SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Vettel ezredekkel a Mercedes előtt az utolsó edzésen

2016.05.28. 12:06
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel nyerte a Monacói Nagydíj utolsó szabadedzését – mindössze ezredekkel Lewis Hamilton előtt. Rendkívül kiélezett küzdelmet vív egymással a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull – igaz, Max Verstappennek voltak meleg pillanatai…

Rendhagyó módon egy teljes nap szünete volt az F1 mezőnyének az első szabadedzések után, melyet a résztvevők autójuk teljesítményének javítására vagy épp tökéletesítésére igyekeztek fordítani. Anthony Davidson tapasztalatból tudja, a kihagyás után nem is olyan könnyű visszaülni az autóba. „Ezen a pályán folyamatosan ritmusban kell maradnod. A harmadik edzés normál esetben csak a folytatás, a fölvezetése a versenynek, de a szünnap itt sok mindent megváltoztathat” – magyarázta.

Nagy kérdés, az újonc Jolyon Palmer elkapta-e egyáltalán ezt a ritmust csütörtökön. A brit tíz perc elteltével máris bemutatott egy megpördülést – mégpedig annál az uszodánál, ahol két napja összetörte Renault-ját. Ezúttal éppen csak súrolta a falat, ám ez is elég volt ahhoz, hogy jelentős időt a garázsban töltsön. Pedig a Renault mindent megtett a javításért: mára visszatért régi első felfüggesztéséhez, miután az új Kevin Magnussen elmondása szerint csak rontott autójuk teljesítményén.
 
Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője egy pénteki eseményen azt jósolta, az ő két autójuk és a Red Bull vív majd szoros csatát a pole pozícióért – ehhez képest az első negyed órában a Ferrari került hozzájuk legközelebb. Az első ultralágyas menetek után Sebastian Vettelt mindössze 0,025 másodperc választotta el Nico Rosbergtől. Lewis Hamiltont eközben sárga zászló hátráltatta.
 
Más kérdés, hogy a Red Bull első igazán versenyképes körére közel 20 percet kellett várnunk – s Daniel Ricciardo jelezte, ő egy kicsit sem esett ki a ritmusból. Az ausztrál már második próbálkozására 1:14,807 másodperces kört autózott, közel 0,4 másodpercet adva Rosbergnek. Ezúttal ráadásul 0,3 másodpercre követte őt a régi motort használó csapattársa, Max Verstappen is, aki szombatra átvette Ricciardo sikeresnek bizonyuló beállításait. A holland már az elején pengeélen táncolt – az uszoda sikánjában jobb első kerekével finoman végigsimította a szalagkorlátot…
 
Az edzés felénél tehát kettős Red Bull-vezetést jegyezhettünk, a top tíz mezőnyét pedig a két Force India és a Toro Rosso tette teljessé – utóbbi csapatnál Carlos Sainz és Danyiil Kvjat ezredre azonos időt autózott addig. Lewis Hamilton ekkor a 6., Kimi Räikkönen  pedig csak a 10. volt. A csütörtökön alulkormányzott McLaren, valamint a túlkormányzott Williams továbbra sem tündökölt.  
 
A rövid szusszanást követően a Ferrari kezdte meg a gyorskörök második etapját friss ultralágy gumikon. Miközben a Mercedes azon dilemmázott, egy vagy két kör kell-e ahhoz, hogy a maximumot kihozzák a legpuhább keverékből, a vörösök stratégiája egyértelmű volt: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is egy 4 másodperccel gyengébb mért körrel indított, s csak a harmadik körben lépett a gázra. A négyszeres bajnok 1:14,650 másodperces körrel az élre állt, jelezve, hogy sikerült javítaniuk formájukon. Csapattársa 0,9 másodperccel elmaradt tőle.
 
Max Verstappen eközben nem javított, inkább rontott helyzetén: a Massenet-ben blokkoló bal elsővel csúszott neki a külső ív szalagkorlátjának – ezúttal nem csak súrlódásról volt szó. „Sérült az autó” – jelezte a rádión, miközben a boxutca felé döcögött. A csapat alaposan átvizsgálta a kocsit, és kiderült komolyabb kár nem keletkezett a felfüggesztésében: az utolsó három percben a holland futamgyőztes már ismét a pályán volt.
 
A pályán volt Lewis Hamilton is, aki az első két szektorban megfutotta a legjobb részidőket, ám köre végén mégis csak a második pozícióba lépett előre: 0,018 másodperccel maradt el Vetteltől, igaz, a forgalom erősen hátráltatta őt a pálya utolsó harmadában. Javítania aztán végül már Daniel Ricciardónak sem sikerült, aki utolsó nekifutásra fél másodperccel gyengébb időt autózott volt csapattársánál. Az első tíz sorrendje ezzel kialakult: Vettelt a két Mercedes, majd a két Red Bull követte, mögöttük pedig a falaktól már milliméterre autózó, s a Toro Rossójában a jelek szerint már nagyon is megbízó Danyiil Kvjat, majd Carlos Sainz, valamint a két Force India közé ékelődő, egyelőre gyenge formát mutató Kimi Räikkönen sorjázott. A hajrában még Kevin Magnussen, Sergio Pérez és Esteban Gutiérrez is bemutatott egy-egy megpördülést vagy kicsúszást. A két Williams ezúttal is képtelen volt a legjobb tízbe férkőzni mumus pályáján – legfőbb ellenfelük a magától szintén jobb formát remélő McLaren volt.
 
A Monacói Nagydíj programja a délután 14 órakor induló időmérő edzéssel folytatódik, melyet az M4 Sport 13:45-kor kezdődő műsorában élőben közvetít.
 
Monacói Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:14,650 25
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:14,668 +0,018 24
3. Nico Rosberg Mercedes 1:14,772 +0,122 29
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:14,807 +0,157 21
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:15,081 +0,431 17
6. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:15,259 +0,609 23
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:15,324 +0,674 26
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:15,368 +0,718 21
9. Kimi Räikkönen Ferrari 1:15,555 +0,905 22
10. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:15,666 +1,016 20
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:16,068 +1,418 29
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:16,257 +1,607 24
13. Jenson Button McLaren-Honda 1:16,298 +1,648 23
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:16,347 +1,697 21
15. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:16,406 +1,756 23
16. Kevin Magnussen Renault 1:16,412 +1,762 13
17. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:16,527 +1,877 27
18. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:16,867 +2,217 23
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:17,038 +2,388 32
20. Jolyon Palmer Renault 1:17,482 +2,832 17
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:17,595 +2,945 32
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:18,180 +3,530 34

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Monacói Nagydíj >> interjú a szabadedzések után

2016.05.26. 17:02
Címkék: video

Vettel: Ez egy szedett-vedett nap volt

2016.05.26. 16:56
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Aligha ilyen nyitányra számított a Ferrari Monacóban. A vörös autók a délutáni szabadedzésen a legjobb hatból is kiszorultak, Sebastian Vettel ráadásul több hibát is vétett.
 
Sebastian Vettel csak a 9. helyen zárta a második monacói szabadedzést. Több mint másfél másodpercet kapott volt csapattársától, Daniel Ricciardótól, és 0,2-et Kimi Räikkönentől. Ferrarija ráadásul nem is vészelte át épségben a délutánt: előbb a Mirabeau-ban csúszott háttal a szalagkorlába, majd a Ste. Devot-ban érintette hátsó kerekével azt.
 
„Sok mindennel próbálkoztam, nem minden vált be… Valóban, összességében ez elég szedett-vedett nap volt, de mégis azt mondom, minden rendben van. A tempó benne van az autóban, csak ma egyszerűen nem tudtam kihozni belőle” – összegzett Vettel a Sky Sportsnak.
 
A kérdésre, most, hogy Daniel Ricciardo a két Mercedest is maga mögé utasította, aggasztja-e már Red Bull egyre javuló formája, ugyanakkor továbbra is tartotta magát korábbi álláspontjához. „Még csak péntek van, szóval nem tudhatjuk, ki mit csinált ma. Persze sok mindent rejtegetni nem lehet itt. De mint mondtam, nem hiszem, hogy mi oda tartozunk, ahol most végeztünk. Szombaton talán jobbak leszünk. Ma nem arra összpontosítottunk, hogy minél jobb eredményt érjünk el, ráadásul az egyes köreim eléggé rosszul sikerültek. Kipróbáltunk pár dolgot, de nem váltak be igazán.”
 
A Ferrari mindenesetre aligha lenne elégedett, ha az idei első győzelem üldözése közben siker helyett újabb vereséget szenvedne el a Red Bulltól. Tovább nő a nyomás az olaszokon? „A nyomás mindig rajtunk van, mindig jól akarunk teljesíteni. Ezt hívhatjuk nyomásnak is, de éppen ezért vagyunk itt. Nem azért vagyunk itt, hogy nyolcadikak vagy ötödikek legyünk – egyszerűen nyerni akartunk” – hárította a fölvetést a négyszeres világbajnok.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Ricciardo a Mercedes előtt, és a tavalyi pole-időn belül!

2016.05.26. 16:53
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Daniel Ricciardo több mint fél másodperccel felülmúlta a két Mercedest, és megnyerte a második monacói edzést. Max Verstappen a két Toro Rosso előtt lett 4. – a Ferrariknak egyelőre nem megy, Sebastian Vettel kétszer is falnak koccant.
 
A mozgalmas délelőtt után a pályán és a garázsokban is javítási munkálatok vezették fel a második monacói szabadedzést. A délelőtt Jenson Buttonnek kellemetlen pillanatot okozó csatornafedelet már a GP2-es edzés előtt visszahegesztették, Felipe Massa és Jolyon Palmer összetört autóját viszont még az edzés elején is építették a Williams és a Renault szerelői. A brazil már fél óra elteltével, a brit újonc viszont csak az utolsó félórában hajthatott pályára először.
 
A délután persze nemcsak a délelőtti balesetek utóhatásáról szólt – autótörésekből a második edzésre is kijutott. Még tíz perc sem telt el, máris „pályára küldték” a virtuális biztonsági autót. Romain Grosjeannak ezúttal nem volt olyan szerencséje az alagútból kijövet, mint délelőtt egy ugyanilyen helyzetben: autója a sikán előtti trükkös féktávon kitört, ám ezúttal neki is koccant a szalagkorlátnak. Az első szárnya és a felfüggesztése bánta. „Nem tudom, talán defekt volt” – értetlenkedett a francia, akinek érdemes lesz vigyáznia autójára, hiszen ezen a hétvégén új vázat kapott a Haastól.
 
A mozgalmas délelőtt után a pályán és a garázsokban is javítási munkálatok vezették fel a második monacói szabadedzést. A délelőtt Jenson Buttonnek kellemetlen pillanatot okozó csatornafedelet már a GP2-es edzés előtt visszahegesztették, Felipe Massa és Jolyon Palmer összetört autóját viszont még az edzés elején is építették a Williams és a Renault szerelői. A brazil már fél óra elteltével, a brit újonc viszont csak az utolsó félórában hajthatott pályára először.
 
A délután persze nemcsak a délelőtti balesetek utóhatásáról szólt – autótörésekből a második edzésre is kijutott. Még tíz perc sem telt el, máris „pályára küldték” a virtuális biztonsági autót. Romain Grosjeannak ezúttal nem volt olyan szerencséje az alagútból kijövet, mint délelőtt egy ugyanilyen helyzetben: autója a sikán előtti trükkös féktávon kitört, ám ezúttal neki is koccant a szalagkorlátnak. Az első szárnya és a felfüggesztése bánta. „Nem tudom, talán defekt volt” – értetlenkedett a francia, akinek érdemes lesz vigyáznia autójára, hiszen ezen a hétvégén új vázat kapott a Haastól.
 
Az első félórában Nico Rosberg és Lewis Hamilton váltotta egymást az élen – mindkettejüknek voltak kicsúszásai is. Aztán érkezett Daniel Ricciardo, és az ultralágy gumin megfutotta a hétvége addigi legjobb idejét: 1:15,015 másodperccel. Ezzel a mezőnyből elsőként szárnyalta túl Lewis Hamilton 2015-ös 1:15,098 másodperces pole-körét. Akkor még nem tudhatta, hogy ő lesz az egyedüli ezen időn belül.
 
E gyors kör mindenesetre igazolni látszik Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője hétvége előtt tett jóslatát, miszerint ezen a hétvégén jó esély mutatkozik arra, hogy valaki megfussa a valaha volt leggyorsabb monacói kört. Ezt jelenleg Kimi Räikkönen birtokolja: a 2005-ös első időmérőn – még a 2015-ös pályaátalakítás előtt – 1:13,644 másodpercnél állít meg a stopper.
 
Az edzés felénél szokás szerint minden nagyágyú pályára hajtott, hogy teljesítse időmérős szimulációját. Azt hihettük volna, ezzel Ricciardo királysága is véget ér, ám nem így lett. Hiába próbálkozott Kimi Räikkönen, majd Nico Rosberg, végül pedig Lewis Hamilton egyikük sem járt sikerrel. Végül csak egyetlen ember tudott jobb időt autózni: maga Ricciardo! Az edzés feléhez érve a háromszoros futamgyőztes további 0,4 másodpercet javított, s ezzel igazolta, hogy az új Renault-motor bizony valódi előrelépést jelent, a Red Bull pedig okkal reménykedett újabb kiugróan jó eredményben Monacóba érkezve.
 
Az autókat a pálya szélén megfigyelő Martin Brundle a Sky Sports szakértőjeként nem is győzte dicsérni az osztrákokat. „Egészen hihetetlen az a tempó és magabiztosság, amivel a két Red Bull-versenyző rendelkezik itt! Egyszerűen hihetetlen! Abból is látszik ez, milyen nagy tempót visznek át az Uszoda-részen.”
 
Lehet, hogy Sebastian Vettelnek újra kell gondolnia véleményét, tart-e volt csapatától?
 
Egy biztos, egyelőre sem a Ferrarinak, sem neki nem ment olyan jól a hercegségben, mint azt elképzelték. Kimi Räikkönen csak a 7. legjobb időt autózta délután, míg csapattársa úgy lett 9., hogy kétszer meg is csókolta a monacói falakat. Az első eseténél a Mirabeau-ban pördült meg, és az autó hátuljával csapódott a korlátnak. „Kicsúsztam és megsérült a hátsó szárnyam” – jelentette azonnal csapatának. Egy szárnycsere után aztán az első kanyarnál is koccant egyet – akkor a hátsó felfüggesztése sérült.
 
Az első félórában Nico Rosberg és Lewis Hamilton váltotta egymást az élen – mindkettejüknek voltak kicsúszásai is. Aztán érkezett Daniel Ricciardo, és az ultralágy gumin megfutotta a hétvége addigi legjobb idejét: 1:15,015 másodperccel. Ezzel a mezőnyből elsőként szárnyalta túl Lewis Hamilton 2015-ös 1:15,098 másodperces pole-körét. Akkor még nem tudhatta, hogy ő lesz az egyedüli ezen időn belül.
 
E gyors kör mindenesetre igazolni látszik Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője hétvége előtt tett jóslatát, miszerint ezen a hétvégén jó esély mutatkozik arra, hogy valaki megfussa a valaha volt leggyorsabb monacói kört. Ezt jelenleg Kimi Räikkönen birtokolja: a 2005-ös első időmérőn – még a 2015-ös pályaátalakítás előtt – 1:13,644 másodpercnél állít meg a stopper.
 
Az edzés felénél szokás szerint minden nagyágyú pályára hajtott, hogy teljesítse időmérős szimulációját. Azt hihettük volna, ezzel Ricciardo királysága is véget ér, ám nem így lett. Hiába próbálkozott Kimi Räikkönen, majd Nico Rosberg, végül pedig Lewis Hamilton egyikük sem járt sikerrel. Végül csak egyetlen ember tudott jobb időt autózni: maga Ricciardo! Az edzés feléhez érve a háromszoros futamgyőztes további 0,4 másodpercet javított, s ezzel igazolta, hogy az új Renault-motor bizony valódi előrelépést jelent, a Red Bull pedig okkal reménykedett újabb kiugróan jó eredményben Monacóba érkezve.
 
Az autókat a pálya szélén megfigyelő Martin Brundle a Sky Sports szakértőjeként nem is győzte dicsérni az osztrákokat. „Egészen hihetetlen az a tempó és magabiztosság, amivel a két Red Bull-versenyző rendelkezik itt! Egyszerűen hihetetlen! Abból is látszik ez, milyen nagy tempót visznek át az Uszoda-részen.”
 
Lehet, hogy Sebastian Vettelnek újra kell gondolnia véleményét, tart-e volt csapatától?
 
Egy biztos, egyelőre sem a Ferrarinak, sem neki nem ment olyan jól a hercegségben, mint azt elképzelték. Kimi Räikkönen csak a 7. legjobb időt autózta délután, míg csapattársa úgy lett 9., hogy kétszer meg is csókolta a monacói falakat. Az első eseténél a Mirabeau-ban pördült meg, és az autó hátuljával csapódott a korlátnak. „Kicsúsztam és megsérült a hátsó szárnyam” – jelentette azonnal csapatának. Egy szárnycsere után aztán az első kanyarnál is koccant egyet – akkor a hátsó felfüggesztése sérült.
 
A Red Bull igencsak elégedett lehet a monacói nyitónapjával: Max Verstappen a negyedik helyen zárt, ráadásul a Toro Rosso is kiváló formát mutatott: Danyiil Kvjat közel 0,2 másodperccel verte Carlos Sainzot. És ha mindez még nem lenne elég, az edzés utolsó harmadában a bikások hosszú etapjai is rendkívül biztatónak tűntek – Ricciardo ezen a téren is képes volt tartani a tempót a Mercedesekkel!
 
Kevésbé lehet elégedett napjával a Monacótól sokat váró McLaren – náluk csak Jenson Buttonnek sikerült beférkőznie a legjobb tízbe. A Williams is hiába reménykedett abban, hogy idén végre javítani tudnak az előző években pocsék monacói formájukon, Valtteri Bottasnak és Felipe Massának egyelőre a 14. és 16. hellyel kellett megelégednie.
 
A sort a többek között új első felfüggesztéssel köröző Renault-k, a Sauberek és a svájciakat legyőzni szándékozó Manorok zárták.
 
A Monacói Nagydíj programja a hagyományoknak megfelelően a pénteki szünnap miatt szombaton folytatódik. A harmadik szabadedzést az M4 Sport 12 órától közvetíti.
 
Monacói Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
1. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:14,607 40
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:15,213 +0,606 36
3. Nico Rosberg Mercedes 1:15,506 +0,899 48
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:15,571 +0,964 42
5. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:15,815 +1,208 53
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:15,981 +1,374 54
7. Kimi Räikkönen Ferrari 1:16,040 +1,433 38
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:16,120 +1,513 48
9. Sebastian Vettel Ferrari 1:16,269 +1,662 40
10. Jenson Button McLaren-Honda 1:16,325 +1,718 46
11. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:16,487 +1,880 49
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:16,723 +2,116 43
13. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:16,782 +2,175 40
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:16,849 +2,242 47
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:16,874 +2,267 23
16. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:17,286 +2,679 42
17. Kevin Magnussen Renault 1:17,530 +2,923 29
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:17,562 +2,955 39
19. Jolyon Palmer Renault 1:17,761 +3,154 24
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:17,999 +3,392 49
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:18,647 +4,040 10
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:18,814 +4,207 46

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Piros zászlóval ért véget az első edzés, Hamilton nyitott az élen

2016.05.26. 16:51
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton futotta a legjobb időt a Monacói Nagydíj első szabadedzésén – Nico Rosberget és Sebastian Vettelt megelőzve. Már az első gyakorláson törtek az autók: Felipe Massa és Jolyon Palmer is a falban végezte. Az edzésnek egy lelazult csatornafedél miatt a kockás helyett a piros zászló vetett vége.
 
A Monacói Nagydíj első szabadedzésén debütált, és jól ki is használták a versenyzők a Pirelli idénre bevezetett újítását, az ultralágy gumikat.
 
A Mercedes amellett, hogy Lewis Hamiltonnal a legjobbként nyitotta hétvégét, elsőként is kezdett bele a programba. Nico Rosbergé volt az első mért kör ultralágy gumikon, és innentől fogva az ezüstnyilak gyakorlatilag uralták is az egész gyakorlást.
 
Közvetlenül mögöttük pedig egymást érték az energiaital-gyárosok volt, és jelenlegi képviselői.
 
Max Verstappen sokáig tartotta magát a Mercedesek mögött, de végül a Red Bull négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel vette át az előkelő pozíciót, a Ferrariban.
 
Az ifjú Verstappent aztán a saját csapattársa, Daniel Ricciardo is megelőzte, így az ötödik pozícióba csúszott vissza, közvetlenül a miatta a Toro Rossóba „száműzött” Danyiil Kvjat elé.
 
A Monacói Nagydíj első szabadedzése tehát nem hozott túl nagy meglepetés végeredményt, ám ahogy az lenni szokott, a szűk pályán volt látványosság.
 
A legnehezebb pillanatokat Felipe Massa élte át, aki túl gyorsan engedte be autóját a célegyenes végi kanyarba. A Williams hátulja a nagy lendület és a szűk kanyar miatt kissé elindult kifelé, és mivel itt valóban nincs hely a hibára, ez a kis megcsúszás is elég volt ahhoz,
hogy a fal elkerülhetetlenné váljon.
 
A Williamset daruval emelték ki a pályáról, és a procedúra alatt pedig „beküldték” a virtuális biztonsági autót.
 
A látszólagos felvezető autót aztán többször is kellett aktiválni az edzés során. Esteban Gutiérrez és Jolyon Palnmer autója a pályán állt meg. Előbbi a motorra panaszkodott, utóbbi a fallal való találkozást nem bírta lábon kihordani.
 
Az edzés végére is maradt virtuális biztonsági autós periódus, ami ráadásul piros zászlóval végződött. Percekkel a leintés előtt Nico Rosberg és Jenson Button autója kapott defektet.
 
A rádióüzenet szerint Button autóját egy vízelvezető rács találta el, és ez tett kárt az autójában. Miután Rosberg is „kapott belőle”, lehetséges, hogy a Mercedes tépte fel az elemet, és tett kár saját magában és az őt követő McLarenben.
 
A Monacói Nagydíj első szabadedzése tehát Lewis Hamilton és a Mercedes elsőségével zárult. A hétvége programja a délutáni második szabadedzéssel folytatódik, 13:55-kor!
 
Monacói Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:15,537 31
2. Nico Rosberg Mercedes 1:15,638 +0,101 39
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:15,956 +0,419 26
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:16,308 +0,771 29
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:16,371 +0,834 30
6. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:16,426 +0,889 37
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:16,560 +1,023 34
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:16,697 +1,160 28
9. Kimi Räikkönen Ferrari 1:16,912 +1,375 24
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:17,130 +1,593 39
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:17,562 +2,025 44
12. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:17,599 +2,062 33
13. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:17,838 +2,301 27
14. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:17,909 +2,372 25
15. Jenson Button McLaren-Honda 1:17,920 +2,383 26
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:18,187 +2,650 29
17. Kevin Magnussen Renault 1:18,274 +2,737 34
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:18,301 +2,764 33
19. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:18,746 +3,209 10
20. Jolyon Palmer Renault 1:18,871 +3,334 22
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:20,528 +4,991 28
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:20,868 +5,331 25

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Az FIA engedett: visszatértek a különleges sisakfestések

2016.05.26. 16:49
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) lazított az állandó sisakfestésre vonatkozó szigorú szabályokon, igaz, csak a Monacói Nagydíj esetében, azaz a versenyzők ezúttal nagyobb mozgásteret kaptak – páran már ki is használták a kínálkozó lehetőséget!

A szövetség a 2015-ös szezon előtt változtatott az addig érvényben lévő előírásokon, és tiltotta be a sisakfestés folyamatos változtatását (korábban Sebastian Vettel volt híres arról, hogy a szezon során több egyedi, látványos dizájnnal is előállt). Ezzel a nézők dolgát szerették volna megkönnyíteni, mondván az állandó festéseket „sokkal könnyebb felismerni”.
 
Az új sportszabályzat 9.1-es pontja kimondja, a „pilótáknak lényegében ugyanazzal a fényezéssel kell teljesíteniük az év összes futamát”. Apró módosításokat ugyanakkor végezhetnek, a lényeg ugyanis az, hogy az alapfestés változatlan és felismerhető maradjon az idény során. Vettel például többször változtatott, az alapot (fehér alap, és a német zászló színei) azonban „érintetlenül hagyta”.
 
A versenynaptár „legkülönlegesebb futamának”, vagyis a Monacói Nagydíjnak az idején (melyen korábban is sok egyedi fényezést láthattuk) azonban lazább előírások lesznek érvényben, azaz a pilóták szabadabb kezet kaptak. Mint azt lenti válogatásunkból kiderül, többen éltek is a lehetőséggel és módosítottak az eddig használt dizájnon.
 
 

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Így választott gumikat a Pirelli Németországra

2016.05.26. 16:46
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Miközben a mezőny Monacóban rója a köröket, a Pirelli fél szemmel már a nyári Német Nagydíjra is figyel: kiválasztotta a hockenheimi keverékeit.

A német verseny egy év kihagyás után tért vissza a versenynaptárba – egy héttel a Magyar Nagydíj után, július utolsó napján futják. A Pirelli máris kiválasztotta a hétvége során a csapatoknak kínált gumitípusait: Hockenheimben idén már hetedszer válogathatnak a szuperlágy, lágy, közepes típusokból – azaz a versenyzők ugyanazon keverékeket használhatják majd, mint a Hungaroringen.

Az időmérő edzés Q3-as szakaszára ezúttal is mindenkinek meg kell tartania egy szuperlágy szettet, melyet aztán az első tíz helyezett vissza is ad a gyártónak. A versenyre eközben egy-egy közepes és lágy keveréknek kell rendelkezésre állnia, melyek közül az egyiket be is kell vetniük.
 
A hátralévő versenyeken használt gumitípusok:
 
Monaco: ultralágy, szuperlágy, lágy
 
Kanada: ultralágy, szuperlágy, lágy
 
Azerbajdzsán: szuperlágy, lágy, közepes
 
Ausztria: ultalágy, szuperlágy, lágy
 
Nagy-Britannia: lágy, közepes, kemény
 
Magyarország: szuperlágy, lágy, közepes
 
Németország: szuperlágy, lágy, közepes

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Vettel: A mostani Ferrarival utcahosszal nyertük volna a tavalyi bajnokságot

2016.05.25. 18:02
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel nem foglalkozik a Ferrari egyre hosszabb monacói nyeretlenségével – és továbbra sem tart Red Bulloktól sem.
 
Azért kicsit Sebastian Vettel is felhúzta a szemöldökét, amikor a szerdai sajtótájékoztatón meghallotta, mikor nyert utoljára Monacói Nagydíjat a Ferrari. Bizony nem tegnap volt, hanem 15 éve, 2001-ben, amikor a vörös gépet még egy másik német bajnok, Michael Schumacher vezette.
 
Nem tűnik túl jó előjelnek, a négyszeres világbajnok mégsem aggódik. „Nos, talán túl sok helyen elő lehet venni az ilyen statisztikákat” – reagált a fölvetésre. „Nyilván szeretnénk újra az élre kormányozni a Ferrarit. Nem lesz könnyű, de a cél adott. Remélhetőleg nagyon-nagyon hamarosan végzünk ezekkel a rosszul hangzó statisztikákkal, és ugyanúgy a győzelmekről fogunk beszélni, mint korábban.”
 
A Red Bull barcelonai győzelme után ugyanakkor jogosnak tűnik a fölvetés: nem kellene-e a Ferrarinak inkább hátrafele tekintenie, s a konstruktőri második helyét féltenie ahelyett, hogy továbbra is a számára egyelőre legyőzhetetlennek tűnő Mercedesről beszéljen? Vettel továbbra is azt hangoztatja, nem tart volt csapatától. „Én továbbra is előre tekintek, ott pedig a Mercedes áll. Barcelonában gyenge szombatunk volt, ami magyarázat arra, miért volt olyan nehéz dolgunk vasárnap. Ami a puszta sebességet illeti, még mindig mi vagyunk elől. Ott nem mi voltunk, jó munkát végeztek, Max is jól teljesített, de mi már továbbléptünk. Erős a csomagunk, vannak itt is újításaink, amiktől előrelépést remélünk. Inkább azzal foglalkozunk, hogy csökkentsük a Mercedesszel szembeni hátrányunkat, mintsem hogy hátrafelé nézegessünk.”
 
Vettelt arról is kérdezték, véleménye szerint megfelelő hely-e Monaco a fejlesztésre. „Ezen a pályán valóban nehéz megállapítani, mik az autó gyengeségei vagy erősségei, mivel itt számít a legtöbbet a versenyző. Ahhoz, hogy nagy különbséget jelentsen, ki ül a volánnál, magabiztosságra van szükség. Természetesen az is fontos, milyen az autód, mennyire vagy benne magabiztos, de ennél talán itt fontosabb, hogy mennyire bízol magadba a pályán. Itt az autó tehát nem számít annyit, mint mondjuk Barcelonában vagy más normál pályákon.”
 
A német a múlt évben a Mercedes taktikai bakija után másodikként ért célba Monacóban, és Vettel a futam előtt is arról beszélt, mivel tavalyi autójuk jól teljesített a szűk utcákon, idén is versenyképesnek várja magukat. Elmondása szerint a mostani autójukban jobban is bízik, mint a tavalyiban.
 
„Előreléptünk, ezt hajtogatom már az első naptól. Jobb a tapadás, több a leszorítóerő, ezeken sokat dolgoztunk. Mechanikai szempontból is sokat javultunk, sokkal jobbak vagyunk, mint tavaly. De figyelembe kell vennünk, hogy közben a többiek is fejlődtek. Ha a mostani autónkkal versenyeznénk a tavalyi évben, biztosra veszem, hogy utcahosszal világbajnokok lennénk. De erről szó sincs, hiszen bizonyára mindenki más is ezt mondja a paddockban. A célunk adott, a pályán és Maranellóban is az autónk fejlesztéséért dolgozunk, hogy csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat. Hogy fekszik-e az autó a vezetési stílusomnak? Igen, úgy gondolom. Hogy mindkettőnknek fekszik-e? Igen. Hogy elég gyors-e? Nem, még nem” – ismerte el Vettel.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Szerdai sajtótájékoztató

2016.05.25. 16:42
Címkék: video

Seb blogja: Spanyol Nagydíj - 2016. május 15.

2016.05.24. 07:03
Címkék: blog

Image and video hosting by TinyPic

Volt esély a győzelemre...

Ma lehetőségem volt, hogy megnyerjem a versenyt, támadóan léptem fel, hogy nyerhessek. De ez csak addig tartott, amíg az utolsó kiállásom volt, ahol rájöttem, hogy a néhány körrel frissebb gumik nem jelentenek előnyt. Mi a közepes gumikkal küzdöttünk és a Red Bull erősebb volt, ez volt az oka annak, hogy Kimi és én nem tudtuk támadni őket, de lágy gumikon nagyon erősek voltunk. Úgy döntöttünk, hogy a két autó stratégiáját megváltoztatjuk, és átállunk három kiállásra. Megpróbáltam támadni az előttem levőket, sikerült is de végül mind Daniel és én is csak a két autó mögött végeztünk. Mindegy egybevetve a sebességet hiányoltam, aminek az okát meg kell találjuk. Gratulálok Verstappenek. Az első győzelmek az egyik legjobb pillanatok közé tartozik, ami igazán különleges tud lenni. Tehát le a kalappal Max előtt, akkor sem hibázott amikor nagy volt a nyomás rajta Kimi részéről.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!