SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

Így hozta zavarba Vettelt a két kérdező

2017.06.10. 20:39
Címkék: hírek
Ha kérdezik, Sebastian Vettel előszeretettel ad hosszú választ – ezúttal viszont megtiltották neki. Íme, az eredmény!
 
A feladat egyszerű, a megoldása már annál nehezebb. Sebastian Vettelt a kanadai paddockban „elkapta” a holland Ziggo Sport két riportere, és rendhagyó interjút készített vele, melynek során a föltett kérdésekre kizárólag igennel vagy nemmel felelhetett. Mindössze egyetlen dzsókerlehetősége volt – mint kiderült, többre lett volna szüksége…
 
Állítás: A családom a legfontosabb dolog az életemben.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Én vagyok a Forma–1 új világbajnoka.
 
Vettel: Mit értesz az alatt, hogy új? Tudom, hogy csak igent vagy nemet mondhatok, de…
 
Kérdező: Igen vagy nem? 2017-ről van szó.
 
Vettel feltartja a dzsókerkártyát.
 
Állítás: A párharcom Mark Webberrel ádáz és őszinte volt.
 
Vettel: Nem.
 
Állítás: A Ferrarai visszatérése nem meglepetés a számomra.
 
Vettel: Nem. Vagyis nem meglepetés.
 
Állítás: Renesse egy jó üdülőhely lakókocsival.
 
Vettel: Igen. Lakókocsi nélkül is.
 
Állítás: Max Verstappen lesz a következő csapattársam.
 
Vettel: (felmutatja a dzsókerkártyát, de nem lehet) Nem. Szerződése van.
 
Állítás: Elhagyni az előző csapatomat sokkal nehezebb volt, mint gondoltam.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A szurkolóknak közelebb kellene kerülniük a Forma–1-hez.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Élvezem a csatát Lewis Hamiltonnal.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A versenyek között is magam lehetek.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Szeretem a holland pudingot, de csak vaniliásan.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A Ferrari konstruktőri világbajnoki címe sokkal fontosabb, mint az én egyéni bajnoki címem.
 
Vettel: (nevet) Ez nem szép… Igen.
 
Állítás: A Ferrarinál dolgozni egy álom megvalósulását jelenti.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A piros ruhák sokkal jobban állnak, mint a kékek.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A Beatles a valaha volt legjobb együttes.
 
Vettel: (hosszas gondolkodás után) Igen.
 
Állítás: Utálok borotválkozni.
 
Vettel: Igen.
 
A négyszeres világbajnok a végén lehetőséget kapott arra is, hogy megmagyarázza az általa meredeknek érzett válaszokat. „Volt pár kérdés, ami nem volt valami fair. Túl korán használtam ki a dzsókeremet. Azt hiszem, azt meg kell magyaráznom, ami Maxot mint a csapattársamat illeti. Én még azt sem tudom, hogy én itt leszek-e, mivel nincs szerződésem. Maxnak viszont úgy tudom, hogy van, szóval őt kéne megkérdezni erről. Ő többet tud nálam” – pontosított.

Vettel tudja, min kell változtatni, hogy a pole-ért harcolhasson

2017.06.10. 20:36
Címkék: hírek
Sokat csúszkált, le is van maradva, de Sebastian Vettel úgy érzi, harcba szállhat a pole pozícióért szombaton.
 
Amilyen simán indult a monacói hétvégéje, annyira hektikus volt a pénteki napja Kanadában. Sebastian Vettel mindkét szabadedzésen több megpördülést és kicsúszást mutatott be az egyelőre igencsak koszos, csúszós pályán, ráadásul délelőtt Lewis Hamilton, délután pedig Kimi Räikkönen is gyorsabbnak bizonyult nála.
 
A négyszeres világbajnok hátránya a második 90 percben 0,265 másodperc volt az első helyen végző csapattársával szemben. Ettől függetlenül is elégedetten értékelte napját. „Sínen vagyunk, elégedettek lehetünk. Elég zűrös volt a pályán, mert – főleg a nap elején – nagyon piszkos volt. Sok mindent kipróbáltunk, a többség bevált, holnapra már csak gyorsulnunk kellene egy kicsit” – értékelt a bajnoki tabella első helyezettje.
 
„Kanadában általában nem könnyű fölmelegíteni a gumikat, de ma nem a pálya okozta a fejtörést, hanem az, hogy mennyire poros volt. Nagyon igyekeznünk kellett, hogy az úton tartsuk az autót. Volt pár kicsúszásom is, nem volt egyszerű.”
 
Vettel a délutáni hosszú etapjai során többször is panaszkodott a csapatrádióban Lewis Hamiltonra, aki előtte hol hibázott, hol visszavett, és ezzel őt is hátráltatta. Ingerültsége az autóból kiszállva hamar elszállt. „Egyszerűen csak annyi történt, hogy próbáltunk következetesen gyors köröket futni, hogy felmérjem az autó viselkedését, és ha nem szabad előtted a pálya, az nem segít ebben. De biztos vagyok benne, hogy Lewis nem direkt csinálta. A pálya állapota hibára késztetett, de holnapra javulni fog a helyzet.”
 
Ami a szombatot illeti, tudja, min kell változtatniuk ahhoz, hogy esélyes legyen a pole-ra. „A célunk természetesen az első sor lesz szombaton. De abban is biztos vagyok, hogy a Mercedes megnehezíti a dolgunkat. Szoros csatára számítok velük, muszáj még javulnunk. De az edzés végén már egészen pontosan éreztem, mire lesz szükségünk szombaton ahhoz, hogy javítsunk a kocsi viselkedésén. Remélem, hogy sikerül is megvalósítanunk.”
 
Vettel idén egy pole pozíciót jegyez, Szocsiban szerezte – csapata, a Ferrari a hatból két alkalommal tudta felülmúlni a Mercedest a kvalifikáción.

Élre állt a Ferrari a 2. szabadedzésen

2017.06.10. 20:31
Címkék: hírek
Monacói formáját idézte Kimi Räikkönen a kanadai második szabadedzésen. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel sem tudta túlszárnyalni idejét. Dühöngések, kicsúszások és egy piros zászló tarkította a második 90 perces tréninget.
 
Az időjárási viszonyok nem sokat változtak délutánra Montrealban: 23 Celsius-fokra melegedett a levegő, a szél továbbra is kitartóan fújt – nagy kérdés volt, a pálya állapota mennyit javult a délelőtti csúszkálások óta. Előrebocsátjuk, hiba volt most is bőven…
 
Két peches szereplője is volt az első másfél órának. Carlos Sainz korai motorhibája után elsők között hajtott a pályára a második gyakorlás elején, a McLarennél viszont néma maradt a garázs. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne autója is az emelőn állt – a spanyolnak a fellépő hidraulikai szivárgás megoldására kellett várnia úgy egy órát.
 
Az edzés alaphangját a Ferrarik adták meg. Mindketten szuperlágy gumikon futottak ki, és Kimi Räikkönen nevéhez fűződött a csapat első 14 alatti ideje: 1:13,990. Az első 20 percben ez számított az etalonnak, Sebastian Vettel 0,1 másodpercre tudta megközelíteni csapattársát. A két vörös autó 9 körös etapot futott a piros oldalfalú gumikon.
 
Aztán pályára hajtott a Mercedes is. Lewis Hamilton 10. körében vette át a vezetést, csekély, 35 ezredes előnnyel. Bottas Vettel elé ugrott másodiknak, mögöttük pedig a két Red Bull sorakozott.
 
Az első félórában máris számos hibát láthattunk. Romain Grosjean két egymást követő körben pördült meg a 6-os kanyarban. Az első a délelőtti esetek után még nem is lett volna meglepetés, az ismétlés már annál inkább. „Nem pördülhetek meg kétszer ugyanabban a kanyarban! Itt valami nem stimmel a rendszerekkel” – mondta a francia a csapatrádión. Majd meg is erősítette: „Valami nem jó a hátulján, az egyes és kettes kanyarban sem volt hátsó tapadás.”
 
Láthattunk blokkolós fékezést és kanyarlevágást Valtteri Bottastól és Danyiil Kvjattól, de náluk is melegebb pillanatot élt át Sebastian Vettel, aki alatt a Bajnokok Fala felé közeledve tört ki a Ferrari hátulja. „Majdnem elvesztettem” – mondta mérnökének, aki megkönnyebbülve konstatálta, hogy csak majdnem…
 
A két Red Bullnál másfajta gondok merültek fel. „Erőt veszítek. Mondjátok, mit tegyek” – kért tanácsot Ricciardo csapatától. Az ausztrált be is hívták és ki is szállították autójából: a motornál bukkantak hibára. Összesen 8 kör került a neve mellé. Verstappen eközben a kormánykijelzőjével bajlódott. „Semmi sem működik…” – panaszkodott. Mérnökének úgy kellett félbeszakítania: „Oké-oké, Max, higgadj le!”
 
Az első félóra már letelt, amikor a két Ferrari ismét megjelent a pályán – már az ultralágy gumikon. A köridők nagy ütemben javultak. Vettel azonnal 1:13,7-et futott, majd 1:13,2-t, de Räikkönen ismét túlszárnyalta, a hétvége legjobb idejével: 1:12,935.
 
A Mercedesnek erre már nem volt válasza. Hamilton megrekedt 1:13,150-nél, ami Vettel elé, a második helyre rangsorolta őt. Bottas 0,4 másodperces hátránnyal volt negyedik. Ismét a figyelem középpontjába kerültek a gumimelegítő körök. Miközben a Ferrarik egy kör után képesek voltak jó tempót diktálni, Hamiltonék két kört is futottak, mielőtt a gázba tapostak volna.
 
Az ötödik helyen a kisebb szünet után visszatérő Verstappen állt, fél másodpercen belül Räikkönenhez képest. Őt Massa, Ocon és Kvjat követte. Ricciardo motorgondjai miatt nem körözhetett, így visszacsúszott 14.-nek.
 
Romain Grosjean a 10. helyen állt ekkor, de elégedettnek kicsit sem lehetett nevezni. A 6-os kanyarban bemutatott korai megpördüléseit egy újabb piruettel egészítette ki, ezúttal a második kanyar előtt. „Mi a pokol történik?! Kezd elegem lenni” – dühöngött. Aztán amikor egy újabb panaszkodása során mérnöke közölte vele, mit csinál csapattársa, Kevin Magnussen, csak a.nnyit felelt: „Ó, **** meg őt!” Günther Steinernek alighanem lesz egy-két szava a rádiós megnyilvánulása miatt már tavalyi megdorgált versenyzőhöz…
 
A hosszú etapok előtt még láthattunk két incidenst a Bajnokok Falánál. Marcus Ericsson érintőre vette a hírhedt betont, Stoffel Vandoorne viszont csak megpördült előtte, ahogy az utolsó sikánból jött ki. A belga ezzel megfosztotta magát a javítás lehetőségétől. A lágy gumin futott körével csak a 19. helyen állt, az ultralágyon pedig további próbálkozásaival sem tudott gyorsulni.
 
Bottas Mercedese már tele volt tankolva, amikor ő is bemutatott egy látványos hibát. Egyszerűen kirepült a pályáról, amikor megcsípte az első kanyar belső kerékvetőjét. A füves-kavicsos bukótéren átsodródva tért vissza a pályára, és ezzel a mögötte érkező Vettelt is megzavarta. A német később a 6-os kanyarban is bemutatott egy piruettet.
 
Az utolsó félórában végül Alonso is felbukkant a pályán. Szuperlágy gumin teljesített első etapját, mely során a 16. helyig lépkedett előre. A spanyol aztán pár perccel a vége előtt, amikor már mindenki a versenytempóval foglalkozott, ultralágyas körrel robbantott, s lépett előre 7.-nek. Ha már rossz nap, legyen benne egy kis móka is…
 
20 perccel a leintés előtt Max Verstappen autója a 8-as kanyar felé tartva erejét vesztette és leállt. Miután a pálya ezen szakaszán nincs megnyitva a korlát, piros zászlóval szakították félbe a körözést, és ezzel együtt a hosszú etapokat. A Red Bull ezzel mindkét autóját műszaki hiba miatt vesztette el a hajrára – nem éppen ilyen első napról álmodtak.
 
Az újraindítás után kisebbfajta tumultus alakult ki a hajtűkanyarban. Lance Stroll Bottast próbálta elkerülni a kigyorsításkor, ám miközben jobbra húzta a kormányt, majdnem nekiment a közben megérkező Räikkönennek. Vettelnek eközben Hamiltonnal gyűlt meg a baja, aki szuperlágyas etapja során többször is feltartotta őt. „Ront, majd visszavesz” „Újra visszavett” – panaszkodott bajnoki ellenfelére többször is.
 
Vettelnek ezúttal be kellett érnie a harmadik hellyel, az edzés Räikkönené lett. A monacói pole-szerző a délelőtti korai megpördülése után egyetlen hibát sem vétett, ami a csúszós pályán elismerésreméltó teljesítmény. Ráadásul következetesen gyors volt egy körön és a hosszú etapokon is.
 
Kanadai Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,935 41
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,150 +0,215 41
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,200 +0,265 41
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,310 +0,375 42
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:13,388 +0,453 25
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:14,063 +1,128 38
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:14,245 +1,310 19
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,299 +1,364 46
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:14,461 +1,526 38
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,501 +1,566 41
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,566 +1,631 33
12. Nico Hülkenberg Renault 1:14,604 +1,669 38
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:14,621 +1,686 43
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:14,676 +1,741 35
15. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,072 +2,137 8
16. Jolyon Palmer Renault 1:15,127 +2,192 40
17. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:15,240 +2,305 40
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:15,611 +2,676 31
19. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:15,624 +2,689 20
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:16,308 +3,373 31

Piruettek, dühös spanyolok és Hamilton-elsőség az első edzésen

2017.06.09. 17:55
Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén. Sok megpördülést, egy mókust, egy mormotát és két mérges spanyolt is láthattunk az első másfél órában.
 
Képes-e felülkerekedni monacói nehézségein a Mercedes? E kérdésre várunk választ a hétvégi Kanadai Nagydíjon – de ez áll a középpontban a bajnoki címvédőnél a pénteki edzésnapon is. A csillagosok a két másfél órás gyakorláson azt tervezik kideríteni, jól következtettek-e a Monacót követő elemzések során, és hatásos-e a felfüggesztés beállításánál választott új út.
 
A két Ezüstnyíl még pályára sem hajtott, máris volt, aki autója helyett robogóval száguldott vissza a boxutcába az első szabadedzés elején. Mindössze négy perc telt, amikor Carlos Sainz mögött elfüstölt a Renault-motor. A Toro Rosso egyetlen kört sem tudott abszolválni, a hajtűkanyar után adta meg magát.
 
A pályabíróknak kényelmes dolguk volt a kék masina eltávolításával: a mezőny az első negyedórában nem mutatott túlzott aktivitást, többen újítások aerodinamikai tesztelésével nyitották a hétvégét. A Ferrarinál két különböző hátsó szárnyat hasonlítottak össze (Vettel kapta az új, banánszárnyat), a Red Bull és a McLaren nagy mérőkeretekkel vizsgálta aerodinamikai újításaikat.
 
A Sainz leállását követő tízperces csönd után Kimi Räikkönen irányította magára a figyelmet. Ferrarija a 7-es kanyarból kigyorsítva egyszerűen megpördült. A vörös gép semminek sem koccant neki, pár perccel később már 1:16,846 másodperces eredménnyel repítette az első helyre vezetőjét. A finn az ultralágy abroncsokon kezdte a körözést.
 
Csapattársa, Sebastian Vettel is a lila gumikon nyitott – és ő is megpördüléssel. A német az első kanyarkombináció jobbos hajlata előtt vesztette el az uralmát az SF70H fölött. Pedig még sirályok sem ücsörögtek a belső íven… A két piruett között a különbséget az jelentette, hogy miközben Räikkönen kigyorsításkor, csapattársa lefelé váltás közben fordult menetiránnyal szembe.
 
A pálya szemmel láthatóan rendkívül piszkos volt, bizonyos részeken csak úgy porzott az autók alatt, ráadásul még a szél is fújt, így a csúszkálás nem Ferrari-sajátosság volt. Nem sokkal később Lewis Hamiltontól is láthattunk egy hibát, Nico Hülkenberg pedig a mezőnyből elsőként egyenesítette ki a hírhedt utolsó sikánt, majd ő is előállt egy piruettel a 7-es kanyarban.
 
A Mercedes és a Red Bull a Scuderiával ellentétben a szuperlágy gumikon futott az első etapján. Közülük a németek jelentősen gyorsabban kezdtek. 35 perc elteltével Valtteri Bottas állt az első helyen, aztán Hamilton furakodott elé. 1:15,003 másodperces kört futott, a különbségek pedig minimálisak voltak: Bottas lemaradása 36, Räikkönené 86 ezred volt csupán, Vettel 0,169-re követte őket.
 
Az 5. helyen álló Max Verstappen már 0,7-re volt a legjobb körtől, őt Sergio Pérez, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon és Romain Grosjean követte. A gumivisszaadós nem hivatalos szünetben csak a mezőny két spanyoljának nem volt mért ideje. Sainz már a délutánra készült ekkor, az Indy 500-ból visszatérő Fernando Alonso pedig úgy tett meg 10 kört, hogy azokat mindig a boxutcában fejezte be.
 
Az edzés felénél a mezőny összes tagja a garázsban tartózkodott, ezt kihasználva pedig jöhettek a Kanadában elmaradhatatlan állati percek: mormota helyett most egy kalandvágyó mókus vállalkozott a pályabejárásra…
 
A tétlenséget Bottas törte meg, akinek autójára először kerültek fel az ultralágy gumik. Egyből 0,6 másodpercet javított, és 1:14,374-re módosította az új vezető időt. Aztán érkezett Hamilton is, és kezdődött az adok-kapok. A brit 1 tizeddel jobb körrel válaszolt, Bottas következő körében további 3 tizedet gyorsult, de csapattársa 1 tizeddel megint túlszárnyalta. Egy újabb helycsere után Hamilton már 1:13,961-nél járt. Bottas füstülős blokkolás kíséretében a boxutcába hajtott, a brit pedig még megtoldotta pár körrel az etapját, és 1:13,809-es eredménnyel ő is visszatért a garázsba.
 
Ekkor már újra a pályán voltak a Ferrarik, egy újabb ultralágy garnitúrán. Vettel és Räikkönen is fokozatosan javított eredményén, a német 0,2 másodperces hátránnyal zárkózott föl másodiknak, kollégája 0,4-re volt Hamiltontól a 4. helyen.
 
18 perc volt még hátra az edzésből, amikor a mezőny elveszítette második spanyol tagját is. Alonso első menetei után hosszasan várakozott a McLaren-garázs végében, majd teljesített egy mért kört, amivel feljött a 13. pozícióba. A következő fordulóban mérnöke viszont arra utasította, húzódjon félre a hajtűnél.
 
„Biztos, hogy jobb itt megállni? Nem egyszerűbb visszatérni a boxba?” – kérdezett vissza. Miután nemleges választ kapott, félreállt, dühösen dobta ki fejtámaszát autójából, majd pár perccel később már kedélyesen beszélgetett és fényképezkedett a pályabírókkal. Kiderült, hidraulikai probléma léphetett föl. Hiába menekült Indianapolisba, a hátrahagyott valóság a kihagyott hetek alatt sem változott meg…
 
Az utolsó negyedórában Hamiltont egy autója előtt átfutó mormota rémisztgette, első helyét viszont már nem fenyegette veszély. Mögötte Vettel is maradt a második helyen, míg a vezető négyest ezúttal a Mercedes-motorral fölszerelt két Force India követte. Sergio Pérez és Esteban Ocon is másodpercen belül volt Hamiltonhoz képest – ugyanezt a Red Bull már nem mondhatta el magáról. Max Verstappen a 7., Daniel Ricciardo a 9. helyen zárt, ám mindketten a szuperlágy gumin futották legjobb idejüket. Közéjük Felipe Massa ékelődött be, a 10. pozíció Danyiil Kvjatnak jutott, aki 0,3-et vert a 11.-ként záró, elmondása szerint Monacóban fordulóponthoz érő Stoffel Vandoorne-ra. Massa és Kvjat szintén a piros gumikon voltak a leggyorsabbak.
 
Nyitó kérdésünkre, megoldódtak-e a Mercedes problémái, biztos választ még korai várni, ám a kezdés legalábbis biztató volt a németek szempontjából. A Kanadai Nagydíj második szabadedzését magyar idő szerint 20 órakor tartják. Az M4 Sport szombaton 8.15-ös műsorkezdéssel, felvételről sugározza, ám az m4port.hu-n már péntek este összefoglalóval és nyilatkozatokkal jelentkezünk.
 
Kanadai Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,809 36
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:14,007 +0,198 28
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:14,046 +0,237 21
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:14,230 +0,421 28
5. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,578 +0,769 34
6. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,785 +0,976 35
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:14,861 +1,052 19
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:15,106 +1,297 31
9. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,441 +1,632 23
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:15,658 +1,849 26
11. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:15,943 +2,134 29
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:16,233 +2,424 25
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:16,313 +2,504 36
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:16,345 +2,536 18
15. Nico Hülkenberg Renault 1:16,473 +2,664 27
16. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:16,521 +2,712 13
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:16,805 +2,996 24
18. Jolyon Palmer Renault 1:17,004 +3,195 26
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:17,606 +3,797 28
20. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault idő nélkül ------ 1
 

Räikkönen: Vettel nem első számú, szabad a verseny

2017.06.09. 17:52
Bármi is történt Monacóban, Kimi Räikkönen nem veszítette el bizalmát a Ferrariban, és állítja, továbbra is szabadon versenyezhetnek Sebastian Vettellel.
 
Fancsali arccal, mérgesen állt Kimi Räikkönen a monacói dobogó második fokán: hiába szerezte meg 2008 óta első pole-ját szombaton, ez sem volt elég neki a hercegségbeli győzelemhez, köszönhetően annak, hogy Sebastian Vettel a boxtaktikája segítségével megelőzte őt.
 
Bár sokaknak meggyőződése, a Ferrari inkább a bajnokságban jobban álló német győzelmét akarta aznap, Räikkönen csütörtökön Kanadában határozottan cáfolta, hogy Vettel az első számú Maranellóban. „Nem, nem első számú. Az év ezen szakaszában nincs is értelme ilyesminek, mert még nagyon sok futam van hátra. Nem fogjuk arra pazarolni az energiánkat, hogy azt figyeljük, mit gondolnak az emberek rólunk. Mindent megteszünk, a szabályok egyértelműek” – fogalmazott, kiemelve, a folytatásban is szabad lesz a verseny közöttük. „Igen, mint mindig, szabadon versenyezhetünk. Tudjuk, mik a szabályok a csapaton belül, tudjuk, mit akar a csapat. A lehető legkeményebben küzdünk egymással. Mindig le akarjuk győzni a másikat, és valamelyikünk mindig előrébb lesz. Ezúttal úgy történt, ahogy.”
 
Elmondása szerint arra vonatkozó szabályuk sincs, milyen sorrendben kell célba érniük. „Nem, nincs semmi ilyenünk. De ha eljutunk a szezon azon részéhez, amikor az egyik versenyzőnek még van esélye, a másiknak pedig már semennyi, akkor teljesen normális, hogy van. Így volt ez minden csapatomnál, még a McLarennél is. Nincs semmiféle problémám ezzel, ez így fair. Addig harcolunk, ameddig csak tudunk, aztán ha mát kell tennünk, akkor ez így helyes.”
 
Lewis Hamilton Monacóban kijelentette, a versenyen egyértelművé vált, hogy a Ferrarinál Räikkönen csak vízhordó – a finnt nem hatották meg kollégája szavai. „Nem tudom, mennyit tud más csapatokról, de nekem teljesen mindegy, hogy mit gondol. Mi tudjuk, mit teszünk, és időnként megtörténnek bizonyos dolgok, ebben nincs semmi szokatlan.”
 
A finnek meggyőződése, hogy csapata továbbra is egyenlő félként bánik vele, így a következő stratégiai lépéskor is vakon megbízik bennük. „A taktika kérdése egyszerű: csapatként dolgozunk. Van, hogy elszúrjuk, de ez nem miattam van, nem a csapat miatt. Legutóbb így történt, és már máskor is láttunk erre példát. Sok minden összejön, és ilyenkor vagy jól csinálod, vagy nem. Szerintem elég ritkán teljesítesz száz százalékon, és az olyan pályák, mint Monaco, jobban megbüntetnek, mert nehéz rajtuk előzni. Hiába volt szó lekörözött autókról, még ez is nehezebb, mint máshol.”
 
Mindez persze még nem változtat a tényen, hogy Räikkönen a dobogón dühösnek tűnt. Ez elmondása szerint azonban nem a csapatnak, sokkal inkább a vereségnek szólt. „Nem vagyok mérges, sosem voltam az. Nem voltam boldog, hogy második lettem, ennyi az egész. Seb nyert, kettős győzelmet arattunk, ami nem rossz a csapat szempontjából. Én viszont nem voltam boldog, mert jobb lett volna az első helyen végezni, ilyen egyszerű.”
 
„Ha az emberek azt gondolják, mosolyognom kellett volna, hát gondolják így. Én csak akkor fogok mosolyogni, ha hozom a magamtól elvárt eredményt. Szerintem sokkal aggasztóbb lett volna, ha boldog lettem volna másodikként. Nem igazán érdekel, mit gondolnak az emberek” – nyilatkozta.
 

Vettel: Az új szerződés nem számít, a csapatutasítás nem téma

2017.06.09. 17:51
Csapatutasítás, gumitesztek, új szerződés és favoritszerep – Sebastian Vettelt bőven volt miről kérdezni a csütörtöki sajtónapon, jól állta a sarat.
 
Idei harmadik futamgyőzelme után, kényelmes, 25 pontos bajnoki előnnyel érkezett meg Sebastian Vettel a hétvégi Kanadai Nagydíj helyszínére, ám az újságírókkal való beszélgetése során nem csak az elkövetkező három napról esett szó.
 
Voltak, akiket még mindig a Ferrari monacói stratégiája, Kimi Räikkönen vélt hátrarendelése foglalkoztatott. Vettel nem örült annak, hogy még mindig erről kell beszélnie. „A versenyt követően túlságosan is sokat vitáztak erről” – állapította meg, elismételve, nem tudták előre, hogy a fordított elévágás nyerő fegyver lesz a kezében. „Ha én mentem volna be először kereket cserélni, örültem volna neki, mivel normál esetben ez a jobb út a futamgyőzelemhez. De mint ezen a versenyen kiderült, itt az volt előny, ha tovább kint maradtál. Biztosítani akartuk magunkat Daniel Ricciardóval szemben. Ő és én is a szabad pályából kovácsoltunk előnyt, de ez minden volt, csak nem normális. Magától értetődő volt, ami ezután történt: én természetesen örültem a győzelmemnek, Kimi pedig mérgelődött, mert nem jött össze a siker.”
 
Vettelnek viszont igen, és ez már a Mercedes szemében is őt teszi a 2017-es év favoritjává. A német azonban nem dől be a rivális csapat háza tájáról érkező nyilatkozatoknak. „Én nem tekintem magam favoritnak. Nyilván van okunk rá, hogy jól érezzük magunkat. A szezon első fele nagyon jól alakult, de az idény még nagyon hosszú, sok minden megtörténhet. Maradok a módszeremnél, és csak a következő versenyre koncentrálok, a többi meg majd jön magától” – mondta higgadtan.
 
„A siker szárnyakat ad az egész csapatnak. A gyárban mindenki boldog azt látva, mennyire jól megy most nekünk. Hosszú ideig hol jobban ment, hol kevésbé, most viszont mind örülünk ennek a sikeres időszaknak. És ezt nem csak Maranellóban érezni, hanem egész Olaszországban. Klassz megtapasztalni.”
 
 
A Ferrari Mercedesszel szembeni előnyét idén a jobb gumikezelés jelenti. Sokan úgy vélik, ezt a 2016 második felében elvégzett gumiteszteknek köszönhetik, valamint annak, hogy Vettel minden kollégájánál szorgalmasabb volt azokon. „Engem egyszerűen csak megkérdeztek, hogy akarok-e tesztelni, és én azonnal rávágtam, hogy igen” – mondta erről. „Szerettem volna megtapasztalni, milyenek lehetnek majd az új autók. Tudtam, hogy gyorsabbak lesznek, szívesen vezetek, szóval számomra teljesen egyértelmű volt, hogy részt veszek benne. A tesztek során a programot a Pirelli diktálta. Nem tudom, hogy ez valóban előny volt-e, mert az átmeneti tesztautónk teljesen más gép volt. Problémánk adódott például a gumik felmelegítésével. Most ez nem téma – legalábbis számunkra.”
 
Ami Kanadát illeti, Vettel nem tekinti garantáltnak az újabb jó szereplést. „Nehéz megmondani, mi lesz. Már az jó lesz, ha egy szinten tudunk teljesíteni a Mercedesszel. Eddig minden hétvége szoros volt. Szeretem ezt a pályát, Montrealban mindig fel kell készülni pár meglepetésre is az időjárás tekintetében. És a falak is elég közel vannak.”
 
A bajnokság első helyezettjét végül nem bocsáthatták útjára anélkül, hogy ne kérdeztek volna rá a jövőjére. A német sajtóban híre ment, a Ferrari szeptemberig vár választ tőle arra a kérdésre, hosszabbít-e velük. Ő viszont álláspontján mit sem változtatott. „A szerződéshosszabbítással nem foglalkozunk. Talán egy kicsit furcsán hangozhat, de jelenleg egyszerűen nem érdekel. Csakis a szezonra, az egyes állomásokra összpontosítunk. Eddig nem is volt időnk nyugodtan beszélni erről. Mind próbáljuk tartani a lendületünket, most ez áll a középpontban.”

Drámai fordulat kell ahhoz, hogy Vettel innen veszítsen – Ricciardo

2017.06.09. 17:50
Sebastian Vettel képességeit ismerve Daniel Ricciardo szerint drámai fordulatnak kell bekövetkeznie ahhoz, hogy a 2017-es világbajnoki cím ne volt csapattársához kerüljön.
 
Utoljára a domináns 2011-es szezonjában kezdte az évet futamgyőzelemmel és ennyire eredményesen Sebastian Vettel. Akkor az első hat nagydíjból ötöt megnyert, év végén pedig nagy fölénnyel koronázták világbajnokká. Idén három győzelemnél jár, és bár autója nem emelkedik ki olyan magasan a mezőnyből, mint akkori Red Bullja, 25 pontos előnye Lewis Hamiltonnal szemben meggyőző.
 
Daniel Ricciardo 2014-ben egyetlen szezont töltött el Vettel csapattársaként, ám ez idő alatt bőven volt módja megtapasztalni, milyen versenyző is valójában a négyszeres világbajnok. „Seb az egyik legjobb a rajtrácson. De ha jó hátteret biztosítanak neki és egy olyan autót, amelyben bízik, akkor az abszolút legjobbak egyike” – jelentette ki a Fox Sportsnak.
 
A Red Bull versenyzője úgy véli, ha Vettel egyszer lendületbe jön, igazán nehéz őt megállítani – most pedig lendületbe jött. „Láthatjuk az idei eredményeket: a legrosszabb helyezése a második hely. És láthatóan jól érzi magát az autójában, bízik benne. Hacsak nem történik valami drámai változás, nehéz lesz legyőzni őt ebben az állapotában. Ez most talán inkább Seb kezében van. De semmire sincs garancia” – latolgatta az esélyeket.
 
Ricciardo szerint azért a Mercedes mellett is szól egy érv. A csapat három futamgyőzelmével és két pole pozíciójával már bizonyította, autója nagyon gyors, amikor tökéletesen működik. A gondot az jelenti, hogy nem tudják folyamatosan tökéletesen munkára bírni. A négyszeres futamgyőztes szerint azonban idővel javítani fognak a helyzetükön, és ezzel akár újra a Scuderia elé is kerülhetnek. „Én úgy érzem, a Mercedesben talán nagyobb potenciál van a fejlődésre. Az ő infrastruktúrájukkal talán a teljes szezon során nagyobb javulás érhető el. Lewisszal is ez a helyezet. Ő egy kicsit olyan, mint Seb. Amikor az autója nagyszerű, legyilkol mindenkit, de ha elkezdenek bizonyos nehézségekkel szembesülni…”
 
Ami saját csapatát, a Red Bullt illeti, év elején még abban bíztak, ők is részesei lesznek a bajnoki címért folyó versenynek. Hamar kiderült azonban, hogy erre kevés az esélyük. A szezonjukat, a győzelmekbe vetett hitüket azonban még korai föladni. „Kezdünk lendületbe jönni, és kezd minden a helyes irányba terelődni, hiszen most szereztünk két dobogós helyezést egymás után” – állapította meg Ricciardo.
 
„Már kezdjük megérteni az autónkat, az erősségeinket és gyengeségeinket, és kezdjük kihasználni ezeket. Össze fogjuk szedni magunkat. Lassabban indult az évünk, mint szerettük volna, de most már hiszem, hogy minden egyre jobb és jobb lesz” – tekintett előre.
 
Könnyű hétvégék azonban nem várnak rájuk: Kanada és Azerbajdzsán is középpontba állítja a motorteljesítményt, ezen a téren pedig a Bakura ígért új erőforrásukkal sem biztos, hogy nagyot lépnek előre a Renault-val.

A Ferrari határidőt szabott Vettelnek?

2017.06.09. 17:49
Német lapértesülés szerint a Ferrari elnöke jelezte Sebastian Vettelnek, legkésőbb a nyári szünet utánig hajlandó várni a jövőjével kapcsolatos döntésére.
 
Sebastian Vettel Ferrarival kötött megállapodása az idei szezon végén jár le. A közelmúltban a márka elnöke, Sergio Marchionne és Mattia Binotto technikai igazgató is nyilatkozott a négyszeres világbajnok jövőjéről, s mindketten egyértelmű jelét adták, szeretnék, ha sor kerülne a hosszabbításra.
 
A német Sport Bild úgy értesült, Marchionne nemrég határidőt is szabott a bajnokságot jelenleg 25 pontos előnnyel vezető versenyzőjének. Szeretné, ha a monzai Olasz Nagydíjon már bejelenthetnék, hogyan tovább, azaz Vettelnek szeptemberig van ideje eldönteni, marad-e a vörösökkel.
 
Ő maga a közelmúltban azonban azt nyilatkozta, jelenleg nem foglalkoztatja ez a kérdés. „A csapatommal arról egyeztünk meg, hogy jelenleg nem beszélünk a szerződésekről, csakis a bajnoki küzdelemre koncentrálunk” – fogalmazott.
 
A 29 éves versenyzőt az utóbbi hónapokban a Mercedesszel is hírbe hozták, Olaszországban egy téli előmegállapodásról is pletykáltak. A csapatváltás kapcsán Toto Wolff a Speedweeknek azonban kijelentette: „Sebastian jelenleg a legjobb autóban ül, neki a legnagyobbak az esélyei a bajnoki győzelemre. Miért kéne egyáltalán gondolnia ilyesmire?”

Vettel a Juventusért szorít ma este

2017.06.03. 12:33
Címkék: hírek
Sebastian Vettel kiélezett BL-döntőt vár a szombat estétől, és azt is elárulta, mely labdarúgókért rajongott a leginkább.
 
Szombat este a legrangosabb európai klubserleg, a Bajnokok Ligája-trófea is gazdára talál. Cardiffban a Real Madrid és a Juventus labdarúgócsapata csap össze egymással a BL-címért. A meccset a Forma–1 négyszeres világbajnoka és jelenlegi bajnoki éllovasa, Sebastian Vettel is nagy érdeklődéssel várja.
 
Nem nehéz kitalálni, melyik csapatért szorít inkább. „Szerintem nagyon szoros meccs lesz. De remélem, hogy a Juventus fog nyerni. A Ferrarinál sok igazi Juventus-fanatikus van, és amúgy sem vagyok nagy rajongója a Real Madridnak. Tehát az olaszokért szorítok” – árulta el az Auto Bild Motorsportnak a héten egyébként éppen a Juventus futballstadionjában jótékonysági meccset játszó német.
 
Vettelről köztudott, hogy szereti a futballt. „Mint mindenki Németországban, én is a focival kezdtem. De nem voltam benne olyan jó. Örülök annak, hogy végül rátaláltam az autóversenyzésre.”
 
Kedvenc csapata az Eintracht Frankfurt, és bár sosem titkolta, nem nagy rajongója a Bayern Münchennek, kiderült, kedvenc játékosai mégis a bajor csapat korábbi sztárjai. „Sok játékos volt, akire korábban felnéztem. Lothar Matthäus volt az első” – árulta el.
 
A közelmúlt nagyjai közül pedig Bastian Schweinsteiger és Philipp Lahm játéka és személyisége nyűgözte le leginkább. „Schweinsteiger igazi inspirációt jelentett a nagyon fiatal generáció számára. Megmutatta, hogy ilyen fiatalon is lehet érvényesülni a profi futballban. Philipp Lahm is egy nagyszerű játékos, aki a német nemzeti válogatott, valamint a Bayern München csapatkapitányaként is hatalmas felelősséget vállalt.”
 
Ami a külföldi játékosokat illeti, Vettel a jelenkor két legnagyobb sztárját emelte ki. „Cristiano Ronaldo talán minden idők egyik legjobb játékosa. Ő a legkiforrottabb futballista, akit valaha láttam. És Lionel Messi is nagyon tehetséges, öröm nézni a játékát.”

Vettel imádta Monaco minden pillanatát

2017.06.03. 12:23
Címkék: hírek
Magával ragadta a hangulat és a sok érzelem Sebastian Vettelt monacói győzelme után. A hosszú nyeretlenségi sorozat megszakítása azt is megmutatja, sokkal erősebb a Ferrari, mint az utóbbi időben bármikor.
 
Sebastian Vettel 25 pontra növelte előnyét a bajnokságban, a Ferrari megelőzte a Mercedest és már 17 egységgel vezet a konstruktőröknél. Vasárnap egy 16 éve tartó nyeretlenségi sorozatnak vetettek véget Monacóban, utoljára Michael Schumachernek sikerült nyernie a hercegségben a vörösökkel. Ráadásul ahogy akkor, úgy ezúttal is kettős győzelmet arattak – a 2010-es Német Nagydíj óta az elsőt. (A sors furcsa fintora, hogy az akkori hírhedt csapatutasítás után most is magyarázkodni voltak kénytelenek versenyzőik helycseréje miatt.)
 
Vettel nem titkolta, szombati időmérős veresége után maga alatt volt, mert addig ő volt a fő esélyes, de a meghatározó pillanatban hibázott. „Egész éjjel azon agyaltam álmomban, hogyan tudnék előre kerülni a rajtnál, mert tudtam, hogy talán az lesz az egyetlen esélyem. Nem ment. Kiminek jó rajtja volt, az enyém csak rendben volt, nem igazán tudtam hová menni” – nyilatkozta a versenyt követően.
 
A győzelem sorsáról végül a későbbi kerékcseréje döntött – no meg az azt megelőzően futott 5 kulcsfontosságú köre. „Azok a körök meghatározóak voltak, mindent beleadtam. Jobb köröket futottam, mint az időmérőn, és nagyon elégedett voltam. Az autó kiváló volt, és összességében fantasztikus hétvégénk volt. Ez a csapat nagyon keményen dolgozik. Ez egy új év, de az emberek ugyanazok, a hangulat ugyanolyan, és most fontos, hogy tovább dolgozzunk, fejlesszük az autót.”
 
Elmondása szerint arra nem gondolt, hogy sikerült kihasználnia az esélyt, amit Lewis Hamilton gyengélkedésével és rossz rajthelyezésével kapott. Sokkal inkább örül annak, hogy a mostani Ferrari hétről hétre bizonyítja, erősebb, mint az elmúlt években bármikor. „Ezzel nem foglalkoztam, csak az számított, hogy ott állok fent, látom a csapatot. Nehéz időket éltünk meg együtt tavaly, és idén úgy tűnik, minden megfordult. Pedig a csapat ugyanaz, az emberek ugyanazok. Ezek során az apró pillanatok során jössz rá, hogy milyen különleges emberek ők. Kettős győzelem volt a cél, és megszereztük.”
 
„Hosszú idő telt el azóta, hogy a Ferrari utoljára nyert itt, és erre most egy kettős győzelem jött, ez fantasztikus! Látni a fiúkat az olasz himnusz énekelni – szerintem lehetetlenség nem libabőrözni. Nagyon különleges érzés ott állni és őket képviselni. Számomra ez teszi annyira különlegessé a versenyzést. Imádok vezetni, és ma imádtam vezetni. Imádtam azt a pár kört, amelyben igazán keményen feszegethettem a határokat, érintettem a falakat. Volt, hogy arra gondoltam, elveszítem az autót, de valahogy visszahoztam. Nagy élmény volt! Nagy adrenalinlöket, mivel itt nincs hely a hibázásra. Az igazi jutalom, hogy ezek után a dobogón állsz és üzensz a gyárba – ez jelenti a lényeget.”
 
Vettel 2011 után másodszor nyert Monaco utcáin – nem tagadta, ez is különlegessé tette az élményt. Ahogy az is, hogy példaképe, Schumacher után az első győztese a Ferrarinak. „Monaco mindig is különleges volt. Nagy figyelem övezi, sok az ember, komoly buzdítást kapunk. Úgy érzem, hogy a szezonkezdésünknek köszönhetően egyre több a Ferrari-szurkoló és a Ferrari-zászlók száma is növekszik, amit jó látni. Sok ember üvöltötte, hogy Forza Ferrari. Az elmúlt években talán nem volt ennyi olasz zászló, és ezt most jó látni. Nagy nap ez a csapat számára. Eléggé kimerültem, de nagyszerű nap volt mindannyiunk számára.”
 
„Én lettem Michael óta az első a Ferrarival. Nem is tudom, nem is voltam tudatában ennek. A legfontosabb, hogy nyertünk. Biztos vagyok benne, hogy volt pár alkalom a múltban, amikor a Ferrari nyerhetett volna, de a lényeg, hogy most megtörtént” – összegzett az idei harmadik győzelmét arató ferraris.
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal