SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hrek Sebastianrl ( news )
Archvum - 2016.

Arrl sz sem lehet, hogy a Ferrari feladja!

2016.05.30. 18:13
Cmkk: hrek

Image and video hosting by TinyPic

Br a Monaci Nagydj sem a tervek szerint alakult, a Ferrari nem adja fel a bajnoki remnyeket, hiszen hossz mg a 2016-os szezon, ami tbb fordulatot is hozhat – jelentette ki a csapatvezet, Maurizio Arrivabene, majd elmondta, min kellene nagyon gyorsan javtaniuk.
 
Noha az elz versenyhtvgken is voltak gondjaik, a monaci futam eltt legalbb egy Ferrari-pilta rendre ott volt a legjobb hrom kztt, mlt vasrnap azonban lecssztak a dobogrl, miutn Kimi Rikknen mr a verseny elejn kiesett, Sebastian Vettel pedig beragadt Sergio Prez mg, s be kellett rnie egy negyedik helyezssel. A Red Bull ekzben ismt harcban volt a gyzelemrt, az sszetettben pedig 9 pontosra cskkentette htrnyt a Ferrarival szemben.
 
Az ldz teht egyre kzelebb kerl, az ldztt pedig jra nvelni tudta elnyt: a Mercedes jelenleg 67 ponttal elzi meg az olaszokat, kinek versenyzi is visszaestek a tabella negyedik (Rikknen) s tdik (Vettel) helyre. Ennek ellenre hallani sem akarnak a bajnoki remnyek feladsrl. „Errl sz sem lehet” – jelentette ki egyrtelmen Arrivabene, amikor az eslyekrl krdeztk. „Meg kell riznnk a koncentrcikat, s csak a versenyekre szabad sszpontostanunk. Elre kell tekintennk. Azt hiszem, ez a bajnoksg elgg rdekes lesz” – tette hozz.
 
A csapatvezet nyilatkozata sorn kiemelte, a Ferrarinak a folytatsban az idmrs teljestmny javtsra kell sszpontostania, az utols szakaszban ugyanis Barcelona utn Monte-Carlban is kikaptak a Mercedestl s a Red Bulltl (rdekes, hogy a szabadedzsen mindkt alkalommal a cmvd nyomban voltak, a Q3-ra viszont „eltntek”). Br nem akar magyarzkodni, az olasz szakember gy rzi, a hercegsgben is ezrt cssztak le a dobogrl.
 
„Ez az els alkalom, hogy lemaradtunk a dobogrl. Nem akarom jra elmeslni maguknak az egsz sztorit, hiszen tudjk, mi trtnt, ugyanakkor mentsget sem akarok keresni. Barcelonban nem voltunk elg gyorsak – csak a Q3-ban – s itt is hasonl volt a helyzet, a futamon pedig megfizettk ennek az rt. Igyekszem tanulni ebbl; s tnyleg meg kell rtennk, mi a problma. Felidzhetjk, mi volt Barcelonban a Q1-ben, de ez most egy msik trtnet. A Q3-ban rosszabb krt futottunk, mint az els szakaszban” – magyarzta kiss tlozva, Vettel ugyanis 58 ezreddel jobban ment a Q3-ban, a lnyegen azonban ez nem sokat vltoztat, a rajtelssget megszerz Daniel Ricciardo ugyanis ekzben 1,3 msodperccel volt gyorsabb az utols etapban, mint az edzs elejn.

Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva

Aligha Vettel hibja – az elszott dobognl getbb gondja van a Ferrarinak

2016.05.30. 18:06
Cmkk: hrek

Image and video hosting by TinyPic

Br Sebastian Vettel lltja, dobogs helyezst vesztegetett el azzal, hogy a futam elejn beragadt Felipe Massa mg, az jabb esly elszalasztsa tvolrl sem az lelkn szrad. A Ferrari rdgi krbe kerlt, s az rvny egyre veszlyesebb mlysgbe hzza ket…
 
Sebastian Vettel nmagt hibztatta amiatt, hogy a Ferrari dobogs helyezs nlkl volt knytelen tvozni Monacbl. A negyedik helyrl rajtol nmet gy rezte, autja tempja meglett volna ahhoz, hogy kzelebb kerljn Lewis Hamiltonhoz s Daniel Ricciardhoz, m miutn az els kerkcsert kveten beragadt Felipe Massa mg, Nico Rosberg eltte tudott maradni (t ksbb az utols killskor aztn megelzte a boxban), Sergio Prez pedig el tudott furakodni. A mexiki aztn a futam msodik felben egy krrel korbban vltott szraz plys abroncsokra, amivel el is dlt: Vettel nem fog tudni tljutni rajta, s lemarad a dobogrl.
 
A nmet szerint sorst nem az utols killsok, hanem a Massa mgtt tlttt krk pecsteltk meg.  „Ha azokban krkben megelzm Masst, nem kellett volna harcolnom se Rosberggel, se Hlkenberggel vagy mssal. Sokkal jobb helyzetben lettem volna a stratgia szempontjbl a slickek felraksa kapcsn, s nagyobb lett volna az elnym is.”
 
„Agresszvek voltunk az els killsnl, ami szerintem j dnts volt” – rtkelt Vettel. „De valahogyan tl kellett jutnunk Felipn, ami nem sikerlt. Ezzel lendletet vesztettnk, s emiatt szakadtunk le a tbbiektl. Ha sikerl megelznm t, az els kt helyezettre sszpontosthattunk volna ahelyett, hogy a dobogrt kellett volna aggdnunk. Itt vesztettk el a versenyt. Az autnk volt olyan gyors, hogy jobb eredmnyt rhessnk el vele ennl.”
 
gy szott el Vettel dobogja
 
Kritikt persze a csapat agresszv taktikjnak kivitelezse kapcsn is meg lehetne fogalmazni. A ngyszeres bajnok a verseny 12. krben llt ki kztes esgumikrt, ami alapveten valban elnyt jelentett szmra a szrad plyn. Ekkor Nico Rosbergtl 1,840 msodperccel volt lemaradva, mikzben Sergio Prezzel szemben 2,660 msodperces elnyben volt.
 
Agresszv lps ugyanakkor azonnal rtelmt is vesztette azzal, hogy visszatrtekor ppen Felipe Massa mg rkezett meg. A stratgk kockzatvllalsa a gyors cselekvsben llt: mivel azonnal behvtk versenyzjket, kevss foglalkoztak azzal, hogy Vettel szmra „lgres teret” talljanak a meznyben a kerkcsere utnra.
 
„Massa majd gyis kill ellnk” – gondolhattk. A problma akkor vlt slyoss, amikor kiderlt, a Williamsnek eszben sincs a Vettelkhez hasonlan agresszv taktikt kvetni. Vettel a futam utn kiss rosszallan meg is jegyezte: „Nem tudom, mirt maradtak kinn olyan sokig. Semmi rtelme nem volt kslekednik s az esgumin haladniuk tovbb.” 
 
Hogy a brit csapat mrnkei valban sszertlen dntst hoztak-e, nem tisztnk megtlni, az viszont biztos, hogy sz sem volt extrm vlasztsrl: mikzben Massa a 20. krben vltott kztes esgumira, Nico Rosberg is vele egy idben llt ki, Sergio Prez egy, Daniel Ricciardo pedig hrom fordult vrt a cservel – Lewis Hamilton meg 11 krt tett mg r. Magyarn: a tbbi csapat szmra tvolrl sem volt olyan egyrtelm, hogy Vettelk tja a legjobb.
 
Vettel korai killsnak rtelmt az adta volna meg, ha a nmet kihasznlja a kztes gumi ltal knlt tempelnyt. Ehhez kpest a 14. s 19. kr kztt (azaz a mercedeses killsig) Vettel Rosberggel szemben a kridk alapjn sszesen 2,856 msodpercet vesztett. Ekzben a 20. krig, azaz a mexiki killsig Prezzel szemben pedig 5,928 msodpercet. Rosberg vgl killst kveten 0,564 msodperccel volt Vettel eltt, egy krrel ksbb Prez 1,076 msodperces elnyben volt vele szemben.
 
E szmok jl mutatjk, mg gy is egy hajszlon mlt Vettel pozcivesztse, hogy Massa miatt lass tempra knyszerlt. Hogy mennyi idt bukott a brazil mgtt, nehz megbecslni, tny viszont, hogy miutn a Williams killt elle a 20. krben, Vettel a 21. fordulban 1,665 msodperccel gyorsabb krt futott, mint egy krrel korbban – ami mg gy is nagy klnbsg, hogy a plya fokozatosan szradt.
 
Rosberg, Prez s Vettel kridinek alakulsa a Massa mgtt tlttt idszakban
 
Rosberg (esgumi) Prez (esgumi) Vettel (kztes gumi)
 
14. kr 1:38,922 1:38,880 1:39,663
15. kr 1:37,478 1:37,770 1:38,014
16. kr 1:40,096 1:37,529 1:38,834
17. kr 1:37,461 1:37,041 1:38,061
18. kr 1:36,986 1:37,068 1:38,100
19. kr 1:36,397 1:36,734 1:37,524
20. kr boksz 1:36,483 1:37,237
21. kr boksz 1:35,572
 
A hibt nem a vasrnapban kell keresnik
 
Vettel nkritikja ugyanakkor mr csak azrt is tlznak hat, mert versenye alakulst tvolrl sem csak a Massa elleni sikeres manver hinya hatrozta meg. s ezzel maga is tisztban van. „A versenyen nagyon gyorsak voltunk, de tegnap nem vgeztnk elg j munkt.”
 
A tegnap alatt pedig az idmr edzst rtette, amelyen Barcelona utn msodszor esett meg vele az a knos helyzet, hogy a Q3-ban gyengbb idt futott, mint eltte a Q2-ben. Mindez egy visszatr problma a Ferrarinl: a csapat hiba dolgozott kt napon t a gumikezelsi gondok orvoslsn a spanyol futamot kvet teszten, a jelek szerint megoldst most sem talltak.
 
s amg gy marad, sok monacihoz hasonl nehz helyzetre s elszalasztott lehetsgre szmthatnak mg. Elvgre ahogy kt hete a gyzelmet buktk el versenytempjukhoz mrten gyenge rajtpozcijuk miatt, gy most a dobog eslyt. „Meghatroz lenne megoldani a problmt, ami sokba kerlt Barcelonban s Monacban is” – ismerte el Maurizio Arrivabene csapatfnk. „A gondot a szombat dlutn jelentette. R kell jnnnk, mirt, mert elg abszurd, hogy az autnknak a Q1-ben s a Q2-ben mg j a teljestmnye, de ugyanezt kptelenek vagyunk megismtelni a Q3-ban. A gumik mkdsi tartomnyn van a hangsly, de mlyelemzsbe nem szeretnk bocstkozni.”
 
„Annyit tudunk, hogy az aut gumihasznlatval van sszefggsben a dolog. Meg kell oldanunk a problmt, mert ha nem rajtolunk a legjobb pozcikbl, olyan gondokkal talljuk szembe magunkat, amelyek elkerlhetek lennnek. Most is ez trtnt. Ahhoz, hogy visszanyerjk a pozcinkat, agresszv stratgit kellett vlasztanunk, m ezzel vgl Massa mgtt talltuk magunkat. s nem Felipnek kne az ellenfelnknek lennie. Az agresszv taktiknk helyes volt, de nem kellene ilyen vlasztsokra knyszerlnnk, ha jobbak lennnk az idmrn.”
 
A Ferrari rdgi krbe kerlt.
 
A helyzet persze mr ismers lehet szmukra: a Scuderia vek ta gyengn teljest az idmrkn. Jl jelzi ezt, hogy 2010 ta mindssze 5 (!) alkalommal rajtolhattak az els rajtkockbl – utoljra 2015-ben Szingaprban. Arrivabene mgsem beszl trendrl. „Az elmlt szezonok auti nagyon eltrek egymstl. Taln a mostani problmnk hasonlt a korbbihoz, de az okok msok. Most feljtottk az aszfaltot, msok a visszajelzsek, gy nehz lenne sszehasonltani a helyzetet a korbbival.”
 
Kanadban jn az j motor
 
Vettel szerint htvgi teljestmnykben az idmrs baki volt az egyetlen kivetnival. A nmet tovbbra is dicsri autja tempjt, valamint csapata taktikzst is helyesnek tlte. A hangulatot pedig a csalds ellenre is jnak tlte. „A hangulat kivl a csapaton bell. Termszetesen volt pr nem tl j versenyznk, ma sem alakult jobban, de legalbb clba rtnk. Prbltam flzrkzni Prezre, hogy esetleg legyen eslyem a dobogra, de kzben azt is kockztattam, hogy a falnak megyek. Prbltam nyomst gyakorolni r, hibba hajszolni t, de ez nem volt elg az elzshez.”
 
Ami a folytatst illeti, Arrivabene jelezte, Kanadban rkezik az j motorjuk. Elrelpst remlnek tle, de azt mg nem tudjk, mdost pontokat is hasznlniuk kell-e hozz, vagy a megbzhatsg javtsra hivatkozva is kapnak engedlyt az FIA-tl a vltoztatsra. „Lesz jtsunk az erforrs tern, de azt mg nem tudjuk, kltnk-e r zsetont. Jelenleg is trgyalunk az FIA-val arrl, mit tegynk.”
 
letbevg lenne javulniuk. A Ferrari elnye a monaci htvgvel 9 pontosra olvadt az egyre jobb formban lv Red Bull-lal szemben a konstruktri bajnoksgban. S ha gy folytatjk, nemhogy Mercedest nem vernek, lecsszhatnak a msodik helyrl is.
 
Arrivabene mindenesetre problmjuk ismeretben tovbbra sem aggdik emiatt. „A clt a Mercedes jelenti szmunkra. k hozzk ki a legtbbet az autjukbl, a tbbiek csak kvetik ket. Nagyon versenykpes a Red Bull azokon a helyszneken, ahol hasznlni tudjk a nagy leszorterejket, de Barcelonban is neknk kellett volna nyernnk helyettk” – llaptotta meg.
 
A feltteles md persze mit sem vltoztat a tnyeken: a Ferrari kptelen a maximumot kihozni csomagjbl s lehetsgeibl. s amg gy van, a „neknk kellett volna nyernnk” mondat nem kapaszkod, inkbb egyre slyosabb teher lesz szmukra.

Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva

Monaci Nagydj >> Interj a futam utn

2016.05.29. 17:39
Cmkk: video

Vettel: Ez az n hibm

2016.05.29. 17:38

Image and video hosting by TinyPic

A gyzelemre nem, de a dobogs eredmnyre volt eslye a Ferrarinak – m a lehetsgt most sem tudta kihasznlni a csapat. Sebastian Vettel sajt magt tette felelss ezrt.

A nmet a csaldst kelt idmr edzs utn csak a negyedik helyrl vgott neki az ess plyn indul Monaci Nagydjnak. Az lmeznybl elsknt vltott kztes esgumikra a plya szradsakor, m vgl gy alakult, hogy kptelen volt kihasznlni az ebbl szrmaz elnyt: Nico Hlkenberg s Fernando Alonso trasgban hossz krkn keresztl vonatozott Felipe Massa lass Williamse mgtt.
 
Megprblt elzni, de hiba. A lass temp pedig oda vezetett, hogy vgl a korbban kill Sergio Prez az utols kerkcserknl el kerlt – innentl pedig meg kellett elgednie a negyedik pozcival. „Semmi ktsg afell, hogy gyorsabbak voltunk nluk, de valahogy sikerlt elnk kerlnik” – nyilatkozta a ngyszeres bajnok a Sky Sportsnak. „Alaposan meg kell nznnk, hogy csinltk. Hogy szerencsvel vagy sem, de egy krrel korbban lltak ki, mint mi, s ez meghatroz volt.”
 
A nmet sajt hibjnak tartja, hogy nem kerlt jobb pozciba. „Egsz j munkt vgeztnk. Megelztk a Mercedest a kerkcsernl. A tempnk megvolt, de az els pr kr a kztes esgumin jobban is sikerlhetett volna. Meg kellett volna elznm Felipt, de nem tudtam. Ha sikerl, dobogs lehettem volna. De ez az n hibm. Gyorsabb gumikon mentem, s tudom, hogy nehz itt elzni, de ennek ellenre nekem ssze kellett volna hoznom. Sajnos ezzel elg sok idt vesztettem, gy a tbbieknek eslyk nylt arra, hogy ellpjenek tlem” – magyarzta.

Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva

Micsoda futam! Hamilton nyert Monacban

2016.05.29. 16:27
Cmkk: hrek

Image and video hosting by TinyPic

Az es s a Red Bull besegtett Lewis Hamiltonnak – a brit cmvd egy rlt versenyen llta Daniel Ricciardo tmadsait, s megszerezte tavalyi austini futam ta els gyzelmt. A halvny Nico Rosberg csak 7. lett – Sergio Prez a nap meglepetsembereknt lett 3.!

„Rendkvli az idjrs a gumik szempontjbl – ha gy esik, akkor biztonsgi aut mgl rajtolunk. Nem akarok unalmasnak hangozni, de nagyon vizes a plya” – nyilatkozta Fernando Alonso a Monaci Nagydj rajtja eltt negyed rval.
 
Igaza lett: egy Mercedes fordult el elsknt az els kanyarban, m a Red Bull ezt cseppet sem bnta. A 45. szletsnapjt pp ma nnepl Bernd Maylnder a biztonsgi autval vezette fel a meznyt, melyhez a boxutcbl rajtol Max Verstappen is csatlakozhatott. Mindez azrt nagy sz, mert a rajt eltt mg kalaplva prbltk leszedni kerekt a boxutca kinyitsa utni prbakr sorn megolvadt felnijrl: a szerelknek mg nem sokkal a verseny eltt is dolgozniuk kellett a hiba kijavtsn.
 
Eldje, Danyiil Kvjat rosszabbul jrt: az els kr vgn azonnal a Toro Rosso garzsa el hajtott. „Srcok, lland tempban ragadtam” – jelezte. Majd miutn visszatrsekor sem vltozott semmi, elkeseredetten tette fl a krdst: „Mirt mindig velem trtnik ez?” Mire a msodik boxutca ltogatsa utn autja megjavult, mr kt kr htrnyban volt.
 
Rajt – balesetekkel 
 
„A plya mr kszen ll, kezdhetnk versenyezni, gyernk” – adta ki a jelszt Kevin Magnussen, s a 7. krben szavai meghallgatsra talltak. Az els helyen ll Ricciardo knnyedn szakadt el a Mercedesektl, Hamilton azonban komoly nyomst gyakorolt Rosbergre. Szguldsukat pr kr erejig ugyanakkor a virtulis biztonsgi aut htrltatta: Jolyon Palmer a clegyenesben egy zebrn megcsszva csapdott a falnak. Mikzben takartottak, Kevin Magnussen, Jenson Button, Felipe Nasr s Danyiil Kvjat kztes esgumikra vltott.
 
A zld zszl utn azonnal kvetkezett az jabb baleset: Kimi Rikknen a Loews-kanyarban csszott a falba, radsul olyan balszerencssen trt vissza, hogy azzal sarokba szortotta Romain Grosjeant. A Ferrari az alagt utn trtt els felfggesztssel llt flre, mikzben sofrje mg egy FIA-vizsglatot is kapott a „nyakba”.
 
Az lmeznybl elsknt Sebastian Vettel sznta r magt a kztes esgumira vltsra: a 13. kr vgn cserlt, s egy krrel ksbb Fernando Alonso, kettvel ksbb pedig Nico Hlkenberg is kvette pldjt. Szervizk nem sikerlt a legszerencssebben: mindhrman Felipe Massa mg trtek vissza, aki addig fogta vissza ket, hogy vgl Nico Rosberg s Sergio Prez is eljk trt vissza killsuk utn.
 
Rosberg elveszve – bontakoz prharc az len
 
A bajnoki llovas ekkor viszont mr csak harmadik volt. Miutn a verseny elejn ltvnyosan maga mg gyjttt egy kisebb vonatot, Ricciardtl pedig tbb mint 8 msodpercre leszakadt, a Mercedes a 16. krben arra utastotta, engedje el csapattrst. A nmet meglepen kszsgesen flre is llt, Hamilton pedig krnknt tbb msodperccel gyorsabb idket autzva igazolta: a krs jogos volt.
 
A msodiknak elrelp Hamilton igyekezett lopni a tvolsgot az llovassal szemben, s innentl kezdve eldlt, az klncsatjukrl szl majd a futam. Mikzben az egy krn bell Magnussent, Wehrleint s Bottast is megelz Max Verstappen a kztes esgumin mr 3-4 msodperccel gyorsabb krkre volt kpes az els kt helyezettnl, a Red Bull s a Mercedes mr azon kezdett gondolkodni, mikorra idztse egyre elkerlhetetlenebb vl killst.
 
A Red Bull a 23. krben Ricciardo autjra is kztes gumit tett fel, Hamiltonk viszont gy dntttek, megvrjk, mg a plya slick gumikhoz alkalmass szrad. gy tnt, az osztrkok taktikztak jl: Ricciardo krnknt 3 msodpercet adott az llovasnak, hamar flzrkzott r, s amikor az a 31. krben ultralgy papucsot kapott, az ausztrl kivl krt futva kiautzott annyi elnyt, hogy egy jabb csere utn is az lre trjen vissza.
 
Ekkor jtt a drma: a Red Bull boxfala s szereli kztt a csapat elmondsa szerint „kommunikcis hiba” trtnt, s mivel nem lltak kszen a slickek, Ricciardo kerkcserje 13 (!) msodpercesre nylt el. Hamilton ppen csak elhzott a Red Bull mellett, amikor az visszatrt a plyra. A remnyt ezek utn az jelentette szmra, hogy mg szuperlgy gumit kapott, Hamilton autjra a gyorsabban kop ultralgy keverk kerlt.
 
Adok-kapok Hamilton s Ricciardo kztt
 
A Red Bull szmra az jabb csaps a 35. krben kvetkezett: Max Verstappen (a htvgn mr msodszor) a Massenet kls szalagkorltjba csszott, s sszetrt autjval elcsalta a virtulis biztonsgi autt.
 
Tbb se kellett Ricciardnak, a zld jelzs utn azonnal tmad zemmdba kapcsolt! Pengelen tncolt a Loews utn, az alagtban ktszer is megingott, majd miutn a szintn kockztat Hamiltonnak le kellett vgnia a siknt, bebjt ellenfele mell jobbrl. Csakhogy a brit rzrt. Az ausztrlt mg az sem zavarta, hogy autja keresztbe ll – fl kzzel elengedte a kormnyt, csak hogy elgedetlenl integethessen szerinte tl agresszv kollgjnak. Az FIA mskpp ltta: nem jrt bntets a manverrt.
 
Ricciardo ezt kveten oda-vissza jojzott Hamiltonon. Prblkozott lekrzseknl, az alagtnl, a Tabacnl, de kptelen volt tljutni ellenfeln.
 
Ekzben a meznyben…
 
A szraz gumira vltsbl Rosberg jtt ki legrosszabbul. Amellett, hogy Vettel megelzte t a boxban, a korbban cserl Sergio Prez s Fernando Alonso is el kerlt. Midn a bajnoki tabella els helyezettje beragadt a McLaren mg, a lgy gumikat magabiztosan nystl Prez s Vettel abban remnykedett, hogy az len haladk gumija megadja magt, s jabb killsra knyszerti ket.
 
Mg htrbb is zajlottak az esemnyek. Kevin Magnussen a verseny els felben mg a tl optimista Danyiil Kvjattal akaszkodott ssze a Rasscasse-ban, majd a Mirabeau-ban csszott a falba – szrnytrse a futama vgt is jelentette.
 
A Rasscasse volt a Sauberek tallkahelye is. A svjci csapat Felipe Nasrt prblta rvenni arra, hogy engedje el gyorsabb csapattrst, m miutn a brazil nem mutatott hajlandsgot erre, Marcus Ericsson kvjati elszntsggal rohant bele, s ksztette pros piruettre. Pontszerzs remnyben rkeztek meg Monte-Carlba, a svjciak vgl egyetlen clba rsnek sem rlhettek.
 
Meleg pillanata ezt kveten mg Vettelnek is volt egy, aki a Massenet-ben mutatta meg Verstappennek, hogyan kerlhette volna el a kiesst.
 
Gyzelem – egy v ksssel…
 
Ahogy kzeledett a futam vge, egyre nyilvnvalbb vlt: Ricciardo szuperlgy gumija Hamilton szlrnykban nem brja a gyrdst. Hamilton ekzben bajnokhoz mlt taktikussggal babusgatta a lila papucsokat, ppen annyira terhelve ket, amennyire a megfelel temp tartshoz szksg van.
 
Br szombaton rendkvl csaldott volt harmadik rajtkockja miatt, a hromszoros vilgbajnokot a vasrnapi futam dupln krptolta. Az es s az ellenfl hibja ugyangy a kezre jtszott, ahogy mindmig egyetlen monaci gyzelmekor 2008-ban, s a Mercedes mlt vi taktikai bakija utn most pp egy msik csapat boxutcai mellnylsa hozta meg szmra a hn htott sikert a hercegsgben. Plyafutsa 44. gyzelmvel 19 pontot faragott a szemfles Nico Hlkenberg ltal a hajrban a 7. helyre htratesskelt Nico Rosberggel szembeni ponthtrnybl.
 
Daniel Ricciardo ekzben ngy 4. helye utn idei els dobogs helyezst szerezte – mgis tn most volt a legszomorbb. Barcelona utn jabb gyzelmi eslyt szalasztott el nhibjn kvl. Sergio Prez mr annl boldogabb volt: szoksa szerint kihasznlva a kavarodst ismt egy lesipusks 3. helyet szerzett a Force Indinak.
 
A Ferrari ekzben ezttal dobog nlkl maradt – Fernando Alonso viszont a mutats 5. hellyel rvendeztette meg az nmagtl elzetesen jobb teljestmny vr McLarent.
 
A bajnoki kzdelem a szezon 7. futamval, a kt ht mlva rendezend Kanadai Nagydjjal folytatdik jnius 12-n.
 
A Monaci Nagydj vgeredmnye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 59 p 29,133 mp
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +7,252 mp
3. Sergio Prez Force India-Mercedes +13,825 mp
4. Sebastian Vettel Ferrari +15,846 mp
5. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 p 25,076 mp
6. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes +1 p 32,999 mp
7. Nico Rosberg Mercedes +1 p 33,290 mp
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kr
9. Jenson Button McLaren-Honda +1 kr
10. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kr
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 kr
12. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari +1 kr
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari +2 kr
14. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +2 kr
15. Rio Haryanto Manor-Mercedes +4 kr
16. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari kiesett
18. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer kiesett
19. Kevin Magnussen Renault kiesett
20. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari kiesett
21. Kimi Rikknen Ferrari kiesett
22. Jolyon Palmer Renault kiesett

Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva

A nagy ferrari kvz

2016.05.28. 18:47
Cmkk: video

Monaci Nagydj >> interj az idmr utn

2016.05.28. 18:07
Cmkk: video

Vettelk ismt a hajrban buktak el

2016.05.28. 17:45
Cmkk: hrek

Image and video hosting by TinyPic

Ismt a dnt pillanatban buktak el, s ismt a gumikkal gylt meg a baja a Ferrarinak. Sebastian Vettel nkritikusan elismerte, kptelenek kihozni autjukbl a maximlis teljestmnyt.
 
„Jl kezdtk, rosszul vgzdtt” – Sebastian Vettel tmr rtkelse mindent elmondott a Ferrari monaci idmr edzsrl. A nmet versenyz a Q1-ben mg a leggyorsabb volt, a Q2-ben Daniel Ricciardo eltt llt, a hajrban viszont nem, hogy nem javtott addigi legjobb idejn, 0,2 msodperccel elmaradt tle.
 
A leints utn elgedetlenl llaptotta meg, autja egyre csak rosszabb vlt. „Mint mondtam, a kezds j volt, gy a magabiztossgunkkal sem volt gond. Csakhogy nem sikerlt kihasznlnunk azt a tapadst, ami amgy rendelkezsnkre llt. A tbbieknek sikerlt, mi nem is gyorsultunk. Jobb munkt kellett volna vgeznnk, de ez van, megltjuk, mi lesz holnap.”
 
Vettelt ismt megkrdeztk a Red Bull javul formjrl, valamint arrl, hogy egyre inkbb gy tnik, k is ellenfelkk lpnek el. „Nem, sz sincs arrl, hogy ekkora lenne kzttnk a klnbsg, mint amekkornak ltszik. Egyszeren nem tudtuk kihozni a maximumot az autnkbl. A kocsi gyors, efell nincs is ktsgem. Jl kezdtnk ma dleltt, cstrtkn kszkdtnk kicsit. Az elttnk llk semmi olyat nem csinltak, amire mi ne lennnk kpesek. Csakhogy nem csinltuk meg – ez itt a gond” – ismerte el a ngyszeres bajnok.
 
Csapattrsa, Kimi Rikknen mg vele sem tudta tartani a lpst szombat dlutn – igaz, a hajrban kzelebb kerlt hozz. A finn 0,2 msodpercet kapott Vetteltl, de Nico Hlkenberg 6 ezreddel megelzte t. Emellett egy vltcsere miatti t rajthelyes bntets is vr mg r, ami a 11. rajtkockt jelenti szmra.
 
„Egsz htvgn nehz volt mkdsre brni a gumikat. Dleltt jl ment, az idmrn is javultunk, de egyszeren arrl van sz, hogy nem sikerl gy bnnunk a gumikkal, ahogy kne. Mskor is problma volt ez, de itt klnsen az. Nagyon a gumi mkdsi tartomnynak hatrn tncolunk. Egy kicsit megcsszik a hts gumi, ahol nem is szmtasz r, aztn alulkormnyzott lesz az aut – elgg nehz, de ez van” – sszegezte a Scuderia problmjt a 2007-es vilgbajnok.
 

Ricciardo els pole-jt szerezte Monacban

2016.05.28. 17:39
Cmkk: hrek

Image and video hosting by TinyPic

Daniel Ricciardo csods krrel szerezte meg plyafutsa els pole pozcijt Monacban! A kt Mercedes nem brt az ausztrllal – a Red Bull els edzselssgt nnepli a 2013-as Brazil Nagydj ta! A barcelonai hs, Max Verstappen ekzben mr a Q1-ben bcszott.
 
Q1 – fstjelek s bcs a barcelonai gyztestl
 
ppen csak kihajtott a mezny az idmr edzsre, mris „visszafjtk” a rajtot. Felipe Nasr Sauberje az alagtbl kijvet fstjelekkel adta a vilg tudtra, szmra mg tl korai a szgulds. Lendlt a piros zszl – de nem azrt, mert a brazil a plya szln lltotta le autjt, sokkal inkbb mert az egyik legnehezebb fktvon, a kikt siknja eltt hagyott olajfoltot az aszfalton.
 
Rvid takarts utn aztn mr valban kezdett vette a kzdelem – mely elsre pontosan azt hozta, amit elzetesen vrhattunk: a Ferrari, a Mercedes s a Red Bull versenyzinek csatjt. Elsre Lewis Hamilton rajzolt a plyra egy 1:14,8-as krt, m ahogy melegedtek az ultralgy gumik, gy vltozott a sorrend. A nagyok els tkzett Sebastian Vettel nyerte, aki Lewis Hamilton, Nico Rosberg s Daniel Ricciardo eltt a legjobb idvel jutott tovbb a Q2-be.
 
Erre a msik Red Bullnak, mr eslye sem volt. Az elz futamot hibtlan teljestmnnyel nyer Max Verstappen mr dleltt is feszegette a hatrokat az uszodnl lv siknban, most viszont t is lpett rajtuk. Ezttal nemcsak srolta, de neki is kormnyozta jobb els kerekt a plyra benyl korltnak. Felfggesztse azonnal eltrt (a harmadik edzsen mr a Massenet-ben is odaverte azt), pedig mr a Q1-ben bcszott. „Rendben vagyok” – mondta a rdiban. Hangjbl azonban rzdtt, cseppet sem volt…
 
A plyabonts miatt jbl lendl piros zszl utn a mezny vgre irnyult a figyelem. A Manoroknak eslyk sem volt a tovbbjutsra, a Sauber s a Renault viszont nagy csatt vvott egymssal a legjobb 16-ba kerlsrt. Kevin Magnussen ugyan tovbbjutott, de miutn piros jelzs mellett hagyta el a boxutct, az FIA jelezte, a kvalifikci utn vizsglatot indt ellene.
 
A Q1-ben vgl Marcus Ericssonnak, Jolyon Palmernek, Rio Haryantnak s Pascal Wehrleinnek intettnk bcst a kt korbbi kies mellett. Az els tz sorrendje Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Prez, Hlkenberg, Kvjat, Grosjean, Sainz s Rikknen volt.
 
Q2 – Rosbergnek volt vlasza Hamilton pazar els krre
 
Egy sor 1:27-1:30-as krrel rajtolt el az idmr msodik felvonsa, ami jelezte, hiba az ultralgy keverk, ezen papucsoknak legalbb kt melegt kr kell ahhoz, hogy igazn jl teljestsenek. Hogy Lewis Hamilton ezen fell rtallt-e valami extra trkkre is, nem tudjuk, az viszont biztos, hogy mr a Q2 elejn risi idt autzott: 1:14,056-os eredmnye nemcsak az addigi leggyorsabb id volt a htvgn, de tbb mint 0,4 msodperccel jobbnak bizonyult, Nico Rosberg.
 
A nmet nagy igyekezetben egy zben kis hjn hzott „egy Verstappent”: az uszoda siknjnl jobb els kerekvel is srolta a szalagkorltot. A hajrban futott jabb gyors krvel aztn 0,013 msodperccel sikerlt Hamilton el kerlnie, ami a Q3-as hajr szempontjbl szksges volt nbizalmnak.
 
Mgttk Sebastian Vettelt s Daniel Ricciardt vvott nagy csatt: elsre 0,012 msodperc, msodik prblkozsuknl pedig 0,039 msodperc vlasztotta el ket egymstl – mikzben az j vltval krz Kimi Rikknen tovbbra is fl msodperccel maradt el csapattrstl.
 
A legjobb tzbe rajtuk kvl a csapattrst tovbbra is ver Danyiil Kvjat s Carlos Sainz, a kt Force India s Fernando Alonso jutott be. Bcsztunk Valtteri Bottastl, Esteban Gutirreztl, Jenson Buttontl, Felipe Masstl, Romain Grosjeantl s Kevin Magnussentl.
 
Q3 – Hamilton-rmlet, Ricciardo-varzslat
 
Hiba a kivl forma, Lewis Hamiltonnak rmlomszeren indult a kvalifikcis finl. Az ellenfelek sorra elztk meg Mercedest a boxutca kijratnl, mikzben a brit jelezte: „Fik, valami elromlott a motorral. Nincs hajtsom.” Az ellenfelek mr az els krre melegtettek, a Mercedes szereli viszont kapkodva toltk vissza a lellt gpet a garzsba.
 
s ha ez nem lett volna elg a nmeteknek, jtt az jabb meglepets: Daniel Ricciardo els prblkozsakor mris elhzott egy 1:13,622-as krt a… nos, hogy honnan, azt rajta kvl taln senki sem tudta.
 
Fl volt adva a lecke, Nico Rosbergnek m beletrt a bicskja a feladatba: elsre 0,3 msodperccel elmaradt az ausztrltl, aztn a mindent eldnt utols krben is csak 0,169 msodpercre faragta htrnyt. A plyra rvid ellenrzs utn visszatr Hamiltonnak rezheten lendlett vette a mszaki problma. A brit 0,3 msodperces htrnnyal a harmadik rajtkockra kormnyozta autjt.
 
A kt Ferrari ekzben remnytelen helyzetben volt a rivlisokhoz kpest: Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is egy msodperccel gyengbb idt futott, amikor igazn szmtott, a finn el radsul a nagyot hajrz Nico Hlkenberg is befurakodott. „Az aut egyre rosszabb lesz” – llaptotta meg a leintskor mrgesen Vettel.
 
Daniel Ricciardo plyafutsa els pole pozcijt szerezte, a Red Bull utoljra a 2013-as idnyzrn nyert edzst. 2012 ta nem fordult el, hogy Monacban nem egy Mercedes nyerte az idmrt – akkor a futamon Red Bull-gyzelem szletett…
 
A Monaci Nagydjat vasrnap 13:30-as msorkezdssel az M4 Sport lben kzvetti.
 
Monaci Nagydj, idmr edzs – vgeredmny
 
1. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:13,622
2. Nico Rosberg Mercedes 1:13,791 +0,169
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,942 +0,320
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:14,552 +0,930
5. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:14,726 +1,104
6. Kimi Rikknen Ferrari 1:14,732 +1,110
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:14,749 +1,127
8. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:14,902 +1,280
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:15,273 +1,651
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:15,363 +1,741
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:15,273 +1,651
12. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:15,293 +1,671
13. Jenson Button McLaren-Honda 1:15,352 +1,730
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:15,385 +1,763
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:15,571 +1,949
16. Kevin Magnussen Renault 1:16,058 +2,436
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:16,299 +2,677
18. Jolyon Palmer Renault 1:16,586 +2,964
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:17,295 +3,673
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:17,452 +3,830
21. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:22,467 +8,845
22. Felipe Nasr Sauber-Ferrari id nlkl -------
 

Nagydjak sszefoglal videja

2016.05.28. 12:34
Cmkk: video
 
Fordt


A fordt nem tkletes !

 

 
facebook
 

dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.

Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban.  1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Esemnynaptr

 

A 2021-es versenynaptr
 
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
 
Archvum
 

 

lap tetejre

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZG SEBASTIAN VETTEL RAJONGI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem prblok meg ms lenni, mint aki vagyok. Nhny embernek taln tetszik, msoknak lehet, hogy nem. De ez az let. - Sebastian Vettel


Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal