje kztt. A dleltt autba l, s vgl az sszetett 5. helyn zr Nico Rosberg ebbl 74 krrel, a cmvd Lewis Hamilton pedig 88 krrel vette ki a rszt – igaz, az angol csupn a nyolcadik abszolt leggyorsabb pilta volt a meznyben.
Ers kezds utn ezttal kiss visszaesett viszont a McLaren-Honda. Huszonngy rval ezeltt Fernando Alonso tbb mint 100 krig jutott az MP4-31-es kdjel kocsival, Jenson Button alatt azonban ezttal mr 51 kr utn bemondta az unalmast a hidraulika. A csapatnl eleinte csak „kisebb hibaknt” aposztrofltk az esetet, ksbb azonban kiderlt, hogy nagyobb a baj. Button 15 ra utn mr nem is hajtott tbbet plyra, a McLarennl pedig fl rval a zrs eltt le is hztk a rolt.
A tesztnap sorn hromszor is lengett a piros zszl. Elszr alig b fl ra elteltvel a spanyol Carlos Sainz miatt, miutn a hazai kznsg eltt szerepl ifjoncot laza kerkkel kldtk plyra a Toro Rosso-szerelk, majd a dleltt zrst megelzen az jonc Rio Haryanto miatt, aki a kavicsgyba prdlt a lass 5-s kanyarban. Vgezetl a nap vge fel a Renault frissen igazolt piltja, Kevin Magnussen volt a ludas. A dn versenygpe pontosan ugyanott adta meg magt, mint ahol dleltt Sainz leparkolt – a bokszutca kijratnl. Magnussen nhny perccel ksbb mg egyszer be akart kapcsoldni a krzsbe, m R.S.16-osa mr a szervizton jelezte, hogy neki ms elkpzelsei vannak.
A viszonylag sok megbzhatsgi gond ellenre ezttal is t aut teljestett 100-nl is tbb krt: a Mercedesen (162) kvl a Toro Rosso (161), a Sauber (115), a Renault (111) s az utols negyedrban olajszivrgs miatt visszavonult fj Williams (109).
A grove-iaknak egybknt mr korbban is volt egy hajmereszt pillanatuk, amikor Felipe Massa csak a kavicsgyon tkrosszozva tudta visszanyerni az uralmt a masina felett a villmgyors 9-es kanyarban…
Az els tesztsorozat utols napja holnap dleltt 9:00-kor veszi majd kezdett.
tfog szablyvltozsokrl egyeztetett kedden a Stratgiai Csoport s az F1 Bizottsg Genfben. Az FIA, az utbbi testlet dntseirl kiadott kzlemnyben rszletezte, miknt julhatnak meg az autk 2017-ben.
Mindenekeltt rdemes kiemelni, hogy a bizottsg fltt mg ll egy dntshozi testlet a rendszerben: az FIA Motorsport-vilgtancsa. Az hatskrk ratifiklni az j szablyokat – s amg ez nem trtnik meg, nem tekinthet hivatalosnak semmilyen vltozs. (A mlt vben a tankols visszatrsnek bejelentsnl, majd az tlet elvetsnl ez mr okozott kavarodst.) Emellett az is hangslyozand, hogy az FIA kzlemnyben tudatta, prilis 30-ig kitolta a jv vi szablyok vglegestsnek hatridejt, ami azt is jelenti, hogy a mostanig megegyezni kptelen csapatok addig mg akr mdosthatjk is javaslataikat, vlemnyket – minden ms egyelre csak tervezetnek tekinthet.
A szvetsg ennek ellenre rszletes adatokkal szolglt arrl, jelen lls szerint hogyan vltozhatnak meg az autk a kvetkez szezonra. Az autk mreteit s tempnvekedst illeten tbb javaslat is flmerlt mr. Az gynevezett Red Bull-modell 180 centimterben hatrozta meg az autk karosszrijnak szlessgt, s 50%-os leszorter-nvekedssel kalkullt, amely nagyjbl 5,2 msodperccel javtana a mostani tempn. A Mercedesnek nem tetszik ez a koncepci, mivel attl tartanak, Adrian Neweyk elnyt akarnak kovcsolni a vltozsokbl, ezrt k csupn 3 msodperces sebessgnvekedst javasoltak.
A kt szlssg kztt a McLaren is megalkotta sajt modelljt, mely egyfajta kompromisszumot jelent: 4,7 msodperces tempjavulst a leszorter 30%-os nvelsvel, 160 centimter szles kocsitesttel.
Az FIA ltal most kzztett adatokbl az derl ki, jelen lls szerint ezen kztes megolds bevezetsnek a legnagyobb a tmogatottsga. A szvetsg a kvetkez adatokkal szemlltette, mi vrhat rnk 2017-ben:
Gumik: Az els gumik mrete jelenleg 245 mm, a htsk 325 mm szles. 2017-tl ell 305, htul 405 mm-re nhet az abroncsok szlessge
Felfggeszts: a felfggesztsek jelenleg 1800 mm szlesek, 2017-tl 2000 mm-re nhet az autk „fesztvja”.
Els szrny: a jelenlegi 1600 mm-rl 1800 mm szlesre nhet, emellett vltozhat a formja (deltaforma), egyszersdhetnek a vglapjai.
Hts szrny: jelenleg 750 mm szles, 950 mm magas, vglapjai derkszgek – 2017-tl 950 mm szlesek, de csak 800 mm magasak lehetnek, a vglapjaik pedig lehetnek rombuszformjak, mikzben szembl pedig veltt vlhatnak a lapjai.
Padllemez: jelenleg 1400 mm a maximlis, 1300 mm a minimlis szlessgk – ez jvre 1600-as maximlis s 1400-as minimlis rtkre vltozhat. Emellett 50 mm-rel megnhet a diffzor magassga s szlessge, annak emelkedse pedig nem a hts tengelynl, hanem mr 175 mm-rel az eltt kezddhet.
Kocsitest: a jelenlegi 1400 mm-rl 1600 mm-re nhet, fellnzetbl vltozhat az alakja, s az oldals lgterelknl nagyobb szabadsgot kapnnak a tervezk.
Tmeg: a jelenlegi 702 kilogrammos maximlis tmeg 722 kilogrammra nhet, amihez tovbbi 5 kilogrammot adnak a gumik.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) megerstette, mr az idei vtl vltozhat az idmr edzsek lebonyoltsi mdja. Bernie Ecclestone szerint megfelel dnts szletett. Emellett tovbbi vltozsokrl is hr rkezett.
Kedden Genfben tartotta soros lst a Stratgiai Csoport s az F1 Bizottsg, s tbb, a szablyokat rint krdsben is hatroztak. Mr beszmoltunk rla, hogy elbbi testlet az idmr edzs megreformlsnak javaslatt terjesztette utbbi tancs el – s az FIA ma kzlemnyben erstette meg, hogy a vltoztatst valban rvnybe tervezik lptetni.
Az j idmrs rendszer megtartja az eddig megszokott hromrszes kvalifikcit, m ersen talaktja annak kiesses szisztmjt. Eszerint a Q1 16 percig fog tartani, az els 7 perc elteltvel kiesik a leglassabb versenyz. Ezt kveten minden 90 msodperc utn kiesik egy jabb rsztvev, melynek kvetkeztben sszesen 15 pilta vg neki majd a Q2-nek. A msodik felvons 15 perces lesz, s abban az els hat perc utn esik ki az els rsztvev, majd jabb 90 msodpercenkt jabbak. Heten nem folytathatjk a kzdelmet, 8-an viszont a Q3-ba lphetnek. A zr felvons 14 percig tart majd, t perc utn bcszik az els „ldozat”, majd 90 msodpercenknt az jabbak, egszen addig, mg az utols msfl percre kt versenyz nem marad, akik megkzdhetnek a pole pozcirt.
Az Autosport gy tudja, a vltoztatsra rblint csapatok a verseny szervezinek azon krsre reagltak dntskkel, miszerint izgalmasabb kell tenni a show-t. Az j kiesses rendszerrel azt kvnjk garantlni, hogy az id nagy rszben folyamatosan legyenek autk a plyn. ric Boullier, a McLaren versenyigazgatja dvzli az jtst. „Vannak rvek s ellenrvek, de idnknt hallgatnunk kell a kereskedelmi jogok birtokosra (ill. Bernie Ecclestone-ra – a szerk.), meg kell riznnk az F1 alapjait, de kzben jobb is kell tennnk a sportgat” – nyilatkozta a francia.
„Nem hiszem, hogy ez olyan nagy vltozs lesz, viszont kiszmthatatlanabb tesz mindent. Ha a versenyz hibzik, megfizeti az rt, mert ha nem futja meg a kridt idben, kiesik. Ez nagyobb nyomst is jelent a versenyzkn s a csapatokon. Ha az autd gyorsabban koptatja a gumikat, hiba vagy a leggyorsabb ht perc utn, taln csak harmadik leszel a legvgn, s lemaradsz a pole-rl. N a kiszmthatatlansg, de vgs soron gy is a legjobb autk s versenyzk lesznek majd az len. s ha nha nem a Mercedes nyeri az idmrt, az csak jt tesz a msornak.”
Boullier utalt r, az jts legfbb tmogatja Bernie Ecclestone volt. „Az tlet az volt, hogy hasonl idmrk legyenek, mint amilyeneket az esben szoktunk ltni. Taln pr eslyes ezzel mgsem kerl az lre. Taln nem lesz annyira egyrtelm a rajtsorrend” – nyilatkozta az zletember.
Br a terv az, hogy mr az idei vben bevezessk az j rendszert, az FIA kzlemnyben hangslyozta, egyelre csak vizsgljk ennek lehetsgt, hiszen a vgs dntst az FIA Vilgtancsnak kell meghoznia, amely mrcius 4-n tartja soros lst.
Genfben tegnap az FIA kzlemnye szerint tovbbi jtsokrl is dnts szletett:
1. Bevezetik a „Nap versenyzje-djat”: a szurkolk aktivitsnak nvelse rdekben lehetsget biztostanak arra, hogy a nzk szavazzanak a szerintk a versenyen legjobb teljestmnyt nyjt rsztvevre, melynek kiltt mg a kzvetts alatt flfedik, s aki kln djat vehet majd t a futam utn.
2. A csapatok haladkot kaptak a 2017-es szablyvltozsok elksztsre: prilis 30-ig kell elllniuk a mindenki szmra elfogadhat javaslatokkal, melyek alapjn megjulnak majd a versenyautk. Az rintettek s a Pirelli eszerint tovbb trgyal az autk gyorsabb ttelrl, arrl, miknt tehetnk agresszvabb a klsejket, valamint hogy mennyit gyorsuljanak. Emellett a motorgyrtknak is hatrozniuk kell: cskkentenik kell az erforrsok rt, el kell rni, hogy minden csapatnak biztostsanak motorokat, s tovbb kell javtani a V6-osok hangzsn.
3. Jn a fejvd eszkz: Az F1 Bizottsg elfogadta a versenyzk fejnek vdelmt elsegt eszkz 2017-es bevezetst, de annak konkrt rszleteirl mg nem hatroztak, mivel tovbbra is folyik a szakrti csoport kutatmunkja. A glria mellett az ttetsz szlvd kifejlesztsrl is gondolkodnak.
Tl vagyunk az v els kollektv tesztjnek msodik napjn, melynek ismt a kt legnagyobb gyri csapat, a Mercedes s a Ferrari volt a fszereplje: Nico Rosberg mindenkinl tbb krt teljestett, Sebastian Vettel pedig az eredmnylista ln maradt. A vrsk nmet klasszisa mr az ultralgy abroncsokat is kiprblta, akrcsak Daniel Ricciardo; a McLaren-Hondba 100 krnl is tbb kerlt; a Haas folytatta ismerkedst a kirlykategrival; a Renault-t ismt problmk htrltattk.
Sebastian Vettel, Ferrari – 1. hely: 1:22,810 (126 kr)
„Az a legfontosabb, hogy az aut gy viselkedik, ahogyan szeretnm. Remlem, Kiminek holnap hasonl benyomsai lesznek. A motor hangja egsz j, kicsivel hangosabb, mint tavaly, de mg mindig nem az igazi, viszont mr sokkal jobban hasonlt egy Forma–1-es authoz. Nagyon sokat dolgoztunk ma, hiszen ez egy j aut, az pedig egyet jelent azzal, hogy tbb dolgot is ki kell prblnunk. Prbljuk megrteni az aut viselkedst, amirl persze van elkpzelsnk, de amikor a plyn vagy, akkor mindig ms a helyzet. sszessgben elgedettek vagyunk, de tudjuk, hogy nagyon sok munka vr mg rnk.”
A tbbedmagval 100 kr felett teljest ferraris dleltti idejt mr nem tudtk megjavtani a tbbiek.
Sebastian Vettel ultralgy keverken megfutott dleltti leggyorsabb kre maradt az etalon a Circuit de Catalunyn rendezett els tli teszt msodik napjn, m a nmet versenyz napjt nmikpp bernykolhatta, hogy Ferrarijval alig t perccel a kocks zszl meglendtse eltt mszaki rendellenessg miatt le kellett hzdnia a plyrl.
Vettelen kvl csupn volt Red Bull-os csapattrsa, a msodik helyen vgz Daniel Ricciardo prblta mg ki az ultralgy keverket, a harmadik Sergio Preztl lefel mr mindenki kemnyebb abroncsokon krztt.
A legtbb krt, a tavalyi tli tesztrekordot is tlszrnyal 172-t (!), a mercedeses Nico Rosberg teljestette, aki ilyen tekintetben mg csapattrsa, a cmvd Lewis Hamilton tegnapi eredmnyn is tltett. A kivtelesen produktv tesztnapon egybknt a tizenegy plyra hajt versenyzbl nyolcnak sikerlt tlpnie vagy elrnie a bvs 100-as hatrt, kztk az ppen 100 krig jut Preznek vagy a spanyol Fernando Alonsnak a korbban hrhedten megbzhatatlannak bizonyul McLaren-Hondval.
A McLaren „hrnevt” ezttal a Renault vitte tovbb, miutn az RS16-os az els nap szoftvergondjai utn ma is bedobta a trlkzt az jonc Jolyon Palmer alatt – ma egy ltvnyosan nagyot durran turbhibval, s egybknt ugyanott, ahol Vettel Ferrarija is leparkolt, a plya villmgyors 3-as kanyarja eltt. A brit remnysgnek ez a hiba ugyangy id eltt vget vetett a napjnak, mint a tegnapi.
Az els beszmolk szerint szintn turbproblma okozta a fiatal Max Verstappen vesztt a Toro Rossban, aki ebdsznet eltt nem sokkal llt flre a kr harmadik szektornak kzepn. rm az rmben, hogy a holland az autmentst kveten minimlis idvesztesggel folytathatta a munkt az STR11-es „tesztverzijval. Mint arrl nemrgiben beszmoltunk, a faenzaiak tfog javtcsomagot terveznek bevetni a mrcius 1-4. kzt megrendezend msodik barcelonai teszten.
Kiscsapatok nagy napja volt ez a mai, hiszen kisebb zrk ellenre mind a Manor-, mind az jonc Haas-istll 70 kr felett zrt az jonc Pascal Wehrleinnel s a haasos Esteban Gutirrezzel a volnnl. Nyers eredmnyeik szintn nem voltak rosszak.
Az els barcelonai tesztsorozatbl mg kt nap van htra, s az elrejelzsek szerint a kataln versenyplyt a kvetkez kt napban is ugyanolyan remek idjrs ksznti majd, mint eddig.
Komoly clokkal vgott neki a Ferrari az idei vnek, eddig pedig minden a tervek szerint halad. A msodik tesztnap sznetben Sebastian Vettel ismt pozitvan nyilatkozott az j autrl, ami elmondsa szerint gy viselkedik, ahogyan szeretn.
A vrsk tavaly komoly fejldsen mentek keresztl, s hrom futamgyzelemmel sikerlt feledtetnik a gyenge 2014-es vet. Miutn stabil msodik erv vltak, idnre nem is tzhettek volna ki ms clt maguk el, mint a Mercedes utolrse. Br az els tesztekbl mg nem lehet komoly kvetkeztetseket levonni, a csapat nmet piltja szerint a Ferrari j ton jr.
A tegnapi nap utn – melyen futotta meg a leggyorsabb krt – elrelpsekrl beszlt, autjt pedig a keddi gyakorls ebdsznetben – amikor szintn llt a lista ln – is dicsrte. „Fontos, hogy az aut gy viselkedik, ahogyan szeretnm” – kezdte. „Tudjuk, hogy sok dolgunk van mg, s rengeteg kilomtert kell megtenni, viszont mindenki boldog. Ez egy j aut, kpzelhetik mennyi feladatunk van; rengeteg az j alkatrsz, s igyeksznk megrteni a gp viselkedst” – folytatta.
„Mindent sszevetve, rlnk, hogy sok idt tlthetnk a plyn” – magyarzta Vettel, aki tegnap 69, ma dleltt pedig 46 krt teljestett. A sznetben azt is megkrdeztk, elgedett-e az j aut tapadsval, illik-e ez a konfigurci vezetsi stlushoz. „Amikor tbb tapads van, az mindenkinek illik a stlushoz. Ez az aut elrelpst jelent. gy gondolom, az erforrs is javult, ami j hr. Persze, sokat kell mg gyakorolnunk, de ez a kt nap eddig elgg pozitv” – jelezte.
Vettel nem felejtett el ksznetet mondani a Ferrari dolgozinak, akik hossz hetekig, hnapokig dolgoztak, hogy s csapattrsa, Kimi Rikknen harcba szllhassanak a futamgyzelmekrt. „Rengeteg munkt tettek ebbe az autba. Nem csak a tlen; ez a projekt viszont ms volt s a hozzllsunk is. Nhny vltozs kvlrl is lthat. Nyilvnval, hogy az orr eltr az eddigitl, de az els rsz is vltozott, s a borts alatt is ms lett nhny dolog. Rengeteg ember munkja s tehetsge van ebben a gpben; mr csak ki kell dertennk, mennyire j!” – zrta gondolatt.
Egy hivatalos sszefoglal vide a ma bemutatottakrl, s „elhangzottakrl".
A Forma-1 meznye vgre plyra vihette a 2016-os vadra fejlesztett versenygpeit. A Forma-1 hivatalos oldala pedig ksztett egy kis sszelltst, melyben egyrszt megnzhetjk, hogyan mozognak az j rsztvevk, msrszt pedig meghallgathatjuk ket munka kzben!
A vasrnapi bemutathullm kzepette kevesebb figyelem irnyult az j autjt csak a msodik tesztht eltt prezentl Sauberre, m a 2016-os festst mr a svjciaknak is megcsodlhatjuk.
A hinwiliek mr az v elejn jeleztk, hiba hoztk elre tbb httel az Ausztrl Nagydj idpontjt, k tartjk magukat eredeti fejlesztsi temtervkhz, s csak mrcius elejre kszlnek el aktulis versenygpkkel. A Sauber a htfn rajtol barcelonai teszten emiatt csak 2015-s jrmvvel vesz rszt, mely azonban mr az idei „ruhjban” pompzik.
Az alapvet dizjn nem vltozott 2015 ta, tovbbra is a ftmogat Banco do Brazil kk-srga sznkombincija dominl az autn, m annak fehr hts szrnyvglapjain tbb j tmogat logja is feltnt, gy az zleti szoftvereket gyrt IFS-, a Malbuner, valamint az amerikai tvcsatorn, a CNBC- is.
Az j partnerek vlheten nmi pluszbevtelt is jelentenek Monisha Kaltenbornk szmra, akik tavaly csupn a McLarent s a Manort tudtk maguk mg utastani a bajnoksgban. A C35-s 2016-os modelljket vrhatan mrcius 1-jn, a msodik barcelonai teszt nyitnapjn mutatjk majd be a nagykznsgnek.
Pozitvan s elgedetten szllt ki autjbl a htfi tesztnap vgn Sebastian Vettel. Az els nap leggyorsabbja szerint rezhet elrelpst jelent az j Ferrari, mely az j felfggesztsnek ksznheten is kezesebben viselkedik.
Tesztelssggel kezdte plyafutst a Ferrari mlt pnteken bemutatott idei modellje, az SF16-H. Htfn Sebastian Vettel vitte plyra a kiss kifehredett vrs gpet, s mr dleltt a tabella lre llt vele. Vgl sszesen 69 krt teljestett a ngyszeres vilgbajnok, s a maranelliak szmra a j eredmnynl sokkal lnyegesebb, hogy rendkvl elgedett volt munkaeszkzvel!
„Elrelpst tettnk. A vasrnapi filmes napunk utn most lendltnk bele igazn. Az els rzseim pozitvak. Az aut sok tekintetben forradalminak nevezhet, tbb minden kvlrl is ltszik ebbl, de mg tbb lapul a borts alatt. Szmomra a legfontosabb, hogy j napunk volt egy autval, amit j volt vezetni. A legjobb id nem szmt” – nyilatkozta Vettel a nap vgi sajttjkoztatjn.
„J lett volna tbbet autzni, de ezek a kocsik jval sszetettebbek, mint egy Ford Fiesta ezerkilenczakrhnybl. Ott csak felnyitottad a motorhztett, belenztl s megjavtottad. Ha egy modern versenyautval van gondod, akr csak egszen kicsi, nagyon alaposan meg kell vizsglnod, mi trtnt, s ez idbe is telik. Egy j Forma–1-es autval pedig eleve krltekintbb vagy, inkbb ktszer is megvizsglod, hogy minden rendben van-e” – utalt arra, hogy a nap sorn tbb alkalommal is hosszabb idre elnyelte t a garzs.
Vettel szmra ugyanakkor az els benyoms mindennl tbbet jelentett ma – s az aut vezethetsgvel nagyon elgedett volt. „Az aut gyorsabbnak tnik, mint a tavalyi, mg ha kzvetlen sszevetsre nincs is mdunk. Mindvgig egyenletesen hagyta magt vezetni, s mindig j eljel, ha a legels megrzsed j. Hogy eredmnyben ez mit fog jelenteni, persze mr ms krds.”
Az j Ferrarin a lervidlt orrkp mellett a vonrudasrl nyomrudas felfggesztsre trtn tlls jelenti az egyik legnagyobb mdostst. A csapat veken t hasznlta a korbbi megoldst, Vettel azonban a mlt vben versenyzett elszr vele – s szavaibl az derl ki, cseppet sem bnja a vltst. „Rszletezni ezt csak akkor tudnm, ha az egyik autbl a msikba lnk t. De a kt aut kzti klnbsg amgy is tlmutat a felfggesztsen. James Allison technikai igazgat szerintem tbbet tudna beszlni a felfggeszts kinematikjrl. Szmomra ez olyasmi rzst ad, mint amit a korbbi versenyautimtl megszoktam, de nem lltanm, hogy az egyik felfggesztssel nem lehet annyira tmadni, mint a msikkal. sszessgben jnak rzem az autt az els tengelyen, jl viselkedik a kerkvetkn, s ez nem olyan magtl rtetd.”
Vettelt vgl a rivlisokrl is krdeztk – a Mercedesszel Lewis Hamilton ma 156 krt teljestett, messze tlszrnyalva ezzel mindenkit. „Mintha egsz j napjuk lett volna” – llaptotta meg viccesen. „De mi is joggal vagyunk optimistk. Mg nem tartunk ott, ahol k, de nem pnikolunk. J lett volna tbbet menni ma, de mr ez is rendben volt. Mindent jobbnak rzek, j nap volt!”
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.