SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Megbüntették Vettelt

2016.04.30. 08:15
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Nem elég, hogy autója a második szabadedzés felénél leállt, Sebastian Vettelnek most még egy hátrasorolásos büntetéssel is szembe kell néznie!
 
Pár órával a második oroszországi szabadedzés után az FIA adta hírül, hogy a német versenyző Ferrarijában váltót cserélt a csapata. Mivel a váltóknak a szabályok értelmében egymást követő hat hétvégén kell szolgálniuk, mindez azt jelenti, hogy Sebastian Vettel öt rajthelyet veszít majd a vasárnapi rajtrácson az időmérőn megszerzett pozíciójához képest.
 
„Mivel a versenyző célba ért Sanghajban, a váltója pedig még nem teljesített hat versenyt, ezzel megsértették a 2016-os sportszabályzat 23.6-os pontját” – állt a szövetség közleményében.
 
Vettel tehát hiába reménykedett abban, hogy a Ferrari Szocsiban végre teljesítheti első problémamentes hétvégéjét, úgy tűnik, az év negyedik versenye sem ígérkezik könnyebbnek az előzőeknél. A német autója péntek délután az ERS meghibásodása miatt állt meg a célegyenesben, és ezzel nem tudott hosszú etapokat teljesíteni, s megfelelően felkészülni a vasárnapi versenyre – most pedig jött a büntetés…

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Versenyzői nyilatkozatok a pénteki edzésnap végén

2016.04.29. 17:06
Címkék: hírek

Sebastian Vettel (Ferrari) – 3. hely, 2. hely

„Elektronikai problémánk volt, ami nyilván valami elektronikai dologgal van összefüggésben (nevet). Egyelőre nem tudjuk a pontos okot. Biztosra veszem, hogy megoldjuk, de most még arra kell rájönnünk, mi történt pontosan. Az új motor? Nehéz megmondani, mennyit jelent. Érzésre jó volt, bár az autóm egyensúlya még nem volt olyan jó, mint kellene. De a pálya is folyamatosan javult, délelőtt nagyon csúszós volt. Reggel kicsúsztam az első két körömben, délután viszont egyszer sem – ez már önmagában előrelépés! Az én oldalamon nem sikerült túl sok információt gyűjtenünk, de remélem, hogy másolhatunk majd másokról.”

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Délután Hamilton lépett el a mezőnytől – Vettel autója lerobbant

2016.04.29. 17:06
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Lewis Hamilton az élre állt az Orosz Nagydíj második szabadedzésén, miközben a második helyen végző Sebastian Vettel újabb műszaki hibával szembesült. A német edzése már annak felénél véget ért.
 
A Mercedesnél ezúttal a háromszoros világbajnok bizonyult a gyorsabbnak: Lewis Hamilton hasonlóan magabiztos fölénnyel nyerte a második szocsi szabadedzést, mint a délelőttöt Nico Rosberg. A brit 0,6 másodpercet vert a második Sebastian Vettelre, és 0,8-et csapattársára. Két szuperlágy gumis gyorskörrel próbálkozott az edzés féltávjánál, és bár az első is elegendőnek bizonyult az elsőséghez, jelzés értékű, hogy második nekifutásánál az első két szektorban abszolút legjobb időt autózott, mielőtt a harmadik részen aztán visszavett.
Persze Rosberg sem valószínű, hogy túlzottan aggódik tetemes hátránya miatt: az ő legjobb körét szintén a harmadik szektor torzította el, ahol a forgalom miatt lassítania kellett.
 
A második Sebastian Vettel mindeközben annál elégedetlenebb lehet. Egyfelől hiába került fel ma délután először a Ferrarikra a szuperlágy abroncs, azzal sem sikerült közelebb kerülniük a nagy riválishoz. És ami még ennél is aggasztóbb: továbbra sem képesek teljes megbízhatósággal működtetni autójukat. A német alighogy megfutotta napi legjobb idejét, a következő kör végén félre is kormányozta autóját a célegyenesben. „Elszállt az elektronika” – jelezte csapatának a rádión.
 
Életbe lépett a virtuális biztonsági autós fázis, a pályabírók a boxfalon keresztül a Ferrari garázsa elé tolták élettelen versenygépét, ám a gyors visszatérés elmaradt. Vettel és Maurizio Arrivabene fancsali arccal nézte a szerelők munkáját, majd a csapat közösségi oldalán jelezte, a német edzése ezzel véget is ért.
 
Kimi Räikkönenre hárult ezzel a feladat, hogy hosszú etapjaival minél több adatot gyűjtsön a csapatnak a folytatásra. A finn 1,2 másodperces hátránnyal zárt a negyedik helyen, miután ő sem tudott igazán jó kört autózni a szuperlágy gumin.
Mögöttük ezúttal is a Red Bullok és a Williamsek vívtak nagy csatát egymással – igaz, valahogy közéjük keveredett Jenson Button is, aki Felipe Massát megelőzve lett 8. Vajon a McLarennek végre lesz esélye a Q3-ba kerülni a szombati időmérőn? Fernando Alonso 10. helyezése mindenesetre táplálja ezt a reményt.
A második edzésen visszaült autójába a délelőtt kispadozó Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen – előbbi a 13., utóbbi a 15. helyen végzett.
 
A délelőtthöz hasonlóan ezúttal is számos kicsúszást és megpördülést láthattunk a résztvevőktől. Pascal Wehrlein, Rio Haryanto és Romain Grosjean piruettjei mellett Fernando Alonso és Lewis Hamilton is bemutatott egy-egy blokkolós fékezést. A címvédőnek ráadásul ez sokba is került: kockásra csiszolt lágy abroncsát már nem használhatta az edzés második felében, így hosszú etapra csak a szuperlágy abronccsal volt lehetősége.
Az edzés végül Pascal Wehrlein leállásával és sárga zászlós jelzéssel zárult: a Manor német újonca a motorerő elszállásáról adott hírt a csapatrádión.
 
Az Orosz Nagydíj programja szombaton a harmadik szabadedzéssel folytatódik, melyet az M4 Sport 10 óra 55 perctől élőben közvetít.
 
Az Orosz Nagydíj 2. szabadedzésének végeredménye
 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:37,583 30
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:38,235 +0,652 10
3. Nico Rosberg Mercedes 1:38,450 +0,867 37
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:38,793 +1,210 35
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:39,084 +1,501 34
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:39,185 +1,602 42
7. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:39,193 +1,610 32
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:39,196 +1,613 31
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:39,289 +1,706 38
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:39,400 +1,817 30
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:39,465 +1,882 37
12. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:39,501 +1,918 30
13. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:39,795 +2,212 31
14. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:39,867 +2,284 38
15. Kevin Magnussen Renault 1:40,193 +2,610 41
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:40,260 +2,677 24
17. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:40,508 +2,925 26
18. Jolyon Palmer Renault 1:40,688 +3,105 37
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:40,740 +3,157 31
20. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:41,080 +3,497 38
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:41,178 +3,595 23
22. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:41,652 +4,069 29

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Rosberg nagy fölénnyel az élen – de a Ferrarik közelebb, mint hinnénk!

2016.04.29. 17:05
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A Mercedes uralmáról, a számos megpördülésről és egy 2017-re tervezett újítás első tesztjéről szólt az Orosz Nagydíj első szabadedzése. Nico Rosberg elsőséggel nyitott, de a Ferrari hátránya egyelőre megtévesztő!
 
Hűvös, de napos idő fogadta a mezőnyt a szocsi versenypályán péntek délelőtt, ám a paddock tekintete nem az ég, hanem a Red Bull garázsa felé irányult a gyakorlás első perceiben. Ott tudniillik Daniel Ricciardo először ült be csapata új fejlesztésű szélvédője mögé, hogy megvizsgálja, az mennyiben zavarja a kilátást menet közben.
 
Christian Horner csapatfőnök közvetlenül a teszt előtt hangsúlyozta, megoldásuk még mindig csak a tervezés fázisában van, azt azonban megerősítette, hogy a biztonsági teszteket már sikerrel teljesítette. „Semmi sem végleges, amíg be nem vezetik. De ez az első lehetőségünk, hogy pályára vigyük, és a versenyzők is kipróbálhassák.”
 
Ricciardo mindössze egy installációs kört teljesített az újítással, mely kétségtelenül mutatósabb a Ferrari által télen pályára vitt glóriánál.
 
Ami a szabadedzés érdemi részét illeti, a körözés kissé álmoskásan indult. Az első félórában Lewis Hamilton, majd Nico Rosberg állt az élen. A Mercedesek ekkor még csak lágy gumin köröztek, ám fölényükről sokat elárult, hogy a szuperlágy papucsokat már ekkor föltevő Red Bullhoz és Williamshez képest így is 0,7-1 másodperc körüli előnyt szedtek össze.
 
A nap eddigi legjobb idejét a bajnoki éllovas aztán az edzés utolsó harmadában érte el – immáron szuperlágy gumikkal. Rosberg 0,7 másodperccel autózott jobb időt ezen a keveréken Lewis Hamiltonnál, akinek azonban egyelőre nem sikerült összerakni egy igazán jó kört. A német 1:38,127-es ideje egyébként 0,4 másodperccel jobb a tavalyi harmadik edzés legjobbjánál (a pénteki edzésen vizes volt a pálya), és 1 másodperccel marad csak el a múlt évi pole-időtől, mely ugyancsak az ő nevéhez fűződött.
 
A harmadik helyen az utolsó percekben autózott idejével Sebastian Vettel végzett, aki 0,2 másodperccel előzte meg az edzés elején még DRS-problémával küzdő Kimi Räikkönent. A két Ferrari hátránya jelentős, 1 másodpercnél is nagyobb, ám ki kell emelni, hogy a délelőtt során egyikük sem használta a leggyorsabb, szuperlágy gumikat. Vettel legjobb lágygumis köre csupán 0,1 másodperccel marad el Rosberg ezen a papucson futott legjobbjától, és bár a pálya állapota a két kör között sokat javult, ez mégis bizakodásra adhat okot a maranellóiaknál.
A Ferrarik mögött ezúttal a Red Bullok és a Williamsek osztoztak a helyezéseken – mindkét csapat versenyzői tekintélyes, 1,2-1,6 másodperces hátrányban voltak a szuperlágy gumin Rosberghez képest. Felipe Massa ráadásul sokáig a garázsban várakozott kuplunghibája miatt.
 
A sima felületű aszfalton – első edzés lévén – természetesen a kicsúszások, vezetői hibák sem maradhattak el. A bajnokoknál sem. Az első fél órában a 15-ös kanyarban előbb Jenson Button, majd Sebastian Vettel autójának hátulja sietett jobban a kelleténél: mindketten megpördültek a rázókövön átugratva. A német ezt követően ráadásul hosszas tolatással gurult a bukótérbe. A Ferrari bajnoka aztán pár perccel később az utolsó előtti kanyar kijáratánál is piruettezett egyet – nem sokkal Alfonso Celis mögött haladt ekkor –; majd Lewis Hamilton csúszott látványos blokkolás után a második kanyar bukóterébe. A britet később Daniel Ricciardo, majd Fernando Alonso és Danyiil Kvjat is követte ugyanott. „Ahogy várható volt, nagyon kicsi a tapadás. Délután a felgumizódással és a magasabb hőmérséklettel jobb lesz” – biztatott a Pirelli.
 
Az első gyakorláson két fiatal versenyző neve is felbukkant az eredményjelzőn. Alfonso Celis ezúttal Nico Hülkenberg autóját vezethette a Force Indiánál. A mexikói reménységnek a mostani volt az idei második bevetése szabadedzésen – az utolsó helyen zárt. A Renault által a héten szerződtetett GP2-versenyző, Szergej Szirotkin eközben Kevin Magnussen helyét vette át. Az orosz 2014-ben a Sauberrel már körözhetett hazai pályáján – tán ez is segítette őt abban, hogy az impozáns 13. helyen zárt, 0,8 másodpercet adva Jolyon Palmernek.
 
Az orosz az edzés elején felfüggesztés-problémák miatt kényszerült időszakos szünetre. Hasonló hibával szembesült a manoros Rio Haryanto is, aki csak 8 körig jutott. Csapattársa, Pascal Wehrlein eközben sérült padlólemeze cseréje miatt állt le egy időre a körözéssel.
 
Korábban fejezte be a gyakorlást Fernando Alonso, ám a McLarennél ezúttal nem műszaki hiba szólt közbe, hanem egy előre betervezett padlólemezcsere. A spanyol a 12. helyen zárt, 0,1 másodperces hátránnyal a 11. Jenson Buttonhöz képest.
A hétvége programja a 13 órakor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik. Az edzést 12 óra 55 perctől az M4 Sport élőben közvetíti.
 
Az Orosz Nagydíj 1. szabadedzésének végeredménye
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:38,127 32
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:38,849 +0,722 31
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:39,175 +1,048 19
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:39,332 +1,205 18
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:39,365 +1,238 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:39,650 +1,523 24
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:39,802 +1,675 34
8. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:40,218 +2,091 26
9. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:40,287 +2,160 22
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:40,654 +2,527 21
11. Jenson Button McLaren-Honda 1:40,663 +2,536 19
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:40,771 +2,644 18
13. Szergej Szirotkin Renault 1:40,898 +2,771 24
14. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:41,085 +2,958 21
15. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:41,134 +3,007 22
16. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:41,238 +3,111 18
17. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:41,385 +3,258 20
18. Jolyon Palmer Renault 1:41,671 +3,544 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:41,962 +3,835 22
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:42,483 +4,356 21
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:42,687 +4,560 8
22. Alfonso Celis Force India-Mercedes 1:43,432 +5,305 23

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel: „Az első kanyar után szívrohamot idéztünk elő nála…”

2016.04.29. 17:04
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen már kicsit sem foglalkozik kettejük kínai ütközésével. De mit mondott nekik a Ferrari elnöke a történtek után?
 
Nem az első, és vélhetően nem is az utolsó csapattársak között történt koccanást láthattuk két hete Sanghajban a Ferrari bajnokaitól, ám első kanyaros balesetük mindenképpen kínos volt, elvégre győzelmi esélyeik váltak azonnal semmissé általa. Ráadásul mindez éppen azon a versenyen történt, amelyen – idén először – a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne is személyesen tette tiszteletét.
 
Az olasz már a rajt előtt jelezte, nem feltétlenül örül annak, hogy Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egyéni hibái miatt maradtak le az időmérőn az első rajtsorról – de vajon miként reagált versenyzői ütközésére? „Azt mondta, hogy az első kanyar után egy szívrohamot idéztünk elő nála” – árulta el Vettel Szocsiban széles mosollyal. Majd hozzátette, valójában nem volt különösebb utóélete az esetnek. „Nincs gond ezzel, ha egymás ellen csatázunk.”
 
Vettel azt persze elismeri, számára is kellemetlen volt kár okozni csapattársa autójában. „Sosem jó, ha két egyforma autó ütközik össze, de legalább versenyben maradtunk, és sikerült fölzárkóznunk. Szerencsénk volt, nem sok pontot veszítettünk ezzel. A versenyünkön azonban ezt követően már nem derült ki, mire lehetünk képesek a Mercedes ellen” – állapította meg Vettel.
Csapattársa eközben a tőle megszokott szavakkal és hűvösséggel kommentálta a történteket. „Nem volt ideális, de ez már a múlt. Ilyen a versenyzés” – fogalmazott, majd elárulta, ő nem is beszélt Marchionnéval a balesetről. „A futam után nem is láttam őt. Természetesen veszítettünk ezzel, de így is mindent kihoztunk a helyzetből, tehát nem történt katasztrófa. Mindig próbáljuk kerülni a baleseteket, főleg a csapattárssal, de olykor megtörténik.”
 
2007 bajnokát arról is kérdezték, mi a véleménye Vettel meglátásáról, miszerint az egész balesetet Danyiil Kvjat túlságosan optimista manővere idézte elő. „Megnéztem a rajt felvételét, de ennek nem sok köze van hozzám. Emiatt nincs is mit mondanom” – jött az újabb tipikus Räikkönen-válasz. „Sajnos a láncreakciónak én álltam a végén, de a versenyünket ehhez képest egész jól meg tudtuk fordítani. Ennél rosszabb is lehetett volna.”
 
Räikkönenék most abban bíznak, hogy Szocsiban végre tiszta hétvégéjük lesz, s új motorjukkal és vezetőszárnyukkal közelebb kerülhetnek a Mercedeshez. Az első szabadedzésen több mint 1 másodperc volt a lemaradásuk, ám az egyelőre nem derült ki, autójuk mire képes a szuperlágy abroncsokon.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel: Inkább hülyének tettetem magam!

2016.04.29. 17:02
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is megerősítette, a Ferrari a hétvégén valóban beveti új motorját. Más újítások is lesznek az autóikon – Nico Rosberg eközben ismét azt hangoztatta, szorosabb csatát vár a folytatásban a vörösökkel.
 
Az újabb és újabb technikai problémái miatt egyelőre nem tudta teljes egészében kiaknázni a Ferrari az idei erőforrásában rejlő lehetőségeket. A hírek szerint Szocsiban azonban Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is egy olyan motorral gurul majd pályára, melynek hengereit három módosító pont felhasználásával alakították át, hogy hatékonyabbá és megbízhatóbbá is tegyék azt.
Mindezt csütörtökön Räikkönen is megerősítette. „Ahogy tavaly, idén is megvan a fejlesztési tervünk: bizonyos időpontokban bizonyos dolgokkal állunk majd elő. A tervünk hasonló, mint volt, és most követjük is ezt. Egy új, egy más motort használunk, de ez része az évünk normális menetének” – hárította a felvetést, miszerint vészmegoldással álltak elő a korábbi problémákra. „Hogy nagyon nagy lesz-e a különbség? Nem tudom. Az én motorommal eddig sem volt semmi gond. Ez egyszerűen egy új specifikácó lesz. De nem tudom, mennyit hoz majd.”
 
Sebastian Vettel ennél még sejtelmesebben fogalmazott, s érezhetően nem szívesen beszélt fejlesztéseikről. „Ti már úgyis tudtok mindent, nem is kell semmit sem mondanom” – viccelődött az újságírókkal. „Normális, ha újításokat hozol egy versenyre. Korábban megvoltak az időközök, amikor egy-egy új csomagot vetettünk be, de manapság már inkább futamonként érkezik valami kisebb dolog. Van, hogy ez látszik, máskor nem.”
 
A Ferrari a hétvégén új motorja mellett egy látható újítást, a több elemű új első szárnyát is pályára viszi majd. „Az ember mindig abból indul ki, hogy az ilyesmi előrelépést hoz. Ha nem így lenne, maradnának a dobozban” – mondta Vettel, de a kérdésre, mekkora javulást várnak az újdonságoktól, már nem szolgált válasszal. „Nehéz megmondani. Egy szám, amit a számítógépek mutatnak. De sokat jelent az is, mit érez a versenyző. Ha jobban érzi magát tőle, akkor előrelépést jelent. Legszívesebben azt mondanám, hogy több mint egy másodpercet! Azzal könnyebbé válna az életünk. De nem hiszem, hogy így lesz” – mondta nevetve. „Kezdettől fogva az volt a terv, hogy új motorral állunk itt rajthoz. Hogy hány módosító pontot használtunk el, arról nem mondhatok semmit. Őszintén szólva nem is tudom. Azt sem, hogy új motorunk lesz-e. Most egy kicsit hülyének tettetem magam…”
 
Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is megerősítette, a Ferrari a hétvégén valóban beveti új motorját. Más újítások is lesznek az autóikon – Nico Rosberg eközben ismét azt hangoztatta, szorosabb csatát vár a folytatásban a vörösökkel.
 
Az újabb és újabb technikai problémái miatt egyelőre nem tudta teljes egészében kiaknázni a Ferrari az idei erőforrásában rejlő lehetőségeket. A hírek szerint Szocsiban azonban Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is egy olyan motorral gurul majd pályára, melynek hengereit három módosító pont felhasználásával alakították át, hogy hatékonyabbá és megbízhatóbbá is tegyék azt.
Mindezt csütörtökön Räikkönen is megerősítette. „Ahogy tavaly, idén is megvan a fejlesztési tervünk: bizonyos időpontokban bizonyos dolgokkal állunk majd elő. A tervünk hasonló, mint volt, és most követjük is ezt. Egy új, egy más motort használunk, de ez része az évünk normális menetének” – hárította a felvetést, miszerint vészmegoldással álltak elő a korábbi problémákra. „Hogy nagyon nagy lesz-e a különbség? Nem tudom. Az én motorommal eddig sem volt semmi gond. Ez egyszerűen egy új specifikácó lesz. De nem tudom, mennyit hoz majd.”
 
Sebastian Vettel ennél még sejtelmesebben fogalmazott, s érezhetően nem szívesen beszélt fejlesztéseikről. „Ti már úgyis tudtok mindent, nem is kell semmit sem mondanom” – viccelődött az újságírókkal. „Normális, ha újításokat hozol egy versenyre. Korábban megvoltak az időközök, amikor egy-egy új csomagot vetettünk be, de manapság már inkább futamonként érkezik valami kisebb dolog. Van, hogy ez látszik, máskor nem.”
A Ferrari a hétvégén új motorja mellett egy látható újítást, a több elemű új első szárnyát is pályára viszi majd. „Az ember mindig abból indul ki, hogy az ilyesmi előrelépést hoz. Ha nem így lenne, maradnának a dobozban” – mondta Vettel, de a kérdésre, mekkora javulást várnak az újdonságoktól, már nem szolgált válasszal. „Nehéz megmondani. Egy szám, amit a számítógépek mutatnak. De sokat jelent az is, mit érez a versenyző. Ha jobban érzi magát tőle, akkor előrelépést jelent. Legszívesebben azt mondanám, hogy több mint egy másodpercet! Azzal könnyebbé válna az életünk. De nem hiszem, hogy így lesz” – mondta nevetve. „Kezdettől fogva az volt a terv, hogy új motorral állunk itt rajthoz. Hogy hány módosító pontot használtunk el, arról nem mondhatok semmit. Őszintén szólva nem is tudom. Azt sem, hogy új motorunk lesz-e. Most egy kicsit hülyének tettetem magam…”
 
Még nem futottak tiszta versenyt
 
Akárhogy is, a Mercedesnél komoly Ferrari-javulásra készülnek. Nico Rosberg szinte minden futam után azt hangoztatja, hogy a Ferrari jóval közelebb került hozzájuk, mint azt az eredmények mutatják – és oroszországi sajtónapon megint csak ismételni tudta magát. „Ebben nincs semmi óvatosság, ez csak realitás” – hívta fel a figyelmet. „A Ferrari és mások még nem mutatták meg, mire képesek valójában. Az előző futamon például egymást vették ki a játékból az első kanyarban, és onnantól kezdve eléggé zavaros volt a verseny. Tehát sok minden történhet, sok minden félremehet, és biztosra veszem, hogy gyorsabbak annál, mint amilyennek eddig látszottak. Szerintem nagyon-nagyon közel vannak hozzánk.”
 
Räikkönen kiemelte, céljuk ugyanaz, mint Lewis Hamiltoné: meg akarják törni a bajnoki éllovas győzelmi sorozatát. „Ő egyike a kevés versenyzőknek, akik nagyon sima és jó versenyeket tudtak futni az elején. Elég könnyedén nyerte az első három versenyt, és ez nyilván jó neki. Nekünk viszont meg kell próbálnunk legyőzni őt, valamint a Mercedest és mindenki mást is. Még csak kevés ment le a szezonból, és bár a különbség elég nagy, még van időnk ledolgozni a hátrányt” – tekintett előre a finn.
 
Vettel pedig csak ismételni tudta szavait. „Nicónak volt három nagyon jó versenye. De számítottunk is rá, hogy a Mercedes nagyon erős lesz. Lewis kicsit hullámzóbb teljesítmény nyújtott. A pontok száma nem annyira számít most. Fontos, hogy sok legyen, de a szezon még hosszú. A bajnoksággal azonban most még nem törődöm. Az autót jónak érzem, aztán meglátjuk, ez mire elég a többiekkel szemben. Tudjuk, hogy a lehető leggyorsabban javítanunk kell.”

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel nem bánta meg – Grosjean már annál inkább…

2016.04.28. 17:13
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Sebastian Vettel nem bánta meg, hogy Danyiil Kvjatot tette felelőssé kínai első kanyaros balesetéért. De nem minden versenyző tartott ki ilyen határozottan kínai álláspontja mellett…
 
„Nekem megvan a magam véleménye, ő is elmondta a sajátját, de én úgy érzem, az enyém a helyes. Hogy ő mit gondol erről jelenleg, azt nem tudom” – nyilatkozta Danyiil Kvjat Szocsiban Sebastian Vettellel történt sanghaji szóváltásáról, melyre a két Ferrari rajt után történt ütközése kapcsán került sor. Nos, azóta a négyszeres világbajnok két héttel későbbi gondolatait is megismerhettük – s orosz riválisához hasonlóan ő sem változtatott álláspontján.
 
A futam óta közzétett felvételekből kiderül, bár a Vettel által „torpedónak” nevezett Kvjat valóban nagy tempóval érkezett meg az első kanyarba, a Ferrari valójában hagyott számára elegendő helyet a próbálkozásra. Vettel azonban továbbra is úgy látja, veszélyes volt a Red Bull-os manővere. „Minden, amit kellett és lehetett, elmondtunk erről a témáról. Közvetlenül a díjátadó előtt beszéltem vele. Nem tudtam, hogy ez adásba ment, de ez sem változtat semmin. Én most is ugyanezt mondanám” – nyilatkozta Vettel.
 
Kvjat hangsúlyozta, nem neheztel társára, mivel tudja, a futamot követően időnként indulatból fogalmaznak a versenyzők. Ezt Vettel is elismerte. „A verseny után kicsit forrófejűek vagyunk, az érzelmek vezérelnek minket, de pont erre vágyunk. Szóval miért is kéne most itt ülve azt mondanom, hogy talán jobban tettem volna, ha csöndben maradok? Versenyzünk, időnként a futamok után is mondunk dolgokat, amiket később megbánunk. De akkor azt mondtam, amit. Nem hinném, hogy ebben bármi rossz is lenne. Jól kijövök vele. Versenyzünk, és ez végső soron egy versenybaleset volt. Természetesen ő jött ki belőle a lehető legjobban, de az ilyesmi időnként megesik” – zárta le a kérdést a négyszeres világbajnok.
 
„Nem volt túl okos tőlem”
 
Vettel esetében persze sem komoly veszekedésről, sem durva verbális támadásról nem volt szó – nem úgy Romain Grosjeannál, aki nemes egyszerűséggel „idiótának” nevezte az első kanyarban a szárnyát letörő Marcus Ericssont.
 
A Haas francia versenyzője ma már szégyelli heves szavait. „Most már úgy gondolom, ez csak egy versenybaleset volt. Még egyszer megnéztem az esetet. Az egyik Toro Rosso épp akkor tért vissza a pályára, amit én nem láttam. Nem is volt annyira jelentős az eset, mint gondoltam. Szóval másképpen kellett volna reagálnom” – gyakorolt önkritikát Grosjean. „Nem volt túl okos a részemről, hogy idiótának neveztem Marcust a tévé kamerája előtt. Ez egyértelműen a futam után bennem dúló érzelmeknek volt köszönhető.”
 
Ericsson eközben ismét jelezte, nem tartja elfogadhatónak az efféle megnyilvánulásokat. „Meglepődtem a szavain. Ahogy már a futam után is mondtam, számomra végig egyértelmű volt, hogy ez csak egy versenybaleset volt. Meglepődtem a viselkedésén, hogy engem tett felelőssé, de attól, hogy valaki jó versenyző, még nem feltétlenül viselkedhet akárhogy. Számomra ez nem elfogadható magatartás” – idézte a svéd televízió a Sauber versenyzőjét.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Kvjat és a Vettel-eset: Nekem van igazam

2016.04.28. 17:12
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A történtekről készült felvételek tanulmányozása után Danyiil Kvjat csak még biztosabbá vált abban, hogy semmi hibát nem követett el a Kínai Nagydíj első kanyarjában, amikor bebújt Sebastian Vettel mellé.
 
Kissé indulatos párbeszéd szem- és fültanúi lehettünk a két héttel ezelőtti sanghaji verseny díjátadója előtt. A rajt után csapattársával, Kimi Räikkönennel ütköző Sebastian Vettel a harmadik helyen célba érő Danyiil Kvjat szemére vetette, hogy túl optimista manővere sodorta őt veszélybe az első kanyarban. „Úgy jöttél, mint egy torpedó” – panaszkodott a négyszeres bajnok, aki szerint az ő óvatossága nélkül ellenfele is bajba kerülhetett volna.
 
Az oroszt már akkor sem tudta kihozni ezzel a sodrából. Kvjat nehezen támadható érvvel védekezett: ő csak versenyzett, s a jobb helyezés reményében kockázatot vállalt, ami harmadik helye alapján helyes lépésnek bizonyult. A Red Bull versenyzője szerdán Oroszországban elárulta, alaposabban is áttanulmányozta az esetről készült felvételeket, melyek csak még jobban megerősítették korábbi véleményét. „Még ha nem is akartam látni, ez a felvétel akkor is mindenütt szembejött velem, szóval megnéztem” – nyilatkozta a Motorsportnak. „Csak azt tettem, amit minden elszánt versenyző tenne. És én nagyon elszánt vagyok. Érdekes volt az első kanyar, de az első körök mindig tartogathatnak furcsa helyzeteket, amire fel kell készülnöd. A Ferrari most kevésbé készült fel, és ennek megfizette az árát.”
 
„A videón látszik, hogy sokkal korábban fékeztem, mint bárki más. Mindenki forrófejűen ment bele az első kanyarba, ami némi teret nyitott előttem a belső íven. Ráadásul a külső ív eközben nem tapadt jól. Belül jó volt a tapadás, ezért köszönettel tartozom a többieknek. Igazából ennyit mondhatok csak a balesetről. Nyilván mindhármunknak megvan a magunk nézőpontja és jó, hogy végül megvitattuk ezt. De ez már a múlt, és most már a következő futamokra figyelünk. Összességében ez egy jó jelenet volt a Forma–1 számára.”
 
Kvjat elárulta, kicsit sem neheztel Vettelre a leintést követő szavai miatt. „A verseny után tombolnak bennünk az érzelmek, és jó hír, hogy még egy négyszeres világbajnoknak is vannak. Így nyíltan meg lehet beszélni. Nem tudom, most mit fog mondani, de a verseny után mindenkiből a puszta érzelmek beszélnek, ami normális. Nekem megvan a magam véleménye, ő is elmondta a sajátját, de én úgy érzem, az enyém a helyes. Hogy ő mit gondol erről jelenleg, azt nem tudom. Mindig is tisztelni fogjuk egymást, és részemről minden rendben van. Semmi problémám nincs vele, én ismét ugyanezt tenném.”
 
Az orosz elmondta, nem ültek le beszélgetni Vettellel a történtek után, és nem is érzi szükségét ennek. „Nem, nem hinném, hogy szükség lenne erre. Ha ő úgy érzi, mégis van, akkor megtesszük, de részemről minden egyértelmű. Ha valakinek nem az, akkor megbeszélhetjük, én mindig nyitott vagyok a párbeszédre” – jelezte.
 
Végül pedig kiemelte, továbbra sem érzi úgy, hogy a kínai rajt után agresszívebb lett volna a megszokottnál. „Én mindig is ilyen voltam. Tudják, milyen az F1. Sok manőverem volt már pályafutásom során, de azok sosem kerültek a rivaldafénybe. Most úgy tűnik, ez nagy figyelmet kapott, sokan beszélnek róla. De ha helyet láttam magam előtt, mindig megpróbáltam bebújni. A kerék a kerék elleni csatáknál a versenyzők tudják, hogy egy kicsit sem hagyhatják nyitva az ajtót. Szerintem nem létezik versenyző, aki ne tanulta volna meg ezt” – zárta gondolatát az immáron kétszeres dobogós orosz.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Rákapcsol a Ferrari: Új fejlesztések Oroszországban

2016.04.27. 18:40
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Új motorral és aerodinamikai fejlesztésekkel készül a Ferrari a hétvégi Orosz Nagydíjra. Az olaszokra egyre nagyobb nyomás nehezedik a döcögős idénykezdés miatt.
 
„Szerintem a csapat tudja, hogy az óra ketyeg, és lassan el kell kezdenünk versenyeket nyerni.” Sergio Marchionne e figyelmeztetést még az előtt adta ki Kínában, hogy két versenyzője, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen összeütközött a sanghaji első kanyarban – semmissé téve ezzel győzelmi esélyüket. A két héttel ezelőtti futam alakulása pedig csak még nagyobb nyomást helyezett a vörösök vállára: Szocsiban már a negyedik nagydíjhétvége következik, s ha az elnök által már Ausztráliára várt első győzelem itt sem érkezik…
 
Persze a Scuderia mindent megtesz azért, hogy érkezzen. Bár Maurizio Arrivabene csapatfőnök legutóbb csak kisebb fejlesztéseket ígért az Orosz Nagydíjra, olasz források szerint több téren is komolyabb újításokra számíthatunk tőlük. Azok után, hogy a feleségét gyászoló technikai igazgató, James Allison újra munkába állt, a vörösök gyorsítottak a fejlesztési tempón, s többek között elkészültek egy új vezetőszárnnyal, melyet Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is pályára vihet majd a hétvégén.
 
De nem csak az aerodinamikai hatékonyságot növelő szárnytól várnak komolyabb előrelépést Maranellóban. A csapat úgy döntött, már a negyedik futamra felhasznál három módosító pontot motorja égésterének átalakításához – köszönhetően a váratlan év eleji technikai problémáknak. Az istállónak eddig főként ezen a téren gyűlt meg a baja a megbízhatósággal, ami oda vezetett, hogy nem is használhatták ki a hajtóegységükben rejlő maximális potenciált. Az új megoldással a hengerfejek várhatóan nagyobb nyomás mellett is megbízhatóan üzemelnek majd, ami pedig nagyobb kipufogógáz-mennyiséget, s ezáltal a turbó hatékonyabb működését eredményezheti. A teljesítménynövekedésen túl a fogyasztási hatékonyságot is növelhetik ily módon.
 
Más kérdés, hogy e korai fejlesztésnek ára is van: Kimi Räikkönen idei második, Sebastian Vettel pedig már a harmadik belső égésű motorját lesz kénytelen használni. Büntetés ezért ugyan még nem jár, ám a vörösök mozgástere jelentősen beszűkül a folytatásra. A korábbi, gyengébb erőforrásokat a csapat a kevésbé motorpályának számító helyszíneken, s főként szabadedzéseken használhatja majd tovább.
 
A Ferrari érzi, hogy nő a nyomás
 
A Toyota korábbi versenyzője, Allan McNish szerint a Ferrarinak nemigen van választása, továbbra is agresszíven kell fejlesztenie, mert egyre nagyobb nyomás nehezedik rá. „A múlt évben minden rózsás volt a Ferrarinál, Sebastian Vettel érkezése és a lehangoló 2014 után tett nagy előrelépés miatt. Sergio Marchionne viszont nyomást gyakorolt rájuk Kínában. Ő egy kőkemény üzletember, aki látni akarja, hogy megtérül a befektetése. A felbukkanása Kínában – amely fontos piac számukra – viszont egyértelmű üzenet volt. És már csak ezért is volt kínos, hogy a remek időmérős tempó után a két versenyző összeütközött egymással” – összegezte az olaszok helyzetét a skót a BBC-nek.
 
„A Ferrari mindenkinél több, 23 módosító pontot használt fel a tél folyamán, így csak kilenc maradt neki a szezon egészére. Oroszországra is fejlesztéseket ígérnek, miután nem számítottak Räikkönen ausztráliai és Vettel bahreini motorhibájára. Ez mind annak a következménye lehet, hogy érzik, még többet kell tenniük a Mercedes ellen.”
 
Maranellóban tehát nincs megállás. Hiába ismerték el, hogy a téli agresszív fejlesztésük nagyban hozzájárult megbízhatósági problémáikhoz, nincs választásuk, továbbra is feszegetniük kell a határaikat – abban a reményben, hogy erőfeszítéseiket előbb-utóbb siker koronázza.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Sebastian Vettel az Orosz pályáról beszél

2016.04.27. 16:51

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?