SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Nico Rosberg nyerte a rejtélyes defektekkel tarkított edzést

2016.04.15. 07:16
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Három bal hátsó defektet, és két piros zászlót hozott a Kínai Nagydíj első edzése.
 
Eredmény- és eseménydúsra sikerült a Kínai Nagydíj első szabadedzése, miután a Mercedes világbajnoka, Lewis Hamilton hirtelen felindulásból rögtön gyorsabb időt futott, mint a tavalyi első szabadedzés legjobb ideje, amit egyébként szintén ő jegyez.
 
A gyorskör mellé még két kis megperdülés is belefért a világbajnoktól, de ez csak a kezdet volt.
 
Felipe Massa indította el a lavinát, még az első harmadban. A felniről leváló Pirelli gumi hatására a Williams keresztbeállt, és a hatos kanyarhoz oldalt csúszva érkezvén a kavicságy tartalmának jelentős részét átmentette az aszfaltra.
 
Megérkeztek a takarítók és a Safety Car is, de csak virtuálisan. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy a belőtt sebességhatár miatt gyakorlatilag lassabb, de folyamatos forgalom volt a pályán. A takarítók így nem tudták végezni a dolgukat, jött tehát a piros zászló.
 
De ez csak az első eset volt. Később Felipe Massa ismét „defektet” kapott, majd Kevin Magnussen is csatlakozott a megfejtendő rejtélyes bal hátsó abroncsleválásokat elszenvedő brazilhoz.
 
Újabb piros zászló, és újabb takarítási periódus vette kezdetét.
 
A takarítás és a találgatások gyakorlatilag le is fedték az első szabadedzés eseményeit.
 
A Pirelli első vizsgálatai szerint a Williams defektjeit biztosan nem gumihiba okozta. A gumiban fellépő nyomáscsökkenést technikai hiba eredménye.
 
A második defekthullám után csak néhány perce volt a mezőnynek, hogy változtasson a sorrenden. Nico Rosbergnek bár végül sikerült felülkerekednie csapattársa, Lewis Hamilton leggyorsabb körén, a végére technikai problémája akadt.
 
A Mercedes 1-2 után a ferraris Sebastian Vettel sorakozott fel fél másodperces hátránnyal. Mögötte Ricciardo, Räikkönen, Kvjat, Sainz, Button, Hülkenberg és Max Verstappen alkotják az első 10 sorrendjét.
 
Az autójába az ausztráliai esése után először ülő Fernando Alonso a 12. legjobb időt érte el.
 
A hétvége programja a második szabadedzéssel folytatódik, amit 07:55-től közvetít az M4 Sport. 
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:38,037 16
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:38,183 +0,146 16
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:38,665 +0,628 12
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:39,061 +1,024 13
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:39,155 +1,118 11
6. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:39,625 +1,588 14
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:39,676 +1,639 12
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:39,974 +1,937 11
9. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:40,169 +2,132 13
10. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:40,232 +2,195 13
11. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:40,347 +2,310 15
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:40,538 +2,501 11
13. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:40,828 +2,791 9
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:41,358 +3,321 9
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:41,393 +3,356 18
16. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:41,614 +3,577 20
17. Jolyon Palmer Renault 1:41,816 +3,779 16
18. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:42,908 +4,871 14
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:42,980 +4,943 8
20. Kevin Magnussen Renault idő nélkül ------- 6
21. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari idő nélkül ------- 1
22. Felipe Massa Williams-Mercedes idő nélkül ------- 4

 

KínaiNagydíj >> Képek

2016.04.14. 20:12
Címkék: képek

Íme az első képek a mai napról, amik már megtalálhatóak az oldal galériájába a képekre kattintva!

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

 

Vad és egyszerű – a bajnokok ilyen F1-re vágynak

2016.04.14. 18:02
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A Forma–1-nek vissza kell tekintenie a múltba, hogy ötleteket nyerjen a jövő szabályaihoz – véli Sebastian Vettel, aki örülne, ha a királykategória egyszerűbbé válna és kisebbek lennének a különbségek a csapatok között. Jenson Button egyetért véleményével.
 
Bár az ausztrál és a bahreini futamra sem lehetett panasz, egyre több szó esik a Forma–1 átalakításáról, és a versenyzés minőségének javításáról. A sport vezetői most az autók gyorsabbá és nehezebben vezethetővé tételével akarják helyreállítani a királykategória megtépázott hírnevét, a versenyzők szerint azonban ez önmagában még kevés lesz, a tervezett 3-5 másodperces gyorsulás ugyanis semmit sem jelent, ha ezzel párhuzamosan nem nő az előzések száma, az erőviszonyok pedig továbbra is kőbe lesznek vésve.
 
Az utóbbi Vettel szerint is komoly probléma. „Azt hiszem, ha a csapatok közötti erőviszonyok egyenlőbbek lennének, akkor sokkal jobb volna a versenyzés” – mondta, amikor arról kérdezték, hogyan lehetne izgalmasabbá tenni a Forma–1-es futamokat. „Egyértelmű, hogy rengeteget beszélünk erről a témáról; példának okáért itt volt ez az időmérő, de sok szó esett a hétvégék menetéről és az új szabályokról is. Ha egyszerűbb lenne a hozzáállásunk – nem azt mondom, hogy minden autó legyen egyforma, hiszen az már nem lenne F1 többé – akkor sokkal szorosabb lenne a mezőny, és többet versenyeznénk, miközben a küzdelem is keményebb lenne” – tette hozzá.
 
A 2017-es szabálymódosításokkal kapcsolatban többször felmerült már, hogy az aerodinamika szerepének növelése épp a tervezettel ellentétes hatást válthat ki, azaz még kevesebb manővert eredményezhet. Éppen ezért Vettel szerint elsősorban arra kellene összpontosítani, hogy a hátul érkezők számára könnyebbé váljon az előttük haladó pilóta követése, ami a különböző „káros légáramlatok” miatt napjainkban nem egyszerű. „Ha közelebb kerülnénk egymáshoz, többet csatáznánk! Az aerodinamika nagyszerű dolog, hiszen csodálatos kanyarsebességeket érhetünk el vele, de nagyon nehéz követni az előttünk haladót. Egyszerűbb hozzáállásra van szükségünk; az F1-nek nyersebbnek és vadabbnak kell lennie. Ez nekünk, és a rajongóknak is tetszene!”
 
Vettel tudja, hogy a Forma–1-nek valamilyen szinten szórakoztatónak kell lennie, ezért a „show javítása” mindig is fontos napirendi pont lesz, szerinte azonban a sportértékről sem szabadna elfeledkezni, sőt ő legszívesebben egy olyan kategóriában indulna, melyben a versenyszellem mindennél fontosabb. „Számomra az F1 sport, tudom, hogy egyben show is, de én inkább sportként gondolok rá. Amikor versenyezni kezdtem, a vezetés öröme érdekelt legjobban, az, hogy más srácokkal harcolhatok és megpróbálhatok elsőként célba érni. Nyerni akartam, én akartam a leggyorsabb lenni, és úgy gondolom, mindig ennek kell a legfontosabb szempontnak maradnia!” 
 
„A Forma–1 még mindig a motorsport csúcsa! Szóval, az természetes, hogy az autóinknak gyorsabbnak kell lenniük minden más versenygépénél ezen a földön. Ebben a tekintetben pedig szerintem még mindig van tér a fejlődésre” – jelezte a négyszeres világbajnok, majd azt „kérte” a sport vezetőitől, tekintsenek vissza annak múltjába, és ha ezt megtették, akkor látni fogják, mire van szükségük, milyen irányba kell haladniuk. „Ha visszatekintünk a múltba, akkor tisztán látni fogjuk, hogy mihez kell ragaszkodnunk a jövőben, mihez kell visszatérnünk” – zárta gondolatát.
 
Nincs szükség mesterséges megoldásokra!
 
A mezőny legtapasztaltabb versenyzője, Jenson Button egyetért riválisával. 2009 világbajnoka aggódva figyelte az időmérő körüli huzavonát, és a hétvégék programjának módosítására irányuló szabálytervek sem nyerték el a tetszését. Főleg az időmérő edzés szombati versenyre cserélése, vagy a fordított rajtrács bevezetése, melyek mind-mind a futamok izgalmasabbá tételét céloznák, Button azonban nem ért egyet azokkal a véleményekkel, melyek szerint az F1 ma unalmasabb, mint korábban. Szerinte az a legnagyobb probléma, hogy hatalmas a különbség a csapatok között, ezért is tűnik úgy, hogy a futamok eseménytelenebbé váltak.
 
„Az a baj, hogy hatalmas a szakadék az első két csapat és a többiek között, így pedig nem tűnhet túlságosan izgalmasnak a dolog” – kezdte. „Biztosra veszem, hogy a Ferrari és a Mercedes nem akar szabályváltozásokat, az összes többi csapat viszont igen” – mutat rá egy komoly problémára, a módosításhoz ugyanis egyetértésre lesz szükség. „Trükkös helyzet ez, de remélhetőleg versenyképesebb lesz a mezőny. Megnéztem a 2003-as brazil futam időmérőjét, melyen 15 pilóta került 1 másodpercen belülre. Ettől nagyon messze vagyunk. Nagy kár! Ha ránézel az autókra, akkor mind egyformának tűnnek, szóval elképesztő, hogy ekkorák a különbségek” – magyarázta.
 
„Az ideálisnál nagyobb az eltérés a csapatok között, de ez nem a Mercedes hibája” – hangsúlyozza a brit, aki tehát nem ért egyet azokkal a kijelentésekkel, melyek szerint a bajnokságok és a futamok „egyhangúvá válásáért” a címvédő okolható. „Ez a többiek hibája, hiszen nem végeztünk elég jó munkát” – mutatott rá, majd hozzátette, a csapatok és a sport vezetőinek folyamatos vitái ellenére ő bízik abban, hogy 2017-ig sikerül kidolgozni egy mindenkinek tetsző időmérős szisztémát. „Jó, hogy a csapatok is dolgoznak az ügyön, hiszen így a megfelelő emberek foglalkoznak a kéréssel, és kitalálhatnak valamit, ha egyáltalán szükség van a változtatásra. Az új ötletek, az új technológiák izgalmasak, de ha valami nem működik, vissza kell térni a korábbihoz!”
 
Button tehát nem zárkózik el az újításoktól, a fordított rajtrácsról – vagy Ecclestone kompromisszumképesebbnek tűnő javaslatáról, melyben a bajnokság éllovasai, vagy az előző futam legjobbjai kapnak plusz időt – hallani sem akar. „Olyan ez, mintha Wimbledonban döntőt játszhatna az a srác, aki már az első körben kiesett. Ennek nem így kell működnie, a leggyorsabb srác kezdi az első helyről a versenyt, a leglassabb pedig a mezőny végéről. Ezzel meg kell barátkozni. Attól, hogy megnyerted az időmérőt, nem biztos, hogy te leszel a leggyorsabb a futamon. 60-70 éve így megy ez ebben a sportágban, és még nem változtattak rajta! Az időmérő pont erről szól; a leggyorsabb versenyző kerüljön a legjobb rajthelyre” – tette egyértelművé.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel: Semmi drámai – csak egy apró hiba súlyos következményekkel

2016.04.14. 16:55
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Sebastian Vettel sem örül a Ferrari év eleji nehézségeinek, ennek ellenére nem lát okot a pánikra, mi több, még a bajnoki esélyeiről sem mondott le.
 
A négyszeres világbajnok lényegében második versenyére készül Kínában, hiszen miután Ferrarija Bahreinben már a bemelegítő körben megadta magát, legutóbb el sem rajtolhatott. Sebastian Vettel motorját a Ferrari azóta kicserélte, s idei második erőforrásának bevetése előrevetíti, nem lesz egyszerű öt hajtóegységgel, azaz büntetés nélkül teljesítenie az idényt.
 
„Nem vagyok motorspecialista, de amennyire elmagyarázták, egy ritka balszerencse-sorozatnak volt köszönhető a hiba. Egy apróság vezetett nagy bajhoz. A következménye komoly volt, nem is lehetett volna ennél nagyobb, és ezért nagy kár. De időnként hibázunk, el kell ezt fogadni. Nem volt nagy hiba, semmi sem változott” – nyilatkozta Vettel Sanghajban.
 
„Persze nagy luxusnak tűnhet, hogy be kell vetnünk az új motort már két verseny után – az előző évhez képest is az. Az akkori helyzetünkhöz képest el vagyunk maradva, de hogy ez azt is jelenti-e, hogy a rendelkezésre állókon felül egy további motorra is szükségünk lesz, még nem tudjuk. Nem úgy indult a szezonunk, ahogy szerettünk volna, ez nem titok. Előbb Kimi ausztráliai problémája, aztán a motorhibám Bahreinben – nem úgy megy eddig, ahogy szeretnénk. De bármennyire is tekinthető ez negatívnak, ettől még nem leszek ideges, mert tudom, hogy a csapatunk erős, képes fejlődni, és hiszem, hogy bennünk van a szükséges potenciál. A kérdés csak az, mikor áll össze minden. Remélhetőleg hamar. Meggyőződésem, hogy megkeseríthetjük még idén a Mercedes életét.”
 
 
A Ferrari eddig rendre tagadta, hogy krónikus motorproblémái lennének, Vettel most azonban elismerte, nehezebben alakult eddig az évük, mint remélték. „Már a teszteken is volt pár nehézségünk. A versenyhétvégéken a szabadedzéseken minden rendben ment, de aztán a futamokon mindig utolért minket a balszerencse. Nyilván nem vágytunk erre, és meg kell oldanunk ezeket a problémákat. Mindkét esetben másfajta gondról volt szó, amelyek okát már felismertük. Biztosra vesszük, hogy meg is oldottuk őket” – jelentette ki bizakodva a négyszeres bajnok.
 
Bahrein óta többször hallhattuk, az eredménykényszerben lévő, a Mercedes utoléréséért küzdő Ferrari talán túl messzire ment a fejlesztésekkel, s a megbízhatósági problémáik gyors tempójuknak és agresszív hozzáállásuknak köszönhető. Vettel elismeri, valóban így van. „Igen, lehetséges. Ha fel akarsz zárkózni, nagyobb lépéseket kell megtenned, és ilyenkor becsúsznak hibák. De szó sincs drámáról. Fontosabb, hogyan reagálunk erre. És hogy ugyanaz a hiba kétszer ne forduljon elő, mert az kissé hülyén festene.”
 
„A bajnoki esélyeinket azonban nem szabad leírni ezzel. Leírni csak a 2015-ös évet lehet. Most még van elég időnk, elvégre 2017 még messze van. Hosszú szezon vár ránk, az ellenfelek most erősek, és bár értek minket csapások, ebből erőt is meríthetünk. Nincs okunk a pánikra vagy aggodalomra. Százszázalékos megbízhatóság úgysem létezik.”
 
A hírek szerint ezen a hétvégén – idén először – a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne is ellátogat a verseny helyszínére. Az olasz a télen kijelentette, csak a bajnoki címmel lenne elégedett idén. Vettel szerint azonban magas elvárásai nem jelentenek extra nyomást a csapat vállán. „A média szereti felnagyítani az ilyesmit, de alapvetően semmi mást nem vár, mint amit maga a csapat. A célja a mi célunk is, ettől nem lesz nagyobb a nyomás rajtunk. 2015-ben másodikak lettünk, most szeretnénk még eggyel előrébb lépni, és ez csak a győzelem útján lehetséges. Nemcsak a Forma–1 ilyen, minden sportág. Komoly előrelépést tettünk meg, és bizakodunk, hogy újabb lépések jönnek.”

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Együtt vacsoráztak a versenyzők

2016.04.13. 21:40
Címkék: hírek
Nico Rosberg humorosan reagált Bernie Ecclestone korábbi, a Forma–1-es pilóták irányába megfogalmazott kritikájára, miután versenytársaival vacsorázott Sanghajban. A találkozóról készült képet szinte minden résztvevő megosztotta már közösségi oldalán.
 
Egyre több szó esik a versenyzők érdekvédelmi szervezetéről (GPDA), köszönhetően az Ausztrál Nagydíj után megjelenő nyílt levélnek, melyben a tagok élesen bírálták a Forma–1 döntéshozó mechanizmusát, és hangot adtak elégedetlenségüknek a sportág jelenlegi helyzetét illetően.
 
A levelet olvasva sokan beálltak a szervezet mögé, a kereskedelmi jogokat birtokló Bernie Ecclestone viszont egy kicsit sem volt elragadtatva annak tartalmától. Először kijavította a levélben található nyelvtani hibát, majd arra kérte a tagokat, először álljanak elő saját javaslatokkal, mielőtt komolyabb beleszólást követelnek. Később több gúnyos megjegyzést is tett a pilótákra; egyes sajtóhírek szerint fecsegőnek nevezte őket, akik bár sokat beszélnek, mégsem mondanak semmit.
 

Image and video hosting by TinyPic

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel: A Forma–1 elveszítheti arculatát

2016.04.12. 17:30
Image and video hosting by TinyPic
 
Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo ismét keményen bírálta a Forma–1-et. A német aggódva figyeli, ahogyan a sportág elidegeníti magától szurkolóit, s fokozatosan elveszíti identitását.
 
A versenyzők egyre nehezebben viselik a Forma–1 zavaros helyzetét. Amióta érdekvédelmi szövetségük, a GPDA megfogalmazta nyílt levelét a sportág vezetői felé, a mezőny tagjai folyamatosan kritizálják a szabályalkotás folyamatát, a meggondolatlan újításokat, az időmérő körüli hercehurcát, a 2017-re tervezett új regulákat, és a helyzet egyszerűsítését, ésszerűsítését szorgalmazzák.
 
Egyik hangadójuk a GPDA alelnöke, Sebastian Vettel, aki a Welt am Sonntagnak adott hosszú interjújában részletesen is kifejtette álláspontját a sportág jelenlegi helyzetéről. „Aggasztónak találom, amerre a Forma–1 jelenleg tart. A szabályok – mondjuk úgy – nagyon futurisztikusak. Az egész hajtóegység nagyon összetett. És az összetettség azt jelenti, hogy még sok okos fej is nehezen bírja működésre. Ez rendkívül sok pénze kerül, és bár az autók egyértelműen hatékonyabbá váltak a fogyasztás tekintetében, de azt kétlem, hogy emellett modern érvként az állna, hogy ez lenyűgözi a nézőket és a versenyzőket. Én inkább egy igazi ’petrolhead’ vagyok, aki maradna a hagyományok útján” – foglalt egyértelmű állást a Ferrari versenyzője.
 
Vettel úgy hiszi, amikor ezen véleményének hangot ad, a szurkolók álláspontját is védelmezi. „Egy turbómotor másképp szól, mint egy szívómotor. Nekünk, versenyzőknek szinte mindegy a hangzás, amíg gyors az autó, és amíg azzal feszegethetjük a határainkat. Objektíven szemlélve viszont vannak bizonyos szurkolói elvárások is. Ők hangos motorokat, sok előzést, izgalmas versenyeket szeretnének.”
 
Amióta itt vagyok, 2007-2008 óta, nagyon sokat tettek ennek kiértékeléséért, javításáért. Egyes változtatások sikerültek, mások nem. Egyesek mesterkéltebbé tették a versenyzést, és a szurkolók egyáltalán nem szeretik ezeket. Az autók talán takarékosabbak, rendben. De vonzó az, ha egy versenyzőnek, aki arra született, hogy minél gyorsabban vezessen, el kell vennie a lábát a gázról az egyenes végén, hogy ezzel maradjon annyi üzemanyaga, amivel eljuthat a célig? Egyáltalán nem. Ezért vagyok inkább hagyománytisztelő és konzervatív. A túl sok futurizmus engem zavar.”
 
„Ez nem az a tempó, amelyhez tökösnek kell lenned”
 
És nemcsak őt, egykori csapattársát, Daniel Ricciardót is, aki szintén úgy véli, a spórolás öli meg a versenyzést.  „Minél gyorsabbak az autók, annál gyorsabbak a versenyek, annál jobban nyomhatjuk egész idő alatt. Én mostanra már megszoktam, hogy spórolnom kell az üzemanyaggal és a gumikkal. Ez is egyfajta művészet, és úgy érzem, már sikerült rájönnöm a titkára. Szó sincs arról, hogy élvezném, valójában mókásnak találom, de biztosra veszem, hogy jobban szeretném, ha gyorsabban mehetnék, és nem kéne foglalkoznom ezekkel a dolgokkal.”
 
„A gyorsabb versenyek intenzívebbek is lennének, és jó lenne nagyobb kanyarsebességeket elérni. Nem szeretnék óriási leszorítóerőt, hogy aztán ne tudjak közel kerülni a másik autóhoz.  Az időmérőn talán  izgalmas lenne, de a versenyek eléggé tompák lennének. Ideális esetben nagyobb lenne a gumik tapadása, és ezzel nőne a kanyarsebesség, és több múlna a versenyzőn. Amikor 2009-ben először teszteltem F1-es autót, elképesztő kanyarsebességek voltak. Az autó letapadt, minden csak azon múlt, mennyire akarom még nyomni. Most sok kanyarban érzem úgy, hogy elérem a határt. Szívesen mennék gyorsabban, ahol a bátorság emelne új szintre, de az autóm nem bírná. Ez nem az a tempó, amelyhez tökösnek kell lenned, ami megborzongat. Ezért van az, hogy a fiatal srácok csak jönnek, és azonnal gyorsak tudnak lenni” – vélekedett a Red Bull háromszoros futamgyőztese.
 

A hivatalos döntés is megszületett az időmérő ügyében

2016.04.12. 17:30
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A Stratégiai Csoport tagjai már a múlt héten elfogadták, a Forma–1 Bizottság viszont csak ma szavazta meg, így a Motorsport Világtanács (WMSC) is most léptette életbe a 2015-ös időmérő rendszer visszatérését. Ezzel hivatalosan is lezárult a hetek óta tartó huzavona.
 
A csapatok már az Ausztrál Nagydíj helyszínén jelezték, mindent elkövetnek a folyamatos kieséses szisztéma törléséért, akaratukat azonban csak a bahreini hétvége után tudták érvényesíteni, a Forma–1 Menedzsment (FOM) és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis csak múlt hét csütörtökön engedett az egyre nagyobb nyomásnak.
 
Bár a csütörtöki találkozó óta egyértelmű, hogy a Forma–1 visszatér a korábbi rendszerhez, és a Kínai Nagydíjon már a régi, jól megszokott időmérő dönt a rajtelsőség sorsáról, a szabálymódosítás csak ma vált hivatalossá, miután az F1 Bizottság tagjai (a csapatok, az FIA, a FOM, a Pirelli és néhány versenyszervező) is megszavazták, a WMSC pedig ratifikálta a döntést.
 
„A Motorsport Világtanács jóvá hagyta az elektronikus úton lezajlott szavazás eredményét” – áll az FIA rövid közleményében. „A 2016-os Forma–1-es világbajnoki szezon további futamaira tehát visszatér a tavalyi időmérős rendszer. A formátum, melyben az első két szakaszban hat-hat autó búcsúzik, a Q3-ban pedig tíz küzd a rajtelsőségért, a Kínai Nagydíjon tér vissza.”
 
Ezzel a lépéssel tehát hivatalosan is pont került a 2016-os év elejét beárnyékoló időmérő-ügy végére, a téma feltehetően többször előkerül még a folytatásban, a felek ugyanis jövőre ismét változtatni akarnak. Sőt, már nemcsak magán a kvalifikáción, hanem a versenyhétvégék menetén is; első körben az időmérőt felváltó szombati futam ötlete merült fel.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Berger: A két kiesés azt mutatja, a Ferrari rákapcsolt!

2016.04.11. 19:14
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A csapat korábbi versenyzője szerint nem várhatunk csodát a Ferraritól, a csapattól már az is nagy teljesítmény, hogy képesek voltak tovább csökkenteni a kiemelkedő Mercedesszel szembeni hátrányukat.
 
Nem egészen úgy kezdődött az idei bajnokság a Ferrari számára, ahogyan azt elképzelték. Két dobogós helyezésük ugyan már van, emellé azonban két kiesés társult. Sebastian Vettelnek Bahreinben ráadásul esélye sem nyílt arra, hogy harcoljon a Mercedesekkel, hiszen már a futam bemelegítő körében megállt alatt az autó.
 
Gerhard Berger szerint bármennyire is bosszantó így félreállni, az eset aligha lesz rossz hatással Vettelre. „Türelmes marad. Egy ilyen motorhiba még nem jelent semmit, csak egy kisebb csapást jelent. A Ferrari alapvetően jó formában van. És amikor Sebastian hozzájuk szerződött, még nem sejthette, hogy ilyen hamar a második legjobb csapattá válnak, ezért biztosra veszem, hogy legalább három évet adott a csapatnak arra, hogy esélyesek legyenek a bajnoki címre” – vélekedett az osztrák az Auto Bild Motorsportnak adott interjúban.
 
Bár a Ferrari elnöke már a télen kijelentette, hogy idén a végső győzelem a céljuk, Berger amondó, ez irreális elvárás részéről. „A Mercedes előnye az előző évben tetemes volt. A Ferrari ezt nem tudja ilyen gyorsan ledolgozni. Ráadásul a Mercedes nagyon erős alapokra építkezhet, ezért én nem látom jelét annak, hogy bárki is közelebb kerüljön hozzájuk. Az előnyök idén is megmarad.”
 
Berger úgy látja, éppen ez, vagyis a fölzárkózás kényszere hajszolta hibákba a Ferrarit az év elején. Kimi Räikkönen Ausztráliában a turbó, Sebastian Vettel Bahreinben pedig a belső égésű motor (illetve az elektronika) hibája miatt esett ki. „Ez csak azt mutatja, hogy a Ferrari rákapcsolt. Ha valaki annyira kiemelkedik a mezőnyből, mint a Mercedes, már könnyen fejlesztheti tökélyre a megbízhatóságot” – állította ellentétbe a két istálló helyzetét. „Nem hinném, hogy a Ferrari túl nagy nyomást helyezett volna saját magára. Inkább gratulálnunk kell nekik, hogy idén ekkorát léptek előre. Senki sem számíthatott erre, ezért jó teljesítmény ez részükről. A Mercedes ellen senkitől sem várhatunk csodát.”
 
A Ferrarinak megvan a háttere a felzárkózáshoz, és tovább javíthat ezen. Most a motor terén kell javulniuk. De a nyomás bizonyos szempontból jó is, mert mindent felgyorsíthat. Ez a nyomás egyrészt a Ferraritól, másrészt Sebastiantól érkezik. Ő egy négyszeres bajnok, aki csak akkor lesz elégedett, ha a bajnoki címért harcolhat. Minden más elvesztegetett szezon számára.”
 
A volt versenyző egykori Toro Rossó-s csapatfőnökeként úgy látja, Vettel még mindig képes fejlődni. „Ő az egyetlen a mezőnyben, aki négy bajnoki címet nyert. Emellett folyamatosan javul, a vezér szerep nagyon illik hozzá. A csapat vezetőjeként és a Forma–1 képviselőjeként egyaránt. Lewis például igazi magányos farkas. Bizonyos szempontból Sebastian is, de ő emellett ő szem előtt tartja a sportág egészének fejlődését is. Én helyesnek találom, hogy felszólal bizonyos kérdésekben” – utalt arra, hogy a német kollégáival együtt az utóbbi időben számos kritikát megfogalmazott az F1 helyzete és a szabályváltozások kapcsán.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel is visszatérne a szívómotorokhoz

2016.04.09. 09:09
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Sebastian Vettel szerint a Forma–1-nek vissza kellene térnie a szívómotorok alkalmazásához, a jelenlegi erőforrások ugyanis túlságosan drágák és bonyolultak. A négyszeres világbajnok ezzel „csatlakozott” Bernie Ecclestone-hoz, aki régóta támadja már a turbókat.
 
Vettel sohasem rajongott a jelenleg használt V6-os turbómotorokért; már a formátum bevezetésekor is élesen bírálta a döntést, és többször gúnyosan nyilatkozott az erőforrások – egyébként is sokat bírált – hangjáról. A német ezen túl úgy érzi, a Forma–1 jelenlegi problémái közül több is a hibridekhez köthető, ő tehát nem ért egyet azzal, hogy ez a formátum lenne a helyes út.
 
Sőt, ha tehetné, a négyszeres világbajnok megváltoztatná a szabályokat, és visszatérne egy korábbi formátumhoz. „Én személy szerint úgy gondolom, a jelenlegi szabályok szerint készült erőforrások túlságosan drágák, szóval a csapatoknak és a sportnak is előnyösebb lenne, ha visszatérnénk a szívómotorokhoz” – magyarázta a Ferrari versenyzője, majd emlékeztették rá, hogy a motorok árának maximalizálását tavaly pont az ő csapata vétózta meg.
 
Ezt követően egy pillanatnyi gondolkodás után így folytatta: „Ezt mondtam, és én ragaszkodom ahhoz, amit mondtam. Ezek a motorok túlságosan drágák! Sokba kerülnek, és sokba is fognak kerülni. A szabályváltoztatások, melyekkel próbálkoztunk sem oldották meg az alapvető problémát, ennek pedig szerintem az az oka, hogy rossz irányba indultunk. Most persze könnyű felemelni a kezünket, és elismerni mindezt, ettől viszont beleragadtunk a jelenlegi szituációba.”
 
„Én nem tudom megváltoztatni a szabályokat, és úgy gondolom, jó az, hogy egy versenyző, vagy egy konkrét személy nem tudja átírni őket, viszont a jelenlegi helyzet nem a legjobb” – tette hozzá Vettel, aki az elmúlt időszakban több alkalommal is bírálta a királykategóriát és annak döntéshozóit, főleg az új – később megbukott – időmérős szisztéma kapcsán kialakuló huzavona miatt.
 
A kereskedelmi jogokat birtokló Bernie Ecclestone többször fogalmazott már meg hasonló véleményt a V6-sok kapcsán, legutóbb pedig a Sky Sportsnak nyilatkozva azt is elhintette, hogy a szívómotorok visszatérésre irányuló javaslat még nem került le a napirendről, ő ugyanis nem ért egyet azzal, hogy a Forma–1-nek laboratóriumként kell szolgálnia az utcai autózással kapcsolatos fejlesztésekhez. „Jó ez a V6-os turbómotor, legalábbis a gyáraknak – rajtuk kívül soha senki sem használta ezt. De ha kísérletezni akarnak vele, akkor kísérletezzenek vele a WTCC-ben. Nehéz meggyőzni a Ferrarit és a Mercedes ebben a témában, hiszen már sokat költöttek a fejlesztésre” – jelezte.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

MINIDRIVERS - BAHREINI NAGYDÍJ

2016.04.07. 18:33
Címkék: video

Felkerült a legújabb Minidrivers rész; az Bahreini Nagydíjról! Jó szórakozást!

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal