SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

Vettel, Hamilton: jön az első szembesítés!

2017.07.06. 18:48
Címkék: hírek
Bakui incidensük óta először áll a nyilvánosság elé Sebastian Vettel és Lewis Hamilton – ráadásul mindjárt egymás társaságában kell beszélniük a történtekről…
 
Az FIA közzétette a csütörtöki spielbergi hivatalos sajtótájékoztatójának névsorát, melyből kiderül, a rendezők lecsapták a magas labdát: a beszélgetés első részében egyszerre ül az újságírók elé Sebastian Vettel és Lewis Hamilton. Az első félóra harmadik résztvevője Kevin Magnussen lesz, aki várhatóan túl sok kérdésre nem számíthat. Kíváncsian várjuk, felhasználják-e a dánt amolyan biztonsági falként, s a két bajnok közé ültetik-e őt…
 
Vettel és Hamilton Bakuban nem beszéltek egymással az ütközéseik után, és bár a Ferrari versenyzője előrebocsátotta, később szeretné tisztázni a helyzetet ellenfelével, a brit jelezte, nem kíván beszélgetni vele a történtekről. „Nem hiszem, hogy megvan neki a számom” – jelentette ki a Vettelt rossz példaképnek és sportszerűtlennek nevező mercedeses.
 
A sajtóbeszélgetés második felének vendége Felipe Massa, Carlos Sainz és Max Verstappen lesz.
 
De van még egy érdekesség a most kiadott programban. A csapattagok pénteki sajtótájékoztatójának második felére meghívták a Sauber egyik elöljáróját, ám nevet nem közöltek. A Monisha Kaltenborn csapatfőnököt Azerbajdzsán előtt menesztő svájciakat két hete a csapatmenedzser képviselte a sajtószobában, a most kiadott listán szereplő „megerősítésre vár” megjegyzés pedig azt jelzi, Hinwil még a péntek délután 16 órakor kezdődő esemény előtt bejelentheti, ki lesz az új csapatfőnök.
 
Pletykák szerint Frédéric Vasseur lehet a befutó, igaz, Pascal Picci, a gárdát fölvásárló Longbow Finance vezére legutóbb azt nyilatkozta, más jelöltjeik is vannak.

Vettel bocsánatot kért

2017.07.04. 20:23
Címkék: hírek
Bocsánatkérő levelében Sebastian Vettel elismerte, helytelenül cselekedett és túlreagálta a Bakuban történteket, valamint jelezte, ma már nem gondolja, hogy Lewis Hamilton direkt lassított előtte a biztonsági autós fázis végén.
 
Tegnap este pont került a két bajnokesélyes azerbajdzsáni „ügyének” végére: az FIA ugyan újravizsgálta a történteket, végül úgy határozott, nem szab ki újabb büntetést Vettelre, aki a futam alatt már kapott egy 10 másodperces stop and gót. Enyhítő körülmény volt, hogy a német elismerte, hibázott és elnézést is kért tettéért. Később ezt nyilvánosan, egy levélben is megtette.
 
Ez volt egyébként az első alkalom, hogy a történtek óta Vettel beismerte, hibázott az újraindítást követően (amikor idegességében ráhúzta autóját Hamilton Mercedesére), interjúiban ugyanis nem kommentálta az esetet, sőt Hamiltont is felelősségre vonta. Most sokkal higgadtabban kommunikált.
 
„Szeretnék magyarázattal szolgálni a bakui incidensről: az újraindításkor Lewis meglepett, én pedig nekiütköztem az autójának” – írta a hivatalos oldalán megjelenő üzenetben. „Utólag már nem hiszem, hogy rossz szándékkal tette volna! Az események hevébe túlreagáltam a dolgot, ezért szeretnék bocsánatot kérni Lewistól és mindenkitől, aki nézte a futamot. Megértettem, hogy nem mutattam jó példát” – folytatta bűnbánóan.
 
„Nem állt szándékomban veszélynek kitenni Lewist, és elismertem, hogy veszélyes helyzetet idéztem elő. Ezért szeretnék bocsánatot kérni az FIA-tól. Elfogadom és tiszteletben tartom a Párizsban hozott döntéseket, valamint a bakui bírák által kiszabott büntetést. Szeretem ezt a sportot, és eltökélt szándékom, hogy olyan módon képviselem, ami példa lehet a fiatalok számára” – zárta gondolatát.
 
Az ítélet kihirdetését követően a Ferrari is kiadott egy rövid közleményt, melyben jelezte, örömmel fogadja, hogy pilótája nem számíthat további szankciókra. „Szeretnénk elismerni versenyzőnk bocsánatkérését és személyes megjegyzéseit a párizsi tárgyalást követően, ami az FIA és a Ferrari képviselői, valamint Sebastian Vettel között zajlott az Azeri Nagydíjon történtek tisztázása végett. A Ferrari megerősíti, támogatja az FIA kezdeményezéseit, és osztja céljait, törekvéseit” – írták.

Vettel megúszta

2017.07.04. 20:21
Címkék: hírek
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újravizsgálta Sebastian Vettel és Lewis Hamilton bakui ütközésének ügyét és úgy döntött, nincs szükség további intézkedésre, vagyis a német megúszta az újabb büntetést. A négyszeres bajnok a tárgyaláson elnézést kért a történtek miatt.
 
Mióta az Azeri Nagydíj 19. körében, a biztonsági autós fázis után Vettel ráhúzta autóját Hamilton Mercedesére (miután úgy érezte, a brit direkt lassított előtte), a Forma–1 háza táján szinte minden erről az esetről szólt. Noha a németet még a verseny alatt 10 másodperces stop and go büntetésre ítélték, az FIA újravizsgálta az ügyet, vagyis a levegőben lógott egy újabb szankció lehetősége.
 
A tárgyalásra a mai napon került sor a szövetség párizsi székházában, az eredményt pedig röviddel este 8 előtt ismertették. A hivatalos közleményből kiderült, a Ferrari pilóta nem kap újabb büntetést, miután vállalta a felelősséget és elnézést kért tettéért. Továbbá azt is vállalta, hogy részt vesz a fiatal pilóta oktatásában. Ezen fejlemények ismeretében pedig az FIA úgy döntött, lezárja az immáron egy hete húzódó ügyet.
 
A közlemény szövege azonban kiemeli, az ügy súlyossága és lehetséges következményei miatt az elnök, Jean Todt egyértelművé tette, a bakuihoz hasonló magatartás megismétlésével az ügy azonnal az FIA döntőbírósága elé kerül.
 
A közleményből kiderül, az „FIA-t” mélyen megérintették a történtek, és aggódtak amiatt, hogy Vettel tettének negatív hatásai lehetnek, akár a kisebb kategóriákban is, ahol sokan az F1 legjobbjait tartják példaképeiknek, hőseiknek. Továbbá aggodalommal tölti el őket a tény, hogy a Vettel magatartása a fiatalabb szurkolók számára is rossz példa lehet.
 
Todt kiemelte, bár az élsportban nagy a feszültség és az érzelmek is sokszor tetőfokukra hágnak, a résztvevőknek higgadtan kell viselniük a nyomást és tiszteletben kell tartaniuk a szabályokat és az ellenfeleket is. Végül az elnök eltávolította Vettelt a szövetség közlekedésbiztonsági kampányából. Kiderült még, hogy a négyszeres világbajnok a zárt ajtók mögött már elnézést kért tettéért, valamint hamarosan sor kerül a nyilvános bocsánatkérésre is.
 

Räikkönen különleges meglepetése a születésnapos Vettelnek

2017.07.03. 18:41
Címkék: hírek

Ó, ne!” – mondja Kimi Räikkönen, miközben a reggeli kávészürcsölgetés közben fellapozza a naptárat, és meglátja benne, hogy ma van Sebastian Vettel 30. születésnapja. Természetesen nem maradhat ki az ajándékozásból, így fűrészt ragad, és…

Rosberg is elmondta véleményét az „azeri ügyről”

2017.07.03. 18:36
Címkék: hírek
A tavalyi világbajnok, Nico Rosberg úgy érzi, roppant egyszerű megítélni, ki hibázott az Azeri Nagydíjon Sebastian Vettel és Lewis Hamilton incidense során. Elmondása szerint biztos, hogy korábbi csapattársa nem szándékosan lassított a ferraris előtt.
 
Szinte mindenki kifejtette már véleményét a történtekről, mióta a két bajnokesélyes „egymásra talált” a bakui futam 19. körében. Sokan úgy érzik, Vettel túlment a határon, amikor ráhúzta autóját a rivális Mercedesére, miután úgy érezte, a brit „féktesztelte” őt, éppen ezért a 10 másodperces stop and go büntetésnél komolyabb szankciót adnának a négyszeres bajnoknak (aki lehet, kap is egyet, hiszen az ügyet újravizsgálják). Mások szerint azért Hamilton sem volt teljesen ártatlan.
 
Vasárnap a brit korábbi csapattársa és ellenfele, a Goodwoodi Sebességfesztiválon megjelenő Nico Rosbergtől is megkérdezték, mit gondol az incidensről, a már visszavonult világbajnok pedig meglehetősen egyértelmű választ adott az őt faggató Mark Webbernek. „Német vagyok, szóval most óvatosnak kell lennem” – kezdte, azonnal utalva arra, hogy ő is a honfitársat hibáztatja.
 
„Ez az egész nagyon egyszerű. Az autósportok világában én ismerem legjobban Lewist, szóval úgy érzem, a lehető legjobb pozícióban vagyok ahhoz, hogy megítéljem a dolgot, és szerintem egyértelmű, hogy nem direkt lassított. Ez biztos” – folytatta a német, aki korábban több vitás ügybe is belekeveredett márkatársával. Később aztán, amikor egyértelműen megkérdezték tőle, szerinte ki volt a hibás, azt mondta: „Ez nagyon egyszerű. Sebastian.”
 
Az incidensről folyamatosan érkeznek a szakértők, a már visszavonult pilóták és a vetélytársak megjegyzései, elemzései. Rosberg mellett nemrég a Renault brit pilótája, Jolyon Palmer is véleményezte az „ügyet”. Szerinte Vettel szerencsés, hogy nem zárták ki a futamból.
 
„Őszintén mondom, nem tudom, hogy Lewis csinált-e bármi rosszat” – mondta a korábbi GP2-es bajnok a Sky Sportsnak. „Szerintem Sebastian nagyon forrófejű volt. Amikor a GP2-ben versenyeztem, Jonny Cecotto egyszer direkt belement az egyik riválisába, és az egész hétvégétől eltiltották. És ez a GP2-ben volt. Szóval, szerintem Sebastian egy kissé szerencsés volt, hogy nem zárták ki. Nem hiszem, hogy megengedheted magadnak, hogy belemenj valamibe, ráadásul akkor, amikor a bajnoki címért küzdesz” – magyarázta tovább.
 

Vettel: Két Schumachert is megismertem – de Hamiltont nem igazán

2017.07.03. 18:30
Címkék: hírek
Előbb akart énekes lenni, mint versenyző, de a pubertázs mindent eldöntött. No meg a Michael Schumacher és a Ferrari iránti rajongás. Személyes hangvételű interjút készített a La Gazzetta dello Sport Sebastian Vettellel, aki többek között idei legnagyobb ellenfeléről, Lewis Hamiltonról is beszélt.
 
Arról, hogy gyerekként Michael Jackson akart lenni:
 
„Nem viccelek! Gyerekként tényleg szép hangom volt. De aztán jött a pubertás, és elszállt az esélyem arra, hogy énekes legyek. Ezért aztán mindent a versenyzésnek szenteltem.”
 
Arról, hogy ő és Hamilton egymás ellentétei:
 
„Ez olyan, mintha a feketét és a fehéret hasonlítanád össze… Nehéz erre mit mondanom, mivel nem ismerem igazán Lewist. Nem töltünk együtt túl sok időt. Talán csak akkor vagyunk egymás közelében, amikor a pályán harcolunk. De már a Forma–3 óta küzdünk egymással, és sosem volt személyes problémánk. (az interjú még Baku előtt készült – a szerk.) Lewis életében nagyon sok minden van, amit én sosem tennék, de talán ő is ugyanezt mondhatja el rólam.”
 
„A vezetési stílusunkról sokat nem tudok mondani. Ahhoz, hogy erre a kérdésre feleljek, egy csapatban kéne versenyeznünk, egyforma autóval. Kimivel össze tudom hasonlítani magam a Ferrarinál, és meg tudom mondani, hol vagyok jobb, ahogy Ricciardóval és Webberrel is így volt a Red Bullnál. Lewisszal nehéz lenne.”
 
Michael Schumacherről és a rekordjairól:
 
„Nem hiszem, hogy meg kéne próbálkoznom a rekordjai megdöntésével. Michael hatalmas inspirációt jelentett számomra, de nem célom, hogy utolérjem őt a pole-ok, győzelmek és bajnoki címek terén. Ennek ellenére a legfőbb célom persze az, hogy bajnok legyek a Ferrarival. Már négyszer voltam világbajnok, szerencsés vagyok. De szeretném újra megcsinálni.”
 
„Voltam olyan szerencsés, hogy kétszer ismerhettem meg Michaelt. Először gyerekkoromban, amikor ő volt a hősöm, a példaképem. Gyerekként számomra ez olyan volt, mintha egy istenséggel találkoznék. Később személyesen is megismerhettem őt, amikor már én is jobban ismertem a Forma–1-et. Először a bajnokot, másodszor az embert ismerhettem meg. Tudtam, mi volt Michael, és azt is, ki Michael. Sosem láttam őt dühösnek, vagy elveszíteni a kontrollt. Legfeljebb pár pohár ital után… Mindig ő volt az úr, akár a Forma–1-es autóban, akár gokartban, akár a buggyban a Bajnokok Tornáján.”
 
Enzo Ferrariról
 
„Korábban nem olvastam túl sokat Enzo Ferrariról. Ma viszont mindent felkutatok, ami csak megjelenik róla. Az ágaskodó paripa márkája ma világhírű – ki hitte volna ezt a kezdetekkor? Nem lélegzetelállító visszagondolni arra, hogy mindez egyetlen ember fejéből pattant ki? Kár, hogy már nincs közöttünk. Lehet, vannak, akik azt mondják, szerencsés vagyok, mert hagyományosan kemény volt a versenyzőivel. De az ő ötletei és alapelvei a mai napig aktuálisak mindenki számára, aki a Ferrarinál dolgozik.”
 
„Emlékszem, amikor Enzo Ferrari házában aludtam az első tesztnapom előtt Fioranóban. Számomra az egészen különleges volt. Bizonyos szempontból az ő vendége voltam, pedig már nincs is közöttünk. Ez a ház a fioranói tesztpályán szimbolikus jelentéssel bír. Egyedülálló, és egy kicsit olyan, mint a Disneyland a gyerekek számára.”
 
A mostani sisakfestéséről:
 
„Éveken át a Red Bull színeit használtam, gyakran játszottam is a dizájnnal. Amikor az első tesztemet teljesítettem Fioranóban, egy fehér sisakot viseltem, ami megtetszett, mert a régi gokartos időkre emlékeztetett. Akkor jött az ötlet, hogy ráteszem a német színeket is. Mindig is szerettem a klasszikus, egyszerű sisakdizájnokat, mint amilyen Damon Hillé, David Coulthardé volt, vagy a korai Schumacher-sisakot. Ezért maradtam az egyszerű dizájnnál.”
 
Az ismertsége hátulütőjéről a mindennapokban:
 
„Az életem olyan, mint egy átlagemberé. Igaz, hogy nem könnyű mindig jól éreznem magam, amikor mindenki fölismer, de mi döntjük el, hogyan élünk, és én gond nélkül megyek mindenhová. Ha valaki azt akarja, hogy figyeljek rá, miközben a családommal ebédelek, kedvesen nemet mondok, és az emberek ezt megértik. Így kevesebb az akadály, mint gondolnánk. Jó meghúzni a határokat. Saját hajódon mindig te vagy a kapitány.”
 
Arról, hogy Sergio Marchionne szerint addig marad, ameddig csak akar:
 
„Ezt jó volt hallani. Múlt évben gyakran beszéltek arról, hogy mindent kritizál, és nyomást gyakorol ezzel az emberekre. De csak kevesen tudják, hogy mi történik valójában a csapaton belül. Marchionne nagyon céltudatos ember, nyerni akar. De mindig segített nekünk, minden rendelkezésére álló eszközzel, hogy sikeressé válhassunk. Két arcát ismerem. Egyfelől ott a Forma–1-rajongó, tele szenvedéllyel, másfelől egy nagyon intelligens és rátermett vezető. Butaság lenne nem hallgatni rá.”
 
Ferraris jövőjéről:
 
„Nincs miért panaszkodnom. A németek mindig csak panaszkodnak, még akkor is, ha Olaszországban nyaralnak, és fantasztikus az étel és a hangulat. Mindig van valami, amire panaszkodhatnak.  Ilyen értelemben én nem vagyok túl németes. Boldog vagyok a Ferrarinál, nincs semmi, ami ellen szót emelhetnék. De nem foglalkozom a jövővel, és nem sürgetem a Ferrarit sem.”
 
Arról, mit visz magával haza Olaszországból:
 
„Az ételek iránti szenvedélyt, a kultúrát, az életvitelt, a családias hangulatot. Az élet azért van, hogy élvezzük, és az olaszoktól ilyen tekintetben sokat lehet tanulni.”

Az FIA-tárgyalás napja – mi várhat Vettelre?

2017.07.03. 18:26
Címkék: hírek
A mai napon ünnepli 30. születésnapját Sebastian Vettel, ám ez a nap nem csak az ünneplésről szól a négyszeres világbajnok számára: az FIA ma tárgyalja újra bakui esetét Lewis Hamiltonnal. Számba vettük a lehetőségeket és górcső alá vettük a múlt példáit!
 
Ami történt
 
Sebastian Vettel és Lewis Hamilton az Azeri Nagydíj második biztonsági autós fázisának végén kétszer ütköztek össze egymással. Az első annak volt köszönhető, hogy Hamilton szeretett volna lemaradni a biztonsági autótól az újraindítás előtt, s mivel nem gyorsított ki a 15-ös kanyarból, a hozzá közel kerülő Vettel belecsúszott. A német azt hitte, ellenfele fékteszteli őt, ezért dühében a Mercedes mellé kormányozta Ferrariját, majd miközben a britnek integetett, rá is húzta a kormányt.
 
Az FIA az első ütközésről a telemetriai adatok alapján megállapította, Hamilton nem fékezett hirtelen, így nem követett el szabálytalanságot. A második koccanást viszont Vettel sportszerűtlen manőverének titulálta, így 10 másodperces stop-and-go büntetést adott a németnek, továbbá 3 büntetőpontot.
 
Ami következik
 
Az FIA múlt csütörtökön hivatalos közleményben jelezte, újranyitja az ügyet, s július 3-án „megvizsgálja, a baleset okait, hogy mérlegelje, szükséges-e további intézkedés”. Bár közleményük szövege nem zárta ki, hogy Lewis Hamilton szerepét is újravizsgálják, mégis valószínűbb, hogy a középpontban Vettel sokak által bírált, sportszerűtlen manővere lesz. Magáról a vizsgálatról egyelőre nem árulta el információkat, és azt sem tudni, mikor várható döntés. Csupán annyit közöltek: az Osztrák Nagydíj előtt kiderül, hogyan tovább.
 
Az ügy előzménye, hogy Vettel tavaly Mexikóban felfüggesztett büntetést kapott az FIA-tól, miután a versenyen többször is trágár szavakkal illette versenyigazgatójukat, Charlie Whitingot. A német ilyen tekintetben visszaesőnek számít – még ha ezúttal nem is a szövetség hírnevén ejtett foltot.
 
Mi a Nemzetközi Döntőbíróság?
 
Amennyiben az újabb vizsgálat során az FIA azt állapítja meg, hogy szükséges további intézkedés, össze kell ülnie az FIA Nemzetközi Döntőbíróságának, mely a szövetség minden szervezetétől független, nemzetközi testület. Ezt az elnök Jean Todt hívhatja össze. A bíróság összesen 36, különböző nemzetiségű bíróból áll, közülük legalább 3 bírót kell kiválasztani a meghallgatásra. Elnökük Jean Todt vagy a helyettese (Graham Stoker) lehet. Döntésüket egyszerű többség alapján hozzák. A tartott meghallgatásaikon rendszerint a média képviselői is részt vehetnek.
 
A döntőbíróság utoljára 2013-ban ülésezett, akkor a Mercedes titkos gumitesztje ügyében hoztak határozatot: a csapat megrovást kapott, továbbá eltiltották őket egy fiatal versenyzők számára kiírt évközi teszttől.
 
Amennyiben sor kerülne a tárgyalásra, ez lenne az első alkalom, hogy az érintettek is szót kapnának, s elmondhatnák saját érveiket a történtek kapcsán, mivel az FIA bakui bírósága a futam idején hozta meg döntését, így a két versenyző meghallgatására nem volt módja.
 
Milyen büntetések jöhetnek?
 
Az FIA mozgástere meglehetősen nagy a büntetések terén. Dönthetnek úgy, hogy nincs szükség további intézkedésekre, kiróhatnak felfüggesztett vagy pénzbüntetést, kötelezhetnek hivatalos bocsánatkérésre és „közmunkaszerű” büntetést is választhatnak, vagyis kötelezhetik Vettelt például arra, hogy vegyen részt az FIA valamilyen közlekedésbiztonsági kampányában.
 
Ennél súlyosabb esetben utólagosan is kizárhatják a négyszeres világbajnokot a bakui versenyről, megfoszthatják őt pontjaitól, de adhatnak neki hátrasorolásos büntetést a következő futamra is. Legsúlyosabb esetben el is tilthatják őt versenyektől.
 
Az FIA csak 5-ször tiltott el versenyzőt
 
Bár Vettel esete kapcsán gyakran emlegetik a kizárás vagy eltiltás lehetőségét, az FIA valójában a legritkább esetben nyúl e büntetési lehetőségekhez. A szövetség valójában mindössze 5 alkalommal tiltott el versenyzőt egy vagy több futamtól. Az első esetet 1989-ben láthattuk. Nigel Mansellt akkor a Portugál Nagydíjon azért zárták ki, mert a menetiránnyal szemben haladt a boxutcában. A brit nem reagált a fekete zászlós jelzésre, folytatta versenyét, majd összeütközött Ayrton Sennával is. Ellenszegülése miatt az FIA megtiltotta, hogy rajthoz álljon a következő Spanyol Nagydíjon.
 
Az újabb hasonló esetekre 1994-ig kellett várni, amikor mindjárt három versenyző is eltiltást kapott. Azt az évet az FIA-elnök, Max Mosley erőfitogtatása is jellemezte, aki a súlyos büntetésekkel igyekezett példát statuálni. Elsőként Eddie Irvine-nak kellett kihagynia versenyt, aki Brazíliában tömegbalesetet okozott. Eredetileg egyetlen futamról tiltották el, ám miután csapata, a Jordan fellebbezett az ítélet ellen, háromfutamosra emelték büntetését…
 
Silverstone-ban következett Michael Schumacher esete. A Benetton versenyzője a felvezető körben egy pillanatra megelőzte Damon Hillt, amiért az FIA később felmutatta neki a fekete zászlót. Schumacher ugyan kiállt volna egy büntetésre a boxba, miután a Benetton vezetősége az egész futamot végigvitatkozta az FIA-val, azt tanácsolták neki, hogy folytassa a versenyt. A vége az lett, hogy utólag kizárták a silverstone-i versenyből, elvették második helyét, majd a fellebbezések után két további versenytől is eltiltották. Ma már sokan vélik úgy, Mosleyék ezzel a keménykezűséggel a bajnokságot is próbálták életben tartani…
 
A harmadik 1994-es eltiltást Mika Häłkkinen kapta a Magyar Nagydíjra. A finn Silverstone-ban még csak egy felfüggesztett eltiltásos büntetést kapott a Rubens Barrichellóval történt balesetéért, ám miután Németországban ismét balesetet okozott, a Hungaroringre érvénybe lépett az eltiltása.
 
A viharos szezon után közel két évtizedet kellett várni az újabb, mindmáig egyetlen eltiltásos büntetésre. 2012-ben a már addig is sok balesetet előidéző Romain Grosjean rajtengedélyét vonták be a monzai hétvégére. Az okot a spái rajtbaleset jelentette, melyet szintén a francia váltott ki, s melyben a bajnokság több esélyese, köztük Fernando Alonso is áldozat volt.
 
Schumacher kizárásától a versenyzőtársak „lázadásáig”
 
Az FIA-tól nem idegen, hogy bizonyos eseteket újravizsgál, majd az elsőnél súlyosabb büntetést hoz. A legkomolyabb ügyet az 1997-es jerezi jelentette, amikor is Michael Schumachert a Jacques Villeneuve-vel történt ütközése (és a kiváltott népharag miatt) utólagosan kizárták a teljes (!) szezonból. Bajnoki második helyezését elvesztette, eredményeit (pontjait, futamgyőzelmeit) viszont nem.
 
2009-ben egy másik újranyitott ügyet is tárgyalt az FIA. Lewis Hamilton „hazugságbotrányáról” van szó, melynél egy biztonsági autós fázis alatt történt előzés jelentette a vita tárgyát. Elsőre Jarno Trullit büntették, amiért megelőzte a britet, ám később egy tévés interjú során derült ki, hogy Hamilton csapata tanácsára hazudta azt az FIA-nak, hogy az olasz spontán előzte meg, miközben valójában ő maga engedte el a toyotást. Hamiltont utólag kizárták a melbourne-i versenyből.
 
Az F1 történetének a fentieken kívül két kuriózumnak számító „eltiltásos” esete is volt, melyeknél nem a szövetség, hanem a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA járt közben.
 
Az elsőre 1973-ban került sor. Jody Scheckter Silverstone-ben okozott hatalmas tömegbalesetet azzal, hogy egy előzési kíséreltnél a fűre hajtott, irányíthatatlanul a falnak csapódott, majd visszatért a pályára. A társak az akkor még tapasztalatlan újoncnak számító dél-afrikai fejét követelték. „John Surteesnek mindhárom autója leamortizálódott, így ő meg akart ölni engem. Kilenc autót vettem ki a versenyből. Phill Kerr pedig azt tanácsolta: »Menj a motorhome-ba, rejtőzz el, és elő ne gyere!«” – emlékezett vissza Scheckter. A társak és a GPDA addig kampányolt az eltiltása mellett, míg végül saját csapata, a McLaren döntött úgy, hogy a következő négy futamra nem is nevezi az addig egyébként is csak alkalmi versenyzőnek számtó Schecktert.
 
A másik hasonló eset Riccardo Patrese nevéhez fűződött, aki 1978-ban Monzában idézett elő tömeges rajtbalesetet, mely után Ronnie Peterson életét vesztette a kórházban. A fiatal olaszra annyira dühösek voltak a versenyzőtársak, hogy elérték, a következő amerikai futam szervezői ne fogadják el a nevezését: megfenyegették őket, hogy amennyiben engedik versenyezni Patresét, egyikük sem fog rajthoz állni. Eltiltást tehát nem kapott, a vétkes így is kénytelen volt kihagyni a Watkins Glen-i viadalt.

Kubica: Vettel ezt kicsit túlreagálta

2017.07.03. 18:24
Címkék: hírek
A hétvégén újra Forma–1-es autó volánja mögé pattant Robert Kubica. A bemutató után nemcsak saját érzéseiről beszélt, hanem Sebastian Vettel „ügyét” is véleményezte.
 
A 76 F1-es versenyen rajtoló Robert Kubica a hétvégén tiszteletét tette a hagyományos Goodwoodi Sebességfesztiválon, melyen ugyanazt a Lotus E20-ast kormányozta, amellyel pár hete hat év óta első F1-es tesztjét ejtette meg. A lengyel láthatóan nagyon élvezte, hogy újra pályára vihette a 2012-es masinát.
 
„Jó érzés. Ez az egyik legjobb érzés, amit átéltem az utóbbi években. Fantasztikus élmény volt. Sok szép sztorit hallottam már a Goodwoodi Sebességfesztiválról, és remek élmény volt itt lenni. Egy hihetetlen, élvezetes esemény, és remélem, hogy a szurkolók is annyira élvezték, mint én” – nyilatkozta Kubica a száguldás után. „Nagy esélyt kaptam a Renault-tól azzal, hogy tesztelhettem a 2012-es autót Valenciában. Rendben, ez most csak egy show volt, ami a mókázásról szólt, de Valenciában különleges és nagyszerű érzés volt ott lenni.”
 
Kubica a jövőjével kapcsolatban ezúttal nem nyilatkozott, kíváncsiak voltak viszont a véleményére az elmúlt hét slágertémája, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton koccanása kapcsán. „Határeset volt” – állapította meg mosolyogva. „Személy szerint úgy éreztem, hogy Seb egy kicsit túlreagálta a dolgot. De az ilyesmi megesik. Nyilván ő volt az első, aki nem volt boldog a történtek miatt a verseny után.”
 
Az egyszeres futamgyőztes amondó, helyén kell kezelni az esetet. „Talán időnként nehéz belátni, hogy hibáztál, de biztos vagyok benne, hogy van olyan intelligens, és tudja, hogy egy kicsit messzire ment. Ez hozzátartozik a versenyzéshez. Amikor a küzdelem során paprikás lesz a hangulat, mindig fontos, hogy megőrizd a hidegvéred, koncentrált és céltudatos maradj. Mindent az irányításod alatt kell tartanod, ami nem könnyű, ha éppen a bajnoki címért küzdesz” – vette egy kicsit védelmébe Vettelt, akinek ügyét hétfőn vizsgálja újra az FIA.
 
Goodwoodban egyébként Kubica mellett láthatott egy másik visszatérőt is a közönség. A lengyel korábbi ellenfele, Nico Rosberg is újra overallt húzott, s meghajtotta a Mercedes W05-ös modelljét. A tavalyi világbajnok 2016-os búcsúja után most először száguldozott F1-es géppel.
 

Lauda: Vettel mindig ezt csinálja

2017.06.30. 19:02
Címkék: hírek
A reakcióját egyszerűen csak nem érti, de van valami, ami miatt még inkább dühös Sebastian Vettelre a Mercedes tanácsadója.
 
Niki Lauda szerint nem is kétséges, ki terhel felelősség a bakui incidens ügyében. Az osztrák elfogadhatatlannak találja, hogy Sebastian Vettel biztonsági autós koccanásuk után szándékosan nekivezette autóját Lewis Hamiltonénak. De ennél is jobban bosszantja őt az a tény, hogy a négyszeres világbajnok még csak tudomást sem próbál venni arról, hogy hibázott.
 
„Teljesen nyilvánvaló, hogy Vettel a hibás. A biztonsági autós fázis alatt egyszerűen túl kevés távolságot hagyott, és belecsúszott Lewisba. Az FIA elemzései bizonyították, hogy Lewis nem fékezett. Ami utána történt, az érthetetlen. Hihetetlen, hogy oldalról belehajtott. De engem ennél is jobban zavar, hogy Vettel minden felelősséget hárít. Mindig ezt csinálja” – nyilatkozta az Österreich című lapnak.
 
Nem csodálja, hogy Hamilton dühösen nyilatkozott ellenfeléről. „Én magam is igen mérges vagyok Vettelre. Miért nem áll elő egyszerűen, és mondja azt, hogy: »Az én hibám volt, sz** dolgot csináltam«?”
 
Lauda előrebocsátotta, ő nem kíván beleavatkozni kettejük ügyébe. „Én egyáltalán nem teszek semmit. A két fickó elég felnőtt már ahhoz, hogy egymás között lerendezze ezt.”
 
Szavaiból az is kiderül, aligha bánja, hogy az FIA jelezte, hétfőn újravizsgálja az ügyet. „Egy ilyen vétségért tíz másodperces büntetést adni egy vicc. Az FIA büntetőpontjai sem fájnak igazán Vettelnek.”

„Vettel helytelenül cselekedett, de a szenvedély kell!”

2017.06.30. 19:00
Címkék: hírek
A Forma–1 sportigazgatója, Ross Brawn elítéli Sebastian Vettel bakui megmozdulását, a németre jellemző szenvedélyességet viszont fontosnak tartja, és úgy érzi – még ha nem is olyan szélsőségesen, mint múlt vasárnap láttuk –, a kategóriának szüksége is van rá.
 
Az utóbbi napokban szinte mindenki kifejtette már véleményét Vettel és Lewis Hamilton ütközéséről. Egyesek szerint az autóját az ellenfél Mercedesére húzó Vettel olcsón megúszta a futamon kapott stop and go büntetéssel, míg mások megjegyzik, ellenfele sem volt teljesen ártatlan, és olyanok is vannak, akik már unják az egész ügyet, amin már most túllépnének.
 
Nemrég a Forma–1-es közösség egyik legelismertebb alakja, Ross Brawn is elmondta véleményét, kinek szavaira általában illik odafigyelni – főleg most, hogy komoly beosztást kapott a kategórián belül. „Sebastian olyasmit tett, amit nem kellett volna, és meg is büntették érte” – nyilatkozta a BBC-nek. „Ha nem lett volna az a technikai probléma, most úgy ülnénk itt, hogy Lewis sokkal több pontot szerzett, mint ő” – mutatatott rá, majd kiemelte, miért tartja ezt fontosnak.
 
„Akkor Lewis megnyerte volna ezt a versenyt, és ez teljesen más színezetet adott volna ennek az ügynek” – utalt arra, hogy egyesek azért érzik visszásnak az ügyet, mert Vettel végül több pontot szerzett ellenfelénél, akinek a fejtámasz meghibásodása miatt ki kellett állnia a boxba.
 
„Biztos, hogy nem volt előre eltervezett” – mondta Vettel manőveréről. „Ezt a reakciót az a rengeteg adrenalin és érzelem szülte, ami ezekben a srácokban ilyenkor áramlik” – jegyezte meg a brit, aki egyébként úgy érzi, ezeknek az érzelmeknek és ennek a szenvedélynek nem szabad kivesznie a királykategóriából. Persze, értelemszerűen mindezt ő sem a vasárnapihoz hasonló megmozdulások képében szeretné viszont látni a versenypályán.
 
„Nem kellett volna megtörténnie. Ez az egész azt példázza, mennyire szenvedélyesek a bajnoki címért küzdő srácok. Ez a szenvedély pedig olyasmi, amit mind látni akarunk. Sebastian meg fogja vizsgálni a történteket, és tanulni fog belőlük. Mi a jövőben is ilyen szenvedélyt szeretnénk látni, persze nem annyira nyersen, mint ahogyan azt Bakuban láttuk” – fogalmazott.
 

Az eset után felmerült, Hamilton és Vettel eddigi, kölcsönös tiszteleten alapuló viszonya feltehetően elmérgesedik, és egyfajta háború veszi kezdetét. Brawn szerint az ütközés és a szócsata ellenére ez nem fog megtörténni. „Hatalmas tisztelet van közöttük, és ez nem változott. Ez most egy tüske, de meg fognak nyugodni. Nincs olyan incidens, ami mindent elpusztít. Ez annyira nem volt súlyos. Paprikás volt a hangulat, és ilyenkor néha nehezebb megítélni a történéseket. Nem hiszem, hogy Lewis bármit is rosszul tett, Sebastian pedig félreértelmezte a helyzetet, ami érthető egy ilyen intenzív küzdelem során” – zárta gondolatát a korábbi csapatvezető.

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!